• Beskyd

    Zdravím uživatele BF. Chtěl bych znát váš názor na tyto dvě kola. Jednalo by se o můj první Full, dosud jsem jezdil jen HT v terénu a chtěl bych se posunout dál. Strop je 70K. Jezdím hlavně terén, přírodní traily, polní cesty, výlety v Beskydech a Jeseníkách kde se mi líbí i v náročných sjezdech (červená i žlutá z Lysé). Ale mělo by to kolo zvládnout i přesuny a kratší výlety kolem 30 až 40Km. Mám dva favority – nový model českého RB s názvem TR140 a nový model který se chystá teď v listopadu od Qayronu s označením Carma MK2. RB je již nějakou dobu v nabídce, o Qayronu je zatím jen základní ifno na Facebooku, ale specifikace tam je. V případě Qayronu bych měl zájem o tu nejvyšší konfiguraci s označením MK 2 TR Q. Cena RB je 61 990 Kč u Qayronu je to 69 990. Je jasné, že Carma je lépe vybavená, ale zajímá mě váš názor, které kolo by bylo lepší pro moje účely.

    Qayron Carma MK2 TR Q

    RB

    • HT Adam  

      Tak zas tak znatelný rozdíl v nich nebude, nejvíce v typu zadní stavby, to si musíš odzkoušet sám, co ti bude vyhovovat.

      RB jak asi dobře víš, se vaří u nás v ČR a je to, dalo by se říct, taková specialitka, taky má velmi přívětivou podporu zákazníků a možnost volby komponent, barvy a tak.

      Obě kola budou fajn, spíše půjde o tvůj vztah k značce a jeké kolo ti lépe sedne geonetrií.

      Qayron má pro prvního majitele při registraci do nějaké jejich aplikace doživotní záruku na přední trojúhelník (stavba jen na 2 roky)

      • Beskyd  

        Díky za rychlou odpověď. O RB vím a ta značka je mi strašně sympatická, i když mají takový „retro“ design a kulaté trubky, tak mě se to líbí. Ale měřím jen 174 cm a když jsem koukal na tu geo u RB, tak u velikosti S2, která je vhodná na moji výšku je reach 485 což mi přijde brutálně dlouhý.

        • HT Adam  

          Takhle holt směřuje trend geometrií, za pár let asi jiný kola ani neseženeš

          • mirage  

            Je to tak, geo se uplne meni.

            • Beskyd  

              To RB používá u toho nového modelu kluzná ložiska, což nevím jestli je dobrá volba?

              • HT Adam  

                Je to stejný materiál, jako se používá v pouzdrech tlumičů, s tím problém nebude + cca 150g dolů

                • pepek  

                  Vzhledem k tomu, co udělá výměna jednoho ložiska na tluniči za jehlové, bych právě těch +8 kluzných ložisek jako problém viděl, jak už v nějakém testu nenápadně naznačili.

                  • wilda81  

                    Jako třeba vůle v ložisku po pár jízdách? :)

                  • MirosPikos  

                    Mohu poprosit ten test, kde to nenápadně naznačili? Zatím šly všechny testy spíš na ruku RB. Spíš takový katalogový povídání než recenze.

                    • pepek  

                      Byl tady někde odkaz. Psali tam, že počáteční odpor není zrovna zanedbatelný.

                    • PetrAT  

                      https://www.bikeandride.cz/…trailu-test/

                      …zde zjevně dohromady funguje efekt kluzných pouzder a použité kinematiky, kdy zadní stavba potřebuje trochu pošťouchnout, než se rozpohybuje. Přitom vlastně ani zde onu hranu vysloveně necítíte …

                      • mais  

                        když jsem to četl, tak mi přišlo, že to je takové hledání hrášku v posteli princezny, jo nezareaguje to na každej kamínek štěrku – ale to snad mají pobírat pláště ne? hybná stavba je na překážky od nějaké velikosti. TRL 120 se mi moc líbí – vlastně i tím rustikálním designem svarů a trubek. Asi nejvíc rozpačitý jsem z toho suntouru – na druhou stranu na současném kole mám Epicona a za ta léta k němu nemůžu mít žádnou výtku, jak tlumení, tak ke spolehlivosti

                        • Kotyn  

                          Taky mám Epicona z 5 let starého RB IQ290 a vidla pořád šlape jako hodinky. A to se přiznám, že jsem se za těch 5 let vykašlal na servis…

                          Zajímalo by mě ale, jak na to jsou Suntour tlumiče.

                          • mais  

                            To by mě taky zajímalo, ale co jsem koukal, tak nejsou cenově tak, aby člověka položila případná výměna. Pak jsem taky našel tohle:https://www.kupkolo.cz/…3cr_z107427/

                            „Nový tlumič TriAir je výsledkem spolupráce firem DVO a SR Suntour.“ a že by to nefungovalo úplně, toho se nebojím

                            • Beskyd  

                              Podle toho co jsem četl tak vnitřnosti má ten TRIAIR stejné jako DVO a podle recenzí chodí velmi solidně. Při delším a náročnějším sjezdu se trošku přehřívá ale jinak by to mělo být ok. A trošku prej kope při tvrdším dopadu. Ale bylo by lepší kdyby se vyjádřil někdo, kdo ho jezdí. Tohle jsou jen postřehy z recenzí.

                                • mais  

                                  Mě by zajímal i tenhle:

                                  Suntour RS EDGE LOR

                                  ve vyhledávači jsem tu nic nenašel – je to z TRL 120

                                  • chemik_mara  

                                    S nejvyšší pravděpodoností se bude jednat o základní model tlumiče od SR, kdy si můžeš nastavit pouze odskok a lock. Jak chodí netuším.

                                    • mais  

                                      Tak ono co od tlumiče chtít víc, mně stačí, když to dobře funguje a nepotřebuju nastavovat tuny parametrů – popravdě jsem názoru, že většina lidí, to stejně neumí a tím, jak to nastavují, tak ve výsledku stvoří nastavení, co je horší, než dobře fungující základní tlumič

              • wilda81  

                Měl jsem je v minulosti na dvou kolech a problém s nimi nebyl. Měl bych jen obavu abych je sehnal i za pár let. V tomhle směru jsou lepší loziska (pokud teda není použitý atyp viz treba RB Bandit).

                • Kotyn  

                  Můžu se jen pro zajímavost zeptat, co to bylo za kola? Díkec…

                • Beskyd  

                  Psal jsem panu Heiníkovi do RB a ty kluzné ložiska jsou standardní katalogová a budou je mít i v nabídce jako náhradní díl. Takže si myslím, že by s nimi neměl být problém.

                  • MirosPikos  

                    Životnost bude ok, ba možná větší u těch, co nemění ložiska 2× ročně. Já si to vysvětluju tak, že bajk se bude chovat hodně dlouho tak, jako když si ho člověk přiveze domů a nebude na to muset jakkoliv sahat. Ložiska budou možná citlivější, ale otázka jak dlouho. Beztak jezdí halda lidí s přidřenýma ložiskama ani by to věděla.

                    Takže jediný neduh, ta citlivost. A to bych moc rád poznal na vlastní kůži. Třeba je to jen placebo.

                    • TJK  

                      inis na to dava Lifetime zaruku, imho to musi fungovat

                      • kejda  

                        jejich heslo Bushings where you need them, bearings where you don’t :)

                    • Jenda  

                      Nebyl náhodou jeden z důvodů Riot linku u Ghostu neustále vrzající čep s kluzným pouzdrem? Osobně bych to na kole fakt nechtěl a přijde mi že je to jen cesta jak ušetřit pár gramů a možná pár korun na výrobních nákladech.

                      • kejda  

                        10 tisíc km s kluznými pouzdry bez jakéhokoli servisu, kolo umývám pravidelně.

                        S ložiskama na minulém kole s těmito kilometry bych už měl pomalu druhou výměnu…

    • Beskyd  

      Nebo kdybyste měli ještě nějaký tip na Fulla kolem těch 70K pro ty účely, které jsem uvedl, tak budu rád. Ještě se mi líbí nový Canyon Spectral, je sice mírně přes limit (74K), ale to bych ještě obětoval:) Ale nevím jak je na tom tento model s tou zadní stavbou – dost info o tom, že praskaly, ale nevím jestli už to mají v Canyonu pořešené a ty nové modely na tohle nebudou trpět.

      Canyon Spectral

    • hawrda  

      Ten qayron je nějaká letošní cinskoceskav rychlokvaska ne?

