• dvoris

    Zdravím,

    měl bych dotaz týkající se zamykání u Reby. Uvažuji o koupi zde: https://www.koloshop.cz/…va-AKCE.html. Problém ale spočívá v zamykání. Tato konkrétní vidlice je uzpůsobená k zamykání z řidítek a pro ovládání zamykání bych musel dokoupit OneLoc. Jde mi tedy o to, jestli náhodou Reby nejsou v základní pozici ,,uzamčeny". V tom případě bych musel OneLoc dokoupit. Jenže je to další věc na řidítka, která zbytečně zabere místo. Bohatě by mi stačilo ovládání z korunky nebo bych se obešel i bez ovládání, kdyby v základní pozici byla ,,odemčená". Díky za rady. Honza

    • Vilém  

      Ano, soucasne reby jsou s povolenym lankem zamknute.

      • DaD  

        U modelů 2017 je to už zaplaťpánbůh zase naopak a povolené lanko se rovná odemčené vidlici.

        • Vilém  

          Tak to se omlouvam za mystifikaci, soucasne jsem jeste nepotkal.

        • Petr L2  

          Aha, tak to se zdá, že změna proběhla u všech modelů, měl jsem v ruce nový Recon a ten běhal také opačně.

          • DaD  

            Jj. Mají to všechny nové řady. Po té kritice, co se na ně snesla u těch minulých, s tím museli něco udělat.

            • Petr L2  

              Vtipné je, že starší kousky to mají také tak, jako ty nové, mám doma i starého Recona 26" na véčka a tomu lock běhá stejně jako těm letošním

              • DaD  

                Oni to tuším nesmyslně přehodili až v roce 2014 nebo tak nějak. A zhoubu doprovázel ten nefunkční šrot pushloc :(

        • novas752  

          Tak stejně by se to dalo vyřešit kousíčkem řadícího lanka. Koncovkou to strčit do díry pro konec bovdenu a ovládací kolečko k lanku přišroubovat v otevřené poloze.

          • kubad  

            +1

          • MatS  

            Někde tu na fóru byla i fotka tohoto geniálně jednoduchého řešení.

            Nezapomenu na to, když se mi posral vloni v Alpách OneLock a já musel dojet se zamčenou vidí. No pakárna. Naštěstí se mi to večer povedlo opravit.

    • kadlec  

      Mam problem s lock outem ze riditek u Reby 2016. Vidlice mi jde spolehlive zamknout jen v nezatizenem stavu na stojanu. Za jizdy se mi jakoby kolecko na zamykani pridira a proste se bez pomoci neotoci. V nezatizenem stavu to fachci paradne.

      Mel jsem to predtim rozdelany a menil olej a po slozeni jsem to zkousel jen na stojanu a v zime jsem jezdil malo a nebyla potreba zamykat. Takze nevim, zda to muze mit souvislost.

      • va-bo  

        Celý to DNA nebo MotionControl jde rozebrat a případně vyndat vnitřní pružinu. Akorát je tam levý závit. Takže předělat na zavírání na korunce je možný, pokud seženete páčku. Stejně tak opravit přidírání v horním víčku vidle (nebo jak to nazvat).

        • 01carbon  

          To asi platilo drive. Ty navody s levym zavitem jsem nasel. Mam tu mc z 2015 a rozebrat se mi to nepovedlo.

      • MatS  

        Když točíš tím modrým kolečkem na pravé noze vidle rukou, tak to jde hladce? Páčku máš PushLock nebo OneLock? I když verze 2016 by měla mít už OneLock a ten chodí bez problémů.

        Pokud to bude v MotionControlu mrkni na toto video: https://www.youtube.com/watch?…

        • kadlec  

          Mam one lock a doted to chodilo ok. Napadlo me, zda na to muze mit vliv mnozstvi oleje v MC. Daval jsem spravne mnozstvi, ale mohlo tam treba trochu zustat. Vraci se volne pokud je vidle neponorena. Kdyz ji zatizim, tak se kolecko nevrati a pro uvolnovani zatizeni, kdyz se vidle zveda, tak cca posledni centimetr uz to zase funguje.

          • 01carbon  

            Zjistit zda je problem v tom bazmeku na riditkach, bowdenu- lanku, nebo tocitku na vidli

            • kadlec  

              Packa a vedeni je ok. To je volny a vidle se nezamkne. Jakmile ji odlehcim, tak se zamkne.

