• krabak

    Zdravim.

    Mám řetěz KMX x10, najeto 1500 a tudíž i podle šuplery nutná výměna. Otázka zní jaký a za rozumí peníz ? Předem díky.

    • Mart7  

      Stejný KMC 10.93? Záleží kolik jsi naměřil a co jezdíš. Máš nějaký důvod měnit značku atd.? Špatně řadí nebo …

      • krabak  

        Kecám šuplerou, zase myšlenkama někde jinde. Měrkou naměřeno. Jezdím takovou tu klasiku, někdy víc silnice, po0nlí, někdy zase lesy. Důvod nemám, tudíž asi vemu to samé.

        • novas752  

          Změř to ještě metrem, plechový měrky často měřej dost blbě (mám 3 a každá měří o dost jinak). 100 článků od začátku k začátku vnějšího článku, řetěz pověšenej nebo položenej na stůl a jemně srovnanej roztaženim. Novej má 127cm, ojetej na 0,5% prodloužení má 127,65cm. Navíc tohle měření eliminuje neškodné opotřebení rolniček, což většina měrek neumí.

          • mastihuba  

            tak to slyším m prvně ze by nekdo meril řetěz metrem :-) když se kolega výše zmiňuje o šupleře, dela se to tak že si na posuvce nastavis cca 132,1–132,3 což je rozteč cca 10 článků u nových řetězů. když nameris cca 132,8 a více je řetěz vytahanej a patří vyměnit. ten počet článků jsem nikdy nepocital, tak me nekdo opravte …

            • novas752  

              Já vim jak se to měří (je to mezi 11 články), jenže šuplera se strká mezi rolničky, tudíž neeliminuje jejich vůli a jejich neškodné opotřebení, takže měříš vyšoupání 11 čepů + 2 rolniček. Metrem máš 100 článků bez vlivu rolniček, navíc je to lépe čitelné (měříš cca 10× víc článků a nový vs opotřebený neni cca 0,6mm ale 6,5mm).

              • doubleingram  

                Vuli vymezis napr. legendarnim klackem z nanuku :)

                Tvoje metoda s metrem pada na tom, ze se musi retez sundat, kdo to chce/bude delat.

                Pravda je, ze suplerou uz to je celkem hodinarska prace, aby to neulitlo o par desetim mm a clovek zmeril re. presne.

                • novas752  

                  Tak ja retez sundavam kazdych 150–200km (mtb) kdyz ho meju, takze kdyz uz se blizi ocekavany najezd, tak ho pred nasazenim zpatky na kolo povesim na hrebik a na prilepenym ikea metru kouknu kolik ma. Je to presny a pro me rychly a snadny.

                  Samozrejme kdyz ma nekdo retez snytovanej tak ma docela smolika. :)

                  • MatS  

                    To bych musel sundavat retez po kazde treti vyjizdce. Na to sere bily tesak. Setru hadrem, nakapu Muck off a obcas promerim.

                  • Mart7  

                    To musíš jezdit dobrej bordel. Když jezdím hlavně polňačky, tak po 150–200 km řetěz trochu očistím a máznu. Řetěz sundávám při mytí kola, po cca 300–700 km. Mažu motorexem do sucha a bordel moc nechytá, ale vodu vůbec nesnese.

    • atty  

      100× řešená otázka. Řetěz za 400,– vydrží obvykle skoro to samé, jako řetěz za 1500,– (rozhodně ten za 1500 nevydrží násobek vzhledem k ceně, aby se to vyplatilo). Pokud chceš mít pocit z dobrého řetězu, který vydrží opravdu o něco déle, než ty běžné, tak na desítku můžeš zkusit sehnat Taya Deca – ten mi opravdu vydržel cca 2× tolik, co „běžné“. Vyplatí se jen ve výprodejích kolem 500–600 – za původních cca. 1200 bych ho taky nekupoval.

      Řetězy jsou (s malými výjimkami) spotřebák, i ty obyčejné řadí a fungují dobře (z principu asi musí), lépe je investovat do jiných součástek.

      • Mart7  

        Přesně, KMC 10.93 za 450 je dostatečný, SRAM 1071 mi nevydržel o moc víc a ke konci hůř řadil.

      • Sunshine 29  

        Přesně tak, levnej řetěz vs. XTR (za ty samý peníze, holt zdroj je zdroj) a rozdíl není…

      • deda  

        Sram x0 mi vydrzi 5k na 12s…driv shimano xt max 1500km na 9s ale…

    • ppoli  

      Sram PC 1110. Za ty prachy bezkonkurenční. Na to, že je to 11spd nekoukej, vozím ho v pohodě i na 9spd.

      http://www.bikeinvest.cz/…1-rychlostni

    • djx  

      Vidím, že to tu zatím nepadlo, ale co takhle zkusit Yaban s rychlospojkou? Mám ho teď na biku a jeví se úplně v pohodě. Je navíc kompatibílní Shimano – SRAM – Campa a stojí rozumný peníz (ten můj byl nějakej střed kolem 600 Kč myslím), a obecně jsem na něj zatím neslyšel nic špatnýho… :)

    • micu  

      Hledal jsem neco co vydrzi vic nez 1000,1500 sem tam i v horsich podminkach. Skoncil jsem u Campagnolo Veloce(da se i pouzit i na MTB), sice je drazsi, ale rad si priplatim, kdyz vim ze se na nej muzu spolehnout

      • atty  

        U Capy řetězů byl bonus, že sice vydržej opravdu dlouho, ale jsou od výroby hodně „krátký“ a hodně tvrdý, takže zase pak jde rychleji do háje kazeta a převodníky (tudíš stejně investice, ale jinam).

        Jak říkám – vyzkoušel jsem hodně řetězů (různé verze Shimana i Sramu, KMC, FSA) a v podstatě jedinej, co mi opravdu vydržel skoro dvojnásobek byla ta Taya Deca, i řazení mi s ní přišlo takový prostě razantní a přesný. Jde o to, že díky tvrdosti mohl „brousit“ převodníky či kazetu stejně, jako Campa (ale zase stál asi 530 ve výprodeji díky barvě šedá/stříbrná – kterou asi nikdo nechtěl, na rozdíl od barevných verzí za cenu cca dvojnásobnou)

        • Jakobo  

          Kdyby existoval 11r Sedis tak ten by strcil do kapsy vsechny dnesni vyrobce. Pri opravach a renovacich mi proslo rukama par kol s najezdem tisicu km na puvodni retez a tyto retezy vzdy tvrdosilne trvaly na nejakych 132.4–6 mm. Jen se menily hlinikove prevodniky, ocelova kazeta a ten retez Sedis byly nesmrtelne. Takze ono by to slo pokud by se chtelo :-(

          • Jakobo  

            Zase je fakt, ze to byly silnicni kola s velkou pilou vepredu co moc blata nevidely a nejake pekla se tehdy asi nejezdily. Ale i tak.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse