• bossd

    Řeším dilema jestli tuto vidlici http://www.kupkolo.cz/…2012_z91077/ nebo http://www.kupkolo.cz/…2013_z93588/ cena v černé barvě je skoro stejna.

    0 0
    • JakeF  

      Víš, co to je dual-air?

      0 0
      • borda  

        zlo :-)

        0 0
        • scalar  

          a solo-air? :-)

          0 0
          • borda  

            dobro :-)

            0 0
          • borda  

            ne vazne. neprisel jsem na jedinou vyhodu toho, ze foukam kazdou komoru zvlast. stejne musi byt foukly + – stejne

            vzdycky jsem si rikal, ze idealni RS by byla reba se soloairem z recona. a je to tady

            0 0
            • scret  

              kdyz fouknes negativku lehce vic, bude vidlice jeste citlivejsi… To ti soloair asi nezaruci..

              0 0
              • borda  

                tak 1. bych rekl, ze je to naopak, ale uz si to moc nepamatuju. Za 2. to hyba taky se zdvihem vidlice. V dobe kdy jsem mel rebu jsme tady s tim laborovali ve velkym a dospeli jsme k tomu, ze stejne je ideal foukat to + – stejne. V historii toho budou mraky (ale v davny :-)

                0 0
                • scret  

                  neni, je to tak jak to pisu:) a mam to vyzkouseno u nekolika kousku… ano teoreticky ti to sezere lehce zdvihu, ale kdyz to trefis dobre, vidlice bude citlivejsi a zdvih se snizi max.par mm…

                  0 0
                  • borda  

                    njn, hlava mapa :-)

                    a parave trefit to je teda celkem opruz :-), pisu to uz vyse

                    ale nechci vypadat, ze prti dualairu brojim, to ne, jsou to slusny vidle

                    0 0
                  • Concorde  

                    Taky jsem s tím trochu laboroval. Teď mám v negativce asi o 5–7psi víc a zdvihu to moc nesežralo. Můžeš napsat jak máš zhruba tlaky ty? A kolik vážíš? :)

                    0 0
                    • Tomkac  

                      taky davam do negativky asi o 5 az 10 psu vic… zkousel jsem i vic ale pak uz to zere zdvih…

                      0 0
                    • Tomkac  

                      spis jsem koumal co by to udelalo kdybych ji rozebral,nastavil na 120 mm nafoukal do negativky turbo-moc, aby se po nasednuti ponorila na stejny sag jako ma stovka… co myslite?

                      0 0
                      • skvedo  

                        Tipl bych, že dostaneš lineárnější průběh. V historii někdo popisoval, jak velikost negativky ovlivňuje průběh zdvihu. Tím přenastavením a nafoukáním bys dostal větší negativku, ve které by roztažením ve zdvihu tak rychle neklesal tlak, který bys tam měl navíc vyšší než v „klasickém“ nastavení. Tím by negativka více pomáhala do zdvihu. Možná by to i zlepšilo citlivost na začátku zdvihu.

                        Jsou to ale pouze moje domněnky a možná mě někdo opraví.

                        0 0
                    • kubad  

                      údaj k ničemu, stačí jiný rám, jiné uhly a pro stejnou váhu jiné hodnoty

                      0 0
                      • Concorde  

                        Určitě bych si to čistě podle screta nenastavil, ale rád bych měl nějaké hodnoty od kterých bych se mohl odpichnout.

                        Samozřejmě je mi jasné, že se tlaky mění vzhledem k danému kolu a nejvíc ke stylu ježdění. Nicméně je furt lepší mít nějaké tlaky od kterých můžu odvíjet ladění. Zkouším se furt pohybovat ± v tabulkových hodnotách, ale není to ono, tak chci vyzkoušet jak to mají ostatní…

                        0 0
                        • kubad  

                          tabulka jako základ a pak pomalu ubírej tlak až najdeš optimum :D

                          0 0
                        • tomxxx  

                          tlaky na odvíjení máš nalepený na vidli, nebo na stránkách sramu, nebo jinde na netu.

                          0 0
                        • scret  

                          jak pise kubad, tlaky ti nereknou vubec ale vubec nic, drz se dle doporucenych tlaku a pak ubirej, jak ti to sedne… Ja jezdim rozhodne nizsi tlaky nez jsou doporucene, cca o 20%?

                          Nejdriv si vychytej ten cca spravny tlak v obou komorach stejny a pak laboruj po kouskach, jak se zmeni pri ruz.tlakach v komorach…

                          Co je pro tebe relevantni udaj, ze vozim v negativce cca o 5 PSI vic nez v positivce…

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Já zase vozim víc než jsou tabulky, protože jinak ji pružim na doraz, páč občas jezdim jako prase.

                            0 0
                      • vysmátej bajker  

                        ano ale mohly by pomoc poměry.

                        0 0
      • jIrI___  

        Doteď jsem netušil, že se dělá Reba i jako SoloAir :O

        0 0
        • JakeF  

          2013 komplet, Reba i Sid… Já jsem zato celkem rád, alespoň se s tím nebudu muset foukat nadvakrát, takže podle mě radši 2013. Ale pokud někoho baví si s tím hrát, tak 2012 může být lepší volba.

          0 0
          • kubad  

            nejde jen o hraní dual měl spoustu výhod,a byl jednodušší kromě těsnění se tam nemělo co ******, dalo se hrát množstvím oleje s charakteris­tikou vidle.

            u Soloairu je to vše dané a basta, když zlobí přepouštění tlaku je veslo :D

            0 0
            • kubad  

              za mě teda určitě dual

              0 0
            • borda  

              ale zase kdyz se s tim nechces matlat, je lepsi soloair. a takovych )nas) je spousta

              0 0
              • bossd  

                Matlat se mi s tím moc nechce. Asi vezmu 2013.

                0 0
              • kubad  

                ma treba u soloairu vadi ta mala vule z kraje, ale je fakt ze funguje v pohode no

                0 0
                • borda  

                  myslim, ze v tomhle pripade to asi bude fakt otazka preferenci. me treba (neco jako pise jakeF) den dualair foukat. vim ze me tady sprdnete, ale ta malicka negativka se mi proste foukala blbe, je to hrozny srani, aby to clovek optimalne trefil s pozitivkou

                  0 0
                • borda  

                  btw. ze te tu vidim davide :-), mam pocit, ze jsi kdysi nekde psal, ze jde zalestit poskrabana patrona u fatty. mam ji chycenou, nemas tim nejakou zkusenost? unika mi vzduch a pri odfouknuti samozrejme i olej. a i kdyz zastoupeni cd se asi zlepsilo, za posledni roky (rozumej zmenilo :-), ta cena za tu cartrige je proste prasopsi

                  0 0
                  • Josef Šimon  

                    Mám Rebu 2012 a nevidím jediný problém foukat dvě komory, to, že to má jednu a tedy foukám jen jednou, tak to není pořádný argument, ale pro někoho asi i jo…

                    0 0
                • antuch  

                  tak to je přesně to, proč nesnáším soloair. Zaprvé mírný vakl a za druhý prostě nemožnost nastavit si obě komory. Já osobně jsem přívrženec jednoduchosti, ale 2 ventilky jsou 2 ventilky…

                  0 0
    • bossd  

      Ještě jeden dotaz. Je tato vidle http://www.kupkolo.cz/…2012_z93003/ o tolik lepší aby stálo si za ní doplatit oproti reba 2013.

      0 0
      • Azmir  

        ne

        0 0
      • MirosPikos  

        Ale je tam čepice „zdarma“ a to se vyplatí :)

        0 0
      • tomxxx  

        reba 2011 nejtužší

        reba 2012 více méně sid 2011 a nejlehčí reba

        reba 2013 sola air jinak stejná jako 2012

        :D

        0 0
      • tomxxx  

        Jinak podle mě důvod, proč začali dělat solo-air na rebě je, že to stačí pro většinu lidí a asi čekaj zvýšení prodejů sida od lidí, co si chtěj hrát s dual air.

        0 0
        • kubad  

          i Sid je 2013 SoloAir

          0 0
        • borda  

          hm, nevim, jestli cilova skupina SIDa jsou lidi, co si s tim chtej hrat ;-)

          0 0
          • tomxxx  

            A jo, tak teď už nevidim důvod, proč by někdo chtěl sida, možná kvůli nálepce XX

            0 0
            • kubad  

              Reba XX není?

              0 0
              • tomxxx  

                Ne

                0 0
                • Vilém  

                  Fakt?

                  0 0
                  • Azmir  

                    Tady je ale řeč o ročníku 2013 ne o 2009.

                    0 0
                    • Vilém  

                      No nasel jsem i novejsi. Ale ty asi vis, jaky model Reby ve svem strohem prispevku myslel.

                      0 0
                    • kubad  

                      ze neni na strankach neznamena ze jeste nebude, ale co soudruzy u RS planuji netusim :-(

                      0 0
                      • Azmir  

                        Tak vycházím z jejich webu, samozřejmě do hlavy jim nevidím ale jelikož aktuálně není zveřejněná, beru to jakože neexistuje. Co bude nebo nebude už je věc další.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Tohle je fotka z nějakýho veletrhu, dokud neuvidim Rebu XX na nějakym kole, tak pro mě neexistuje. Jinak některé starší modely měly karbonovou korunku, blackbox… což už na nový rebě seženeš těžko, ale nálepku XX sem teda ještě neviděl :D

                          0 0
    • Tomkac  

      Ja chci dual air!!!!! Navzdy! Nejlepsi, nejfunkcnejsi, nastavis co chces a co potrebujes…

      0 0
      • Tomkac  

        koupim sadu noveho tesneni atd a budu jezdit az do duchodu dokud nepraskne a neupadne…

        0 0
      • JakeF  

        Za 2–3 roky je zpátky jako převratná novinka :).

        0 0
    • Necris  

      Z dual airu si vždycky vyrobíš solo tím, že je nafoukneš naprosto stejně. Opačně to nefunguje.

      2013 jsem sice nevážil, ale vnitřek je k vidění i na netu … hoši zase šetřili ;) No asi to bude držet stejně jako 2012 – zatím se osvědčila.

      Dobré budou obě, netřeba to řešit. Váhový rozdil pochybuji. Rozhodni se podle toho, jestli chceš dual air či ne, jinak jsou na jedno brdo.

      0 0
    • bossd  

      Vyřešeno objednáno 2012 dualair jelikož 2013 nešla na zdvih 120mm. Všem díky za rady.

      0 0
      • borda  

        jj, jednoduchy reseni jsou nejlepsi :-). ted ti to alespon nebude vrtat v hlave :-)

        0 0
      • kubad  

        nevím proč by 2013 neměla jít na 120mm :D

        asi se chtěli zbavit té staré no

        0 0
        • Kublaj  

          2013 nejde na 120mm protože celý systém vyrovnávání tlaku je řešený frézovanou válcovou drážkou na vnitřní noze uvnitř pístnice a když změníš zdvih tak už pístek v klidu nebude na té drážce a systém solo air by jaxi nefunguval :)

          0 0
          • Georrge  

            lol to je teda řešení pěkně na hovno

            0 0
            • Kublaj  

              No mě se to nezdá až tak na prd, ale momentálně se rozhoduji jestli vzít rebu 2012 nebo 2013 tak mě dost zajímalo jak to vlastně funguje. Zápor vidím v tom že by mohlo časem díky drážce odejít těsnění na pístku. To že nemůžu změnit zdvih mě nějak nebere :))

              0 0
          • kubad  

            a proc teda na strankach Sram uvadi zdvih 120 mm?

            anebo je problem ze to nejde prekopat? ze se musi vzit primo 120 mm

            0 0
            • kubad  

              tak sem to trochu studoval a bohužel u SoloAir verzi nejde měnit zdvih, pro změnu zdvihu by se musela měnit celé složení soloairu :(

              u RS jsou slušní dementi

              0 0
              • scret  

                wtf??

                to abych si koupil nejakyho RVL DA do zasoby:))

                0 0
                • kubad  

                  znamená to jen to že nejde tak měnit zdvih jak dřív pomocí spacerů u SoloAir verzí

                  jinak RVL je v nabídce pro 2013 v DualAiru kvuli tomu sem to hledal

                  0 0
                  • scret  

                    hmm, takze Sid a Reby, ktery by mely byt SA menit nepujdou? no to mi vyndej:)

                    0 0
                    • kubad  

                      poz.34

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 120 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 120 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 110 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 110 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 100 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 100 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 90 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 90 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 80 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 80 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 120 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 120 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 110 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 110 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 100 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 100 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 90 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 90 Silver

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 80 Black

                      Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 80 Silver

                      (includes air top cap, solo air spring and shaft bolt; not compatible with Dual Air CSU)

                      snad je to k přečtení vše pod jednou pozicí

                      0 0
                  • scret  

                    tak ted koukam, ze RVL bud SA anebo DPA, takze klasickej DA nevidim… V poradku, alepson koupim treba jinou vidli:)

                    0 0
              • Mr.Dawe  

                Je vidět, že vývoj jde opravdu dopředu a správným směrem :( Zlatá starší reba.

                0 0
      • kostik  

        tak jak si sní spokojenej ?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.