• perutacka

    Nazdar. Moje anabáze s výběrem fullu vesele pokračuje a já bych (opět O:-) ) ráda slyšela vaše názory. Věc se má tak, měla jsem objednanou Meridu (rám M, kola 27,5). Nicméně mi bylo po dvou měsících čekání sděleno, že kontejner prý zrušili kvůli jakésik výluce či co (grrr!!!!) a kolo nebude – jakože vůbec nebude. Zvažuji, že bych si místo 27,5 vzala 29. Měřím sice necelých 180 cm, ale mám docela dlouhé nohy (na rámu M u 27,5 jsem měla sedlovku asi cenťák do maxima vytažení), takže s velikostí rámu problém nebude. Co řeším je jízda v terénu. Nejsem každý víkend v bikeparku, ale občas si ráda zajedu do Buchovských hor – stezky pro pěší a někdy to vlastně ani stezka není :D – spíš něco, co vydupaly srny. Moje otázka tedy zní – je opravu 29" v terénu tak neohrabaná (z pohledu hobíka – pokud možno ženy) a jak moc se s tím nadřu? Koukala jsem na předchozí vlákna, ale tam se většinou řeší HT. Kolo má navíc vpředu 130 mm, což už (jak jsem naštudovala na netu) se u 29" moc nenosí – resp. je to zbytečné. Kolo si samozřejmě vyzkouším, ale mám možnost zkusit ho jen okolo prodejny a na asfaltu toho moc nepozkúšám. Díky moc za rady ;)

    PS: já vím, že je to Merida, ale mám na ni slevu a je to jeden z mála rámů, který mi v mé cenové relaci – do 50 tis. seděl)

    0 0
    • Mr.Infernal  

      Ne, dnešní 29ky bych jako neohrabané určitě nepovažoval, jde spíš o preferenci a techniku každého jezdce. V rozbitém terénu po nějakých vydupaných cestách bych řekl že bude 29ka lepší než menší rozměry. O 27.5 bych uvažoval kdybych chtěl spíš vyšší zdvihy a motat se v hodně úzkem terénu viz některé traily na rychlebkách kde se to menší kolo napasuje přece jen líp.

      Nakonec je to vždycky o vlastní volbě, já dlouho 29ky zavrhoval, pak jsem jich několik vyzkoušel a zaujaly mě o dost víc než 27.5, které mi přišly takové unylé a nevýrazné, teda až na santy ty jsou super vždycky :D

      0 0
      • perutacka  

        No na Rychlebkách se s ním asi budu seznamovat :D Tak doufám, že ho (se) tam zrovna někde nezruším… Zase jsem si říkala, že ale bikeparky budou spíš výjimka, spíš asi ty lesní cesty: kořeny, stopy od traktorů, občas nějaký ten šutrák.. Navíc taky než tam člověk došlape po tom asfaltu, tak to taky trvá… Pro mě jako plus je do terénu lepší stabilita 29" (trošku si říkám, že na tom M rámu s 27,5 bych byla – kvůli nutnosti výšky sedlovky – jak vosa na bombóse :D ). No jsem zvědavá na ten pocit až si na něj sednu. Díky za zkušenost.

        0 0
        • Mr.Infernal  

          No já trávím na rychlebách hodně času a zrovna zítra mi příjde nová 29ka. Když nic jiného tak se to bude valit dobře přes ty tamní šutry :) Ale rychleby only, na místní enduro trasy ze závodů minulých let nebo připravované úseky bych raději 27.5, je tam hodně dropíků kde musí jít člověk hodně za řidítka takže čekám kdy mi zadní plášť projede zadkem..... Na sft, potok, vidnavu, velrybu a tajemného je to jedno. Osobně nejsem technicky zdatný jezdec rád bobmbím všechno pokud možno rovně a nehraju si s tím nějak, proto nakonec 29 :)

          0 0
    • jandoo  

      Myslím, že na Meridě letošního ročníku není nic špatného. S 29 tu asi nikdo mít zkušenost nebude, je to novinka pro letošek, ale konstrukce odpružení s plovoucím uchycením tlumiče je podle mě povedená, nemálo podobná té na Trek Top Fuel EX ;) Navíc obě pevné osy, tapered hlávko, návarek na sideswing přesmykač, pěkně tvarovaný rám s vnitřním vedením lanek…naživo se mi dost líbil, viděl jsem ho přesně v té modré z tvého odkazu :)

      0 0
      • perutacka  

        Jop, to se mi na ní též zalíbilo. Spíš jsem to myslela s 29" v terénu obecně. Začínají se totiž množit komenty typu: je to jen marketingový tah, 29 je neohrabaná a hodí se spíš na trekové kolo… 29 je do kopce (a) v terénu na nic… MTB má být 26 apod. Tak jsem chtěla slyšet názory ostatních, jestli se tím v terénu domluvím.

        Díky za ohlas.

        0 0
        • jandoo  

          To nemůžu úplně posoudit, mám přes dva metry a na 29 jsem přecházel rovnou z crossového kola :) Na 26 a 27,5 jsem neseděl dost dlouho, abych mohl udělat nějaké závěry. Když se ale podívám na geo té meridy v 29, tak jak hlavový úhel 69 tak kraťoučký představec bude hravosti nahrávat mi přijde. S mojí výškou není co řešit, ale u tebe je to tak 50:50. Škoda, že jsi nestihla letošní testfesty, nejlépe by bylo si oba rozměry projet (na jiných značkách, merida tam bohužel nebyla). Osobně mi přijde, že v terénu jsem na 29 limitovaný hlavně délkou celýho kola, což je u 23" rámu pochopitelný :) U menších velikostí to nemusí být takový problém.

          0 0
      • AleZ80  

        Koukám, že se po dvouletém laškování s virtuálem vrátili k jednočepu.

        0 0
        • Tomínos  

          Myslím, že to mají rozdělené podle zdvihu, 140 a výš virtuál, zbytek jednočep.

          0 0
    • Orgic  

      Já bych se toho nebál, mám Spectrala 29" se zvihy 130/130 a je to super univerzál. Jasně, na točitých pěšinách to nebude tak obratný jako menší kola, ve zbytku ale bude myslím lepší. S tvojí výškou bych do toho klidně šel.

      0 0
    • wego1991  

      Mám již třetí 29 (192 cm) a jediná situace za které mi 29 připadá neohrabama (a často v ten moment nějaká ta ***** padne :) je když třeba na nějaké stezce (šířka cca 2 m) se mám otočit o 180°..

      Ale pokud pro tebe 29 bude ideální volba nevím to si každý musí zkusit a rozhodnout sám.

      0 0
    • MlokCZ  

      Nejlepší je vyzkoušet, každý velikost kol vnímá jinak.

      Jezdím aktuálně dva fully. Jeden 29" 130mm a jeden 26" 150mm, oba 18" velikosti (29" HTčko mám dokonce jen 17,5"). A i když u HTčka jezdím 29" už 5 let, tak u fulla jsem poměrně dlouho 29" nechtěl. Měřím 182cm a nohy průměrné, takže můžeš mít nohy i delší než já.

      U toho 130mm fulla určitě u 29" zůstanu, ale už to nevidím ani po nějakém čase současného ježdění obou rozměrů tak jednoznačně jako u HTčka (u HTčka bych pro sebe o menším rozměru ani nezauvažoval).

      U 29" fulla je u tohoto zdvihu nutné si více pohlídat standover i když máš nohy delší. Mám výrazně sníženou konstrukci horní rámové trubky, takže mám dokonce o malinko více místa na horní rámovou trubkou než u 26" fulla.

      A vlastnostmi má každé řešení svoje výhody a nevýhody. A poměrně dost to bude záležet od délky zadní stavby u 29" fulla (do 130mm zdvihu ale na trhu moc 29" fullu s výrazně kratší zadní stavbou stejně není):

      • 29" je přeci jen o trochu méně obratná, zvlášť pokud tam nebude nějaká výrazně kratší zadní stavba (což nebude, ta Merida má 445mm), ale nic hrozného to není
      • jde to s 445–450mm znatelně hůře na zadní, ale samozřejmě to není nepřekonatelný problém (v případě prasoskoku je to fuk, že je zadní stavba delší)
      • do průdkých výjezdů je ta delší zadní stavba ale zase hodně příjemná
      • průjezdnost terénem je jasně lepší u 29"
      • grip při použitém stejném plášti je lepší u 29"

      Mě vadí nejvíce u 29" větší zasekávání kol. Typicky v pasáži s většími šutry, kde se jede malou rychlostí. Tam se mají větší kola tendenci při točení blokovat o šutry tím jak jsou „delší“ a hůře se tam vejdou. Někdy mohou pomoct širší řídítka, že je potřeba jen větší síla. Někdy to jsou ale pevné šutry a tam to ani širší řídítka neřeší.

      A já nesnesu na dlouhé vyjížďky moc široká řídítka (vozím na všech kolech jen 62cm široká), takže se s tímhle možná u 29" více peru než někdo jiný.

      Při pravidelném střídání obou těch fullů si ale o něco častěji říkám, že na tuhle pasáž bych raději 29". Jak má každé svoje, tak občas si to říkám i obráceně, že tuhle pasáž bych raději jel na 26" fullu.

      Kdybych musel mít jen jeden rozměr u 130mm zdvihu, tak už bych zůstal u 29".

      Co se týká jak se na tom nadřu, tak tady nemám rozdíl mezi těmi fully vůbec žádný. Na obou mám ± stejně těžká kola i pláště (29" Cmax XL + 2,25" RoR/RaR snake skin proti 26" DT 350 + KOM 25mm + XK 2,4"), takže třeba do výjezdů je to ± nastejno. Na rovině jede o trochu lépe 29" za mírně rychlejší pláště + o malinko méně houpavá zadní stavba (zadní stavba nijak nesouvisí s rozměry kol), přitom ale grip ± srovnatelný (větší ten grip vyrovnají).

      0 0
      • MlokCZ  

        A ještě bych v případě 29" určitě doporučil 34mm vidlici.

        V praxi mi to přišlo u 29" 130mm 32mm vidlice s tuhostí horší než u 26" 150mm 32mm vidlice. Není to tedy úplně korektní srovnání protože srovnávám RVL vs FOX Float. Délka vidlic je skoro stejná, ta 29" může být v reálu o nějaký ten mm delší, ale rozdíl minimální (a bude záležet na konkrétních vidilicích).

        U 26" 150mm 32mm mi tuhost na můj vkus přišla ještě pořád ok a nevadí mi, u 29" už mi to už trochu vadilo (a už tam mám 34mm vidlici, kde je tuhost o hodně lepší) i když se s tím samozřejmě jezdit dalo.

        0 0
        • jandoo  

          U toho rozpočtu co má k dispozici to s 34mm vidlicí půjde hodně těžko. Také je třeba vzít v úvahu její váhu a nevíme s jakou váhou hodnotíš ty :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Já mám 70–72kg a výška je skoro stejná. Takže o moc lehčí než já nejspíš nebude. Dle toho co psala, tak terén zase j

            S cenou je to jasné, to půjde těžko. A také může začít s 32mm vidlicí a případně řešit časem kdyby to byl problém.

