• mirecekdrah

    Dobry den. Vcera jsem si koupil nove kolo. Me prvni. Je od KTM osazene Shimanem DEORE, XT. Problem je v tom, ze vazim 130kg. A vcera na projizdce mi odletela zadni odrazka z vypletu a za chvili predni. Proto se vas chci zeptat. Jestli mi nekdo z vas poradi jake rafky mam koupit, jakou nabu, jake spice. Vse v nejlepsim pomeru cena/vykon. Trosku jsem se vydal z penez. A mozna i jinou vydlici. Nemam vzduchovou. A nekde jsem se docetl ze vzduch na mou vahu je nezbytnost. Kola mam 29"Dekuji za jakekoliv rady.

    0 0
    • MirosPikos  

      Pokud Ti odletěla odrazka v výpletů, pak se zaraduj a jezdi vesele dál :)

      Kola jinak drží, mají osmičku nebo nemají? Jezdíš nějaký vetší terény a nebo „jen“ lesní pěšiny veskrze rovinaté + cyklostezky?

      0 0
    • mirecekdrah  

      Kola osmicku nemaji. Jezdim jen cyklostezky a asfalt. Jsem zacatecnik. A stemi mymi kily musim zacinat pomalinku. Vcera jsem ujel 15 km. A mel jsem toho tak akorat. Takze zadne skoky provozovat nebudu. Jde jen o to ze jsem se lekl l, ze ty odrazky odletely. Jenom to kolo tak divne vrze, pri tahu (slapani). Nevim jestli vrzou pedaly, nebo sedlo. Ale jinak zatim vse o.k.

      0 0
      • platypus  

        Zkus točit lehčí převod, rovina neznamená automaticky vpředu největší placka a vzadu nejmenší pastorek, to se dává při silném větru do zad atd, kdy je min odpor.

        0 0
    • mirecekdrah  

      No o to vrze i pri mensim prevodu. Ale je pravda ze min.

      0 0
      • MirosPikos  

        To, že něco vrže může směle vyřešit garanční prohlídka. Než si kolo sedne, může se sem tam něco povolit. Středové složení, výplety, pedály atd. Chvíli jezdit, nauč se správně řadit a třeba po 100–200 km vezmi kolo k prodejci, na garanční prohlídku. On všechno zkontroluje, popřípadě rozebere, namázne, dotáhne a jede se dál. Pokud jezdíš to co jezdíš, asi bych pro začátek výplety neřešil. Odrazky byly špatně nandané a upadly. Víc bych se tím nezabýval a jezdil.

        0 0
    • mirecekdrah  

      Dekuji za rychle odpovedi. Udelam jak pisete a na garancni prohlidce se teda uvidi. Jeste jednou dekuji.

      0 0
    • Vilém  

      Odletela odrazka a to je duvod k vymene kol?

      Kazdopadne na tvou vahu to chce masivnejsi rafek, 2mm nerez vyplet, mosazny niple.

      0 0
    • mirecekdrah  

      Asi potrebuji. A muzes neco doporucit. Ted mam rafek asi RYDE ETRTO 622X21 TAURUS 29.

      0 0
      • Vilém  

        Tak to nebude uplna hruza ty rafky. 21mm sirky uz je rozumny, nyty to taky zrejme ma, jen to bude trochu tezsi.

        0 0
    • mirecekdrah  

      Takze si je asi necham? Co?

      0 0
      • Erknold  

        Nech, zbytečně zatím neutrácej. Pod Tvou váhou si snadno každá věc najde svou vůli a vrzne si. Jak říkají všichni, vem to pak na garančku, ať si s tím pohrají. Ráfek měň, až z něj uděláš slušnou osmu, nebo ti praskne, nebo začne praskat výplet. Zatím na to kašli.

        0 0
    • mirecekdrah  

      Dekuji. A az se to stane. Muzete mi nejaky rafek a spice doporucit. Mozna i nabu(to nevim) At tu potom zase neotravuji. Protoze si myslim, ze to prijde. Driv nebo pozdeji.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Podívej se do vláken o kolech pro těžké jezdce, byla tady za uplynulý půlrok 2 nebo 3. Tam se vybavení rozebralo horem dolem. Jak se trochu vyjezdíš, budeš na kole aktivnější – ve smyslu odsedání nerovností, a to i automaticky za jízdy při šlapání. Pak třeba ani nebudeš potřebovat hustit na max, čímž se zlepší pružení a výdrž všech dílů.

        Základem pevnějších výpletů budou náboje na průmyslových ložiskách (vzadu 4ks, třeba Novatec) a nezeslabované nerez dráty (zdá se mi, že stříbrné praskají méně, DT), výplet 36 + 36 drátů, ráfky nějaké expediční, klidně i na V-brzdy (jako RMX Panther), ale širší.

        Teď jsme byli na třídenním výletě s nesportujícím klukem cca 115+ kg , měl půjčen jeden z mých bicyklů. Největší sodu dostal zadní plášť, pak zadní záplet, ale ten hlavně tím, že jak se na kolo vykydnul, tak na něm seděl, díra nedíra. Až jako druhá věc bylo nerovnoměrné šlapání a snaha (neúspěšně) drtit těžké převody. Jen pro Tvé info: ujel s námi za ty tři dny po silnicích, polňačkách a lesních cestách rovných 200 km a na konci už žádný kopec netlačil :-).

        0 0
    • mirecekdrah  

      Dekuji za vycerpavajici odpoved. Je pravda jak pises opravdu nevysedavam nerovnosti. Az do ted mi to nedochazelo. Budu se opravdu muset vyjezdit. A klobouk dolu pred tvym nesportujicim kolegou. Vim ze pro vas to bude znit smesne. ALE 200 KM. To si nedokazu predstavd. :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Na tyhle detaily časem přijdeš sám. Já mam taky kolem 120KG při 2M. S touto vahou jezdím na silničce a ráfky zatím drží. U horáka se zas tolik nebojím. Jinak 200km za 3 dny není tak hrozného ani pro hobíka. Já měl při začátcích nájezd kolem 40km na starém Favoritu a po 3–4 měsících ježdění jsem si troufnul na svojí první stovku. Bohužel jsem selhal ale na podruhé jsem se to podařilo na výbornou a ani jsem nebyl tak vyštaven. Začátky stejně budeš zjištovat co ti vyhovuje a co ne. Já první měsíc ladil posed a sedla, potom nastavení nášlapů a už jen drobnosti.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ono je trochu něco jiného, když jedeš sám, oproti tomu, když bys jel těch cca 70 km / den s někým, kdo už má trochu najeto, hlídá tempo, doplňování tekutin a energie a základní techniku a taktiku jízdy. Výše zmíněné správné nastavení sedla (a velikosti kola) je naprostý základ.

        Mám vyzkoušeno, že po silnicích a cestách dá takto skoro kdokoliv a skoro bezbolestně (to přijde až druhý den) kolem 140 km. Přijeď, svezeš se :-).

        0 0
        • Smazaný účet  

          Souhlas já to jezdil sám, protože si nikdo netroufl jet s někým tak se mi jede o něco lépe.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            O hodně lépe. Pokud ten dotyčný připustí, že jsi na tom technicky i fyzicky tak, jako přibližně pětileté dítě.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.