• ForkyPorky

    Tak po delší úvaze a rad, které jsem na fóru shromáždil, jsme přišel na můj finální seznam kol co mám v hledáčku:

    Radon:

    SLIDE CARBON 160 8.0

    Slide Carbon 140 8.0

    Slide 150 9.0

    Canyon:

    SPECTRAL AL 6.0

    SPECTRAL CF 9.0

    STRIVE AL 6.0

    Mé požadavky a fakta jak si představuju ježdění:

    • Míry jsou: Výška 177cm, délka noh 90cm(od rozkroku), hmotnost 63Kg, mám raději obratnější kola
    • Celopéro 27,5"
    • Rozpočet 60–85 tis. při nejhorším do 95tis.
    • Hmotnost kola neřeším, jelikož moje kolo váží ± to co celopéra…
    • V přehazovačce apod. chci mít Shimano( Sram NE!) ideálně vše XT
    • Zdvih si představuju mezi 140–160mm ideálně 140 nebo 150mm
    • Nejsem hltač kilometrů, rád mám agresivní a svižnou jízdu, rád bych kdyby mi kolo umožňovalo rozvíjet a zlepšovat techniku jízdy a mohl se posouvat stále dál :-) Jen upozorním, že tohle je moje první MTB – takže předchozí větu samozřejmě berte jako ‚budoucnost‘ -nechtěl bych, aby mě kolo pak omezovalo.
    • Carbon vs AL moc neřeším, dávám přednost raději lepší vidlici/tlumi­či/řazení/brzdy

    Nejvíce co mě trápí:

    1/ Převody teď jezdím na Shimano XT FC-M770 – 9s 44/32/22z, jezdil jsem dříve na největším 48/xx/xx a musím konstatovat, že mě těch 44 mě občas omezuje. 32 je ok, 22z jsem využil ta 1–2× to na kazetě jen na těžších převodech(s kazetu 11–32).

    Proto bych se zeptal jaké jsou možnosti na uvedených kolech (a podobných MTB) ve změně největšího převodníku- rád bych měl 44z na největším / 32 na menším a pokud bude 3 převodníkový tak ten nejmenší nechat klidně něco malého ‚pro strýčka příhodu‘ :-)

    No minimálně vyměnit jen ten největší převodník za 44z a při nejhorším vyměnit celé kliky + přesmykač… původní bych prodal, nepoužité.

    Co nevím – jaké jsou možnosti manipulace s přesmykačem, když na rámu je přišroubován. Nikdy jsem to v reálu neviděl, tak bych poprosil o vysvětlení. U obyč. rámu se s objímkou přesmykače posunout výš/níž, u MTB to nevím jak funguje.

    2/ neustále čtu na fórech/recenzích jsou Canyon super a jak by je majitelé neměnili i po reklamaci a zkušeností s jejich ‚servisem‘. A také jak všem praská a sere se na něm vše možné… Po přečtení toho všeho by člověk nabyl dojmu že 40% Canyon kol jde na reklamaci. Může mi někdo trošku objektivně zhodnotit reklamovanost těchto kol?

    3/ Jak je na tom Radon s reklamovaností a přístupem k zákazníkům v případě problémů/reklamací? Nešprechtím německy a angličtina – no nějak se domluvím, ale žádná sláva… nejsem teda zvědaví se někde dohadovat v mé zoufalé angličtině při problémech s řešením reklamace.

    4/ Co od kola požaduji aby se dalo zamknout pohodlně z řidítek… minimálně tlumič, ideálně vidlice+tlumič. Nebude problém si takový set dokoupit a přimontovat/nechat si přimontovat na kolo?

    U těch Canyon je i změna geomterie tím jejich systéme shifter na XC/DH mód – Což se mi líbí a je to věc proč bych volil tuhle značku… Ale nevím s těma reklamacema :/ … U Toho Radonu si to nikde nevyzkouším, ale ta cena/výbava je super.

    0 0
    • Chlebovnik  

      Jedna vyloženě technická: „Kolik kol v této kategorri (150–160 mm) jsi už otestoval?“

      0 0

        Výběr z produktů

        Lapierre XRM 6.9 29 kolo, šedé Skladem 1 kus

        Lapierre XRM 6.9 29 kolo, šedé

        od 95 199 Kč MOC 118 999 Kč

        Marin Four Corners 28 kolo, zelená/tan Skladem 2 ks

        Marin Four Corners 28 kolo, zelená/tan

        od 21 199 Kč -9% MOC 27 099 Kč

        GT Avalanche 27,5 microSHIFT kolo, sport blue Skladem 2 ks

        Akce GT Avalanche 27,5 microSHIFT kolo, sport blue

        od 13 999 Kč -15% MOC 23 699 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • ForkyPorky  

        Žádné a nejsem si jist kam tím míříš… Psal že jako ideál považuji 140mm. Chci si taky zajet nějaký ten sjezd a na 120–130 si myslím, že by to nebylo ono. Chci kolo se kterým si sjedu sjezd zvládne aspoň nějak veškerý terén a nebude problém s tím vyjet kopec nebo pár km ujet po asfaltu po rovince

        0 0
        • Chlebovnik  

          Přijde mi, že absolutně netušíš co chceš. Resp. tušíš – chceš aby to na asfaltu frželo jako silnička a ve sjezdech to zobalo jako DH mašina. Podle BF folklóru bych ti měl doporučit RB IQ, ale myslím, že lepší bude si nejdřív pár takových kol projet, abys vůbec získal představu o tom, jak se chovají. A to hlavně na silnici a ve výjezdech.

          Jak už bylo zmíněno. Převod ekvivalentní 44/11 je na těchto AM kolech s ~2.4 plášti zcela nemyslitelný. Nepočítá se s tím, že na nich někdo bude jezdit po rovině 45 km/h, ale že se po rovince nějak pohodlně dostane dvacítkou k trailu, do kopce si taky vyjede na pohodu a pak to pustí dolů. Se zamykáním vidlice taky příliš nepochodíš. Na Piku maximálně můžeš přiškrtit kompresi, ale lock to není. Navíc, komu by se pořád chtělo točit kolečkem na korunce. U Foxu se dá dokoupit CTD páčka na řidítka, která umí ovládat i tlumič+vidlici dohromady.

          0 0
          • ForkyPorky  

            No asi máš z části pravdu, ale silničky nesnáším a rychlost po asfaltu x kM mi přijde stupidní. A po asfaltu jedu když musím jen.

            Nechci z toho na asfaltu tahat nějakých 45Km/h stačí když to vytáhnu na 32km/h, ale moje myšlenka je taková, aby to po rovince se to netáhlo nějakých těch 25Km/h, ale když s se do toho opřu, aby to trochu jelo:-)

            Už jsme to tu psal jak rychle jezdíte na těchto bikách po rovince?

            Co se týče zamykání o Foxu to jsem si pročítal servisní manuál Foxu, vím že tam přijdeš u některých vidlic o nějaké detailnější nastavení montáží toho remotu, ale přijdemi to jako fajn věc pro můj styl jízdy. U Rock shocku jsem toho moc nenašel. No hlavně aby u toho Pike jsem při šlapání ve stoje moc nepumpoval s vidlicí… Vím, že úplný lock co sjem teda aspoň zjišťoval moc vidlici nemá – ale s tím počítám :-)

            Uvažoval jsem, že když budou 2.4 že to bude trošku jiný odpor… zas na druhou stranu když dojedu někam na extrémně prašnou cestu teď, tak mám pocit, že jedu v blátě prostě to ztrácí přilnavost… … A chci si pořídit kolo kde to pustím můžu pořádně pustit z kopce a užít si to. Já nevím XC kola se mi nezamlouvají ty zvihy do 120–130mm bych asi nepochodil v těžším terénu… Vzít takový kolo na hory / bike parku by asi nebylo ideální :/

            No určitě si ty kola/zdvihy vyzkouším v reálu před koupí. Ale chtěl jsme vědět po čem se poohlížet a ne jne slepě zkoušet

            0 0
            • novas752  

              A bikeparkem myslis trailcentra jako Rychleby, Trutnov trails, Bike Arenu Vysocina atd., nebo vylozene centra pro DH s lanovkou jako Kouty, Spicak, Jested atd.?

              Protoze v bikeparku by ti 140mm nestacilo a i se 160mm by si mel s mizernou technikou docela problem minimalne na skocich a dropech.

              Naopak ty trailcentra jsou jetelny i na Hardtailu a v pohode tam staci 140mm.

              0 0
              • ForkyPorky  

                No právě občas/ na dovolné bych si nějakýten DH park s lanovkou chtěl vyzkoušet… Nějakou méně náročné trasy. No spíš jde mi o to aby mi tu někdo nevnutil 120–130mm a pak by to bylo v takovým areálu, tak dobrý pro smích :-)

                Chtěl bych něco mezi trailem/DH taka bych se poměrně slušně vyškrábalna kopec(počítám s tím že to bude horší než trail kola..) a pak se poměrně rychle svezu dolů, takže moje pozornost proto směřuje k těm zdvihům 140mm.

                Samozřejmě teoretizuju jen, zajedu si na Test Fest a uvidím… jen mi šlo o to abych věděl co v podstatě zkoušet a né slepě brát a testovat kola se zvidhy 100 až 160 ;-)

                0 0
                • wilda81  

                  Pokud pojedeš 2× do roka do parku, tak je lepší si tam půjčit kolo a na normální ježdění kolem baráku mít odpovídající kolo. Vybírej podle toho co máš kolem baráku resp. kde budeš nejčastěji jezdit.

