Rozerval se řetěz a utrhlo se kolečko kladky - Sram NX Eagle

163 nepřečtených
  • Mufi

    Koupil jsem si Treka Procaliber s prehazovackou Sram NX Eagle, mam na tom sotva najeto 200km

    Jsem rozcarovan z kvality.

    1. Po cca 50km mi začala vrzat přední vidle, když jedu do kopce tak to je jako kdybych jel na ukrajině.
    2. Křápl mi při jízdě řetěz – normálně se mu přetrhl napůl článkový plíšek. Ještě bych měl pochopení kdyby se roznýtoval, ale on se prostě přetrhl ten kov.
    3. Přiotm když se to stalo, tak se i urvalo kladkové kolečko a celé se to rozsypalo – nevím jestli povolil jeho šroubek, nebo se ten šroubek jen vytrhnul.

    Takže oprava přinejmenším za 1200,– Kč a to ještě nevím jestli půjde narovnat ta kladka…

    4. Před cca 6 měsíci jsem tu posílal fotky, jak jsem si nabil hubu když se mi na předchozím kole urvala klika.

    Ročně najedu jenom tak 1500km. Jestli to takto půjde dál, tak do důchodu je ze mě zaručeně mrzák.

    Sportu zdar!

    0 0
    • Alojs01  

      Zkus jezdit lehčí převody… :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      To je potřeba řešit s prodejcem, než brečet tady.

      0 0
      • Mufi  

        Se mu to tam bojim dat, kdovi kolik tydnu to bude opravovat. Nemam lepsi si to zacalovat sam v garazi?

        0 0
    • Doyle  

      Dej sem fotky, přetržený řetěz jsem už dlouho neviděl.

      0 0
      • Mufi  

        Sorry ale nevím jestli bych se ti líbil, silák to jsem, to jo.

        (já ho hodil hned do odppadkového koše, musel jsem pak kolo tlačit 2 hodiny domů a neměl jsem chuť ho tahat)

        0 0
        • Doyle  

          Pro tyto případy je dobré mít přítele na telefonu…

          0 0
        • novas752  

          Přitom stačilo řetěz zkrátit okolo poškozeného článku, spojit to rychlospojkou a dojet to jak na singlspeedu s řetězem cca uprostřed kazety…

          0 0
          • Doyle  

            To je pravda, ale každý s sebou nevozí nýtovač s rychlospojkou.

            0 0
          • MlokCZ  

            Kolikrát jsi viděl v reálu, aby se to povedlo? Já zatím ani jednou, fungovalo to vždy jen po vytvoření single speedu. Za jízdy už ne, řetěz nebyl nikdy akorát napnutý (zkoušeno více pastorků) a velmi brzy se vždy chytil na větší pastorek a konečná.

            0 0
            • Libores  

              Přésně:) Teorie je krásná, ale realita je bohužel taková jak popisuješ.

              0 0
            • Martin  

              Já už to párkrát zažil, na opatrné dojetí dobré.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ve všech případech co jsem viděl byla snaha o opatrné dojetí jen po asfaltu na nejbližší odvoz, ani jednou nikdo nedojel a to v jednom případě byl aktivní a zkoušel to několikrát (měl dílenskou nýtovačku tak samotné zkrácení šlo dobře, tedy vždy další zkrácení a zkouška na menším pastorku než předtím).

                Vždy to tedy byla urvaná patka a ne zrovna přehazka a někteří z těch, co se jim to stalo vozí od té doby náhradní patku. Ale když se něco stane s přehazkou, tak stejně smůla.

                0 0
                • bruco  

                  Nema na to vplyv aj kazeta? Utrhnutu prehadzovacku (9 speed) som zazil raz a po uprave na singlespeed sa mi podarilo opatrne prist domov.

                  0 0
            • jonti  

              Jednou jsem viděl tímto způsobem zničit rám – napnutí řetězu sedělo přesně do doby, než přeskočil na větší pastorek a ohnul zadní stavbu rámu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já vždy viděl naštěstí jen další roznýtování řetězu, které se stalo po chycení na větší pastorek.

                0 0
                • onuce  

                  Jsem vděčný za takové negativní zkušenosti! Jinak bych se někde lopotil s falešnou nadějí a ještě ohnul zadní stavbu, u fulla to bude hned… Děkuji.

