• DaniZ

    Ahoj,

    chtěl bych si pořídit nové kolo. Rozpočet do 30 tisíc, určitě HT s co nejlepší výbavou. V současné době mám nějaké trekové kolo, které je úplně příšerné. Jezdil jsem na něm víceméně po cyklostezkách a občas po lese. Poslední dobou jsme ale vyrazili párkrát za dobrodružstvím víc do kopečků a složitějších terénů. A mě to začalo bavit! Takže se chci trochu posunout a začít se víc bavit :-)

    Rozhoduji se mezi těmito kousky:

    https://www.canyon.com/….0/2455.html#…

    https://www.radon-bikes.de/…-29–80–2020/

    Poradí mi prosím někdo?

    Případně se nebráním novým variantám.

    Měřím 190 cm a vážím 80 kg. Velikost předpokládám XL

    Jen podotýkám, že se opravdu považuji za MTB začátečníka, takže nemám s čím porovnávat.

    Díky moc za odpovědi.

    0 0
    • Johny_r  

      Odkazy nevedou na konkrétní kola. :(

      0 0
    • sterated  

      Tak třeba tohle, momentálně vyprodané, ale spíš pro představu co se dá nové koupit za 30k bez slevy https://www.decathlon.cz/…-kolo-29-500

      0 0
      • Johny_r  

        Za ty prachy to není zlý. Když tazatel ještě moc neví, kde bude chtít jezdit, jestli bych nevolil radši něco se 120mm zdvihem. Těch 100 by na nějaký trail už mohlo být málo, na jezdění po polňačkách v pohodě. Sám jsem byl teď v podobné situaci a radši jsem šel cestou vyššího zdvihu (120) a nelituju.

        0 0
    • roman 3D  

      co takhle 130mm a teleskop. sedlovkou na lehké blbnutí https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

      0 0
      • adam1  

        Jestli chceš co nejlepší výbavu tak

        https://www.tsbohemia.cz/…d300223.html

        Vše na boost pevných osách ,GX,deore sh brzdy

        https://silverbacklab.com/…ikes/sola-1/

        Němci to jsou taky .

        Jinak ten radon a canyon srovnatelný oba vzadu na ru

        Osobně bych je nebral :(

        0 0
        • adam1  

          Nebo mmr na sh 1×12 ,ale tam jsou základní brzdy

          https://www.tsbohemia.cz/…d344023.html

          0 0
          • DaniZ  

            Paráda, moc díky! Oba je zahrnu do užšího výběru.

            0 0
            • TeryPV  

              Nic proti MMR (mají dost krátké rámy) a SIlverback, ale pokud kolo bez kompromisů, tak se budu asi opakovat ale vzal bych Qayron https://qayron.com/…5/ram-1--p22

              Ano, mám ho, vím o čem mluvím, nevařím z vody.

              0 0
              • adam1  

                Kompromis u qayron je 1×11 :) jinak fajn bike

                32×11–46 nevím po rovině se moc nesveze

                To by potřeboval 36z vpředu ,ale zas to možná nedá do kopců ?U toho mmr ,silverback je 34z s 10–50/51 takže bez kompromisů :)

                0 0
                • TeryPV  

                  „..vyrazil do kopečků a složitějších terénů…“ Asi mu bude lépe s 32/49 než s 36/50. Předpokládám, že v terénu je mu 36/10 k ničemu. Osobně mám nejtěžší 34/11 a použiju ho tak jednou za rok. Jako já vím, tady je to samý trhač řetězu, ale…

                  Silverback ma GX, tedy řekněme sotva srovnatelné s Deore a komponenty o výrazně dražší cca 1300 vs 4400. O případném uražení/ohnutí přehazovačky nemluvě. Takže za mě je rozhodně větší kompromis 1×12 SRAM než 1×11 SH. Jo, být tam 1×12 SH byla by to pecka, ale s podprůměrným GX fakt ne.

                  MMR má sice SLX/XT, ale šetří na špatných místech. Tedy naprosto základní brzdy. Pak to nejdůležitější, co by mělo být XT, tedy řazení, kvůli odřazování o dva a instant release (ano Q to taky nemá, ale bez problému za více než rozumnou cenu vymění), xt není, a na komponentách, kde je to buřt,jako hazka a kliky XT je. Navíc to má recona, to ten axon na Q je rozhodně lepší. Navíc bych si dal u MMR bacha na délku rámu, několikrát tu byla tabulka pro hliník a rámy jsou hodně krátké.

                  Tedy je třeba , když řeknu A, říct i B. U Qayronu jsem to bez kompromisů myslel tak, že nemá vesměs slabé místo (ok někdo by řekl kola, ale to je ve směs stejné u všech) a fakt kolo nepotřebuje časem žádný upgrade a jeho servis ti nevysaje peněženku.

                  0 0
                  • JachymP  

                    :) ty bys mohl dělat v marketingu aneb jak nebohým lidem vysvětlit, že 1×11 je lepší než 1×12!

                    Nesouhlasím taky s řazením – pro mě nejmíň podstatný, hazka a kliky rozhodně důležitější (hazka kvůli funkci, kliky kvůli tuhosti a rotační hmotnosti).

                    No a kritizovat GX na kolech kolem 30K, to mě taky pobavilo. Máš s GX nějakou osobní zkušenost? Nebo je to z facebooku?

                    Jinak Qayron je fajn kolo, ale ne kvůli tomu, co jsi napsal ;)

                    0 0
                    • TeryPV  

                      Já netvrdím, že je 1×11 lepší, než 1×12 na tom si byl kde prosím tebe ? Já tvrdím, a to je fakt, že 1×11 SLX je rozhodně lepší investice, obzvlášť co se servisních nákladů týče, než GX 1×12 . Dal jsem Ti i příklad rozdílu kazet. Nemluvím o tom, že o GX kazetách a jejich problémech toho bylo popsáno víc než dost.

                      U SH jsou přehazovačky DEORE a výše totožné, jen, kvůli váze, jsou u nich použité jiné materiály. Tedy je jedno, zda Deore, SLX, XT. Funkčně jsou totožné. U řazení je funkční rozdíl, rozumíme si. Hlavně pohon je vesměs spotřebák, u řazení tomu tak není.

                      Nekritizuji GX na kolech za 30, ale říkám, že na kole za 30 můžeš mít 1×11, dnes už i 1×12 SH , což je ekomonicky, pro normálního smrtelníka, x krát rozumnější varianta, než SRAM. Což je opět fakt, který si každý, kdo chce, může dohledat.

                      0 0
                      • JachymP  

                        No to už si každý musí rozhodnout sám jestli chce na kole větší rozsah převodů a nebo jestli chce ušetřit při výměně kazety po 15.000 km ;)

                        To „funkčně“ jsem nemyslel jestli to má 23 funkcí, ale „jak dobře, spolehlivě, přesně, stabilně“ to funguje. A v tom je rozdíl právě kvůli použitému materiálu. Zas nevím, jestli máš osobní zkušenost, já mám ;) Naopak u řazení je to jedno, stačí to nejlevnější.

                        0 0
                        • bikemike  

                          Osobní zkušenost: XT řadící páčky mají daleko přesnější a ostřejší projev než nižší řady. Navíc odřazení o dvě a zařazení již při stisku páčky…Opravdu na řazení záleží více než na hazce. Jestli mám vzadu XT nebo Deore nepoznám, vpředu ano.

                          0 0
                        • TK75  

                          Mám teda jinou zkušenost.Obyčejná hazka Deore s lepším řazením, je jak vyměněná.Hazku Xt mám doma připravenou a ani nemám důvod ji teď na kolo dát

                          0 0
                        • TeryPV  

                          Po tomhle blábolu :" Naopak u řazení je to jedno, stačí to nejlevnější." Nemá cenu s Tebou cokoli dál řešit. Bylo mi jasné, že tomu nerozumíš.