              • kadlec  

                tak jsem prave zjistil, ze vidlici nezanorim az na doraz, puvodne jsem myslel, ze za to muzou tokeny, tak jsem ho vynfal a stejne me cca 3cm do max ponoreni schazej

          • tomxxx  

            Mnozstvi oleje ma vliv jen na funkci tlumeni a pri velkem mnozstvi ti nezajede uplne vidlice. Dale to ma vliv na tvrdost zamknuti, na samotnou funkci packy by to mit vliv nemelo.

            Edit. Ted sem precetl, ze ti nezajede vidle. Mas moc oleje. Tak to pak asi jo, kdyz ti nezajede o 3cm, to je opravdu hodne :-)

            Ja davam olej podle vysky od korunky a ne podle objemu. Davam vic nez mene, mam rad tvrdy lock, ale vzdy zkousim, jestli vidlice zajede.

            • kadlec  

              ja dal olej dle manualu

              kolik davas tedy oleje na vysku od zhora?

              • tomxxx  

                Je to v manualu, ja mam sida wc, kazda vidle to ma trochu jinak.

                • kadlec  

                  kouknu, ja dal mnozstvi dle manualu, ale je mozny, ze tam trochu zbylo nebo nevim

              • capo  

                Úplně stejný problém na SIDovi – když dám množství dle manuálu v ml, je to moc a vidle pak nejde na plný zdvih. Když tam dám olej do výšky hladiny měřeno od korunky dle manuálu – (tenhle parametr ale byl v manuálu až pro pozdější modelové roky) tak v pohodě.

      • Karaya  

        Já jsem to po roce a půl úspěšně vyreklamoval. Jestli to máš ještě v záruce, tak neváhej, zdá se, že to Žitnej uznává.

      • kadlec  

        Tak jsem ubral olej a oba problemy vyreseny

    • Ondraj  

      Ten lock v základní poloze zamknuto fakt soudruzi nevymysleli. Už jsem nahradil kouskem lanka a nezamykám, stačilo se nechtíc o páčku lock opřít a jel jsem se zamčenou vidlou. :(

    • desperado600  

      mam reba RL solo air asi 2018, kazdopadne uz to ma vzduchovou komoru na „tisicihran“.

      potreboval bych vedet zda patri do prave horni nohy olej i u teto novejsi verze.

      v manualu od sramu je, ze tam patri pouze „sram butter“ , ale nevladnu dobre aj.

      kolo mam z druhe ruky a nevim zda doslo k tuningu, nebo olej tam patri.

      kazdopadne zlobi lock out, jako je probirano hore.

      dik za info.

      • allrose  

        Myslíš levé..do komory

        Ofi ne,ale mikro ho můžeš dát,ale by neměl ředit vazelínu,tak na to bobkuj :))

        Spodní nohy jsou na oleji.

        • desperado600  

          Myslim opravdu pravou, tu kde je zamykani ..

          • kadlec  

            Do pravy patri olej do zamykani. Kdyz ho je malo, nezamyka.

          • allrose  

            V manualu to máš popsané..

            Levá horní (komora)-vazelína

            Pravá horní-tlumičový olej předepsané viskozity

            Obě spodní-olej dle specifikace

            ..nevím co jiného dodat,nebo už nerozumím..

            • desperado600  

              Ten manual jsen nemel.

              Uz jsem ho nasel.

              Vidle se zamkne, presto ma castecny chod.

              Kazdopadne sama se neodemkne, aby se odemkla, musim malicko potahnot rukou lanko ve smeru otevreni.

              V nezatizenem stavu pracuje normalne.

              Toz nevim.

              • allrose  

                Ta vidle není zamčená na tvrdo,trochu zajede do zdvihu,při velkém zatížení,to je v pořádku

                Hledej problém v ovládání,bov­denu/nebo je problém MC..

              • novas752  

                Taky to může být špatně napnuté lanko zamykání – nemá páčka volný chod aniž by se točítko na korunce otáčelo?

                • kadlec  

                  Ja uz musel vic napruzit pruzinu o jednu otacku, najednou se packa odmitla vracet.

                  • novas752  

                    Ruku na srdce, RockShox ty zamykací mechanismy moc neumí, jak páčky tak točítka na korunku.

                    Třeba to poslední co vymysleli, kde se naváděcí objímka na matici korunky dotahuje malym červíkem s předepsanym momentem asi 0,2Nm, to fakt svět neviděl. :)

                    V tomhle je imho nejlepší Suntour, malá jednoduchá páčka a naprosto blbuvzdorný mechanismus kdy lanko tahá za klínek tlačící na ovládací jehlu. Žádné pitomé zkrutné pružiny a podobný hovadiny.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.