RS Recon 327 SoloAir / 327 U-Turn

21 nepřečtených
  • dieegoo

    Na Trancu3 je standartně osazená vidlice RS Recon 327 se 100zdvihem. Uvažuju, jestli by nebylo lepší vzít Trance 4 a přestavět ho, při stejný ceně pak budou lepší komponenty. Ale v hlavě mi vratají tyhle dvě vidlice. Která z nich bude pohodlnější? Je možný případně k té U-Turn verzi přikoupit Lock, kdybych časem zjistil, že bez něj nemůžu existovat? Co sem tady tak vyčetl, tak 327 SoloAir ma sice pěkný chod na začátku, ale pak hooodně přitvrdí. V tom by na tom ta pružina mohla být lépe, ne?

    eshop.bikezone­.cz/index.php?swit­ch=detail&id=4156&k­at=348&trideni=ID_KAT&po­cet=10

    Anketa: Kterou?

    Air
    3x
    33%
    6x
    67%
    0 0
    • dieegoo  

      Jo ještě jsem zapoměl. U té Air verze je případně možné změnit zdvih? Pokud jo, změní se tím nějak charakteristika vidlice? Tohle je totiž další věc, co mě trochu láká na té U-Turn verzi.. možnost vyššího zdvihu.

      0 0
    • marapara  

      Mám na starším GT Avlanche, které chci prodat vidlici RS Recon 326 soloair na 100 mm. Ta vidlice chodí přímo sametově. Z kraje jde hladce do zdvihu a není tak progresivní jako Revelation 426 co mám na Zaskaru. Revelation má výrazně progresivnější chod. Recon jde předělat i na vyšší zdvih 115 a 130 mm. Optimum je tak těch 115 mm. Samo chod vidlice záleží na nafoukání. Když ji nafoukáš na doporučené tlaky, chod je hladký. Pružinová verze U-Turn chodí krásně a stavitelný zdvih je dobrá věc. Ale vidle je těžší.

      0 0
      • dieegoo  

        A samotná změna změna zdvihu neuvažujem li žádné změny tlaku ve vzuchové komoře nějak chod ovlivní? Třeba co do nižší citlivosti, progresivity…

        0 0
        • marapara  

          Ten Recon soloair byl původně na 80 mm, tam byl víc progresivní. U 100 mm je míň progresivní a počítám že na vyšším zdvihu bude ještě méně progresivní. Prodlouží se zdvih, přitom se zvětší část zdvihu, kde vidlice chodí hladce, progresivní je až na konci zdvihu.

          0 0
          • dieegoo  

            To zní dobře. Ta změna zdvihu se teda provádí přes spacery uvnitř vidlice? Je ta změna vratná? Nepřijdu tím o záruku?

            0 0
            • marapara  

              Ano, změna je přes spacery, tím že se přeskládají, se zvětší vzduchová komora. Vratné to je samozřejmě, spacery přeskládáš zpátky a je to. Ale vidlice se musí rozdělat. S tou ztrátou záruky ti nepovím. Musíš prostě do vidle vlézl. Popř. se domluvit s prodejcem na nastavení rovnou na vyšší zdvih.

              0 0
              • dieegoo  

                Bylo to dlouhý, ale přelouskal jsem to. Chtěl jsi tím naznačit, že radši bezproblémovou pružinu?

                0 0
                • goofy  

                  Jedna se o to, ze Soloair ma proste na zacatku mrtvy krok. Bud si na to zvyknes, a ozelis to, nebo proste pruzina. Stejne ja jsem porad zastancem pruzin :-)

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Ja vzduchovku nikdy neměl, tak nemůžu porovnávat.. Uvidíme, co mi během víkendu odpoví, podle toho se pak rozhodnu, jeslti bude přestavba a nebo sériovka.

                    0 0
                  • marapara  

                    No já nevím, ale žádný mrtvý krok jako v tom fóru, na nějž si dával odkaz, nepociťuju. Mám Recona 327 soloair. Prostě chodí hladce od začátku zdvihu bez nějakého mrtvého pásma a klepnutí.

                    0 0
                    • Mamut  

                      Ten „mrtvy chod“ mam na Reconovi 351 tiez, ale je to uplne nepodstatne. Nic sa tym nekazi a za jazdy je to absolutne nepoznatelne. Ani za nejazdy. Len vtedy, ak clevek troska nadvihuje predok biku, tak zisti, ze vidlica chodi 2mm bez odporu. Keby iba taketo problemy mali vsetky veci na mojom biku…

                      Vzduchovy Recon je prilis progresivny (presiel som na neho z pruziny). Prva polka zdvihu je super, asi ako pruzina, ale potom tvrdne a velmi. Navyse (aspon u mna) velmi blbo spracuvava rychle velke narazy, napr. odvodove kolaje cez cestu. NEviem, ci je tam prilis husty olej alebo co.

                      Citlivost vyborna, ale kvoli progresivite iba v hornej casti zdvihu. Chod je hladky (na nerozoznanie od pruziny) aj v spodnej, rozhodne nijak nepridiera, ale je tvrdy.

                      0 0
                      • marapara  

                        Na mém Reconovi je progresivní až tak poslední třetina nebo čtvrtina chodu.

                        0 0
                    • Pekáček  

                      Jo, když Recona SoloAir nafoukáš míň, je to méně postřehnutelné. Ale na mých 85kg to cítit je, hlavně když jedeš do kopce a kolo je odlehčené. Další věc co mě napadá v porovnání s Rebou – u SoloAiru musíš dát větší sag, jinak to klepání budeš cítit na každé větší nerovnosti.

                      0 0
                      • marapara  

                        nj, já mám nějakých 72–73 kilo. To je nafoukáno potom jinak :).

                        0 0
                  • marapara  

                    Ještě musím říct, že jsem před tím také jezdil pružinové vidlice, takže pružina mi není cizí. Předtím jsem měl Duke XC U-Turn. Docela dost jsem u-turn využíval a využívám jej i na Revelationu, i když tam je vzduchový. U pružinové vidlice je ještě jeden neduh, a to klepání pružiny u stěnu vidlice. Totiž při razantnější jízdě na Duku s plným zdvihem 108 mm mi pružina klepala o stěnu. Sice jsem to moc nevnímal – zvykl jsem si na to, ale pružinovky prostě klepou. Ze začátku možná ne, ale jak tam sjede po pružině taková gumová *******, tak začně klepat. Teď mám na jednom biku Revelation a na druhém Recon.

                    0 0
    • marapara  

      Ještě k tomu locku. Pokud má vidlice Motion Control, tak jde dokoupit lock na řídítka, popř. kit, který se vymění z korunky vidlice na řídítka. Kamarád předělával lock u vidle Judy J4 z korunky na řídítka a tam se mění celý to štělovátko na korunce, tuším i něco vevnitř + páčka, bowden, lanko a úchyt bowdenu na korunku. Celkem to stálo tuším 2500. Nevím jestli to není celý kit Motion Control.

      0 0
      • Pekáček  

        No já myslím, že se musí měnit celý kit (ten s dálkovým ovládáním obsahuje vratnou pružinu). A ta cena co za to dal je dost vysoká vzhledem k cene vidle J4.

        0 0
        • marapara  

          2500 za kit na vidlici, která stojí i něco málo víc je to opravdu hodně. Ale ten člověk to chtěl.

          0 0
    •  

      Zdravíme pozemšťany!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.