                          0 0
                    • bikemike  

                      Taky dobrý blábol:

                      „Kliky kvůli tuhosti a ROTAČNÍ HMOTNOSTI!!!“ :-))))

                      0 0
                      • TeryPV  

                        :D to jsem po té přehazovačce už přešel a nevšiml si

                        0 0
                    • maros.77  

                      Tak tady se potvrdilo co a odkud o tom víš…

                      Naopak, právě řazení ma na funkci vliv větší, než hazka a kliky dohromady.

                      0 0
                      • JachymP  

                        Ok, asi je rozdíl nový kolo a jetý a jak přesně který páčky. Já jsem měnil hazku za X0 po najetí 7500 km na GX a řazení se tím radikálně zlepšilo. Hlavně v kopcích. No, ta GX hazka už měla dost vakl, nejednám s tím v rukavičkách a občas kolo dostane ránu nebo klackem, patka taky párkrát rovnaná ;)

                        GX páčky s těma jsem naopak maximálně spokojen, o výměně neuvažuju.

                        0 0
                  • Bike-o-Noor  

                    dovolím si vstoupit a zeptat se na toho Q RAM 5, páč je i mým horkým favoritem. Ale prý velká skok v převodových stupních na kazetě. V kalkulátoru to tak nevypadá, přesto: normálně má Shimano 11–36 skok z 15z na 17, u 11–42 je to z 15 na 18. Předpokládám ovšem, že je to praxí odzkoušeno… Je tak?

                    (jiná věc je dvoupřevodník 36/22)

                    0 0
                    • TeryPV  

                      Asi úplně nerozumím na co se vlastně chceš zeptat…

                      0 0
                    • Pepin Thorx 70  

                      Taky nechápu smysl tvého podivného dotazu-možná bude stačit míň hulit.Níže obě kazety. Jestli je to velký skok či ne, je dost individual.Mě to rozhodně nevadí nikde-na trailu v lese a na asfalt.cyklostezce nejezdím žádnou kudlu ,aby mě nějak omezovaly skoky mezi pastorky. A třeba děti rozhodně poznají a ocení jen to,že mají lehčí převod do kopce. A o to přeci jde.

                      HG500 11–42 11–13–15–18–21–24–28–32–37–42

                      HG50 11–36 11–13–15–17–19–21–24–28–32–36

                      .....s tím dvoupřevodníkem 36/22 to už vůbec nechápu,tak ani netuším,jak odpovědět…

                      0 0
                      • Bike-o-Noor  

                        Prodávám, jak jsem koupil. A když prodávám s komentářem, tak otazník znamená, že toho, kdo prodával mně, až tak moc nežeru. A kalkulátor znamená všeobecně profláknutou appku na přepočet převodových poměrů. Kromě toho už klasik řekl, že tu asi lidi málo hulej a proto je to…pěkně zkur.ená země. Jako ostatně všechny ostatní.

                        0 0
                    • Stavel  

                      15–18 je velký skok a ze začátku mi vadil. Po pár jízdách jsem si na to zvyknul.

                      0 0
                      • Bike-o-Noor  

                        Jo! Když se chce…

                        (má kazeta dává pěkné šlupky i při údajně jemnějším odstupňování. Dorazy neustále jinak…)

                        0 0
                • maajkee  

                  Po rovině se moc nesveze? :) 32×11 na 29 kolech to je cca 32 km/h při nižší kadenci 80, při devádesáti klidně 36,37km/h

                  Já myslím, že to celkem stačí :)

                  0 0
    • Filippo  

      A nebude lepší si vyzkoušet různá kola dle značky, geometrie a výbavy a pak se rozhodovat? Spousta prodejců kol jsou ochotní a na kolech tě nechají projet a taky existují testovačky a v neposlední řadě i půjčovny.

      0 0
    • DaniZ  

      Ahoj,

      moc díky všem za rady a postřehy. Nakonec pro mě kamarád našel na netu tohle:

      https://www.ramala-silhavy.cz/…90-29-l-2019?…

      Už je na cestě, tak snad to bude ok ;-)

      Z.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.