RB IQ 575 vs. Canyon Spectral 5.0

106 nepřečtených
  • edems

    Zdar, zajímalo by mě srovnání těchto dvou kol. O Spectralu se toho dá najít vcelku dost ale vlákna o 575 jsou již poněkud strarší. RB bych bral asi ve verzi base s Auronem a Monarchem + kola a teleskop a jsem na ceně Spectralu. Jaké kolo je podle vás lepší a proč? Jo a ješte k geo, o canyonech se tvrdí jak sou krátký a RB má v xl o 2 cm kratší horizontalku?

    Anketa: Co byste radši doma?

    36x
    67%
    18x
    33%
    • AleZ80  

      Pokud se nepletu, tak u 575 zatím neproběhla žádná změna, takže starší vlákna by měla být dostačující. Osobně bych bral Spectrala, protože je to 4čep a očekávám lepší chod zadní stavby. Navíc mi i přijde pohlednější.

      Pokud se rozhodneš pro 575 a potřebuješ XL, tak tam teď mají červený rám se slevou.

      http://www.rb-bike.cz/…radnich-dilu

      • edems  

        Jo diky, na ten sem taky koukal jenze barva ble a tlumic.co sem nasel o 575 bylo spis spekulovani nez zkusenosti. asi neumim hledat.

      • Lister  

        A RB má jaký systém zavěšení?

      • kubad  

        Pokud jsou 2 čepy na spodni vzpere zadní stavby před osou tak už to není jednocep :)

    • Lister  

      Tohle pro RB nedopadne dobře, jeho protivník se tady stal pomalu modlou a když se jakýkoliv Canyon objeví v galerii, tak se strhne skoro hysterická diskuze. Horní rámová trubka o délce kola nic nevypovídá, na to jsou jiná čísla. Canyon pro rok 2015 a 2016 geo upravil, teď už jsou zcela v normě. RB bylo vždy trochu kratší a vyšší.

      • ememem1  

        na druhej strane nepoznam nikoho kdo by svoje RB (akekolvek) nevylepsoval az kym ho nepredal.

        • Lister  

          Jako že se snažili udělat z toho dobré kolo, až to vzdali a raději to prodali?

        • hawrda  

          Tak já se hlásím jako první:).

          ememem

        • 74restart  

          Já se hlásím jako druhý. Otestoval jsem už pár kol a nemám absolutně důvod RB měnit.

        • kocers  

          Já se hlásím jako třetí. Dva roky spokejeného ježdění a kdybych měl měnit kolo, tak bych opět silně uvažoval o RB. Krom změny kol vše původní.

        • File12  

          RB IQ 29 a byl jsem spokojen. jen se změnili nároky na ježdění. Za dva roky kdy jsem na kolo nešáhl, projížděl brody po tlumič atd ani jedinej problém. A pokud vím přístup k případné reklamaci je taky vynikající.

    • scota  

      V Praze mají RB IQ 575 velikost XL jako test bike, takže není nic jednoduššího než si domluvit zápůjčku na víkend.

      • edems  

        S půjčením počítám, tohle je takový sbírání info předem, celkem mě pobavilo že je na výkendy zamluvený až do března přístího roku(dál už mě nebavilo klikat)

        • Pan.Fazole  

          výkendy… tvle:)

          šedivá barvička o víkendech spíš znamená, že nikdo na prodejně neni. Pro víkend klikáš pátek, ale to je jen domněnka moje…

      • edems  

        Když už sme u toho, kde nejlépe otestovat někde v okolí?

        • scota  

          V okolí Prahy třeba Klánovický les a Škvorecká obora.

        • vojtechposmourny  

          Tak Ti nevím, jestli jsou Klánovice nejlepší místo na testování fula se 150-ti mm zdvihu.

          V ookolí RB centra spíš Tocná a okolí nebo třeba Krčák.

          • abel  

            +1

            Klánovickej les je ta největší placka v Praze a okolí:)

            taky doporučuju Točnou a okolí nebo Černošice, Prokopák, Cukrák…

        • CzechJoker  

          Staré zámecké schody?

    • Picino  

      sorry, omylem jsem kliknul na RB s domněním, že mě to hodí na jejich stránky. Za mě tedy spíše Spectrala.

      • Lister  

        A Pikos na to kliknul zákeřně schválně, aby si ten rám už nikdo nekoupil.

