• murpina

    Ahoj všem,

    prosím o radu, mám tohle kolo www.giant-bicycles.com/…19476/77920/#… a chtěl bych zvednout předek na 120mm. Poradil by mi někdo jakou vidlici dle zkušeností pořídit? Nevím jestli zůstat u Reby se zdvihem 120mm, kterou nemohu nikde na netu najít ke koupi, nebo se poohlédnout po Foxu a pokud ano tak co zvolit? Uvítám jakýkoli názor. Díky

    • Kysky  

      V servisu by měli dokázat vytáhnout tu Rebu co tam máš na 120mm

      • Petr L2  

        Natáhneš pouze starou Rebu, v nových je vždy na každý zdvih jiná pístnice

    • motacek  

      Sak na kupkole ne spousta 120mm reb

      • murpina  

        Ahoj, moc jsem tvoji odpověd nerozluštil:)

        • motacek  

          Sorry byl jsem pod parou, ale už jsem cajk. No, že na kupkole mají reby se 120mm zdvihem.

          • murpina  

            V pohodě, už jsem na to koukal. mrknu nejdříve na variantu předělání té mé.

            Dík.

    • pocestny  

      Asi potřebuješ jen 222.2 mm Solo Air Spring Assembly. Na hledání ND bych se vysral, a dal to dealerovi Rockshoxu, ať to vyřeší za tebe. Vyjde to na zlomek ceny nové vidly.

      hlavní princip změny popisují zde https://www.youtube.com/watch?…

      náhradní díly sram.com/service

      a manuál k tvojí vidli třeba zde

      • Petr L2  

        A zkoušel jsi to? já ano na jaře a mohu tě ujistit, že pístnice pro Reba solo ait na 120 mm zdvih je v ČR nedostupná a ani dovozce jí aktuálně není schopný objednat, hledej po světě, až jí seženeš, tak ti jí tak kdokoliv rád namontuje.

        • motacek  

          Pistnici jsem nechal měnit na přítelky kole. Na faktuře byla cena 4500 za náhradní díl a to bylo na 100mm verzi. Takže celkem paletka

        • pocestny  

          Ne, nezkoušel jsem ji sehnat. Moje bývalá Reba byla dual air ;) a už je přenastavená na 120mm odpočívá na jednom nevyužitém bajku…

    • tomasjirka.cz  

      Do jakého roku jde vytáhnout (vyndat spacer)? Co třeba Reba 2014 ? Dik

    • oo.viper.oo  

      Mám předělanou speciální Specialized délku 110mm na 120mm výměnou pístnice přímo v záručním servisu u Žitného, protože původní pístnice profukovala do negativky a servis neměl tu speciální Specialized déklu pístnice 110mm skladem, tak tam vrazil 120. Reba je modelový rok 2013, což by měla být identická konstrukce jako ta tvoje. Bajk ale byl prodaný 2014 a tento servis proběhl jaro 2015, takže to ještě bylo v záruce. Vidle se na 120mm už trochu kroutí, ale to přičítám jednak tomu, že to je prostě vidle s 32mm kluzákama, takže na tomhle zdvihu je to už nutné zlo a také tomu, že mám verzi ještě bez pevné osy, s QR s nábojem se speciálními Specialized oversized high-torque end caps. Ty tam, koukám, máš pevnou osu, takže by to mělo být lepší.

      Edit: jinak to skutečně není žádná věda. Pístnice je prostě tyčka v levé noze, na které je sestava pístních kroužků vzduchové komory Solo Air a dorazů. Čím je tyčka delší, tím jde vidle vysunout více. Vnitřní i vnější nohy jsou dlouhé dost.

    • oo.viper.oo  

      Využiju tohle aktivní Reba vlákno na trošku jinej dotaz. Měnil jsem zátku vzduchové komory a když jsem vidlici úplně odtlakoval, tak nesjela úplně dolů, ale zůstal zhruba jeden centimetr mezi korunkou a guferem. Mám tam 120mm pístnici a vzdálenost mezi korunkou a gueferem na maximální vytažení je přesně těch 120mm. Takže aby vidle využila celý travel, tak by měla být schopná sjet korunkou až na gufero.

      Předpokládám ale že ten poslední centimetr travelu by mohl být nějaký gumový bottom out bumper…? Jen se chci ujistit, že to je normální. Když jsem zkusil opatrně na vidli zatlačit, tak jsem se dostal ještě tak o 2–3mm níž. Víc jsem tlačit nechtěl, i když je jasný že třeba při nějakém skoku by to případně dostalo výrazně větší prdu.

      • pocestny  

        Myslím že ta tvoje teorie o využití celého zdvihu je náká divná, ale jsou tu vlákna, kde jsou principy funkce reby opravdu detailně popsány. Si myslím, že když jsi vypustil pozitivku a vidle nesjela úplně, že máš asi pořád natlakovanou negativku, což třeba u Revelation vypouštíš skrytým ventilkem vespodku. Rebu SA doma nemám, nepotvrdím ti to, ale vím jistě, že to tady už někdo na foru popsal.

        • oo.viper.oo  

          Vím co myslíš a vím i o ventilku pro vypouštění negativky, protože jsem také měl jednou problém s přicpaným kanálkem na přepouštění vzduchu mezi komorama. Přetlak v negativce se projevuje tak, že když máš kolo na stojanu a vypustíš pozitivku, tak se vidle sama trochu zasune, kolo se zvedne, protože negativka se -nesprávně- neodtlakuje spolu s pozitivkou a tak tlačí zespoda na píst a má dostatečnou sílu aby uzvedla přední kolo proti gravitaci.

