• richard_majer

    Zdravim,

    premyslim o nove odpruzene vidlici.

    Rad bych se zeptat, jake jsou prosim rozdily mezi jednotlivymi modely RockShox Sid?

    Race

    Team

    XX

    World cup

    RLT

    RLT Ti

    Je toho trochu hodne, na strankach vyrobce ani vsechny modely nejsou.

    Diky za objasneni – snad tady zadne zakove vlakno neni a bude to prinosem i pro ostatni.

    0 0
    • Hnoj  
      • RLT = Race
      • RLT Ti = Team
      • XX je Team a má hydraulické zamykání
      • WC dříve „team“ + karbonové výztuhy spodního monobloku, dneska buďXX a nebo Team, ale karbonová korunka + krk
      0 0
      • richard_majer  

        a ktera nabizi rozumny pomer vykon/cena? Ktera ma smysl a ktera smysl nema? diky

        0 0
        • Trainman  

          Za mě SID RLT nebo REBA RLT 2012 :)

          0 0
          • richard_majer  

            proc RLT? V cem ne vyhodnejsi? Respektive, cim se ty vidlice od sebe lisi a jak to prumerny jezdec pozna vyhody/nevyho­dy? Diky

            0 0
            • Trainman  

              Nejvýdonější je v ceně :)) Ne, ale pro běžné závodní nasazení u lepšího hobíka-soukromníka, pro které je tahle vidlice určena si myslim že je optimální. RLT Ti má navíc lepší (nebo spíš jiné) tlumení BlackBox (já osobně teda nepocítil nijak výrazný rozdíl)… Vzhledem k tomu, že ta vidlice dostává v závodním nasazení pěknej kouř, pak zas nevidím důvod proč vyhazovat tisíce za kravinky typu hydraulický lock (odvzdušňování navíc, další místo, kde se to může roze*rat, další hadice a další kapalina navíc, pár gramů na karbonovej korunce a tapered sloupku…). Za zbylé peníze bych si radši koupil pěkná řídítka nebo sedlovku, který by se ostatně taky měly měnit pravidelně…

              0 0
              • xshreck  

                hydraulickej lock je roti normalnimu pres lanko luxusni vec, zpatky by se mi moc nechtelo

                0 0
                • Trainman  

                  Nevím, za ten servis a 2 tisíce navíc mi těch pár Newtonů , které musím vyvinout na systému lanko-bowden navíc nestojí. Ale každej jsme jinej :)

                  0 0
                  • xshreck  

                    Pohodlí, vzhled. Kolikrát se řešilo že se nevrací lock zpátky. Takže pokud je používanej, šel bych do hydraulického. Já ho moc nepoužívám, podařilo se mi splačit xx za cenu obyč.

                    0 0
                •  

                  Naprosto souhlasím. Nechtěl bych už nic jiného. Odvzdušnění se dá zvládnout svépomocí, kapalina stojí 150 korun.

                  0 0
              • richard_majer  

                OK, takze rozdil v tlumeni a ty jsi nepocitil rozdil, zajimavy poznatek. Muzete prosim nekdo doplnit, kdo mate zkusenost?

                0 0
                • McBlacky  

                  mě to přijde, že nové tlumení lépe pracuje se zdvihem. Když Sida s MC nafoukám, aby byl citlivější, tak jde snadněji nadoraz než s BB a je lehčí ho zatlouct. Tedy BB má lepší kompresní tlumení, nebo spíš pro mě vhodnější. Uvažuji nastavení s plně povoleným gate.

                  tak jak se to vozí na závody -nabušený- se rozdíl neprojeví

                  0 0
      • xshreck  

        plati to i u reby xx? (starsi, rok 2010)

        0 0
    • alinceb  

      Lefty už si prodal?:)

      0 0
      • richard_majer  

        ne ne, ale chystam se… vypada to na Meride vazne hloupe :-)

        (a snad pri presednuti na klasiku si nebudu rvat vlasy, ze jsem blbec podlehl – ta torzni tuhost je genialni)

        0 0
        • alinceb  

          Pokud se nepletu, tak už se na bazaru jednu chvíli válela, ne?

          0 0
        • romachain  

          Jaká je to Leftyna? Z kolik bude k mání???

          0 0
        • Hnoj  

          Taky bych možná měl zájem !

          0 0
          • alinceb  

            Tvle další…:(

            0 0
            • richard_majer  

              prosim drzme se RockShox SID – aby to bylo i pro jine uzivatele. Pokud chcete resit Lefty, tak na mail, nebo v jinem vlakne. diky

              0 0
              • alinceb  

                To bys nějaký mail musel mít v profilu…:P Pošli mi do mailu, kolik za ni budeš chtít a já to tady přestanu „svinit“…;)

                0 0
              • richard_majer  

                Lefty se zda byt prodana… Sid je znovu aktualni… A ted ale ktery a kde ;( poradite prosim?

                0 0
                • Mr.Data  

                  Ja nakonec vybral XX, zamykani pouzivam, je to pohodlny a jestli to za ty penize navic stoji…to je na tobe. Steluje se tam jeste gate na locku. Oproti tabulkam foukam o dost min a s chodem celkem spokojenost, vyuziva cely zdvih.

                  0 0
                • alinceb  

                  Já už skoro uzrál a ty nakonec prodáš…život je nespravedlivej…:(

                  0 0
    • vsn  

      za mě RCT3 kterou napsanou nemáš :)

      0 0
      • richard_majer  

        Proc? Ja psal co jsem nasel,porad to vnimam jako chaos a nestozumitelnou strategii od RS. Prosim vysvetli mi to,rad si necham poradit

        0 0
        • vsn  

          protože jí mám :D

          nemusíš se tolik starat o zamykání … jako lock používám prostřední polohu – nahoupe se to ani ve stoje ale když je větší tlak tak se „odemkne“ takže když zapomenu odemknout tak to vůbec neva …

          0 0
          • JakeF  

            A funguje to jako Terralogic nebo to prostě jenom zvedne odtrh?

            0 0
            • vsn  

              terralogic jsem nezkoušel … mám jenom porování s Brainem kterej je lepší pže je vidle uplně tvrdá a u tohohle furt centimetr pruží (což pruží i na „lock“ jako každej RS) … a ani pri ráně se neodemkne uplně jako Brain … ale i tak to funguje docela uspokojivě… na delší sjezdy odemykám když si vzpomenu jinak nechávám zamčeno

              0 0
          • richard_majer  

            Diky,chci neco se 100% kontrolou,zadne brainy,spv a podobne,takze zatim to vypada na xx. V jednom shopu maji bilou tesne pod deset tisic.

            A jeste mam nabidku na DT xrc race,vaham hodne. Vazim 74,drive hodne jezdil a zase chci na stara kolena zacit…

            0 0
    • micinka  

      Mam SIDa 29 Wordcup blackbox, dualair, brain. Ale nevim proc ale ta vidle je desne tuha (samo s vypnutym brainem). S mensim dofouknutim zase velky sag a i tak mi ti prijde v porovnanim s Foxkou ze to je tvrdsi s mensim rozsahem chodu. Ted nevim jestli to je feature nebo bug :). Negativku jsem zkousel ruzne foukat, ale moc jsem si nepomohl.

      Dostat z ni doraz je problem. Na jednu stranu to je fajn, ze pri vetsim terenim propadu podrzi, ale jinak mam vyklepane ruce…

      0 0
    • scret  

      hodim to sem…

      Mam moznost koupit 32mm Sida na vecka… Bohuzel soucasnej majitel ho ma na 80mm zdvihu. Daj se vsechny Sidy zvysit na 100mm? a hlavne da se nekde sehnat spacer na zvyseni? Zitny? Majitel ho udajne uz nema…

      Diky.

