Koupě MTB HT 29" carbon - limit 65tczk

97 nepřečtených
  • mason

    Zdarec,

    Zvažuji koupi MTB HT 29“ v carbonu do limitu cca 65tczk. Bude určeno převážně na lesní a zpevněné cesty v kopcovitém terénu. Roční nájezd tak mezi 1500 – 3000km. Je mi 48, v. 190, váha 90, jezdím dost silově, se závody se už nepočítá.

    Jsou dva hlavní kandidáti:

    http://www.radon-bikes.de/…/jealous-80/

    https://www.canyon.com/…-sl-7-9.html

    Vzhledem k vyšší hmotnosti a silovém způsobu ježdění mi jde především o kvalitní karbonový rám, funkční a stabilní vidlici a kvalitní kola. Mezi hlavními součsnými kandidáty Radon a Canyon jsou tyto hlavní rozdíly:

    Vidlice: RN – Fox 32 Float Performance Elite, SC, Remote, QR15/Boost vs. canyon – Fox Performance 32 Step Cast Remote

    Kola: RN – Mavic Crossmax Elite, QR15/Boost 110/148, 6-bolt vs. Canyon – DT Swiss XR 1501 Spline ONE.

    Upřednostnil bych kola s boostem, takže Mavic před DT Swiss 1501 (ten by měl být bez boostu).

    Rozdíly jsou pak především v převodníku, Radon má 36/26, Canyon 38/28, takže spíš jsem pro 36/26. Radon je o něco lehčí (0,3kg), to ale není tak významné. Cenově je levnější Radon asi o 2tczk. Pak je tu ale otázka designu, přece jen Radon má hlavní trubku čtyřhran, navíc dost široký.

    Ještě mi přijde zajímavé kolo další Radon:

    http://www.radon-bikes.de/…/jealous-70/

    Ten má vidlici Rock Shox SID, RL, R, taper, QR15, boost a kola DT Swiss X1700 Spline, QR15/Boost 110/148, center-lock. Hmotnost je prakticky stejná, ale cena je 57tczk.

    Pak jsou tady důležité věci jako záruka Canyonu 6 let + možnost 30 dnů pro vrácení, nevím jak u Radonu. Pak nevím rozdíly v případě vyřízení reklamací. Velikost L, 20",by měla sedět, to ještě ověřím. Díky předem za radu k výběru, případně za zmínku o jiném kandidátovi.

    • mason  

      Tak Canyon Exceed ve velikosti L a větší už dostupný není, tak připadá v úvahu jen Radon. Takže buď Jealous 8 nebo Jealous 7. A nebo něco jiného.

    • mason  

      Tady je další kandidát

      https://www.bike-life.cz/…ellow/d10138

    • danielh  

      Zkus pridat i Ghost Lector , Lectory sou super Ht 29ky.

    • mason  

      Po přečtení dřívějších reakcí to vypadá (hlavně od Mloka), že geometrie Radonů s kratší stavbou asi nebude to pravé ke klidnějšímu stylu mého ježdění. Takže se hledá dále.

      • MlokCZ  

        Zase až tak krátká taky není. Dříve se i ve větších velikostech na 26" vozila ještě kratší (a to i 420mm). A nejsi zase úplně extrémně vysoký.

        Jinak k záruce na zakládající post.

        Radon má záruku na rámy 6 let, ale jen na hliníkové. Na karbon platí jen 3 roky. A u Canyonu nevím jestli to není náhodou také rozděleno na karbon vs hliník.

        Neříkám, že bych ho kvůli tomu nebral, ale jen ať v tom je jasno.

    • Radonrider  

      Sem vlezu, ze alespon doporucim Radon a ty takhle :D

      Takze jenom dve veci:

      • taky jsem se docela snazil pred nakupem zjistit neco o zaruce (standartni 2roky + crash replacement program do 6ti let). Nenasel jsem ale na webu zadnou relevatni diskuzi, ze by neco smrdelo. Frcim si ale jenom na hliniku za cca 900€, tak me pripadna vymena ramu za 150€ prijde jako celkem fair deal..projdi si tam FAQ jestli tam nenajdes neco vic ke carbonu – asi to u nej bude jiny
      • L by ti asi melo vyhovovat. Mam 183/90 a pokukuju po kratsim predstavci (ted tam je 90mm). Sedlovku taky nemam vytocenou na max (jeste nejaky 3,5cm rezerva) a to mam relativne dlouhy nohy (rozkrok 90cm). Tohle brano k ramu ZR Team, ale mohlo by to vypovidat dost o tom jak ramy „padnou“

      PS: byt tebou vzal bych asi Jealous 7.0 Prijde mi to jako lepsi deal (byt je teda na 8.0 sleva o 200€ vyssi)..za usetrene bych koupil XT pedaly a nove boty/batoh/helmu abych ladil s bikem :)

      • MlokCZ  

        Jealous 7.0 vs 8.0 je otázka co komu vyhovuje více. Rozdíl jsou kola, vidlice a sedlovka. U sedlovky je jasné, že je lepší ta karbonová (která je samotná pěkně drahá). U kol a vidlice už to tak jasné není. 2015 32mm Foxka mi přišla hodně bídná (tu jsem hned prodával). 2017tku (tu stejnou co tam je) jsem zkoušel také a ta mi přišla o hodně lepší a asi bych ji dal přednost před Sidem.

        Kola jsou otázka co komu bude vyhovovat vůbec, jsou docela srovnatelná. U DT také záleží jestli tam bude osazeno 18 nebo 36 poi. Někomu těch 18 poi třeba nevadí, já už ty nižší hodnoty poi nemám vůbec rád (ani na HTčku). I kdyby tam tedy bylo 18 poi, tak to půjde vyměnit, ale to jsou zase další 2tis. Kč navíc. Mavic má rovnou 48 poi.

        Zrovna dnes ráno jsem jednoho Jealouse objednával (ne pro mě) a byla to také volba 8.0 vs 7.0 a byl vybrán 8.0.

        • jonti  

          S tou vidlici je to tezke, vozim SC32 2017 per­formance boost, chod i prubeh uplne super pro mych 72kg, ale nedostatek tuhosti je uz spis za hranou a prubeh nemusi byt pro nekoho o dost tezsiho taky dobry.

          • satch  

            a netušíš jak to je s tou verzí Rhythm? (očesanější, těžší, ale vnitřnosti by měly být stejný), není to step cast, takže je širší, teoreticky by na tu tuhost tolik trpět neměla…

            A přínos boostu je čistě kvůli 12 kazetě nebo to má ještě nějakej rozumnej smysl?

            • Chlebovnik  

              Boost na vidlici asi kazetě moc nepomůže… a Eagle nacpeš i na 135/142.

              Boost = možnost kratší zadní stavby a marginálně vyšší tuhost zápletů (dráty se u ráfku sbíhají pod větším úhlem).

              • satch  

                jasně, ale teď je ta vidle a k tomu 148zadní stavba. Na to se ptám. Od 2018 to cpou i na xc, tak jestli to je čistě marketing a nebo to má smysl/protlačí to i tak a stane se to zas na chvíli nějakým standardem…

                A kratší stavba díky boostu je dána čím?

                • Chlebovnik  

                  Tak celá ta oblast u středu je dost napěchovaná – převodník, řetězová vzpěra, plášť. No a už tam nezbývá moc místa. U Boostu je celá řetězová linka posunutá o 3 mm ven. Včetně převodníku. No a jak se převodník posune ven, uvolní se mezi ním a pláštěm místo, díky čemuž lze například i zkrátit tu zadní stavbu.

              • Cryzyy  

                „marginálně vyšší tuhost zápletů“ – tohle vychází z nějakého měření ? pokud ano, prosím o zdroj.

                • Vilém  

                  To vychazi z fyziky.

                  • MlokCZ  

                    Tak o teoretickém přínus nikdo nepochybuju. Ale chtělo by to opravdu vidět reálné srovnání měřením o kolik to opravdu je tužší. Já bych od toho nějaký extra rodíl tedy nečekal.

          • MlokCZ  

            Tak já bych to měl s vidlicí třeba snadné. Pro sebe bych vzal Foxku, protože by se asi o trochu lépe prodávala než SID :-)

        • Radonrider  

          Kdyz jsem na to vcera koukal, tak jsem prave taky ty kola odsunul jako „tezko posoudit“. Pak uz tam zbyla jenom ta vidle a sedlovka, coz mi za ty money navic neprislo jako nejaka extra vyhra..

          Na druhou stranu, ty mas alespon osobni zkusenost s temi vidlemi, takze muj nazor je v tomto spis jen o pocitu ;)

          • MlokCZ  

            U těch kol je hodně o preferencích. DT 350 (které jsou na těch X1700 Spline) jsou rozhodně výborné náboje, které jsem i na dvojich kolech dlouhodobě jezdil a přesto já bych z nich zrovna nadšený nebyl. Nikdy jsem nepřišel na chuť DT rohatkám, co jsi na těch posledních dvou párech s DT350 utvrdil.

            Buď to má málo POI nebo zase ta 36tková je už trochu náchylnější na problémy a přesné mazání. A k tomu potřeba další speciální nářadí na servisování DT nábojů, které nemám.

            Mavic má obyč praporky, ale jsou zase aspoň použité 2×2 (dvě dvojice posunuté o půl zoubku, takže vždy zabírají jen 2 a zdvojnásobuje to počet POI na 48 při 24 drážkách).

            A jak jsem reagoval výše, tak pro sebe bych vidlice vyhodil obě dvě a nepoužil ani jednu z nich (rozhodně bych ani jednu z nich nechtěl proti upravenému Epixonu s dodělanou speciální úpravou expanze, který jezdím) a proto vzal Foxku pro lepší prodej. Kdybych ale měl jednu nechat, tak raději tu Foxku.

            P6 sedlovku jsem jezdil v hliníku i karbonu (nekupoval jsem ani jedu samostatně, to bych zvlášť za tu karbonku nedal, vždy to bylo na už komplet kole) a přesto, že ta karbonka není nijak extra pohodlná (oproti jiným karbonkám), tak bych ji určitě bral raději.

        • mason  

          Tu karbonovou sedlovku jsem nezmiňoval, ale určitě bude lepší než ta al. Naopak při pádu dostává sedlovka a řídítka největší ránu, i když divokostí už netrpím. Někde jsem četl zahraniční zkušenost s Fox Elite a je prý o dost lepší než předchozí verze, takže špatná by neměla být. Z těch kol bych jenom pocitově byl pro Mavic, ale tam rozdíl jak píšeš asi fakt nebude. Dá se říct, které kolo se zápletem vydrží víc? Ty POI mají pouze vliv na hluk z rohatky, je to tak?

          Možná bych teď dal přednost rovněž 8.0.

          • MlokCZ  

            POI vubec neni o zvuku, na ten to sice taky trochu vliv ma, ale neni to zdaleka jediny faktor. 36 POI DT 350 je ± stejne hlucna jako 48 POI Mavic. Maji ale jiny zvuk a hodne to zalezi jak je to zrovna namazane.

            Je to o rychlosti prvniho zaberu, kdy se to projevi ve vyjezdu na lehky prevod. A to pri rozjizdeni (s 18 POI) uz jsem se nekolikrat nerozjel v prudkem vyjezdu kde jsem to s vice POI zvladnul (zastaveni bud kvuli fyzicce nebo technice to je fuk).

            A pak technicky vyjezd kdy si mysis obcas slapnout dozadu abys nevzal sutr pedalem/klikou.

            U sebe mam vyzkouseno ze jsem spokojeny s 36 POI u Fulcrumu, tedy 48 uz nutnych neni i kdyz je to prijemne. 18 je pak proste malo.

            Na Neuronu mel kamarad u Spline kol rovnou 36 POI rohatku, jak je to u Jealous 7.0 nevim.

            • TeryPV  

              Nechci prudit, ale když to tak čtu, tak by mě osobně zajímalo, kolik lidí ten rozdíl pozná. Dle mě jen ten, kdo to vyloženě zkoumá, jinak není skoro nárok to poznat. O kolik dřív Ti pedál zabere při více PIO? o 0,0001 s ?

              • Vilém  

                Tam nejde o sekundy, ale o mrtvy uhel kliky.

                • TeryPV  

                  Tomu já rozumím, ale právě jak dlouho trvá ho překonat? Navíc tam přece není rozdíl tři centimetry sem, tři centimetry tam. Sám sem měl na starém kole nějakých, tuším, 17 POI (SRAM) a teď mám 32 a že bych poznal markantní rozdíl, který by přinesl nějaký wow efekt, nikoli. Takže i z vlastní zkušenosti mi přijde, že 90% lidí to prostě nepozná a neocení.

                  • MlokCZ  

                    Rozdíl na nejlehčím převodu je tam sakra velký, žádný 3cm na pedálu, ale mnohem více.

                    18 POI je 20° mrtvý záběr na ořechu. A když k tomu přičteš převodový poměr, tak na nejlehčí převod 22/36 to dá 32° záběru na klice do prázdna. Na vzdálenost (dráha pedálu) to bude skoro 10cm.

                    S 36 POI jsi už jen na 16° a s 48 POI jen na 12°.

                    A co se týká poznání. Tak 90% jezdců neví co to POI vůbec je, ale to neznamená, že by to nepoznala. Dost jezdců nikdy žádný náboj s hodně POI nejezdilo, tak ani nemá srovnání a jen z praxe ví, že se do prudkého kopce rozjíždí blbě (nebo při protočení klik dozadu v technickém výjezdu to pak zpozdí záběr) a netuší, že málo POI to výrazně zhoršuje.

                    A také to dost ovlivňuje jaké kdo jezdí převody. Čím se používají lehčí převody ve výjezdu, tím je to s málo POI horší.

                    A pokud někdo nejezdí hodně prudké výjezdy, tak na rovině to opravdu nepozná. Na těžkých převodech je to nepodstatné.

                    • TeryPV  

                      Máš pravdu v tom, že při technickém výjezdu a protočení klik to smysl dává, to je fakt. Tohle mi nedošlo a nějak jsem to v původním Tvém příspěvku vypustil, pardon. Je fakt, že v tomhle případě protočení klik dozadu to poznám. Ale při rozjíždění do kopce mě to nijak přece neomezuje. Nastavím kliku, šlápnu, sednu a jedu. Nebo asi nevím, jak to myslíš.

                      Každopádně moje úvaha zněla, nebo měla znít jinak. A to tak, že kolik lidí to opravdu pozná a zda je to natolik důležité kritérium při výběru kola?

                      • MlokCZ  

                        Dokud není kopec moc prudký, tak je to fuk. Nemáš nejlehčí převod a kopec tě hned nezastaví. Problém je až když je to na hranici toho, kde se vůbec dokážeš rozjet (každý to bude mít v jiném sklonu a povrchu dle šikovnosti).

                        A v tu chvíli rozhodne počet POI.

                        A pak to vypadá, nastavíš kliku, šlápneš, část záběru protočíš naprázdno díky malému počtu POI a ten zbytek záběru na nejlehčí převod nestačí k tomu, abys to dal, prudký výjezd tě okmažitě zastaví a ani nedáš druhou nohu na pedál.

                        Samozřejmě to není o tom, že by vyšší počet POI zajišťovalo, že se to povede, ale výrazně to zvyšuje počet pokusů, kdy se to v kritickém sklonu podaří.

                        A jestli je to pro daného jezdce postatné, to si každý musí ujasnit sám dle toho co a jak jezdí.

                        Já jsem také na 18 POI DTčkách vydržel jezdit a 2tis. Kč za výměnu rohatky jsem nedal, ale pak jsem stejně přešel zase na jiná kola (hlavním důvodem samozřejmě nebylo těch 18 POI, to bych vyměnil rohatku, hlavním důvodem u mě bylo, že mám prostě daleko raději UST ráfky, takže teď jezdím Cmax XLka).

                        Sice mi nízké POI štve, ale zase vím jen přesně v jakých situacích a kdy se do nich dostávám. Na Plzeňsku je to minimálně, vždy to více přijde až na dovolené v horách.

                        • TeryPV  

                          Mě to furt nějak nesedí. Přece když nastavím kliku, tak už při položení nohy na pedál se mi praporek opře o rohatku a tím nedojde k žádnému protočení na prázdno nedojde, nebo se mýlím ?

                          • MlokCZ  

                            Tak jistě, můžeš rovnou na ten pedál šlápnout a dostat se do záběru ještě na místě. To ale nijak nezabrání tomu, že se ten pedál o to protočí ve směru šlapání a tedy budeš rovnou začínat s klikou připravenou níže a výsledek bude stejný.

                            Samozřejmě když budeš chtít, tak tomu můžeš pomoct třeba stylem nadzvednu zadní kolo, protočím ve směru šlapání a pak zastavím brzdou (ale musíš se trefit přesně při točení ve směru šlapání a už nemůžeš se o kousek vrátit proti směru šlapání) nebo nejprve pedálem dáš ořech do záběru a pak třeba o kousek zacouváš, abys dostal pedál výše připravený k záběru.

                            Ale na to nemusí být prostor díky terénu nebo naopak potřebuješ ještě se o kousek posunout pro lepší místo k rozjezdu.

                            Já tedy při rozjíždění prostě jen zacvaknu na místě jednu nohu a tu zvednu proti směru šlapání a hned se rozjíždím a v tu chvíli přijdeš o ten kus mrtvého záběru vždy.

                            Až když se to díky menšímu POI rozjezd nepodaří, tak to následně pak zkouším řešit více, ale to je už přesně situace, kdy mi nižší POI už naštve.

                            • TeryPV  

                              Však při pohybu proti šlapání, nohu vytáhnu o kousek výše než je požadovaná rozjezdová pozice. Nevidím v tom problém. No musím to vyzkoušet, nějak si to nedokážu představit :)

                              • MlokCZ  

                                To taky můžeš a když ji vytáhneš zase moc a nemáš prostor na posunutí kola dopředu, tak můžeš zkoušet zase znovu.

                                Tohle asi každý dělá podvědomě automaticky a nijak neřeší. S nízkým POI pak prostě mám horší výsledky když na to vůbec nemyslím a prostě se rozjedu.

                                • MlokCZ  

                                  A myslím, že to zautomatizování budu mít (a čekám, že i ostatní), že to nikdy nedávám více než do horní úvrati, aby to nebylo moc.

                                  Musíš vzít v úvahu, že se to se zařazeným převodem opravdu hodně mění a na těžším převodu nepotřebuješ protočit o něco více zpět (naopak to bude vadit) ani při nízkém POI a díky tomu se to tak běžně automaticky nedělá.

                                  A když se rozjíždíš, tak asi nepřemýšlíš na tom, že dle zařazeného převodu bys měl něco dělat jinak.

                                  • TeryPV  

                                    A právě proto si nemyslí, že je to důležitý údaj (bráno pro většinu lidí). Když se zamyslím, tak v situaci, co popisuješ, prostě nacvakám jak potřebuju, jednoduše řečeno.

                                    • davidk1  

                                      Třeba pro mě je to jedno z hlavních kriterií při výběru nábojů. Měl jsem SRAM X9 náboje a nízké POI mě u nich strašně štvalo. Projeví se to hlavně v technických výjezdech a v lehce trialových pasážích, kdy je třeba mezi vetšími kameny hodně pracovat klikama.

                    • mason  

                      Díky za vysvětlení, teď už je funkčnost jasná. V ježdění těžkého terénu to jasné plus, pro závodní mtb bezesporu. Mloku, jestli si z příspěvků dobře pamatuji, máš svou prodejnu někde ve Zlínském kraji?

    • Idas  

      Takhle vypada Model 2018

      https://www.ghost-bikes.com/…ector-49-lc/

      • nomecz  

        Lector je v modelovym roku 2018 nesmysl osizeny co se da za sileny penize, modely 2017 se slevou asi jo , nejepsi pomer cena/vykon ale byl 2016.

        Za me teda urcite radona, to kolo je fakt bozi

        • mason  

          Souhlas, Lectoři bez slev jsou předražení. Zatím vede Jealous 7.0. Jen škoda, že ho nikde nevyzkouším.

          • Idas  

            Jeste jsi na zadnym nesedel a uz pises ze jsou predrazeny?

            • Vilém  

              A to na nem clovek musi sedet, aby mu mohlo prijit, ze je predrazeny?

              • adam1  

                Kluci,a jak jsou na tom ty carbon rámy?lector,ra­don,canyon.Pla­tí,že čím lepší tím tuhši?Lidi co znám na lectorech tvrdí že to je hodně tuhé.

                • Vilém  

                  Tak ono tuzsi nemusi nutne znamenat nepohodlne. Osobne s temato nemam zadnou zkusenost, tak do toho nebudu kafrat.

                • nomecz  

                  Ano lector ma hodne tuhy ram

        • danielh  

          :-)

    • mason  

      Čím víc do toho začíná vidět a přemýšlet, tím je nákup složitější :) Též myslím, že to L by mělo být pro mne ok (crotch mám přesně 90cm), což je přesně na hraně mezi 20 a 22". Mám také za to, že ta 7.0 by byla ok. Nyní trochu zvažuji rizika z praskání carbonových rámů a následné reklamace v DE, přece jenom jsem praskl hliníkový rám. Zkusím něco o tom pohledat. Ale myslím, že nic lepšího v poměru cena/kvalita nenajdu. Takže to možná risknu.

      Pak je variantou si nechat něco postavit. Kluci v Olomouci mi nabízeli postavit 29" na novém Alu rámu MRX za velmi dobrou cenu. Ale carbon jede a pocit z komfortu je lepší. Nijak na to nespěchám, zbytek sezony už nějak odjezdím na starém bajkovi. Ale zase není dobré příliš váhat. Díky za info.

      • Radonrider  

        Jestli chces zkusit Carbon a stavet, tak bych se mrknul po ramu Merit Professor.

        Ram za nejakych 17–18k a zbytek si poskladas dle vlastnich preferenci ;)

        • mason  

          Zajímavé, pro fajnšmekry. Asi tomu nebudu chtít věnovat tak moc času a něco vyberu. Ještě pohledám. Zatím 7.0.

          • Vilém  

            Fajnsmekry? :)

            • Radonrider  

              S tim „fajnsmekrem“ si mi nasadil dobryho brouka do hlavy..

              Zkusil jsem letmo k tomu ramu prihodit vetsinu komponentu na fajnsmekra a zjistil, ze by to mozna slo postavit na XT Di2 a jeste by se vesel do limitu :)

              • MlokCZ  

                Tak to bych chtěl vidět aspoň orientační kalkulaci. Zkus to s díly ať už z Jealous 7.0 nebo 8.0.

                • rám 17
                • vidlice 15
                • kola 12

                To jsme už na 44tis. Kč (a kola i vidlici musíš vůbec za tu cenu sehnat). A teď tam jsou osazené věci jako karbonová Syntace P6, řídítka Syntace Vector a představec Syntace F149. Jak tam chceš dostat ještě k tomu XT Di2 a brzdy + ještě spousta drobností typu sedlo, pláště, gripy, …

                • Radonrider  

                  Uz mam ten kosik zase vysypanej..co si ale tak pamatuju, tak vidli jsem tam mel za 12 a kola za 10?

                  Kdyz ted premyslim, tak jsem tam hodil asi jenom jednu brzdu a kotouc :)

                  Ale mel jsem tam prave i ty drobnosti..na kterych by se teda muselo trochu usetrit..

    • Lachtis  

      A máš i rezervu 5 tis. Kč. Osazení není vůbec zlé a mají velikost L i XL, takže by sis vybral. Záruka máš na rám prodlouženou na 5 let a Teamelite je fakt super, jezdil jsem, jak 01 i 02 a kdybych si nekoupil BMC fulla, tak bych skončil u HT od BMC.

      https://www.skibikecentrum.cz/…horska-kola/

      • mason  

        Tak o tom se dá rovněž uvažovat, mrknu blíže na komponenty. Díky.

    • volyn  

      Ahoj,

      mrkni na toto, je pod 10kg, ma Eagla . Kola Newmen jsou z otaznikem nova znacka, ale nevypdaji zle.

      https://www.cube.eu/…ngreen-2018/

      Katalogova cena tohoto stroje je 79000, ale neboj se zajit osobne na prodejnu a bavit se nenasilne o cene. Minuly tyden mi ho nabidli v bikeinvestu v predobjednavkach za 68000, mam tam sice historii, ale podobne mi udelal cenu i na uplne prvnim kole, co jsem od nich kupoval. Nakonec jsem si vybral jine od cube, me se nelibi uplne ta zelena barva

      O.

      • MlokCZ  

        Když už se mu úplně nezdála délka zadní stavby na Radonu, tak na svojí vysokou postavu a styl jízdy nebude chtít ještě o další 1cm kratší na Cubu.

        Nechápu, proč tu zadní stavbu na větších velikostech zkracují tolik. Tohle má nejlépe vyřešené Canyon (a není jediný, kdo to tak má vyřešené), u kterého se dle velikosti zadní stavba prodlužuje a dle mě zvoleno tak akorát. U Radonu bude mít ve 20" ale délku zadní stavby stejnou jako u Canyonu v L, zrovna v téhle velikosti se to potkává (Radon má ve všech velikostech 432,5mm).

        Vedení zadní brzdy rámem u Cubů (nejen u tohoto modelu) opravdu nepotěší.

        A pak Eagle jestli je výhoda nebo nevýhoda si musí ujasnit sám.

        Kola jsou otázka, samostatně jsou dražší než třeba ty Mavic na Jealous 8.0

        https://www.bike-components.de/…satz-p53141/

        • volyn  

          jasny,ze to za nej nerozhodne nikdo z nas.

          spis,nez ze bych mu vnucoval cube, at se neboji oslovit prodejce osobne. Na webu jsou proste jen doporucene ceny a ja zkontaktoval prodejce kol co se mi libily Ghostu, Cube a KTM a slevy u novych modelu byly 8–15% z fleku. To pak samozrejme v cene konkuruje canyonu. Dalsi vec, kvuli ktere jsem se odklonil od Canyonu (byl jeste na zacatku roku favorit cislo 1 – exceed) jsou rozdilne zkusenosti kamaradu s reklamacemi komponent nebo ramu . Vsechno je ok, ale strasne to trva a to me odradilo. Preferuji mit prodejce v miste bydliste resit vse s nim osobne a rychle.

          • MlokCZ  

            Já měl Cubů už 7 a vše za pěknou cenu na předobjednávku. Cenou tak Cube konkuroval výborně ještě před pár lety (a vycházelo mi vždy o něco levněji ještě než Canyon/Radon), teď už je to o něco horší.

            Cena u Cubů šla trochu nahoru (tím myslím ve srovnání s ostatními) a k tomu je potřeba ke slevě srovnávat také slevu.

            A že byly teď u Canyonu u některých modelů dost velké (více let zpět toho tolik nebylo, protože vše dříve došlo), ale už je téměř vše pryč, takže to není aktuální.

            U Radonu bývají také slevy velké touhle dobou, zrovna Jealous až tak zlevněný není (třeba Slide 29" jsem dva roky zpět kupoval u Radonu v září s daleko větší slevou než má teď Jealous).

            A co se týká reklamace, tak to záleží na konkrétním prodejci, to jsem měl v Ebolasport v Plzni perfektní.

            A stejně to chce mít aspoň dvě kola, reklamace v sezóně je opruz i když probíhá dobře.

            A pak je také otázka kdy chce na tom kole jezdit. U Cubu předobjednávka byla vždy loterie. Jednou jsem Cuba z předobjednávky dostal už v listopadu a jednou naopak ještě na začátku května následujícího roku nebyl a nakonec nebylo v objednané barvě vůbec a musel jsem vzít jinou (nebo bych kole nedostal vůbec).

            A pak také byl třeba případ, kdy bylo objednáno 5 stejných kol pro 5 lidí (myslím, že to byly nějaké první karbon 29" HTčka) a nakonec kolo dostal jen jeden z nich.

            Pro Cube není český trh žádná priorita a předobjednávky mají přednost na jiných trzích a prostě někdy těch kol nemají dost (i když to bylo z předobjednávek).

            Radonu koukám toho zbývá poslední dobou hodně, když ještě stále mají třeba Slide 2016

            https://www.bike-discount.de/…6/wg_id-7261

            • volyn  

              Je to tak jak pises, ja udelal zatim tri cube a vsechny v predobjednavce a vse doslo ale po dlouhych mesicich. Ale doslo. Poprve jsem byl nasrany, cekani na prvni kolo proste kazdeho rozzuri. Druhe jsem s tim pocital a prodejce byl ke me ferovy a rekl mi to (ostatne o tomto riziku mi rikal i u prvniho, ja to jen nechtel slyset). Ted jsem ho objednal na konci srpna s tim,ze budu mit kasu na nej v lednu, coz on tak objednal a rikal,ze z predobjednavek mi to opet garantuje, ze se mu maximalne stane to ,ze dojede o par tydnu pozdeji. Kupuji u stejneho prodejce a verim mu, ma zkusenost. Taky mi rikal,ze modely v katalogu nad 3000EUR se naopak dodavaji s vetsi jistotou, nez levnejsi. Protoze ty jdou na dracku hodne rychle. Taky rikal, ze bez predobjednavky na sklad uz kola nad 70 000 Kc ani neobjednava. To je minorita byznysu a tak to bude mit vetsina prodejcu i v Nemecku podle toho co jsem surfil po nemeckych eshopech. Co se tyce Canyonu. Moje velikost M (19) ve sleve nikdy neni. Takze cekani na godota. Obzvlaste u karbonoveho Exceeda (myslim,ze fully jeste byly behem roku v akci). A pro zadneho zahranicniho vyrobce neni cesky trh priorita. to je realita. Jsme slaba kupni sila

              • MlokCZ  

                Jen k Mku u Canyonu. Tam je to přesně naopak. Mka byla loni dostupné nejdéle a letos to samé. Jedno Mko Grand Canyona jsem zrovna před měsícem řešil pro někoho a bylo v pěkné slevě (byl to hliníkový model a vyšel v té slevě lépe než Radon). A ještě teď vidím, že v Mku sem tam nějaký model Grand Canyonu je. A jinak už jsou jen XSka a Ska a to ještě bude proto, že v XS a Sku to nejsou 29".

                Třeba Neuron je ještě dnes v některých variantách v Mku (a je právě k mání už jen Mko) také k mání i dnes.

                Nejdříve u Canyonu došla letos (a myslím, že i loni) XLka.

                Ale samozřejmě čekat na slevu je vždy riziko. Pak buď mám minimálně na čem jezdit a nevadí, když by to nevyšlo a pak když nevyjde sleva během červenec/srpen, tak tu vždy je pak ta možnost předobjednávek v září.

                • volyn  

                  Ja jezdim na karbonovem HT a na to byl i dotaz vláknotvůrce. Hlinik jsem nesledoval a fully tez ne. Exceed letos vubec a myslim, ze ani v budoucnu

        • mason  

          Přesně tak, včera jsem se na ty zadní stavby Radon x Canyon díval a byl jsem překvapený, že Radon má zadní stavbu v různých velikostech stejnou. Proto mi dávala smysl ta 20", ta 22" už je dle mne mimo mísu. Nemám zkušenost Sram Eagle, ale dle názorů co slyším, brát xt a u brzd rovněž. Díky za komentáře Mloku.

        • Blunderbuss  

          Ahoj. V čem je prosím problém u vedení zadní brzdové hadice rámem u Cube, že „opravdu nepotěší“?

          • Vilém  

            Tak minimalne ve slozitosti instalace a v tom, ze byva nekdy krkolomne takoveto brzdy odvzdusnovat.

            • Blunderbuss  

              OK. A pro „běžného“ jezdce, který na brzdy sáhne jednou za sezonu, aby vyměnil destičky, v tom je ještě nějaké další mínus?

      • mason  

        Hojas, mně se i ta zelená celkem líbí (teď mám kolo celé zelené a asi jsem si zvykl), ale co vím, tak brát xt brzdy a i zbytek raději xt než sram. Ta kratší zadní stavba je otazník. Jezdím spíš na pohodu a očekávám spíš stabilitu než agilitu, no prostě hračičkové výjezdy mne už neberou. Ale cena po slevě je slušná.

        • mason  

          Díval jsem se na ten převod eagle a nejsem moc nadšený. Poslední pastorek s 50z to už je pila. Viděl bych to na 2×11 v xt.

    • klemi  

      Zdarec, rád bych pořídil bika ve stejné cenové relaci. Otázka ale je, do teď jsem jezdil na Rebě (3×) a servis jsem si dělal sám v dílně. Co jsem zatím viděl, tak hodně kol se prodává právě na FOX 32, jak je to se servisem u zmiňovaného FOXu v porovnání s RS? Bývá nějaký problém se servisem v domácím prostředí?

