Rock shox Sid solo air vs. debon air

9 nepřečtených
  • zderem

    Mám zálusk na novou vidlici. Mám Rebu RL ale nelíbí se mi její charakteristika. je tvrdá, nebere malé nerovnosti. Když jí upustím, jsem zase na dorazu. Proto pošilhávám po Sidovi. Na stránkách Sramu jsem koukal, že už nabízí Sidy se vzduchovou komorou Debon air, které by měly mít lineárnější charakteristiku pružení. Na našich e-shopech je bohužel dostupná jen starší verze se Solo air. V Německu už je nová verze ke koupi. Vyplatí se na ní počkat? Máte někdo zkušenost s novým systémem?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Co Epixon z TT?

      0 0
    • zderem  

      Suntour opravdu ne

      0 0
      • Smazaný účet  

        Milan umí i Rebu, ale oproti neupravené Rebě byl Epixon citlivý jak sviň, alespoň ze začátku.

        0 0
        • MlokCZ  

          Upravená Reba chodí pořád o trochu hůř než upravený Epixon. Mám ty vidlice obě a na kole je střídám. A Rebu mám jště poslední ročník dual airu, se soloair Rebou nemá ani smysl srovnávat, tam je rozdíl ještě větší.

          Samotná citlivost (odtrh) je u obou ± stejný, Reba i přesto, že to je dual air ztrácí na průběhu + u Epixonu mám speciální úpravu expanze, která tomu hodně pomáhá.

          Rebu jsem si tak nechal a střídám pouze na specifické použití, kdy ji vozím přes chladnou část roku na ježdění do práce cíleně trochu přefoukanou jako alternativu k pevné vidlici. Na to je dual air super, protože přefouknutí pozitivky k omezení chodu nezabije úplně citlivost, protože se přefouká i negativka (U Epixonu by tohle specifické použití nefungovalo, protože by vyžadovalo výměnu negativky).

          S upraveným Epixonem samozřejmě srovnávám Rebu nepřefoukanou a nastavenou tak, aby žehlila co nejlépe. V tomto režimu ji ale už nepoužívám vůbec, protože tam mi nemá oproti Epixonu co nabídnout.

          Jak jsou na tom RS vidlice průběhem s debonair netuším, tu jsem ještě neměl v ruce. Tam to možná průběh zlepší, zejména proti soloairu.

          Ví někdo jak je řešen debonair u RS vidlic? Tedy zejména kde ve zdvihu je umístěný přepouštěcí port mezi pozitivkou a negativkou?

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak zatím jsem našel k debonairu u vidlic:

            Depending on the application, it’s either an oversized air chamber, or a reconfigured air chamber to offer a larger volume negative spring. For the forks, it’s the latter, and the result is softer initial travel for better small bump compliance.

            Takže negativka je větší, to je určitě dobře. To byl jeden z problémů vzduchové negativky (i u dualairu), že byla moc malá. Tím se to přiblíží k chování ocelových negativek i chování pružinové vidlice.

            0 0
    • johny.h  

      Využiju vlákno pro podobný dotaz a to jestli brát radši RS SID DebonAir nebo DT SWISS OPM O.D.L 100 nebo jen DT SWISS OPM D.L. Máte někdo zkušenosti nebo srovnání? Zatím mám SID z r.2015 solo air.

      0 0
      • Sid82  

        Zkusím stejný dotaz jako kolega – měl by někdo porovnání, případně dokázal popsat rozdíl v chování RockShox SID Ultimate RLC a DT Swiss OPM O.D.L. ?

        Rád uslyším i jakékoliv zkušenosti s jednotlivými vidlicemi. Vybírám mezi koly které mají osazeny právě tyhle dvě.

        Díky

        0 0
    • puka  

      Na zakladatele s ročním zpožděním – A co takhle tam narvat tokeny?

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.