• Abderson

    Zdravím, už delší domu přemýšlím že bych si koupil fulla našel jsem si pár adeptů ale jelikož jsou to pro mě neprobádané vody nerad bych udělal chybu. Radši se přikláním ke kolům na traily než k XC. Převážně se jezdím mimo silnice ale občasnému přesunu po nich se občas nevyhnu. Rád bych se vešel do zmíněných 55k.

    Vybral jsem si pár adeptů přikláním si zatím asi k neuronu nebo qayronu.

    Děkuju za odpovědi.

    https://www.canyon.com/….0/2467.html?…

    https://qayron.com/…40-q-29--p12

    https://rockmachine.us/…yellow-black

    https://www.trekbikes.com/…x-5/p/29459/

    https://www.giant-bicycles.com/cz/trance-29-3?…

    • novas752  

      Těžký výběr. Na Canyonu by mě štvaly zoufale slabé brzdy a vidlice která neni moc oslnivá ani čistě na xc.

      Qayron supr brzdy a odpružení ale zase to má jen 1×11 převodů s menšim rozsahem min/max převod.

      RockMachine a Trek je osazenim tak nějak celej špatně.

      Giant z toho vychází asi nejlíp. Ale brzdy furt nic moc (investice dalších 2–6 000 za nějaké slušné/dobré) a řazení je kus plastu které brzo také půjde do pryč (asi tak 2500 za páčku a přehazku Deore M6100).

      • Abderson  

        O té vidlici jsem někde četl ale doufal sem že to nebude až tak hrozná. A celkově budoucí investice do brzd mě bude trápit míň než kdybych si musel měnit vidlici

        U těch převodu jsem se bál menšího rozsahu oproti ostatním zda mi to bude stačit když to bude moje první zkušenost s jednoplackou

        Giant sem měl hned za nima jako zálohu tam jsem se bál menšího zadního zdvihu ale co jsem se dočetl tak to nebude takový problém

    • theedge  

      Cokoliv horsiho nez Neuron AL 7 nebo Giant Trance 29 2 je dost bida. Za rok te bude mrzet ze jsi radsi nepriplatil.

      • Abderson  

        Rád bych se udržel u té hranice měl by jsi nějaký tip okolo těch 55 kterej je na tom líp?

        • theedge  

          Je potreba si uvedomit ze cokoliv upgradovat pozdeji ( mozna mimo brzd ) vyjde vyrazne draz nez rovnou koupit lip vybavene kolo.

          Navic Sram SX a NX jsou vymenit dost blbe protoze to znamena i jiny orech coz muze znamenat jiny zadni naboj a prepleteni kola – dalsi finance navic.

          Kupovat lepsi vidlice a tlumice je financne taky hodne narocny.

          • Abderson  

            Samozřejmě to jsem zjistil když jsem přemýšlel investovat do mého současného kola což by se nevyplatilo vůbec. Jde mi o to jestli ten rozdíl ±10 tisíc udělá tolik.

            • theedge  

              Za ten rozdíl 10k tam budeš mít použitelný tlumení v podobě FOX 34 Rhythm a sadu Shimano SLX 1×12 nebo Sram GX Eagle s plným rozsahem, která je plně kompatibilní s celou řadou Eagle 500%.

              Jestli ti to za to stojí si musíš říct sám :-)

    • smizo  

      Prijlanel bych se k giantu, jen ty brzdy a razeni s hazkou :/ a zdvihu bych se nebal, bude to dost progresivni..jinak qayron je moc pekne osazenej za tu cenu, ale co sem slysel, tak se krouti zadni stavba, jak nema ten mustek a to bych videl jako vetsi problem..

      • Abderson  

        Na qayron sem narazil náhodou kdy mi na něj vyskočila reklama :D a právě co sem si tak přečet tak vycházel dobře v poměru cena/„výkon“ ale na nějaké dlouhodobější zkušenosti jsem nenarazil tím že fungujou teprve rok.

