• Tydlii

    Ahoj,

    již jsem tu psal před nějakou dobou, nicméně teď na to došlo. Vybírám fulla, zdvihy 100–120mm.

    Výška 190 cm

    Váha 80 kg

    rozpočet ± 80k

    Chci lehkou raketu (12,5kg s pedály max. – raději méně), na který nebude problém ujet 100 km po brdech, projezdit traily v okolí Točné a zároveň vzít krosnu na záda a jet přes půl republiky. Chci taky aby kolo bylo mrštnější, než moje současné MRX. Uvažoval jsem i o stavbě, ale v téhle kategorii to spíš nevychází…

    Co je jasné:

    29"

    1×12

    celokarbon

    shimano brzdy (slx/xt) – tady bych byl ochoten ustoupit, i když si o sram brzdách myslím svoje.

    Nad čím polemizuji:

    • které komponenty jsou důležitější → vypletena kola x „pohon“ ?
    • systém přepákování tlumiče, naležato, nastojato, jednočep a nevímco… mám nějakou představu, že tlumič by měl být naležato, aby se to nehoupalo a bylo to lehčí, ale může být mylná, další věc je pak, jak dobře to bude tlumit. Tak prosím jestli někdo dokáže říct konkrétní výhody/nevýhody systémů – všude se píše o místu na bidon, to je mi ale šumák, vodu vozím vždy na zádech a nejspíš si tam ani nedám košík.
    • X01 eagle nebo XT 1×12? Všichni v rodině máme shimano a do toho sramu se mi prostě nechce…(u shimana mám rád řazení ukazováčkem, o 2 dolu, o 4 nahoru atd..), nevím jak to má sram – nedejbože gripSHIT co tam cpe canyon.
    • velikost → dle kalkuratoru canyonu pro Luxe jsem na Lko, přitom moje současné kolo je 23" (velký, ano – ale o 2 velikosti do­lů?)

    → s tím zároveň souvisí otázka zdali jít do teleskopu, teď mám sedlo tak nízko, že to nedokážu posoudit

    Důležitá věc je, že jsem student, na kolo jsem šetřil po brigádách rok, nefunguje to tedy tak, že co mi nebude vyhovovat si prostě za 2 měsíce vyměním. Další peníze znamenají vždy další čas na brigádě místo v sedle a to opravdu nechci.

    Teď nějací favorité:

    Canyon Lux CF SL 7.0

    https://www.canyon.com/…ce/2056.html?…

    • tohle kolo by bylo ideální, vlastně jedinou otázku mám k výpletům, nedokážu posoudit jestli jsou dobré? Zásadní problém je, že to celé stojí a padá na předpokladu, že tento model vyjde ve 2020 variantě s xt 1×12… Pak by mě ještě zajímalo, za jak dlouho bych ho dostal, kdybych objednal okamžitě jak půjde do prodeje? Čekat půl roku je overkill.

    Orbea OIZ M30 19

    https://www.orbea.com/…iz-29-m30-19

    • kolu nemám co vytknout, jenže 92 tis. už je moc. Kdyby se dalo sehnat se slevou, tak beru okamžitě.

    Dále vás prosím o nějaké tipy, co se týká kol zavedených značek, např. loňských modelů. Zde je zásadní problém, že katalogové ceny jsou mimo, kola se často dají sehnat s výraznou slevou u místních prodejců. Jsem z Prahy, ale pro kolo si klidně dojedu do Ovy když to bude stát za to. Takže kdybyste o něčem věděli, mohli něco dopručit, byl bych vám moc vděčný.

    Předem všem děkuji za rady a tipy :)

    • theedge  

      Za mne mas na to malo penez dost vysoky naroky. Lehky, celokarbon, … myslim si ze s Eaglem X01 nemas za tu cenu sanci.

      Musis si uvedomit ze ten Lux ma jiz dnes levne XT 1×11 ktere davaji kdyz poteebuji usetrit proti Eaglu. Kolo s XT 1×12 bude za jiny penize.