        • MirosPikos  

          … nikdo další :-D

          Jen bych dodal, že jsem si Spectrala kupoval hlavně proto, že se mi líbí. Nekoumal jsem jestli na něm díky čepům budu mít o 1 nebo o 2 cm delší péro. Funkci mohou mít obě kola pro běžného smrtelníka vyjádřenou jedním slovem jednoduše DOBROU. Resp. půjdou obě kola nastavit tak, aby lajk nepoznal rozdíl nebo nedokázal říct, které je lepší. A kromě několika mála lidí, co si skládají supergalaktický bajky aby na nich pak nejezdilo, stejně zbylá většina nepozná rozdíl mezi 4čepem nebo cokolivpředtím-čepem :)

          • File12  

            No nevím, rozdíl mezi RB IQ 29 (jednočep) a Patriotem jsem poznal. i přes vyšší zdvih přenos síly je u Patriotu lepší

            • kubad  

              RB IQ 575 ale není jednočep !!!

              • File12  

                píšu mojí zkušenost s IQ29. ano 575 je sice čtyřčep ale taky se mi zdálo že dost houpal, víc než spectral. Zato měl lepší progresivnější průběh. S ani jednim kolem chybu neudělá

                • Lister  

                  To nemůžeš vědět. Třeba udělá chybu s oběma.

                • MlokCZ  

                  Přesně jak píše Lister, každý má nějaké požadavky a nemusí mu sedět třeba ani jedno.

                  Třeba uvádíš, že RB má lepší progresivnější průběh. Každý má ale na průběh požadavky jiné. Průběh je přesně důvod, proč bych si současná RB určitě nekoupil. Pro mě zcela nevyhovující průběh (a u moc progresivního průběhu pro požadavky jezdce se s tím už s tlumičem nic dělat nedá, opačně je problém řešitelný malou komorou nebo vložkováním tlumiče, i když ani to nemusí pro každého vždy stačit v extrému požadavek na velkou progresivitu u hodně lineárního rámu). Na druhou stranu vím, že pro někoho může být naopak vhodný, když jezdí jiným stylem a jiné věci než já.

                  • edems  

                    Mohl bys mi prosim popsat pro jaky styl je jaky prubeh lepsi, resp.v cem se od sebe lisi, neco sem o tom precetl nicmene pocit ze bych tomu rozumel nemam, diky

                    • scret  

                      to je jednoduche, progresivnejsi chod vyuzijou hlavne agresivnejsi jezdci, tak aby nedostali tlumak casto k dorazu…

                      • Lister  

                        Nebo jezdci s vyšší hmotností.

                        • AleZ80  

                          Nebo skokani.

                        • scret  

                          nebo tak… Ikdyz tam by to mel resit teoreticky vyssi tlak vzduchu…

                          • MlokCZ  

                            Přifoukáním se celá křivka průběhu posune, takže teoreticky řeší. Někdy to ale může narazit na maximální limity tlaku v tlumiči.

                            Větší komory s lineárnějším průběhem se foukají na vyšší tlaky (obecně) a těžký jezdec je pak snadno i až na povoleném maximu (samozřejmě záleží na konkrétním rámu, jak je přepákovaný).

                          • JSt  

                            myslim, ze nejen teoreticky. ;-)

                            • scret  

                              teoreticky ano, jak ale spravne dodal Mlok, tak v praxi castokrat nestaci jen zvysit tlak… Takto rozvedeno uz u tebe v poradku?:)

                              • edems  

                                Snad, kdyz ses prase (tezkej) a jezdis jako prase (skoky) progresivni prubeh je to prave?

                                • AleZ80  

                                  To už je pak možná lepší enduro-motorka.

                                • Lister  

                                  Ani ne. Někdy je stavba navržena na fungování s vyšším tlakem tlumiče takže i průměrný jezdec fouká třeba 250 a když máš pak přes 100kg tak jsi za limitem.

                                  • edems  

                                    Ok a vztazeno na tato kola?nelitam zadny praseciny ale skocim si rad

                                    • Lister  

                                      Tady nebude s tlakem problém, pokud vím, tak ani jedno z kol nepotřebuje vysoké tlaky. RB bude progresivnější, Canyon víc lineární, dokonce loni (2014) byl kvůli hůře nastavenému tlumení lineární až moc.

                                      • hawrda  

                                        U IQ 275,které jsem nedávno pořídil(viz galerie),jsem se zatím ustálil na 230PSI(tlumič Monarch).Vážím 100Kg a sag mám 25%.A zadní stavba je opravdu progresivní,ale při nějakém lehčím skoku jí dostanu na konec zdvihu.Takže mě to takhle vyhovuje.

                                        Jinak to kolo jezdí fakt pěkně.

                                        • Lister  

                                          Jo prostě standardní tlaky. Já se pohybuju většinou u kol kolem 180psi. Takže to by při rozdílu ve váze asi tak odpovídalo.

                              • JSt  

                                neni to pro me vporadku. hmotnost jezdce se resi tlakem v tlumici a vsim ostatnim menis charakteristiku pruzeni. kazdy ram ma nejake hmotnostni limity jezdce, pro ktere byl navrzen. kdyz se do nich nekdo nevleze, ma smulu. ;-)

                                • scret  

                                  tak jsou nektere ramy, ktere jsou linearni az moc, tzn. neskodi jim trochu ty progrese tlumakem pridat… a to i na prumerneho cyklistu… a pokud se to sejde s vyssi vahou, pak dofouknuti jen treba nestaci…

                                  A jen se te slusne zeptam, jses takova hadava pyca i v soukromi nebo jen na netu?:) diky…

                                  • Lister  

                                    JSt se nehádá, JSt pouze konstatuje a má pravdu!

                                    • scret  

                                      neboli konstatujeme v podstate oba uplne to samy, on vi co mam na mysli, ja vim co ma JSt na mysli, ale neni tohle poprvy, kdy tady uplne zbytecne slovickari… Hotovo tecka.

                                      • Lister  

                                        Předpokládám že kdybych napsal že Jst nikdy nediskutuju, protože mu stací pouze konstatovat a má vždy absolutní pravdu, tak by to snad vyznělo tak, jak to bylo myšleno.

                                        IMHO váha a hlavně její rozložení a tím pádem i jiné těžiště a jeho větší přesuny u vyšších jezdců na chování zadní stavby vliv mají.

                                        • scret  

                                          tvrdim opak?

                                          • Lister  

                                            Opak než Jst, stejně jako já.

                                            Ty seš dnes nějak rozjetej.

                                            • scret  

                                              nechapu…

                                              • Lister  

                                                Jako že od začátku souhlasím s tebou, a ten brněnský hipík si může říkat co chce.

                                                Teda to manželství ti ale neprospívá :-)

                                                • scret  

                                                  aha… no vcera byl tezkej den no… jinak si to vysvetlit neumim:))

                                        • JSt  

                                          kdyz tu touzite diskutovat o tom, jestli jedna a jedna jsou dve… :-)

                                  • JSt  

                                    tak si to vsecko jeste jednou precti, porovnej si to v hlave, a pak se mi muzes slusne, a tim myslim opravdu slusne, omluvit. ;-)

                        • edems  

                          Mejch 110 kg se asi pocita mezi tezsi jezdce :-)

                    • MlokCZ  

                      Jak moc progresivní průběh (výsledek rám + tlumič) kdo potřebuje je dané hlavně skoky. Kdo skáče větší skoky, tak musí mít o hodně progresivnější průběh, aby nechodil po dorazech a současné měl rozumný sag.

                      Naopak kdo moc neskáče (jen malé výšky případně někdo i vůbec), tak u progresivního rámu bude mít s rozumným sagem akorát hrozně nevyužitého zdvihu. A pokud nevadí nevyužití zdvihu, tak to už si pak může takový jezdec rovnou koupit zdvih menší s vhodným průběhem, kde na tom bude ve výsledku stejně.

                      A pak jsou tu další vlivy typu jak moc velký sag kdo chce vozit. Pro preference jízda hlavně dolu je možné vozit větší sag na rovině, ve sjezdu ve sjezdové pozici se pak stejně výrazně zmenší.

                      Pokud se ladí kolo i pro dobré výjezdové vlastnosti, tak velký sag na rovině, který je pak ve výjezdu ještě mnohem větší (a u progresivního rámu je nárůst ještě větší) není zrovna vhodný.

                      Svoje fully mám vždy vybrané (a případně poladěné, když je potřeba lehce doladit dobrý základ průběhu rámu ještě tlumičem) tak, že mám sag takový jaký mi vyhovuje a přitom zdvih využívám celý právě akorát (tzn. na doraz jdu opravdu zcela vyjímečně, přitom ale 90–95% zdvihu využívám skoro pořád).

                      Nejde ale jen o progresivitu, ale i chování kolem sagu a ve středu zdvihu (což má vliv na to jak to žehlí, ale zase o proti tomu jak moc se mění sagy ve výjezdu/sjezdu a jak moc to houpe ve stoje – na houpání je těch vlivů ale více, průběh není jediný vliv). Do určité míry to s progresivitou souvisí, ale ne vždy úplně.

          • Lister  

            To zní tak zasvěceně, že by tomu člověk i věřil a přitom taková blbost.

    • Lister  

      Mít větší rozpočet, tak je to jednodušší, tam bych neváhal a bral Spectrala EX. V téhle cenové hladině to bude složitější. Jestli se ti RB líbí a sedne projev, tak bych šel do něj, osekal bych bižutérii a nechal si tam dát Monarcha plus a toho Aurona jak píšeš – kterého bych pak nechal vytunit. Připlatil si na lepší kola. A obětoval bych těch pár stovek na brutal finish.

      • Lister  

        Dle konfiguratoru 58,5 tis. Napočítal sis to stejně?

        • edems  

          Nepocital sem s reverbem ale teleskop od giantu

          • Lister  

            To nevím jestli je nejlepší volba. To bych asi raději sehnal sundaneho reverba z kola. Občas se objeví za cenu kolem 5 tis.

            • AleZ80  

              Co jsem tu tak pročítal, tak se sedlovky od Giantu serou +/- stejně jako Reverby, tak proč za to dávat min. o 2 tisíce víc ? Zrovna tak nevím, jestli je dobré teleskop kupovat demontovaný z kola bez vlastního účtu, vzhledem k tomu, jak se teleskopy sypou.

            • edems  

              Hem zil sem v predstave ze reverb se sere vic

              • Lister  

                Ač mnozí tvrdí opak, tak nemůžu si pomoct, poruchovost teleskopů je přímo úměrná váze, která ji zatěžuje.

                Dva a půl roku a ťukám na dřevo…

                • MirosPikos  

                  To abych zhubl. Čeká mě přes zimu repase.

                • Lišák  

                  Kolik vážíš?

                  • Lister  

                    Do 80kg s maximální plnou výbavou – tedy oblečen plus 4–5kg batoh.

                    • Lišák  

                      Asi koupím mechaniku od Tomínose… Zhubnutí nehrozí a otravovat se s repasemi nechci.

                      • Lister  

                        Na ten se budu muset pořádně podívat a poptat. Potřeboval bych něco na HT.

                      • honhav  

                        Tominos uz ji rozjel tak, ze se da nekde koupit? do toho bych sel…

                      • AleZ80  

                        Tím myslíš tohle ?

                        • MirosPikos  

                          Měl by to prodat Číňanům :) Vydělal by slušný balík, pokud by se dokázal domluvit a cena by šla rapidně dolů. Kvalitu si i číňan dokáže zachovat.

                          • Smazaný účet  

                            Tak čínan by si koupil vzorek a ten by okopíroval a pak vyráběl. Patenty je nezajímají.

                            • TJK  

                              nemyslim si ze Tominosto ma patentovane.. zaprve to jen pro CR bude balik a pokud bys chtel celosvetovy trh tak je to na hypoteku na panelak :-D na tohle kutil ac sebesikovnejsi ne­ma…

                              kazdopadne to ma vymyslene dobre… pokud bude mit dostatek nahradnich dilu a hlavni veci co se opotrebovavaji ma udelane z „bezne“ dostupnych.. tak mu odpadne iservis.. protoze si jednoduse vetsina lidi tu sedlovku vyservisuje sama…

                              tomu fandim, a vypada to i vyborne zpracovane

                              • Smazaný účet  

                                Jj taky si nemyslím že to má patentované. Jinak bylo tím myšleno že když je nezajímají ani patenty což potom něco co ani nemá patent. Docela vtipné bylo když na kickstarteru jeden vynálezce chtěl peníze na výrobu tlačítka (okolo 20USD za kus) co se dalo do mobilu místo jacku, pak se mu pomocí aplikace přiřadila nějaká funkce (focení, spuštění přehrávače atd.) Za 14 dní už to prodávalo Xiomi za 2 dolary.

                            • MirosPikos  

                              Proto jsem psal, pokud by se dokázal domluvit. Ale v praxi je to asi Sci-fi. Takže to bude česká garážovka a kdo bude chtít, tak si připlatí.

                              • honhav  

                                tak pokud udrzi cenu kolem 6ti plus minus tak moc priplaceni nevidim… (proti mechanicke sedlovce, kterou svet nevidel…)

    • Tongin  

      Da se Spectral nekde sehnat jenom ram?

      • edems  

        Videl sem ho na jejich vebu, ale za 42K asi nechces.

      • Lister  

        Můžeš si ho běžně koupit za naprosto nesmyslné peníze. Takže koupit kolo, nepotřebné věci rozprodat a rám tě pak vyjde docela levně.