                  0 0
                • novas752  

                  Právě jen teoretizuješ a pořád popisuješ univerzální zidealizovaný celopéro.

                  Aktuální možnosti vypadají asi takhle s tim, že se semtam objeví něco mezi dvěma možnostma. Univerzální kolo na 3 a víc neexistuje.

                  • Chci hlavně jezdit rychle jak z kopce tak do kopce, hlavně polní cesty, semtam asfalt, semtam trail = XC a maraton fully cca do 120mm
                  • Nahoru nemusím jet jak raketa, preferuji jízdu z kopce a nechci se oprostit od dlouhých jízd (80–100km+) = trailbajky 120–150mm
                  • Po asfaltu se doplazim do terénu, nahoru nějak vyjedu, popřípadě kus potlačim, dolu si to chci maximálně užít, ale zase se nechci oprostit od středně dlouhých jízd (40km+), občas si chci dát nejlehčí DH tratě = enduro cca 150–180mm
                  • Chci jezdit jen dolu v tom nejprasáčtějšim terénu, nahoru lanovka/shuttle/tla­čit = Sjezďák 180mm+
                  0 0
                  • ForkyPorky  

                    Dík, tohle jsem potřeboval přesně od někoho slyšet :-)

                    To co by naplňovalo moje představy je něco mezi tím trialbikem a endurem… spíš něco k tomu enduru. Budu o tom uvažovat a po reálném vyzkoušení se rozhodnu… ještě jednou dík

                    0 0
                • Lišák  

                  Jezdíš na crossu, bude to Tvoje první MTB a myslíš, že si zajedeš do DH bikeparku a dáš si nějakou méně náročnou trať? To nové kolo to zvládne, ale budeš na to Ty mít techniku? (tím nemyslím kolo)

                  Další věc je, že málokdy se podaří trefit toho „svého“ fulla hned napoprve.

                  0 0
                  • Dorsiflex  

                    Jasně že nezvládne. Vždyť vůbec neví o čem mluví.

                    0 0
                    • ForkyPorky  

                      Hele každý nějak někdy začínal. A nechci postupně stále měnit kola a zvyšovat zdvihy apod. Nejsme sebevrah ani magor na takový park bych ani nepomyslel minimálně první/dva roky.

                      0 0
                  • ForkyPorky  

                    Ne nemyslím… Já jsem jen v začátku lehce naznačil, že rád bych se časem tímhle směrem ubíral. Myšlenka byla taková abych si nevzal nějaké čisté XC se 120mm a pak nezjistil po roce nebo dvou, že je to málo a prodával to v bazaru.

                    Je mi jasné že to první nebude to ‚nejlepší‘ výběr. Ale napsal jsme pro to, aby jste mě nasměrovali správným směrem :-) a nebylo to úplné fiasko pro mě

                    0 0
    • Mysee  

      Proč ti nestačí jedno vlastní vlákno? Zakládat do kola nové, lidi akorát odradí ti radit, když máš v každém jiné info.

      Navíc ta délka textu, to se ani člověku nechce číst.

      Vyzkoušet zdvihy ať sám víš co ti sedne.

      Vybírat z kol Canyon, Radon, Giant které vycházejí slušně cenově.

      Neřešit, jezdit.

      0 0
      • ForkyPorky  

        Po pravdě… váhal jsem jestli založím nové- ale původní vlákno tak nějak bylo orientováno a sepsáno blbě… a přeorientoval jsrm se úplně na něco jiného. No chtěl jsem to shrnou aby se v tompak někdo i vyznal…

        No ve zkratce ti to cituji co mám za hlavní problém, proč tu píší a nekupuju a nejezdím :

        *1/ Převody teď jezdím na Shimano XT FC-M770 – 9s 44/32/22z, jezdil jsem dříve na největším 48/xx/xx a musím konstatovat, že mě těch 44 mě občas omezuje. 32 je ok, 22z jsem využil ta 1–2× to na kazetě jen na těžších převodech(s kazetu 11–32).

        Proto bych se zeptal jaké jsou možnosti na uvedených kolech (a podobných MTB) ve změně největšího převodníku- rád bych měl 44z na největším / 32 na menším a pokud bude 3 převodníkový tak ten nejmenší nechat klidně něco malého ‚pro strýčka příhodu‘ :-)

        No minimálně vyměnit jen ten největší převodník za 44z a při nejhorším vyměnit celé kliky + přesmykač… původní bych prodal, nepoužité.*

        Ve zkratce +Jak je na tom Radon s reklamovaností a

        Nějak se mi ty dotazy s původním vláknem nepřekrývají, jen bych si za ty prachy koupil vhodné kolo – ano asi když si koupím takové jakékoliv kolo tak z toho budu unešen- ale raději se poradím než udělat nějakou debilní chybu :-)

        0 0
        • Mysee  

          Tak vidím i třetí vlákno. To už mi přijde zbytečné.

