• DaD

    Po včerejším lepení se musím zeptat zastánců této letité (a pro mě naprosto mrtvé technologie) proč to vlastně vozíte? Jen zvědavost, protože ten oser s tím je neskutečný :)

    0 0
    • Kysky  

      Ač galdama nepolíben, přidám svůj názor z pohledu výběrce plášťových kol – strašný mraky těch dobrých značek s hezkou váhou je právě tubular, né clincher… až jsem nad galdama taky chvíli uvažoval :D

      0 0
    • Jason Voorhees  

      Vozim obojí. Tufo HiComposite Carbon/Tufo Calibra plus. Galdy držej líp tlak a jsou pohodlnější a jistější v zatáčce. Foukam kolem 7 atm. Toť moje zkušenost.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Na rafkovy brzdy kdyz chces karbony, tak to smysl ma.

      0 0
    • nooski  

      Třeba na cyklokrosu můžeš mít lehčí ráfek, který je podstatně odolnější a můžeš vozit tak nízké tlaky, které bys s jiným systémem mít nemohl. Lepení na pásku je pohoda a krásná práce, na lepidlo to oser je.

      0 0
    • šimlos  

      A taky bezpečnost. Pokud prorazíš ve sjezdu přední galusku, tak ji, pokud je dobře přilepená, nesvlíkneš a nějak to ubrzdíš bez pádu. Mě s tohle stalo ve sjezdu s pláštěm a byl z toho otřes mozku a cesta sanitkou..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • JakeF  

        Na silnici když to lepíš lepidlem, tak se to asi nestane, ale bajkový přilepený páskou pár lidí zulo i bez defektu…

        0 0
    • McBlacky  

      Krome vahy rafku a pak pro ultra gramare galdy 19–21mm nic ;)

      az udelaj pod kilo vyplet na ust disc tak to prestane davat smysl uplne

      0 0
    • iceduck  

      Bezpečnost při defektu určitě.

      Oprava defektu – nasazovat venku bezduš .. mno.. ehm. U galusky mi tmel pomohl zachránit dojetí a mohl sem dofoukat i na vyšší tlak, když sem to zkoušel přefouknout u MTB bezduše tak ten „špunt“ z tmelu povolil, ale tam může být důvodů víc.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • deekay  

      Protoze jsme zpatecnici a mame rafkove brzdy a karbonove rafky :) A rafkove brzdy mame, protoze jediny hydropaky, co muzeme normalne drzet v pazoure aby nas to nesralo je Di2. A u Di2 nas sere ten hrozny zvuk serva pri prerazeni a vubec elektrika na takovem jednoduchem mechanickem stroji jako je jizdni kolo.

      No a hlavne mi prijde, ze bezdusak musis fouknout min, aby neprenasel ostre vibrace, galda muze byt pocitove tvrdsi, ale ostre hrany lip utlumi, jestli to dava smysl. Asi to bude jeste tou mezivrstvou lepidla potazmo pasky (ktera zase dela vetsi valivy odpor), tezko rict.

      1 0
    • Cavendish  

      Já to vozil na silnici hlavně kvůli defektům. Člověk si nerozbije hubu při rychlém defektu a pokud to nepobere tmel, tak dojede po ráfku.

      Lepení voser není, když ho umíš, je to rychlovka.

      Člověk měl jako bonus lehká kola a výběr je celkem velký.

      Nevýhoda je ta cena no…proto sem se vrátil zpátky k plášťům a latex duším.

      Na CX ale nic lepšího než galuska není. Ten super nízký tlak a lehký kola člověka prostě baví :)

      0 0
      • DaD  

        Jj, rychlovka při prvním lepení na ty Lighweight:) Tři slabounké vrstvy na ráfky a dvě na galdy aby se zatáhly. Pak ještě jedna při nazouvání a následné rovnání. Mezitím pokaždé čištění štětce a všude vlákna lepidla. Naprostý oser s tímto přežitkem. Na CX chápu, na silnici vůbec. Navíc byla zadní galda špatně udělaná a srovnat jí zabralo dost práce, nervů a sil. Nesnáším galdy, kua. Jen takový povzdech, nic víc…

        0 0
        • Vrci  

          Magic mastic: jedna vrstva na galdu, hodinu počkat, jednu vrstvu na ráfek a nasadit. Druhý den jsou k použití.

          0 0
        • Cavendish  

          6 vrstev na silniční galusky? To je ultra blbost. 1 na ráfek jedna na galdu. Nechám zaschnout a pak jedna na ráfek a nalepit. Garantuji, že to nikdy nezuješ. I na CX jich dávám jenom 5. A lepidlo Mastik se netáhne a dobře se umývá :)

          0 0
          • DaD  

            To bylo přání majitele. Já bych to celé rovnou vyhodil:)

            0 0
            • Cavendish  

              Nový ráfek a nová galda 3 vrstvy

              Jetý ráfek jetá/nová galda 2 vrstvy

              A dycky se vztekám, že to nejde dolů :)

              0 0
          • deekay  

            Muzes sdelit cim se mastik dobre umyva? Ja si to koupil s tim, ze inzerovali jak to jde umyt vodou enz to zaschne a nakonec jsem od toho mel uplne vsechno a neslo to dolu ani za boha .D

            0 0
            • Cavendish  

              No vodou :) ale je pravda, že musíš jednat rychle. Jinak poslouží obyčejní natural 95 :))

              0 0
              • deekay  

                Tak jsem mel asi nejaky spatny kus… Protrhl se mi ten alobal na blisteru pri aplikaci a i pres vcasnou snahu umyt ruku v pristavenem kyblu s vodou jsem byl neuspesny :D

                0 0
                • Cavendish  

                  Já to bral teplou vodou. I po nalepení sem tím čistil zbytky na ráfku s šlo to dobře. Za mě nejlepší lepidlo. Pak je fajn i Continental lepidlo, ale třeba Schwalbe je totální odpad. To už nikdy

                  0 0
    • JFtryall  

      Na kotoucovy kola je to uz zbytecne, tam bude bezdus hrat hlavni prim v budoucnu a asi uz ted hraje.

      0 0
      • koko0925  

        Nevíte někdo jak je to teď v profipelotonu, když teď všichni jezděj kotouče? Vozej galdy nebo pláště?

        0 0
        • Vrci  

          Různě. Někdo bezduše, někdo pláště s duší (specialized), většina asi pořád galusky. Skoro všechno s tmelem.

          0 0
          • Cavendish  

            Zajímavý…mě tmel od Stans v latex galdě téměř nefungoval. Udržel 2–3 bary max. :(

            0 0
            • Vrci  

              Mě ve Vittoria jakž takž fungoval na dojetí ten jejich pitstop. Ale používal jsem ho až po defektu. Malá dírka na běhounu, tlak někde kolem 6 bar, ale s pomalým únikem. Doma když jsem nafouknul víc, tak to ruplo.

              0 0
          • plzakj  

            Sagan ma bezduse podle GCN

            0 0
    • Dekaen  

      Jel jsem 12km na defektu,prázdne zadní kolo,plášť Michelin Lithion 2 –23mm,ráfek Remerx Stormy,bez poškození oba jezdí dál. -)

      0 0
    • morrows  

      A proč by ne? Pokud máš kolo s ráfkovými brzdami, nechceš kotouče, tak nic lepšího není, Bonus – bezpečnost, skoro nezničitelný ráfek i v carbonu a lehká kola, Mínus je rozhodně cena za kvalitní gumu, která je dvojnásobkem ekvivalentního pláště. Galdy vozím jen na jednici do pšknýho počasí, Na dvojce hliník a pláště. No a navíc pro konzervy, jako jsem já, je tam i určitá nostalgie.

      0 0
    • learita  

      Dávám jednu vrstvu na ráfek a jednu na galdu. Nikdy jsem to neurval. Teda jen když jsem chtěl. Vzhledem k počtu starých galuskovych kol jsem to celkem vychytal a jde to svižně od ruky bez zbytečného bordelu.

      Když už mám lehký ráfek i galdu, pak mi páska přijde prostě těžká, takže vždy na lepidlo.

      0 0
      • Cavendish  

        Hlavně lepidlo nemusíš odstraňovat. Jen strhneš nutné a jedeš dál. Od pásky to musíš čistit vždy a to musí být slušný pain

        0 0
    • jecnak  

      Pro mě stejná práce jako s bezdušema. Jen musím počkat do druhého dne, až zaschne lepidlo. Na CX se zatím stále bezduše nechytaj. Zkusím ještě bezduš s insertem, ale moc tomu nedávám.

      0 0
    • makaltom  

      Galdy jsem poprvé zkusil na CX, protože při nízkém tlaku jsem furt cvakal duši a bezduše nedrželi na ráfku.

      Po úspěchu na CX jsem dal i galusky na bike. Opět proto, že jde jezdit nižší tlak a tolik se to nežvejká.

      Nakonec jsem dal galusky i na silničku protože je to prostě lepší.

      Zrovna včera jsem přezouval přední a zadní kolo pomocí Tufo pásky a nemyslím si, že by mi to trvalo déle než ****** s pláštěma.

      Největší plus je, že už nejsou defekty typu cvaknutí o ráfek. Propíchnutí samozřejmě hrozí a už se mi i stalo, že to mlíko nepobralo. Odjel jsem po prázdné domu asi 20 km. To se ale může stát komukoliv na čemkoliv.

      0 0
      • McBlacky  

        U galdy zalezi na konstrukci. Pokud je vnitri latex duse volna, tak to mliko/tmel nema sanci opravit. Pokud je vulkanizovana na plast(tufo myslim) tak je to ok.

        0 0
      • plzakj  

        Co je za figl, ze u galdy nehrozi cvaknuti pri nizkym tlaku? Myslel jsem, ze du vnitni dusi taky muzes cvaknout?

        0 0
        • DaD  

          Jj, jde cvaknout, Když trefíš blbě na CX překážku, tak ji dáš taky.

          0 0
        • Cavendish  

          Podařilo se mi cvaknout CX galdu s volně loženou duší i Tufo galdu a ta ji má vulkanizovanou. Vždy to bylo kvůli nízkému tlaku a nějaké ostré tvrdé překážce :)

          Silniční sem necvakl, ale tam sem nikdy neměl míň než 6bar. Tak to snad ani nejde při tomhle tlaku

          0 0
        • jecnak  

          Tvar ráfku napomáhá tomu, že cvaknout galdu dá víc práce.

          0 0
        • makaltom  

          tak kluci nademnou mají jinou zkušenost …

          Mě se to osvědčilo. Jezdím po Praze a to jsou samé dlažky a koleje, výtluky na silnici apod … Ted jsem měl obuté úzké 23 mm a galdy jsem sjel bez toho že bych je cvaknul přestože jsem to foukal jen kolem 5 bar a na těch kolejích tloukly ráfky o zem.

          Řekl bych, že je to díky tomu vhodnějšímu profilu ráfku.

          0 0
    • Modus2  

      Lepení galusky je v pohodě, asi to chce delší praxi. Trochu průda je čištění ráfku od starého lepidla. Větší zbytky starého lepidla (Vittoria Mastik) ořežu z karbonového ráfku nožem a kulatým pilníkem dočistím. O víkendu jsem po novu na dočištění použil mikrobrusku Dremel a šlo to náramně, ráfek byl za chvíli jako nový. Léta jsem používal a používám pláště, ale na novou silničku s karbonovým rámem a karbonovými ráfky jsem se rozhodl vrátit se ke galuskám. Nelituju, je s tím sice o trochu víc práce, ale jede to náramně.

      0 0
      • Jason Voorhees  

        Jezdím na tom i šotolinu a lehkej terén a nikdy defekt.

        0 0
        • Modus2  

          Nevím jak je to teď, ale cyklokros jsme jezdili výhradně na galuskách (teréních).

          0 0
      • DaD  

        Tak nůž a pilník na svá kola, za šedesát litrů, bych nikdy brát nechtěl. Ať jdou galdy k čertu:) Mě sedí bezduše, jezdím je na silnici už skoro deset let a naprostá spokojenost. Tyhle kraviny ať si jezdí v Pro Tour, kde na to mají lidi a jezdí za nimi mechaničák. Já tomu nemohu přijít na jméno. Bezdušák je podle mého ještě lepší než galda. Opět jen můj názor a nikomu ho necpu.

        0 0
        • matbiker  

          Bráchovi se povedlo na horákovi píchnout galdu tak pěkně, že hřebík zajel skrz do díry na nipl. Nová galda, 15kil, díky, nashle. Taky jsem se jich s radostí zbavil, celé mládí párání, lepení, zašívání…

          0 0
        • Modus2  

          Já mám ty 2 kola před sedmi lety „jen“ za 20 k, tak mi proto ten nůž a po novu bruska asi tolik nevadí. :-) Ale ať si jezdí každý na tom, co mu je milé. Pravda, s výjimkou cyklistické dráhy v Motole, tam jsou galusky povinné.

          0 0
      • deekay  

        A pokud se se starym lepidlem nechces takhle srat, doporucim Effeto Mariposa Carogna remover. Naneses pastu na rafek, nechas chvili pusobit a vse pak setres papirovym ubrouskem. Vysledkem je dokonale cisty rafek.

        0 0
        • Petr Ch  

          Ještě jednou dík za odkaz na tuhle pastu, který jsi zde dal již vloni. Funguje geniálně, naprosto čistá práce. Ono když to člověk umí, tak to s těmi galuskami žádná pakárna není, akorát byla s odstraněním starého lepidla, když ho tam už bylo neúnosně. Člověk se učí celý život.

          0 0
    • ms82  

      Tak jsem pichnul galdu na nejakych drevenych triskach. Celou historku radeji neuvadim, bych se akorat ztrapnil. Ale tmel to zalepil a po nafoukani to drzi vzduch stejne jako predni galda. Muzu na tom dale jezdit? Jako rezervu mam mit nahradni galdu, dalsi tmel nebo cislo na taxika? Nebo to mam radeji vymenit?

      1 0
      • kubad  

        pokud drží tlak klidně jezdi

        0 0
        • ms82  

          Diky.

          0 0
          • Cavendish  

            Tufo galda? Tam to bude v pohodě a dojedeš ji na plátno. U ostatních značek bych to raději rozpáral a zašil.

            0 0
            • ms82  

              Veloflex Arenberg. Zasit bych to asi nezvladl. Tufo mam jen jako zalohu s sebou.

              0 0
              • jecnak  

                Nejspíš se to za jízdy otevře. U galusek s volně loženou duší tmely obvykle nefungují, nebo jen krátkodobě na dojetí na nižším tlaku. Zkus postupovat podle tohoto návodu. Zas taková věda to není.

                0 0
                • jecnak  

                  Akorat teda s tmelem v dusi a rozkydaným i v kordu to bude fakt lahodná práce.

                  0 0
                  • ms82  

                    No, mel jsem to 15 km pesky nebo tmel :-)

                    0 0
                    • jecnak  

                      To chápu. Já už jsem na pokusy s tmelem rezignoval. Nahodím rezervu, dojedu dom a tam to v klidu vyřeším buď záplatou a nebo popelnicí.

                      0 0
                      • deekay  

                        Ted uz vozim taky Tufo jet rezervu, nastesti jsem nemusel pouzit. Mam Conti, tak lepim na pasku (ty na ni narozdil od vittorky drzi), tak je to utlrarychle.

                        Zatim jsem teda neopravoval, Tvuj navod jsem precetl nekolikrat, ale nebyl moral :) A zpravidla but mi to tmel u tech Conti vyresi nadobro, nebo uz je to takova dira (rezanec) i v behounu, ze nema cenu opravoavat.

                        0 0
                  • Busec  

                    Má smysl vozit Pitstop road racing ? Mám corsa g+. A tu rezervu lepíš, nebo dojíždíš nasucho?

                    0 0
                    • jecnak  

                      Vozím jen rezervu. Tu nahodím a dík docela hlubokému žlábku a 28mm širokému ráfku tam na cca 120psi drží jak přibitá + jsou tam zbytky lepidla. V pohodě se s tím dá dojet, zatáčky ale velmi v klidu.

                      0 0
                • ms82  

                  Diky za navod, videl jsem ho uz predtim. Ale to bych si nechal na zimu, i kdyby se mi to melo povest. Kdyz uz galdu sundam, bude na zacatek pro me slusny vykon, kdyz nalepim novou.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Tak se někdy stav s novou a s lepidlem, předvedu. Není to žádná věda. Možná snazší než plášť s duší nebo bezduš. Jen musíš počkat, než zaschne lepidlo.

                    0 0
                    • Delkim  

                      Potvrzuji, Tomáš mi to jednou ukázal a před týdnem jsem tuhle galusku sundaval a bylo to „peklo“, drželo to neskutečně…

                      Lepil jsem pak novou a udělal ZÁSADNÍ chybu, nechal jsem zaschnout lepidlo fakt jen krátce a jakmile jsem tam galdu narval, už jsem s ní v podstatě nepohnul......

                      Vittoria Mastik One + Corsa Speed

                      Takže není nalepená/vyrovnaná nějak ideálně, ale je to zadní disk a ani to nepoznám......

                      BTW bylo to krátké zaschnutí poslední vrstvy na ráfku fakt chyba?

                      0 0
                      • jecnak  

                        Ano, musíš galusku dát ještě na mokré lepidlo a okažitě nafoukat na max tlak. Fakt udělám nějaký návod. Nic moc na tom není, jen to chce dodržet postup.

                        0 0
                        • Delkim  

                          jo takhle, takže to čekání bylo vlastně ne krátké, ale až moc…

                          ale pokud to hned nafoukám na max tlak tak s tím moc nepohnu nebo naopak to půjde?

                          btw OVĚŘENÝ návod by byl fajn, ono se to na YT dost liší…

                          0 0
                          • jecnak  

                            Na max tlaku se galda sama ve žlábku srovná. Většinou, když pak do toho začneš sám zasahovat, tak to jen zhoršíš.

                            0 0
                      • Petr Ch  

                        S lepením galusek mám více jak 30letou zkušenost. Jak píšeš o té zásadní chybě při lepení, tak tam hodně pomáhá dát tam toho lepidla více (na ráfek) a v podstatě bez zavadnutí hned nahodit. Pěkně se to pak srovnává, klouže to dostatečně. Mastik One doporučuji, dřív jsem používal Continental, ale tohle je mnohem lepší právě na to srovnávání. Jestli máš balení v konzervě, tak též hodně pomůže lepidlo promíchat. Osobně na to mám vyrobenou vrtulku a pak to míchám pomocí aku vrtačky. Navíc Mastik One má přímo v návodu uvedeno, že lepidlo na galusce nechat zaschnout do konce, tudíž se dá galuska pěkně vzít do rukou a člověk se neušpiní od lepidla. Galusku nechávám s tímto lepidlem zaschnout tři hodiny, pak dám silnou vrstvu na ráfek a ihned nahodím. Drží to neskutečně. Bavím se o posledních vrstvách.

                        0 0
                        • deekay  

                          Hele porad tedy nesikovi, jak tam navleces galusku, abys nebyl cely od lepidla? Na galde ho mam samozrejme zavadnute, Na rafek dam vetsi vrstvu jak pises, ale proste jak tam natahuju pres ten posledni kus tu galdu, tak se dycky zapatlam, plus me vytece lepidlo zpod te galusky. Diky :)

                          0 0
                          • Petr Ch  

                            Máš ji o malém průměru, před prvním nalepením ji chce roztáhnout. Je to sice oficiálně zakázané, ale galdu chce nohama přišlápnout a bez trhavých pohybů ji rukama trpělivě natahovat tak dlouho, dokud nepůjde při tlaku 1bar zcela volně na ráfek. Je to zakázané proto, že výrobce neví, jak to kdo (ne)správně (ne)bude natahovat a může to pak jít za ním. Dát novou galdu na maximální tlak a pak dva dny nechat na ráfku, není moc dokonalé, zvlášt' u Tufa a Continentalu. Vittorky se naopak moc natahovat nemusí a Veloflex vůbec. Já, když pak lepím, tak mám ráfek po celou dobu procesu opřený o zem. A že ti pak vyteče lepidlo zpod galdy, je jedině dobře a ničemu to stran pevnosti spoje nevadí. Raději nanést více, kvůli rovnání, jak méně.

                            0 0
                            • deekay  

                              Tak lepil jsem ted naposled Vittorky a taky moc nesly (G2 a G2 Control). Prijde mi naopak ze moje gatorskiny jdou lepe. Oboji teda bez roztazeni.

                              Rafek mam opreny o zem az do chvile, nez zacnu rvat galdu prave tech poslednich treba 10–15cm, nez se to prehoupne.

                              A toho lepidla mi prave vytece tolik, ze je od toho upatlane vse a musim cistit acetonem. Asi to bude chtit vychytat mnozstvi, ale zase kazdy rafek jiny zlabek atd…

                              0 0
                              • Petr Ch  

                                Může být, že šly Gattorskiny lépe. Každopádně je potřeba se nebát galusku pořádně natáhnout. Takto to všichni dělají od nepaměti, není to žádný můj zlepšovák. Ostatně je tento úkon natočen i na oficiálním videu o lepení galusek, které je přímo na stránkách Continentalu. Akorát je tam ted' uvedeno, že takto ne, nedivím se jim. Taky bych tohle laické části populace neradil. Musí se to dělat pomalu a s citem, jinak opravdu může dojít k poškození.

                                Těžko to popsat, kolik toho má vytéct. Mně toho vyteče přibližně 1mm a protože to dál nepokračuje na brzdnou plochu, tak to tam nechám i za cenu, že to nevypadá dvakrát pěkně. Navíc, jak je ted' web plnej detailních fotek, jsem si všim, že plno profi mechaniků to tam též nechává.

                                0 0
                                • deekay  

                                  No to me vytece vice teda .)) Kdybych od toho nemel pak bok gumy a rafek tak to tam taky ncham. Holt budu trenovat, diky.

                                  0 0
                                • Cavendish  

                                  30 let lepíš galusky a děláš pořád takovou čuňárnu s natahováním galusek? Jediný správný postup je natáhnout galusku pár dní před lepením na nějaký rezervní ráfek a nafoukat na max povolený tlak.

                                  Vittoria a Veloflex tohle nevyžadují. U Conti stačí 1–2 dny ale u Tufo tak týden.

                                  0 0
                                  • Petr Ch  

                                    Pokud člověk má cit v rukou, v hlavě mozek a není zbrklý, tak to čuňárna není, naopak, je to zcela běžné u profi mechaniků, kteří s lepením přicházejí do styku, můj zlepšovák to není. Jak jsem již zde psal, tohle je též natočeno přímo na webu Continental, ale protože někteří lidé nemají ty potřebné vlohy, tak je video raději upraveno – můžes si video dohledat- přesvěč se sám.

                                    0 0
                                    • Cavendish  

                                      Video sem samozřejmě viděl. Je na něm jasně ukázáno, že to takto vážně dělat nemá a že je mnohem vhodnější nechat galusku přirozeně natáhnout na rezervním ráfku.

                                      O to víc nechápu, proč tu zmiňuješ návod, který výrobce sám zakazuje???A ještě se na to video neustále odkazuješ :D

                                      Je úplně jedno jestli máš nebo nemáš cit. Galuska na tohle zatížení není stavěná. Nikoho v mozkem v hlavě by nenapadlo takhle natahovat galusku za 2000 ;)

                                      0 0
                    • ms82  

                      Mam na tom to nove lepidlo od Mastiku Pro, protoze mi to delali pred koupi. Na doma jsem si koupil Mastik One. Takze to nebude tak rychla operace – nejdriv to musim poradne ocistit, kdyz je to jina smes lepidla. Pak jsem cetl asi 40 stranek navodu na weight weenies, ale overim znalosti az to budu delat. Jestli vymeknu, tak se ozvu, a rad vyuziju ukazku. Diky

                      0 0
                      • jecnak  

                        Zas to tak brutálně neprožívej. Desítky let se jezdilo s galuskama nalepenýma Chemoprenem a taky to šlo. Na dráhu se lepilo šelakem. Ona ta galuska drží celkem sama o sobě, pokud je na vysokém tlaku. Zcela jiná situace je u CX galusek, kde se vozí extrémně nízké tlaky.

                        0 0
                        • ms82  

                          Jen jednou se rozbijes kvuli sundanemu plasti, pak uz to vidis vsude :-) a u galusek se to nabizi. Nerikam, ze je to pravdepodobne.

                          0 0
              • Cavendish  

                Měl jsem taky Veloflex, ale Paris-Roubaix. Což je Arenberg se světlými boky. Tmel od Stans mě udržel jen 3 bary a víc nic. Musel sem to zalepit klasicky

                0 0
                • ms82  

                  V klidu to drzi 6 baru. Jizdu jsem se zatim bal.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Tak ti držím pěsti. Já bych na tom nejezdil.

                    0 0
                    • ms82  

                      Tak jsem na tom najel jeste dalsich 5 tisic na tmelu. Takze zadni galuska 10 tisic najeto a uz teda nedrzi nic. Shodou okolnosti mi prestala tlak drzet i predni galuska, ktera ma najeto stejne. Zadny defekt jsem nenasel. Mam to nejak zkoumat, zkouset tam lit tmel, nebo to po tomhle najezdu vymenit, kdyz uz delam zadni?

                      Jak jsem to loni v lete resil, tak jsem zase vse zapomnel. Ocistil jsem rafek nozikem od Mastik Pro a budu na to nanaset Mastik One. Posledni zbytky lepidla tam jsou, bud to vezmu smirkovym papirem, nebo to necham byt, uz to jde fakt spatne. Na rafek celkem tri vrstvy (dve zaschnout a jednu pred nasazovanim) a jednu na galusku? Nekde v navodu jsem videl, ze ma byt lepidlo i na hrane rafku. Ale pri cisteni rafku (poprve lepili v servisu) zadne lepidlo na hrane nebylo, jen vnitrek.

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Jestli si na latexových galdách Veloflex najel 10 tisíc, tak už zaslouží výměnu za nové. Jestli tam jsou jen malé zbytky lepidla, tak to nevadí. Natáhni si novou galdu lepidlem, pak i ráfek a nech to zavadnout. Nakonec dej třetí na ráfek a hned to nalep. Máš chvíli možnost s tím hýbat a rovnat. Pak nafoukat na 7–8barů, tím si finálně sedne a do rána to nech zaschnout.

                        Já to vždy malým štětcem rozmazal po celý šířce ráfku. Ono se tam to lepidlo stejně vytlačí samo, až nasadíš galdu a nafoukáš

                        1 0
                        • kubad  

                          přesně tak, výrobce uvádí poloviční životnost :D

                          1 0
                          • Cavendish  

                            U mě to bylo přesně tak, jak píše výrobce. Po 3000km sem vyměnil předek za zadek a najel dalších 2500km. Ale já mám 80–85kg no

                            0 0
                          • ms82  

                            Koukam na to presne, mam najeto asi 9200 km. Resp odo mi ukazuje 9688 km, ale vim, ze na par treninku jsem to mel na trenazeru (nejezdim zwift, takze tam nemam prumernou 40 km/h :D).

                            A abychom byli presnejsi, vyrobce uvadi, ze mas po trech tisicich zkontrolovat zadek a po peti predek. Je to teda jedine cislo, ktere jsem tam nasel, takze se to da asi brat jako jejich odhad zivotnosti, to jo :-)

                            Pridavam fotku ocisteneho zadniho kola. Do predniho jsem se vcera taky pustil, ale s tim evidentne v servisu zacinali, takze tam bylo lepidla mnohem vice a sundava se hur.

                            0 0
                  • deekay  

                    Tam bude problem ta latex duse. Ja vozim Continental Gatorskin s volne lozenou butylkou uvnitr a bezne kdyz pichnu, aplikuju TUFO Extrem a zpravidla pak galdu normalne dojezdim, klidne dalsich par tisic km. Akorat pokud mas vic kol, musis dofukovat, kdyz to nechas splasknout, uz to s tim tufotmelem uvnitr nenafouknes :))

                    Latexkam se z vyse uvedenych duvodu a taky toho, ze pousti tlak (coz me na celodenni vyjizdce sere :D) vyhybam.. Takze jsem odkazan jen na par vyrobcu, pokud nechci nakej uplnej sunt.

                    0 0
                    • ms82  

                      Tak kdybych nechtel pichnout a nezajimalo me, jak to jede, tak si poridim nejake touringove plaste. Na starem kole jsem na nich najel 23 tisic. Ale to svezeni se uplne neda srovnat :-)

                      Tohle jsem sice pichnul, ale taky to ma uz pres 5 tisic a sjete to jeste neni. Proste jen smula.

                      0 0
                      • deekay  

                        No ja mam tu smulu vzdy v nejmin vhodne situaci :D Ale jo, nejake galdy jsem taky ojel bez defektu (cca 6000 vzadu).

                        Me hlavne zajima ani ne tak jak to jede, ale jak se na tom jede. Samozrejme ve stylu, ze je mi jedno, jestli ma plast 13w nebo 16w, touring plaste nebrat :D Musi mi to sednout, pak to jede i me :)

                        0 0
        • ms82  

          Projel jsem to dnes na dve hodky. V kapse dalsi tmel i nahradni galuska. Sice jsem nekolikrat zastavil a kontroloval tlak, ale zatim to drzi dobre. Asi budu nervozni, ale jeste na tom neco pojezdim.

          0 0
      • Petr Ch  

        Nepíšeš kolik vážíš a jaký vozíš tlak. Po dolití tmelem na tom samozřejmě můžeš dál jezdit. Pokud to ale začne, byt' jen trochu, v místě prvního defektu znovu ucházet – což pravděpodobně začne – tak to je již lepší dát druhou galusku.

        0 0
        • ms82  

          64 kg a mam tam kolem 80 psi. Zkusim s tim objet parkrat blok a uvidim.

          0 0
    • Smazaný účet  

      lepší chování za jízdy / bezpečnější při defektu / lehčí galuska / lehčí ráfek / pevnější ráfek / a pro mě teda i jednodušší na údržbu (oser leda pro toho kdo s tím nemá zkušenosti)

      0 0
      • Modus2  

        +1 Svatá pravda, tesat do kamene. :-)

        0 0
      • deekay  

        Pro me je s tim taky mnohem min srani nez s bezdusakama, co mam na CX. A zatim jsem nejel na klasicke clincher pneumatice, co bych z ni mel takovy pocit, jak z galdy.

        Na druhou stranu, emzi nevyhody patri to, ze bych se s tim par set km nekam na vicedenni vylet nepustil, bez backupu. Sice mam jeden defekt za par tisic a nedojel jsem jen jednou (neopravitelny rezanec), ale nahoda je blbec.

        0 0
    • Jason Voorhees  

      Taky přidám dotaz, je takovýhle říznutí z boku problém? Tlak to drží, akorát aby mi to nebouchlo ve sjezdu třeba v šedesátce, díky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Bůh suď, ale je to Tufo a Tufo obecně má horší odolnost proti defektu na bočnicích, ale pokud to máš dobře přilepený tak se defektu ve sjezdu nemusíš zas tak bát.

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Jj, dík, asi na tom takhle jezdím už nějakej čas, všimnul jsem si až včera. Nalepený je to dobře, tak to zatím budu sledovat a uvidím. Defekt jsem ještě za cca 3k neměl a to drtim občas i štěrk. Odolnost mi přijde mnohem vyšší oproti plášťům.

          0 0
        • marquiz  

          Je dobré u Tufo používat kvalitnější galusky s protidefaktní vrstvou které mají i v boční části vysoké TPI. Jezdím S3 a jsou dobré. Defekt v jejich případech je už mimořádná smůla, dojezdí se zpravidla až do konce. Tufo fabriku mám blízko, jen pár km, ale kupuji jen na jistém eshopu podstatně lavněji…

          0 0
      • Petr Ch  

        Jestli je to na předním kole, tak ji sundej. Pokud na zadním a má to již 3t/km, tak bych to sundal též. Když to vzadu dál budeš jezdit, tak po každé jízdě přejet prstem, jestli se nezačíná dělat boule. Je to ale na tvou odpovědnost, nechci, aby to vyznělo, že ti to takto radím.

        0 0
    • Delkim  

      btw zkoušel někdo to „nové“ lepidlo Vittoria Mastik Pro?

      Mělo by jít dočasně opláchnout i vodou a není problém to „nanášet“ prstem

      https://www.bike24.com/p2215896.html

      https://www.youtube.com/watch?…

      nezaměňovat s klasickým Vittoria Mastik One Professional

      https://www.bike24.com/p295857.html

      0 0
      • ms82  

        Zminil jsem vyse – mam s tim nalepene galdy z obchodu. Ja s tim nedelal, ale brzo to budu sundavat, tak aspon to cisteni Ti reknu.

        0 0
      • deekay  

        Zkoušel jsem. Byl jsem od toho celej zajebanej a rozhodně to nešlo dolů vodou! Lépe se mi dela s klasikou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Přes třicet let jsem lepil galusky Chemoprénem, ovšem přesně od chvíle kdy značku koupil Pattex stojí tak za hovno, že jsem začal lepit na pásku, ovšem koupil jsem si 50 metrů návin přímo od 3M, vyjde to podstatně (řádově) levněji než ty odmotaný obrandovaný Tufo na jednu galusku.

          0 0
        • Vrci  

          Zajebanej, nejsem, vodou dolů to nejde. Drží to dobře, narozdíl od pásky no neleze ven. Za hodinku hotovo, za 24 h použitelný kolo. Není žádné dlouhé zavadání vrstev. Nesmrdí.

          Balení je hodně křehké. Může se snadno prorazit při cestě poštou.

          0 0
          • deekay  

            No ja ho treba promackl, kdyz jsem se snazil z toho vymacknout to lepidlo ven…a ano, mel jsem to na konci ustrizene :D

            0 0
        • ms82  

          Tu klasiku (One) nanasis prstem v rukavici, nebo steteckem?

          0 0
      • ms82  

        Vodou to fakt sundat nejde. Delal jsem to par hodin nozikem.

        0 0
        • Cavendish  

          Nebo si kup Carogna pastu. Mě sice nefunguje, ale dost lidi si ju chválí

          0 0
          • vik  

            Ale ty žmolky! Jde to s ní fakt parádně, ale pak ty žmolky chrastí v ráfku:-)

            0 0
            • Cavendish  

              Nejde. Nevzalo to 2 vrstvy Vittoria mastiku, ani 5 vrstev Continental lepidla a to sem to nechal působit desítky hodin a nátěr opakoval :) 400 v prdeli, nervy v kýblu a nakonec to vyřešil aceton za 60Kč a 15 minut práce

              0 0
              • ms82  

                Aceton je lepsi nez lakovy benzin? Protoze s tim mi to taky neslo.

                0 0
                • Cavendish  

                  Ten sem nezkoušel. Ale prostě sem koupil pixlu acetonu, vzal hrubý pevný hadr a jelo to. Jen to dělej venku, smrdí to ukrutně :)

                  0 0
                  • HonzaP9  

                    Kdysi na gymplu jsme měli přednášku o drogách a chlapík tam vykládal, jak i feťáci mají různé „chutě“. Některá část „čichačů“ preferuje aceton, jiná toluen. Já sice radši piju, než čichám, ale když už na to dojde (třeba při čištění lepidla z ráfku), tak na aceton taky nedám dopustit :-D

                    0 0
                • cibi  

                  aceton je něco výrazně jiné (účinnější) než benzín.

                  další stupeň je toulén, a trichlór ale mám pocit že se teď už neprodává…

                  0 0
                  • ms82  

                    Diky obema. Lakovy benzin jsem mel na odmasteni retezu, tak jsem ho zkusil. Aceton jsem jeste neporidil, ale napriste sezenu. Se smirkovym papirem jsem nebyl spokojeny. Rafek sel dolu lepe nez lepidlo :D

                    0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  no ve slozeni Mastik One pisou ze je jako rozpoustedlo n-hexan. Tak bych cekal ze to s nim pujde dobre umyt. Ale nezkousel.

                  Trik s hodne tekavyma rozpoustedlama, jako je aceton, aby vydrzely chvili pusobit jako barvozrout, je udelat kasicku s hoblinkama parafinu. Akorat je to treba pak dobre odmastit a vycistit.

                  0 0
                  • ms82  

                    Diky za tip na kasicku, parafinu tu mam dost, tak to testnu. Ted jsem sundaval Mastik Pro a Mastik One aplikoval. Priste uz budu sundavat Mastik One. Ten Pro je takovy gumovy spise nez ztvrdly.

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Doufam ze me neproklejes az ti na tom pak nebude drzet galuskovy lepidlo :-) mozna by byla specialne na ty rafky bezpecnejsi nejaka kasicka z buniciny.

                      Ja to s tim parafinem delal kdyz jsme sundaval barvu z prestrikanych eloxovanych hlinikovych rafku a brzdi ok. Na lepislo

                      0 0
          • ms82  

            Uz jsem udelal prvni vrstvu lepidla. Uvidime.

            0 0
            • ms82  

              Posilam vysledek. Je to trochu nakrivo, trochu upatlane, ale je to moje :D Fotka je na opacne strane od ventilku, tam je to srovnani nejhorsi.

              Poznatky:

              1. Posledni vrstvu lepidla nedelat ultra tenkou, zaschne rychleji a je to vetsi oser.
              2. Kdyz se dava galuska ventilkem do rafku, je lepsi to udelat cele ve vzduchu, nebo aspon na necem poradnem. Ja si ve videu poslechl cistou plochu, pouzil jsem karton a ten jsem nasledne vyskrabaval z pod galusky :facepalm:
              3. Rovnani galusky neni tak jednoduche – sice jsem ji zvladl odlepit, kde jsem potreboval, ale otocit uz prilis ne.
              4. Podobne jako bod 2), je lepsi pracovat bez rukavic (mel jsem vinylove), neb ty se lepi na rafek i galusku a trhaji:double­facepalm:
              5. Ze by se to sundalo z rafku, to asi strach nemam. Nekde to uz po peti minutach drzelo tak, ze jsem s tim nehnul.

              Cela posledni vrstva a nasazeni galusky s foukanim, rovnanim pro obe kola dohromady 40 min. Pomaleji to nejde kvuli lepidlu :D

              0 0
              • Cavendish  

                Když zatočíš kolem, brzo vzorek rovně? Vypadá to, že ho máš celý k jedné straně. To chtělo dorovnat na střed. Takhle upatlaný to mám vždy taky. Pak vemu hadr a benzin a za čerstva to setřu.

                Já to dělám bez rukavic a v garáži na kartonu

                0 0
                • ms82  

                  Kdyz zatocim, tak je to na te opacne strane od ventilku trochu na stranu. Videl jsem to hned a ani po delsi dobe se mi to nepovedlo srovnat, tak jsem to vzdal. Uvidim, jak se na tom bude jezdit.

                  Setrit benzinem jsem to mohl, ale bal jsem se, aby se mi to nedostalo kam nema. Priste zkusim.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Někdy si to trochu sedne ježděním

                    Když si jen namočíš hadr, tak tomu nic neuděláš.

                    Není to zase takový citlivý :)

                    1 0
    • petr_bd  

      pouzivate nekdo tuto pasku Effetto Mariposa Carogna?

      https://www.koloshop.cz/…---16m-.html

      Mne se zatim osvedcila hlavne co se tyka sundavani – ty Tufo na rafku nechaj tolik lepidla, ktery mi vzdycky trva cca hodinu nez ho z toho jsem schopen silnym redidlem dostat. U tehle pasky sem tam nejaky lepidlo taky na rafku zustane ale je ho tak 10× míň.

      0 0
        • vik  

          Nebo odstraňovač nálepek, je to snad zcela totožný produkt… A jinak proč dnes ještě galdy? Je to podle mne o hodně míň sranec než TL, žádný velký laborování s kompatibilitou apod. a TL pořád považuju za výborný marketing a výbornou masáž… Ale nehaním je, to ne:-)

          0 0
          • Cavendish  

            Tak nějak. :) na silnici má kvalitní pláště a latex duše. To je totálně blbuvzdorný, levný a rychlý. A na CX mám pořad galusky. Tam nikdo nic lepšího zatím nevymyslel.

            0 0
            • MichaelSimek  

              Ja galusky nikdy nezkusel a zkouset nebudu, ale holka tady pri mistraku cx zula galusku 2× a uplne stastna z toho nebyla. Kdy cx bezdusaky tu vozi dost lidi a zadny problemy co vim.

              0 0
              • Cavendish  

                Což ale není chyba galusky, ale montáže.

                0 0
                • MichaelSimek  

                  Pokud je to tak citlivy na to jak se na namontážuje, tak pak je to urcite velky minus.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Kolik zutych bezdusi se tu resilo :-(

                    0 0
                  • Cavendish  

                    Není, jen je potřeba dodržet nějaký postup. Kor u CX galusky. Takže znovu, je to chyba technika a ne galusky ;)

                    1 0
                    • iceduck  

                      Nemám tedy uplne zkusenost s CX galdou, ale sundat silnicni da opravdu docela praci. Nedovedu si predstavit jak ji rvu dolu kdyz je jeste trochu nafoukla…

                      Lepili Herkulesem, ne?

                      0 0
    • petr_bd  

      Se mi ji tedka nedavno na Nivoletu podarilo svliknout..

      Zatacka tak 90stupnu.. Krasne vsude videt.. Tak jsem si rekl, ze ji projedu trochu ostreji.. Mohlo to bejt tak 45km/h.. Hned na zacatku pri naklopeni to slo dolu.. Zvladl jsem to nasmerovat mezi dva vetsi šutry.. Takze jsem skoncil zacvaknutej v trave mezi nima

      Nic prijemnyho a ted se porad trochu bojim.. Je to mozna dobre

      0 0
      • Cavendish  

        Kolik vrstev jakého lepidla?

        0 0
        • kubad  

          typu bych to na pásku a horko:D

          0 0
          • Cavendish  

            Na Tufo pásku, která se na jiné nesmí používat a při horku ráda vzlíná a povoluje??? :)))

            0 0
            • kubad  

              uvidíme co napíše,

              0 0
            • vik  

              Ty nový už nevzlínají, tedy aspoň naše rodinná zkušenost:-) Valíme na pásce už několik let (táta ročně najede k 15000) a vše je opakovaně ok.

              0 0
        • petr_bd  

          Paska to byla effeto mariposa.. Horko nahore moc nebylo a bylo to hned na zacatku sjezdu.. Takze teplotně nic neobvyklyho

          0 0
          • Smazaný účet  

            Galda se lepí chemoprenem. Napřed nasucho na ráfku nahustit a nechat roztáhnout, lepit chemoprenem, starý vrstvy lepidla z ráfku zásadně nesundávat, čím starší jsou, tím líp to drží.

            0 0
            • Cavendish  

              Chemopren? Dneska? A když už, tak jaký. Je na obuv, Extreme, klasický….jako nouzovka by to možná stačilo

              0 0
            • kubad  

              dnes už to není ten chemoprén co to byl, a jsou mnohem lepší lepidla :D

              0 0
    • Smazaný účet  

      200

      0 0
    • DaD  

      Samá rozpouštědla, čištění, lepidla, pásky a přitom dnes stačí koupit dobrý plášť s duší či tmelem. Dobře vám tak! :D

      3 0
      • ms82  

        Nj, a tri mesice dochazet na chirurgii na prevazy. Oboje ma vyhody i nevyhody.

        0 1
        • Esi  

          nikdy jsem na galuskách nejel ale asi největší výhoda je to že i když chytíš rychlí defekt tak se to nezuje ne ? tj dá se na tom celkem bezpečně dobrzdit a zastavit, teda samozřejmě když to prorazíš někde v zatáčce a jedeš na hraně možností nafoukané galdy tak jsi tak jako tak v hajzlu :-)

          0 0
          • ms82  

            Ano, tak by to melo byt. No galdu jsem pichnul jen jednou a to nebyla zadna rychlost. Ale jak se zuje plast po prorazeni duse, s tim zkusenost mam.

            0 0
            • Esi  

              když píchneš galdu, tak jí z toho ráfku prostě sundáš dáš na to staré lepidlo novou a opatrně dojedeš s tím že už na to ráfku nedrží tak dokonale jako ta nalapená doma ?

              0 0
          • orm  

            Nevozej se z toho duvodu i na silnicnich kolech vlozky do rafku? Pak to nesundas :-).

            0 0
            • Esi  

              No to teda nevím jestli se na silničních kolech vozí vložky do ráfku když se tam řeší každý gram

              0 0
              • orm  

                V nabidce to vyrobci maji a cetl jsem, ze to v profi vozej, alespon na nektere trate.

                0 0
            • Cavendish  

              Miluju jak tu lidi nadávají na ****** se s galuskami. Ale páska, ventilky, mlíko a vložky jim u bezduše přijdou normální a vlastně jednoduchý :D

              Bavíme se samozřejmě o silnici :)

              0 0
              • vik  

                Ale překvapivý je, jaký to bere fofr. Kotouče na silnici se zdály jako totální pitomost, ale za chvíli budou ráfky s brzdnou plochou drahá věc pro snoby, bezduše člověk chápal pro bajk, ale na silnici si to nedokázal představit, a ejhle! Elektrika v řazení byla hoch záležitost, teď má Shimano elektriku v té nízké řadě pro hobíky… Kde tohle skončí? :-)

                0 0
                • orm  

                  Ja bezduse na silnici vozil uz nekdy v roce 2015 na starych mavicach (dve vrstvy pasky a drzelo to v pohode). Tohle neni zadna novinka. Bezduse pro silnici jsou tu uz bez mala 10 let.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    To jo, ale na rozdíl od biku v nich na silnici nevidím nějaký zásadní přínos

                    0 0
                    • orm  

                      U profi nevim, ale u hobby je prinos plastu jasny (cena, snadnost instalace, oparvitelnost). Jestli staci plast + latex nebo bezduse to uz si kazdej musi posoudit sam. Bezdusovy plast s vlozkou je bezpecnejsi nez bezdusovy plast bez vlozky nebo plast s dusi. Silnicku uz nemam, ale kdybych mel, tak kvuli jednoduchosti bych volil plast + latex.

                      0 0
              • orm  

                Zas takove srani s tim neni. Pasku a ventilek das jen jednou. Nasazeni a nafoukani silnicniho bezdusoveho plaste je snadne. Opravitelnost pro normalniho cloveka v terenu je jednodusi nez opravitelnost galusky. Ano, muzes mit nahradni na dojeti, ale urcite nevozis vice nez jednu :-). A jako bonus je z dlouhodobeho hlediska levnejsi.

                2 0
                • Cavendish  

                  Tak pokud vozíš třeba Tufo Elite Ride, tak najedeš dost. Stojí kolem 1500 a opravit se dá v pohodě tmelem a je odolná. Galusku taky lepíš jednou ročně. A domů k tomu potřebuješ pixlu lepidla, která vydrží dlouho a pixlu něčeho na čištění. Tak že by bezduše byla nějak zásadně levnější bych netvrdil

                  0 1
                  • orm  

                    Galusky jsem nevozil, ale nejaky cas jsem vozil plastovky od tufa, coz se podle me da srovnat s levnejsima galuskama od tufa a tam ten tmel moc dobre nefungoval. Ano, zalepilo to, ale uz se nedalo foukat na velky tlak (tenkrat jsem vozil 11atm na 23mm plastich). Tmel se z toho vytrhaval a zacalo to znovu uchazet. Prestal jsem s plastovkama po tom co jsem sel 15km pesky v silnicnich tretrach. Plaste jsou levnejsi nez galusky. Paska stoji par korun (tesa paska), ventilky z ali take. Jedine co bude stat je tmel. Sam musis uznat, ze pro hobika je jednodusi nasadit plast nez nalepit galusku :-).

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Nasadit plášť ano. Ale divil by ses, kolik lidi mělo pláště a bezduse sem jim musel montovat já, protože prostě nevěděli která bije.

                      A foukat 11 barů je tvrdý masochismus, na který ten tmel nikdy nebyl stavěný.

                      A sem si celkem jistý, že pro dost lidi je jednodušší nasadit galusku na pásku, než nasadit plášť a duši.

                      0 0
                      • DaD  

                        Tu poslední větu myslíš opravdu vážně??

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Já už toho bohužel viděl tolik, že sem o tom přesvědčen :D ale uznávám, že je to minimálně troufalé tvrzení.

                          0 0
                  • Jason Voorhees  

                    Zdar Cave. Hele poprvé za cca tri roky sem teď píchnul galdu, je to taková minidírka jak od připínáčku, možná ještě menší. Stačí tam poslat ten Tufo tmel? Jak se to aplikuje? Je potřeba nějak rozebírat ventilek? Ještě jsem to nekoupil, tak ani nevím jak to vypadá, předem dík za radu.

                    0 0
                    • DaD  

                      A jak jinak to tam chceš aplikovat než přes vyndaný vnitřek ventilku?

                      0 0
                    • Cavendish  

                      Stačí ho tam nalít. Lahvička ti přijde s malým plastovým klíčem, kterým pohodlně demontuješ vnitřek ventilku. Pořádně to protřepej s zkus tam prvně nalit tak polovinu. Pak vrať zpátky ventilek, nafoukej a zatoč s tím. Případně nech kolo tou dírou dolů a ono se to zatáhne. Jaký máš galdy?

                      0 0
                      • Jason Voorhees  

                        Diky.

                        Vždyť už jsi mi je hanil :-D. Tufo Hi-Composite Carbon. Takže tenhle tmel je asi přesně on, co?

                        ps: celý bych to tam určitě nelil, spíš tak třetinu. Uchází to fakt pomalu, cca bar za 2–3 hodiny.

                        0 0
                        • vik  

                          Carbon je to jen proto, aby to vypadalo líp:-) Tufo tmely si prostě s Tufo galdama rozumějí bez problémů. A HiCC je v cajku, jezdíme je doma dlouho a nemám pocit, že bychom byli nějak pomalí:-) A odolnost je fakt výborná…

                          0 0
                          • Jason Voorhees  

                            Aha, já to chápal tak, že jsou na karbon ráfky. Na hliníkový se taky lepěj (spíš lepily), nebo ne?

                            A odolnost super, to máš recht. Nebojím se občas jezdit ani štěrk apod.

                            0 0
                            • Cavendish  

                              Carbon je prostě jen označení tmelu. Černý Carbon se používá až po defektu a žlutý Flat Tyre jako prevence. Dáváš ho tam s novou galuskou, stejně jako mléko do bezduší na biku.

                              Galusky se lepí na karbon nebo hliník bez ohledu na cokoliv. Používají se stejná lepidla i tmely. Je to fuk

                              0 0
                              • Jason Voorhees  

                                jj, to chápu. Tady šlo spíš o značení galusek HiCCarbon.

                                0 0
                                • Cavendish  

                                  Není to nějak propojený, já třeba do galusek lil tmel Stans NoTubes co sem měl doma do bezduší pro kamarády. Aplikoval sem lahvičkou od Tufa. Dokázal zastavit i docel masivní únik dvěma dírami v CX galusce a drží do teď.

                                  https://m.youtube.com/watch?…

                                  0 0
                                  • Jason Voorhees  

                                    Oki, to je pro mě novinka, fakt jsem defekt ještě neměl. Ale úsměvně, kolega galuska výše psal, že označení „Carbon“ na galuskách je pouze trik aby to znělo líp. O to mi šlo. Takže např. „Hi-Composite Aluminium“ je teda blbost.

                                    0 0
                                    • Cavendish  

                                      Je to trik no :) na to se nedívej a neřeš to. Přečti si specifikaci a doporučení od výrobce

                                      0 0
                                      • Vrci  

                                        Máš vyzkoušené něco, co funguje s volnou duši. S Vittoria pít stop mám úspěšnost do 50 %, a to jak u Conti tak u Vittorie. Třeba běžné TLR mlíko?

                                        0 0
                                        • Cavendish  

                                          S volně loženou duší je to vždy problém. Na butyl u Challenge nám dobře fungoval Tufo Extreme. A na latex ve Veloflex mě třeba Stans téměř nefungoval. Udrželo to max 3 bary a nazdar.

                                          0 0
                        • Cavendish  

                          Nemůžu si to pamatovat všechno, denně haním kde co :D

                          Ale tady zrovna narazíš na tu výhodu Tufo galusek. Tmel je z 90% opraví spolehlivě.

                          Balení je 50ml. Dej tam polovinu. 30ml se do silničních galusek vždy dávalo jako prevence u nových galusek

                          1 0
                          • vik  

                            Ale na prevenci má Tufo ten druhý tmel, ne?

                            0 0
                            • Cavendish  

                              Jojo. Jako prevence se dává ten žlutý a ten Carbon se používá až v případě defektu.

                              0 0
                      • Jason Voorhees  

                        Až dneska jdu na to :-). Nějak nebyla potřeba, jezdil jsem pláště a dva měsíce klid od delších švihů kvůli zádům v *****. Zejtra jedu (volno v práci), hezký počasí, tak nahodím záplety no 1. (ty vzadu na věšáku)

                        …takže, vyndat ventil, nalejt půl láhvičky, nafoukat (na kolik?) a roztočit? Je to All'right?

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Nafoukat za konečný zamýšlený provozní tlak :)

                          0 0
                          • Jason Voorhees  

                            Je to tam. Zatim drží, tak uvidím ráno. Pro jistotu jsem vyměnil špalky, kdyby mě to po ránu táhlo na projížďku.

                            0 0
                        • koko0925  

                          Jestli je to minidírka a víš kde je, tak stačí i míň než půlka. Nech to pak s dírkou dole aby tam tmel našel cestu a trochu s tím veksluj.

                          0 0
    • FrŠv  

      Mám za to, že galusky se dají nafouknout na nejvyšší používaný tlak v cyklistice, a proto s nimi lze dosáhnout nejnižšího valivého odporu. Tak proto jejich použití má význam. Anebo se mýlím? Foukáte někdo pláště na tlak vyšší jak např. 8 barů? Děkuju za odpověď.

      0 0
      • psbiker  

        8 barů, pokud má jezdec 100 kg a jede na 23mm je naprosto v pořádku.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nemá moc smysl foukat galusky na 8 bar, leda opravdu těžký jezdec úzké galusky na hodně nekvalitní povrchy, pokud musí jet rychle a nemá čas (nebo schopnosti) řešit techniku jízdy.

        0 0
      • ms82  

        To je pravda leda na velodromu :-)

        1 0
        • vik  

          Trochu jsem s dráhou koketoval a tam je to foukání fakt sranda- pumpy mají co dělat, aby napumpovaly, koncovky strachy odskakují a tak:-)

          Ale já mám teda taky raději foukání gald i plášťů na víc, než je teď v módě dle všech těch měření. Prostě se mi nelíbí ten žvejkavej pocit. Silnice mám kolem sebe naprosto špičkový, tak mne to myslím ani moc nezpomaluje. A stejně to moc řešíme, ty marginal gains v ty naší kategorii závodníků ze stáje B-F:-)

          1 0
          • ms82  

            Pred tydnem jsem pichnul dusi, rucni pumpou mi to neslo moc nafoukat, tak jsem to pak doma meril a mel jsem tam 40 psi. To se zvykalo a jel jsem z kopce dost opatrne :D Jinak mam ted nafoukano (zase plast) pres 80 psi a na mistnich silnicich a stezkach mi to prijde spis tvrde a ruce trochu trpi.

            0 0
      • skaj  

        Kvuli tomu vyznam nemaji, protoze nema vyznam foukat 8baru(skoro nikdy). S valivym odporem to je slozitejsi. Ac se drive melo za to, ze cim uzsi a nafoukanejsi plast tim lepe, dnes uz vime, ze sirsi a mekci jede lepe (do urcite miry samozrejme). Projdi si tu diskuze, je tady toho v diskuzich dost s vysvetlenim proc to tak je. Docela dobre vysledky dava pro predstavu tenhle kalkulator

        https://axs.sram.com/…ire/pressure

        0 0
        • BikerM  

          S tim valivym odporem je to zajimave. Driv jsem vozil 23mm plaste na 8–9 baru a kdyzjsem je mel na mene, tak jsem valivy odpor pocitove citil mnohem vetsi. Ted vozim galdy 24mm na 6 baru a valivy odpor mi prijde super, kdyz mam dejme tomu jen 4,5 baru, tak mi orijde, ze je valivy odpor vetsi. Nejlepe to poznam na kvalitnim povrchu. Neumim si tedy predstavit, ze na bezdusich na treba 4,5 baru a siri 28mm bude valivy odpor mensi.

          0 0
          • skaj  

            Na to je celkem jednoduche vysvetleni – pocitem nic nezjistis:) Bez exatniho mereni jsi nahranej. Zvonici plast se zda, ze jede lepe, protoze vice klepe – realne te ale tohle stoji vykon – pneu “neobtece” prekazku. A tim bych to za me tady uzavrel, vlaken je tu na tema dost. Zde at se dal resi vymirajici technologie:)

            0 1
          • Jason Voorhees  

            Přesně, záleží jenom na kvalitě povrchu. Na dráze budou měření úplně jiný než na silnici, kde jsou ty gumy určitej „mikročas“ ve vzduchu bez kontaktu s vozovku. Tam jsou ty ztráty co se nasčítaj. Už jsem to taky zjistil.

            0 0
            • psbiker  

              Hlavně je tam podle měření dost slušné plató mezi 5–10 bary, takže tlak na silnici nemá význam řešit, pokud nezávodíte. Vlastně jo, když mám pod 5 bar tak to na kdejakém kamínku jsem schopný na pláštích prorazit, galuska by to asi přežila.

              0 0
    • robb  

      Mně by se líbily galusky na cyklokrosce. S nimi to musí být určitě lepší svezení. Bezduše jsou ale pro mě zatím levnější a dostupnější volba.

      0 0
      • Cavendish  

        Krosový Tufo se dá koupit kolem 850Kč kus a vydrží toho fakt hodně. Navíc jdou opravit tmelem.

        0 1
      • JFtryall  

        Dej vlozky a mas lepsi svezeni, nez s galdou.

        0 0
        • Cavendish  

          Tak určitě :D

          0 0
          • JFtryall  

            No tak o tom snad uz dneska nikdo nepochybuje ne. :-)) Top Dugast atd. je prijemna jizda, ale absolutni nesmysl pro bezne vyuziti a nez levne galdy, tak bezdus s vlozkou udela mnohem vetsi paradu at se to nekomu libi nebo ne. Kdyz teda obecne pominu nesmysl pouzivani uzkeho obuti v terenu.

            0 0
            • kubad  

              Teď si ale odporuješ, uzavřel bych to, že TOP galda je lepší svezení, ale ekonomicky nesmysl

              0 0
              • JFtryall  

                Neodporuju, prijemna jizda neznamena lepsi produkt. :-) Top galdy maji dost limitovanou zivotnost pro jezdeni po sterku a neni to produkt pro bezny vyuziti. A levnejsi varianty galusek jdou ve vsem horsi, nez tubeless.

                0 0
                • kubad  

                  Ale jo jasné souhlas, narážím ale na tohle cos psal:

                  Dej vlozky a mas lepsi svezeni, nez s galdou.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Reagoval jsem na levne galdy, top galdy jsou prijemne, ale nedavaji absolutne smysl na bezne jezdeni. Navic vzit top TLR CX plaste s vlozkou a porovnat s top galuskou, tak to tady nikdo nepozna to bych se vsadil. :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      Souhlas pak už to bude jen o tlaku kam tě pustí galda, kam bezduš

                      0 0
                      • JFtryall  

                        To nevim no, zalezi hodne na agresivite i vaze jezdce. Pro superlehke jezdce je to lepsi, ale cim vic agresivity, tim vic to hovori pro TLR+ inserty. Koukal jsem ted dost na krosy a limit toho materialu je davno prekonany, je to skoda. Aspon ze ty prachy tam maji fajn. Kazdopadne nejaky vetsi vyvoj v CX obuti necekam, protoze ten trh je proste super maly v porovnani s gravelem.

                        0 0
            • Cavendish  

              Na krosy nic jiného než galda nedává smysl. A stavěj se s bezdušema třeba na hlavu :) mě už jetý Dugast vydržel 1200km. Mít ho od novoty, tak 1500km dá. A vzhledem k tomu, že se dá koupit za 65 Euro, tak to zase taková bída není. Navíc vydržel stejně hrubé zacházení, jako jakákoliv jiná guma.

              Musíš umět jezdit, pak nepotřebuješ do terénu balony, vložky a já nevím co ještě ;)

              1 0
              • JFtryall  

                Jojo umet jezdit. :-)) To by mel cist treba WVA, kdyz chudak ted dojizdel po prazdnym. Hruby zachazeni ty galdy fakt nevydrzi, nejde jezdit po rafcich a doufat, ze 350g papir vydrzi.

                0 0
                • Cavendish  

                  Ale vydrží, ty galdy zase takový papír nejsou. Mají 420g a mě osobně toho Dugast snesl víc než Tufo Flexus….

                  Zase takový terno na CX ty bezduše asi nejsou, jinak by se prosadili dávno :) ne? ;)

                  1 0
                  • JFtryall  

                    Neni nabidka, protoze to je malej trh+ nesmyslne svazujici pravidlo o sirce. Podivej se na silnici, jak to dopadlo. :-) Tam uz galdy za chvili nepojede vubec nikdo. Na XC sveho casu Nino na Dugastech neprekonatelna kombinace no a trvalo to rok dva a bikove galdy zmizely ze sveta, stejne jako rafkove brzdy. :-)

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Proč je to pravidlo nesmysl? Dřív se jezdilo 35, pak se to stáhlo na 33. Asi to má nějaký důvod ne?

                      Ty by si ze všeho dělal gravel. Pochop, že tohle je prostě specifická disciplína, kam se tohle nehodí.

                      Jak to dopadlo na silnici? Ono to s těmi bezdšemi tak hustý není ani na silnici. Jsou i týmy, které vozí duše.

                      Bikové galusky se nikdy moc neprosadili, tam nemělo co mizet :))) A ráfkové brzdy? ty tu budou ještě hodně dlouho.

                      0 0
              • kubad  

                Zrovna Fikejzovy napsat , že musí umět jezdit je dost odvaha :D

                Ale ten smajl to zachránil

                1 0
                • Peslezedirou  

                  Tak našlápnuto Fikej má, ale musí to ještě vypilovat, nebudeme si nic nalhávat :-)

                  1 0
                • Cavendish  

                  I kdyby to byl pán bůh, tak co :) všude cpe široký gumy, do plášťů vložky. Ono to tím trochu smrdí…. :) :) :)

                  PS: radši přidám smajlíka ještě sem, aby to nevyznělo zle :)

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Siroky neni treba, jen sirsi. :-) Porad to opakuju, jak by bylo super se divat na CX, kde by bylo umozneny jet gravel gumam a polozenejsim geoskam. Koukat se na padani pres riditka v pisku, behani pulky okruhu a defekty v poslednim kole je proste zahazovani potencialu tech jezdcu. Je to skoda, mohla by to byt vetsi zabava. Az jim v cx zkrouhnou startovny, tak radsi pojedou na soustredeni, to se vsadim. :-)

                    0 0
                    • robb  

                      Právě o tom cx je, že musíš mít to kolo hodně v ruce. Pokud jezdíš na bajku a přesedneš na cyklokrosku, tak ty úzké pláště tě nutí víc číst trať a volit stopu. To není styl jako my na KPŽ – jedu stylem tank a uvidím jak to dopadne :-D

                      0 0
    • cyklista86  

      Proc tu nekteri pisou, ze s kotoucovkama uz galusky ee? Jakej to ma vliv? Jinak teda pro zavodnika jsou urcite lepsi galusky to je jasny. Mensi sance, ze se pri defektu rozbije a hlavne muze po te prazdne galusce stale jet kdyz ma auto s mechosem nekde v pr… a musel by jinak stat a zbytecne cekat.. Ale pro normalniho cloveka si nedovedu predstavit vozit galusky. Normalni vymena duse je prace na max 10 minut. Vymena galusky musi byt nocni mura..

      0 0
      • Vrci  

        Ono to nestojí: „s kotoučovými brzdami je lepší nevozit galusky“, ale "s ráfkovymi jsou galusky lepší“. Protože galuska, narozdíl od pláště, netlačí do namáhaných a zahřívaných brzdových ploch.

        0 0
      • Cavendish  

        Na CX vozím galusky pořád. Mám dvoje záplety. Jedny závodní a druhé tréninkové. Za rok 2022 sem na nich defekt neměl. V roce 2021 sem měl 2, vždy sem po galdě dojel domů, tam do nich nalil tmel a pak je jezdil dál. Nevidím důvod, proč by na galuskách nemohl jezdit běžný hobík.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.