    • Lachtis  

      Čus, kdybys chtěl i něco „neobvyklejšího“ tak nový dovozce pro ČR nabízí zvýhodněné ceny na nové Mondrakery. Třeba tenhle bys měl do tvého limitu a osazení není žádná tragédie…

      https://www.mondrakercz.cz/…2725-xc-pro/

      • lunochod  

        Vypadá líbivě, dá se to v Praze někde prohlídnout / vyzkoušet?

        • Lachtis  

          Kontaktuj manazera prodeje Tomase Sgalitzera, kontakt najdes na tech strankach. Ja od nich mam BMC a spokojenost. Mozna se i domluvis na testovacce. Jsou v Jazlovicich u Prahy.

        • lunochod  

          Je nějaká praktická zkušenost s tím Sram GX Eagle? A nechápu proč jsou na tom tak krátký kliky (170 u M).

      • mason  

        Čus, kdyby to bylo na xt 2×11 tak bych to zvážil. Myslím, že ten eagle s 50z. je prostě pokus. Taky škoda, že nápis je přes celou hlavní trubku, jinak barevná kombinace ok. Dík.

        • Lachtis  

          Jo chapu, ja bych hlasoval pro to BMC TE 02, co jsem Ti posilal. Ale nejsem objektivni, pro BMC mam slabost :-)

      • TeryPV  

        Neskutečná raketa!!!!

    • blackboy007  

      KELLYS Stage 70 2017

      • mason  

        Hoj, jen když jsem viděl hmotnost, která je skoro o 2kg vyšší než u Jealous 8.0, tak myslím, že Radon se vyplatí.

        • Bash  

          Co Scott scale 910 2016 ve slevě?

          • mason  

            Hoj, díky, jo to není též špatné. Rám bude velmi slušný, na druhou stranu kola a osy jsou lepší u Radonu. Scott design je u mne trochu rozporuplný.

        • jonti  

          Papir nebo web snese vsechno, takovy rozdil tam ani nahodou nebude.

          • MlokCZ  

            2kg rozdílu tam nebude, to souhlas. Ale ten Kellys má Crossridy, což je při podobné ceně pak mimo.

    • zavodnice  

      Já bych šla do Ghost Asket. Sama si ho budu objednávat pokud do konce týdne nenajdu nic, co by mě víc zaujalo. Odkaz zde:

      https://www.nevix.cz/…2017-p87017/

      Je s boostem, velikost L, váží necelých 12kg. Cenově je taky levnější, kor teď.

      Pokud má někdo s tímto kolem zkušenosti, tak bych byla ráda za jakoukoliv reakci :-)

    • klemi  

      Využiji vlákno, ať nezakládám další, snad autor promine.

      Chtěl bych kupovat HT 29" na karbonovým rámu kolem 50 – 55 k. Nejraději bych byl za Shimano (xt/slx) a Rock Shox (sid/reba), je to čistě o zvyku, nikdy jsem nic jiného neměl. Měřím 178 cm a vážím 78 kg.

      Projel jsem relativně hodně toho a prozatím vede https://www.canyon.com/…ace-wmn.html Je to sice Sram, kde se mi zrovna nelíbí brzdy, ale už jsem zde četl, že odvzdušnění není takový problém, jaký býval (?), teda až na brzdovku. Rozdíl ve funkci Shimano/Sram vidím výhody i nevýhody na každé straně, takže ok.

      V této cenové relaci nemám žádného proti favorita, ale přece jen. Víte o nějakým biku, který by mohl být lepší volba, než postovaný Canyon?

      • Ciba04t  

        Kamos ted bral tohle: https://www.cycology.cz/…017-p149083/

        Nechal tam dat lepsi kola a snad i kotouce. Cena byla cca 55tis. S tema klukama je dobra domluva, takze ti tam cokoliv vymenej.

      • klemi  

        Teď jsem narazil na tohoto SUPA ještě. Předělat na 1×11 by snad nebyl problém domluvit. https://www.bike-life.cz/…d-2016/d9118

        Znáte někdo ty náboje?

        • nomecz  

          one race je brand Superioru a tuším že je to přebrandovanej novatec (bez záruky)

          co je týká kola tak jestli jsem psal že Lector je tuhej tak tohle je extra tvrdá koza skus se někde projet a zjistíš že tohle tvoje prdel fakt nechce :-)

          • Lachtis  

            Mohu potvrdit, jezdil jsem testovačku a je to fakt tvrdý, ale pokud to tazatel chce, tak nemůže zvolit lepší bike :-)

            • klemi  

              No jako nějaké pohodlí bych uvítal. Tak to SUP vyřadím tedy.

        • davidk1  

          Jsou to Bitex náboje, celkem kvalitní Čína.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.