          Abych se i vyjádřil, vem si porovnání co jezdíš teď za terén a co máš v plánu jezdit. Jaký máš teď kolo a jaký máš v plánu koupit. Už to udělá velkej rozdíl v převodech a myslím, že pro běžnýho smrtelníka stačí klasika 40/32/22 nebo ještě raději 36/26(24).

          I proto by sis měl takovej typ kol s podobnými převody zkusit.

          44z jen těžko zvládne přesmykač, navíc si nedokážu představit jak by sis na enduru v 60 z kopce ještě potřeboval přišlapávat.

          Reklamovanost je relativní, pokud ti kolo šlape v klidu, proč bys o tom pořád psal někam na forum, když už se něco posere, zřejmě si postěžuješ.

          Já mám Canyona, dva roky, žádný problém nebyl a reklamace se vůbec nebojím. Ale neřeším kraviny, servisuji sám a řešil bych jen kdyby bylo něco s rámem. Co se týče míry reklamovanosti Canyon a Radon bude to jako všude jinde, prostě někdy to prasknout může, záleží jak na tom budeš jezdit.

          Jinak za mě je ideální 1×10/11. A nemám s tím nikde problém, rychlost po rovině, kopce.

          0 0
          • ForkyPorky  

            No třetí., jedno téma jsme založil kvůli odpružení… protože výběr kola by se pak strhl ve válku zdvihů a značek… – odpružení byl spíše takový obecný dotaz ;-)

            Přesně, tak o té reklamovanosti jsem si to myslel, jen jsme potřeboval ‚ujištění‘. vždycky se hlasitěji nadává než chválí.

            Se servisem taky nemám problém vyměnil jsem si všechno a servisuji všechno teda kromě výměně středovýho složení… kde jsem si to nechal vyměnit a vyfrézovat v servisu.

            Co se týče převodů.. z kopce to neřeším není třeba…

            Spíš jsem zvyklí po rovinkách lesníma cestama jezdit kolem 34Km/h. U toho mého kola při takové jízdě při takových rychlostech při menší sklonu ustřeluje zadek do smyku ikdyž je sucho… S nějakýma normálníma pláštěma a vidlicí bych dal rychleji, ale už to tak mlátí do řidítek, že mám na starosti spíš to uřídit :-)

            Na asfaltu když už někde musím jet to vytáhnu na něco kolem 39km/h a prostě tam by mě ty kliky omezovaly :-) Stejně bych chtěl vyměnit jen ten největší kotouč na klikách takže ty 3×/2× menší by tam zůstali. Myšlenka je taková abych se projel rychle nejen díky gravitaci ale díky mému pohonu :-) Prostě využívám jakýkoliv cestu abych si jízdu užil ;-)

            0 0
            • Chlebovnik  

              Stejně bych chtěl vyměnit jen ten největší PŘEVODNÍK na klikách takže ty 3×/2× menší by tam zůstalY

              Ony ty přesmykače mají taky nějaký rozsah. Není to tak, že by sis tam třeba místo 36/22 mohl frknout padesátku a udělal z toho 50/22.

              0 0
              • ForkyPorky  
                • -_- hele jako nevím, ale já jsem normální člověk reálně uvažující.

                Jako sorry za tón, ale už mě to pěkně sere jak každý si tu myslí jak chci mít 54/22 zubů a silniční/DH bike … napsal jsme že jezdím na Shimano XT FC-M770 – 9s 44/32/22z a z této logiky usuzuješ že si tam dám 50z?

                Já plánoval že bych chtěl aspoň 40/32/22, což jsem viděl, že se normálně osazuje sice u málo modelů, ale osazuje… ideálně bych si tam mrsknul těch 44z a při nejhorším vyměnil celé kliky…

                A to že je potřeba zachovat nějaký poměr je logické…

                S tím že bych měnil přesmykač počítám na 80% při takové změně… mimochodem přesmykač je poměrně levná část kola, tak to moc neřeším.

                Když jsem přecházel na Shimano XT FC-M770 40/32/22 taky jsme měnil přesmyskač a nedělal z toho kovbojku… Dotaz byl na uchycení přesmykače na těchto MTB rámech a jaké tam jsou limity s ohledem na to uchycení.

                0 0
            • Mysee  

              Pořiď si gravel bike a máš po starostech. ;)

              Ne vážně, na to co popisuješ je prostě XC HT raketa nebo gravel bike, na to co píšeš jinde klidně 140 mm full.

              Takže 140 mm full, gravel bike. Ideální kombinace, alespoň i pro mě. :)

              0 0
            • maros.77  

              Za jakou stáj jezdíš? Teď ještě tu o Budulinkovi a alou na kutě:-D

              0 0
              • ForkyPorky  

                A ty jezdíš za tým mentálů, že?

                Hele já jsem tu psal proto, aby mi lidi napsali názor/radu.

                Na takový dementy co si přijdou do mě kopnout a zasmát se mi nejsem zvědavej. Přínos do téhle diskuse je tím tvým příspěvkem nulový, tak to tu akorát zasíráš…

                Pokud mi nevěříš, tak nevěř a nekomentuj…

                0 0
                • maros.77  

                  Hele timhle svým výlevem ses pasoval na „mentala“ sám.Tobě je každá rada marná,víš přece nejlíp jak si dobrej,ale dej pozor abys náhodou nebyl někde OUT. Typický zamindrákovaný „honibrko“ co si musí něco dokazovat. Ale snad z toho jednou vyrosteš.

                  0 0
                  • novas752  

                    Kde si co dokazoval? :D Nejspíš má blbě seštlovanej tachometr a nebo je prostě dobrej.

                    Že neví a neumí si představit reálný celopéro, protože dosud jezdil jen na něčem, co má udávanej zdvih 80 a pravděpodobně nikdy neviděl bikeprak „naživo“ imho neznamená, že si něco dokazuje. ;)

                    0 0
                    • ForkyPorky  

                      A přesně proto jsem původně nechtěl psát jak jezdím, protože se najdou lidi co to pochopí jako nějaké ‚machření‘. Prostě jsem to sem napsal, z toho důvodu aby jste mě lépe pochopili. Jasně nejsem žádný borec takto si projedu cca 15–18KM a jsem chcíplej, ale šťastenej. :-) (nemám moc času skrz práci, takže půlhodinka denně stačí, o víkendech občas zajedu něco delšího)

                      Prostě jedu takový ‚sprint‘ všude na max. Baví mě to, užívám si to. Jezdím každý den a stejně mě to baví sledovat statistiku jak se neustále zlepšuju… ne na machření, ale pro svůj dobrý vnitřní pocit, že se zlepšuju a k něčemu to je :-)

                      S tím se snažím i trošku budovat techniku jízdy v rámci mezí kola co teď mám. Brzdím jedním prstem(zatím mám jen V-čkový brzdy), snažím co nejlépe pracovat s přenášením váhy(brždění/za­táčky/sjezd). Jezdím asi půlroku na platformách, bez nich bych asi se už hodně krát rozsekal s kombinací toho mého 80mm zdvihu. A už narážím na limitu kola ve všech směrech. Mozoly na rukách od řidítek nejsou ideální zážitek z kola :-)

                      S tím že se přechodem na MTB zpomalím počítám samozřejmě. Před půlrokem jsem si už málem koupil HT XC kolo, ale zjistil jsme, že mě to víc bere se prohánět v terénu.

                      0 0
                      • raw 4  

                        Ještě, že se svym HT jezdim jenom na silnici…no teren na HT..no tfuj!!!:-)

                        0 0
                      • Bobin2  

                        Ty asi netusis co vse jde na normalnim XC HT sjet a co vse vydrzi? Vsechny HT co jsem mel, dostavaly v Beskydech sodu, nic jsem nesetril a mohl jsem letet a uzit si sjezdy. Nebo se staci podivat na trat z Noveho MNM a co vsechno ty 100mm HT nebo fully daji.

                        Takze pro tebe idealne trailbike jako napr. Ghost Slamr 5( nebo X5), trailbike od Commencalu, RBIQ 575, trailbike od Lapierre atd. Max. Giant Trance, Kona 134. Ale podle toho jak pises by ti stacil XC full, stejne ti potrva, nez ziskas techniku.

                        Cele tohle vlakno(vlastne vsechny) je k nicemu dokud na to kolo nesednes a neprozenes ho nekde v terenu. Kupovat tak drahe kolo a prechazet z crossoveho kola je dle me nesmyslne.

                        A jeste neco, moc to resis…

                        0 0
                • danielh  

                  Jako dement tu pises akorat TY, popisujes tu nejake idealni kolo ktere musi mit tolik snad i protichudnych vlastnosti a ktere ani neexistuje, doted jsi jezdil na nejake plecce a delas machra buhvijake to kolo ze musis mit, podle me jsi totalni debil nebo jeste -nactilety pubertak s IQ kouriciho hovna.

                  0 0
                  • lazza  

                    Tohle bylo úplně zbytečný.

                    0 0
                  • ForkyPorky  

                    Možná jsem se špatně vyjádřil, ale moje vize byla, že mě tu někdo nasměruje správným směrem. Kam se při výběru kola ubírat… To že se mi tu někdo vysměje, nepomůže ani nezdůvodní moji třebaže špatnou úvahu. A tato část debaty je úplně k hovnu.

                    K tvému příspěvku… Hele od puberty už mám poměrně daleko… Rozpočet mám takový jaký mi můj příjem dovoluje. To, že do kolo a chci dát větší balík peněz a nechci udělat při výběru největší chybu v životě je dle tvého názoru dělání machra? -_-

                    To že mám jednu z podmínek vybavení XT – je ze zkušenosti s přechodem deore/SLX na XTčka. Prostě je to moje volba já na tom budu jezdit, já to budu platit… nic víc v tom neni. Dle tvého názoru si mám kupit něco za 40k kde ani nebude SLXka abych nedělal machra? Jde mi o to že z horšího na lepší se přechází dobře, naopak nikoliv. Proto bych nebyl rád kdyby řazení/přehazovačka apod utrpěly koupí nového kola downgrade… Myšleno samozřejmě funkčností a spolehlivostí.

                    0 0
                    • novas752  

                      Mezi novejma Deore/SLX/XT neni funkčně skoro žádný rozdíl, jen je to lehčí. A díky tý brzdě to chodí pocitově hů, než hazky bez brzdy. Ale souhlasim, proč to nemít když můžu.

                      0 0
                      • ForkyPorky  

                        No mě to teda přijde o dost lepší deore vs XT. Hlavně v tom řazení(páčky) řazení o dva stupně naráz a celkově to daleko lehčeji a přesně řadí(můj pocit, samozřejmě když je to správně seštelováno). Kotoučovky jsem zkoušel nějaké nejlevnější Shimana, a bylo to teda daleko horší než moje XTčka Včka. Ale beru to to nejlevnější shimano je shit… takže to nepočítám.

                        Hele a u těch brzd, jsem někde četl, že brzdy SLX mají měkčí(ohledně stisku páček) než tvrdší XTčka – je to pravda?

                        0 0
                        • Rubi  

                          ne, to neni pravda…

                          0 0
                        • Chlebovnik  

                          Řazení a kazeta jsou asi jediné dva komponenty, u kterých se vyplatí připlatit za XT.

                          Co se týče SLX (675) vs XT (775) brzd je moje zkušenost spíš opačná. SLX mi přišly maličko kousavější. Ale to samozřejmě záleží na mnoha faktorech jako jsou destičky, velikost kotouče, míra zavzdušnění atd. Nelze to paušalizovat.

                          0 0
                          • tonik666  

                            Přesně tak, podle mě je to kus od kusu, odvzdušnění a dalších faktorů, obecně bych bral SLX a XT jako rovnocenné.

                            0 0
                    • MirosPikos  

                      Sakra ustál si to v klidu, obdivuhodné. Minimálně za tu druhou část bych autora nakopal do internetové zadele :) Tak jako tak, domluv si nějakou testovačku. Hodně ti to pomůže při rozhodování ve všech směrech.

                      0 0
          • ForkyPorky  

            Ještě jedna věc… ohledně těch klik, tak těch 40/32/22 jsem uvažoval vyzkoušet chvíli jezdit zda budou stačit. Předpokládám, že s MTB fullem bude trošku těžší ježdění oproti tomu co mám teď. Takže jsem došel k závěru, že by to možná se vykompenzovalo to snížení o 4z oproti tomu co mám teď :-)

            Akorát mi přijde že těch 40/xx/xx je celkem dost málo na trhu co jsme se ohlížel…

            Canyon dělá ty 40 na fullech jen na NERVE ne? pokud se správně dívám… A ty už mají zdvih vidle jen 120mm, což už bych teda nechtěl…

            0 0
            • novas752  

              Canyon to dělá z nějakýho důvodu. :) Většina jinejch firem by na 120mm full dala maximalne dvouplacku a na 140mm full jenom jednoplacku.

              Nejak jsem nevycetl co mas ted. Jestli 26" klasiku 44/32/22 – 11–32 tak pocitej s tim, ze 27,5 kola vykompenzujou cca 2 zuby = nejtezsi prevod 42–11 by byl ekvivalentni s 44–11 na 26".

              S tim muzes slapanim vytahnout tak 45–50km/h takze by ti na fulla IMHO stacil 38, kterej uz se normalne osazuje.

              0 0
              • ForkyPorky  

                no naopak teď mám o trošičku větší -cross 700c, takže počítám že to bude zhruba stejně max o 1z naopak než píšeš. Ale to asi vykompenzuje zas širší pláště takže… to bych neřešil.

                Při kadenci 115 se toho asi dá dosáhnout… já jezdím (dle výpočtů) tak kolem kadence 83… takže tam mám co zlepšovat :-D

                0 0
                • novas752  

                  Dle výpočtů :D

                  Tak tak jezdi klidně dál. Mezi 80 a 90 rpm je šlapání nejefektivnější, do tak 105 se ještě dá.

                  Když teď jezdíš krose, tak budeš slušně podělanej i ze 120mm fulla jak to žehlí. :)

                  A vysvětluje to tu větší rychlost na rovině. Na asfaltu počítej se sníženim tak o 5–10km/h (podle zdvihu), ale celopéro je o rychlosti a jistotě v terénu, na silniční „časovky“ si nech krose.