      • jerrymouse  

        Ani ne…maj vlastní vývoj, testuje jim to Přemek Tejchman a maj slevu na Suntour a Shimano, protože BPLumen, kterej to sem tahá :) Nechávaj to dělat asi na Taiwanu, ale nerad bych kecal. Kompletujou to přes kopec od TT (Úpice).

        Je hodně dobrej poměr cena/výkon. Testoval jsem na TT Carmu 140 a byla fakt příjemná, neměl jsem tomu co vytknout.

        • hawrda  

          Možná jo, ve mě to ale moc důvěru nevzbuzuje:).

          TT je co?

        • jandoo  

          Ke kvalitě kola si nic říct netroufám, snad jen, že jim držím palce. Ale zajímalo by mě, jak došli k tomu ulítlému (pro mě) názvu.

          • tl-brq  

            Pokud má nová firma exportní ambice a chtějí název, který je relativně krátký, není registrovaný a tedy jde nově zaregistrovat, jsou k němu volné domény (včetně .com), tak těch vyslovitelných kombinací moc není. Ne vždy je za jménem reálný příběh.

            • Mr.Duck  

              Taky jsem se pokoušel k nějakému příběhu prokousat. Ne že bych teď sháněl kolo ale ten název mi prostě nezní jako kolo co bych si koupil :-/ Vím že je to blbost a na funkci to nemá vliv, ale ten název ve mě evokuje pocit kola někde z Aliexpress i když to k tomu má určitě hodně daleko.

              • adam320  

                Myslim ze tech lidi bude vic. Ja si od nich nekoupim nikdy nic. A to jen kvuli tomu nazvu. Stejne tak si nikdy nekoupim cannondale kvuli Lefty. Je to proste hnus a vyber neni tak omezenej aby si clovek nemohl dovolit bejt malichernej. Pragmaticky chovani to neni, ale to bych nesmel jezdit ani v bavoraku ani v alfe romeo, a skodovku si taky nikdy nekoupim:)

              • krabica  

                Osobně mi to přijde takové divné, už mají jednu značku kol Apache a teď dělají další. Navíc mi nepřijde jejich obchodní model nijak zajímavý, tlačí se do segmentu, kde je plno jiných zavedených značek jako Kellys, Rock Machine, CTM…

        • krabica  

          Osobně bych tomu vlastní vývoj neříkal. Prostě jim na na Taiwanu dle požadavků poskládají rám z katalogových dílů a P. Tajchman to tu projde…

          • Beskyd  

            Podle dostupných info si ten rám a geometrii navrhnou tady a na Taiwanu jim pak podle požadavků svaří. Jako ten poměr cena/výkon byla loni dosti dobrá. Letos už z toho trošku ustoupili, ale pořád to vychází velmi dobře. za 70K tam maj tlumič Fox DPX2 performance, Marušku Bomber2 vidli, SLX brzdy i další komponenty, hazku dokonce XT, i náboje jsou SLX takže tam v podstatě nic ošizenýho není. Jen teda nevím co jsou zač ty kola – Rodi tryp? Ale pořád teda nevím s tím porovnáním s RB co bude lepší? Nebo prosím o jiný nápad na takového univerzálního fulla kolem 70K.

          • Beskyd  

            Podle dostupných info si ten rám a geometrii navrhnou tady a na Taiwanu jim pak podle požadavků svaří. Jako ten poměr cena/výkon byla loni dosti dobrá. Letos už z toho trošku ustoupili, ale pořád to vychází velmi dobře. za 70K tam maj tlumič Fox DPX2 performance, Marušku Bomber2 vidli, SLX brzdy i další komponenty, hazku dokonce XT, i náboje jsou SLX takže tam v podstatě nic ošizenýho není. Jen teda nevím co jsou zač ty kola – Rodi tryp? Ale pořád teda nevím s tím porovnáním s RB co bude lepší? Nebo prosím o jiný nápad na takového univerzálního fulla kolem 70K.

            • TJK  

              nevim no ale zakladni carma na Duroluxu a Triairu mi vychazi fakt dobre a geo ramu je hodne pekna

              • Beskyd  

                Oni už mají někde geometrii?

                • TJK  

                  na webu ne ale je fakt dobra, nova carma je jiny kolo a vypada skvele

                  • Beskyd  

                    Kde bych ji prosím našel?

                  • HT Adam  

                    Tak se poděl =)

                    • TJK  

                      musite pockat na ofiko release

                      • HT Adam  

                        A kdy to asi tak bude, alespoň

                        • TJK  

                          to nevim, ale napsal bych do Qayronu a myslim ze budou ochotni geo poslat mailem.

                          • antuch  

                            Ja bych vydrzel… Do konce listopadu to snad budeme mit na webu

                            • Beskyd  

                              Super, jsem na to hodně zvědavý. Ještě jeden možná blbý dotaz, vím že se to řeší často a v jiných vláknech. Jakou velikost kol zvolit? V nabídce má být 27,5 i 29. Měřím totiž 174 cm, takže si říkám jestli na to ježdění v terénu nebudou lepší ty menší?

                              • jerrymouse  

                                Srsly? I tady? Je tu tak 10000000 vláken s 27.5 vs 29, nezačínej i tady :)

            • Jenda  

              šetřili akorát na kazetě která je deore, nicméně tohle není nic výjimečného a je to akorát problém v hmotnosti nikoliv funkci

    • esmo  

      Qayron ještě do nedávna psal na rámy „Made in Czech Republic“ nebo možná ještě i píše. Přitom je to skládačka na rámu z Taiwanu, jako každá jiná. Už jen z tohodle důvodu bych do toho nešel…že si hrají na něco co nejsou.

      • antuch  

        no, pokud je kolo jako celek sestavené z dílů tady u nás, tak pak je kolo jako celek Made in tady,,,

        • Jenda  

          Myslím že dokonce třeba italský carbonový silnice byly handmade in italy protože se surový rámy lakovaly v Itálii a podíl práce ve výrobě rámu tím přesáhl nějaký určitý množství aby to takhle šlo označit. Jak moc je to pravda ale netuším.

      • Hnoj  

        To je skutečně stupidní důvod si něco nekoupit. Kolik z věcí, které jsou někde vyrobeny je tam skutečně vyrobeno na 100%? Troufnu si říct, že v podstatě žádné.

        • Heatly  

          Přesně tak. Co myslíte že dělají Němci? Prodávají zboží jako německou kvalitu vyrobenou v ČR, Polsku a nebo dal na východ od nás. Jestli výrobek splňuje kvalitu kterou požaduje zákazník, tím pádem ja, tak budu spokojen. Ano, samozřejmě budu radši když část z peněz za které zaplatím skončí někde v ČR.

        • esmo  

          To je mi líto, že se tě to tak dotklo ;) ale pokud se někdo prezentuje jako Made in někde, tak to tak i vyžaduju ;) u aut třeba aby byla karoserie svařená u nás – viz Škoda. To že zbytek dílů je nakoupeno a vyrobeno jinde je jasný. Ale ten základ, musí být u nás. A to Kvajron rámy nejsou.

          • Hnoj  

            Nedotklo, je mi to buřt. Takovému názoru se můžu leda zasmát, to je celý.

            • esmo  

              No vidíš, já se zase zasměju tobě, že to pokládáš za stupidní důvod. Každý máme priority jinde, tím bych to uzavřel ;)

          • TJK  

            ja vim.. treba jako BMW GS1250 made in germany u vrtule v Berline… jen je to svarovany v Jablonci ;) … celej tenhle nazor je trosku na vode… kazdej v tom vidi co tam videt chce… pokud tam potrebujes ten problem videt tak si na tom neco najdes… hele je mi to jedno, s qayronem nic nemam… jenv tom trochu citim takovy to „pico“ ;)

            • vilemx  

              Kdyz uz jsi nakousnul ty motorky, tak mam zkusenost, ze opravdu zalezi na fabrice, kde to “vyrabi”. Dva modely motorek od Hondy se nejdriv delaly v Japonsku. Potom se vyroba presunula do Italie, kam z Japonska dodavali kompket poskladane motory. Po dvou letech vyrobu motorek presunuli do Spanelska, kam opet dovazeli z Japonska motory. Vysledek je, ze je proste poznat, ktera motorka sjela z pasu v J a ktere jsou z IT a SP. Pozna se to na peclivosti vedeni kabelu, lanek, povrchove uprave a utazeni sroubu atd. Jakmile se ale neco delalo na motorech, tak tam rozdil nebyl. Proste se montovaly jen v J, takze peclivost montaze a kvalita povrchove upravy byla stale stejna.

    • milan.v  

      Vždy, když vidím ten název tématu, tak se mi vkrade na mysl Sapík vs. Babica…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.