• Sebastian

    Ahoj, muže mi někdo kdo vozí/zkusil srovnat TLR pláště s galdami? Uvažuju o galdách na příští rok – Tufo Alca. Hlavně na závody – maratony všeho druhu… ČP XCM, ale občas i nějaké KPŽ. Díky

    0 0
    • blaf  

      kdyz riznes plast tak das dusi a jedes dal, kdyz riznes galdu tak dal jdes pesky, galusky asi spis na xc, na xcm nevim nevim

      0 0
      • Rubi  

        na prazdne galde muzes aspon dojet, ale taky bych do toho na maratony moc nesel…

        0 0
        • thesecond96  

          Urcite by to byl velice kvalitni dojezd :D

          0 0
          • Rubi  

            znam cloveka, co dojel na kpz na prazdne galusce a mel jeste bednu v kategorii, takze proc ne, jen je treba si davat pozor v zatackach, po rovine to docela jede

            0 0
          • ThOOmi  

            loni jsem dojizdel na okolohradce poslednich 5km na prazne galusce nalepene na carbon rafku. Dalo se to. Rafek vydrzel, galda pri trose dobre vule taky… :-)

            0 0
      • Neunzikger  

        Ovšem k diskusi je délka řezu, aby skrz díru neprolejzala duše. Taktéž je záhodno, před instalací duše, odstranit z pláště trny z předchozích defektů zacelených tmelem – a to je docela patláma patláma. Je na rozhodnutí zakladatele vlákna, jestli chce zajet výsledek, nebo dojet za každou cenu. Jako závodní kola nabízejí galdy ultimátní řešení: galda + tmel buď to bude cajk a dojedu a nemusím vozit náhradní duši, nebo se to zabalí. Napovědět může osobní zkušenost – jak často se rozřezává pneu.

        0 0
        • JFtryall  

          Ja nevidim v galuskach celkem zadnou vyhodu, nizky tlak ma meze v tom, ze chodis na rafek a valivy odpor urcite znatelne lepsi neni oproti TLR. Celkova hmotnost dejme tomu, ale to jsou fakt procenta. Mam velmi dobrou zkusenost s RoR a RaR ve 2.25 a Evo verzi, jezdil jem to na 29er, nevim v cem by to galdy prekonaly. Navic za cenu galusek mas nekolik TLR plastu.:-)

          0 0
          • javormartin  

            Tak když už to chodí při malém tlaku na ráfek, tak galuska spolu s galuskovým ráfkem snese větší rany. Tj. ráfek posekáš tak jako tak, ale galuska nepotřebuje 100% těsnit s ráfkem, jako TLR plášť, který díky totomu může ucházet…

            0 0
          • jonti  

            Ty galusky se vozí obecně spíš užší, na závodní XC je důležité to moct položit do zatáčky opravdu na max, musíš mit jistotu a nesmí se to žvejknout ani zout. Trať bys tam měl mít najetou a nic tě nepřekvapí. Na maratony to v tomhle tak důležité není, tam je často lepší širší plášť, sjezdy jsou často spíš rovně, ale rozbitým terénem, kam to prostě pošleš.

            0 0
      • michal96  

        letos galdy 10závodů KPŽ nějaký to XC přední má najeto 4000km zadní jsem v Koutech nad Desnou na kpž říznul,ale i na prázdný jsem dojel cca 5km do cíle jinak bez defektu takže za mě galdy max.spokojenost

        0 0
    • marik301189  

      Já jsem letos přešel na TLR s plaštěma sworks fast trak control 29×2,0 a jsem naprosto spokojen najeto bez mala 5k abez jedineho defektu plast ve predu jeste poslouži a dozadu se kouim nový. s galuskama nemam zkušenosti ale s tlr jsem naprosto spokojen a proti duši je to fakt rozdíl.

      0 0
    • raf007  

      Tak schválně jestli napíše někdo, kdo ty galdy opravdu vozí :-)

      Mám stejný nápad jako ty, ale, že by mi někdo poradil, na to nespoléhám :-)

      0 0
      • blaf  

        myslim, ze je vozi JakeF na XC tak mu zkus napsat mail

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tenhle dotaz kdyby padl na začátku každýho vlákna a byl dodržován, tak je BF asi desetinový :)

        0 0
      • blisterexist  

        vozím, ale už mě štve že sou to strašné užovky:-( ale jinak pohoda

        do bezduší bych už nešel, kdyžuž tak dušu

        0 0
        • Rubi  

          proc?

          0 0
        • blisterexist  

          protože je s tím ******, navíc stačí abys trochu škrábl bok a byl problém, za mě buď galdy nebo duše

          0 0
          • Kubiczech  

            Když jezdíš terén, kde něco takového hrozí, tak holt musíš obout pořádné pláště s ochranou boků. Mají gramy navíc, ale nejedou o nic hůř.

            0 0
          • JakeF  

            Když trochu škrábneš bok u galdy, tak je problém menší?

            0 0
            • blisterexist  

              jo, vozím rok a boku se nic nestalo, bezduše sem musel spravovat jen na dovolené asi 2×

              0 0
              • JakeF  

                Mám to přesně opačně, na bezduších za celej rok defektů pár, s boky nic. U galusek 2, kdy jsem musel dávat tmel a bok rozpáranej v nevinný situaci… A to jsem na pláštích jezdil víc a výrazně těžší věcí.

                0 0
                • jonti  

                  Plaste od specialized jsou na tom o neco lip nez Schwalbe, jsou stejne tezke a uzsi.

                  Taky ale musim priznat, ze jsem to riznul vetsinou kdyz jsem to prasil, nezvladnul to uplne ciste a proste to pustil pres sutry. Jinak se bok plaste do kontaktu s terenem nedostane.

                  0 0
          • kubad  

            LOL

            fajna Vojtkovina :D

            0 0
          • Rubi  

            nesmis vozit slupky no…

            mi se teda osvedcilo na zadnim kole UST, letos to byl 700g crossmark, ktery byl na blate tragicky a nedavno se rozlepily vrstvy, tak sel do kose a na dalsi sezonu to bude 600g onza canis ust tak uvidime…vepredu uz druhou sezonu onza ibex xc, klasicky dusak predelany na bezduse a bez problemu

            0 0
            • blisterexist  

              onsy jsem řezal jak máslo, ale byli to nejlepší pláště co jsem kdy měl, drželo to aji když bylo skoro hladké:-D

              0 0
              • Rubi  

                tak ja jsem vzdycky rizl nebo prorazil zadni, to jsem vyresil ust, ktere nemas sanci riznout a predni se tomu tak nejak vzdycky vyhne, ale jinak souhlas, onza je super :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Proč bys neměl mít šanci říznout UST pláště? Souhlasím, že jsou výrazně odolnější, to ale neznamená, že nejdou říznout.

                  Jeden UST RaR (těsně pod 700g) už jsem vyhazoval skoro nový, protože jsem ho říznul a byl to dlouhý řez, takže ani na opravu to nebylo. Je pravda, že to byl už 127tpi, které jsou o něco méně odolné než starší 67tpi.

                  Ale i třeba starší 2,4" NN UST jsem měl z dovolené, kde se jezdilo více na šutrových delších úsecích pořezané úplně všude a u ne tak málo řezanců chybělo už hodně málo aby to šlo skrz (ale naštěstí nešlo). A to nejsem žádný moc agresivní jezdec, tedy někdo s trošku agresivnějším stylem nebo třeba výrazně těžší by to ve stejném terénu klidně řezal i více.

                  0 0
                  • Rubi  

                    tak schwalbe, to nejsou plaste, zatim jsem rizl uplne kazdy od nich, to podle me neni nahoda…uz je nekupuju

                    0 0
    • Tina  

      Osobne mám tiež viac párov kolies. Mám aj jedny galuskové s galdami Tufo XC2 Plus. Pôvodný zámer bol, že galdy na XC a bezdušáky na maratóny prípadne do terénu kde chcem iný dezén. Nakoniec som tento rok na galdách dala aj Stupavský maratón (100km) a niekoľko rýchlych XC. Odvalujú skvele a v teréne sú rýchle. V galdách nevozím tmel, ale v drese mám Tufo Extreme pre prípad defektu. Po celú sezónu zatiaľ bez defektu. Fúkam na pomerne nízky tlak. Stáva sa mi, že v najextremnéjšich pasážach XC kruhu aj raz – dvakrát jemne klepnem až na ráfik :) Galdy majú nevýhodu v obmedzenom výbere dezénu. Ani ten Tufo XC2 mi vpredu veľmi nesedí a tak som si ho trochu na záver sezóny upravila. V odklonených úsekoch a v zákrutách a na ňom teraz cítim istejšie.

      O bezdušákoch nebudem písať, pretože tie sú pre mňa úplne bezproblémnové a funkčné.

      0 0
      • biker jura  

        Ahoj, můžu se zeptat čím jsi ten vzorek tak pěkně upravila? Nějaké spešl štípačky? díky

        0 0
        • Tina  

          Podobnými kliešťami a orezávacím nožíkom ;)

          0 0
      • ddan  

        Měl jsem chvílu XC2, ale taky mě na předu moc neseděly, tak jsem to vyměnil za XC5 a spokojenost.

        Jen jaksi mám pocit, že na mokrém asfaltu jaksi víc kloužou. Jak s XC2 tak i s XC5 se mi stalo, že jsem si myslel, jak v zatáčce ještě budou držet a byl jsem na zemi… jako by byly více masnější či co. S XC5 jsem v terénu jak na suchu tak i na mokru spokojený, ale na mokrém asfaltu jim už nevěřím.

        Na druhém kole mám ale pláště s duší, tak srovnat nemůžu… jen jsem chtěl přidat poznatek, že jsem s Tufama spokojený až na mokrý asfalt, kde mě oba vzorky už vyškolily. U pláště se mi to nestalo.

        0 0
        • Tina  

          na koľko fúkaš tie galdy?

          0 0
          • JakeF  

            Já bych s ním celkem souhlasil, na mokru nic extra, XC2 Plus spíš vyloženě špatný. A to nefoukám nijak moc. Na druhou stranu u XC2 je asi každýmu na první pohled jasný, že to není guma do mokra…

            0 0
            • ddan  

              Taky nefoukám moc, ale to s tím nesouvisý. Mě to prostě připadá, že ty Tufa zkušenost mám jen s XC2 a XC5 jako by ten matroš byl masnější. Na mokrém asfaltu mají větší snahu podklouznout. Na druhém kole co mám obuto do mokra zadní RaR a přední Maxis beaver – obě duše takže o něco větší tlak, mě na tom mokrém asfaltu ještě nepodjely.

              I jsem to rozebíral s technikem od Tufa a nějak to nechápal a tvrdil že by to měl být opak podle jejich testů – s tím zase nesouhlasím já, protože ne jednou jsem s nima byl na zemi a když to přeženu – vozí se to jako když to namydlím… Prostě když je mokro už je nevozím, ale jinak jsou o level jinde než klasika pláště.

              0 0
              • jecnak  

                Zrovna galdy jsou maloobratkovy zbozi a klidne jsi mohl dostat nejakyho lezaka. Tvrdnuti smesi neni jen zalezitost zimnich gum u aut. Na asfalte je to vyrazne znatelne prave na mokru. Uz jsem z tohohle duvodu daval pryc i nejete plaste.

                0 0
                • ddan  

                  ten pocit „na zemi“ jsem měl ale jak s plášti XC2, tak i s XC5 (a ty jsou podle mě novinkou)… ;) prostě jsem jel jak jsem byl zvyklý s druhým kolem a vono to…

                  0 0
            • Tina  

              Ja to ale predsa nerozporujem. Ja som sa iba pýtala na koľko fúka. Veď prečo myslíš, že som upravovala dezén prednej galdy? ;)

              0 0
    • Sebastian  

      Díky za názory…

      Bohužel byl pro mě užitečný jen jeden od Tiny. Znám výhody/nevýhody obou systémů… bohužel jsem zatím neměl možnost se na MTB galuskách svézt abych je sám mohl porovnat.

      0 0
      • ThOOmi  

        vem bezduse-je to univerzalnejsi, odpada nerovani se se strhnutim a lepenim galusky. Bezdusaky vymenis za 2 minuty, strhnout a nalepit galdu trva 24hodin s pouzitim lepidla. Pri pouziti pasky to bude min, ale zase seskrabavat starou pasku taky trva (nebo aspon mne)…

        0 0
    • ThOOmi  

      Vozil jsem oboje. Galuska na tom asi bude lip s vahou, ale ne o moc. Bezduse se daji v terenu provizorne opravit, nebo nasadit dusi (sice vopruz-vsude mliko, ale da se). Po zkusenostech bych asi volil bezduse-je to levnejsi a univerzalnejsi reseni. Jizdni vlastnosti jsou podle me cca nastejno-oboje ma sve vyhody a nevyhody. Pokud chytnes defekt na xc, tak je to asi jedno. Na maratonu bezdusaky opravis, galusku svlikat asi nebudes…

      0 0
    • JakeF  

      Jak už mě tu kluci zmiňovali, já aktuálně vozím obojí… ZTR s bezdušema, Tufo Alca s galdama. Za mě galusky super na XC, i při nízkým tlaku se chovaj velmi pěkně. Problém je to zaplatit… XC2 Plus jsou hodně lehoučký a bohužel i odpovídajícím způsobem neodolný. XC5 jsou dost možná nejlepší guma, co jsem kdy měl, jenže měkká směs a vysoký figury → jde do háje dost rychle. Řešení defektů není až takovej rozdíl, jak si hodně lidí myslí. Pokud je menší defekt, tak to tmel chytne, pokud je větší že to nepobere, tak by byl stejně problém i u TLR, protože by vylejzala duše. Ale samozřejmě to je s pláštěma o něco lepší.

      Btw, kdybys měl zájem o Tufo Alca 29, tak mi kdyžtak pošli mail, na příští rok už to u mě s XCčkem nebude tak žhavý a asi je budu prodávat.

      0 0
    • žvejk  

      Letos jsem vyzkoušel vše, od TLR plášťů na ZTR ráfcích, přes duše až po galuzky. Dopracoval jsem se k tomu přes 12 defektů.

      Nejčastější problém byl řízlá guma z boku, hlavně na TLR systému. Na duších jsem tento defekt neměl snad to bylo díky nutnosti foukat větší tlak a tím menší žvýkání pláště.

      Plášť s duší prostě v kritické chvíli ustřelí a nesveze se po ostrém kameni jako u TLR. U galusek to může být něco mezi.

      Poslední dva měsíce v sezoně jsem jezdil galusky Tufo. Ve předu XC2 vzadu XC 5. XC 5 jednoznačně nejlepší. Přední XC 2 jsem taky jednou říznul na boku(cca 10 mm), ale jen plátno a duše uvnitř byla neporušená. Podařilo se mi to přelepit flekem na bezduše a ještě jsem na tom objel Sudety a pár dalších závodů. Na sudetech jsem XC dvojku bodnul z hora do vzorku, v tomto místě je oprava knotem stoprocentní a rychlá, mnohem rychlejší jak oprava plášť/duše.

      Jízdní vlastnosti galusek jsou podle mě bezkonkurenčně nejlepší, mírně zaostávají jen ve valivém odporu na asfaltě.

      To je však vykompenzováno neskutečnou jistotou v zatáčkách a opravdu vysokým pohodlím, které je přínosem hlavně při delších závodech na HTčku. Váhově to vychází tak na stejno. Galuska je někdy trochu těžší, plus 30g páska, ale zas je lehčí ráfek.

      Nicméně příští rok se vrátím k TLR plášťům ale s odolnějšími boky. Důvod je asi jediný. Nějak jsem mentálně nedával představu, že bych galdu říznul a závod pro mě skončil. Kdybych neměl tak častý defekt v podobě říznutého pláště z boku asi bych u galusek zůstal.

      0 0
      • ToBla  

        Jen technickej dotaz- Jak probíhá oprava galusky knotem??

        Dík za info :)

        0 0
        • žvejk  

          Knot prostě vytáhneš z toho celofánu, do kterého je nejčastěji balen. Nasadíš prostředkem do takové úzké vidličky a narveš do díry, necháš čouhat tak 5mm. A je hotovo, můžeš ihned dofouknout na potřebný tlak a jedeš. Dají se sehnat různé šířky knotů. Díru zalepí spolehlivě a na dlouho. Nejvíc a za dobrou cenu toho mají na ferdus.cz

          0 0
          • destr  

            To je divny, když je v galusce stejně duše a to by musela být přilepená k vnitřku galusky, aby se do ní dostal knot, což není.

            0 0
            • kubad  

              Vnitřní vzduchotěsná vrstva tvořená pryží na bázi butylkaučuku. Její nízká plynopropustnost v praxi znamená nižší četnost huštění. Pevné spojení této vrstvy s kostrou přispívá ke snížení valivého odporu.

              je možné že je to přivulkanizované ke kostře galdy, někteří výrobci to tak dělají

              0 0
            • JakeF  

              Když jsem to pitval, tak místama držela hodně, místama skoro vůbec, ale odtrhnout se dala všude. Takže s knotem to s trochou štěstí půjde, ale určitě to nebude jistota.

              0 0
              • žvejk  

                U mě to šlo v pohodě. Díra taková že jí mlíko nezalepilo, strčil jsem tam knot, borec mi to okamžitě dofouknul velkou pumpou tak na 3 bary, což jsem musel hned odpustit. Na tom by se nadalo jet… Neměl jsem pocit že by to byla náhoda, že tam knot drží. Je docela hodně lepivý z toho celofánu jde vyndat poměrně špatně. Bylo to v závodě tak že žádný piplání, odmašťování a pod. a fungovalo to.

                0 0
                • kubad  

                  tak jde o to abys ten knot vůbec dostal, až do duše, ale asi se povedlo

                  0 0
    • qistof  

      Já vozil galdy od Tufa celej rok, a nemůžu si stěžovat. Odolnost proti defektu bych přirovnal asi k plášti s duší, kerá se nedá prorazit, ale zároveň to jen tak neřízneš, tak jako papírovej TLR plášť(vozil jsem hodně nízký tlaky a po roce používání vypadaj ráfky jak měsíční krajina). Defektil jsem jen jednou, a to bylo proseknutí o tak ostrej kámen že normální TLR plášť by určitě taky nepřežil a navíc bych zrušil plášťovej ráfek ráfek, ten galuskovej v poho fungoval dál.

      0 0
      • JakeF  

        Je hodně těžký tu duši procvaknout, ale to TLR plášť podobně. Boky jsou papírový a proříznout je není problém, to bych spíš přisuzoval štěstí…

        0 0
        • qistof  

          A jak je teda možný že minulej rok jsem proříz tak 3 TLR pláště, a galdy co jsem vozil letos ani jednou? Letos jsem najezdil tak 2–3× víc co loni.

          0 0
          • JakeF  

            Náhoda, já to měl letos obráceně… Ta konstrukce boků se od plášťů ničím neliší, když to vezmeš něčím ostrým, tak je úplně jedno, jestli to na ráfku drží přilepený nebo zacvaknutý.

            0 0
            • žvejk  

              Já letos prořízl 8 plášťů, loni jeden. Jezdil jsem stejné pláště jako loni plus nějaké jiné na zkoušku a taky podobné závody. Tohle nejde srovnávat…

              0 0
    • Smazaný účet  

      Doma máme 4 páry kol. Dvoje galusky, jedny TLR (teď už UST) a jedny s duší. Jízdní vlastnosti jsou nejlepší u galusek. TLR pláště bez ochrany boků jsou dle mého nanic, dříve či později řízneš bok. Letos dám TLR poslední šanci, vezmu na 27,5 kolo něco se zvýšenou ochranou boků,teď tam mám Maxxis Crossmark, 600 gramů, 60 TPI.

      Jinak galusky máme předek Tufo XC2 Prima (Plus jsou slabé šlupky) zadek XC1 a XC3. Oboje se už nedělají. Oboje jezdíme od roku 2008, převážně Xterra a maratony. Předek nepatuji defek (vozím mlíko) a zadek XC3 nic (ta je nesmrtelná) XC1 tři díry co nevzalo mlíko, oprava knotem. Bok jsem na galusce nikdy neříznul, TLR všechny říznutej bok.

      Přeju dobrou volbu.

      0 0
      • Kubiczech  

        Tak nějak mi přijde, že je to hodně o štěstí/smůle a vhodné volbě plášťů. TLR šlupky od Schwalbe, ať už RoRo či RaRa, jsem nikdy neříznul, a to jsem je vozil několik sezon po různých maratonech. Je teda fakt, že poté, co jsem zkusil pláště s ochranou boků, neřkuli UST pláště, bych se k nim už vracet nechtěl. Pak je věc druhá – když si někdo vezme do Sudet šlupku a ještě si nedává bacha, pak je v tom plášť zcela nevině.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Přijde mi, že pláště TLR a UST s 127 TPI jsou na tom s ochranou boků velmi bídně. Když srovnáme plášť RaR TLR cca 450 g a UST před pár lety, který měl poctivých 700 g, tak je vše jasné. Dnes, ale všichni chtějí vše co nejlehčí a tak není divu, že boky jsou z papíru.

          0 0
          • kubad  

            nechápu jak a proč chceš TLR s UST srovnávat?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nesrovnávám systém, ale ochranu boků. I poslední UST, v mém případě Michelim XC DRY II a Schwalbe RoR, oba 127 TPI, májí bok velmi slabý. Oba dva říznuté z boku. Jsou podlepené a slouží dál.

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky ohledně boků je už teď odolnější u RaR snake skin verze. 67tpi + snake skin ochrana vydrží více než 127tpi UST verze.

                Ale zase ty UST 127tpi verze Schwalbe skvěle jedou a možná i o chlup lépe drží. Nemůžeme chtít všechno.

                V 67tpi zůstává u UST pořád NN a to mi přijde rozumné. U RaR a RoR není potřeba zase až taková odolnost.

                Já jsem tedy spokojený s tím jak to teď je i přesto, že jsem jeden kousek RaR UST 127tpi na boku už také říznul.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Taky jsem se rozhodl vyzkoušet RaR SS TLR 67 TPI pro příští rok. Teď momentálně zkouším Maxxis Crossmark 67 TPI, na tvrdém jde slušně, ale ztrácí v terénu. Srovnávám s RaR UST.

                  0 0
              • kubad  

                pořád nerozumím pořád je rozdíl cca 200g

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Asi si nerozumíme. Já mám zkušenost, poslední roky, že pláště s 127 TPI mají výrazně slabou bočnici a je jedno jestli TLR (tam je to extrém)nebo UST. TLR plášti prosakuje i mlíko. Proto jsem teď na 27,5 bral plášť s 67 TPI. Samozřejmě ten plášť je těžší, prostě je tam víc materiálu. Ty na kole taky jezdíš už nějaký pátek a tak pamatuješ, jak vypadaly UST pláště. Byly to na dnešní dobu těžítka, ale neprořízl jsi je šotolině. Dnes pomalu UST plášť není, vše TLR. Aspoň se vrací pláště s 67 TPI a vetší ochranou boků.

                  0 0
      • teffe  

        Podle mého názoru mají galdy více výhod než nevýhod. Ještě loni jsem měl dvoje kola. Jedny s galuskama Tufo, přední XC2 Plus a vzadu buď XC1 nebo XC3. Druhý pár kol byl TLR NN a RaR.

        TLR kola jsem loni na podzim prodal a nějak jsem nepořídil jiné, takže jsem letos měl jenom galdy a odjezdil na nich celou sezonu. Je v nich mlíko, defekt jsem registroval jenom jednou, mlíko trošku vybublalo ven jinak úplně v pohodě. Jedna byla proříznutá na šutrech z boku, ale to by nevydržela ani žádná jiná guma, díra byla cca 2 cm dlouhá. Jízdní vlastnosti skvělé,jenom na mokru je to takové nejisté, prostě mám pocit že musím jet fakt klídek a moc si nedovolovat. Bahno je naprostá trága, totálně se zalepí.

        Když pominu opruz se sundaváním zbytků lepidla z ráfku po stržení pásky, nemám důvod měnit.

        0 0
        • Smazaný účet  

          prijde mi to vtipne napsany..„galusky jsou nej, akorat se na nich neda jezdit“…:)))

          0 0
          • teffe  

            ale joo, jezdit se na nich dá, jenom by to chtělo jezdit jenom na suchu :-)) Ale výrobce galusek to nijak netají, ve všech popisech je to naprosto jasně uvedené, pro bláto jsou XC5, ty jsem zatím neměl možnost zkusit.

            0 0
            • blisterexist  

              xc5 vozím:-), a tam kde všichni sesedali já vesele šlapal:-Dale jestli to bylo galuskama to nevím:-D mám tu jednu naprodej, přebývá mi, nová

              0 0
              • Tina  

                cena?

                0 0
              • ddan  

                Jo XC5 je dobrá i v mokru, ale v terénu… tam kde má své uplatnění dezén, ale zkus ji srovnat s jinými plášti na mokrém pevném podkladě jako asfalt, kořen… tam zaostává a klouže víc.

                0 0
                • ddan  

                  je to hlavně znát při naklonění, kdy Maxiss Beaver co vozím na druhém kole mě podrží na pevném mokrém podkladě daleko víc. S XC5 jsem už při stejném naklonění na zemi…

                  0 0
                • blisterexist  

                  nevím, mě nikdy tohle porovnávání nešlo, prostě jedu tak na hraně abych jel co nejrychlej a přitom neležel na zemi:-)

                  0 0
                  • ddan  

                    já to taky nechtěl takto porovnávat, ale když na jednom kole máš třeba desítku za sezónu odjeto, tak si už s ním zžitej a i když vím, že mám špatnou techniku a nepatřím mezi ty co to honí z kopce ;) tak ale vím, co si už s ním mohu cca dovolit… a pak vemu druhý s galdama přijde mokrý pevný podklad a ležím … ;) zas až takový pako doufám nejsem, abych zkoušel kdy lehnu. Já jen počítal, že mě podrží jak to druhý kolo a pak když si lehneš podruhý, tak si říkám, že něco je asi špatně ;). A jelikož mám různě obutý kola není problém vyzkoušet na místě, jaké tření mají obě kola ve smyku a opravdu mi připadá, že kolo s galdama na tvrdém mokrém podkladu hold více klouže… a když to říkám technikovi od Tufa, tak mi tvrdí, že to není možný, že jim to v testech vychází líp než ostatní gumy ;).

                    Můj závěr je, když je sucho beru Tufa jezdím nyní XC5 a když je mokro – tak Maxiss beaver.

                    0 0
                    • žvejk  

                      Možná moc foukáš… mě teda galdy drží držely i na mokrých kořenech a kamenech (XC5) lépe a na suchu snad o 2 třídy lépe. foukal jsem tak max 1 bar na předek.

                      0 0
                      • JakeF  

                        :) možná by to chtělo srovnávat proti pořádnejm plášťům, ne Rubenám za 150Kč.

                        0 0
                    • blisterexist  

                      možná je to tím nafukáním, já když přejdu z XC na enduro kde má pláště široké s drapákovité s kostkama, tak galusky jsou na tom v zatáčkách pořád o třídu líp

                      0 0
    • zderes  

      Dám to sem.

      Koupeny zapletený kola s galuskami Tufo 2 Plus. Myslel jsem, že v galuskách je nalitý tmel. asi není, když je ventilek dole a vypouštím vzduch tak po tmelu ani památky. Teď tady čtu, že někdo v galuskách tmel nevozí a vozí ho jen sebou (taková malá flaštička Extreme gel) Jak to tedy s těmi galuskami MTB je? Tmel by měl být přece preventivní záležitost nebo proč by to nemělo být v galusce nalitý? Díky.

      0 0
      • JFtryall  

        Jasne, tmel zaceli male defekty a umozni treba aspon nouzove dojeti. Je dobry vozit prave lahvicku navic a u bezdusi i bombicky. Ted taky dost frci knoty a funguje to dobre.

        0 0
    • žvejk  

      Protože třeba zatuhne a vezeš hmotnost navíc, pak musíš ještě dolívat… ale tuhne to určitě o dost pomaleji než v tlr pláštích. Tu zadní asi dřív sjedeš.

      Taky může zatuhnout na jednom místě, když delší dobu nejezdíš, pak to jde trochu cítit jak to háže, ale to spíš v silničních galdách…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.