• m4rkus

    Ahoj, dnes jsem měnil pláště, dal jsem kolo hore nohama a objevil jsem asi prasklý svár. Dá se na tom jezdit a pozorovat stav? Vůbec netuším, jak to tam je dlouho. S kolem žádné skoky nedělám, jezdím klasiku po polních cestách, minimálně nějaký kořen a silnice či cyklostezka. Rám je AL 6061 viz. kolo v mém profilu. Děkuji za radu.

    Odkaz na fotky na rajceti

    0 0
    • Smazaný účet  

      Ja myslim, ze je ten pravy cas abys rozbil prasatko. Jinak si nekde rozbijes hubu…

      …ne, nejezdil bych na tom..

      0 0
    • obda  

      Tak na tom bych fakt nejezdil :D

      0 0
    • popokatepetl  

      na tom není co pozorovat :o)

      0 0
    • AussigBiker  

      Jestli si na tom jezdil, tak se na tom evidentne jezdit da. Otazka je, jak dlouho a aby te to nevytrestalo v nejakym sjezdu nebo na silnici pred autem.

      Muzes to zkusit nekde nechat zavarit, ale musis to nechat treba 3 tejdny vytvrdnout, az pak jezdit a doufat :).

      Asi nastal cas se zacit divat po novym ramu, bohuzel (nebo reklamace…).

      0 0
      • wladeq  

        A co že konkrétně tam třeba 3 týdny tvrdne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ram v koute jak tvrdy Y…nebo nechat rekrystalizovat­..pokud je to spravny dural…

          0 0
        • AussigBiker  

          Nebo uzrát… Prostě nechat bejt… Říkal mi to kámoš, co má svařenou zadní řetězovou vzpěru. Že prej mu to řikal svářeč, že zapejkat to nemá cenu, páč nikdo neví přesnej tehlchnologickej postup kromě výrobce. Tak jediný, co by mohlo pomoct to nechat chvíli bejt…

          0 0
    • vecino  

      To je komplet prasklej svár. Já bych na tom nejezdil – nestojí to za to případný riziko.

      0 0
    • pepek  

      Zkus to slepit sekunďákem a pak UHU300 pojistit.

      0 0
    • Vilém  

      Duralovy Cube ram se da sehnat za par korun.

      0 0
    • Radza  

      Pokud je v záruce, reklamace a rozhodně nejezdit.

      Pokud není, tak samozřejmě taky nejezdit – sehnat nový rám.

      0 0
    • alapli  

      Stejně mi prasklo GT01, ještě v záruce mi vyměnili rám. Podruhý to samý kolo u středu, jen už bylo po záruce. Zjevná vada materiálu, ale nic neuznali. Takže…nový kolo nebo rám.

      0 0
    • tromboonen  

      Neprodávaj se v Německu Cube rámy asi tak za 100 éček kousek? Tak co řešíš?

      0 0
    • Bombos3  

      Na tomhle jezdit to musí být vtip ne? :D To upadne po projetí prvního výmolu

      0 0
    • wooferx  

      Ahoj, četl jsem zde hodně negativních zkušeností na svařování hliníkových rámů. Přidám svou (zatím pozitivní) zkušenost s prasklým rámem:

      Po 26 měsících, tedy těsně po záruce, mi prasknul rám na fullu Haibike koupený 2014 – kousek pod svarem mezi sedlovkou a středem klik, viz foto.

      K prasknutí došlo překvapivě při šlapání do kopce na kamenité cestě. Tzn. prasklina tam musela být déle pouze jsem si ji nevšimnul. Trochu pech, že mi rám prasknul uprostřed Jizerek 15 km od nejbližší civilzace, takže místo zaslouženého sjezdu z hor jsem dolů tlačil. Ale lepší než aby to prasklo ve sjezdu. Rám držel stále pohromadě, takže na propruženém kole by se po asfaltu dalo jet, ale nechtěl jsem, aby se nezdeformoval jin­de.

      Nechtěl jsem řešit mimozáruční servis a čekat dlouho na opravu, sehnal jsem tedy kontakt na šikovného pána, který se svářením živil a nyní to má již jen jako koníčka, který mi rám svařil. Pomínkou bylo připravit svar a dokonale obrousit barvu 2,5 cm od svaru. Dle jeho slov by výpary z barvy mohly způsobit zhoršení kvality svaru. Kolo mi svařil na počkání za 5 minut a za svar si řekl 50 Kč (dal jsem mu 200,– :)

      První cca 3 měsíce po svaru jsem se docela bál a spoj často kontroloval a sjezdy jezdil opatrně. Nyní jsou to bez měsíce 2 roky a kolu dávám zabrat stejně jako před svařením a svar drží a žádná jiná prasklina se neobjevila. Před prasknutím najeto cca 2000 km, po svaření cca 2500 km. Mohla to být teoreticky výrobní vada, jedno slabé místo, které po opravě nebrání v používání kola. Svar pouze občasně kontroluji.

      0 0
    • Idas  

      https://www.cube.eu/…unggarantie/

      Vsechny hlinikove ramy a pevne vidlice od „Model 2012“ maji zaruku 6 let. (Pocita se datum prodeje.)

      0 0
    • m4rkus  

      Dekuji vsem za reakce. Oslovil jsem jednoho svarece, ktery se specializuje na al slitiny. V pondeli mu to tam povezu, tak dam pak vedet, jak to dopadlo.

      0 0
    • wooferx  

      Docela pešek, ale asi 14 dní po vložení příspěvku mi rám znovu prasknul! Prasklo to mimo svár, takže dané místo je evidentně konstrukčně poddimenzované. Stěna trubky je v místě příliš tenká, takže naopak místo svaru je silnější. Stalo se to při průjezdu cca 1 metr hlubokým odvodňovacím příkopem na lesní cestě. Jel jsem s asi 10 kg batohem (+80 kg) a nezvedl se ze sedlovky… tlumič propružil tak cca na 70% a nějak se mi nezdál zvuk, který kolo udělalo, po kontrole mi bylo jasné, že daleko nedojedu (na trubce zbývalo tak 15 % hmoty):

      Trochu jsem pogooglil a našel stený problém i u jiných majitelé, tzn. model Q FS SE 2013 full se Haibiku opravdu nepovedl. Pokud ho někdo máte, tak si na to dejte pozor!

      Již jsem koukal i po novém kole, ale ještě tomu dám jednu šanci a tentokrát jsem si rám nechal vyztužit. Porucha není při jízdě nebezpečná (pouze propruží zadek a kolo začne lehce drhnout o sedlovou trubku). Pokud by prasknul rám třeba u vidlice, tak už by rám letěl do šrotu.

      Tip pro méně invazivní zpevnění: Uříznout kus sedlové trubky, obrousit barvu a nechat ji zavařit v sedlové (pokud zbude dost místa na sedlovku). Vhledem k tomu, že už jsem měl rám jednou svařovaný, jsem trubkuu dovnitř nedostal a výztuhu řešil externě.

      0 0
      • Vilém  

        Tak tomu rikam znamka punku.

        To jako ten jekl dovoli tlumici plny zdvih?

        0 0
        • pepek  

          Nebuď tak přísný, stačí pilka na železo, 2 × 5 minut pižlat a je to

          0 0
      • Smazaný účet  

        Ano, to je vporadku, Dural ti povetsinou nepraskne ve svaru, ale kousek vedle, kde se vyskytuje pnuti po svarovani:))))

        0 0
    • wooferx  

      Tlumič ani kolo při propružení nekoliduje, to jsem samozřejmě několikrát zkoušel, to by byl fail :) Příprava mi zabrala tak 3h. K úpravě hranatého profilu jsem použil pilku na železo a pilník :D Daleko zdlouhavější piplačka bylo odrbat barvu z rámu, nakonec jsem to provedl nahrubo nožem a najemno vrtačkou s drátovým nástavcem. Svařování bylo na dvě fáze, nejprve svaření prasklé trubku a poté výztuh: Celkem cca 15 minut, pán si řekl 150 Kč :D Uvidíme, pokud to vydrží alespoň 2 –3 roky, tak budu spokojen a pak půjdu do nového kola.

      0 0
    • wooferx  

      Ano, jak jsem psal, pokud by nebyl rám již svařovaný elegantně by se nechla dovnitř zapadnout sedlovka a pak svařit… na výztuhy jsem při prvním svařování 2 roky zpět nemyslel :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.