    • Khandy  

      jsem v obdobne situaci, takze to zde budu pozorne sledovat.

      do placu bych jeste nahodil:

      FOCUS Jam 6.7

      CTM RIDGE xPert

      • Abderson  

        Případně jsem ještě narazil na https://www.cube.eu/…yellow-2020/

        • Khandy  

          jinak u me zatim taky vede Qayron ale nemene dulezita je dostupnost a ted nejsou… srpen/zari pozdeji kdo vi?

          jestli uz neni lepsi pockat co bude mit Qayron 2021 imho presedlaj na 1×12 treba zpevni tu zadni stavbu a pak by to byla jasna volba teda pokud ponechaji ceny.

          btw kdy vyrobci cca oznamujou a uvadeji na trh nove modely?

        • Tomas_82  

          Tohle Cube vypadá zatím ze všech nejlépe co se osazení týče.

    • AleZ80  

      Rose Ground Control nebo Root Miller. Ten sice vyjde o 10 dráž, ale je to jiný level než výše zmíněná kola.

    • smizo  

      Mrkni na vitus bike, myslim, ze maj zajimavy ceny a celkem zajimave vybaveny kola..

      • Abderson  

        Koukal sem a vypadaj zajímavě ale zajímalo by mě jak je to pak například s řešením záruky pokud by se s kolem něco stalo

        • smizo  

          Tak s tim mam zrovna zkusenost, vyrobni vada a nabidli bud vymenu ramu a nebo vraceni penez formou voucheru..mel jsem ram z chainu..tak sem vzal vouchery, jenom chteli dukaz rozrizlyho ramu, ze je opravdu nepouzitelnej­..jinak mi nechali tlumic a tak a vratili v plny vysi ramu!

    • TomasC  

      Nebo si počkej, až bude k dispozici tohle :-)

      https://www.decathlon.cz/…8574830.html

      • Gwaihir  

        Pěkně vybavené, ale jinak vzhledově je strašné.

      • honzabike  

        No za ty prachy slušný osazení, dokonce s Pikem.

        Akorát ten design se mi moc nelíbí.

        Je to teda spíš Enduro. Těžkej terén, sjezdíky, traily.

      • Khandy  

        na prvni pohled zajimavy ale co ten ram stejnej pro 27.5/27.5+/29 to je zase na facku… a geo je solidni ulet BBdrop jak XC, Stack jako krava a sice nejsem zadnej exprt na geo ale prijde mi to jako desnej ulet ale treba to bude progress nekam co bude fajn :D

        design tezkej prumer a bowdeny vsude jen ne ramem…

        • MlokCZ  

          Co by na té geometrii mělo být za úlet? To, že je to pro 27,5" kola je pouze reklamní úlet, že je to s tím kombpatibilní. Ale je to normální 29" (a nikde nevidím, že by to prodávali s 27,5" koly), která má zcela běžnou nijak problematickou geometrii.

          Kolik bys chtěl BB drop pro 29" 150/140mm fulla? Za mě tedy zcela rozumná hodnota těch 32mm. Stack na 29" s daným zdvihem také nic zvláštního.

          U bowdenů je to o preferencích. Svoje novější kola mám všechna s vedením uvnitř rámu a že bych z toho byl nadšený, tak to rozhodně nejsem. Klidně bych se vrátil k vedení venkem (i když hodně záleží kudy venkem je to vedené).

      • Stavel  

        Průchodnost pláště vzadu je problém. 2,25 mi přijde málo.

        • MlokCZ  

          Určitě by si takové kolo zasloužilo větší průchodnost pláště než 2,25". Z čeho jsi vzal tu informaci, že to tak je? Možná to tam někde uvedené je a jen to nevidím. Na fotkách to poznat není, tam není dostatečně detailní fotka.

          • Stavel  

            Je to víceméně stejný rám jako AM100s (loňský model). Recenzoval TH a navíc jsem ho viděl i naživo v obchodě. Mám pocit, že na francouzských stránkách byla snad i ta maximální průchodnost uváděna.

            • TomasC  

              Nevím, jestli je AM500S dobrý nebo špatný, ale moc se mi teda nezdá, že to je víceméně stejný rám jako AM100s.

    • honzabike  

      Zkus se podívat po nějakých slevičkách nebo nějakýho prodejce ukecat. Z ceníkovky můžou jít klidně o 20–25% dolu a stejně je to nebude bolet. Teď je bohužel sezona, tak se jim moc slevovat asi nebude chtít. Nejlepší je na tohle podzim – zima. Navíc kvůli koroně může bejt nedostatek kol a ty na rok 21 má prý dojít k zdražení.

      • Abderson  

        Právě už jsem četl i článek že kola jsou všude vyprodaný a je po nich poptávka. A dost možná než se k tomu rozhoupu tak bude konec sezóny a uvidím jak to bude vypadat a tím zdražením si mě nepotěšil pokud to tak bude

        • AussigBiker  

          Zakejval se kurs dolaru, i Štěrba na FB psal že kola budou příští rok dražší. Teď je po nich navíc masivní poptávka. Na druhou stranu pokud opravdu přijde krize a nebudou kšefty, tak nějaký zlevnění asi přijde, ale buh ví co a jak to bude, křišťálovou kouli nikdo nemá :-)

    • Pepin Thorx 70  

      .....a co zkusit nějakou druhou ruku-třeba zde na bazaru

      https://www.bike-forum.cz/…-expert-2015

      • Abderson  

        Taky jsem o tom premejslel ale bojím se abych nekoupil zajíce v pytli

        • Davidakta  

          S tvým rozpočtem a ohledem na to že je to prvotina, bych ojetinu neřešil. Ten gayron:) je úplně v pohodě, nevím k čemu ti na trailech bude rozsah 500%. Mě by na trailu stačilo 1×3 11–42

          • Gwaihir  

            Někteří by rádi na ty traily dojeli :)

            • Davidakta  

              To je pravda, ale nevidím důvod proč bych tam nedojel na 1×11

            • Baba-Ji  

              32z převodník a 11–42 a vyjedeš vše. Větší převody navíc už beru jako luxus :)

              • Lišák  

                Že bych chtěl mít na 26" 3× něco nejlehčí převod 22 / 26? Nevím, nevím. ;-)

                Na druhou stranu – já nejsem sportovec. Tazatel možná jo.

                • Davidakta  

                  Nevím na co reaguješ a nechce se mi nad tím vůbec přemýšlet :)

                  • Lišák  

                    Pokud nevíš, na co reaguji, stačí kliknout na zalomenou šipku za časem příspěvku.

                    Pokud se ti opravdu nechce vůbec přemýšlet, tak tě uklidním, že moje reakce nebyla na tebe, ale na Baba-Ji.

              • theedge  

                Mit na 29 kole nejlehci prevod 32–42 je teda prisny :-) to bych asi hodne tlacil :-D

                • Davidakta  

                  Buď musíš zabrat, nebo si koupit elektriku

                  • theedge  

                    Proč elektriku ? Mě stačí orel 30–50 :-) Ale chápu že jsi velkej borec …

                    • mirorek2  

                      :D

                    • Davidakta  

                      Jestli tenhle převod běžně využiváš, tak jsem rád že nejezdíme na stejných trasách :D

                      • theedge  

                        Jo využívám. Tak mám zato že se tu bavíme o trailovým kole. A pokud chceš jezdit traily z pořádnýho kopce, tak na něj musíš napřed vyjet … a pak ještě třeba 3× znovu.

                        • Davidakta  

                          A to nejde bez 30×50? Nebo se nechce? A navíc lehkej převod není pro tazatele u 1×11 problém

                          • mirorek2  

                            Nechce?? Provokuješ, nebo tam nemáte kopce? 30/50 je na 29" úplně ok…

                          • theedge  

                            už jsem ti napsal že jsi velkej borec, tak už můžeš jít onanovat jinam :-)

                          • Stavel  

                            Já teď vyměnil na 28×50 ateprve teď spokojenost.

                            • p@X  

                              To už neudržíš rovnováhu ne? Na silnici musíš být šnek…

                              • MlokCZ  

                                Neudrží rovnováho jen ten, co neumí jezdit na kole. Přeci ve výjezdu není žádný problém klidně zcela zastavit a držet rovnováhu (pokud tomu nebrání nějaký těžký technický terén), natož při jakkoliv malé rychlosti.

                                28/50 na 29" při kadenci 70ot./min. → 5,4 km/h. Tedy vůbec žádný extrém. Naopak by se tedy pro slušnou kadenci dal použít ještě daleko lehčí převod.

                                A zase jsme zpět u toho, že komu ten převod se zdá moc lehký, tak:

                                • buď je opravdu nadupaný a i v těžkých 20%+ výjezdech jede výrazně rychleji než těch 5,4km/h (na což je potřeba už sakra velký výkon, zvlášť když to je na aspoň trochu pomalejším povrchu)
                                • drtí nízké kadence (a to těch 70ot./min není žádný exterém, klidně jezdím výjezdy i 80ot./min)

                                Sám vozím nejlehčí 24/42 (odpovídá cca 30/50) a při mojí optimální kadenci do výjezdu jedu 6–6,5km/h (tedy samozřejmě musím někdy jít i do nižších kadence než je optimální).

                                A obráceně na silnici:

                                28/10 na 29" při 90ot./min → 35km/h. To mimo sjezdy bohatě stačí a není problé točit i o něco vyšší kadenci a tedy jet ještě rychleji.

                                Problém bude akorát v tom, že už mohou rychle odcházet malé pastorky, jak se budou řadit častěji a pak také se často bude řadit skok 10–12.

                                • p@X  

                                  Můj názor je, že kdo potřebuje k orlovi menší pilu jak 32z, měl by se nad sebou zamyslet. Moji kolegové vozí 11s a nestíhám.

                                  • novas752  

                                    Jenže na jaké kolo? Vyšší zdvihy do kopce prostě nejedou, se stejnou fyzičkou tam potřebhješ o 2z menší.

                                    • p@X  

                                      Jo pardon, jsem stále ve zkomírající kategorii XC, kde není nic vyjímečného 34z.

                                    • MlokCZ  

                                      To tak je, ty 2z na převodníku mi také zhruba odpovídají (u mě rozdíl 130mm full vs HT). Ale i kdyby bral o něco rychlejší kolo více k XC, tak v reálu se to stejně téměř vždy dostává do situace, že mnoho jezdců točí v prudkých výjezdech extra nízké kadence a pak operují tím, jak má každému stačit i větší placka.

                                      Při kombinaci opravdu náročné výjezdy (přes 20%, ne zrovna nejrychlejší povrch), ne tak velký výkon a k tomu kadence aspoň 60ot./min. to v reálu nevyřeší žádné na trhu dostupné převody. Tady ani těch 28/50 pořád nestačí.

                                      Pak už je to celé jen o tom, jak moc kdo je ochotný do těch extra nízkých kadencí chodit. Na pár metrů s tím nemá problém asi nikdo, v horách ve výjezdech nad hodinu už s tím má problém mnohem více jezdců.

                                      A o tom, jak kdo je ochotný tlačit (někdo raději tlačí, někdo se tlačení vyhýbá co to jde).

                                  • theedge  

                                    Zamyslet se nad sebou by jsi mel hlavne ty … to je zase muj nazor :-)

                                    • Pepin Thorx 70  

                                      Hošové, nějak se vám v diskuzi vytratilo téma – První full do 55 Zatím se tady mrskáte a hádáte, kdo má větší či menší či žádnou pravdu. Zkuste se vrátit k tématu a poradit

                                  • MlokCZ  

                                    To jsou zase obecná nic neříkající prohlášení.

                                    Smysl se má bavit jen konkrétně. Tedy nahoď sklon kopce + povrch a jakou to jezdíte rychlostí. A hned se ukáže, kde je realita. Tedy jestli opravdu super výkonnost jak profíci, drcení nízkých kadencí (což je právě na zamyšlení) nebo neježdění náročnějších výjezdů (což bych u vás ale nečekal).