            Cenově to s výměnou vidlice nemusí být tak hrozné. V mojem případě to třeba možná nebude stát nic nebo mi ještě může i nějaká koruna zůstat po výměně. Ale to je dané tím, že na kole byla v originále Foxka v nejvyšší verzi a vyměnil jsem za upraveného Aurona.

            0 0
            • perutacka  

              Výška necelých 180 cm, váha +/- 60 kg ;)

              0 0
              • jandoo  

                Hmmm, vysoká, štíhlá, jezdí na kole a dokonce ráda traily… A když máme ten máj, proč bych se nezeptal…odkud jsi? :)

                0 0
              • Breakpain  

                letní foto? :) … lépe se radí když jsou vidět aktuální proporce ;)

                0 0
                • jandoo  

                  Hele, já jsem tu byl první :p Trochu kolegiality mezi námi vysokými by neškodilo ;) :D

                  0 0
                  • perutacka  

                    To mi vysvětlete: jak to, že se to (zase) stočilo k mým mírám a požadavku na foto? :P :D A jóóó, ono začíná to jaróóó :P Jezdím většinou v Buchlovských horách, když už to mosíte vědět ;)

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Za 1. tady to jede celoročně.

                      Za 2. oni to nemusí vědět, ale chtějí to vidět (foto).

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Lépe bych to nenapsal ;)

                        0 0
                      • Al Stra  

                        nechci si dlouze dopisovat, fotky neposílám, na kafíčka chodit nehodlám, chci reál..-)

                        0 0
                  • Breakpain  

                    Klid, já jsem jen zvědavý, nic víc ;)

                    0 0
      • Manzak  

        Kdyz ctu tve dilema ohledne stridani fullu, nenapadlo te poridit 27,5? Urcite napadlo, to je mi jasny :)

        Byl by to takovy kompromis, i kdyz je to spis lehce prerostla 26 nez neco mezi, ale nemusel bys resit, ze zrovna ted by se ti hodilo zrovna to druhy kolo :D

        0 0
        • MlokCZ  

          27,5" nemá pro mě vůbec žádný smysl. 27,5" není až tak kompromis, protože reálně není 27,5" rozměr přesně mezi 26" a 29", ale má o něco blíže k 26".

          V reálu mi pak přijde rozdíl mezi 26" a 27,5" hrozně malý, skoro zanedbatelný, tedy určitě 26" za 27,5" měnit nebudu. A zvlášť když mám na 26" hodně objemné pláště (60mm reálná šířka).

          Pokud někdy pořídím 27,5", tak to prostě bude náhrada 26tky a nijak to nezmění současnou situaci.

          Spíš se ale může stát, že nechám dožít pár let současného 26" fulla a v budoucnu zůstanu jen u 29".

          Udržování více rozměrů kol jsou jen starosti navíc. Teď ještě máme doma další dvě 26tky manželky. A nechtěl bych udržovat 3 různé velikosti kol.

          0 0
        • perutacka  

          Ahoj uvažovala, ale bohužel model (jo. řekněme si upřímně barva :P ), kterou jsem si vybrala není v ČR v dané velikosti k dostání (a asi už ani nebude). Na barvu to nejezdí já vim, ale když já už se s tou modrou tak smířila, že jsem se na ni začala těšit O:) a teď prd z teho :D nNavíc si i trochu říkám, jestli mi právě není souzena ta 29" kvůli tomu, že na 27,5" M mám už docela dost dlouhé nohy (viz. výše vytažení sedlovky v úvodu vlákna) a na L zase krátké tělo :D

          0 0
          • Manzak  

            Vsak za barvu se stydet nemusis, ono se to tady zlehcuje ze na barvu se nejezdi, ale ja myslim, ze vetsina k tomu stejne prihlizi pri vyberu kola. A modni policie BF na to taky ostre hledi, takze myslim to je v poradku vybirat podle barvy :)

            0 0
          • jandoo  

            Nechci jitřit rány ale ta modrá je v takhle prosluněném dni fakt moc pěkná, viděl jsem na vlastní oči :) Přesně chápu jak se cítíš, také mi vyprodali letošní velikosti jednoho z vyhlídnutých kol a touha pořídit je tak velká :)

            Jinak, v eMku bys měla sedlo vytažené stejně i na 29, délka sedlovky se shoduje. Ale to podle mě není problém, důležitější je správná délka.

            0 0
            • perutacka  

              To máš pravdu, ale 29" má o 22 mm vyšší stack, takže si myslím, že posed by byl pohodlnější (teda aspoň doufám). Add modrá – když jsem to viděla poprvé, řekla jsem si – to teda nee, jenže pak jsem tam byla ještě jednou a potom si ho vzala i ven projet (ale byla to 29 L).. no a už to bylo :D Je to sice možná trochu blbost, pořídit 29" místo 27,5" jen kvůli barvě, ale když ona z toho ta 29" zatím nevychází zase až tak zle… A když k tomu člověk připočte, že by byla v té modré.. :D

              0 0
              • MlokCZ  

                U 29" je sice snažší dostat výše řídítka, u 130mm zdvihu to ale není problém ani u 26" (a tedy u 27,5" už vůbec ne). Tedy posed poladíš na obou kolech úplně stejně, takže nemůže být jeden pohodlnější.

                Mám extrémně krátké ruce + kratší trup a problém výšky řídítek jsem musel vždy řešit. U HT byla v tomhle ohledu 29" obrovská výhoda (u 26" HT jsem musel hledat rámy s extra vysokou hlavou a i tak to vycházelo ještě nic moc), s narůstajícím zdvihem je to ale už pak jedno, jak narůstá délka vidlice a tím se dostávají řídítka výše snáze i u 26"/27,5".

                0 0
                • jandoo  

                  No, ve stacku už by měla být výška vidlice zohledněná, takže při stejném vysunutí sedlovky (i když má 27,5 verze o půl stupně položenější sedlovku) tam ten rozdíl kolem 22mm plus je. Jasně, to jsou dvě podložky, ale ta rezerva se může hodit. Reach je stejný.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ve stacku samozřejmě je ta výška vidlice zohledněná.

                    Já ale právě řeším praxi jak moc je to problém nebo ne dostat řídítka dostatečně vysoko u ještě extrémnějších proporcí (pro tenhle problém). I když bude mít asi o malinko delší nohy než já, tak si nemyslím, že má až tak krátké ruce a trup (jsem opravdu v tomhle extrém, stejně vysocí dosáhnou často o celou dlaň výše než já). Tedy nemyslím si, že by potřebovala dostávát řídítka výše než potřebuju já.

                    A já to v praxi řešil celý život. Kdysi to byl obrovský problém, protože krátké vidlice (tím myslím ještě před 100mm odpruženou, bývaly o dost ještě kratší) + žádná nabídka řídítek s vyšším zdvihem (kdysi jen rovná). Takže tenkrát jsem vozil hnusy typu 45° hodně dlouhý představec a i tak to bylo málo.

                    A když to vezmu aktuálně:

                    • vozím řídítka se 40mm zdvihu, u těch jsem začal už před více lety, kdy jsem je potřeboval pro dostání řídítek dost vysoko a protože jsou zahnutá přesně jak potřebuju a stála pár Kč, tak jich mám více v zásobě a používám pořád na všech kolech
                    • na 150mm 26" už mám jen jednu kónickou 2cm krytkou hlávka pod představcem, která je součástí hlávka a i tam bych mohl dostat řídítka ještě výše (ještě tak 2cm podložek by šlo přidat, aktuálně tedy už mám rezervu krku jen 1cm, co vozím 1× 1cm podložku nad představcem pro stříčka příhodu, kdybych chtěl někdy měnit posed)
                    • na 29" 130mm jsem se poprvé v životě dostal k něčemu pro mě zcela nevídanému a to k opačnému problému (samozřejmě jen náznak) a tedy málem jsem musel ta svoje řídítka vyhodit a použít jiná s nižším zdvihem nebo otočit představec do negativu (nakonec mi to vyšlo přesně bez jediné podložky s tím, že je tam hlávko s krytkou 1–2mm výšky, tedy nejnižší hlávko co může být).

                    Tedy odhaduju, že na 27,5" 130mm ji to vyjde v pohodě s nějakou tou podložkou pod představcem i bez použití řídítek s tak vysokým zdvihem.

                    0 0
                    • jandoo  

                      Chápu tvou anabázi, sám jsem nekonfekční s 204 a 97 nohy. Problém výšky řízení jsem si teď nedávnou uvědomil, když jsem se poohlížel po silničce. Na biku vše řeší vidlice, pak doladit podložky, sklon, rovný řídítka / vlajdy, dá se to dobře nastavit na požadovanou výšku. U silničky je ale alfa a omega výška hlavy a to mě v mém případě třeba u karbonových rámů omezuje na 2–3 modely na trhu, které je třeba objednat už dlouho před sezónou „na slepo“, jinak zakázková stavba na hliníku.

                      Ale zpátky k tématu, ano, posed si udělá dobrý na obou.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jen poslední offtopic, když jsi zmínil tu silničku. Naposledy jsem měl Specialized Roubaix v 56cm velikosti a to znamená extra vysokou hlavu. A i přesto jsem tam musel dát ještě představec s +25°, aby mi to vyšlo.

                        Silničky jsem ale nakonec před několika lety definitivně zrušil a už pořizovat nebudu (samozřejmě z jiných důvodů než výška řídítek), takže o problém méně.

                        0 0
                    • AleZ80  

                      Jaké to je hlávko ? Díky.

                      0 0
                      • perutacka  

                        HLAVOVÉ SLOŽENÍ:BIG CONOID SEMI

                        Komponenty

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Netuším kdo to vyrábí. Radon ho označuje jen jako „Radon Pro taper“. Tady je to vidět na obrázku jak je nízké

                        http://www.bike-discount.de/…-10.0-238500

                        Parametrově to je IS 52/40, spodní 45° x 45°, horní 36° x 45°.

                        Pro novou vidlici jsem teď koupil tohle

                        http://www.biketone.cz/…o_d1055.html

                        a opravdu to sedí s tím Radon pro taper, ale už také nemá tu nízkou horní krytku (tu druhou na nic nepotřebuju, takže jsem to neřešil, potřeboval jsem jen spodní kroužek + abych měl náhradní správná ložiska).

                        Pro 2016 už je u Radonu Slide použito FSA, které už má kónickou krytku a je tedy o hodně vyšší.

                        A když jsem hledal náhradní (kvůli tomu kroužku na vidlici a ložiskům), tak jsem nikde úplně stejné s tak nízkou horní krytkou ani neviděl. Ale nehledal jsem nijak moc, protože jsem tu nízkou horní krytku už nepotřeboval.

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Aha, myslel jsem, že jsi na to pořizoval nějaké hodně nízké sám. I tak díky.

                          0 0
              • jandoo  

                Vidíš, to jsem přehlédl. Ten stack hodně nahrává pohodlnějšímu posedu, zvlášť s tou vytaženější sedlovkou. Nemáš možnost se někde na něj posadit? No, každopádně jsi už pěkně načatá vidím :)

                P.S.: modrá ;)

                0 0
              • jandoo  

                Sice v tmavém, ale měli by ho mít v eMku v Cyklopointu ve Staré městě, to bys měla mít v dosahu ne? :) Alespoň na zkoušku.

                link

                0 0
                • perutacka  

                  Však si na něj jdu zítra sednout. Volali mi, že tam mají 29" v M akorát vyšší verzi – lepší osazení, ale rám je stejný. Už tam mám objednanou i tu 29" v modrém, ale dohodli jsme se, že to ještě nebudou skládat, kdyby mi nesedla. Já si ale matně vybavuju, že jsem seděla i na 29" v eLku a říkala jsem si, že to není zase tak strašné (ale už mi to bylo trochu delší). Tak snad to klapne a vemu tu 29". Akorát to bude asi trošku obludka (po mojí 26"), ale já zase takové atypy ráda :)

                  0 0
                  • jandoo  

                    Takže bys šla do té xt-edition? Pozor, má jiné převodníky (34/24) než ta nižší edice (36/22). Tu jsem viděl zase v zelené, taky moc pěkná barva, hodně se liší uvnitř a venku :) Držel bych se spíš toho eMka. Ale sama uvidíš, až se svůj nový tančík posadíš ;)

                    Takhle vypadá v XL:

                    0 0
                    • perutacka  

                      Jasné půjdu do Mka. A ne, tu XT verzi nee – pač jsem ochotná do toho vrazit nějaké ty děngy, ale to už by bylo dost :) Zkusím si jen, jestli mi bude sedět geometrie rámu M v kombinaci s 29" (protože nižší i vyšší verze má stejný rám, liší se jen komponenty). A když řeknu, že ji beru, tak mi sestaví tu modrou 29" v M, kterou mi objednali. Kdybych totiž řekla, že mi to nesedí, tak tu nižší verzi ani nebudou skládat.

                      0 0
                      • perutacka  

                        A add tančík – pamatuju si, že jsme se s panem Vaňkem z cyklopointu bavili, že Mkový rám na 29" kolech by mohl vypadat taky docela výživně (mně třeba i trocha té asymetrie nevadí), takže jsem docela zvědavá, jak to bude vypadat a hlavně jaxe na tom bude sedět. Seděla jsem na M od Giantu (Stance) a málem jsem narážela koleny do řidítek :D Naštěstí to vypadá, že rámy od Meridy mi sedí líp. A to jsem původně o „hermidě“ nechtěla ani slyšet (i když jednu sama jezdím, ale na ní mi nesedí rám).

                        0 0
                      • jandoo  

                        Jasně, už ta nižší verze je rozumně poskládaná. Tak tedy držím palce a určitě sem dej potom vědět, jak si dopadla. Případná fotka nového kola potěší a v plavkách být nemusíš ;)

                        0 0
                        • perutacka  

                          Ok, takže píšu si: Za cenné rady přihodit jedno foto s novým kolem bez plavek :D

                          0 0
                          • AleZ80  

                            Jestli sem přihodíš foto bez plavek, tak se ti určitě přihlásí spousta potencionálních servisáků.

                            0 0
    • perutacka  

      Tak teda je to doma :) A jak můžete vidět na fotce, už i trochu zajeté.. Foto toho, jak vypadalo moje pozadí po první 40 km vyjíždce na novém (kur*vsky tvrdém sedle) si s dovolením nechám pro sebe :P

      Na fotu č. 2 je s kamarádem, kterého jsme si vzali napoprvé s sebou, abychom se nebáli :D

      0 0
      • nomecz  

        Pekne vypasenej kamarad … :)

        0 0
        • perutacka  

          Jj, a docela dobře se na něm jelo – akorát mě teda překvapilo, jak to jezdí do zatáček – dlouho nic a najednou to člověku škubne rukama a zatočí to víc, než by člověk chtěl :D

          0 0
          • AleZ80  

            To zatáčíš řídítky místo klopením či co ?

            0 0
            • perutacka  

              Já teď mluvím o tom fatbikovi – tož řidítkama otočíš trochu, nakloníš to a jakože dobré, ale když to nakloníš trochu víc, tak chytne záběr krajní vzorek a to Ti trhne řidítka ještě víc na stranu. Ale když si na to zvykneš a čekáš to tak dobré, mně to napoprvé trochu překvapilo..

              0 0
        •  

          tipnul bych si že ten vypasenej je stejně těžkej jak ta těžká merida v popředí:-)

          0 0
          • perutacka  

            Není :-P Má na sobě totiž ještě navíc 5ti kilový zámek :D Ale jinak – jop (teda o necelé kilo prej)

            0 0
    • vigo.dl  

      Zdar, mám stejný problém. Teď jezdím KTM Scarp (100mm) XL s 29", mám možnost koupit za dobrý peníz Ghost SL AMR LC XL 27.5", kolo jsem projel a je mi více než sympatické. „Problém“ je ten, že měřím 193cm a řeším, zda bych neměl mít 29". Má někdo zkušenost s 27" a takovou výškou? Díky

      0 0
      • Breakpain  

        Poradne otestuj … A uvidis. Mne do 120mm sedi 29, 140mm a vys spis 27,5. Ale kdo vi, jestli to neni placebo.

        187cm

        0 0
        • danis7  

          Já se svojí výškou 185 mám raději 29". Teď jezdím 29" 140/130 a je to boží tank.

          0 0
          • Breakpain  

            Je to i o geo … chce to vyzkouset. Neprosazuju ani jeden rozmer :). Ale obecne mam 29ku taky radeji, ale nekdy je ta tankovitost i na skodu. Proto jsem ted volil enduro v 27,5 a jsem docela spokojenej.

            Proto rikam testovat a vybrat si dle svych preferenci… Kazdemu, co jeho jest :).

            Ted si budu stavet HT a tam by me samozrejme 27,5 nenapadla ani ve snu :) …

            0 0
    • vigo.dl  

      jel jsem na Slamru (130mm) XL 29" v AL a hned poté XL 27.5" v karbonu…no a pocit 27.5" o 100% lepší než 29" v AL. Spíš ve mně hlodá ta marketingová masírka, že při mé výšce 29" a nic jiného nebrat. A taky i to, že do teď jezdím 29".

      0 0
      • Pain  

        Ahoj mam 190 jezdil jsem Nerva v 29 XLa dobry ale neoslovilo me to.Ted mam Gianta v 27,5 velikost dokonce Lko a chrochtam si.Pro me je to kolo zabavnejsi na to co jezdim.Takze s tou vyskou bych se toho fakt nebál.

        0 0
        • vigo.dl  

          Měl jsem půjčeného Spectrala v XL s 29" a teda byl to děs, kolo dost neohrabané (což ale bylo zřejmě mnou :))

          0 0
          • Pain  

            Ono taky dost zalezi co hlavne jezdíš.Já se placam převazne v lesich,vyhledavam techničtejší veci.Občas nakej ten skok atd.Takže me 27,5 v tomhle smeru vyhovuje daleko víc.Lip se na tom cítim :-)Ted jsem si nahodil navic platformy a bavi me to jeste vic.Ale to už je trochu mimo tema.

            0 0
            • vigo.dl  

              bydlím v Pardubicích, takže placka, i když se snažíme jezdit primárně v lese. Několikrát do roka (cca 4–5×) víkend na singlu (Pod Smrkem, Jedovnice, letos Saalbach)…časem si troufneme snad i na Rychlebky :) Kdybych to měl čistě na singltrek, neváhám a beru 27.5", ale právě to mám mixnuté i těmi klasickými vyjížďkami kolem města, kde bych určo víc využil 29".

              0 0
              • Pain  

                Obcas jezdim tady s kamaradem, on jede na HT ja na fullu svih trebas 50 km pul na pul silnice les a dobry.Ono je to hlavne beztak o tom co je v nohách :-)

                0 0
              • MlokCZ  

                Treba Rychleby jezdim radeji na soucasnem 130mm 29" fullu nez drive na 150mm 26" fullu a to i superflow. Pod Smrkem jak ktera trasa. Nejstarsi cerveny okruh nejlepsi na 29" fullu a ty s hladsim povrchem nejlepe na 29" HT. Mensi kola bych nepreferoval nikde na uvedenem. Vse zminene jsem jel hodnekrat.

                V Jedovnicich jsem jeste nebyl.

                Kazdy ale preferuje neco jineho.

                0 0
    • BB  

      Jezdil jsem 5 let 29 a nyní rok 27,5, takže docela dobré srovnání. Obě kola trail biky, to znamená terén, ale žádné létání vzduchem, obratné a dobré i do kopce. Takže pokud chceš jezdit nějaké amatérské maratony, tak jdi určitě do 29. Pokud ne a chceš obratné kolo, se kterým se v lese vytočíš mezi stromy, tak jednoznačně 27,5. Protože závody nejezdím, tak už bych se v životě k 29 nevracel.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ani bych neřekl, že vůbec hlavní roli v obratnosti kola hraje velikost kol 27,5" vs 29". Trochu to k tomu jistě přispěje, ale geometrie udělá o dost víc.

        Nejobratnější a nejtočivější kolo z mnoha kol co jsem vůbec jezdil byla zrovna 29". Byl to tedy celopevňák a bylo to dané zejména velkým hlavovým úhlem, který vzniknul tím, že jsem tam měl dlouhou dobu znatelně kratší vidlice než pro kterou byl rám konstruovaný (kratší než odpružená se zapčteným sagem).

        A nakonec jsem od toho upustil (a buď jezdím delší odpruženou nebo pevnou jsem také pořídil o 2cm delší), že už je to trochu přehnané, bylo pak to kolo už málo stabilní ve větších rychlostech.

        26" fullu jsem jezdil hodně různých, nejvíce se 140–150mm zdvihem. A některé z nich byly obratnější než současný 29" full a některé zase ne.

        A měl jsem nějaký čas i 29" a 26" full současně (a pro srovnání je jezdil střídavě) než jsem postupně 26" fully prodal.

        Dlouho jsem i 29" fulla odmítal a jezdil 29" je u HTčka.

        Já bych se zase už nevracel k menším kolům.

        Ale je jasné, že každý má jiné priority a vnímá to jinak a hlavně různá kola se chovají různě. A jediné jak si na tuhle otázku odpovědět je dlouhodobé srovnání při kterém je ale důležité si pro obě velikosti kol vybrat správnou geometrii pro svoje potřeby.

        0 0
        • BB  

          bavím se o kolech stejně zaměřených, to znamená i stejně obratných ve své kategorii a obratná 27,5 je znatelně obratnější než obratná 29. Tak to prostě je. A znova zdůrazňuji, bavím se o stejné třídě biků, to znamená o trail bajcích, kam IBIS řadí jak Mojo3, tak Ripley. Ve srovnávacích testech byla obě kola hodnocena jako velmi obratná. Tak to je a kdo nevěří, ať si to zkusí. Možná když postavíš proti sobě XC 29 a trail 27,5 tak výsledek může být jiný. Ale moje zkušenost je taková, jak jsem napsal a pro mé ježdění 29 nikdy více.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já se ale bavím o stejné kategorii. Toho 29" celopevňáka jsem uvedl jako extrém, ale srovnávám se vším co jsem jezdil, tedy zase včetně 26" HTček (u 26" HT jsem ale nic s tak velkým hlavovým úhlem nejezdil a ani jezdit nechtěl, i když točivé by to bylo ještě více).

            A u fullu srovnávám ± stejné zdvihy taky.

            A teď nezávisle na tom, které kolo konkrétně je jak obratné, tak každý to má s požadavkem na obratnost jinak a někdo klidně raději větší „tankovitost“ i za cenu menší obratnosti.

            Já třeba nejsem příznivcem trendu poslední doby, kdy se začal čím dál více snižovat hlavový úhel. A s tím to celé hodně souvisí. Pak se musí obratnost dohánět jinak. Já raději o něco větší hlavový úhel a pak je to hned obratnější (nezávisle na velikosti kol). Hodně prudké věci dolu moc často nejezdím a nějakou extra palbu v hodně rozbitých pasážíš také ne, takže přínos extra položené vidlice neocením, ale vadí mi jeho negativa.

            Třeba konkrétně těch 66.8º při 130mm fullu by se mi už nelíbilo.

            Ale jak jsem psal, každý má jiný vkus, jezdí jiné věci a jiným stylem a ať si každý vybere co mu vyhovuje a chce to k tomu to dlouhodobé srovnání. Ty ho máš a sedí ti 29" méně, tak je pak jasné, že jezdíš raději 27,5".

            0 0
          • tomfree  

            Střídám momentálně dva fully oba jsou celokarbon i s koly,26 se zdvihy 160mm a 29 se zdvihy 140mm,malé kola už nikdy,z kopce je mi to celkem jedno,skoky,sta­bilita je stejně o geometrii,ale takový kamenitý rozbitý výjezd,tam je velké kolo k nezaplacení i třeba Wales v Rychlebech se mi na 29 jede lépe,jinak Ibis jsem jezdil jen HD3 a za mě teda nic moc geo.

            0 0
            • BB  

              Nezlob se, ale já o voze a ty o koze, já o 27,5 vs. 29, ty 26 vs. 29, já o Mojo3 a ty o HD3, to je jiná kategorie kola.

              0 0
              • ceo  

                Zajímavé je, že když byly v hromadném testu trailbiků dohromady 29 a 27,5, nevzpomínám si na žádný, kde by vyhrál nějaký 27,5. Většinou je převálcuje Trek Fuel EX, Stupm nebo Jeffsy s dodatkem, že nové 29 jsou stejně zábavné jako 27,5.

                Pak ještě, co jsem koukal na testy, v podstatě shodně se všude opakuje – na celodenní vyjížďky by si vždy vzali 29

                0 0
                • AussigBiker  

                  Jo no, jenomze Fuel Ex 29 je super kolo, zkousel jsem ted na Singletracku pod Smrkem. Ale stejne porad pry min hravy, nez Fuel Ex 27.5+ (obe zkousel kolega, co jsme tam byli spol). No a rozhodne min hravy a zabavny, nez Remedy 9 RSL, coz jsem zase zkousel ja, ale Remedy je jina kategorie kol.

                  V nekterejch pasazich lip jela devetadvaca, v netkerejch na tom byla lip 27.5. Presne jak pise Mlok. Kazdy ma svy +/-. O Jeffsyem 29 se to v recenzich psalo, nez prekavapive na jare vysli z Jeffsym 27.5, to se pak mezi radky pise, ze 27.5 je o neco hravejsi. Ale proste zalezi co chce kdo jezdit, jsou i 29er, ktery daj vracecky a utahnuty zatacky s prehledem. Pak uz je to dle osobnich preferenci.

                  0 0
              • MlokCZ  

                26" a 27,5" se liší hodně málo.

                0 0
                • BB  

                  asi takhle, já tady píšu a dlouholeté vlastní zkušenosti se špičkovou 29 a o roční zkušenosti se špičkovou 27,5 ve stejné kategorii trail biků. Napsal jsem, že na obou kolech jsem projel stejné traily a dovolil jsem si napsat, že se cítím na 27,5 jako na obratnějším kole. Kruci fix, proč tady se mnou polemizujete ? Buď napište, že jsou vaše zkušenosti jiné, pokud nějaké se 27,5 máte, nebo si svá modra zařaďte někam jinam, kam patří. Argumentovat tím, že se liší 26 a 27,5 málo, nebo že nějaké testy vyhrává Trek fuel, je úplně mimo můj příspěvek. Proti vašim moudrům naprosto nic nemám, jenom prosím, abyste si je zařazovali někam jinam. Předem díky za vstřícnost.

                  0 0
                  • AussigBiker  

                    Nemáš zač. Tvůj příspěvek se týká i mě a já píšu svoje vlastní zkušenosti, i když jenom letmý. To je zakázaný? Může se tu psát jenom o špičkových kolách? Máš jejich seznam, abych příště věděl?

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud ti vadí, že na tebe někdo reaguje, tak tomu zabráníš pouze tak, že sem nebudeš nic psát. Od toho tu forum je, aby se reagovalo na ostatní.

                    Jak se cítíš na konkrétním kolo, to ti nikdo nebere, o tom taky nepadlo ani slovo. A předtím jsem také psal

                    „Ale jak jsem psal, každý má jiný vkus, jezdí jiné věci a jiným stylem a ať si každý vybere co mu vyhovuje a chce to k tomu to dlouhodobé srovnání. Ty ho máš a sedí ti 29“ méně, tak je pak jasné, že jezdíš raději 27,5"."

                    dlouholeté vlastní zkušenosti se špičkovou 29 a o roční zkušenosti se špičkovou 27,5 ve stejné kategorii trail biků

                    Nic jako obecně špičkové kolo neexistuje (a nikdy neexistovalo). Každé kolo má nějaké vlastnosti, které někomu skvěle sednou a někomu zase ne a také jsou vhodné na nějaký styl ježdění a typ terénu (jak povrchem, tak i typem kopců, atd.). A tím myslím v rámci stejné kategorie kol, tedy třeba řešených trail biků.

                    Já jsem psal, že třeba na můj vkus ta geometrie vůbec zajímavá není (a takovou bych si určitě nepořídil). Na druhou stranu vůbec nerozporuju, že pro někoho jiného může být skvělá.

                    Je jasné, že pokud budou dvě kola s totožnou geometrií a budou se jen lišit průměrem kol, tak to na menších kolech bude vždy mírně obratnější, nějaký vliv velikosti kol tam vždy bude.

                    Oni ale také existují kola s jinou geometrií, kde 29" může být klidně i ještě obratnější než zmíněná konkrétní 27,5". Samozřejmě zase bude platit, že pokud by byla 27,5" s totožnou geo, bude zase mírně obratnější.

                    Ať už je nějaké kolo ale obratné jak chce, tak stále je to jen jedna z vlastností. A pro každého je důležitější jiná vlastnost a to ideální vyvážení protichůdných vlastností má každý úplně někde jinde.

                    A i když vezmu případ totožných geometrií pro kola s různou velikostí kol (což není úplně dobré srovnání, protože já bych u 29" nikdy stejnou geometrii jako u 27,5" nevolil, někdo ale třeba ano), kdy budou menší kola obratnější. Tak i v tomto případě může někdo dát přednost méně obratným větším kolům za získání jiných výhod.

                    A srovnání s 26" je naprosto relevatní, protože tam je vliv rozdílu velikosti kol oproti 29" ještě mírně větší. Pokud bude 26" s totožnou geometrií jako 27,5", tak opět 26" bude o malý chlup obratnější. I když v tomto případě bude rozdíl už naprosto minimální.

                    0 0
                  • tomfree  

                    Pokud už se chceš dřít o detaily,tak kolo v profilu máš na 27+ a to je úplně jinde,jezdil jsem na tom a tohleto člověka vrací zpět,kde už jsem byl,pokud je pneu dost lehká,aby jela,žvýká se na kamenech při drsnější jízdě,takže možnosti jsou přifouknout a ztratit trakci,nebo volit tlustší bočnici= vyšší hmotnost,tudíž to nejede,trvalo mi poměrně dlouho najít ideální kompromis váhy,tlaku,tuhosti což u těchto macků půjde asi těžko.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A sakra, toho jsem si při rychlém kouknutí do profilu ani nevšimnul.

                      Tak to ovšem budu teď asi i trochu sprostej. Tady to není o dření detailů. Tady rovnou napíšu, že předtím psal naprostý nesmysly.

                      Psát tu jak by raději bral 27,5" než 29" kvůli obratnosti a přitom jezdit na kole s plášti s 29" průměrem (ty jeho pluska mají v podstatě přesně stejný průměr jako moje 29" pláště co jezdím), tak to už je tedy silný kafe.

                      Chování plus plášťů je zase na celou další jinou diskuzi.

                      0 0
    • vigo.dl  

      Takže teď mám na výběr tato 2 kola (Trek si projedu v pátek) za úplně identickou cenu:

      https://www.trekbikes.com/…131600-2017/

      http://www.mojekolo.cz/…sl-amr-4-lc/

      Ghost s 27.5" osazením a karbon rámem lepší, na mbr.co.uk dostal 7/10; Trek 29" přes hliník a horší osazení 10/10.

      0 0
      • AussigBiker  

        Napises tu pak co ti sedlo lip? Fuel Ex 8 letosni model jsem zkousel a za me super kolo.

        0 0
        • ceo  

          Mně teda Fuel EX7 moc nebavil. Jak píšeš EX 5 27,5+ mi přišel zábavnější. Geo je super, ale nějak to zazdili váhou. Je to takový tank. Pocitově mě nenadchly ani boost, sice to je jen 1 cm, ale je to takové nějaké široké.

          Zábavnější mi přišel Riot LT. Než ale uděláme závěr, že 27,5 je zábavnější, tak Scott Genius 27,5 je pro mě pocitově nejezditelné kolo, Trance 2 mi taky nesedl, naopak zajímavé a akční mi přišlo BMC Speedfox 29. Ono to je opravdu o osobních preferencích, rozměrech, a geo konkrétního kola. Zajímavé také je, že BMC mi víc sedlo v M, zatímco Trek v 19,5, i když bych papírově měl mít 18,5

          0 0
          • raw 4  

            Speedfox je super… vyzkoušen minulý týden v Rychlebkách i na Rychlebské hrebenovce (Smrk-Hraničky) a super svezení…kolo který tě podrží…

            0 0
          • AussigBiker  

            Souhlas, jde o kolo jako celek a co od toho kdo čeká. Velikost kol podle mě dneska nehraje tak velkou roli. Jak jsem si zkusil pár fullů, i kola ve stejný kategorii (myšleno AM, EN) se chovají různě. Mě vůbec třeba nesed Patriot AM, přičemž JF na tom v enduro závodech drtí ostatní.

            Já Fuel Ex 27.5+ nezkoušel, tak nemůžu porovnat. Teď mám půjčenýho RB Bandita 475, tak uvidim jak se mi bude pozdávat.

            0 0
    • MnemonicJ  

      když už tady to vlákno je, tak to zkusím… Hledám full na rekreační ježdění, nic vyhroceného. Občas nějaká Sušice, Klínovec, Brdy… jinak různý lokální traily + občasný výlet po republice. Vypadá to, že vahadlo na Remedy 8 27,5 z roku 2014 už neseženu (kdyby někdo měl, tak se klidně ozvěte :)), tak hledám náhradu. Poměrem cena/výkon se mi dost líbí Remedy 2018, ale už víc lidí mi říkalo, že by bralo raději Slash na 29". Nějaký reálný poznatky nebo doporučení? Nebráním se ani jiným návrhům, když to bude v podobné ceně.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.