      0 0
      • metr-x  

        Mám pocit, že když chceš vidlici zvýšit, tak ten spacer musíš vyndat. Aspoň u mojí reby to tak funguje. Ale nechci se hádat, možná to má SID jinak.

        0 0
        • scret  

          ted jsi me trochu znejistil… Mel jsem svyho RVL na 150mm a v krabici dalsi spacery – a ty tam byly urcite na snizeni zdvihu, prtze vys uz dal nesel…

          0 0
          • kubad  

            Spacerams snizujrs zdvih :)

            0 0
            • scret  

              jasne, logika…:) Jsem dneska zabrzdenej:))

              Podle toho, co jsem psal o RVL jsem si mohl domyslet, ze staci teda z 80mm Sida vyndat spacer a bude tam 100ka…

              Njn, je sobota a ja ji mel navic jeste pracovni:)))

              0 0
    • Breakpain  

      Motion Control DNA u SIDu…nastavení slow – fast … dokaéže někdo zjednodušeně vysvětlit k čemu to je? Trochu jsem tím točil, ale nic moc jsem nepoznal teda … hodila by se rada ;), děkuji.

      0 0
      •  

        Tím se reguluje rychlost odskoku – jak rychle se stlačená vidlice vrací do původní polohy. Tady máš o tom článek.

        0 0
        • Breakpain  

          Ty hele, asi oba myslíme něco jiného ne? Nastavení odskoku znám – je mi jasné, to je na spodní straně pravé nohy myslel jsi toto, že?

          Ale já mám na mysli ještě další otočný čudl, u kterého není rebound, ale nápis Motion Control DNA, který je nahoře na korunce (přímo na zamykání vidlice) :-)

          Doteď jsem měl na vidlici vždy jen Rebound a tak nějak tápu, co má tohle (mcDNA) dělat … :)

          0 0
          • novas752  

            Možná jak moc bude vidlice zamčená nebo nějaký nastavení komprese – jak rychle pojede do zdvihu.

            0 0
            • Breakpain  

              Trochu jsem googlil a narazil na to, že to je komprese. A ještě k tomu existují zřejmě dva typy … high a low a já mám zřejmě low …

              0 0
              • novas752  

                Jo je to možný. Nastavení vysokorychlostní komprese je jen u vidlic určených pro skákání – DH, Enduro..

                Vyzkoušej ostré brzdění v různých polohách toho kolečka, mělo být poznat.

                0 0
        • Breakpain  

          Ok, tak jsem překonal lenost a zagooglil (doufám, že správně):

          Motion Control DNA na vidlici u SIDu RCT3

          RCT3 – Designed for riders looking for more bump gobbling performance. The new RCT3 damper features three distinct knob positions – Open, Pedal and Lock. The rider is able to quickly and easily access these three modes to manipulate damping performance for specific terrain:

          •Open for bump-gobbling performance

          •Pedal for efficiency and moderate bump compliance

          •Lock for ultimate pedaling efficiency

          In addition to its three distinct modes, RCT3 features an independent adjustment of low speed compression.

          ⇒ high speed compression – > ovlivňuje rychlost zasouvání vidlice přri najetí na překážku…

          a (doufám, že to tak je …) – což teda tahle vidlice nemá

          low speed compression – > ovlivňuje postupné ponořování vidle při stálém zatížení (pod brzdou, v klopce) – na tohle je ten mcDNA čudlík

          Čili laicky když vezmu za brzdu – tímhle (mcDNA) ovlivním, jak rychle se mi zanoří vidlice … může někdo potvrdit/opravit?