                  0 0
                  • doubleingram  

                    No nevim ale myslim, ze to nebude tak horky, ja tu lidi pisou. Osobne jsem to jednou holce nytoval, resp. daval spojku a jela s tim normalne dal x km.

                    0 0
            • McBlacky  

              já na tom dojel 23km :) ale bylo to kazeta 9s – dnesní 11–12s si namotaj řetez na vyšší snáz a povedlo se mi to až na druhej pokus, kdy jsem zanejtoval na 44–11 a to nemělo kam padat.

              Naštěstí to bylo na trase skoro po rovině (Běštín-Hostomice-Lety), rozlousk jsem hazku v bahně na Extreme Bike Brdy ve stoupání po sjezdu Bažiny.

              Dost pomůže si vybrat převod s dobrou linkou a nejmenším průvěsem.

              0 0
              • MlokCZ  

                Už od 10s je to dost bída.

                A ve všech příadech, co jsem zažil a nefungovalo, tak byla vždy maximální snaha o tu poslední větu. Jenže zkusíš převod s ideální řetězovou linkou a nevyjde vůbec délka řetězu, zkusíš další a pořád nic moc, nakonec někde vyjde jakž takž délka řetězu, ale už jsi zase mimo s linkou.

                Je jasné, že někdo může mít občas štěstí a trefí se mu linka i délka na nějakém převodu a pak to aspoň trochu drží, i když od 10s a to není zárukou.

                0 0
                • doubleingram  

                  Tak kdyz linka lehce ujede tak bych to neresil. Na spojce jezdi asi vetsina lidi porad a beha to bez problemu. Nevidim, co by mohl kdo zkazit.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Teď vůbec nechápu tvojí reakci.

                    O spojku tady přeci vůbec nejde, to je fuk, jestli tam je spojka nebo se to nýtuje (se spojkou je to jen rychlejší).

                    O to kolik linka trochu jde. Oproti single speedu nemáš posuvné patky (nebo jiný způsob) jak napnout řetěz. A i na tom singlu máš ideální nebo skoro ideální linku a k tomu široký řetěz a širší pastorek a navíc to nemá kam se chytit a udělat problém jako na kazetě.

                    Od 10sp. řetězů jsou ty řetězy daleko ohebnější (do boku) a když není ideální linka + navíc to není ani ideálně napnuté (to nevyjde téměř nikdy nikomu i když se zkusí více pastorků), tak to přeskočení je hned (když to jen spadne na menší, tak se ještě nic zásadního něděje, ale ono se to snadno chytí i na větší pastorek).

                    Bohužel ani ideální řetězová linka to nezachrání. V reálu jsem viděl jak se to chytí na větší pastorek i v případě, že se začalo na poměrně velkém pastorku (větší než cca polovina kazety, tedy řetězová linka vzadu více ke kolu, kde by se dala čekat tendence padat směrem na opačnou stranu na menší pastorky).

                    0 0
                    • doubleingram  

                      Jasne, sorry, spatne jsem to napsal, resp. jsem se mel na mysl jen pretrzeny retez, ne i hazku/kladku. Moje blbost.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Mloku, dojel jsem přes 30 km na singlu. Byla to 10sp a fungovalo to i na fullu (zamčený tlumič). Jen si nevybereš převod, musíš nasadit přesně na řetězovou linku. 11sp, 12sp je možná už v tohle horší.

                      0 0
                      • pepek  

                        já teď nově 8km na 10sp., předtím 10km na 9sp.a nepřeskočilo to ani jednou

                        0 0
    • Mildee  

      Ty musíš mít v nohách dynamit, nebo nasrané v rukách :-D každopádně bych zkusil reklamaci.

      0 0
    • Goob  

      Hele a neurvala se nejdříve ta kladka… a následně pak přes ni řetěz?

      0 0
    • Tomcat  

      Nádherně emotivní příspěvek bez technických podrobností.

      1. vidlice na ukrajině nevrzala, co je vrzající vidlice . Vrzat sem zažil naposledy Girvina v devadesátkách.
      2. Jo i to se může stát , křížení při řazení, převodník bez rockringu možností je hodně samo když prdne retěz tak to může vzít něco sebou
      3. viz 2 ale dotažení všech šroubů je dobré kontrolovat
      4. jak to souvisí s …Treka Procaliber s prehazovackou Sram NX Eagle…

      První co mě napadne bylo to kolo opravdu nový? Ne po prvním majiteli a jen „100km“ opravdu není nový

      0 0
      • McBlacky  

        navíc NX je low end sada. Pokud někdo jezdí sportovněji, nebo má vyšší váhu a rube těžký převody, není to úplně sada pro něj. Ta hazka je krám.

        0 0
        • krabica  

          A GX je lepší? Na fóru to zatím tak nevyznívá… Mě běhá NX Eagle hazka celkem dobře, jen je hlučnější. Mám ji na GX Eagle kazetě s X01 řetězem a XTR řazením. :-)

          0 0
          • Tomcat  

            Tak jisťéééé… SRAM přehazovačka s XTR řarením ROFL.

            0 0
            • Mildee  

              Na 12s to funguje, SRAM má příšernou ergonomii, takže proč ne

              0 0
              • Tomcat  

                Nikdo neříká že to nebude vůbec řadit problém je že ten chod řazení je v jiném poměru. Takže a čím víc stupnu tím rozdíl \ nepřesnost je menší. Takže jo určitě Vám to nějak řadí jen míň nebo víc blbě . Na 100% kompatibilní sada s Shimano je jiná.

                0 0
                • doubleingram  

                  Ale prd, Sram Eagle a SH XTR 12 je packa je kompatibilni.

                  0 0
                • krabica  

                  Máš to pořádně vyzkoušené? Já jo a chodí to stejně, když porovnám XTR m9100 a X01 Eagle řazení, ale je pravda, že mám v plánu vyměnit XTR za X01/XX1 řazení, bo mi Shimano nevyhovuje ergonomií. Vím, že minimální rozdíl v číslech tam je, ale v reálném provozu se to ztratí ve vůlích a řadí to srovnatelně.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Nádherně neguješ sám sebe. Tak buď to je kompatibilní nebo není o tom rozhoduje výrobce. Opláště pokud pochází ze země kde tě může každý svobodně žalovat za sebevětší blbost. Kompatibilitu negarantuje ani Shimano ani SRAM, že to nějak nekomu funguje je druhá věc. Přesně jak píšeš nějaký rozdíl v číslech tam je…

                    0 0
                    • krabica  

                      O reálné kompatibilitě nerozhoduje ani Shimano, ani Sram, ale pouze fyzika a mechanika. A marketingová kompatibilita je realitě u zadele… :-) Ten rozdíl je tak malý, že se ztratí v tolerancích… Je máslo od Olmy kompatibní s chlebem z Globusu? Máš to někde podložené? :-D

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Ano rozdíl je, malý psal sem nahoře čím víc stupňu to bude mít, tím rozdíl je menší. Vzhledem v velkému výskytu pacientům kterým tady furt něco vrže praská, křupe tak to je nekompatibilní . Protože v rámci provozní vůle to nikdy neodladí pořádně a obsesivně kopuzivní porucha bude na světe.

                        0 0
          • MlokCZ  

            GX je super, ale 11sp. :-)

            0 0
          • McBlacky  

            Ano xx1 neni vyhra. 12s je v tomhle downgrade z 11s sramu. Nerad to vozim na zavodaku kvuli rozdahu a na endurku jsem dobrovolne sel z 12 na 11s.

            Nx ma vetsi tolerance a v bordelu nebo pri velky sile to ma tendenci skocit blbe a pak se obcas vyrve kladka. Ono to je stejny u vsech ale treba xx1 s maliu toleranci neni tak nachylna-kladku z ni ale vyrves taky snadno

            0 0
        • David Bek  

          To s tebou nesouhlasím. Minuly rok jsem odjezdil na hazce X01 Eagle, teď mám na NX Eagle hazce najeto asi 500km a běhá paradne, rozdíl v chodu s X01 vůbec žádný.

          0 0
          • McBlacky  

            záleží taky na použití. Pro normální ježdění to je ok, rozdíl je poznat v bordelu (bahno) nebo při závodním použití, prakticky bez ohledu na materiál, řazení v plným tahu, třeba při spurtu do kopce atd

            0 0
    • Cavendish  
      1. vrzání vidlice normální není. Reklamovat
      2. pokud to byla spojka tak se to občas stává, pokud ne tak si měl smůlu a reklamovat
      3. ze NX je ***** se obecně ví stejně jako fakt, ze SRAM šaltr tohle dělá
      4. zřejmě slušnější oddíl

      Každopádně reklamace u prodejce

      0 0
      • Mufi  

        Jak to prosimte myslis, ze SRAM saltr tohle dela? Co presne dela? To ze se mu povoli sroubek v kleci? ja nevim co se tam vlastne presne stalo.

        0 0
        • novas752  

          Ano, jenom tady bylo několik vytržených horních kladek z ramínka Eagle přehazek.

          0 0
    • Mufi  

      Ja ted potom co se stalo nevim, jestli jit znovu do NX Eagle nebo se na to vykaslat a dat tam shimano. Nevim co byla pricina. Doufam v to, ze to bylo povolenim sroubku klece, tzn. ze na nove prehazce (ta stavajici je uz zkrivena…) ty sroubky preventivne zalepim loctitem. Jenze mam obavu, ze se tam stalo neco strasidelnejsiho spojeneho s konstrukcnim problemem, a ten sroub se nepovolil ale vyrval.

      0 0
      • Breakpain  

        Sroub je kratky, nahrazuje se delsim a pak to funguje. Vycteno z diskuze…

        0 0
        • omocz  

          Můžeš prosím napsat, který šroub máš přesně na mysli. Ten u horní kladky? Díky.

          0 0
        • kiwaf  

          Jo, taky jsem cetl, ale u GX. NX je na tom stejne? Je o neco tezsi a dost mozna je tam materialu vic.

          0 0
          • petyn  

            NX má ten šroub horní kladky obráceně než GX. Tzn, že ho šroubuješ jako do těla hazky, tam se nemá co vyrvat jako u GX.

            0 0
            • Mufi  

              Nesroubujes ho do tela hazky, sroubujes ho do plechu do klicky. A vyrvat se tam docela ma co, pac se mi to zrovna stalo :D

              0 0
            • Mufi  

              Mimochodem ten zaavit co je u konce nozky prehazovacky, tak ten ma vyvyseni a jakoby vyztuhu a je delsi. Ale ten co je blize kazety zadnou vyztuhu nema a to je ten, ktery mi krapnul.

              0 0
        • omocz  

          A ta diskuze je tady někde na BF, nebo někde jinde? Případně máte odkaz? Dost mě to zajímá. Dík

          0 0
      • Cavendish  

        A kolem závitu taky není moc materiálu. Je to prostě hodně odlehčený a kvůli krátkýmu šroubu a málo materiálu se ty šaltry takhle rvou. Dělá to i GX.

        0 0
    • Mufi  

      No takze ja nevim co s tim, docela me to sere.

      1. Pokud na nejvyssim ozubenem kole slapu dozadu, tak retez osklive spadne dolu – podle me uz tohle je od vyroby spatne, takhle se to prece nemuze chovat, aby z toho padal retez pri slapani dozadu. Co to jako ma byt?
      2. Srovnal jsem patku a klec, ale jeden prevod stejne nefunguje, preskakuje to z nej pryc. Zkratka smolik, ta prehazka se asi nejak zkrivila. 3000,– v haji – retez 600, nove kladky kvuli chybejicimu valecku 500,–, a ted jeste za 2000,– asi nova prehazka.
      3. Ten sroubek co se vyrval ci povolil, tak je tam tak natesno, ze tam nejde strcit ani mala maticka z druhe strany, protoze jinak se to sprajcuje o telo presmykace.

      Takze ted nevim, kdyz si koupim novy presmykac tak asi muzu zase jen cekat, nez mi to znova rupne, znova znici retez, znova ohne klec, znova znici vsechno. Ani na tom kole nemuzu jen nekam daleko, protoze kdyz se mi to zase zdevastuje a ja budu 50km od baraku, tak jsem v haji.

      Jsem blb ze jsem si to koupil, myslel jsem ze to bude super. Mel jsem koupit neco levnejsiho a zabehnutejsiho, idealne od Shimana. SRAM krap never again. Kolega v praci zase nadaval na SRAM kotoucovku hydraulickou, kterou mel na svem Cannondale za 50k, furt se mu srala a tak ji vyhodil ven.