                  0 0
        • Soreno  

          Jestli potřebuješ 48 vepředu, tak si myslím, že nejsi adept na 160+. Tady se to láme. A podle mě jestli 130–140–150 nepoznáš je to spíš o geometrii daného kola k jaké disciplíně má blíž.

          0 0
          • ForkyPorky  

            Néé 48 jsem měl původně. Teď těch 44z je ideál. Na 160 bych šel s nejistotou…raději těch 150–140mm.

            Chci sjíždět kopce rychle,ale mezi kopci po rovince se nechci plazit… No o stylu ježdění jsem tu psal teď výše jako odpověď…

            Jak rychle jezdíte po rovince(ujeté-hladké lesní/polní cesty) s takovýma klikama?

            0 0
            • Mysee  

              25–30 s 32z 1×10?

              Já ti nevím, ale traily mi ještě kvůli tomu neutekly. :)

              0 0
              • MI.KU  

                No sou tu borci co prý na 34×11 valej v pohode 45 km/h po šotolině na rovince.

                Se 44×11 uz musí takovej borec vzlétnout ;)

                0 0
        • novas752  

          Jestli mas mobila s Androidem stahni si aplikaci Gear Calculator a podle zubu a kol ve specifikacich si propocitej jak bys na tom byl. Davat 44z na 140 nebo 160mm je imho blbost. Jak se kolo nori do zdvihu, stred se priblizuje k zemi a na tak velky prevodniky to neni uplne staveny. = jestli vubec na navarku nasadis presmyk co utahne 44z, je mozny ze ho bro zlikvidujes o nejakej sutr nebo tak.

          Prosimte uz tady nepolemizuj. :) Kdyz si na tom vzivote nejel, nema to smysl.

          0 0
          • wilda81  

            nemusí nic instalovat http://gears.mtbcrosscountry.com

            0 0
          • ForkyPorky  

            Gear Calculator mám a podle toho počítám ;-)

            Dík za vysvětlení :-) Ale s tím 40z by šel? Vydívám ho občas osazovat některými výrobci.

            Sorry za polemizaci, jen si chci udělat nějaký užší výběr toho čemu se vyhýbat/ na co se zaměřovat až půjdu si vyzkoušet nějaké ty kola (myslím to tak celkově, zdvoih a atd) ;-)

            0 0
            • Rubi  

              na ceskych hobby zavodech v maratonu si lide vystaci s jednim prevodnikem a to 34 nebo 36 na 29er, dokazou s tim zajet i prumery kolem 30, takze myslim ze 38z max na 27,5 bude dostatecnych…

              0 0
              • ForkyPorky  

                ok, dík za info. mě spíš přišlo málo těch max 32z. Nejsem lamač střech tak mi to přišlo málo

                0 0
          • raw 4  

            Když ma nohy jak Adonis :-)…z fleku k profikům..

            0 0
    • maros.77  

      Čistě můj názor je, že ať koupíš cokoliv, nebudeš spokojený. Proč sis už odpověděl sám ve více vláknech.

      0 0
      • novas752  

        Taky nechapu, proc mas ve vyberu Spectral AL 6 a CF 9. Tam je dost velky cenovy rozil ne?

        Sry spatne zarazeno.

        0 0
    • Barak  

      Když to tak čtu, tak bych ti poradil, abys nejprve projel pár kol, udělal si reálnou představu, o čem je to jezdit na 120, 140 a 160mm a pak teprve vybíral nějaká kola v daném segmentu. Je totiž možný a vlastně dost pravděpodobný, že až si něco projedeš, ty tvé požadavky trochu zkoriguješ a upřesníš. Je nesmysl řešit převodníky, když ani nevíš, jaký zdvih ti bude vyhovovat.

      0 0
      • MirosPikos  

        +1

        0 0
      • lazza  

        Přesně. Navrch každý kolo má jinou geometrii a určitá výše zdvihu se bude na různých kolech projevovat rozdílně. Chápu, že srovnáváš podle tabulkových hodnot a vzhledu, nicméně pokuds na tom celopéru nikdy v životě nejel, je to metoda pokus-omyl, která s největší pravděpodobností skončí omylem.

        Kromě toho Radon ani Canyon nikde nevyzkoušíš, bo direct-sale; leda že by Ti ho někdo ze zdejších půjčil (a to Ti musí sednout velikost).

        Můj první full Ghost byl sice citelnej rozdíl proti HT, ale geo vůbec nesedla mýmu stylu jízdy – moc postavená hlava, vysoko položená horní rámová trubka/malej sloping, nepříliš aktivní odpružení/byo potřeba hodně ufoukat a pak to zas při stoupání docela houpalo. Za rok a půl jsem ho poslal dál se ztrátou dvaceti litrů. Současnej Komanč/130mm mi naopak geo/tlumením sedí naprosto přesně – a přestože má zdvih jen o 10mm větší než původní Ghost/120mm, tak žehlí propastně líp a aktivněji.

