• Maka123

    Dobrý večer, při čištění kola jsem objevil toto. Najeto 1700km mnou 120kg. Jaký ráfek koupit? (i nové dráty plus niple?) Teď je tam jalco 622 ×20c . Nebo celé zapletené kolo. Děkuji.

    • novas752  

      Nový ráfek by mě stačit. Akorát musí sedět počet děr a pokud nechceš měnit i dráty, tak i vnitřní průměr ráfku.

      Co je to za kolo (styl jízdy) a jaký je rozpočet?

      • Maka123  

        Merida Crossway 500, jezdím na spalování tuků, aby mě unesl. 

    • Radus  

      Kup dt swiss 533d ty tě udrží cena cc 500,–kč . Pokud je ráfek stejně vysoký tak stačí jen přeplést .Nové Dráty a niple je po tomto nájezdu zbytečný .

      • Maka123  

        Děkuji, mám koupit oba dva? Přednímu nic není.

        • novas752  

          Radši jo. Ono to mohlo být přetaženým výpletem, nebo tím, že zadní dostává větší čočku, ale bylo by otázkou času kdy odejde i přední. Takhle to uděláš najednou dokud ještě neni sezóna a v servisech se šťouraj v nose.

          • Maka123  

            Sám nezvládnu přeplést?

            • novas752  

              Bez zkušeností a/nebo tenziometru bych se do toho radši nepouštěl, zejména pro takovou váhu ne. Dráty je potřeba napnout rovnoměrně a dostatečně silně aby byl výplet tuhý, ale nezničilo to ráfek. A niple ideálně zalepit lepidlem aby držely.

              Přeházet dráty z ráfku do ráfku spojených k sobě izolepou neni těžké, to bys s nějakou videoinstruktáží asi udělal, ale finální dotažení a vycentrování určitě nech na nějakym prověřenym servisu. Dobrý záplety by měly na krosovym kole vydržet léta.

            • bezdratova.sprcha  

              Jak píše Novas, dost možná bys to zvládl „naplést“ a v servisu si to pak můžeš jenom nechat utáhnout a vycentrovat. Cena bude možná poloviční (ale záleží servis od servisu).

              Při přeplétání kola bacha, pokud už má něco znatelného najeto, měly by dráty, kterou jsou na vnitřní straně náboje, na té straně také zůstat, takže pokud se do toho budeš pouštět, nejprve si ty dráty označ nebo aspoň roztřiď.

              • Maka123  

                Koupím nová kola. Náby jsou v háji.

              • novas752  

                Bokud by se dráty neměnily, je absolutní nesmysl je vytahovat z náboje. Stačí svázat ráfky k sobě, každý drát o pár otáček povolit a jeden po druhém přešroubovat z jednoho ráfku do druhýho.

              • Vilém  

                Servis, ktery by nabidl polovicni cenu by musel vest leda nejaky magor

                • jecnak  

                  Tak tak. Ono totiz s podobnou pomoci kutila byva vetsinou vic prace.

                • bezdratova.sprcha  

                  Byls někdy dávat kola do servisu? V lokálním naplétání jednoho kola vyjde na 300Kč, za centrování nedáš víc jak 150.

                  • Jakobo  

                    Centrovani za 150 Kc bude spis centrovani jezdeneho vypletu ne? Ne cerstve zapleteneho kola.

                    • novas752  

                      To je jedno, prostě napnutí a vycentrování výpletu je téměř všude o něco levnější než celý přepletení. Samozřejmě pokud je to přepletený správně a servisák to nemusí stejně celý předělávat.

                    • bezdratova.sprcha  

                      Je to uplne stejna prace. Jasne, ne vsude to bude za 150, tady v okoli je tech servisu vic jak pet a zakazniku maji dost, takze ceny asi budou patrit mezi ty nizsi (treba za „male“ centrovani davam tak 50–80 kc) ale pointa zustava, ze za vycentrovani kola rozhodne nedas tolik co za napletani. Prave to napletani totiz zabere nejvic casu.

                      • Jakobo  

                        No ja si stavim kola sam, tak nejakou predstavu mam, zase teda nevim kolik si servisy uctuji. Zaplest kolo je to nejjednodussi, to zvladne i cvicena opice. Dotazeni vypletu a centrovani zabere mnohem vice casu, aspon teda mne. Dotazeni vypletu je ukon navic, ktery pri beznem servisnim centrovani uz neprovadis, tak zas tak stejna prace to neni.

                  • Vilém  

                    Jo byl. A taky jsem v tom servisu kola prijimal, takze proto pisu to co pisu.

      • Maka123  

        Nikde nemají skladem. Nějaké jiné?

        • alo  

          nabídka lokálních obchodů tě nespokojila?-)

          • Maka123  

            Našel jsem poslední dva 545d na elektrokola. Jak se měří, nebo počítá délka drátů?

    • Jakobo  

      Tyto rafky nejsou nytovane, coz ale nic neznamena. Mne kdysi popraskaly rafky Gr. Hammer kolem nytku uplne stejne pri mych 75 kilech. V kazdem pripade nyty rozlozi napeti, takze urcite pri tve hmotnosti radeji nytovane.

      Jo a ze ti vyjdou stare draty s tim moc nepocitej, to by byla bud velka nahoda nebo by sis to musel sakra pohlidat, propocitat a mozna vyzkouset. Nez tomu venovat ten cas radeji kup nove draty. Ale muzes zkusit podle udaju vyrobce.

    • Honzis  

      na takovou váhu chce pevné kalíškované ráfky. Dráty vyjdou pokud bude nový ráfek stejně nebo o 1mm vyšší/nižší. Zkus mrknout klidně na rozkresy nějakých Remerxů, 32drátů s kalíšky by tě mělo uvézt, samozřejmě pokud nevezmeš nějaký přejezd v 50km/h zadkem apod. Sám to za malého vztekání klidně zvládneš, ale bez praxe můžeš mít výplet měkký/přetažený, ke straně atd

    • Markony  

      Ja koupil rafky DT Swiss 545D 32 dratu ty jsou do 140Kg a naby DT 350 , mam tet tyto ROCKY disc ty ty jsou do 140 Kg no nenechávám jako založí kola, naby DT 350 ma odzkoušené jen mě štve ten jejích Alu ořech a proto jsem koupi ocel a bude klid . Mam ještě odzkoušené GRAND ROCK ty jsou tež držáky daji se sehnat na objednávku bez brzdných ploch .

      • novas752  

        Celý nový DT kola bych do Crosswaye 500 asi neinvestoval. To je jako na Felicii namontovat kola z Porsche. :)

    • jecnak  

      Doporucil bych ti zadni kolo vzit a jit se poradit do overeneho cykloservisu. Na tvoji vahu urcite nejaky kaliskovany rafek, nove draty te nejspis stejne neminou a niple jsou samozrejmost. Predni neres. Uz takhle te to bude stat klidne 1500 za material a praci.

      • Vilém  

        Asi tak.

      • Maka123  

        545d mi bude stačit? Přední nechat být? S těmi dráty počítám.

      • Maka123  

        Objel jsem tři servisy a i ten náboj stojí za ho… Mám si koupit nové kola. Nemá cenu to přeplétat. Otázka jaké kola? Děkuji.

        • jecnak  

          To jsem tak nejak predpokladal. Asi bych to nekomplikoval a podle stavu penezenky vybral bud>

          https://www.koloshop.cz/…e-zadni.html

          nebo

          https://www.koloshop.cz/…-Remerx.html

          Prvni je tak na rok, mozna dele a pak zahodit. Jak nemam Remerx moc rad, tak tyhle levna kola docela umi. Jinak se neomezuj na Koloshop, urcite je najdes i jinde, treba levneji.

          • Maka123  

            Pokud mohu poprosit mám tam nové kotouče na 6 děr.

            • jecnak  

              http://remerx.cz/…22-ba-ny-2_2

              To myslim docela odpovida cenove ralaci tveho kola.

              • Maka123  

                Děkuji. Už ať mám míň kg a koupím si pořádnou silničku,nebo gravel bike. ☺️

                • novas752  

                  Neboj, i já se svou muší váhou okolo 70kg zhubnu na jaře hravě 3–5kg během pár týdnů.

              • michomin  

                Dovolím si reagovat: výrobce uvádí u Top Disc váhový limit 110 kg, což je méně než má tazatel. Jestli se ovšem do váhového limitu počítá i váha kola, což bývá zvykem, tak je to o dost méně. Možná by byly lepší Rocky Disc, které mají váhový limit 140 kg, když už hovoříme o Remerxu. A je to za podobné peníze.

                • jecnak  

                  Asi ano. Zaleží co reálně sežene. Ale Top Discu bych se na cyklostezky, polňačky a asfalt nebál ani se 120kg.

                • Maka123  

                  Mám vyhlídlé Rocky Disc.

        • Honzis  

          obecně průšvih většiny katalogových kol – ušetřit pár stovek na nábách a dát špatné výplety co zabijou kolo na Deore/SLX apod.

          Pokud nejezdíš v bordelu stačí opravdu nějaká Deore nába + dát 32/36 nerez drátů a odolný Remerx ráfek. Do cca 1800Kč se vejdeš (zadní kolo)

          • Maka123  

            Koupím obě dvě, ať to má nákou kultůru. Na kole zůstane původní jen rám, vydlice, řazení a řízení.

            • Honzis  

              to vědět tak sis kolo nechal poskládat podle sebe a vzhledem k váze udělal výplety.

              Já zaplítal na výprodejové Remerxy Welly za 85Kč kus, brzdná plocha, 32děr, kalíšek, to šlo udělat hodně levně, ale slušné náby jsou min 1000Kč (spíš víc) za pár, do toho 64 drátů á cca 4–6Kč, niple po 2Kč no a v servise si řeknou tak 500Kč za práci předpokládám, tudíž ty odkazované Remerxy co postoval Ječňák budou asi výhodnější.

              • Maka123  

                Koupím ty Remerx.cz. Kolo bylo nový za půlku. Člověk se pořád učí. Daleko dražší jsou ty věci okolo(oblečení, tretry, helma a nářadí). A těch keců doma.......

    • va-bo  

      Spojení drát – nipl nezalepovat. Je to k ničemu. Každý nový výplet si ze začátku sedne a je potřeba dráty dotáhnout. Lepení bude jedině komplikace. Praskání kolem niplů je problém ráfku. Kalíškování by to mělo zlepšit, ale není to všelék. Je možno taky použít prohnuté podložky pod niple ( např. DT nebo staré Favority galuskáče to používaly). V servisech by se někde mohly válet. Tenziometry jsou jistě dobrá věc, ale zkušený vyplétač to zvládne bez toho.

      • lukas aka mitro  

        Praskání kolem niplů je problém ráfku.......ale notaaaak…

        • Maka123  

          Kluci poraďte co koupit za vyplená kola? Já nevím do 5000 dík

        • rb  

          Některých jo.Pamatuju svého času Mavic 517,kterého sem byl taky šťastným majitelem.....

    • mykovec  

      Předpokládám, že je to na straně u kazety, podle té fotky to ještě nějaký kilometr ujede, nicméně asi bude třeba investovat. Při té hmotnosti 32/36 děr s nýtováním nebo i nýt s kalíškem. Třeba Fastdisc od Remerxu na Deore nebo SLX, je to spotřebák za ± 1500, ale něco to vydrží. Záplety od Remerxe je potřeba trochu přitáhnout, rovnou z výroby bývají měkký a dráty pak praskají

    • Roxteedy  

      Z vlastnich 150kg zkusenosti doporucuju REMERX Rocky disc. I s jejich nabojem a draty. Za komplet zadni kolo jsem dal cca 1600. Mam na nem cca 6tis a jeste jsem na nej nesahnul.

      • Maka123  

        Už jsem je dnes ráno objednal. Ještě mě napadlo, že jsem minule jel 5km po dlažebnich kostkách.

        • Vilém  

          :) To urcite dostalo zadni kolo strasnej kour.

        • Honzis  

          to nebude mít zásadní vliv, ale je třeba si uvědomit, že s vyšší váhou prostě komponenty víceméně „hoří“ a je třeba tomu uzpůsobit kolo. Třeba odbrušované Mavicy jsou pověstné tím že u niplů taky praskají a to i pod 70–80kg jezdci. Vždy je to něco za něco, se 120kg dostává „čoud“ všechno – i řetěz sjedeš za poloviční nájezd proti nějaké holčině s 60kg atd

          • Maka123  

            Já vím, proti jsem si pořídil kolo. Ty rafky(vůbec celý kola) jsou takový lowend.

          • Roxteedy  

            +1

            MAVIC CrossONE disc jsem totalne znicil po 3tis km

    • formica.rufa  

      Mám zoxidované niple v ráfku. Existuje nějaká jednoduchá rada, jak tomu zabránit či to nebo jak to alespon jednoduše očistit? Neche se mi je vyndávat nebo je měnit. Díky

    • jirka023  

      Tak jsem dnes řešil stejný problém jako zakladatel tohoto vlákna. Včera jsem dofoukával zadní kolo a všiml jsem si, že je u jednoho niplu prasklý ráfek. Nakonec jsem zjistil, že je takto prasklý (praskliny 2–3cm) u pěti niplů. Díky bohu mám kolo kupováno před rokem, tak mi byla v servise nabídnuta reklamce výměnou celého zapleteného kola. Prý je ráfek po smrti. Měl jsem na něm najeto pouze 6000km

    • kofejn  

      Měnil jsem plášť, tak jsem si umyl v pátek kolo. 11× prasklinka :-/. Jak to tam je dlouho netuším, v čistotě udržuju jen pohon. Myslím jsem, že jsem to zničil kombinací mého metráku plus a že jezdím jako čuně.

      Jedná se o kolo z profilu, náboj je snad Specialized Hi Lo disc, alloy, RCC bearing system, QR, 32h ráfek Specialized Stout XC SL, 29", 26mm vnitřní šířka.

      Je lepší to mám nechat jen přeplést, pokud náboj není velký průšvih, či koupit nové zadní kolo?

      Když použiju širší ráfek, zlepší se odolnost proti cvaknutí duše a žvejkání pláště v zatáčkách?

      Prošel jsem vlákno a vybral si nějaké tipy pro variantu „B“. Co vy na to?

      https://remerx.cz/…c-622-ba-5_2

      https://remerx.cz/…-ba-nyt-28_2

      • jardalee  

        urcite ti odpovi nekdo kdo to rozumi vic ale tam jde vicemene o to kolik do toho chces vrazit penez ,slusny ale drahy rafky dela dt-swiss ,jenze ty nytovany jsou uz teda super drahy :) pak jsou takovy hodne odolny rafky ale zase tezky treba mach1 no a pak je ten remerx ,kde rafky jsou dobry ale obcas si lidi stezujou na naboje ,jinak i kdyz je rafek vytrhanej naboji nemusi byt nic

        • kofejn  

          Myslel jsem to kontextu mého kola, ať jsou komponenty vyvážené. Taky tomu nerozumím, tak nevím, jestli ty spešlí náboje nejsou nějaké ošizené a není lepší koupit něco lepšího. Mám taky guláš v termínech boost, pevná osa, rychloupínák. Co jsem vyrozuměl, tak na pevnou osu jde snad dát redukce na RU.

          Dneska se do cyklokrámu nedostanu, ale než tam půjdu, chci znát možnosti.

          • jardalee  

            no to jakej rozmer maji naboje je potreba zjistit uplne nejdriv ,tady u toho kola to vypada ze vzadu ma rychloupinak ale klasickej je na 135mm a nevim jestli tam neni ten vynalez ze je to sice rychloupinak ale na 141mm ,no ja byt tebou tak zkusim ten servis a necham to jeste preplest ,u naboju nebyva s prirubou vetsinou problem ,problem byva s lozisky/konusem a orechem ,navic pokud predni je v poradku ,ohledne rafku to bude slozitejsi protoze je tam zase zajimava kombinace ,sice rafek 26mm ale plaste jenom 2palce ,no a najit 25–26mm rafek za dobrou cenu neni uplne snadny teda krome toho mach1 maxx ,ale ten tam urcite mit nebudou ,ale v tom servisu ti asi poradi ,on tam original je nakej rafek SL coz muze znamenat super light ,v prekladu osizeno o material :) jako kdyby to bylo moje kolo tak si poradne prohlidnu naboj a pokud je v poradku ,koupim ten mach1 maxx ,nerezovy neztencovany nerez draty .mosazny niple a v klidu si to vypletu :) ona i ta koupe tech hotovych kol muze byt dobra volba ale hlavne je potreba znat ty skutecne rozmery naboju

          • Honzis  

            když máš metrák tak tě váha ráfku asi moc trápit nemusí, tak bych prostě zapletl něco 2mm nerezy a ráfek s kalíškem. Nábu nechat, pokud nejezdila vyloženě v bordelu roky. Samozřejmě pokud kousneš rozdílný vzhled předního a zadního kola, v případě přepletení obou bych asi zvolil radši celý set.

          • kofejn  

            Tak jsem to oměřil, zadní je náboj je 135mm, přední 100mm. Gramy fakt nehoním, po zimě jsem začínal se stošesti, teď mám stodva a aby toho nebylo málo, vozím na zádech noťas. Loni jsem ukončil sezonu jako do-cent s devadesát šesti, snad se zadaří i letos.

            Kolo jsem umyl, uvidím, co mi zejtra řekne. Zadní náboj v jednom místě jakoby drhne, přední jde trochu ztuha. Uvidí se, jestli to půjde seřídit. Rozdílná kola mi nevadí, s kritikou módní policie se srovnám.

            • jardalee  

              No pokud mas klasickej rychloupinak vepředu i vzadu a rozteče 100 a 135 mm tak bych asi ty kola nechal zaplést náboje novatec vepředu celkem jedno vzadu hledat 4loziska třeba https://www.koloshop.cz/…,-cerna.html samozřejmě můžeš vzít i dražší ,ráfky na enduro a jednonyt 32der vepředu i vzadu třeba ten mach1 maxx nebo DT Swiss M 462 zase záleží kolik chceš investovat ,no a dráty nerez 2mm ,a niple 14mm mosazný ,ale když budeš hledat na fóru tak jsou tu lidi co dělají kvalitní zaplety na zakázku a pořadí ti co je nejodolnější a kola ti i zapletou, hledej něco jako kola nebo vyplety pro těžké jezdce

              • kofejn  

                Mám zprávu od Hnoje, tak mu jdu napsat.

                Konečně vím, co mi na kole povrzává, v podezření jsem měl sedlovku, ale pracuje záplet. Aspoň mám vyřešeno, jestli mám jet na Blizáka do Sázavy nebo ne. Maximálně na čumendu :-).

                • Honzis  

                  to by se stihlo i přeplíst do pátku :-)

                  nicméně v 30+C mě to taky ani neláká, neb jsem tu krátkou 2× běžel a loni to bylo hodně krušný. A zase na crossu s pevnou vidlí a 40 plášti by to bylo v balíku dost o hubu

                  • kofejn  

                    Nedokážu si představit to běžet.

                    Vloni jsem jel asi po deseti letech a prvně jsem tam dostal křeče. Navíc jak je to teď pod Novacup-em, už je moc lidí. První závod (asi třetí ročník) jsem jel taky na pevňáku a vymlel se až při sjezdu z Vlkančickýho kopce. Ale do cíle jsem dojel. A pak jsem kupoval první odpruženou vidli.

                • jardalee  

                  jj to ses v dobrych rukach :)

      • Stavel  

        Novinka, takže zkušenosti zatím nebudou.

        https://remerx.cz/e-rocky-1

        • Honzis  

          zajímavé že jsou lehčí než užší klasika, aby tam toho hliníku bylo dost :-)

        • jardalee  

          tech novinek je tam vic a nektery hodne zajimavy ale nikde neni uvedeno kdy to bude realne v prodeji

          • Marskatin  

            U něčeho jsem viděl listopad 2019, ale asi to byly nové Rapidy.

            • jardalee  

              nj prave ze to bude asi za hodne dlouho ,me tam zaujali ty HIT 21mm vnitrni sirka a taky velice dobra hmotnost

    • Markony  

      Remenx nebrat popraskaly mi stejné jako na obrázku, vozím tet tyhle https://www.netbike.cz/…-29er--700c/ a spokojenost 1000% nosnost 140 Kg tak budeš mit rezervu dostatečnou, ja je testoval na horní hranicí a žádný problém a doporučím naby DT 350 .. Boost myslím předek 15×110 zadek 12×148 , reychloupinak nebrat nejmin pevný .

      • Rubi  

        Coz se mu bude skvele davat do stavajiciho ramu a vidlice ze…

      • kycis  

        Ty jsi dobrej, shani nejaky cenove dostupny kola na RU a ty mu poradis kola na boost pevnejch osach, kde jen zadni naba stoji 4k :-D

    • Markony  

      DT 350 jsou i na reychloupinak, Boost se tazatel ptal co to znamená.

    • adam1  

      Ahoj kola dt 24R spline na zadním kole dnes objeveny praskliny u niplů (7ks) najeto cca 4000km .

      Váha 89kg/183 .Zkusil jsem poslat reklamaci na canyon

      kupováno 9/2018.

      Jezdit/nejezdit ?Neřešit reklamaci a přeplést na nový ráfek,preferoval bych něco od dt 24drátů aero .

      Dík

      • Bubaaak  

        Máš li to v záruce, tak reklamace,

        Lepší to nebude, dokonce naopak

      • Jakobo  

        Vylozene bat bych se nebal, ze se kolo pode mnou rozspadne. Dojizdel jsem uz mnohokrat rafky popraskane kolem niplu a nic se nestalo. Omezit rychlost, zadne razy a okamzite zacit resit. Reklamaci atd. Pruser je tech 24 dratu, realne vahu nese 12 dratu s extra vysokym napnutim s absenci nytu, pokud to je symetricky vyplet, praskliny budou cekam jen na strane kazety.

        Na tvou vahu, stav ceskych silnic a rekreacni styl 28 nebo nejlepe 32 dratu je jistota anebo pak nejakou osvedcenou klasiku Mavic, Fulcrum… nekdo poradi.

        Pokud chces zustat u 24 dratu kup aspon asymetricke rafky, to napeti pak bude temer shodne, nabidka je pomerne velka Nejlepe i s nyty, pokud tato kombinace existuje. ja sam mam asymetr. vyplet a napeti je pekne vyrovnane.

        • adam1  

          Fakt jo na straně kazety ,tak jestli 28/32tak to je na nový kola ? Ty bych nechal na válce ,uvidím co canyon?

          Jinak dík

          • Jakobo  

            Tak neznam tvoje pozadavky ani styl jizdy, ale pokud trvas na vykonu a mas neco najezdeno tak klidne zustan u 24 aero dratu. V tom pripade aymetricky rafek, od DT treba RR411 a z vnitrni strany dal pod niple podlozky. Tim se zvysi pevnost vypletu minimalne nekde na uroven symetrickeho zapletu 28 dratu. Budes muset koupit nove draty. Tak bych to treba udelal ja, ale stavim si zaplety sam. Pro tebe bude zrejme jednodussi koupti hotovy vyplet. Pokud dostanes nove zaplety v ramci reklamace tak bych cekal, ze po case popraskaji znovu (pokud nezmenis styl jizdy nebo nezhubnes 20 kilo…) Tak bude jezdit nebo nechat na ten trenazer / zavody a na bezne jezdeni poridit neco bytelneho.

            • adam1  

              Tak silnice mě hodně baví ,20kg to asi nee:) 3–4 jo :)

              Ráfek jsem se díval že 2k + dráty ,práce ?

              Silně uvažují o

              https://www.bikepart.cz/…ls-spirit-28

              Co ty na to ?nosnost píšou 110kg ,ještě mám možnost aksia elite 2019 za 4200,– ale mají po 20 drátech a dost těžítka?Tam nevím jestli bych si pomohl a hlavně aby to jelo ?

              Dík

              • Cavendish  

                Vem za 10k ty 35mm Pancho. Ty mají 130Kg a je to ne :)

                • adam1  

                  To už bude moc široké ne? A nevím jestli tam bude držet 25 mm plášť?

                  Kluci znáte ty pancho kola?

                  • Cavendish  

                    Ráfky ,,Rakouské". Náboje Bitex Taiwan, dráty CN Spoke Taiwan, niple Švajc. Bude na tom držet, jen nebude mít 25mm, ale spíš 26–27mm.

              • Bubaaak  

                Je ti jasný že když dáš ráfek 28 děr, náboj by měl mít taky 28 děr?

                • adam1  

                  Jo jo to mi jasný je ,asi koupím ty pancho komplet ale nevím jak to říct manželce no :))

        • Cavendish  

          32 drátů na ani ne 85 je blbost. 24/28 bude akorát a nějakým vhodným ráfkem.

      • Breakpain  

        Ty mas 89kg a jezdis 24 dratu? :)…

        Jak to delas, i s 28 jsem z toho delal vzadu osmicky do 50 – 100 km ;)…

        Mam dejme tomu do 95kg, at nezeru, ale min nez 32 dratu uz tedy nedavam ;)…

        • Honzis  

          Záleží jak co drží, kámoš s 90kg jezdí roky Uacy na Ksyriich SSC co maj 20 drátu a v páru asi 1450g nebo kolik, jednou preplital zadek, ale to bylo po pár desítkách tisíc km a dostává to čoud. To nejde paušalizovat že 24dratu je málo.

          • Breakpain  

            Bych rekl, ze to bude spis vyjimka, ne? Jezdil jsem 5 paru zapletu ruznych znacek s 28 draty a vsechny trpely na osmicky kolem cca 100km najezdu.

            Hadat se nebudu, takova je moje zkusenost, takze automaticky saham po 32 dratech a mam klid, jak je rok dlouhy.

            • Honzis  

              spíš je výjimka ty kola zprasit za 100km :-) Nehledě na to, že výplet se má po zajetí docentrovat a správně dotáhnout. Jako když by někdo s 90kg prasil po Praze po kostkách a přes tramvajové koleje apod na „papírových ráfcích a drátech“, dejme tomu, ale jelikož silničáři jezdí běžně i 20.000km ročně a drtivá většina fakt ani 28drátů nemá (páč image), bych ten problém tady nehledal.

              • Jakobo  

                No vsak on problem nema, to je akorat dnes tendence navodit stav problemu aby se pak mohlo navrhovat reseni.

                On ma 32 dratu a klid. Profik to asi neni, mozna to prasi, mozna ma malo dotazeny vyplet, nema moznost, cas nebo nehce se mu resit nejake dotahovani po X km. Takze opet, ma 32 dratu, kola jsou spolehliva a osmy nezna. Ja to v zasade beru stejne. Neexpedicni zaplety na XC a silnicnich kolech 32 dratu, na expedicnim specialu a plecce do mesta 36 dratu.

                Navic vsem, kteri tady diskutuji o vlastnostech bych vrele doporucoval precist knihu od Schranera The art of wheelbulding. Je tam vyborne rozebrane vse od poctu dratu a vlivu na hmotnost, tuhost, jaky rafek musi byt s nizsim poctem dratu… A v realu nejde jen o tuhost a hmotnost, ale treba i ND. Casto tady viidm, ze novy rafek je nesehnatelny a museji se pak resit i nove draty, orech se zadira…

                Toto vse nevylucuje, ze existuji zaplety klidne jen s 21 draty, ktere budou stejne spolehlive a bytelne.

            • jIrI___  

              Atakuju stovečku a neměl jsem problém s 20/24 dráty na Crossmaxech ST, ani s 24 dráty na Aksiích či DT CR1600. Asi dělám něco špatně, málo tomu nakládám :D

              • Breakpain  

                Neumim vysvetlit, ale pravdou je, ze diry preskakuju, stejne tak retardery atp. Jestli je tam hnusny asfalt nebo pekny asfalt neresim – proste ceske silnice.

                Btw, u 29 DH kola nezalepeny niple a 32 dratu = 6 jizd na sjezdove trati a pravdepodobne zniceny zadni kolo. Kdyz se zalepi, da to tak 60 jizd a pak je treba nato sahat. Overeno 3× po sobe. Ted uz radeji niple se zamkem a lepit…

    • Espen  

      Taky se pochlubím pátečním nálezem, který mě nepotěšil :-(. Kola Axis Elite, já 82–88kg.

      Chtěl jsem nechat vyměnit ráfek, ale po důkladném prozkoumání jsem našel i praslinu na náboji.

      Následovalo zurivé počítání fóra,co koupit a shánění nových kol. A v sobotu už jsem si vezl domů úplně nové Mavic Aksia. Takže uvidím jak pojedou.

      • adam1  

        Drahý koníček ty kola :)))to je furt něco :)

        • jardalee  

          no tam je problem nizka hmotnost,velka tuhost, malo dratu a silnicni roztec 130mm kde ty draty u kazety musi byt napnuty uplne nadoraz aby ty co jsou od kazety byly nejak rozume dotazeny,reseni je podle me jedine karbonovej rafek nebo vic dratu

    • adam1  

      Tak ty pancho 28 by měli 130kg unést taky ,už jsem se na ně kdysi /loni ptal .Jsem nalomen :)Vedle píšou že to je na bitex nábojích .Zas beru že tam je 2r zaruka.

      Máte ještě někdo nějaké typy kolem 10k aby se na to nemuselo šahat?

      Dík

      • Cavendish  

        Campagnolo Zonda / Fulcrum Racing 3

        • adam1  

          Dík ,nosnost 109–110? Málo drátů:)

          Nenechávejte to jen na mě s těmi pancho:)

          Haló jezdí tady ty spirit 28 někdo?

          • Jakobo  

            Vecer pokud si vzpomenu schvalne zvazim posledni silnicni zaplety, ktere jsem stavel, komplet vcetne duse a Conti GP 4000 II.

            Naby Ultegra 6800 32 der, rafky Alcyon, vepredu radial Ritchey 2–1,5–2, totez vzadu nalevo, u kazety draty DT 2–1,8–2. Mosazne niple, vzadu klasika 3× krizene. To jsou pro normalniho jezdce a ceske silnice bytelne kola a diky 32 dratum tuhost bude nekompromisni. Aero to zamozrejme nebude, zase ty draty maji jen 1.5 mm. Jinak vsechno pomerne dostupne, standardni a servisovatelne pokud se neco podela, nic exotickeho. To byl cil.

            Pokud by se pouzily nejake Novatec naby tak hmotnost klidne jeste o 150–200 g poklesne a pevnost zustane zachovana. Ja moc jine naby nez Shimano ale neznam ani nepouzivam.

            • jecnak  

              Jako doporucovat nekomu Alcyon rafky jejichz profil neni ani po obvodu symetricky mi neprijde jako stastne. Navic jsou uzke a malo tuhe. Priplatil bych par stovek za DT. Pak je mozne ubrat draty a tuhost zustane. Jizdni vlastnosti dik sirsimu rafku budou podstatne lepsi.

              • Jakobo  

                Tak nechci se s tebou nejak hadat, nemam tvuj najezd ani rozhled. Na kole ale jezdim dost, denne celorocne do pracce, nejake zavody, expedicni cyklistika. Zaplety si stavim sam pro kazdy typ kola a podminky. Se zaplety problemy nemam, docentrovani po zajeti temer neni nutne. Jediny problem jsou permanentne praskajici zapadky v novych Shimano nabach s Alu osou, zrovna ted resim u naby XT 8000 po asi 5 mesicich provozu. To ale jen na okraj.

                Nejsem si uplne jisty co myslis neni symetricky po obvodu. Ten profil je vyrobeny extruzi a nejak zasadne krivy neni, nebo jsem si nevsiml. Tuhost rafku potazmo chovani hotovych zapletu se pozna uz pri centrovani, kdy u nekterych je temer nemozne dosahnout rovnomerne napnuti a soucasne mit kolo ve vsech smerech v lajne. U nekterych rafku take staci malinko pootocit niplem a cely vyplet je rozhozeny. Tak nic z tohoto jsem u Alcyonu nepozoroval, ale mozna jsem mel stesti na kus. Jo, kope ve spoji, ale uplne stejne jako DT (mimochodem co do kvality zpracovani rafky DT pri jejich cene zadna hitparada).

                Ze bude celkove nizsi tuhost – tak pochopitelne. Je to uzky rafek a tady z principu a zakonu pevnosti pruznosti ta tuhost bude horsi. Dalsi vliv je pak typ slitiny (a tvar). RMX mam zato pouziva 2 typy, ta prvni tvrda s vyssi tuhosti (Magic, Gr. Hammer…) rada praska, je to nevhodna slitina na rafky. Druha ma nizsi modul, ale tim vyssi taznost, u techto rafku jsem praskliny nevidel (Dragon, Alcyon…). Ta tuhost zapletu je primo zavisla i na poctu dratu a stejne tak celkova hmotnost. Nez delat ukvapene zavery je dobre si srovnat hmotnost 4 nebo 8 dratu navic proti vyssi hmotnosti rafku, ktera usporu dratu podminuje. Ono se treba nakonec zjisti, ze je to prast jak uhod. Zvlast pokud se umi zapletat, zvoli se vhodne draty a napnuti. Hlavni vyhodou nizsiho poctu dratu by mela byt lepsi aerodynamika, ty sam vis jak se dnes resi a pri zavodu bohuzel rozhoduji i desetiny watu. Ale pro spoustu je dulezitejsi spolehlivost, moznost opravy bez nejakeho doprosovani se dodavatele o samotny rafek a mit pul roku kola nepouzitelna.

                Takze znovu, nechci se dohadovat a rozjizdet dalsi debatu, je dost mozne, ze jsem uuuplne mimo a jednou treba procitnu. Nevim. Kazdopadne ted mam uplne jine starosti :-)

                • jecnak  

                  Mozne je u Remerxu vselicos. Kvalita mi prijde dost promenliva. Cetruju vetsinou na desetiny mm a u Alcyonu se mi nedarilo. Az v uplnem zoufalstvi jsem vzal posuvku a zmeril sirku rafku po obvodu a rozdily byla prave ty desetiny. Alcyony jsem pouzival jako nahradu rafku u Aksii a tam opravdu proti puvodnimu rafku nebo levnym DT vychazeji bidne kvuli 20 deram. Zas ale kdyz uz vyrobce nabizi takovy rafek ve 20 derach, tak sakra by to mel dat. Verim, ze u velkeho poctu dratu problemy byt nemusi. Zatim ale kazdy kdo zkusil sirsi rafky kolem 19mm, tak u nich rad zustal i pres vyssi cenu, takze Alcyony jsem po par pokusech zavrhnul.

                  • jardalee  

                    dobre vypada ta jejich novinka eddy 17c akorad klidne mohli delat i 32 der,levny naboje 28der se blbe schani :)

            • Honzis  

              Na odolnost spíš Stormy s kalíšky, ale to bude v páru 1900g, na druhou stranu tyhle kola prostě lidí nechtěj a k modernim silničkám vzhledově míč nejdou -(

            • mykovec  

              Místo Alcyonu bych dal spíš Open Pro, to je jiná káva…,ale koštuje, pravda, trojnásobek

            • mykovec  

              No, to by mě zajímalo, co to váží, teda holý bez obutí i ráfkové vložky

              • Jakobo  

                1155 g predni a 1345 zadni, bez RU a kazety. Jsou to kola k ocelove silnici delane ramarem z Gary a osazene sadou 5800.

                Hmotnost bez pasky, duse a plastu 25 mm nekde mam uvedenou, pocitam asi 300 g min.

    • adam1  

      Kluci já už jsem rozhodnutý pro ty pancha

      akorát nevím jestli vzít ty 35 ,vnitřní rozměr 20mm nebo

      ty 28 ,vnitřní rozměr 17mm ?

      Oboje 24/28 drátů .

      Chci hlavně tu tuhost a aby to jelo :) u těch 35 budou tam ok rozměr plášťů 25 (conti gp 5000)

      A jak se budou chovat ten ráfek 35 × 28 ?

      Dík

      • jardalee  

        vsechno bude v pohode akorad pocitat s tim ze ten continental se muze roztahnout az na sirku 27mm vyska bude tak 26mm na tom rafku s vnitrni sirkou 20mm

        • adam1  

          Bude to na canyon endurace cf ,měřil jsem vleze .

          Díky moc

          Spirit 35 objednány :),jinak jsem dal ráfek/kolo si canyonu/Kobeřice a 3–4 týdny ,posílají do botica.

    • adam1  

      Tak spirit 35 jsou doma a první pocit po ulici i vzhledově paráda :)uvidíme v kopcích a tak :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.