          0 0
          • allrose  

            high-nastavení pro plné otevření tlumení,aby vidle mohla bez omezení do zdvihu,po odeznění požadavku se uzavírá

            low-nastavení zpomalení průtoku při stálém zatížení,pomalé zanoření

            0 0
            • MlokCZ  

              U XC vidlic si to výrobci často označují jak chtějí. Např. Fox běžně označuje u XC vidlic nastavení jako low speed kompresi. Přitom je tam ale pružinka tlačící na záklopku a jediný okruh. A vždy musí dojít k otevření záklopky, aby mohla vidlice do zdvihu a regulace nastavuje sílu potřebnou k otevření záklopky. Je to tedy v podstatě high speed okruh i když ho Fox označuje low speed.

              Jak je to přesně u RCT3 vyřešené interně pro to dle nich nezávislé nastavení low speed komprese.

              V každém případě jsem ale RCT3 kompresní část jezdil u RVL a to je ± stejné provedení jako má SID (a není to charger jako má teď Pike).

              A v reálu jediný efekt všeho u RCT3 je omezení citlivosti. I open režim malinko omezuje citlivost. Pedal a lock, tam je to žádané, aby omezoval citlivost, to je jediné v pořádku.

              „Nezávislé točítko dle nich low speed komprese“ pak dále jen zhoršuje citlivost a např. noření pod brzou nijak výrazně nepomůže.

              Takže jsem po nějakém čase vzal celou kompresní část a z vidlice vyhodil a dal tam Motion control se kterým to bylo mírně citlivější a nevýhoda žádná.

              0 0
              • Breakpain  

                Ha, mně to přišlo takové divné. Díky, už chápu, jak se k tomu chovat ;) …

                0 0
                • Breakpain  

                  Kdyby to někomu pomohlo:

                  Low komprese skutečně funguje pod zatížením (brzda, jízda po předním atd.) ale bohužel se projeví i celkově, že vidle je pak méně citlivá…

                  Nejmarkantnější rozdíl je, když se na místě otáčím pres předek (odlehčím zadek, se kterým jdu do strany a veškerá váha je na předním kole). Teprve tady jsem poznal, že i jeden klik dělá veliký rozdíl.

                  Tím vám všem děkuji za nakopnutí správným směrem, jinak bych s tím laboroval dodnes.

                  0 0
    • Sindy  

      Chtěl bych se zeptat, jak servisovat brain u SIDa. Lze to v domácích podmínkách, nebo se s tím musí do Spešl storu?

      0 0
      • tomxxx  

        Koukni na video na youtube. Jedno jsem tam zahlédl. Samotnej brain nevyservisuješ, ale pokud vim, tak je to uzavřená patrona. Servis dolních nohou uděláš jako u každé jiné RS vidle. Vzduchová komora je taky stejná a to zamykání brain hold necháš bejt pokud funguje, nic by s tím být ani nemělo.

        0 0
    • zirecek  

      Můžete mi někdo napsat, jaký je rozdíl u aktuálního modelu SID RLC (dražší) a SID RL (levnější), oba s dálkovým zamykáním?

      0 0
    • cubista  

      Kolo 20 let staré s průměrným osazením, ale málo jeté. A na něm vidlice Rockshox SID, odhaduji tak rok 2002. Bez zamykání, ale velmi lehká a pohledově opravdu málo jetá. Vyplatí se to kolo koupit už jen kvůli té vidlici? Dík za názory.

      0 0
      • kubad  

        pro dítě jo

        jinak ne

        0 0
      • jonti  

        Nejspis vymena vsech tesneni, 20 let stara guma uz nebude moc fungovat. Nebral bych to.

        0 0
      • straky  

        Letos jsem dával na servis SIDku 11 let starou a servisáci mě upozorňovali, že už na ni nejsou náhradní díly. Sami pak byli překvapení, že se dala vcelku dobře repasovat. Každopádně informace, že se náhradní díly vyrábí 5 let, mě zarazila.

        0 0
        • McBlacky  

          Gufera po 2–3 letech ztraci puvodni pruznost takze pusti vic bordelu dovnitr. Po 5ti uz jsou dost na ozdobu. Zbytek servisni sady jsou gumovy krouzky a penovy, to se da vzit z jinych vidli kdyz tomu nekdo dost rozumi.

          0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, mám rychlý dotaz, jestli to už někdo neřešil.

      Opravdu se u nás ofiko prodává Sidka 2021 ultimate a select SL jen s lockem na korunce a Twist lockem? Nejde objednat rovnou s onelocem?

      0 0
      • embi  

        no ja resim, ze chci prave lockout na korunce

        0 0
      • novas752  

        Koukni k dovozci – cyklo žitný. Nebo pohledej i v zahraničí – v německu a tak.

        0 0
        • tomxxx  

          No já na zitnyho koukal, ale prostě tomu nechci věřit. Twist lock preci chce docela minimum zakazniku

          0 0
          • Chlebovnik  

            Tak jim ho logicky musí nějak vnutit, ne? ;-)

            0 0
            • tomxxx  

              Jo, jo, zas plnej bazar twist locku, jako je to s levnejma teleskopama.

              0 0
          • McBlacky  

            každej kdo má teleskop chce twista :)

            0 0
            • tomxxx  

              na teleskop stačí něco takového:

              Twist je stejnej jako gripshift, měl jsem ho, ale prostě mě pak začalo štvát, jak je ta guma upatlaná a že máš řízlej grip.

              0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, nevíte někdo, zda je kompatibilní charger damper ze sida 2018 s letošním selectem ( bez plus) s chargerem RL.

      Rock shox je pěknej zmrd a nikde pořádně nejde najít, že charger damper RL v selectu je pěkně ojebaná verze charger damperu 2, tak bych si je prohodil.

      P.S. Koukám, že poslední dotaz jsem měl taky já :)

      0 0
      • jonti  

        Tem verzim uz asi nikdo moc nerozumi. Jsem byl v tom, ze vsechny 32mm vidlice jsou kompatibilni. Cim je ta verze v selectu horsi nez ta co mas v 2018 sidovi? Ja mam 2019 Sid Rl a docela mi tam chybi komprese.

        0 0
        • tomxxx  

          Select má Charger RC, select + a moje stará sidka mají charger (úplně vpravo).

          Rock shox to pojmenoval stejně, protože jsou zasraný zmrdi a matou zákazníka.

          V čem je to horší funkčně nedovedu říct, nepovažuju nastavení low speed compression na XC vidli za důležité, ale konstrukce je úplně jiná a já byl s chargerem na sidce spokojený. Tahle RC verze je nějaký ojebaný shit.

          0 0
          • jonti  

            Já mám teď na kole Revelation s custom RC3 chargerem. Taky netuším, co to vlastně je, ale chodem je to pocitově horší než ten Sid, takove tupe. Ale to je i Pike Select+.

            0 0
          • Sinpa  

            https://www.bikeandride.cz/…echci-lepsi/

            Podle toho článku by to mělo být zpětně kompatibilní.

            Mám SIDa35 select a nemůžu si zatím stěžovat :-)

            0 0
            • tomxxx  

              Ono je těžký, že vlastně dobrej SID už koupit „nejde“.

              Ultimate má komedii bez oleje Race day, select nemá klasický charger, ale napadobeninu Suntour tlumení a select + nejde pro koncáka koupit, ten má právě původní klasický charger damper s tím gumovym balónem.

              Ve výsledku nejultimátnější vidlice je ultimate ze Scotta s chargerem na 3 polohy.

              0 0
              • esmo  

                „komedii bez oleje Race day“ – to mi nějak vysvětli, co to teda mám na kole? :D

                0 0
                • tomxxx  

                  Kdyby se koupit dala, tak si ji pořídím taky. 1320g je 1320g :D

                  Nicméně si nemyslím, že je úplně výhra ušetřit 100g tak, že naprosto očešeš tlumící patronu a dáš do ní jen cmrndek oleje. Jsem sám zvědav na zkušenosti. Důvěru to ve mě ale fakt nebudí.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.