          Tento problem tam nemám. Jen po odtlakování nesjede korunka až na gufera. Přijde mi rozumný, aby tam nějaký gumový doraz, který tomu brání, byl. Protože přece nechci při nějakém extrémním dropu a vyčerpání celého travelu narazit na tvrdo kov na kov, bez nějaké progrese dané pružným dorazem.

          Edit: tedy ještě jinými slovy: přetlak v negativce zasunutí vidlice pomáhá, nikoliv brání

          • murpina  

            Ahoj Vipere, dík za informace.

            Chtěl bych se jen ujistit, jestli stačí objednat jenom pistnici, nebo je potřeba koupit celej kit?

            Pístnici jsem sehnal na Hibiku za 20 euro.

            kolo je koupené nové loni, tak jenom pro info, musím dát kolo k Žitnému kvůli záruce?

            Dík.

          • pocestny  

            jo tak o ten doraz až ke korunce ti šlo, tak to jsem nijak neřešil, ale funguje mi to taky tak – ta korunka mi taky nesjede až na gufera.

    • murpina  

      Ahoj Vipere, dík za informace.

      Chtěl bych se jen ujistit, jestli stačí objednat jenom pistnici, nebo je potřeba koupit celej kit?

      Pístnici jsem sehnal na Hibiku za 20 euro.

      kolo je koupené nové loni, tak jenom pro info, musím dát kolo k Žitnému kvůli záruce?

      Dík.

      • oo.viper.oo  

        No s tím ti moc neporadím, tady je každá rada drahá. Pokud se v tom bude vrtat nezáruční servis a pak se stane problém a záruční servis na to přijde, tak to asi neuzná. Takže v tomto smyslu je asi lepší se domluvit s Žitným. Má situace byla jiná, výměnu pístnice navrhli oni jako řešení problému, nikoliv já jako změnu zdvihu. Změna zdvihu byl jen vedlejší efekt toho, že neměli správnou délku skladem. Dále, pokud by na tom měl dělat Žitný v rámci záruky, tak předpokládám, že by asi chtěli použít vlastní díly. Překvapilo by mě, kdyby ručili za vidlici, do které dají díl, který jsi jim dodal ty.

        Nejlíp asi zavolat tam, popsat o co ti jde, řict jim že pístnici už máš a že bys ji poslal spolu s vidlicí a jestli je to problém se zárukou atd. a uvidíš, co ti na to řeknou. Tak jako tak ti téměř jistě naúčtují standardní sadu spotřebního materiálu co se mění vždy, když se vidlice rozebírá, jsou to různé o-kroužky, podložky a pod., co se po složení vidlice deformují. Mělo by to být cca za 300–400 Kč.

      • Petr L2  

        Stačí ti ta pístnice a udělá to každý autorizovaný servis.

        Na Hibiku jí mají skladem? Jestě nedávno se dala pouze objednat s dodánim někdy po prazdninách

        • murpina  

          Tak jsem volal Žitnýmu, se zarukou není problém i přes to, že si pístnici dodám sám a udělá mi to autorizovaný servis v Pardubicích, takže pohoda, doufám:)

          Takže díky za pomoc všem.

          Jinak pístnici nemaj nikde skladem, na Hibiku expedice 30 týden, tak to snad tak bude.

          O výsledku budu informovat.

    • maajkee  

      Nový poznatek, že ne u každé Reby stačí delší pístnice. Mám tady Rebu 29 RL 2013 soloair. Na vnitřních nohách je i stupnice pro 120mm, takže jsme předpokládal, že zvednout na 120mm bude bez problémů. Bohužel z nějakýho záhadnýho důvodu je bohužel krátká pístnice v tlumící části, takže při zdvihu 120mm bouchá vevnitř o doraz a klape to. Údajně tahle kratší pístnice se dávala do SIDa, je o něco lehčí, ale kratší, protože SID na 120mm neměl jít. Asi jich zbylo hodně skladem a tak nějaký narvaly do Reby.

      No takže ještě dokoupit druhou pístnici a pak už to bude OK :)

      • Petr L2  

        Slušné překvápko :-)

      • allrose  

        ')

        Lepší než u foxe novou patronu,pravda oni to píšou

      • maajkee  

        A opět, po dvou letech jsem chtěl předělat Rebu 2013/2014 a stejný problém.

        Až mám pocit že lidi co zde psali že vyměnili jen pístnici ve vzduchové komoře nemají přestavbu kompletní.

        Protože zdvih pustí pístnice z tlumící komory nejdál cca 116mm a hlavně pro úplném vysunutím ke čitelný doraz pístku v tlumící komoře, takže nepoužitelný.

        Proto docházíme k názoru že vždy je potřeba objednat obě pístníce. Tedy do vzduchové tzv. Air shaft a do tlumící rebound damper.

        Ale je možný že je v některých Rebach rebound damper už delší z výroby. Ale nechápu proč by to tak u RS dělali.

    • klemi  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat. Čistě teoreticky, je možná změna zamykání vidlice z korunky za zamykání na řidítkách? Přesněji u Reby RL 2013. Tuším, že by bylo potřeba vyměnit komplet Motion Control, nebo se pletu? Díky za odpověď.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse