• flyman

    Dovolil jsem otevřít novou diskuzi. Předchozí už mi nešla ani otevřít. K tomuto zakládám i malou anketu.

    Anketa: Vyměnili by jste své RBéčko za za jinou značku?

    ano
    32x
    23%
    • flyman  

      Ještě dotaz na uživatele IQéček. Měl jste někdo problém se zadním tlumičem. Konkrétně mám myslím poškození vlivem působení bočních sil na tlumič? Někdo mi to tu v minulosti tlačil do hlavy.

      • alaska  

        Za necelý rok co iq mám jsem s tímto žádný problém neměl :-)

      • soap  

        né ,ale mám FOX DHX AIR5 a u něj dlouho nevydrží těsnění v expanzce repase u ševece cca 1200kč co 7 měsícu.

        Servisak mi říkal že jsou ty DHX AIR na to nachylné jak cyp.

        • Renholder  

          asi jo, zrovna tento problém řeším..ale nevím co stojí na tom o-kroužku a troše oleje 1200Kč :D

        • mr.antik  

          jak se to projevuje?

          • soap  

            takovým srkáním při stlačení

            • AsiJura  

              A co se stane když se to neřeší? Ten můj tlumák vydává dost hnusné zvuky, servis ještě neviděl od výroby.

              • soap  

                to nevím,ale při nemazání vzduchové komory hrozí její vytržení.oprava cca.přes 2000kč.Moje skušenost je že odhadem 100hodin provozu komora-čistá,oleje dostatečně,ale již vzduch v oleji tlumení.

              • Renholder  

                mi se to projevuje těmi srčivými zvuky a taky tím, že defakto propedal zapnuto/vypnuto žádný rozdíl.

                Po odvzdušnění jsem nechápal jak to může být ten tlumič tuhý se zapnutým propedalem.

                Po rozebrání to chce vyměnit opravdu všechna těstnění, jsem to neudělal a můžu začít na novo:)

                • soap  

                  uvítal bych nějaký návod,na to si netroufám.Kde jsi koupil sadu těsnění?V servisu to tam cpou pomocí dusíku či co (ten olej)

                  • Renholder  

                    Těsnění jde koupit u švece, ale jen na vzduchovou část. Já jsem poměřil co se dalo a koupil o-kroužky patřičných velikostí normálně v krámu za pár kaček. Olej motorex 7,5W. 10W co tam údajně má být se mi zdál moc hustý.

                    Postupoval jsem podle tohoto návodu a šlo to

                    návod

                    Na poprvé to jde hůř, ale pak už to ce celkem hračka

                    • AsiJura  

                      A po tomhle servisu to bude šlapat jak má? Mám tu zrovna motorex 7,5w co jsem dával d otalase, a je fakt že zapnutí a vypnutí propedálu není u mě žádný rozdíl. Jestli tímhle servisem co jsi udělal zase tlumák zprovozním tak jdu určitě o toho.

                      • Renholder  

                        jo, šlapalo to jak má, ale jen do té doby než se to opět zavzdušnilo…stačila jedna vyjížďka 50km.

                        Tak teď vyměním opravdu všechny o-kroužky na olejové časti, ne jen to co se mi zadálo opotřebené a uvidím. Vzduch se mi neztrácel, tak beru že je ok.

                • l.smetana  

                  Můžu se zeptat, co je to ten bottom out? Šteluje se to jenom kolečkem, nebo se to i fouká? Díky moc.

                  Teď jsem dostal domů DHXko Air a na netu jsem nic kloudného nenašel a ten servis mě teda nepotěšil, ale snad to nějak půjde. Když tak se ještě ozvu, jsem taky z Ovy, tak přinejhorším by jsme se mohli domluvit a udělat nějaký workshop, či jak :-)

                  • Renholder  

                    co jsem tak pochopil, tak se tím šteluje progresivita tlumiče…čím víc je to zašroubované, tím víc by to mělo být progresivní. Tlak ma na to taky vliv, já foukám tech 125psi, aby to bylo co „nejměkčí“

                    Ten servis není žádná hrůza, jen je škoda té nedostupnosti náhradních dílů ve volném prodeji.

                  • frbiker  

                    http://www.cyklosvec.cz/…-revised.pdf – tady si počti a dozvíš se :-)(je to až na konci)

                  • mpIII  

                    Vyzkoušej si to – nastav minimální tlak a maximální objem (je vidět nejvíc čárek na expanzce) a sjeď si nějaký schod v sedě – stačí i 15 čísel, změř dosažený zdvih. Pak postupně šroubuj kolečko aby se skrývaly čárky a sjížděj ten schod znovu. Zaručeně bys měl dosahovat míň a míň zdvihu.

                    Tlak v expanzce dle mé zkušenosti spíše ovlivňuje citlivost a tvrdost propedalu, dosahovaný zdvih se příliš nemění s narůstajícím tlakem.

                  • l.smetana  

                    Díky moc, přesně tohle jsem potřeboval vědět. Přiznávám,tenhle návod jsem nenašel. Zkrátka to bude chtít experimentovat. :)

                    Jinak to „čvachtání“ u tlumiče, kdy už potřebuje servis se projevuje na začátku zdvihu,nebo v celé délce? Když je ticho tak prvních 2–3 mm slyším takové „čvachnutí“ pak už nic, ale to by mělo být v pořádku, co? :)

      • jardvo46  

        při mírném „seskoku“ pouze třeba z obrubníku kovový zvuk. Na kamenité cestě při přesunu ne. Čím to? nikde nevidím stopy dotyku kovu na kov.

        Máte někdo link na běžnou údržbu vzduchové části u RP23?

        • soap  

          http://www.youtube.com/watch…

          stejná vzduchová komora je i u RP23.

          Odkud se ten kovový zvuk ozývá?Blíže specifikuj,mužou to být destičky ve třmenu atd…nebo jiná banalita

          • jardvo46  

            díky za video, zvuk odkud? – to právě nevím, je to jako kladívkem do rámu. alle do sedlovky to podle všeho nebuší.

    • JMT  

      Vždy, když jsem vyměnil, vrátil jsem se zpět

    • JFtryall  

      Chci iQ 6 jako 29er.!!!

    • beja  

      Ahojte RBéčkaři, ode dneška jsem taky uživatelem „erbéčka“ – IQ, takže se hlásím do klubu! :-)) Jezdí se mi na něm parádně – už při jeho testování jsem věděla, že to je ONO! A rozhodně se ho nechystám vyměnit – tohle je vážně nejlepší…(přikládám fotky mého nově pořízeného kola = dnešní cesta z Jezdkovic domů – láhev v košíku je čistě provizorní, té si nevšímejte :-)).

      • karliner  

        Myslíš, že ten košík udrží plnou láhev při jízdě terénem?

        • KAPLIS  

          Jezdím ten košík čtyři sezóny a není problém. Lahev 0,7l.

        • beja  

          Určitě to vydrží, ten karbonový košík je zároveň i pružný = není křehký, takže se nebojím – a jak vidíš, je to potvrzeno i dalším uživatelem… :-) díky

      • KAPLIS  

        No máš to pěkné. Co posed? Je to dobré?

        • beja  

          Radime, posed dobrý, vše sedí, je to senzační! Ještě jednou díky za prima kolo – je nádherné!!! Raduji se o dušu… :-)

      • Haruky  

        mám takový dotaz,jak je to se sedlem u nového IQ6,potřebovala bych tam dámské?Příští týden se chystám do Jezdkovic brknout,nicméně sem na Valachy domů bych asi na kole nedojela,chichichi­chichichi…jinak kolečko chválím,krása

        • beja  

          díky za pochvalu, kolo je vážně nádherné, já jsem si tam nechala dát dámské sedlo Selle Italia X2Lady Flow, které má Race Bike ve své nabídce – nevím, na jaké sedlo jsi zvyklá…

          • Haruky  

            už jsem si to taky dnes objednala s tím dámským sedlem,chichic­hi…kura to je napnelismus,chi

            • beja  

              RB IQ je prostě boží!!! však uvidíš… tak nepraskni :-), vydrž a energii dej pak do první cesty na svém novém kolečku

              • Haruky  

                já si ho osedlala už na podzim a luxus…no domů pojede ještě v autě,mám to krapítek z ruky :o))

                • beja  

                  jojo, i já jsem při testovací jízdě byla naprosto nadšená, takže bylo rozhodnuto! :-) tak šťastnou cestu a pak pohodové užívání = ať žije erbéčko!

                  • Haruky  

                    díky,díky

                    • Haruky  

                      tak užžžžžžžžžžž,chi

                      • Vilém  

                        Asi bych vzal mensi ram, ale zrejme vis proc si to tak chtela.

                        • MirosPikos  

                          Menší rám? Dle toho představce to spíš vypadá na větší :)

                          • Vilém  

                            Prave mi to prijde takoyv divny, sedlovka zarazena v ramu a k tomu hodne dlouhej predtavec.

                            • Haruky  

                              Kluci,pičovinky neřeším,ono to totiž jezdí luxusně..jsem zamilovaná…jsem kobyla,v RB ví a tohle kolečko je sedlo akorát pro mě,chi

                          • Haruky  

                            mimochodem ta žabičková zelená mě tam dost trkala do očí,moc se mi to líbilo

                            • MirosPikos  

                              Myslíš kawasaki zelená? :) Budu na ní asi stavět IQ6 s bílou stavbou, ale až budou dodávat v RB výplety na širších ráfkách (Hurry).

                              Jinak si nás dobře setřela – jezdí to luxusně – o to jde vždycky až na prvním místě. Tak ať dobře slouží!

                              • KAPLIS  

                                Není nic jednoduššího, než si dodat vlastí kola…

                                • MirosPikos  

                                  No jo, ale když zruším třeba ty 7320 tak mi to stáhne dolu 1142,– To si je za tu cenu radši vezmu jako náradní. Nevím jak to bude v těma Hurryma přislíbenýma, ale hádám že podobně.

                              • Haruky  

                                jj kawasaki,ale my holky říkáme žabičková,chichichi­chi

                                hele na kolo šetříš jako trubka přes rok a pak to někdo setře,že místo červených ventilků jsem tam měla mít zelené…jsou to banality…každý má tady krásné kolo…hlavně,že se jezdí…

                                • KAPLIS  

                                  Tak jak jsi spokojená s kolem? Nebyla by lepší IQ6 :-)?

                                  • lukas aka mitro  

                                    Cau, co ten email co jsme ti posilal? Nevyhrabali byste nekde tu misku?

                                  • Haruky  

                                    Hej ombréééé…nepro­vokuj,chichich­ichchi…je to mazlííkk,nicméně to sedlo…jako v ohni,co ti budu povídat,chi :DDDDD

                      • khenia  

                        Až na to sedlo je to krasavec.

                      • Frostty  

                        Bílá vidle, teď to schytáš :D.

                        • Haruky  

                          já chtěla cíleně bílou vidlo,tisíc lidí,tisíc chutí…děcka,hlav­ně,že se nesedí na prdeli,ale že se jezdí..moje nervy,jak se tady řeší kokotiny

                        • MirosPikos  

                          Bílá je dobrá, jen bych to vyvážil bílou zadní stavbou. Ale tisíc lidí, tisíc chutí…

                      • vili  

                        to je už naladěnej posed? Pokud ano tak vzhledově je to dost zběsilý. CHtělo by to řidítka níž a pořídit nějaký pěkný placatý sedlo, který by vytáhlo sedlovku o něco výš :-). Jinak je to bez debat super, akorát doufám, že budou nášlapy :-)

                      • mr.antik  

                        proporcema je to hodně divný, někdy není od věci zkusit jiný rám (v tomto případě delší). S tim představcem – takhle to vozí dost ženskejch, chtěj mít holt řidítka nad sedlem :-)

                        btw černé je škoda, tady měla být fakt žabičková

                        • Haruky  

                          hele,ti co mě znají,tak usoudili,že je představec ok :DDD

                          • mpIII  

                            Já tě neznám, ale souhlasím s antikem, ten představec je moc. Je to víc než 90 ne?

                      • Haruky  

                        s dvojvaječným dvojčetem ve společnosti :DDDD

                        • mpIII  

                          Není na IQ6tku objímka sedlovky jen na šroub krapet kontraproduktivní? Jinak pěkný, vidle je starý 140mm RVL?

                          • Haruky  

                            iq6 není moje starost,to je jen dvojče,které se s mým kolečekem kamarádí,chi

    • mandel  

      Když už je to tady, myslíte, že by monster AM 2009 zvládnul vepředu 160mm vidli? něco na styl Foxe36 a Lyrika.

      Teď tam mám RVL 150mm a je to docela ok, tu 160tku bych tam chtěl kvůli tuhosti a taky zmenšení hl. úhlu.

      Bojím se jen aby střed nebyl moc vysoko, tím pádem by to bylo moc vratký, nebo aby to snad neprasklo pod hlavou.

      Dík za rady

      • KRAJIC  

        Nebál bych se toho – zjisti si délku vidlice – od osy po začátek krku vidlice – pokud to bude 1 cm nebo 2cm tak to vůbec neřeš – beztak budeš na té 160 vozit i větší sag – tzn. i kdyby ta vidle byla vyšší o 3cm tak po nasednutí budeš mít rozdíl třeba jen 15mm.

    • kulispit  

      Ahoj lidi taky se přidám ke skupině majtelů kol RB .Mám konečně doskladané své IQ a najeto cca 50km a jezdí se mi na něm luxusně.Je to mé první celoodpružené kolo a jsem nadmíru spokojen už od testovací jízdy jsem věděl,že to bude moje kolo.Jen by mně zajímalo kolik máte nastavený SAG?Díky

      p.s. omlouvám se za kvalitu fotek je to foceno mobilem

      • HonzaC  

        tlumič mám cca na 1/3 zdvihu, vidlici trochu méně, ale jen od oka…poznáš po vyjížďce, zda je potřeba dofoukat, či ne. Nemělo by to jít na maximum při „běžném“ výletu

      • flyman  

        Vzadu RP23 (M) 20% mám 80 kg (fouknuto na 145), vpředu epicon 20% (fuknuto na 80) Běžný jěždění se sjezdíkem a miniskoky, razantním brždění chodím do 90% tedy cca 110 mm zdvyhu. Nicméně se na tom začínám ofrkávat a ještě malinko fouknu. Páč mě to začalo strašně bavit jak to dělá ze všeho německý dálnice. Navíc je to rychlý jaksviňa.

      • jIrI___  

        To vzadu je EXko? :)

    • felix.org  

      Já jsem si letos k CRR pořídil RR :-)

      • nooski  

        Máš to moc pěkné :-)

        • Luma  

          Skoro jak Tvoje,akorát ty to máš na Campě :-)

          • nooski  

            No a teď tam mám taky Fulcrumy 7, ale novější verzi. Za ty prachy, co jsem dal za nové (cca 2400Kč) jedou moc pěkně a jsou parádně tuhá. Ale brzy už snad opět osedlám karbony a snad i vyfotím – nějaké drobné detaily jsou teď jinak.

            • felix.org  

              Taky bych tam rád dal lepší kola. Ty sedmičky jsou těžký jak potvora.

              • nooski  

                Ta moje verze 2012 váží i s páskou nějakých 1960g :-) Kupodivu v jízdě mě to nijak pocitově nebrzdí. Samozřejmě, že až pojedu na pořádných kolech, tak budu mluvit jinak. Co mě ještě mile překvapilo, tak pohodlíčko. I při 8,5bar vepředu a 9bar vzadu jsou ta kola krásně pohodlná. A ještě pro zajímavost s Fulcrumy stroj váží 8,235 Kg s Tokeny kolem 7,5 Kg :-)

            • Luma  

              Tak se stav pochlubit :-)

              • nooski  

                Dneska jsem uvažoval, že bych se mohl zase zastavit. Kdy budeš zítra doma, že bych si naplánoval trasu :-)

                • Luma  

                  Mám zánět průdušek,tak jsem doma skoro furt,po 15h jsem doma z práce tak se stav.

    • lutte1  

      Tak já jsem už postiženej touhle báječnou značkou. Nikdy mě nezklamali přístupem a jejich kola mi sedí a moc se mi líbí. Fandim této značce a budu jí nadále podporovat. :)

    • Nikovlas  

      Máte někdo zkušenost, že by vlivem nižší tuhosti zadní stavby (přímé navázání horních vzpěr na tlumič) docházelo ke kontaktu horních vzpěr se sedlovou trubkou a následnému odírání laku atd? (netvrdím, že je nižší tuhost – nevím – slyšel jsem ten názor, tak mě zajímají zkušenosti)

      • soap  

        blbost,nemám na laku nic,to místní konstrutéři příliš teoretizují a málo jezdí

      • AsiJura  

        Na laku opravdu zatím nic nemám, ale o tuhosti zadní stavby se nedá mluvit, je to slabé místo.

      • Lišák  

        Na laku žádná známka kontaktu, tuhost nepoznám.

        • mpIII  

          To já zase jo – ale jen když třeba vyjíždíš z traktorové koleje nahoru, tak cítím že zadní kolo trochu uhne, než vyjede.. Ale jinak (v jiných případech) to poznat nejde..

          • flyman  

            co tam máš za kola?

            • mpIII  

              Náby Novatec s většími upínáky (9 a 10mm), nezeslabované dráty, Mavic XM819 ráfky..

              • soap  

                tak to bych typoval že ti to dělá plášť na tom úzkém ráfku.Jsem tam měl 18mm a úplně na hovno se mi to chovalo stejně.Teď má ZTR Flow 28mm a kurde rozdíl jak cyp .+ bezduše

                • mpIII  

                  Nebo ještě jedna možnost mě napadá – nedotažený výplet – od zapletení se na to nešahalo…

                  Ale 2.25 UST guma na 19mm ráfku podle mě ještě není takovej problém.

                  • MlokCZ  

                    Ono to v reálu bude od každého trochu. Všechny ty faktory jsem měl možnost nezávisle vyzkoušet jejich změnu. Ttedy

                    • na stejném kole se stejnými plášti různě tuhá kola
                    • na stejných kolech různě široké a různě sežvýkající pláště
                    • různě široké ráfky pro stejné pláště
                    • stejný typ rámu jednou s pevnou osou a jednou bez a lehce přepracovanýtedy s výrazně odlišnou tuhostí

                    A znát je každý z těch faktorů. UST guma na 19mm ráfku určitě nebud nejvýraznější z těch faktorů, asi bych tohle řadil jako nejméně významný faktor.

                    U mě nejvíce udělal asi rám + pevná osa. Kola neudělala zase až tolik hlavně proto, že i ta méně tuhá na tom byla slušně (jinak by byla znát více).

                    • soap  

                      18mm ráfek + Continental mountain king v.1 2,4"

                      mi způsoboval strach a nejistotu,na asfaltu se to úplně propadalo(zatáčka náklon) jak se žvejkal (2atm)až jsem to nabuřil přes 3atm tak to bylo v poho.Ale u ráfku 28mm vůbec nic

                      • MlokCZ  

                        Jenže to je ještě užší ráfek (on má 19mm) + ještě znatelně širší plášť, takže se není co divit.

                        Já hodnotil ten jeho konkrétní případ, který moc dobře znám. Jezdil jsem větší množství UST 2,25 Schwalbe právě nejdříve na 19mm ráfku (STčka), což bylo profilem a šířkou to samé co ty jeho ráfky.

                        A pak jsem přešel na obou fullech na 21mm ráfky a zase na nich najel už více na těch stejných pláštích (a to jak nejprve UST 2,25, tak teď už snake skin 2,25 prokládáno některým 2,4 a 2,35 snake skin i UST).

                        Ježdněno na 25/30psi (na obojich těch ráfkách). A také odjety dlouhé sjezdy na Korsice při max 30/35psi (lehce jsem přifukoval na těch 30/35psi ale pak už nedofukoval a šlo to pomalu lehce dolu). A nebyl na tom 19mm ráfku žádný problém ani při ostrém řezání zatáček a tom tlaku.

                        Na tom 21mm ráfku se to chová o trošku lépe, to ano. Ale není to zase nijaký drastický rozdíl a vnímám to jen trošku v určitých situacích v terénu.

                        Ten Tvůj případ mohl být o hodně horší, takový extrém jsem nikdy nezkoušel.

                        • soap  

                          1mm je malý rozdíl

                          • MlokCZ  

                            Není (jezdil jsem ráfky 17,18,19,21mm a každý mm k dobru je znát).

                            • soap  

                              neni pravda ,možná ty 1mm rozeznáš já ne.

                              • karliner  

                                Jágr pozná o milimetr delší hokejku, proč by Mlok nemohl poznat o milimetr užší ráfek?

                                Já ale taky poznám kulový…

                      • MlokCZ  

                        A Flow je sice opravdu hodně široký ráfek, ale nemůžeš psát 28mm, podstatná je vnitřní šířka a ta je u Flow 22,6mm.

                        A pak ty nižší boky u Flow, které dělají plášť o něco širší a zase zpětně tím vyžadují mírně širší ráfek.

                        • MlokCZ  

                          A pak je tu faktor konstrukce samotného pláště. Zejména tuhost boků.

                          Příklad: Hans Dampf 2,35 i přes svojí šířku se na stejném ráfku méně žvejká než obyč verze RaR/RoR/NN 2,25.

                          Tady je pravda, že UST verze NN/RaR tomu moc nepomohou, tuhé boky nemají, v tomhle i snake skin verze je mírně lepší.

        • soap  

          taky nic zásadního nepozoruju,spíše vliv nahuštění pláštů.Samozřejmě mi to nedalo a taky jsem to zkoumal a ruzně na to tlačil a páčil a nejměkčí je to u tlumiče což nemá žádnou vypovídající hodnotu o tuhosti neboť kolo je na dolní kyvačce.Před výměnou dolní kyvačky (version 1.2) jsem to různě ohybal a nová verze je podstatně tužší ale jak jsem již psal při jízdě nic ani před výměnou.

          PS:při samodomo testech tuhosti je v tom případě kamošuv SC Nomad taky měkký .

      • friblos  

        Já jsem měl na IQ6 trošku obouchanou sedlovou trubku od zadní stavby.

        • flyman  

          A čepy na tlumáku co? Ten v závitový vložce tam musí bejt jak přilepenej. Vůle ani vert, ani hor. Nemůže to dřít… Stál jsem na tom s 80 kg.

          • soap  

            čepy tlumáku to dělat mohou – tam to uhne nejvíc,když se snažím přitlačit zadní horní vidlici přitlačit k sedlovce.

            kyvačka na které je kolo,se tak vůbec neprojevuje.

        • Atilla  

          Tomínos jí má taky odřenou, tlumič zatím v pohodě.

          • soap  

            i od té nové kyvačky?

            • Tomínos  

              Jo.

              • soap  

                hm tak tomu asi dávám malou čočku protože mi to nedělala ani ta stará.

                • friblos  

                  Mě to dělalo když jsem brzdil smykem a tlačil zadní kolo do zatáčky. Jinak to nemá šanci uhnout a jezdilo se mi na něm suprově, možná za nějaký čas bude opět doma.

                  • soap  

                    jsem si říkal že to může dělat jen u smyku, což není moje silná stránka

                • Atilla  

                  No, Tomáš se toho rozhodně nebojí:)

      • Zdeno Micio  

        To bych chtěl vidět.

    • Q  

      Ahoj všem. Chtěl bych se nahlásit jako budoucí majitel rámu RB IQ. A zároveň bych chtěl moc poděkovat RB za ochotu a to hlavně panu Hejníkovi za super přístup jak na prodejně tak po telefonu.

      Teď už jen vydržet mučivejch cca 14 dní v tomhle nádherným počasí. Snad pánům v RB půjde práce od ruky a rám bude o něco dřív.

      • j.novis  

        Ahoj, objednával jsem ho před měsícem a od objednání do dodání PPL to bylo přesně týden. Ale každý měsíc je asi jiný.

      • Stancek  

        Jj, pristup RB k zakaznikum, i potencionalnim je vynikajici a bezkonkurencni. Sice jsem nakonec skoncil na jinym kole, ale kdyz jsem potreboval nejaky podrobnosti o IQ, ktery jsem nikde nenasel, napsal jsem dotaz do RB a bleskove prisla vycerpavajici odpoved. Z pana Hejnika by si mohla vetsina vyrobcu a prodejcu vzit priklad.

        At vam ty eRBecka jezdi… mozna ho taky nakonec nekdy budu sedlat :-)

        • Q  

          Pan Hejník by opravdu mohl bejt dobrej vzor ostatním prodejcům. Například hošanům od Spešlu. Když sem tam byl naposled, abych okouknout letošní kolekci, tak tam přišla slečna 155cm „vysoká“ a cca 55kg. Chtěla kolo okolo 20ti. A prodavač se jí za každou cenu snažil prodat 29ku. Nejsem nějak odpůrce Spešlu ani 29tek, ale ta slečna vedle toho kola vypadala tak nějak divně.

        • kulispit  

          Jo dodání kola od RB je jak kdy.Já čekal trošku díl,ale to jen díky tomu že neměli na skladě moji velikost IQka,ale dočkal jsem se a jsem maximálně spokojený.

          No a k té tuhosti zadní stavbymyslím,že je to optimální a jelikož jsem našel pár odkazů na to že ta zadní stavba je měká tak jsem šel do pevných os teď už jen to pořádně provětrat.Zítra… :-)

      • karliner  

        Petr Heiník je suverénně nejochotnější a nejvstřícnější člověk v českém velobusinessu, jakého jsem kdy poznal..

    • mcking  

      Zanedlouho se i já stanu majitelem kola RB IQ 6 Race a jsem jako na trní. Kola RB se mi vždy velmi líbila, je to prostě láska :-)))) Ty poslední dny čekání jsou pro mě utrpení… nemůžu se už dočkat. A musím jen souhlasit s tím, že přístup pana Heiníka byl naprosto perfektní a profesionální. Ten člověk ví o čem mluví právě z důvodu jeho bohatých „naživo“ zkušeností. Někteří „profesionální“ prodavači od jiných značek by si měli vzít příklad.

      • kulispit  

        Ahoj no já mám " jen " IQko funglovku a dnešní den byla první ostrá jízda a maximální spokojenost.Držím palce.Ahoj

    • soap  

      tak už máme pomalu nové Monstery v nabídce na webu

      • mpIII  

        A všechny zadarmo :0) Asi jich vezmu 10 :-D

      • logoman  

        Zvlastni, ze maji 1 1/8" hlavu …

        • Atilla  

          Njn, ale lepší než mít nestandardní tlumič jako to má spešl:)

          • logoman  

            U speslu bych to bral i jako chybu (ta hlava nevim jak moc jde poznat oproti tapered hlave, nemusi to byt vyslovene chyba), ja mam treba, ale uplne obyc 200×56 stejny mel i pitch … demo ma myslim taky normalni rozmer, tudiz ne vsechny modely jsou pojebany …

    • khenia  

      Tak, finální podoba je zde. Dnes jsem dodělal nové polepy ráfků, tak jsem zvědav co to vydrží. Zatím najeto necelých 200 km a věru si není na co stěžovat. Jako sekundární kolo ke sjezďáku na bušení fyzičky je to super. Je to již třetí RB podemnoou a dlouho tomu tak nejspíše bude.

      • Luma  

        Já jsem si říkal jak jsem hodnotil,že to bude jenom na najíždění km :-)

      • khenia  

        Pár nových fotek zde: http://khenia.rajce.idnes.cz/RB_CRR

        • kulispit  

          jen takový blbý dotaz na tom černém CRR z fotek na rajčeti nemáš na předním kole naopak nasazený brzdový adaptér?Přijde mi že jo,ale nejsem až takový borec ;-)

          • lukas aka mitro  

            dobra pripominka, skutecne to ma blbe:)

            • khenia  

              je to správně ty chytrolíne!

            • khenia  

              Jinak tady se můžeš podívat na ilustrační foto adaptéru. Jak si můžete všimnout, tak pro hloupé je tam i šipka s popiskem UP

              • lukas aka mitro  

                hem…v tom pripade je to nejaky potapany adapter:)

                na 180mm PM-Pm je krasny nenapadny adapter, treba shimano ktery nema takove obludne rozmery. to mne zmatlo bo to vypda jako zadni 203mm adapter dany naopak…coz mne zmatlo.

            • khenia  

              …raději si otoč přední díl představce na Monsteru, máš ho vzhůru nohama. Né že by to vadilo, jen takový estetický detail. :)

              • lukas aka mitro  

                jooo..sem to nejanom napasovaval dokupy…jetse to 4× dam dolu kdyz budu rezat krk vidle, takze nezajem:)

            • MirosPikos  

              Ono by to snad ani nešlo obráceně, resp. to každý pozná že to šoupe a nebo nebrzdí. Takhle na obrázku to vypadá, že kotouč prochází přesně mezi pístky, potažmo obložením. Takže je to ok.

              • khenia  

                přesně tak, chytrost nejsou žádné čáry :)

              • lukas aka mitro  

                to jo..ale kdzy tam vrazis jinsi 180mm adapter (viz vyse) tak ti vyjde uplne jiny uhel pusobici sily pri brzdeni, ne? Nevim, ptam se:)

                • khenia  

                  je to ůplně jedno, při umístění třmene záleží jen na tom, aby byl co nejpevněji uchycen k vidlici a nevznikalo mezi třmenem a vidlí v při brždění velké pnutí. Resp. toto pnutí nejvíce eliminovat. Vem si, že bys měl třmen uchycený zepředu vidle. To bys za chvíli vyrval buď závit ve vidli nebo závit v adaptéru. Myslím, že ten adaptér co tam mám, má lepší konstrukci než ty normální protože lépe roznáší sílu mezi těmi dvěma šrouby co jdou do vidle. Je to ale jen taková moje domněnka, možná je to blbost, nejsem fyzik :D

        • khenia  

          tak jsem vyměnil SLX brzdy za XT a hned to dostalo větší šmrnc :)

    • Kamikaze 591  

      Včera jsem na cyklostezce VM-Rožnov potkal bílé RB CRR(X)? Ještě s tou ferézovanou zadní stavbou. Je to někdo odtud?

      • h4nz3k  

        Já jsem v pátek potkal někoho na bílém RB cestou z Jihlavy, taky by mě zajímalo, jestli je to někdo odsud..?

      • flyman  

        Bejt to v UL tak řeknu brácha. Ale po cyklině nejezdí a teď vlastně nejezdí vůbec. Měsíc čeká na HOPy. To je tak když prodáš brzdy a nemáš pořešený nový.

    • petrun  

      Když jsem do minulého vlákna dal starou verzi, tak do nového vlákna rozhodně patří nová verze po upgrade ;-)

      • mpIII  

        Mechaniky v dnešní době? :-/

        • petrun  

          BB7 mám na třech kolech a jiné brzdy nechci!

          • jakub  

            no měl jsem naprosto stejný názor, dokud jsem nenamontoval fakt kvalitní hydry, nicméně, těmito brzdami rozhodně nic nepokazíš, jsou naprosto spolehlivé a v pohodě… když je na bajku někdo chce mít, naprosto to respektuju, protože brzděj spolehlivě a dobře, ale hydry jsou hydry…

      • AsiJura  

        Těma brzdama je to zabité:(

        • Vilém  

          Sam jses zabitej:) Zde bezudrzbovost vitezi.

          • mpIII  

            Nepřijdou mi o moc bezúdržbovější. Spíše náchylnější na údržbu – zadřená lanka kvůli prachu a špíně, musí se nastavovat vzdálenost od destiček… To ti přijde bezúdržbové?

            • Vilém  

              Jezdil jsi je nekdy? Bowden v kuse, poradne koncovky, na trmeni jsou prachovky. Takze jednou rocne vyhodis lanko a bowden. U desticek udelas jednou za cas klap a je to. Pro me idealni bezudrzbova a blbuvzdorna brzda.

              • lukas aka mitro  

                asi tak…mechaniku na kole mam prave abych se o ni nemusel starat..vykon ma nizsi nez hydraulicka brzda, ale to mi nevadi.

              • mpIII  

                Jednou ročně vyhodíš lanko a bovden, u destiček uděláš klap a je to. Vidíš, a tohle já u hydraulik nemusím řešit vůbec. Za dva roky co jsem měl XT 2008 hydru, tak jsem jí jednou odvzdušnil a pak šla do světa. Na elixíry jsem od koupě nešáhnul. Tomu já říkám bezúdržbovost ;0)

                • jIrI___  

                  Ty BB7 jsi jezdil?

                  • mpIII  

                    Ne, ale pokud musíš měnit ročně bovden, tak už to je údržbové. Já nemusím na hydraulikách dělat vůbec nic (kromě desek).

                    • lukas aka mitro  

                      Je treba srovnavat rovnatelne…

                      pokud jsi za dva roky nemusel na hydry sahnout, tak ejspise nejezdis v bordelu, ktery by zpusobil nepohyblivost pistku/ů (nebo jsi toto pozorovani zcela opomenul). V takovem rpipade by po roce nebylo treba menit ani bowden a tedy celkova udrzba by se konala ciste v rovine vymeny desticek.

                      jestli jezdis ve srackach a o nic se nestaras, tak se ti bezudrzbovost docela vymsti;)

                • Vilém  

                  Jsi zrejme stastny muz, nebo to kolo nepouzivas ve srackach.

                  BB7 jsem jezdil, ma je na kole ma pritelkyne a proste pro nektere ucely neznam lepsi brzdu. Tim se nijak nebranim hydram, ty mam taky, ale proste kazdy ma svoje a je na kazdem, kde jsou jeho priority.

                  • mpIII  

                    Ve sračkách jako je déšť, sníh, sůl, zima apod. nejezdím, to je pravda..

                    • petrun  

                      Kolik km ročně najedeš?

                      • mpIII  

                        Díky bohu za to, že jsem tachometr vyhodil už dávno. Nemusím sledovat tuhle ubohou statistiku. Jezdím pro radost, nenajíždím tupě kilometry.

                • Orfi  

                  Nechci te strasit ale az se ti u Elixiru prestanou vracet brzdovy valecky tak si udrzby uzijes.:-)

            • petrun  

              „zadřená lanka kvůli prachu a špíně“

              Velmi komické :-))) Na to jsi přišel jak?

              Na zimáku mám též BB7 a když jsem před týdnem dělal dekontaminaci, uvnitř pístků nebyl téměř žádný bordel a lanka byla v pořádku, nic zadřeného nebylo a pístky se normálně vracely. Jediné co utrpělo újmu byly kotouče které orezly mimo brzdné plochy, včetně šroubů. Stačilo pouze promáznout pístky a lanka. Přitom mám na zimáku od listopadu najeto 2000km bez jakékoli údržby za každého počasí (voda, sníh, sůl, bláto). Když jsem toto udělal v minulosti u hyder Shitmano tak jsem po 800km totálně zadřel pístky na obou brzdách.

              Je ale pravda, že mám na všech kolech bowdeny vcelku, teflonová lanka a kvalitní koncovky s prachovkami.

      • Frostty  

        Prostor pro upgrade tam určitě je, například brzdy.

      • JMT  

        Pro vsechny co se jim nelibej brzdy : Mel jsem je dlouho a jsou super. Jednoduchy, bezudrzbovy a brzdej paradne, srovnatelny s hydra konkurenci. Neni duvod menit za nic jinyho. Naopak me obcas napada myslenka je opet vratit na bika misto stavajicich 2011 xt.

        • RomanH  

          :-) Ja si dal prave misto BB7 na noveho bika XT2011 a zadny zasadni rozdil ve vykonu nepozoruji. Chod maji o kapanek lepsi, ale rozdil neni az tak dramaticky.

          Takze kdo chce jednoduchou, spolehlivou a vsude servisovatelnou brzdu, tak s BB7 neslapne vedle.

    • xcbike  

      Asi otázka trošku mimo,ale nevíte náhodou někdo kolik se za rok vyrobí rámů (kol) u RB?

    • wbiker  

      Jedno červený RB…

      • gargamel  

        Pěkný bike, akorát nechápu ty brzdy.

        • MirosPikos  

          To jsou brzdy V-brake, dřív se to dávalo na kola :) Čemu nerozumíš?

          • gargamel  

            Aha, už jsem zapomněl že se to dřív používalo:-)

            Jen mi přijde zbytečný při stavbě kola v dnešní době osazovat brzdy, který jsou ve všem horší, než kotouče.

            • Atilla  

              Jak to? Jsou lehčí.

              • gargamel  

                To je sice pravda, ale ten rezdíl neni až takovej a navíc tohle kolo nevypadá, že by bylo stavěný na váhu. Nebo tam mohl dát cantilevry, ty by mohly bejt ještě lehčí jak večka:-)

                Jinak, je mi to jedno, co tam má, jen mi to tak jako uhodilo do očí, že někdo v roce 2012 staví kolo s véčkama.

                • flyman  

                  Ty kroužky nad představcem mě vždy rozbijou. Je to leností???

                • mr.nikdo  

                  Nestavi na vahu a proto priplati 2000,– za odlehcenou verzi?…

                  • gargamel  

                    o jaké odlehčené verzi je řeč?

                    • Mr.Dawe  

                      CR – odlehčená verze rámu CRR (více zeslabované trubky)

                    • mr.nikdo  

                      Staci hodit oko na ram, ze tam misto CRR je napsano CR, pak pohledat na strankach RB…

                      Takze celkem chapu proc tam ty Vecka ma. Prijde mi to jako nejaky XC chrt…

                      • gargamel  

                        na rám jsem nekoukal, mylslel jsem to celkovým osazením, že to neni nějak gramařsky postavený, ale fakt je mi to jedno, třeba nepotřebuje komfortně brzdit :)

      • wbiker  

        Abych to uvedl na pravou míru, nejde o stavbu, ale přestavbu. Nové jsou jen rám, vidlice, sedlovka a představec, zbytek je přeházený ze staré meridy. Proto ty V brzdy, v rozpočtu se na slušnější disky nenašlo místo. Přijde na ně čas v druhé fázi..-) Tuto sezonu musí véčka stačit, navíc s mým jízdním stylem se brzdama necítím nijak limitován.

        ad podložky – leností to není, pořád laboruju s posedem.

      • easyrider  

        Ty bláho, já si snad postavím kolo na véčkách. :) Máš to pěkný!

      • MavasH  

        jůůů, tohle kolo parkovalo v týdnu v práci vedle mýho ožanrovýho RB :D

        • wbiker  

          Tyjo, no fakt.:-) Jsem tam loni to tvoje RB okukoval, když jsem vybíral rám.

    • Sumpicek  

      Tak ode dneska jsem konecne v klubu, to cekani bylo dlouhe ale vyplatilo se, zitra se tesim na projizdku, dnes jiz jsem to nestihl.

      • petrun  

        Paráda :-)

        Jen ten nejlehčí převod 26z/36z mi připadá na devětadvácu dost těžký. Na druhou stranu největší pila jen 38z? Devětadváca full valí jak bombardér a při tom je nádherně stabilní, je škoda mu občas nedat ještě větší drive.

        • MlokCZ  

          38/11 pokud není nízkokadeční silový jezdec musí na 29 fullu bohatě stačit.

          Na 29 celopevňáka jsem teď nedávno dal 42/12 nejtěžší převod a v pohodě to stačí a to na celopevňáku určitě častěji jezdím asfalt a rychlejší cesty.

          Nemám problém to tak točit do 50km/h s pro mě pohodovou kadencí, kterou můžu jet dlouhodobě.

          38/11 je ± stejné jako těch 42/12.

          A aspoň nemá tak velký skok mezi plackami. Mně by tedy 26/36 na 29 fullu nestačilo. Na tom celopevňáku mám 24/36 a to stačí, ale je to celopevňák. Na fullu by to bylo horší.

        • flyman  

          Myslím že nebude mít problém.

          26/36=0,722

          22/32=0,688 v­ečerníček na klasice (kdo ho používá???)

          22/28=0,785 druhý nejlehčí převod na klasice 3*9

          • MlokCZ  

            Tak spousta lidí naopak vozí 22/34 a ten používá klidně dost. To si musí ujasnit on sám, co potřebuje za převody.

            V tom srovnání jsi navíc zapomněl na to, že má 29tku, kde je stejný převod o cca 10% těžší

            26/36 na 29tce je těžší převod než 22/28 na 26tce.

            • MlokCZ  

              A ještě nějaký údaj pro rychlost a kadenci. 26/36 na 29tce při kadenci 70ot./min (někdo může chtít jezdit i mírně vyšší kadence) dá 7km/h. A ne každý má na to, aby v hodně náročných výjezdech udržel 7km/h…

            • flyman  

              To je jasný. Jsem sice tempař, ale u 29 bych volil stejně. 0,722+10% 0,794 téměř stejný jako 0,785.

              • flyman  

                A navíc když už tam vícc(míň) nemáš, tak to musíš dát na to co máš :-)

                • Sumpicek  

                  Jelikoz jsem bydlim na Pardubicku tak tu mame vetsinou rovinu a zvolene prevody sem budou ok. Orlicke hory s tim take dam v pohode. Jen asi vylety s bratrankem u nich v Beskydech budou horsi ale to je tak jednou za rok tak se s tim rad poperu.

    • Kubas.1  

      kdyby někdo sháněl (je to docela nedostatkový zboží :-) ), tak se zrovna dívám, že mají na netu Dragstera DH v Lku, nejspíš asi poslední kus…

      • Baba-Ji  

        taky jsem koukal, ale 13K za rám bez tlumáku mne prijde dost, kdyz uvazim, ze za 20 je novy Monster(bez tlumaku, nepodreny, fungl novy)

        • Kubas.1  

          to jo, zase todlencto je nejspíš definitivně poslední Dragster ;-)

          • lukas aka mitro  

            Hmm..to jo..ale na netu se sem tam nejaky objevi v bazaru…

            • Baba-Ji  

              jj, ale všude samé DH, já bych třeba radši FR, v L a to jsem zatím nikde nevychytal

              • lukas aka mitro  

                aha…no..skoda ze RB uz tydle bajky nedela…to katovani kostu imho nevychytali…

                • Manas  

                  Ono to je celkem zabavny – kdyz byly tyto ramy k dispozici, tak se jich tolik neprodavalo. V okamziku kdy se prestaly delat – spousta lidi zaclo tvrdit, ze to je hrozna skoda a ze by si ho urcite koupili. Mezitim se ale prodava pomerne hodne „designove nepovedenych a o krok zpatky navrzenych“ variaci na IQ a novy Monster. Takze bud delat designove zajimava kola, ktera si koupi velmi malo lidi a nebo mene designove zajimava, ktere si koupi hodne lidi.

                  Pojem designove zajimavy je ciste subjektivni. Mam jako frezovaneho Monstra, tak noveho sjezdaka a oba se mi libi fakt hrozne moc. A moje dalsi kolo by bylo IQ 6, protoze je proste krasny. :-)

                  • KRAJIC  

                    Máš pravdu, přesně toto říkal Bartoš – nicméně jsem velice rád, že vlastním do bezvědomí profrézovaného Monstera.

              • Atilla  

                Ani se o to nepokoušej! :)

                Na Rychlebách ti ho můžu půjčit až tam hodím tu 550lb pružinu.

    • zapl  

      Taky se hlásím do klubu fotky v našich bajcích:))

    • MirosPikos  

      Zdravím, co na to říkáte? Chtěl bych postavit IQ6 pod 50.000,– v nějaké takovéhle sestavě.

      Velikost L pro mých 186cm/86–90kg.

      Uvedený Epicon by měl být 2012 a 15mm osou. Zatím přesně nevím jaká verze (jaké budou v RB nabízet). Proč od Racebike? Myslím nebo spíš doufám, že oni mi jí seženou za nejlepší cenu. Nebo se vykašlat na Epicon a vrazit tam něco drsnějšího?

      Místo klik Deore bych chtěl SLX, to by snad neměl být problém domluvit. Výhledově SLX 2×10.

      Výplety jsem naklikal 7325 ale chtěl bych určitě jiné, s širším ráfkem (21mm). Takže to by bylo také na domluvě, co by byli chlapi v RB schopni nabídnout.

      Nejsem si vůbec jistý s tím tlumičem. Něco mi říká, že bych měl zvolit raději FOX, ale jsem celoodruženej panic. Pláště bych zvolil jen na začátek takové, pak bych tam nastřelil určitě něco lepšího (schwalbe/conti).

      • Kubas.1  

        já teda netuším jak se to chová s tímhle, ale radši bych si taky připlatil za fox

    • mcking  

      Tak je to tady. Konečně jsem se i já stal šťastným majitelem kola RB IQ 6 Race. Bože … moje manželka už několik dní dost žárlí :-))))) Chtěl bych poděkovat velice profesionálnímu přístupu pana Heiníka z RB Praha… Děkuji všem za splněný sen..

      • mr.kokos  

        Moc pěkný. A já si říkal, když jsem vybíral barvu na svoje CRR, že tuhle barvu moc lidí nemá :D. Nějak se to rozmnožilo..:D

      • Frostty  

        šup do našich bajků

    • JFtryall  

      Upgrade on local trail. IQ6.

      • Kubas.1  

        su zvědavej jak dlouho ti to vydrží, když se tak dívám na ty různý fotky v akci :-) většina lidí co měla IQ6 na takovýhle použití to rychle vzdali…

        • JFtryall  

          Kdo vi. Snazim se jezdit ciste. Na tomhle dropu sla vidle tak na 130 mm max. Tlumic taky pohoda. Mam rad progresivitu na konci zdvihu. Kazdopadne jsem zvedav kolik toho zadni stavba vydrzi.:-D

        • lutte1  

          Pokud to neni na placku tak vydrží v pohodě.

          • Kubas.1  

            jasný, že kdo to umí čistě položit tak je to pro to kolo daleko menší záhul, nicméně i sám PH mi tvrdil, že na todle prostě IQ6 stavěná nebyla

            • lutte1  

              Rozhodně to neni FR kolo. Je to spíš lehčí endurko/AM. Já ten skok neznám a pokud je prudkej dopad a jezdec to umí položit s citem na obě kola a potlumit tělem tak v tom nevidím problém.

              Mě samotnému prasknu Monster En 2009 a to bylo poctivý enduro a lidi s tim jezdí i lehký freeride. Mluvil jsem na Lipně s Robem Trnkou a ten IQ6 na bikeparkový ježdení vyloženě nedoporučoval a tak jsem počkal na novýho Monstera FR a jsem spokojen maximálne.

              Sice jsem přišel o jedno univerzální kolo, který zvládlo vše, ale postavil jsem si na CRRku pohodový XC a teď mám prostě 2 kola a každý na něco jinýho.

              Bohužel nějakej lehčí full bych pořád využil, ale zase si říkám že už bych fakt nevěděl na čem vyjet dřív. Všechny trasy co jsem jezdil na enduru projedu na XC. A na skocích se teď můžu pouštět do mnohem odvážnějších věcí na FR. :)

              (omlouvám se za sloh :) )

            • JFtryall  

              Ja jsem od Petra slysel, ze to neni kolo na 3m dropy. Toho se drzim a zbytek se uvidi. Myslim, ze problem je jen v zadni stavbe, ale to u vseho, proste to trpi, nevi nekdo zda-li je mozne na prani udelat „zesilenou“ verzi?

              • soap  

                máš tam kterou verzi zadní stavby(kyvačky)?

              • Kubas.1  

                když už zesílenou stavbu, tak by to imho chtělo taky nějaký uchycení (přepákování)), aby to bylo dostatečně tuhý, což už nepůjde…

              • Frostty  

                Krásné jak se o tomhle „problému“ mluvilo na začátku. Nejdřív žádný problém, proč jako že :o)). A teď z majitelů pomalu leze jak je to měkký do stran, jak se to kroutí a že by bylo dobře kdyby tam bylo vahadlo :o).

                • Atilla  

                  Pozor, měký do strany kolo rozhodně není a že by plavalo to se říct fakt nedá.

                  • Frostty  

                    Uvidíme, jak bude doma napíšu – ale líp by to na mě působilo s vahadlem (sice by vážilo metrák a půl, ale na to sere pes). Sám su zvědav ;O).

                    • Atilla  

                      Kroutí se to od uchycení „přepákování“ k tlumiči. To kolo jede, s DHX 5 air fakt hezky zobe a na AM určení toho vydrží až až.

                • jakub  

                  no jenze kdyz tam bude to vahadlo, tak to ztratí právě ten průběh tlumení, kvůli kterému je to celé vymyšlené že…

                  • Tomínos  

                    No to jo, ale myslím, že se to dá udělat hodně podobný :-)

                    • soap  

                      nový monster dostal vahadlo jen proto že na trhu není dostatečně dlouhý tlumič na ten zdvih

                      • mr.antik  

                        myslíš že to nebylo kvůli tuhosti?

                        • soap  

                          ne p.Bartosz(nebo p.Hejník) to někde psal proto to zdržení s vývojem IQ8(LDL-systém pérování)proto to vahadlo a změna názvu.

                          Ale mohly se vyskytnout jiné komplikace,to ale nevím.

                          • soap  

                            beru zpět odvolávání se na p.Bartozse a p.Heinika,to o tom tlumiči jsem asi četl na MTBS v diskuzi tudíž nepodložená informace.Víc jsem zpětně nedohledal.

                            Ale někdo tady by mohl vědět jaká by byla délka tlm. u LDL při přepakování 1:2 ?

                            • mpIII  

                              Nejdelší tlumiče jsou tuším 267×89, tedy to, co tam je dnes. S IQ systémem by byl zdvih jenom 180mm..

                      • Kubas.1  

                        co já sem teda slyšel, tak byl na zkoušku udělanej prototyp IQ8 (je tu na fóru někde i fotka) ale byl zásadní problém s tuhostí, proho změna

                      • Kubas.1  

                        foto here

                      • Frostty  

                        :o))

              • JFtryall  

                Tuhost do stran mi prijde v pohode. Jsem lehkej, 90kg jezdec kdyz bude davat tak nevim. Nevim jak se da poznat jaka verze z. stavby tam je. Nejake plavani opravdu nepozoruji.

                • Atilla  

                  Tomínos má těch 90kg, dává a s novou zadní stavbou to drží.

                • soap  

                  Hoj no nejdřív jsem tady o tom nechtěl psát aby se toho moc nezneužívalo.Já si nechal kyvačku vyměnit s preventivních důvodů p.Bartosz řekl jestli mám strach s prasknuti,ke kterému docházelo u prvních verzích tak mi ji vymění a tak se stalo.Nová kyvačka V1.2 má silnější trubky a vevařenou brzdovou patku.

                  Stačí poslat rám do RB a ti řeknou jakou kyvačku máš.

                  Já mám v plné polní asi něco málo přes 90kg a ani u staré kyvačky mi nic neprasklo,tuhus do boku mi příjde úplně v pohodě.Novou kývačku jsem ještě neodzkoušel.Vyměnit jsem si ji nechal,protože jsem kokot a podlehl jsem tady těm kecům na BF;-)

                  Kolo používáno v Beskydech jako AM/EN sem tam nějaký 1 metrový skoček většinou na placku no problem.

                  Tím bych chtěl poděkovat RB za maximálně vstřícný přístup k zákaznikovi,toho si velice vážím.

                  • Renholder  

                    Zdarec, mohl bych se zeptat kdy ti byla měněna ta kyvačka? Jde mi o to, že mě ji vyměnili 30.9.2011 a zajímalo by mě kterou verzi vlastně mám, zesílená prý je, ale o patce brzdy teda nic nevím.

                    • soap  

                      teď v únoru,změna je od ledna

                      • Renholder  

                        a nevíš co změna přináší?

                        • soap  

                          změněná je to vevaření brzdové patky do trubky,asi dle nového monstera.

                          Pro JFtryall a co kyvačka z nového monstera?možná bude pevnější i když bych to neřešil pokud je v poho.

                          Já šulin kdybych to pojebane BF nečet tak nic neřeším.

                          • palo7  

                            kdo se moc ptá(čte) moc se dozví :-D

                            kdybych to tady nečetl, tak jsem mohl jezdit na svém 10let starém Authoru a nemusel jsem koupit Treka za 20 a po dalším čtení ho za měsíc se ztrátou prodat a koupit fulla RB :-)

                  • JFtryall  

                    Diky moc za info. Ja mam kolo od ledna 011 takze je to asi stary typ. Uvidime jak se bude vyvijet. Ale asi mam strach zbytecne. RB ma pristup opravdu top. Je mi cti, ze muzu na tom kole jezdit.

                  • Tomínos  

                    Ta stará ale fakt praskala, mě praskla taky. Ale musím říct, že přístup suprovej, v neděli mi praskla, v pondělí jsem volal co a jak a ve středu přišla nová.

        • Vilém  

          Trialista tomu kolu dava mnohem min, nez by se mohlo zdat.

          • mr.antik  

            tak tak… Pokud je povrch hladký tak je to v pohodě, jenže pak stačí jeden dopad do kořenů, kamenu nebo na kříváka a je to :-)

      • KRAJIC  

        Super foto – nalož tomu – jsem zvědavý na výdrž.

    • Teg  

      Minulý rok splněný sen RR+RR :o)

      Letos si ho plním v podobě IQ6

      Jen škoda že staré CRX půjde z dumu ale tak to chodí

    • alaska  

      Tak se přidám s aktuálním sestavením pro letošek..

      Nově gripy cb cobalt, řídítka rf evolve rizer, pláště continetal moutain king předělané na bezduše..

      Jediné co zvažuju tak ještě vyměnit pedály za cb candy 3 a vidlci.. ale u té nejsem zatím rozuhodnut za co :/

    • easyrider  

      Děcka, prosím, jakejpa má vnější průměr sedlová trubka na RR, resp. vnitřní průměr sedlová objímka? Díky!

    • gargamel  

      Taky sem dávám na ukázku svoje RR. Už jsem ho tu měl v galerii, ale pak se mi to smazalo a vlastně jsem vyměnil celou sadu, takže celkem změna. Má to 8,4kg včetně košíků.

    • frik  

      Legenda, bohuzel se ji musim zbavit, tak snad padne do dobrych rukou..

    • janoT  

      IQ29 funguje moc dobře ale řeším delší dobu problém, jak servisovat tlumič X-Fusion (vzd.část), který má větší průměr než standard. origo sada nemá těsnění pro potřebný průměr.

      Máte někdo nějakou zkušenost nebo tip? Jinak to budu nucen koupit v SRN.

      • flyman  

        To je jednoduchý. Dojet do smrti a koupit RPéčko

      • Luma  

        O kroužky koupíš v každé prodejně gufer apod.hlavně zjistit potřebné rozměry.Já tak servisoval RS Ario a za par korun :-)

    • flyman  

      Něco pro naše ratolesti – starší prototyp :-) Další info jen po mailu

    • zdean  

      Ahoj. Jde na webu RB sledovat stav objednávky a nebo jim tam pro info musím zavolat?

    • Captain Slow  

      Čau RBčkáři, tak za chvíli možná rozšířím vaše řady, strašně jsem chtěl Monstera EN 09 XL, ale utekl mi a o něco později jsem málem koupil od místního, pak se znova projel a neprodal… :-) Nepamatuju, že bych někde nějakýho zahlédl na bazaru, ale asi si v pátek pojedu pro tohle: http://cyklobazar.cz/…nster-150mm/

      Už jsem ho viděl a až na tlumič je v cajku, teda má asi něco za sebou, ale mě na nějaký rozježdění po letech ještě určitě bude stačit, nicméně mám pár otázek, tak prosím zkušené o radu.

      1. tlumič – co do něj patří za tlumič – délka, zdvih?
      2. přední smyk je ze silnice, to vím, ale je nějaký, který funguje

      nejlíp?

      1. výrobní číslo má sedm pozic?

      psal jsem i do RB, ale asi mají hafo práce a třeba je tu někdo, pro koho odpověď bude hračka… ;-)

      Předem díky!

      • Milvus888  

        Zdvih 150 mm , vyrobni cislo mam pocit ze pet pozic ale nejsem si jisty zitra se zajdu podivat a napisu ti to tady

        • Lišák  

          Ten tlumič asi nebude mít stejný zdvih, jako rám. Bych teda řekl.

      • Kubiczech  

        Zase si pohrávám s myšlenkou se Monstra zbavit a tady si přečtu tohle… (:

        • Captain Slow  

          Jsem si při psaní tý prosby říkal, jestli tě tu nemám rovnou jmenovat…jak pokračuje pohrávání si s myšlenkou? :)

        • Qeex  

          Jestli si pohráváš s myšlenkou zbavení se monstra z důvodu přechodu na něco těžkotonážnějšího, tak já si pohrávám s myšlenkou přechodu z dragstera FR na něco lehkotonážnějšího, kdybys chtěl třeba vyměnit, dej vědět.

    • TeryPV  

      Ač nechci prudit, tak musím přidat svůj názor. Také jsem si chtěl RB koupit, byl jsem už rozhodnutý…a pak přišel TestFest v Olšanech. Sedl jsem na RB..a byl jsem totálně zklamán:( moje pocity z kola byly hrozné…Kola (zkoušel jsem víc) nejela, houpala se, na druhou stranu to v terénu žehlilo opravdu mizerně a spoustu dalších věcí,. Opravdu mi to kolo ani trošku nesedlo:( Fakt naprosto zklamaný:( No a nakonec přístup těch lidí od RB…strašný, nepříjemní byli…Ach jo, třeba mi někdo tu nechuť k RB změní :)

      • KRAJIC  

        No ty vole, to už rostou lysohlávky?

        • TeryPV  

          Jo hochu, kéž by…kéž by..:( Bohužel to byla realita, která mě šíleně zklamala:(

          • KRAJIC  

            Vzhledem k úrovni tvých výpotků vidím spíš problém ve vnímání reality tvou osobou…hochu

      • speedsplat  

        příští týden se jdu podívat do prodejny v Praze..

        Hlavně se mi líbilo, jak si tady lidi pochvalovali přístup, tvůj příspěvek mě trochu zarazit, tak snad to bude v pohodě;)

      • Q  

        Ty brďo, tak já měl opačnej problém. Měl jsem v hledáčku několik kol včetně RB IQ. A po pár telefonech s maximálně ochotným Petrem Hejníkem, osobní návštěvě v RB – Praha a následným projetím kola jsem v ten moment měl po problému.

      • Zdeno Micio  

        To je divné.

      • Tomínos  

        A nespletl sis polohu páčky propedalu? Že bys ji měl obráceně… A co je spousta dalších věcí? Jako že je RB málo barevný, rám je málo pokroucenej, kola nebyly dost kulatý a ta bramboračka málo bramborová?

        • Lišák  

          Pokud se mu zdálo, že to málo žehlí, a přitom se to moc houpe, tak asi ne.

          Edit-uvažuju, že s ní při jízdě nehýbal.

          Ty další věci mohla být třeba jemu nesedící geometrie. Kdo ví. To nám snad osvětlí TeryPV.

          Není potřeba dělat z IQ nadkolo, které musí sednout všem. Ovšem to s nepříjemnými lidmi se mi, po osobních zkušenostech, moc nezdá.

          • Tomínos  

            No tak pokud na rovině a na asfaltu propedal vypne a do lesa zapne…

            Netvrdím, žeje to nadkolo a musí sednout všem. Ale co mám zkušenost, tak jsem nepotkal kolo který by takhle jak on popisuje absolutně nefungovalo (při správném nastavení a s rozumným tlumičem). Tím samozřejmě nechci tvrdit, že všechny kola jsou stejný, beru to spíš se zohledněním kategorie. Ale většinou když už kolo moc nežehlí tak aspoň nehoupe.

            Nepříjemní lidé se dost často začnou chovat nepříjemně potom, co je někdo svým hulvátským přístupem nastartuje…

            • Lišák  

              Dost lidí psalo o supech, že nežehlí a přitom se houpou. Nevím, nikdy jsem na tom neseděl.

      • Haruky  

        já byla v RB neskutečně spokojená,jak při testování,tak při objednávání a koupi…Jezdkovi­ce..u mě,za jed­na

      • jIrI___  

        No, konečně někdo nezaslepený.

    • plachák  

      Zdravím všechny RBéčkaře… Ode dneška se k vám přidávám. Dlouho jsem přemýšlel, jaké kolo si koupit, pak jsem se jednou projel na IQ, před 3 týdny jsem ho objednal a dneska už ho mám doma – je to parádní stroj.

      Bohužel má jednu obrovskou chybu, na kterou jsem přišel po dnešní krátké projížďce, kterou tomu eRBasovi asi neodpustím – já mu nestíhám!!! Nohy nestíhají, plíce se nenafukují jak mají, kašlu, skoro plivu krev a kolo chce furt víc a víc… Snad jednou dostanu svoji kondičku na takovou úroveň, že krev bude potit moje IQ a já se budu jenom smát.

      Děkuju RB za parádní kolo. Nechápu, jak někdo může říct, že se u RB setkal se špatným přístupem (možná blbá náhoda, ale nechce se mi tomu věřit). Za sebe musím poděkovat jak P. Heiníkovi, tak i panu Bartošovi – s oběma jsem se bavil a jejich přístup neměl jedinou chybu.

      Teď už zbývá „jenom“ nabrat pořádnou fyzičku a jezdit, jezdit, jezdit…

      • khenia  

        Jo, jo, s tím nestíháním je to typický RB syndrom :D Trpí jim spousta nových RBčkářů :) I já trpěl.

    • vili  

      Lehce off topic: Kdyby se někdo chtěl zbavit mtb HT rámu ve velikosti M, tak bych měl zájem. Díky

    • mastihuba  

      se teda hlasim do klubu, jen takovej dotaz. Je normalní že rám přijde bez toho plastovýho vodítka na lanka co je na středové mufně a člověk si tam závit musí vyřezat sám? nebo je to jen daň za promtní dodávku? ne že by to byl nějakej zásadní problém, ale je to trošku práce navíc. Hlavně to než člověk v tom bordelu v dílně najde závitníky :D

      • gargamel  

        Jo je to normální. Já to vodítko přilepil (nechtělo se mi vrtat) a když jsem pak časem měnil bovden, tak jsem si to vrtnul.

      • felix.org  

        Taky mě to překvapilo. Vodítko jsem přichytil šroubkem z Merkuru :-)

    • mr.antik  

      proporcema je to hodně divný, někdy není od věci zkusit jiný rám (v tomto případě delší). S tim představcem – takhle to vozí dost ženskejch, chtěj mít holt řidítka nad sedlem :-)

    • jIrI___  

      Může někdo z majitelů IQ porovnat citlivost a linearitu zadní stavby a celkový odpich a žehlivost biku vůči Treku Fuel EX?

      • mpIII  

        IQ je hodně progresivní, bylo to dokázáno na modelu IQ6tky. IQ bude nemlich to samý… S EX neporovnám. Ale dnes po vyjížďce mám nevyužito asi 1cm na tlumiči, tedy cca 1,8 cm zdvihu. Hodně záleží na tlumiči a jeho nastavení, lišák je konečně s DHX Air na IQčku spokojenej.

        Odhaduju, že s progresivitou to bude oproti tvému treku z bláta do louže…

      • LUDVICEK  

        Zachtělo se ti ikvecka jo?

        • jIrI___  

          To ne, jen to svoje EXko nesnáším každou projížďku čím dál víc a s omezeným rozpočtem na rám není moc z čeho vybírat. Tak dávám do výběru už i rámy, po kterých bych dřív ani nekouknul :D

          • mpIII  

            Moc barviček co? :-P

            • jIrI___  

              Čím víc barviček, tím víc bajk ;). Spíš mi připadá, že čím dál víc drncá. No a taky ho už mám 3 roky… :D

              • mpIII  

                Mě na prvních letošních vyjížďkách taky připadalo že to nějak moc drncá, ale dnes jsem byl opravdu spokojený a užíval si to :0)

                No a 3 roky, za tu dobu někteří vystřídají biků 10 :0)

          • jirkas  

            uvědomuješ si ale, že ten rám je ruční práce a když se svářeč špatně vyspí, tak to nemusí vyjít?:)

            Jinak já mám na tlumiči RB nastavení, sag mám 20%, 85 kg a po každý vyjížďce je o-kroužek tak 3–5 mm od konce, což znamená tak 1 cm zdvihu.

            • Lišák  

              Jaké máš interní nastavení tlumiče?

              • jirkas  

                RT-M, VT-F, BV-175

                • Lišák  

                  Tak to musíš jezdit pěkně ostře! VT-F jsem měl. Kolo bylo hodně svižný, ale spíš takový „softtail“ než full. I při otevřeném tlumiči to na překážce napřed solidně koplo, než to šlo do zdvihu.

                  • jirkas  

                    Je pravda, že ho moc nešetřim. I u vidlice mi vždycky zbývá tak jeden 1 cm. Já ale tyhle věci moc neřešim, hlavně že to péruje. Kdybych ho časem chtěl citlivější, co bys doporučoval překopat? DHX kupovat nebudu:D

                    • Lišák  

                      Nechat přenastavit VT na „M“. Já ho nechal dát na „L“ a řekl bych, že už je to zbytečně moc. Ovšem RT mám „M“ a tlumič se i při největším otevření vrací dost pomalu. Tam bych volil určitě „L“.

                      Pokud budu nechávat upravovat RP23, tak si nechám přenastavit VT na „M“, RT na „L“ a snížit tlak dusíku v tlumení. Někdo tady psal, že po snížení tohoto tlaku chodí tlumič ochotněji do zdvihu i při vyšším tlaku v hlavní komoře.

            • jIrI___  

              Počítám s tím, že když v RB požádám o to, ať mi dají rám z jiné než páteční nebo pondělní dávky, tak mi vyjdou vstříc. Popravdě je ta ruční práce jeden z hlavních důvodů, proč IQ zatím stojí na pomyslném chvostu mého výběru (ano, i Kellys je před ním :D ).

              Tlumič máš ten RP23 jako v profilu?

              • mpIII  

                Tuhle paranoiu nechápu :0)

                • jIrI___  

                  Mohou za to roky brigádničení ve strojírenských firmách… :D

                  • mpIII  

                    Pravda je, že už Arthur Hailey v Kolech psal, že auta vyrobená v pondělí nebo v pátek za moc nestála :0)

              • Kubiczech  

                Vedle manufaktury RB je vietnamská večerka, takže když hezky poprosíš, tak ti to může vprostřed týdne svařit Sinh Nguyen. Srovnáváme Kellys. (:

                • jIrI___  

                  Pokud bude Sinh Nguyen mít robota, který vychrlí stovky/tisíce totožných rámů denně, bylo by to ideální řešení. No a kdyby tam někam přidal ještě ze dva páry čepů, tak už je to úplné labůžo :D

                  • Kubiczech  

                    Taková večerka bude, hádám, jen v Praze… (:

                  • jirkas  

                    tak si to iq někde projeď,ne? lepší než se ptát tady na foru

                    • jIrI___  

                      No já jsem si ho projel, ale abych zjistil něco kloudného, tak na něm musím pojezdit déle než víkend a to nemám možnost kde uskutečnit. A proto jsem hned v úvodu psal, jestli někdo nemá dlouhodobější srovnání s EXkem. To by mi řeklo víc než víkend na IQ.

              • Tomínos  

                Hele, mám RB, měl jsem asi problém s nevyspalým svářečem a komunikace probíhala ve stylu ->já:dobrý den práskl mi svár na rámu potřebuju nový a brzo, mám jet na gardu. p.Bartozs: hned posíláme, pošlete nám starý, ale prosím vás určitě. Do tří dnů byl tady nový rám. A podívej se tady na fóru, praská všechno :-)

                • konarider1  

                  tomu říkám přístup! Speech +100

                • mpIII  

                  Hustý… Jak to funguje po záruce? I když vy ste všichni střelci, mě to nerupne :0)

                  • Tomínos  

                    To nevím, po záruce mi to neprasklo. Ty, pokud by ses rozhodl, máš výhodu, že na nás praskacích se to kolo doladilo, třeba ta zadní kyvka už je uplně jiná (mohutnější) než ty původní.

                    • mpIII  

                      No až to rupne, tak počítám, že s RB nebude problém dohodnout nějakou slušnou cenu i na prasknutý po záruce.

              • jirkas  

                jo,mám

    • jakub  

      ahojky, to tohoto vlákna si dovolím založil lehký intzerát:

      koupím rám RB Speedster nebo RB IQ v zachovalém stavu včetně tlumiče rám i cenu nabídněte kuba@viridium.cz