• bikerR

    Mám k Vám takový dotaz, vzduchovou vidli mám poprvé a při odfouknutí vzduchu mi unikl (vystřikl) trošku olej, je to normální?Jinak vzduch drží, olej nikde neteče.

    všude sem hledal a nenašel :/ Díky za odpovědi ;)

    Jedná se o vidli RS Reba Team 2011 DualAir Black Box Motion Control

    0 0
    • JakubCh  

      Jako že jsi stlačil lehce ventilek (ten střed) a přitom ufoukla vidlice trošku oleje? To je úplně normální, buď klidný :) Když se vidlice vypouští, dá se na ventilek hadřík a přes něj se to zatlačí :)

      0 0
      • bikerR  

        Aha, diky, sem si málem potřísnil strop :D Ale jako novaček v oblasti vzd. vidlic se ještě učím ;)Zábava bude to teprve správně nafoukat :) Sice tabulka tam je, nicméně jak jsem se dočetl moc nesedi :)

        0 0
        • JakubCh  

          V poho, já byl u víkendu líný si jít pro hadr, ještě se nahnul a už jsem to měl v očích :) Epicon mi teda jak fontána neplive, taková lehké uplivnutí z kraje po zatlačení jen :). Určitě by to nemělo téct, ale jak to popisuješ, normálka.

          0 0
          • JakubCh  

            Foukání: na nohu vidle si nasaď elektrikářskou stahovací pásku jako kroužek (neutahuj ji úplně na krev, ať se může hýbat – ale ne aby volně sjížděla!), stlač ji dolů až ke stírákům, nasedni na kolo, uveleb se na něm, opři se nějak o zeď a zase stlač pásku až ke stírákům. A opatrně slez, aby jsi nezapružil. Změř si SAG (zanoření vidlice při volném sezení na kole, měří se od stíráků po spodek kroužku), na 100mm vidli by to mělo být málo pod 2cm, já mám u Epiconu psaných 18mm, takže dávám 2cm. Procedura s tím opřením o zeď atd., běžně se píše jen stáhni kroužek, nasedni, slez a změř. Jenže při nasedání na kolo vidlici propružíš daleko více, než je zanořená při běžném sezení na kole – nasedneš, propruží se to, kroužek vyjede nahorů a jak už sedíš, je o něco výše, než je vidlice zanořená. A SAG se měří právě, když na kole sedíš. Takže proto já se usadím a kroužek posunu dolů a pak opatrně slezu a měřím. Zní to hrozně, jak to čtu, ale je to lehké. Takže foukám tak, aby SAG byl 2cm. A pak si dávám bacha,aby vidlice nechodila na doraz, to jí škodí. To zjistíš zase podle kroužku, po jízdě se koukneš, kde kroužek je, kam ho vidlice nejvýše vytlačila. Je dobré si vidlici úplně vypustit a podívat se, kde vlastně doraz je, nemusí to být tak, že doraz je na horním konci nohou, někdy je už kousek pod nima (asi skoro vždy). Ideální je, když nechodíš na doraz a využíváš celý zdvih vidlice, tak se mi to už daří foukat. Závodníci foukají „na tvrdší“, ale pro pohodlí je to lepší takhle. A pak si nastav ještě odskok. Většinou se to dělá asi šroubkem, co leze dole z nohy vidlice (směrem k zemi). Je to běžné tlumení – stlačíš prudce vidlici a ona ti kopne do rukou. Utáhneš tlumení, uzavřeš průtok oleje a vidlice se vrací pomaleji, nekope. Musíš si najít ideální polohu, aby se nevracela moc pomalu (vidlice by nestíhala pobrat další nerovnosti), ale aby „nekopala“. A většinou asi tlumení zabírá až v poloze šroubku, která je bližší maximálnímu tlumení. U mě poslední dvě otáčky myslím. Má to tak i kamarád. Tak si s tím pohrej, je to na chvilku a já sám koukal nevěřícně, jaký je rozdíl dobře nafoukaná vidlice s dobře nastaveným tlumením. Proto jsem Ti tu napsal tuhle slohovku, abych trošku ulehčil práci. Snad se v tom nějak vyznáš.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.