                                  • Pepin Thorx 70  
                                    • 1
                                  • Stavel  

                                    Nevím no. Jezdím kadenčně. 90 ot/min do kopce je pro mě akorát, vyšší zdvih, artroza kolene. Výkonost neznám. Závody nejezdím, ale XC okruh v NMNM bez stadionu objedu za 16 min.

                                • Pepin Thorx 70  

                                  +1

                          • Lišák  

                            Jaké jsi jezdil nejlehčí převody dříve? 30×50 na 29" odpovídá 22×34 na 26".

                            Pro mě osobně nutnost.

                            • snas89  

                              Jezdim ted 34/50 a da se. Hodne pomuze taky jak je resena kinematika fulla. Tim jak je kolo efektivnejsi do kopce, tak je to pro mne stejne narocny jako 32/50 na starym kole.

                              Kde se to lame jsou tahly stojky. Jo tam minobcas dochazi:)

                              • novas752  

                                Spíš co je to za full. Xc jede do kopce daleko lépe než nějaký enduro.

                                Na 27,5" 160/160mm kole mám nejlehčí ideálně 32–51. Na stejný 29" kolo bych potřeboval 30–51. Na 29" XC fullu bych kousnul i 34–50.

                                • snas89  

                                  Mluvim porad o xc fullu 100/100.

                                  Viz moje ex a soucasny kolo.

                      • Nutribird  

                        Tak zkus vyjet Rychleby na těch 1*3. Pokud chceš z kopce, musíš i na něj a každý nemá za barákem lanovku.

    • Tom-T45  

      Sem tam se může objevit nějaký nesmyslný výprodej. Např. minulý rok v létě jsem si koupil v Dekáči enrudance silnici Sram Rival 2×11 s hydraulickýma ktoučovkama za 20 tis. V únoru v outletu Canyon vyprodával Neouron CF 9.0 2019 zlevněný z 83 na 58 tis.

      Ale teď je taková divná doba, tak je otázka, jestli letos vůbec na nějaké slevy dojde…

      • jerrymouse  

        Shanim pro kamarada kolo v podobne relaci (uz skoro mesic). Trailovy/AM kolo, okolo 50, novejsi geo, slusna vybava. Klidne jety, kdyz bude pekny.

        Nikde nic neni a kdyz je, tak je to hned pryc (jak jety v bazaru, tak novy). Vyrobci taky nic nemaj, poptavka je vysoka (lidi jsou zavreny doma a dali se na cyklistiku; na inzerat se ozval par hodin po zverejneni a byl 6. zajemce). Skoro bych s vyprodejema nepocital (maximalne exoticky velikosti).

      • Davidakta  

        Spíš jde o to,jestli bude co vyprodávat.

      • Nitroglycerin  

        Někteří z nás pamatují doby, kdy se nová kola ke koupi počítala v jednotkách ks za rok na okresní město:-)

        Rodiče mi slíbenýho Favorita s pětikolečkem a rychloupínáky sháněli přesně rok: K jedněm narozeninám jsme ho měl slíbenej, k dalším jsem ho dostal. A to byl vedoucí cykloprodejny náš dobrej známej (máma-dětská lékařka se mu starala o děti). Jenže těch kol přišlo na padesátitisícový město 4–5 za rok, tak i přes protekci jsme čekali ve frontě 12 měsíců.)

      • Abderson  

        Mám docela strach že letos to nebude žádná sláva, kola jsou momentálně nedostatkový zboží, popravdě jsem čekal sem spíš opak že v době krize o který teď každej mluví nebudou chtít lidi za kolo 40tis a víc.

        • AussigBiker  

          Pokud krize prijde, tak bude mit malinko spozdeni, vyhazovat se teprve tak nejak zacina a zatim asi prevladal u vetsiny optimismus, ze pri otevreni ekonomiky navazeme tam, kde jsme byli. To se nejspis nestane a uvidi se, jestli krize sejme vsechny obory nebo nektery poskodi vyrazne vic.

    • Annaiqi  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • smizo  

      Nekoukal jsem, ale nedal by se sehnat nejakej ghost nebo cube?

    • Pepin Thorx 70  

      Netuším, jak je na tom Artur a celopéra, ale tohle mají v 21"

      https://www.cyklocentrum.cz/…-ray-27-2019#…

    • tonik666  

      Jednoduse- dulezity je zaklad, protoze ten se spatn(draze) meni – ram, vidlice, tlumic, kola.

      Zbytek se meni snadno-brzdy, pohon vymenis za par stovek.

      Takze bych sel po dobrem ramu (treba Trance), dobre vidli, tlumici a kolech.

      • Gwaihir  

        Tak může si od trance koupit jen rám. Myslím, že jsem ho v Brně v prodejně viděl viset.

        • tonik666  

          To vetsinou nedava smysl, ram bezne stoji jako cele kolo v zakladni vybave

    • hmm  

      Těžký výběr. Osazení kol je katastrofální. Maskují se obyčejné vidle novým kabátem aby vypadaly drahé. To stejné brzdy, naštěstí brzdí dobře i ty laciné. Kola se osazují výplety co se kroutí to je ale normální. Převody viz jednoplacka to je oříšek A váha kol. To je obrovská tragédie.

      • tonik666  

        Tak jsem na to koukal a vzal bych Trance.

        Ideální by bylo přihodit pár peněz a vzít Trance 2 2020, který je celý na SLX a Foxu, tam bys nemusel měnit vůbec nic.

      • Abderson  

        Při tom hledání fulla tím že jsem si řek že ho chci jsem narazil na článek (titulek nějak Proč jezdit na trailovém hardtailu) po přečtení mě to nějak nahlodalo a začal sem zvažovat i hardtail takže stále jsem na vážkách

        • tonik666  

          a psalo se tam ze drnca?

          ja mam oboje, hardtail me bavi hodne, ale proste drnca treba den v trutnove uz bylo moc

        • esmo  

          Mít jedno univerzální MTB kolo, volil bych určitě fulla.

          • snas89  

            +1:)

          • JachymP  

            Ale ne za 55K. Já bych za 55 vzal HT a na TT bych si kolo půjčil.

            • snas89  

              Na bazaru se da najit. Jen to chce hledani a mozna ten cas. Moje stary kolo jsem prodaval vyrazne pod 55 a to tak, ze sobe bych si ho klidne prodal. (Jakoze v dobrym stavu, po servisu,se sramy ale bez starosti).

              Podle me najde:)

              • p@X  

                Druhá věc je taky náročnější údržba, osobně bych už fulla z bazaru nebral.

                • Baba-Ji  

                  jako ze full za bazaru bude potrebovat narocnejsi udrzbu nez full „z kramu“?

                  • p@X  

                    Ne, že u fullu z bazaru nevíš, v jakým stavu je zadní stavba. Může to být prolitý olejem, aby to na chvíli ztichlo apod.

                    • hmm  

                      Konečně rozumné názor. Kolik majitelů ladí bahno na wapce? Většina? :-D

                    • Baba-Ji  

                      No vymena lozisek mne od koupi na bazaru tak nejak furt neodrazuje. Zas takova slozitost/kom­plikace to neni, vicemene jde o spotrebak

                      • p@X  

                        Je to neskutečný opruz, zvlášť pokud nemáš origo přípravek.

                  • novas752  

                    nový full = hned neni potřeba vyměnit spotřebák. Full z bazaru už má něco najeto a pokud to nenechal úplně zgenerálkovat původní majitel (což by započítal do prodejní ceny), budeš to muset udělat ty. A že to u fullu docela snadno naskáče přes 10 000 jen za spotřebák – jen třeba ložiska, 6 v nábojích + klidně 10–16 v zadní stavbě, vše 150–300Kč za kus, hlavový ložiska, středový a jseš klidně na 6000 jenom za samotný ložiska. K tomu řetěz možná i s kazetou, brzdový destičky a možná i kotouče…

                    • mirorek2  

                      tak tak, desítka jak vyšitá, k tomu repas vidle a tlumáku a máš to hned 15, když nejsou třeba vydřené nohy :-)

                      • Baba-Ji  

                        Ale tohle vsechno vidis, tohle nejsou skryte vady, ktere bys pak musel „znenadani“ resit, takze si to muzes pred koupi spocitat, jestli se vse stale vyplati ;)

                        • novas752  

                          Jak kdo to vidí.

                        • hmm  

                          Takže mi majitel sundá čepy abych si mohl zkouknout jestli nejsou přemazaný ložiska co jsou po smrti? To je vidět? Sundá mi i nohy vidle abych si mohl ověřit dodřené nohy a rozebere komoru tlumiče abych viděl hromadu nepořádku v komoře? Na tohle fakt nemám. Proto opravdu odmítám kupovat jetýho fulla. Zadní stavby praskají normálně díky ložiskům a když vidím jak jezdí všichni na kolech co lupou a vržou a je to kolo klidně za 150tis tak se mi zvedá kufr.

                          • Baba-Ji  

                            Spatne lozisko poznas bez jeho rozebirani. Staci sundat zadni kolo a tlumic. Podle chodu zadni stavby pri pomalem pohybu volne rukou uz leccos poznas. Na vypozorovani odrenych noh nepotrebujes rozebirat vidlu. Jestli jsou vydrene pod stirakama, s velkou pravdepodobnosti budou i nad nema, cili viditelne ;). Prosate vse lze, kdyz vis, na co koukat. Pokud chces. Pokud nechces, nemusis se samo extra aktivittou spojenou s nakupem z bazaru zatezovat.

                            • novas752  

                              To už musí být ale hodně po smrti ložisko. Načatý ložisko který za pár set km odejde jen vyndánim tlumiče nepoznáš, to musíš vymontovat aspoň jeden další čep aby se s těma dílama dalo otáčet samostatně.

                            • mirorek2  

                              Některé vidlice se vydírají (zanedbaná údržba) jen futrama, pod stíráky může být povrch v pořádku

            • esmo  

              Aji za těch 55, kompromisy tam jsou, ale jezdit se na tom v klidu dá.

              Uvědomme si, že když se jedná o provního fulla, tak to nemusí být hned tip ťop. Ono ty pozdější upgrady tě s kolem sblíží a líp tomu porozumíš, víc si s tím vyhraješ. Než když si koupíš hned nekompromisní střelu, ale nebudeš si schopnej ani pořádně nastavit kompresy na tlumiči…

              • tonik666  

                Přesně tak. Za 55k se na tom v klidu jezdit dá, a navíc možná nepozná ani rozdíl :D

            • kocers  

              Na bazaru, když má člověk štěstí, se dá i mnohem levněji. Kamarádovi se povedlo na jaře ulovit tohle https://www.cyklobazar.cz/…1-5-ge-vel-m . Dokonce v tom nebyl ani žádný háček a kolo bylo v podstatě nejeté a ve skvělém stavu.

        • AleZ80  

          Nedávno jsem se svezl na Orbea Laufey. To kolo je hravé, ochotně se pouští do zatáček a položená hlava mu dává stabilitu, ale absence zadního odpružení ho strašně zneklidňuje. Jak to vzadu poskakuje, tak to vytváří předozadní pohyb až na řídítkách. Jelikož už docela dlouho sedlám jen fulla, tak mě to moc neuchvátilo.

    • Tofifee  

      Ahoj, jsem v podobné situaci a nakonec jsem skončil u tohohle https://www.ctm.sk/…/raw-cierna/?…

      Je to teda na 27,5”. Zatím čekám na dodání, takže se nemůžu podělit o zkušenosti.

    • OndrejA  

      https://www.rosebikes.de/…ol-2-2686130

      vypadá dost zajímavě za 2k €

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.