        • Tongin  

          Tyjo tak to mne docela spadla celist. Resim totiz dilema jako autor vlakna…Co novej Bandit 675? Obstoji ve vyse popsanym klani? Nebo to uz je tezkotonazi enduro, nevhodny na vejlety?

          • Tecka  

            Taky jsem četl jízdní dojmy na Bikeandride :-) Tak pozitivní až je to podezřelé :-))

            • logoman  

              Myslis, ze jim nekdo neco pujci, kdyz budou psat kriticky? :-)

            • Pan.Fazole  

              Na druhou stranu…najdi mi tam povídání který není pozitivní. Což neberu jako špatnou věc, ale prostě to tak je.

              • Lister  

                Když budeš číst pořádně tak pochopiš že třeba zrovna tenhle článek úplně oslavný není. Uvidí se jak to dopadne nakonec ale jestli bude stavba opravdu tak progresivní a posed tak krátký jak to vyplívá z kombinace rozvoru a úhlu hlavy tak to asi nebude nic pro mne a pro spoustu jiných jezdců kteří by na tomhle chtěli jezdit i dokopce.

                • Lišák  

                  … polykat, plynout, plýtvat… pane doktore ;-)

                  • Lister  

                    To psal mobil, asi chyba ve slovníku :-)

                    Ale máš pravdu, tohle je moje slabá stránka.

                • honhav  

                  stavbu jeste doladi a na 66–65 hlavu si zvyknes. Me dokonce posledni dobou nejvic vyhovuje setup na 65 i ve vyjezdech vic nez zvednuty (mozna za to muze bbdrop). Nicmene je to smer kam jde vetsina endur dnes… Me se to libi a zajimalo by me to (jen mozna trosku skoda, ze jdou cestou klasickeho zaveseni, protoze mi prislo, ze jejich predchozi verze fungovala dobre).

                  • Lister  

                    Úhel samotný problém nebude. Ale jestli je pravda že to má v M rozvor jako 275 v L což rozhodne není nijak extradlouhe kolo, tak se bojim velmi malého prostoru mezi hlavou a sedlem. A to proto že položeny úhel hodně posune hlavu dozadu a zadní stavba je zade od pohledu naopak docela dlouhá a ta tě nakopne více dopředu. Ale je to jen odhad. V každém případ reach kolem 430–435mm to asi mít nebude.

              • Tecka  

                Ale já to nemyslel nějak negativně (viz smajlíky). A velmi rád si ty recenze tam přečtu. Ale po přečtení téhle recenze člověk má chuť si napsat předobjednávku :-) Ale to je spíše poklona Hájíčkovi, že tohleto umí.

    • MirosPikos  

      Chci složit tátovi kolo, tak uvažuju jaký IQ pořídit. Jaký je rozměr tlumiče pro IQ 575? Díky.

      • wilda81  

        Délku nevím, ale nemají tam ten pitomý systém uchycení? To by mě od toho rámu odradilo.

        • skvedo  

          Jestli myslíš našroubování do sedlových vzpěr, tak to je přípravek nasazený na klasické oko. První verze měly takto upravenou pístnici, ale už to delší dobu nepoužívají.

          Problém může být vnější tvar oka, který není funkční plocha a nejsou tam takové tolerance. Někdo kdesi na fóru psal že tlumič koupený jinde do té vložky nepasoval, ale poslal ho do Jezdkovic a tam ho lízly na CNC.

          • MirosPikos  

            Pánové, to je všechno jistě pravda, nicméně otázka byla jednoduchá. Ptám se proto, že když mrknu do konfigurace rámu, tlumič mi to vůbec nenabídne. Tedy, předpokládám, že si to řeší každý sám, pokud si nekoupí celé kolo.

            Takže opětovně pokládám otázku – jaký rozměr tlumiče pro IQ575? Děkuji

            • scota  

              U 575 je asi chyba v matrixu, protože jinak je tlumič součástí rámové sady a dá se i změnit viz. specifikace.

            • skvedo  

              Buď nemají žádné skladem nebo chyba na webu teď není dostupný ani pro celé kola.

              Někde bylo tuším psané že rozměr je stejný jako na Bandit, ale Bandit kvůli konstrukci doslova potřebuje tlumič s velkou komorou, který na IQ nedávají.

            • MirosPikos  

              Jj chyba matriku, tlumič není vůbec nikde :) Počkám si nebo v pondělí kontaktuji tvůrce. Nyní se jdu věnovat pivním radovánkám. Hezký večer přeji.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.