      A jeste jedno ponauceni mam, ze totiz si nemam na jezdeni kupovat nejak extra hezke MTB kolo, protoze se na to ani nedaji dat blatniky – to proto ze je to pak tak strasne skarede.

      0 0
      • Mufi  

        No a uz to nemuzu editovat… ja abych to jste vysvetlil s temi blatniky, tak jde o to, ze na tom kole fakt potrebuju jezdit, nemam ho na okrasu. Preminuly rok mi krasne kolo Mr.X ukradli pred obchodakem, pak jsem se natrapil s jinym kolem, kde se mi kazilo hned nekolik veci (castecne moji vinou) a tak jsem si koupil Treka, aby tam byl vsechno cajk, a zase se s tim jebu.

        Mam strasnou chut to prodat a koupit si kolo s ocelovym ramem, kovovymi blatniky (protoze ty plastove co jsou k dostani na MTB jsou k zbliti), s prevodovkou v nabe, misto retezu remen, karbon vidli a poradne plaste s ochranou o Schwalbe.

        A kdyz jsem u tech plastu, tak mam na tom Trekovi od vyroby bontrager knoby, maji odpor jako prase, ale i presto ze jsem na tom najel jen asi 300km uz jsem 3× pichl – jako cekal bych trochu lepsi skore oproti slick plastum co mam na silnicce, kdyz uz to poradne ani nejede.

        0 0
        • onuce  

          Pane, zvykejte si. Dnes nemůžete koupit kolo a jezdit, jako před deseti lety. Dnes děláte betatestera výrobcům. A navíc všechno má teď svoje vlastnosti. Dříve se tomu ale říkalo konstrukční vady.

          0 0
          • kubad  

            Ono stačí si před nákupem trochu ujasnit co chci, co potřebuju, najít pár info, a pak brečet po nákupu.

            0 0
            • kiwaf  

              Tak zrovna onuce na to jde presne opacne, koupi prvni kolo ktere vidi ve vyloze a pak zjistuje na foru jestli je pro nej vhodne.

              0 0
        • novas752  

          Poradne plaste od Schwalbe, dobry vtip. :)

          Od lehkych xc plastu bych nejakou odolnost necekal, pocita se s konverzi na bezduse, tam nejake pichance neresis vubec.

          0 0
      • Mufi  

        Jo a mimochodem ta klec na sramu, tak to je uplne blato kov, ohba se to pred ocima, pruznost toho kovu a navraceni do puvodniho tvaru je nulova, zakaleni naprosto zadne. Ten zavit v tom blate materialu, jestli se to fakt vyrvalo, tak to se ani nedivim.

        0 0
      • novas752  
        1. To je dan za velky pocet prevodu vzadu a jenom jeden vepredu + hodne kratke zadni stavby. Retez je krizeny tak ze to bez navedeni prehazovackou (normalne pri slapani po smeru) na velkem pastorku neudrzi a nabehove zuby ho pusti dolu… Realne za jizdy je to jedno, protacet kliky zpatky na nejlehcim prevodu, to dela malokdo.
        2. No jo no, stane se. Holt mtb. Ale neni to zase takovy problem, Eagle prehazky jsou na velkym mnozstvi lepsich kol a slycham o tom dost ojedinele.

        Presmykac ti bude k prdu, koupil bych spis prehazovacku. ;)

        Blatniky jsou na aktualni sucho fakt hrozne moc potreba! Holt drazsi xc kola = kola delana hlavne na sportovni a zavodni jizdu a tam se blatniky fakt nevozi…

        A navic se tam nektere dat daji, napriklad Topeak DeFender M1 a M2 – predni se montuje zespoda do krku vidlice, zadni se pridela na sedlovku nebo sedlovou trubku.

        0 0
        • LM  

          Tak on má problém, že je to s blatníkama hnusné. A to je v pasti :-)

          Může si vybrat:

          1. buď bude jezdit na krásném kole ale ******** od bahna (od podzimu do jara, přez období sucha nehrozí)
          2. nebo to nebude hezký ale bude relativně čistej :-)

          Když se chce, tak to jde.

          0 0
    • Mufi  

      A už toho mám dost do pče, další řetěz je v hajzlu! Jel jsem do kopce na stojáka na nejlehčí převod, řetěz z něj spadl dolů a rozerval se, SRAM-shit patentované spojky uletěly někam do hajzlu, a dalších 500,– je v prdeli!

      Takže celý SRAM letí okamžitě doprdle, a já něvím co tam dám, asi tvl Alivio, protože bude bezesporu sloužit líp než ten německo-taiwanský shit.

      0 0
      • novas752  

        Udělám ti radost, Shimano řetězy už mají také spojky. :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          ..a já jezdím Shimano řetězy, Sram spojky a nikdy jsem neměl problém ani s jedním. :-)

          0 0
      • Smazaný účet  

        „SRAM LLC ist ein US-amerikanisches Unternehmen, das Fahrradkomponenten herstellt und vertreibt. Der Unternehmenssitz befindet sich in Chicago. Der Name "SRAM“ ist ein Akronym, das aus den Namen der Firmengründer Scott King, Stan Ray Day und Sam Patterson zusammengesetzt ist." ;-)

        0 0
      • atty  

        Tak kup nový spojky (klidně jiné „značky“, když si myslíš, že za to mohou konkrétně SRAM rychlospojky (které používám léta bez problémů) a nemusíš přece kupovat nový řetěz (pokud si ho ze vzteku nehodil do pole někam za spojkama :) )

        Tohle spíš napovídá na ukrutnou sílu v nohách, lámání kadence 10 otáček za minutu na těžkém převodu nebo jiný technický problém… :) (nebo kombinaci třeba všech zmíněných :) )

        0 0
        • Mufi  

          Ale já prost do toho kola chci bušit když mám chuť, vážím 100kg, chci kolo co to prostě vydrží. Je pro mě vhodné Shimano Deore 10 převodové? Nemá to pořád na mě až moc tenký řetěz? Co tak mám vybrat?

          Určitě tam nemůžu asi mít jen jednotalíř vepředu, protože ty řetězy jsou tak tenké že se prostě dříve nebo později urvou.

          Mám na RB silničcce shmano tiagru 10 talíř, buším do toho co se tam vejde (už to má tak 3000km najeto) a ještě se mi řetěz neurval. Teda urvala se mi klika a vytřískal jsem se, to jako jo, ale to byla ***** od FSA, řetěz ten se mi ještě neurval.

          0 0
          • LM  

            Nechceš to nejdřív hodit do servisu ať zkontrolujou jestli je to dobře seřízený a zda tam není žádná zrada + koupit řetěz z vyšší řady či od jiného výrobce? Vyjde to levněji než měnit komplet pohon…

            0 0
            • Mufi  

              Nechci, protože groupset shimano Deore stojí jen 5000, ale nová SRAM přehazka s řetězem stojí 2500. Takze kdyz prodam ten soucasny SRAM ktery sotji 7000 komplet novy tak jeste mi zbyde na zmrzlinu.

              0 0
          • tsunami  

            S mojí vahou metrák a půl jsem sram řetěz se spojkou neurval (ale vozil jsem ho na shimano 2×10) a to se k tomu nechovám moc pěkně, jen teda řadím když je to možné a ne pod plnou zátěží… Jediný řetěz co jsem zničil byl shimano a to když mi tam v lese něco vlítlo do převodů. Teď mám vzadu 11z a řetěz také drží.

            0 0
            • Mufi  

              A to mas 11 kazetu a 2 talire, nebo jen 1 talir? A koliks na tom najel?

              0 0
              • novas752  

                Na poctu prevodniku nezalezi, retez ma sirku podle prevodu vzadu.

                0 0
      • embi  

        No vidis a ja zase prohlasuji, ze Shimano je humus a nikdy uz to nechci.

        0 0
        • iron.hide  

          Moze byt, ale ja posledne tri roky vozim shimano xtr a som s tym ovela spokojnejsi nez predtym so sram x0. Hlavne salter xtr je skvely, radi presne aj v blate.

          0 0
      • racker  

        Pane kolego,

        pokud ti řetěz padá při jízdě na nejlehčí převod a nebo pokud na něm šlápneš dozadu, zkontroluj si** řetězovou linku**. Měli jsme stejný problém u dceřina závoďáku (Specialized Fate Expert, prostředí ČP apod.).

        Výměna převodníku za jiný s větším offsetem a úprava podložek na ose klik – výsledek zcela dokonalý. Může šlapat dozadu na kterémkoliv převodu, není jakýkoliv problém.

        Všechny Eagly pracují naprosto dokonale včetně NX, jenom je to háklivé na pečlivou stavbu a seřízení. A to praskání horních čepů kladky nebo jejich vytrhávání z těla – ta samí písnička. Pokud ji namáháš ve směru, na který není stavěna, něco praskne, kladky nebo se vytrhne šroub. Pokud vše seřízeno, pracuje bezva i v obtížných podmínkách, bahno atd i při závodním využití.

        0 0
    • Davidakta  

      Tebe zachrání jedině automat.

      0 0
    • Mufi  

      Tvl SRAM rychlospojka stoji 99,– Kc, no to me *****. To je kuwa jak Harley Davison ten SRAM, furt se to sere a je to drahe jako prase. Strojarina po americku toto.

      jeste to smejdi pojmenovali SRAM PowerLock, tvl to je power lock jako prase, trochu se to prohne a uz to odstreli pryc kajsik do krovi.

      0 0
      • atty  

        Když to takhle trháš, ty spojky, kup si v Číně – tam vycházej tak na dolar za kus, většinou při koupi více kusû i méně. Kvalita stejná, jako všechny „značkové“. A ty Sramy tam jsou v téhle ceně obvykle dva :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Necelý jedno pivo 0,4 ;-) To jde :-D

        0 0
      • novas752  

        Když koupíš i s řetězem, máš jí zdarma. :)

        0 0
      • Jaarque  

        Trhání řetězů, lámání klik, spojky drahý, kalenej hliník… Tahle vlákno mě fakt baví 

        0 0
    • Mildee  

      Já jsem dal rači raketu za kazetu od Garbaruka a zůstal na 11s, než kupovat nějaký ten louend ígl. Dát dvacku nebo kolik chcou za ty lepší sady, na to bych morálně neměl :-D :-D :-D

      0 0
      • onuce  

        Ta kazeta Garbaruk se zde na bf zmiňuje často. A vždy mám z toho názvu pocit, že je z Turecka. Je to pravda? A může být kvalitní? Pocitově tedy ne.

        0 0
        • Cavendish  

          Turecko to není. Je to USA. Takže ne, nebude to kvalitní :)

          0 0
          • onuce  

            Děkuji. A proč tedy ten osmanský název?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Prchlici jsou vsude…nebo cili na budouci evropskou vetsinu…

              0 0
            • Cavendish  

              Jestli to nebude tím, že zakladateli firmy jsou dva Ukrajinští bratři Garbarukovi

              0 0
              • onuce  

                Aha, to je přímo název firmy… Děkuji. No tedy turecký prapůvod potvrzen.

                0 0
                • Cavendish  

                  Což samozřejmě nic neříká o kvalitě :)

                  0 0
                  • onuce  

                    No, ale jak říkám, jde o pocit. Ten člověk neovlivní logikou, prostě tureckou kazetu bych nechtěl, a to nejsem křesťan.

                    Apropo, ta firma žije jen z té jediné kazety? O jiné komponentě Garbaruk jsem nikdy neslyšel. Děkuji.

                    0 0
          • kubad  

            Od kdy je Ukrajina v USA?

            0 0
    • Mufi  

      Tak jsem porovnával řetězy na Tiagře (Deore 10s kazeta) a na SRAMu a prohlašuju, že s tím bazmekem končím. To prostě nemá smysl. Ten řetěz je úplně nesmyslně tenký, mě se přetrhl článek napůl, to je úplná ostuda.

      A horní kladka na SRAMu, to je kapitola sama o sobě, už jsem zjistil proč se to vyrvalo – je to totiž namáhané jako prase když ta kladka tlačí řetěz na horní ozubené kolečko – prohýbá se to před očima.

      Ach jo.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Dej sem foto…

        0 0
      • krabica  

        Tipuju, že se to prohýbá, protože to je blbě seřízené.

        0 0
      • kubad  

        jestli ty to nemáš blbě nastavené když ti kladka tlačí řetěz na ozubené kolečko :D

        bych ten šmejd zahodil nebo radši reklamoval to snad není možné co si to ten Sram vůbec dovoluje prodávat za šmejd

        0 0
      • novas752  

        Jakou máš vzdálenost horní kladky od největšího pastorku?

        0 0
      • petrun  

        Když kladka přes řetěz jede po pastorcích tak je to bohužel rukama. Tohle není správné seřízení.

        0 0
    • Davidakta  

      Já být tebou, tak mi tu sadu radši za 500,– prodám

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Taky jsem měl averzi na rychlkspojky, jelikož mi také dvakrát odstrelila v kopci, kdy jsem zkrátka potřeboval zařadit v záběru. Sice rychlkspojky zase vozím, ale fakt si dávám bacha, abych tam nestrilel převody v plném zatížení. Dost tomu pomáhá fakt dobře fungující řazení, kdy i po lehkém odlehčení dojde k rychlému zařazení. Dovedu si představit, že jestli do toho busis a vrazis tam převod v plném zaberu, tak logicky nejvíce narychlna je rychlospojka. Já svemo času uvažoval o retezech campa, které se nesmí spojovat rychlospojka. Mají svůj systém nytovani a vydrz campa řetězu je, troufám si říci velmi vysoká. Jen doporučuji mít kazetu s ocelovými pastorky, třeba sunrace 11–42 v celoocelovem provedení a ocelový ořech kazety. Aby si vlivem. dobrého řetězu neničí kazetu… A pokud je podle tede sram taková sračka, což já nevím, jezdím shinamo, kup na bazaru packu a hazlu shimano xt m8000 krátké GS a podle mě máš po starostech.

      0 0
      • McBlacky  

        za mě teda rychlospojka jedině a to prasím v plným záběru pořád.

        Naposledy jsem roztrhnul devítkovej řetez a pak už 10,11,12s nikdy nic. Tech devítek jsem ale popravil pár a spojku se mi jednou taky vyklepala.

        kritický je, použít na nový řetěz vždy novou spojku. Jakmile se ochodí, má tendenci se vyklepat nebo povolit nebo i prasknout. A samozřejmě mít adekvátní spojku k řetězu, ne že si řetěz na víc rychlostí spojím spojkou na méně (třeba 10s spojka na 11s řetěz).

        0 0
        • LM  

          Taky je dobré vozit náhradní spojku s sebou. Klidně nějakou ze starého řetězu :-)

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak ono do devítky rychlospojka šla i velmi lehce rozpojit, takže nebylo vyloučeno ojedinělé vyklepání v terénu. Od desítky už lehce rozpojit nejde a pokud se mění s řetězem (jak píšeš), tak už vyklepat rozhodně nejde.

          0 0
          • McBlacky  

            u devítky byl bonus, že když se škubnul řetěz tak jak byl v tahu vystřelila občas i spojka a najednou měl člověk dva kusy řetězu a před sebou poctivé dvojité nýtování s přípravou + odnýtováním poškozeného článku. Při závodě konečná. A samozřejmě nýtování bez speciáního trnu v polních podmínkách na špinavým řetězu se ne vždycky povedlo a za chvíli to člověk rozerval v tom blbě zanýtovaným místě. Už bych se nevracel :)

            Spojka forever!

            0 0
            • 01carbon  

              Az budes merit retez tak to vem I pres spojku. Vzdy to bylo vic „vytahane“ cca o zub na merce = menim spojku I v cca 1/2 zivotnosti retezu. Docela cumim na najezd na retez sram 12s gx (voskovane) mam na kazdem retezu okolo 1000km a merka ukazuje 0,25 nechapu.

              0 0
    • Mufi  

      Tak, koupen druhy SRAM Eagle, nedal jsem si rict a zkusim to jeste jednou. Sroubky kladek jsem zalepil Loctitem a dukladne jsem vse nastavil podle manualu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zdravím. Jen dotaz ohledně delších šroubků do kladek. Origo má hladký dřík. Můžu tam dát šroubky které mají závit až k hlavě? Já vím že jsou šroubky s hladkým dříkem, ale v této délce + 2–3 mm jsem žádné nenašel.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.