        0 0
    • Dorsiflex  

      Ahoj,

      i já se přidávám k ostatním – tvůj zakládající příspěvek je snůška nesmyslů. Když vůbec netušíš co jak funguje, tvůj finální výběr nemůže skončit jinak než průšvihem. Z toho co píšeš mi přijde, že chceš XC/tral full. A kola, která máš ve výběru, jsou na úplně jiný druh ježdění, než momentálně provozuješ (dle tvého příspěvku).

      Něco si projeď, udělej si vlastní názor (ať nemusíš přebírat to co někde vyčteš) a sám uvidíš.

      0 0
    • čel.A  

      Taktéž mi to přijde jako mix několika kol. Enduro na zábavné ježdění, ale zároveň, aby to byla raketa co poletí. Je prostě blbost mít na enduro kole velký převodník. To kolo na to není dělané a má i nevhodnou geo.

      Poslední odstavec s SS XC/DH je vidět, že nevíš o co jde. Neber to osbně jako útok, ale jako realitu. Pořád je to hodně orientované kolo na ježdění z kopce, aneb není XC jako XC :-).

      Zavírání tlumičů, opět nevím, nevím, udělal jsem párkrát a úplně cítil jak ten rám trpí…

      Abych nebyl jen kritický a dal ti i nějakou ZV. Mám Radona Slide Carbon 160/160. Jsem s ním velmi spokojenný. Bral jsem to kvůli geo, která je spíš all mountain než pure enduro a takto jsem to chtěl. Navíc 160 se vždy hodí.

      Kolo jsem 2× reklamoval. Jednou mi větev utrhla přehazku a praskl rám. Poslal jsem mail do DE s popisem, do 14d jsem měl novou stavbu. Pak ještě jedna kolize s rámem a Němci opět vyřešili velmi rychle. Za mě přístup 1*.

      Vybral sis kola, která v ČR hůře otestuješ, pač Direct sales. Půjč si v test centrech více kol a zkoušej najít ideál, což nebude jednoduché, ale je to náš koníček, tak tě to určitě bude bavit…

      0 0
      • scret  

        pokud bude zamykani pouzivat logicky hlavou, tak tam nema co trpet:) Obzvlast, kdyz dneska vetsina vyrobcu dela omezeni tlumeni a ne tvrdy lock…

        Jinak si myslim, ze by teoreticky mohl najit svaty gral v kole kolem 140–150mm a k tomu dvoje zaplety a obuti…

        Samozrejme musi vybrat neco s vhodnou geo… Jedny lehci zaplety a rychlejsi obuti a i takovy kolo dokaze jet velmi slusne… no a pak na prasarnicky neco odolnejsiho a kdyz neude magor, tak i takovy kolo zvladne obcasny pojezdeni b bikeparku… samozrejme ne jako DH stroje:)

        0 0
        • čel.A  

          jj, souhlas, zdvihy a zejména vhodnou trail geo a dva záplety. Lock – mě to jde prostě proti filosofii celopéra, ale to nechám na něm.

          0 0
        • ForkyPorky  

          Ano lock byl myšlen spíše sporadicky – na přesun po asfaltu, výjezd po pěkných cestách a atd. Je to spíše otázka mé lenosti, protože i teď mě to sere se natahovat k ovládání vidlice :-)

          0 0
          • novas752  

            A jeste se natahovat k tlumici. :) Na nizkozdvihovych fullech (do cca 120mm) byva zamykani z riditek, na vyssich zdvizich je misto toho ovladani teleskopicky sedlovky.

            0 0
    • danielh  

      A zkousel jsi zaradit do vyberu Ghost FRAMr/SLAMR pohybuji se od nvm 50–60–100k dle typu.

      http://www.ghost-bikes.com/…/bikes-2016/

      0 0
    • Nutribird  

      Tak co jsem pročet, toto a předchozí vlákno. Sedl by ti Giant trance 140 zdvih jak ulitý nebo něco podobného. Myslet si, že pofrčíš po asfaltu 40 je asi hodně úsměvné. Jezdím kolem 3000 – 4000 km rok a kolem 25 až 30 to jde. Obuto mám schwalbe NN drží jak přibité v terénu a zatím nezklamali.

      http://www.cyklonemcik.cz/…5-2-ltd-2016

      Giant se ti nelíbí, ale mě tohle kolo doslova fascinuje barevně. Systém odpružení patří mezi top možnosti. Osazení taky podle mě solidní a na stránkách je dalších možností haba kuk.

      0 0
      • tonik666  

        Bral bych Canyon Spectral – podobné kolo, ale trošku dotaženější geometrie.

        0 0
    • MirosPikos  

      Tak jak si pokročil? Vyzkoušel si něco?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.