      Za dalsi – MTB bez teleskopu bych uz nikdy nekoupil a je jedno jestli to je XC nebo Enduro.

    • Auditor  

      Uměl bych ti sehnat Scotta Sparka 930 model 2019, za cenu o něco vyšší než je požadováno, nicméně…

      Těžší o necelé kilo, „jen“ NX sada, karbon jen přední rám. trojúhelník …

      Ale myslím si totéž co theedge výše .. za ty peníze, co píše, podle mně se svými požadavky neuspěješ. Buď z něčeho slev, nebo zvyš rozpočet… anebo doufej že narazíš na nějakou super mega nabídku/výprodej.

      • theedge  

        njn Full celokarbon s Eagle X01, 12.5kg do 80k … to byl asi nejakej vlhkej sen :-)

        Bohuzel 80k na slusnyho fulla je dost kompromisni castka. Chapu ze na studenta to je ranec ale to na dnesni realite ni nemeni.

        • Tydlii  

          Chápu, původně jsem zamyslel našetřit 100k. Chtěl jsem Luxe za 95k, nebo ekvivalent, jenže v tu chvíli jsem zjistil, že totálně slintám na Luxe za 120k. Nakonec jsem se rozhodl, že 80k musí stačit, byl to totiž uplne původní nástřel když jsem se rozhodl že do toho chci jít. Stylem „za 20k na víc ale dostanu o tolik lepší kolo“ bych za chvíli skončil na ceně středně ojeté Octavie III.

          • theedge  

            Jo jenomze prave mezi koly za 80 a 100k se odehrava pro mne ten podstatny zlom kvality i v osazeni.

        • danielh  

          Tak ja mam celokarbon fulla s slx/xt 2×11 13kg ,kolem 40k, samostavba ale je to 26ka. Pohon 1× cokoli bych nechtel ani zadarmo.

      • Tydlii  

        Hele děkuji ti, ale NX opravdu ne. Strávil jsem na tom co chci za sadu hodně času a vyšlo mi z toho že NX opravdu ne, GX se skřípěním zubů. Teď jezdím na XT, byť z dnešního pohledu prehistorické 3×10, a uz bych prostě nesnesl nepřesný řazení. O váze nemluvě. + I kdybych to vše prekousl, tak tam není rozsah 10–50…

        • theedge  

          Proc GX se skripenim zubu? Jezdil jsem 2×11 XT a ted Eagle GX a za mne Eagle chodi lip.

          Dostal ode mne uz slusnou sodu – behem par mesicu 3× rovnana patka po padech. Hazka je slusne odrena a dobita a porad to chodi krasne.

          Jak uz jsem psal – na rozpocet ktery jdi si urcil mas nesmyslne pozadavky. Taky bych chtel Supeba za cenu Oktavky … kdo by nechtel :-)

        • Aussig  

          GX je sada v pohodě… to že to několik lidi zmasakruje v opravdu těžkém terénu a pak se diví je jiná věc…

          za mě stejně jako @theedge… měl jsem XT a potom GX a čaj. Momentálně mam XO1, rozdíl to je ale nic tak zásadního, nejvíc asi páčka (kterou jsem stejně později prodal a dal XTR).

    • zdenek  

      Vybírám kolo v podobné kategorii, takže bych ještě doporučil podívat se na Superior nebo na Giant.

      • Tydlii  

        Giant – Kola se mi moc líbí, ale cenově nejsou nejvýhodnější…

        Superior – Mohl jsem mit xf 999 TR za cca 84k, jenže byly v daném krámě vyprodaný než jsem našetřil.

        • Nutribird  

          No jo, ale ty Gianty prostě fungují.

          • horny  

            …a kdyby slevil z karbonu a stačil by mu lehký hliník, tak se vejde do rozpočtu, do osazení (pravda s Eagle:-)), do teleskopky a ± i do váhy (vel L) ⇒ Giant Anthem 1 Ge 29er.

            Mně současný Anthem velmi překvapil, jak se na něm příjemně jezdí. Na dlouhých 100 km toulkách mě toho bolí mnohem méně než na Anthemu předchozí generace.

    • Tydlii  

      Tak jsem dostal nabídku na tu Orbeu. Co si o ní myslíte? je tam něco špatně? Ví se vlastně kolik to váží? Nikde jsem to nenašel, výrobce záměrně neuvádí.

      • palo7  

        Je to tvůj favorit a sám jsi psal za pokud by byla sleva, tak to bereš. Tak neřeš, ber a užívej ježdění

      • theedge  

        Vybaveny to je slusne ale jsi si jisty ze chces takovyto typ kola? Zavodni, tvrdy s nizkymi zdvihy, bez teleskopu ? Vidle s 32mm nohama …

        Full se 100mm zdvihy pro mne neni full.

        Kolik fullu jsi jel nez jsi se rohodl koupit takovy kolo? Mam pocit ze jsi vse vybiral jen podle internetu.

        • Dejv0  

          Právě jsem šel ze 140 full na 100mm full a že by to nebyl full nějak nemůžu říct, 32 nohy na tom mám.. Nechápu, že se na tom dá jezdit.

        • Aussig  

          vše má své pro i proti… to je težký když chce lehkou raketu na 100km (pod tím si představím maratonský závod) a také na tom chce jet s krosnou přes půl republiky (cca 90kg + 20kg krosna). Nejdřív se musí rozhodnout co je priorita, nebo dvě kola. :D

        • ceo  

          Sám mám na 29er 32 nohy při zdvihu 140. Poučen odsud a po SR 29er na 120 jsem myslel, že vidlice hned poletí a nechápal rady " klidně ji tam nechejte a vyměníte ji doslouží." 2. rok je v pohodě. Necítím omezení.

          Nepopírám, že 35/36 by nebyla tužší, ale určitě to neomezuje v tom co sjedu.

    • Sanity  

      A co toto:

      https://www.hupnakolo.cz/…ne-team-2017?…

      Sice jen 1 × 11

      Ale váhu uvádějí 10,8

    • Edwin  

      Myslím, že u fullu není až takova výhoda mít karbon, pokud na to nejsou love. Preferoval bych super osazenou hlínu.

      • KoprCZE  

        Ja bych preferoval karbon a zbytek se da ladit postupne. Hlinik uz nikdy ;)

        • Aussig  

          +1 Rám + vidle a tlumič, případně kola. Ostatní je skoro jedno.

      • sparrow_cz  

        Souhlas. Vybíral bych především kolo, které mi sedne a bude mít co nejlepší osazení. Materiál rámu bych řešil až v poslední řadě.

    • MilanT  

      Zkus výprodej kol z KPŽ.

      Najeto to má prd a slevy jsou dost velké.

      Momentálně prodávají značku BMC. Loni i dříve prodávali spešly a to bylo super.

      Jinak jejich slevy jsou cca 40%. Namátkou, Eagla GX to má, teleskopickou sedlovku taky a karbon je jen rám.

      https://www.kolopro.cz/…skvele-ceny/

      • McBlacky  

        najeto prd = každý závod KPŽ to někdo drtil v race mode ;)

        • snas89  

          V jakým stavu jsou ty kola vlastně?

          Viděl si je někdy pak naživo, nebo víš, v jakým jsou stavu?

          Ten fourstroke by mě možná i lákal.

    • AleZ80  

      Co GT Sensor crb Expert za 82499,– Kč? Má to super geometrii na ty traily.

    • Kamikaze 591  

      K té váze nevím co je za problém. Mám epica – hlínu 2018 v profilu na fotkách 12,4kg…se starýma m520 a průměrným osazením.

    • Tydlii  

      No,

      tak jak nad tím přemýšlím… Orbeu určitě dojedu vyzkoušet, nicméně zaznívá tu trochu kritiky na prehnane požadavky a na výběr konkretnich modelů.

      Takže 2 věci:

      1. Chci XC/chrtí tvrdou raketu. Ostatní požadavky na to kolo jsou sekundární – cestování, tvrdší trail atd… v principu jde o to, abych se v těch případech netrápil. Ale primárně chci opravdu lehké, tvrdé a rychlé kolo. Myšlenka až 120 zdvihu – např. Lux má 110, nechtel jsem tedy vytyčit tvrdě zdvih na 100.
      2. Vazne si pohrávám s myšlenkou, že ještě 2 měsíce počkám a 20k dotlačím… Tak kdyby jste někdo věděli o zajímavém modelu za 100k, tak pište :). Je to ale spíš myšleno tak, že jsem ochotný do toho nacpat víc, když se mi to opravdu vyplatí, např. při nějaké zajímavé slevě. Za 100 klacku už bych si představoval karbonové ráfky…

      Všem díky za reakce a rady.

      Ještě jedna věc – Zjistil jsem, že se vlastně nemám moc čeho se chytit při srovnání komponentů od různých značek, pokud tohle někdo někde sepsal, tak budu vděčný za odkaz, jinak by mě zajímalo :

      Kvalitativní srovnání (co čemu odpovídá) :

      Vidlice :

      Fox (32 Performance, 32 Factory, kashima, etc…) X

      RS (Reba RL, SID RL, SID RLC)

      obecně jsem vždy vnímal Fox věci nejak lépe, ale viděl jsem test vidlíc, kde celkem vyhořel…

      Zajímalo by mě tedy, které řady Foxu a RS si odpovídají…

      Všem díky :)

      • Gwaihir  

        Na toho luxe za 120k, nad kterým slintas si počkáš pěkně dlouho, to našetříš 

      • Aussig  

        Ty vidle jsou dost subjektivní, RS a Fox mají jiné chování. Nejlepší je vyzkoušet. Např. já mám radeji RS protože jsou o něco tužší a jdou „víc“ zamknout.

        Jinak než zdvih tak je důležitější geometrie, i na XC raketě si potom střihneš nějaké náročnejší traily. Když je potřeba můžeš nasadit teleskop. Koukal bych po kolech co mají geo posunutou trochu k trail-bikům jako např. Fourstroke (ten je cenou ale out), Spark atp.

      • mikub  

        Za 100k všechno v karbonu + slušné odpružení je dost přísné.

        Ty karbonové záplety dost navyšují cenu kola. Sice jsem slyšel o porovnání karbonových crest vs. hlína dt swiss 1500, kde byl rozdíl cca 20W, ale otázka je, zda to za to stojí (jenom pro info, cena těch crest byla 40k). U zápletů bych si dal pozor na šířku ráfku. To je parametr, který se moc neuvádí, ale má dost zásadní vliv na jízdní vlastnosti kola (respektive na rozsah použitelných tlaků).

        Mám přímé porovnání Fox 32 performance a factory (jen pro info, kashima je povrchová úprava vnitřních nohou, která se vyskytuje právě na factory řadě od Foxu). Ta factory řada je opravdu citlivější (jak tvrdí marketingové kecy). Dostaneš mnohem menší ránu do rukou, než se vidle odtrhne. Se slušnějším RS moc zkušeností nemám.

        • McBlacky  

          ráfky 5, dráty 5 (cx ray) a 30k za náby pro takovej šunt ráfek?

          • mikub  

            stans CB7 crest ;)

            dt swiss 240 (nebo 180 … nejsem si jist)

            komplet váha prý lehce přes 1300g.

            Ta čísla jsem neověřoval, ale nemám důvod nevěřit (i když ten rozdíl 20W mě překvapil).

    • scota  

      Lehké závodní karbonové kolo s 20 kg krosnou na zádech :-)

      • Tydlii  

        Jak jsem psal, tohle není priorita. Jen se v ty situaci nesmí kolo rozpadnout, nebo já chcipnout bolesti.

    • wego1991  

      Zkus i popřemýšlet nad Neuronem (možná v nějakém trailcentru se bude dát i osedlat). Pokud to chceš i na traily, tak si myslím, že zdvihy by měly být ideální a zároveň by to mohlo frčet i po asfaltu (mám předchozí generaci a nedokážu si to kolo vynachválit, ale sem tam v těžkém terénu si říkám, že trošku víc zdvihu bych snesl – mám 120/110 mm). Kola to má karbon.

      Neuron CF 9.0 SL

      • Tydlii  

        Jo ten se mi velmi líbí, z výběru vypadl kvůli max. 32z převodníku. Navíc už je to hodně do trailu, což by nemuselo být blbě, jenže vyzkoušet to není kde a zuby chybí. Někdo tu psal, že tam nacpal 34z a nechal to ať si to tam vydre rejhu ale to fakt není můj styl :).

        • Gwaihir  

          Ale je, akurát se projedeš. V Koblenzu mají továrnu a podle všech informací, by si tam měl být schopen vyzkoušet snad každé kolo. Ale než tam pojedeš, tak si to ověř na podpoře.

          • Tydlii  

            No :DD. Jsem zrovna v Bretani, tak to vezmu z5 přes Koblenz :D

            • Gwaihir  

              Za mě ideální stav, ověř si otevírací dobu a co všechno se dá půjčit a dej vědět. Sám jsem zvědavý. Prý tam mají i slušný kopec :D

    • Tydlii  

      Tak mám nabídku na tuhle Orbeu:

      https://www.orbea.com/…iz-29-m10-tr

      okolo 105–110k, factory Fox, XT 12s, 120 mm… , asi není co víc řešit, chci se jen zeptat – Uváděné výplety DT Swiss XR-1650 25c, nejsem schopný o nic nic dohledat ani na Google, ani na ofiku stránkách DT, co jsou zač?

      • tonik666  

        asi custom pro orbeu. klicove je co je to za naboje, jestli 350 nebo 240, a jake rafky-poznas podle tvaru, vnitrni sirky a der (eyelet nebo bez).

        vzhledem k tomu, ze top hlinik je 1501 a tohle je 1650, tak tipuju ze by to mohl by top rafek (xr/xm/ex) na dt350 nabojich

        • McBlacky  

          na fullu za 105–110 to spíš budou 370ky. 240 rozhodně ne a 350 bych se divil. To ozazoval v týhle ceně na svoje záplety snad jen giant a už i tam to letos jebou a dávaj náby bez rohatky tzn ne 350ky.

          • Tydlii  

            ceník 127k, Píšou doslova : DT Swiss XR-1650 Spline 25c TLR CL, Star Ratchet, Boost

            Nejsem odborník, ale to by mělo znamenat 350 naby ne?

    • Tydlii  

      Zdravím,

      předně děkuji všem za rady, postupně jsem všechno prošel, jak již jsem psal mám v celku jasno.

      Ještě však váhám, zdali vzít OIZ M10 nebo OIZ M10 TR. 100 nebo 120 mm… To od počítače nevyřeším, musím kola vyzkoušet, to jsem oddaloval co nejvíce, protože za půjčení kol se platí docela dost…

      Potreboval bych se projet na 100mm XC fullu a co nejpodobnejsim kole na 120 mm… To je jedna věc, pak chci ještě zkusit jestli mi budou stacit převody 34+10–50/51.

      Na převody bych si chtěl vyjet na Cukrak po žlutý, na zdvih pak projet Brdskou trasu značnou žlutýma šipkama, nevím co to je ale začíná to v oblasti skalky a vede to mimo hrebenovku nad kytinskou loukou. Okruh vyjde tak 60 km – > kolo půjčit na 1/2 den.

      V dosahu mám třeba Ski and Bike centrum Radotín, jenže nemají žádnou testovacku v XL… Jaký Kram byste doporučili, s ohledem na cenu a polohu (P4/5/12)?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse