Přestavba 2x9??? Jaký použít řetěz???10k nebo nechat pro 9k

24 nepřečtených
  • SSSTRUP

    Chci přestavbu 3×10 na 2×9!!!

    • jIrI___  

      10 sp řetěz na 9 sp pohonu mi funguje bez problémů.

      • SSSTRUP  

        Dík za radu, má trochu pochybnost jestli to bude chodit 9s řetěz na klikách pro 10s. Tak zvolím 10s.

        Někdo mě tvrdil dokonce, že když mám 10r přehazku tak stačí koupit 9s páku a funguje vše bez problémů.

        Cena 9s komponentů řetěz kazeta je finančně velmi zajímavá.

        • bruco  

          Na 9 sp funguje len kombinacia 10 sp shimano prehadzovacky a 9 sp sram radenia.

    • Espen  

      Proč 2×9 a nee 2×10?

      • SSSTRUP  

        1)Cena komponentů. 2) Převodový poměr stejný.

        Má v poslední době vysoké nájezdy, léze to do peněz.

        XT řetěz 9s 300 Kč 10s 470 Kč

        10s kazeta XT 1100 Kč Sram 9s 970 kvalita totožná 750 Kč.

        • SSSTRUP  

          Tak mě spíš zajímá, jestli tam má někdo 9s řetěz a funguje to???

          • PENE  

            Mam na kole kliky 2×10, presmykac 3×9, retez 9s, kazetu 9s, prehazovacku 9s a funguje to. Ale pochybuju, ze bude 10s prehazovacka fungovat s 9s razenim. Takze v tvem pripade bych sel do 2×10, ale zalezi, jestli mas sram nebo shimano. U sramu je 9s vpohode, ale u shimana je 10s lepsi, jak 9s.

            • Jakobo  

              Tak samozrejme 10r MTB hazka Shimano bude pracovat s 9r Sramem, ma to tak spousta lidi vcetne me, nemam ani zadne podlozky pod lankem, ktere jeste dale zvysi presnost teto kombinace.

              • PENE  

                Pokud to bude kombinovat, tak to fungovat bude, ale pokud by chtel nechat stejnou znacku, tak nejspis nebude.

                Edit: Tu posledni vetu jsem myslel tak, ze diky radicimu pomeru u sram 9s to radi presneji, nez shimano 9s, ktere ma, tusim, 2:1 a sram asi 1:1.

          • zdenal8  

            Měl jsem na starej silnici 10s kliky, kazetu 8s, řetěz taky 8s a chodilo to úplně bez problémů. Nevidím důvod, proč by ti tam nechodil 9s řetěz. Dej to podle kazety a je to.

        • jIrI___  

          A teď si vezmi, že jedenáctkový řetěz Sram 1110 stojí nějakých 260 Kč :-)

          • SSSTRUP  

            To je sice pěkné, ale co kvalita??? Kvalitní stojí tak 600 co vím.U 11s se fakt vyplatí.

            • Jakobo  

              Nejdyl mi vydrzi 8 (7)r retezy, 9r jsou na tom o par 100 km hur, 10 a 11 nevim, ale tusim, ze to bude jeste mene, ac nekteri kecalkove tady tvrdi, ze vydrz retezu se s poctem pastorku zvysuje.

              Na 8r dnes uz ale nesezenes slusne razeni ani kazetu s unasecem. U 9r jeste ano (Sram X0, XT), takze ty duvody proc sejit na 9r docela chapu, ja u nej zatim take zustavam na kole, kde mam nejvetsi najezd.

            • Prazak0  

              Už jsem psal, Taya Deca jde nyní sehnat pod 300 Kč, výdrž to má mít slušnou.

          • roman 3D  

            +1, není důvod kupovat dražší na dva a půl měsíce než ho ojedu

        • Jakobo  

          Poslouchaj Roubicek, priste bezej za drozkou a usetrej cely rubl.

          • Alojs01  

            :-))) Hezky receno. Proste kdyz chces opici, musis mit na banany…

        • Espen  

          Jen tak jsem se pousmál, ale tvoje věc.

        • Alojs01  

          Kolik tech kazet tak rocne ojedes? :-)

        • vsudenakole  

          Do toho bych nešel,sice mám 9s ale ta tvoje úvaha o přestavbě mi připomíná dobu kdy se z podobných důvodů přecházelo z 9s na 8s protože cena 8s byla nižší.

          Dnes je cena komponentů zhruba stejná.

          Předpokládám že jak se 10s dostane do nižších sad tak to bude obdobné.

        • Prazak0  

          Koukni se na řetězy Taya, desítkový i devítkový mají ve slevě, asi starší verzi řetězu, obojí pod 300Kč, mají mít velký nájezd.

          Jinak bych zvážil i osmičkovou kazetu. Slušné řetězy KMC nebo YBN, co vydrží přes 3 nebo 2 tisíce km jdou sehnat za cenu kolem stovky. U devítkových řetězů jdou sehnat KMC za cenu kolem 250Kč a předpokládám, že najednou taky ty tři tisíce km.

          Dosti zdejších borců se bije za jedenáctkové nebo min. desítkové řazení. Někteří ovšem stejně většinu z kazety nejezdí, jeden příklad byl, kdy po rovině někdo jezdil 50/19 a kazeta mu končila na 23 zubech. Takže mohl dát ještě dva lehčí pastorky, jinak většinu pastorků měl pro jízdu z kopce. Samotní závodní ovšem tak nejezdí, pro ně má jemné řazení i hodně převodů smysl. Oni ovšem po rovině jedou nějakých 52/14 když při závodu jedou 45 km/h a menší pastorky mají na nějaké spurtování nebo jízdu z kopce. Pokud někdo jezdí průměrnou rychlostí kolem 30 km/h, tak pro něj lépe odpovídají lehčí převody. Kazety ovšem zpravidla takové nejsou. Já mám radši optimalizovanou kazetu a pak mám víc převodů na osmičkovém řazení, co reálně využiji nebo mám jako rezervu, ale takovou rozumnou. Např. do lehká mít něco, co normálně jezdím, ale využiju např. když jedu hodně dlouhou trasu a ke konci chybí síly, nebo je silný protivítr krom toho kopce ap. U sjezdů nemusím řešit, aby měl optimální převod pro rychlost 70KM/h. Takže snížení počtu pastorku na kazetě mi přijde rozumné.

        • Hadato  

          Souhlas, ze stejného důvodu jsem zůstal u 2×9 na mém hlavním biku a dokonce downgradoval na 2×8 na mém celopevňáku (měl jsem tam na chvíli 1×10). 2×10 dává smysl pokud člověk drtí rovinky a potřebuje drobnější odstupňování nebo pak s kazetou 11–40(42).

          Na poměr cena/nájezd jsou 8s a 9s systémy bezkonkurenční. 9s řetěz funguje na 10s klikách s origo převodníky bez problémů. U 8s jsem musel dát vymezovací podložky pod malý převodník – bez nich to na malém převodníku škrtalo o ten velký. Po výměně velkého převodníku za NW z Ali jsem musel dát ještě o nějakou podložku navíc aby to neškrtalo (je to investice v ceně asi 10 Kč). Řadí to pak úplně v pohodě. Přesmykače mám ale oba na 9s (Deore M590 3×9 a Alivio Side Swing M4020 2×9). Chodí to pěkně i přes 16z skok na převodnících – zvláště to Alivio Side Swing (člověk ani neví, že řadí na převodníku). 10s varianta přesmykače bude možná dělat neplechu díky užší kleci – jenom hádám, nemám vlastní zkušenost. Zbytek systému mám pak: Sram řazení a Sram 9s/Shimano 10s Shadow+ hazky. Kazety mám obě 11–34 (8s kazeta složená ze dvou různých).

          Shrnuto: Jak 2×8, tak 2×9 fungují po případných drobných modifikacích naprosto spolehlivě a je radost na tom jezdit. Po seřízení na to navíc není potřeba vůbec sahat – prostě to řadí, řadí, řadí – i třeba se zohnutou patkou (ne jako 10+ systémy). Jako ideální kombinaci teď vidím Sram 8/9s řazení, Shimano Shadow + 10s hazku, Side-Swing přesmykač.

          • Lišák  

            Ty jezdíš NW velký převodník spolu s normálním malým a přesmykačem? Jak to z velkého padá, když má být nepadací? A jak to na něj nabíhá, když nemá náběhy a navíc jak se řetěz trefí N-W články na N-W zuby?

            • Hadato  

              Mám kombinaci 38/22z, NW z Číny, 22z je nějaký Shimano. Kupodivu to nabíhá a padá z toho NW tak, jak má: N-W na N-W. Měl jsem tam Down-Swing Alivio 3×9, který fungoval dobře, ale občas to zaváhalo při řazení nahoru. Nedávno jsem dal Alivio M4020 Side-swing a chodí to neskutečně (i přes to, že ten Alivio je jenom do max 36z). Člověk ani neví, že řadí na převodnících. Pocitově to chodí mnohem lépe než 2×10 a 3×9 systémy s klasickým smykem (top/bottom swing), srovnatelně s klasickým 2×10 38/24 a Side-swingem.

              Celý setup byl původně jenom na zkoušku na celopevňák, ale funguje to tak krásně, že to půjde i na můj druhý bike. Kdysi jsem tady na fóru zahlédl kombinaci 38NW/24 a taky to prý fungovalo tak, jak mělo. Otázka pak ale je, jak to bude fungovat s jinou kombinací převodníků.

              • Hadato  

                EDIT: Popsaná zkušenost je pro 2×8. Další otázka je, jak to bude fungovat pro systémy 2×9/10 – řetěz je užší, a tedy bude těsnější na tom NW převodníku, což by mohlo způsobit problémy při nahazování/sha­zování. Jako pravděpodobné bych to ale neviděl, zvláště pak ne u 2×9 systému.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse