• solidus

    Tak jsem se postupným čtením zde na foru, vyzkoušením pár kol (pár jsou 2, že … na pár dalších na parkovišti před prodejnou) postupně prokousal ke Qayronu. Značka je mi sympatická, kola jsou v dané ceně luxusně osazená. Protože jsem chtěl kolo 30–35tis, tak jsem o fullu ani neuvažoval.

    Ram Q RAM Q, to by byla moje volba. Ale koukám, že CARMA 120 Q CARMA 120 Q je stejně (!) osazená, je to full a přitom cena není o tolik vyšší.

    To mi trochu nejde do hlavy a tím mě to docela láká.

    Jezdit budu lesní, polní cesty, štěrk, přesun tam po asfaltu pár km. Baví mě občas proplejtání mezi stromama, sjezdy a DH mě nelákají, skoky taky ne, traily jen nějaké základní. Kolo neplánuju nikam vozit a tam traily sjíždět. Spíš po práci jako doplňkovou aktivitu na fyzičku a na nohy a pro zábavu. Měl jsem na víkend půjčené HT celé na SRAM GX a někde už to HT docela mlátí.

    Mám 178/90–95kg.

    Takže otázka zní – Ram nebo Carma?

    • esmo  

      Pokud máš pocit, že v oblasti kde často jezdíš HT už docela mlátí, tak bych volil fulla.

      Je to úplnej základ, ale na takový to vyblbnutí v lese ti to stačit bude :)

      • Tomas_82  

        Už jsem tedy viděl o dost „základnější“ kola než je Carma s Axon 34 na kolech DT… Slabina by mohl být tlumič. Nicméně za mě full, spousta nepříjemných úseků se změní v zábavné…

    • Gwaihir  

      Full bude pohodlnější.

    • TeryPV  

      Půjdu proti proudu. Za mě HT. To, že Ti to někde mlátí, může být především špatným tlakem v pneu :)

      Dle toho co píšeš mi full přijde jako blbost, Budeš se s ním „tahat“ servis nákladnější, další věci co se můžou po.. atd. Pokud nechceš skákat a jezdit nějaké traily asi full nemá smysl. Vím u čem mluvím, taky jsem si nadšeně před léty koupil full, ale nakonec na to ježdění po Hané a Drahanské má HT mnohem více výhod. Full jsem nebyl schopen využít naplno.

      • solidus  

        Jsem fakt začátečník, ale dal jsem si tu práci a pročetl to tady, abych věděl, jak za sebou jdou řady u Shimana, sramu, Rockshoxu, co ovlivňuje v základu jaká geometrie, atd. Mám nějakej základ z motorek (jak silnice, tak enduro), ale tlaky jsem zatím moc nestudoval.

        To půjčené kolo mělo 2,0bar předek a 2,2bar zadek (zastudena – pokud to hraje u kol roli, u motorek zásadní), taky v tom myslím hraje roli šířka pláště, což bylo myslím 2,2" nebo 2,25". Můžeš mě navést nebo objasnit i když je to maličko OT?

        • TeryPV  

          Tak 2,2 je celkem dost, pokud nevážíš 100kg + :)

          • solidus  

            92kg v trenkách :) Nerad bych cvaknul duši … takže mám jít níž? Před mi přišlo trošku rozpláclé, když jsem se opřel vstoje do řidítek.

            Na hard enduro, myšleno moto, se jezdí s dušema hraničně tak 1,0bar, někdo i malinko míň. A to už jsem cvaknul. Jistota je tak 1,2. Pak se to řeší stejně jak u kol, tzn. bezdušáky, mousse, apod. Ale tam je to jen a jen o trakci.

            • TeryPV  

              Tak jako já mám ke 120kg se vším a vozím 1,8 předek a 2.0 zadek na bezduších. Na duších bych vozil těch 2.0/2.2

              bavíme-li se o 29er a 2,25 pláště

    • solidus  

      Mno, tak je to jedno, páč Carmy jsou všechny vyprodané a je tam poslední RAM Q. Takže se to asi vyřešilo za mě. A v tuhle chvíli musím říct, že za tu cenu, je mi líto, že ta Carma není a asi bych volil spíš ji.

      Každopádně i ten RAM je v té ceně výborně osazenej a snad s ním chybu neudělám.

      • Gwaihir  

        Určitě ne. Dej vědět, jak to jezdí.

      • TeryPV  

        Chybu určitě neuděláš, za ty peníze

      • mr.antik  

        Ještě můžeš sjet nabídku bike-discount.de případně nějaký Rose, Radon, to je cca podobná kategorie levnějších kol… I když Euro teď není v ideální kurzu.

    • solidus  

      Tak si jedu pro toho RAM Q … radši to tu zamknu, aby někdo nepřišel s nějakou lepší variantou a nebylo mi to líto :-D

      Díky za přispěvky.

      O.

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse