• kkrtekk

    Ahoj,

    najde se tady někdo kdo má s těmito koly nějakou zkušenost ?Měl bych o ně zájem, ale rád bych slyšel nějaký zkušenosti at s pláštovkama nebo s galdou.

    Všem předem díky za odpovědi

    • Kysky  

      Hledej. Je tu celý téma

    • Jan EQNX  

      Tak já můžu zkusit odpovědět, ale podle pravidel fóra nesmím dělat reklamu :) Doporučuji mrknout se na komentáře na Facebooku Equinoxu, případně napsat dotaz na zkušenosti postujícím zákazníkům. Co se týče smyslu karbonových kol, tak tady jsem určitě za galdy (nižší hmotnost).

    • Ruprecht  

      Tak vyrábí to zřejmě GIGANTEX COMPOSITE TECHNOLOGIES CO., LTD., Tchaj-wan. O kvalitě lze zatím jen spekulovat, každopádně bych je nezatracoval, ale osobně počkám na zkušenosti po pár tisících km :-). Smysl mají asi jen na galusku, kde ta cena je asi bezkonkurenční. V plášťové verzi váží 1610 g, což už mi nepřijde vzhledem k ceně jako extra kauf.

      • Jan EQNX  

        Ano, vyrábí, Gigantex patří technologií mezi špičku ve výrobě karbonu vč. vlastních patentů. Když se podíváte do obchodního rejstříku, zjistíte, že Equinox Europe je společný podnik, proto kola posíláme rovnou z továrny. A Equinox je na CZ trhu asi 7 let, takže o kvalitě už snad pochybnosti nejsou.

        Co se váhy týče, v karbonu má rozhodně smysl sáhnout spíš po galusce, ale poptávka po pláštích je velká a aby to něco vydrželo, je potřeba odpovídajícím způsobem bočnici posílit. Ráfek lze vyrobit lehčí, ale my volíme bezpečnější variantu která něco vydrží.

    • Cavendish  

      Equator začal nabízet i MTB kola

      Představujeme rovnou 2 řady: MTB a MTB Pro.

      Ty se liší použitými komponentami, kterými jsou středy DT Swiss DT 350 CL a paprsky Competition, respektive 240S CL a Aerolight paprsky u dražší varianty Pro. Oboje straight-pull.

      Obě řady nabízíme jak v klasické šířce 25 mm, tak i ve verzi Wide, která je téměř o 5 mm širší.

      No a teď ta váha. Náš nejlehčí set Equator MTB Pro má těžko uvěřitelných 1 360 gramů, ten nejtěžší pak o 30 gramů překračuje magickou hranici jednoho a půl kila.

      O tisícovku zvýhodněná cena platí na rezervace do konce října. Po složení 50% zálohy vám kola dodáme nejpozději do konce ledna 2021

      • Delkim  

        na jaký rozměr MTB to je?

      • Cavendish  

        Imho ta varianta na DT 350 za 21 tisíc se mě nezdá špatná.

        • kmekky  

          Taky o nich přemýšlím. Měl jsem v plánu nechat zaplést Nextie na DT 350, už jsem měl jasno, ale teď už zase nemám 

      • TheJD  

        Cenove to vypada fajn, ale pisou k tomu nekde urceni? Vahove to neni zadna pecka. Plus teda ja bych osobne ocenil 350 naboj s aerolite vypletem. Asi se snazi lidem nacpat kola s 240 naboji, kdyz chteji top vyplet.

        • pavelmisar  

          „Ultra lehká, tuhá a zároveň vysoce odolná plášťová kola pro XC, maratony i enduro. Nejvíce vyhledávaný model mezi MTB cyklisty, co chtějí zvýšit svůj výkon.“

          Toto mají na stránkách + je představení na MTBS

          https://mtbs.cz/…ena-mtb-kola

          • TheJD  

            Aha, takze sracka :D

            • pavelmisar  

              Nedělal bych unáhlené závěry. Vzhledem k ceně to nemusí být vůbec špatná kola.

              • TheJD  

                Tak jsem to nemyslel, ale precti si znovu co o tech kolech pisou. Nejdrive lez, ze jsou ultra lehka a potom pisou, ze jsou pro xc i enduro, kde jsou na kola uplne jine pozadavky. Z toho si vyvodim akorat to, ze na enduro bych je fakt nebral, jinak to (snad) budou v pohode kole, ale opravdu nejsou ultra lehka.

                • pavelmisar  

                  Ty 30mm by se na Enduro daly teoreticky, ale teď už se to tak všechno rozšiřuje, že 30 mm bude pro XC běžné

            • krabica  

              Neřek bych sračka, ale váhové limity 95kg a 105kg jsou docela bídné…

              • Melvin  

                Bych čekal, že na karbonových kolech budou jezdit spíš chrti, než 120 kiloví řízci.

                • Singlespeed  

                  Dnes má plnou prkenici peněz skoro každý béefák, takže i když vážíš jako slon, jezdíš hovno a najedeš za rok ještě větší hovno, je třeba minimálně uvažovat o rychlých lehkých karbonech kolem dvacky a výše :-).

                • krabica  

                  Na karbonových kolech bude jezdit ten, kdo si je koupí, chrt-nechrt. Vzhledem k tomu, že mají zvládnout EN, bych čekal, že budou mít trochu vyšší limit…

                  • Singlespeed  

                    Spolehlinå kola pro 130 kg enduristu však nebudou vážit 1400 gr, to dá rozum. A pråvě ten 130 kg slon pak bude remcat, že jsou kola moc těžká. Absurdní.

                    • krabica  

                      Mně totiž přijde ten váhový limit takový alibistický, buď to zvládne pořádné EN a nebo ne. Takhle mi to přijde, že tam dali možné EN použití, protože je to v módě, ale nevěří, že ty kola pořádnou nálož vydrží, což se vzhledem k váze ráfků cca 400g nelze divit…

                      • krabica  

                        Docela se o kola se obdobnými parametry zajímám a třeba na Nextie se dají postavit kola s limitem 130kg, ale i tak bych je na EN nikomu nedoporučil…

                      • Cavendish  

                        To ti nepřijde, to tak je. Ráfky Force jsou taky dost těžký a mání nízký limit. Ráfky Remerx taky. Prostě vylhávka na reklamace :)

                        • Singlespeed  

                          Jaká vychytávka na reklamace? Ráfek přece musí mít nějaký konečný hmotnostní limit jezdce pro svou spolehlivou funkci. Kdyby existoval nějaký ráfek bez omezení, mohl by se pak používat třeba pro jízdní kola, kombajny, traktory, povrchová uhelná rypadla atd :-).

                          • Cavendish  

                            On ten ráfek vydrží v pohodě 110Kg, ale radši tam daji limit schválně nižší. Třeba 95Kg, aby to lidem mohli omlátit o hlavu

                            • Singlespeed  

                              Počítat s nějakou rezervou je přece běžné a zcela správné, bych řekl.

                              • krabica  

                                Ona je otázka, jaký limit dá výrobce a jaký dá přeprodejce jako Equinox…

                                • Singlespeed  

                                  Tak, určitě nezáleží jen na ráfku, ale taky na výpletu. Takže nějaké obecný limit ráfku je takový základ, pak to zapleteš Revolutiony aby to moc nevážilo a musíš snižovat, to je snad pochopitelné…

                                • Cavendish  

                                  Takhle jsem to myslel no :) o výpletu se ti nebavím. A na silniční karbon ráfky dávat dráty jako Revolution je totální blbost…

                        • Smazaný účet  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      • Melvin  

                        A ono je nějaká norma, kolik má být limit, když je tam uvedeno EN? Navíc, pokud má člověk 120 kg tak si koupí holt jiné kola. Nechápu, proč někteří lidí řeší 100g na ráfku, když kolem pasu pak vozí 20 kg pneumatiku.

                        • krabica  

                          Protože obvodovou hmotnost kol významně poznáš, ať máš 60kg, nebo 100kg…

                          • Melvin  

                            Jako, kdybych si měl vybrat, jestli jet závod a mít o 100g těžší kola, nebo 10kg batoh na zádech, tak si vyberu raději ty kola.

                          • Singlespeed  

                            Ale pokud máš 100 kg, nemůžeš chtít jezdit na 1500 gr kolech enduro. To je snad jasné i úplnému troubovi ;-).

                            • deekay  

                              Asi zjevne ne tem troubum co maji 100kg a chteji mit lehky kolo :D

      • Smazaný účet  

        Přikláním se k názoru, že obloukem přes levnější variantu lákají k nákupu té dražší Tak trochu na principu ber nebo nech bejt. A záloha 50%, i když s následnou slevou:-?

    • jecnak  

      Zaloha 50% s dodanim za 90 dnu? To zavani problemovym cashflow. Ale treba to klapne.

      • Smazaný účet  

        Obávám se, že tento způsob nákupu/prodeje je hudba budoucnosti. Jen mne zaráží, že někdo kdo si je tak jistý bezkonkurenční cenou chce 50% zálohu. Ale přiznávám, že ta cena je dobrá…

        • jecnak  

          Mně teda ta cena přijde ± normální. Vloni kamarád kupoval podobná kola na DT350 za 16800,–

      • Lajna  

        No je to tak. Šel jsem do toho, tak se pak podělím o zkušenosti. Mtb Pro Wide. Nejistota je tak uvidím.

        • pavelmisar  

          Taky půjdu do stejné verze.

          • Cavendish  

            Na co používáte tu vnitřní šířku 30mm? AM?

            • X-biker  

              Na pláště 2.3" je to tak akorát :-)

              • Cavendish  

                Tak to asi těžko ne :) to je tak pro ráfek 23–25 ne?

                • TheJD  

                  Na silnici se dnes vozi i 25 (1") plaste na 21 rafcich. Duvod je sice jiny, ale pro ilustraci nesmyslnosti tveho tvrzeni to staci.

            • pavelmisar  

              XC :-) Funguje dobře i s 2.2 pláštěm. Každopádně teď tam půjde 2.25 Aspen a 2.4WT Aspen dopředu :-)

              • Cavendish  

                Pro 2.4WT to má opodstatnění :) To chápu

                • pavelmisar  

                  Myslím si, že to může fungovat i na užších pláštích, chce to pouze zkusit… Já to beru z důvodu vyšší nosnosti a z toho dedukuju, že budu moct na tom více prasečit :-)

                  Epic se prodává na 29 ráfcích Roval a jsou tam v základu dány 2.3" pláště. Na Meridě Big Ninu dávají kola Reynolds 30 mm ráfek a na to Ikony 2.2" tak asi bych ty 2.2 označil za hraniční na 30 mm ráfek :-)

    • jarda 001  

      Chtěl bych se zeptat, zda je těch 28 drátů ve verzi widepro jezdce 95 kg dost nebo je lepší vzít něco jiného s 32 dráty. Případně vyplatí se v tomto ohledu připlati za dráty aerolite nebo jsou competition ok? Dík za radu.

      • Smazaný účet  

        Nechci to zakřiknout, ale já mám 85–90 kg i s kolem, vozím kola Idea (karbon) na 28 drátech DT competition race 2–1,6–2 a za 3 roky (min. 20000 km) co je mám jsem na ně nesáhl.

    • pavelmisar  

      Tak objednány v rámci vánoční akce Equatory 45 disk galusky :-)

      S Equatory 45 galuskama nebyl zatím žádný problém tak snad budou i ty diskové v pohodě :-) kotouče jsou na 6 děr, tak jsem zvolil tento kotouč, co vy na to, bude to fungovat s Ultegrou a destičkami z ultegry sady?

      • kubad  

        bude, ale kombinovat Sram a Shimano proč?

        krásné ani levné to není

        • pavelmisar  

          Náboj je na 6 děr tak proto. Od Shimana mi pak moc na 6 děr nesedělo. Maximálně XT kotouče.

          EDIT: Levné to opravdu není, ale ty kotouče na silničce snad moc měnit nebudu, takže je to spíše jednorázový nákup :-)

          • kubad  

            Hope , Formula, TRP, a další a další, vše levnější a zajímavější

            a ty kola nejdou objednat v CL verzi?

            • pavelmisar  

              Pošli nějaký odkaz prosím na konkrétní typ který je zajímavější :-)

            • pavelmisar  

              Nejdou právě v CL verzi objednat.. jsem s něma dost spokojený vzhledem k ceně/výkonu, proto je volím.. plus s Milanem je super domluva..

      • JFtryall  

        Bude to fungovat. Krasy ale moc nepobral. :-)

        • pavelmisar  

          No ty náboje jsou na 6 děr, proto volím tuto variantu :-)

          • JFtryall  

            Sel bych do normalniho Sramu Centerline nebo do Galferu.

            • pavelmisar  

              Nad klasickým Centerlinem jsem taky přemýšlel.. no těch kotoučů je fakt hodně na výběr.. mít centerlock tak neřeším a beru buď Ultegrový kotouč nebo Durový…

              • Fazzy  

                Taky nevim proc se shimano brani udelat hezkej kotouc na 6 sroubu..

                • pavelmisar  

                  Já myslel nedávno, že 6 děr je už mrtvý systém… a on je ale jen u Shimana… Sram a ostatní výrobci kotouče stále dělají…

                  • krabica  

                    CL tlačí jen Shimano, kdyby s ním seklo, tak ostatní CL taky zabalí…

                    • pavelmisar  

                      Jojo tak to je. Ty jejich kotouče Freeza jsou super, ale za Equatory jsem nenašel adekvátní náhradu takže proto volím 6 děr s tím Sram kotoučem :-)

                      • kubad  

                        lepší nahrada je si objednat Nextie rafky a nechat složit

                        levnější a podle požadavku :D

                        • pavelmisar  

                          Jo o této variantě jsem už slyšel i na MTB. Díky za tip :-)

                          • kubad  

                            abys neřekl že nemám zkušenost s Eqinox :D nakonec sem je komplet rozebral a předělal.

                            Ale to byla verze s jejich nábama, na DT po přepletení už pak pohoda,

                            • pavelmisar  

                              No na toto jsem se jich ptal na FB ohledně náboje a říkali, že to není problém přepléct na DTčko. Každopádně ty náboje mi přijdou celkem dost v klidu (zatím teda musím zaklepat) vzhledem k té ceně kol. Jediné co mě teda trochu štve je to uchycení kotouče a nemůžu tím pádem použít Freeza kotouče.

                • Smazaný účet  

                  Co třeba proto, že hájí svůj systém, který už chvíli vypadal na vymření? Za mne jen dobře, protože jen tím, že bude Shimano na CL trvat CL přežije. Přesto se najde někdo, kdo zaplete vysoké galda ráfky na IS kotouč. Není divu, že je pak nabízí v nějaké rádoby akci. Ještě, že Vánoce jsou každý rok:-).

                  • Fazzy  

                    Ale oni je delaj, jen ne hezky :)

                  • pavelmisar  

                    Tím jako chceš říct, že to co je zapleteno na IS jsou šmejdy? :D docela to tak vyznělo z toho co jsi napsal. Každopádně kdyby tomu tak bylo, tak Shimano nedělá kotouče na IS.

                    • Smazaný účet  

                      Nic takového jsem nenapsal. Funkčně je to úplně jedno. Jen, že na taková kola se jednoznačně vzhledově víc hodí CL. Už jen z principu – udělám aero vysoká kola a dám na ně kotouč na 6 šroubů Trochu proti srsti, ne? Právě čumím v obýváku:-) na moji silnici, snažím si představit jak by ty XTR kotouče vypadaly na 6ti šroubu a nedaří se…

                      • pavelmisar  

                        Já viděl pár fotek a nijak mi tam těch 6 šroubů do očí nebylo, těžko říct.

                        Jinak taky se teď dívám na své XT kotouče s Freezou a fakt by to asi nešlo :D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.