• mison

    Zdravím,

    po cca 20 000 km se mi podarilo probrzdit ráfek. Chci se zeptat, jestli stačí vyměnit pouze ráfek a nechat přeplést nebo už je lepší rovnou celé zapletené kolo kolo. Jak je to s životností ostatních komponent? Chápu, že záleží na typu, stylu jezdění apod, ale obecně se dá porovnat životnost ráfku a náboje s výpletem.

    Jednalo se o ráfky Xero XSR – 3

    Díky za odpovědi

    0 0
    • Prazak0  

      Asi jde o to, co to je za náboj a dráty. Obecně bych asi do nového výpletu dal vše komplet nové. Pokud bych si vyplétal sám, tak bych použil ten náboj a dráty. Asi to bude kvalitní náboj, takže by mohl ještě vydržet dalších 20 tisíc. Prostě bych to srovnal finančně, co se víc vyplatí. Jinak nedávno jsem si vyplétal kolo sám, problém byl spíš trefit délku drátů, to ty nebudeš muset řešit, použiješ-li stejný ráfek a nebo ráfek stejné výšky. Pak jsem to nechal jen docentrovat, házelo to jen malinko. Vlastně jsem to nijak sám necentroval, v podstatě jsem jen všechny dráty sám utáhl stejně. Dřív jsem si i centroval sám, ale trvalo mi to dlouho. Takhle jsem za centrování zaplatil stovku.

      Jinak můžou se lišit i ceny, pokud kupuju ráfek a náboj a dráty zvlášť, tak cena může být vyšší než když to koupím v celku. Jak kdy.

      0 0
      • mison  

        Celá kola jsou set Xero XRS – 3, ne jenom rafky, ale v CR jsem tu znacku uz nikde nenasel.

        http://www.bikepedia.com/…keSpecs.aspx?…

        Tehdy jsem za to dal 22 000 (ikdyz katalogova cena byla 36). Tak se mi ted nechce davat jenom za kola dalších 10 000 Kč.

        Pokud bych kupoval jenom ráfky, tak výplet, nebo minimálně centrování nechám taky určitě na servisu.

        0 0
        • Patar  

          Pokud je to zadní kolo, pak mám skladem ´ráfky XERO XST 5, vrtané 2×12 děr pro párové zapletení. Zaplětal jsem je pro crossová kola. , na silničku jsou to těžítka. rozměru 622×16 mm , ale velmi tuhá.

          0 0
        • Prazak0  

          Občas něco koupím na koloshop.cz. Mají tam silniční zapletená kola zde http://www.koloshop.cz/…na-kola-139/?…. Když to porovnám s cenou ráfků např. pro české Remerx, tak ráfek samotný stojí cca 500 kč a zapletená kola stojí přes 5 tisíc. TAkže náboj ještě využít se asi vyplatí, minimálně bych využil na zimní kolo ap.

          Jinak tam mají i něco dosti zlevněného, z 12 tis na 6, pak je otázka, jestli není lepší tohle. Já to setřídil dle ceny, samozřejmě tam mají i dražší, záleží, jakou kdo chce kvalitu.

          0 0
          • mison  

            Praskl mi přední, ale chci už rovnou vyměnit oba.

            Asi koupím jenom ty ráfky. Ale zase koukám, že je nějaká věda koupit takové ráfky, abych mohl použít stávající dráty (kvůli délce drátu), anebo teda koupit rovnou dráty s ráfkem.

            Celkem se mi líbil i ten stavajcí design, co mám tedkom – pravý a levý drát jsou upnuté na ráfku v jednom bodě a dráty jsou jenom jednou překřížené, ale nikde jsem to nenašel

            0 0
            • mr.garisson  

              Jde o ERD. Změříš ho takto:

              https://www.flickr.com/…/3540215994/

              Bývá to i na ráfku. Pokud použiješ ráfek se stejným ERD, tak by neměl být problém.

              0 0
              • Vilém  

                Se stejnym ERD a stejnym vrtanim, coz bude vetsi problem.

                0 0
                • mr.garisson  

                  To ano. Počet děr je taky zásadní. :) Ale pokud tazatel uvažuje o přepletení samo doma, tak není snad trotl, aby to zapletl na jiný počet děr.

                  0 0
            • Patar  

              Dráty problémem nejsou, delší jdou zkrátit a obecně je délek dost. na trhu. Nemáš ale přední náboj 20 děr?

              0 0
              • mison  

                Jojo, predni kolo 20 a zadni 24

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To bych možná zkusil zaplést Remerx Alcyon 20 děr nekříženě, ráfek bývá skladem, do víkendu by se stihlo – ale bude potřeba i nové dráty a nipple. Zadní buď také Alcyon nebo Rapid (popř. oboje Rapid, ale ráfek 20 děr bude na delší čekání). Záleží hodně na tom, kolik vážíš a po čem jezdíš.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Snažil bych se vybrat ráfek, aby měl stejnou výšku a tedy i ERD stejné, pak by měly pasovat i ty staré dráty. Myslím, že nové dráty by stály víc než ráfek, pokud jeden bude za 60Kč, tak to je 1200Kč. Na použitý náboj bych dal klidně i ráfek trošku míň kvalitní, než tam byl, což asi ty české ráfky Remerx jsou.

                    Rozhodně bych do přepletení neinvestoval třeba 6 tisíc, za tu cenu bych radši koupil nějaký set kol ve slevě, kde i ty náboje by byly nové a kvalitou by asi horší nebyly. Posuzuju z nabídky na koloshopu.

                    Nedokážu odhadnou, kolik takový náboj vydrží celkem, 30 tisíc ano, pak by možná chtělo vyměnit ta průmyslová ložiska. Pokud by tam dal ráfky po pětistovce, použil staré dráty, tak se vejde do 2 tisíc, takže i kdyby to mělo najezdit jen 10 tisíc, tak proč ne. Jinak bych se v cykloservisu zeptal i na případnou výměnu ložisek v náboji, případně si je i koupil do zásoby, pokud je budou mít.

                    0 0
                    • Vilém  

                      pokud jsou tam normalni kulaty draty, tak novej drat je otazka 5–10 Kc/ks.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Pokud šlo o wheelset, co stál víc než 10 tisíc, tak tam bych předpokládal minimálně nějaký zeslabovaný dráty, kde bude cena 15–20 Kč za ks. Za 8–10kč sežene obyčejné nerez dráty, kulatý, se stejným průřezem v celé délce. Za nižší cenu by je sehnal, ale jelikož si to nebude sám zaplétat, tak pak ta cena bude tak 8–10 kč. Za nižší cenu by to sehnal někde, kde neposkytují cykloservis. Cykloservis bych volil kvalitní, aby to vycentrovali do desetiny milimetru, dráty byly řádně vypnuté ale ne zas přetažené. Osobně se domnívám, že kvalitní výplet a vycentrování je důležitější než trošku horší komponenty, tj. náboj, ráfek a dráty.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Nevim co tam je, ale podle fotek to vypada na klasicky, kulaty, nezeslabovany dra­ty.

                          Co se servisu tyce tak samozrejme souhlas.

                          0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Pokud by to byl výplet klasický radiální za radiální, nebyl by – při stejném ERD – problém. U tohoto svazkového nejdou dráty na střed ráfku, takže stejné ERD by pro zachování drátů nemuselo stačit (jestli mají klasický průměr niplů). Ale nikdy jsem tento typ zápletu nedělal, (Patar ano), takže bych se podíval, jaké jsou tam dráty a niple a jak jsou dlouhé, pak vše prohnal kalkulátorem s novým ráfkem.

                      0 0
                      • mison  

                        Diky za postrehy a rady :-)

                        Asi koupim z koloshopu ty Remerxy a zanesu to do servisu, ze pokud by sedely draty, tak at je pouziji, jinak at daji nove, pokud to teda bude kolem 10 Kc (kdybych si pocital sam delku dratu, tak to beztak netrefim).

                        A mozna jeste budu pokukovat po ebay, kdybych tam nasel ty stejne za dobrou cenu :-)

                        Priste ( za dalsich 9 roku :-D) to asi budu řešit drive, nez mi praskne rafek

                        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Asi bych šel cestou nákupu ze druhé ruky (jako tady) vyjde to nakonec nejlevněji. Buď zkusit přední kolo používat rovnou, nebo – v případě špatného náboje – přeplést jen ráfek.

      0 0
      • mison  

        Taky jsem koukal na ebay, ale chtel jsem jezdit co nejdrive, ikdyz z GB by to nemuselo trvat tak dlouho, kazdopadne o vikednu by to nebylo :-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Proto mám doma záložní záplety (dvoje), ale je to pro mě snadno obhajitelné, silničky máme doma v provozu 4 a naposled potřebovala záchranu manželka.

          0 0
          • mison  

            Tak to je potom jiná :) s moji porcí kilometrů okolo 3000 ročně by to moc nemělo smysl. Jinak v tom odkazu na ebay, to borec stejne odmítá poslat do zahraničí.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.