Silniční karbonová plášťová kola

291 nepřečtených
  • Miramar

    Zdravím.

    Zvažuju koupi silniční plášťových karbonových kol,tak se chci zeptat jestli s nimi má někdo zkušenosti.Zajímalo by mě hlavně jestli vydrží i nějaké nárazy,když se třeba nestačím vyhnout nějaké díře a brzdná účinnost,někde sem četl že za mokra to moc nebrzdí.

    jednalo by se konkrétně o tyto:

    http://www.mikebike.cz/…-carbon/4079

    Btw zajímají mě spíše názory od lidí co je vozí.

    Děkuji:-)

    • kubad  

      a v čem vidíš přínos těchto kol?

      nebo proč je chceš? jen mě zajímají důvody než ti napíšu neco dál

      • Miramar  

        No popravdě se mi ty vysoké ráfky prostě líbí:-)Navíc bych je mohl mít za úplně jinou cenu.

    • destr  

      Asi bych se zkusil domluvit tady, váha bude jinde a kvalita stejná ;-)

      • kubad  

        píše že chce pláště

        • destr  

          Píšu domluvit, jelikož to budou klasicky činsky ráfky, tak by určo nebyl problém vzít plášťovi, ne?

          • kubad  

            ono ze toho na plášť zase tolik nedělá, asi ví proč :D

            ale je možné že by se domluvil

      • Miramar  

        jestli nejsem slepej tak tam mají všechny na galusky a tím je daná i ta váha.

    • Nikiller  

      Sorry, já ti ničim nepřispěju, páč zkušenosti nemám. Momentálně ale pokukuju po těchto číňaněch http://xmiplay.en.alibaba.com/…tubular.html?… – ty vyjdou na 600 $ s dopravou

      …takže toto vlákno budu sledovat

      • Miramar  

        A můžu se tě zeptat proč bys nešel radši do těch,které chci já ale do těch čiňanů?:-)Rozdíl je cca 1500 Kč

        • destr  

          15 stovek skoro půl kila :-D

          • Nikiller  

            …asi tak.

            Navíc ty komponenty bych řekl že budou kvalitnější…

            dráty PSR X-tra 1420 aero

            náby Novatec

            titanový rychloupínáky 50g a brzdový desky na carbon ráfky v ceně…

            VÁHA 1216 VS. 1668 !!!

            • Nikiller  
              • si můžeš zvolit vlákno 3k, 12k (prej momentálně nemaj) a UD + mattnebo gloss lak
            • nooski  

              Váha je rozdílná kvůli ráfkům. Plášťový je podstatně těžší.

              • JSt  

                a osobne bych neveril plastovymu karbonovymu rafku. kdyby mel vlepeny alu raf, proc ne. ale celokarbon jedine na galdy, si myslim teda jako. ;-)

                • nooski  

                  Já bych jim i věřil, ale od výrobců, jako je Campagnolo nebo Lightweight. Přecejen je technologicky náročnější vyrobit karbonový plášťový ráfek, než karbonový galuskový.

                  • JSt  

                    a stejne bude mnohem nachylnejsi na ranu.

                    • kubad  

                      mnohem mnohem mnohem, hliník se ohne, karbon rupne.

                      přínos karbonu je tady nula, jen design

                      • Miramar  

                        A někdo z Vás je jezdil nebo to sou jenom Vaše názory?:-)

                        • Payia  

                          Ja jsem jezdil plastove karbony 50mm primo od cinana a v pohode, vazim 78kg jezdil je i kolega co ma 85kg a prezily dost velky rany treba na kolejich atp. Pozor akorat na to, ze ty rafky jsou dost uzky, nejdou do nich narvat plastovky Tufo, jedine normalni plaste.

                      • nooski  

                        Tak Lightweight standard 3 ve verzi na pláště váží údajně 1170g při výšce ráfku 48mm http://www.bikeradar.com/…elset-23889/ . Nevím, jestli je tahle meta dosažitelná pro hliníkový ráfek. Takže přínos může být v nízké hmotnosti. Ovšem samozřejmě souhlasím, že s takovými koly bych se bál jezdit po rozbité cestě a vidina rychlého defektu by mě strašila při každé jízdě.

                        • kubad  

                          tak dosažitelná no lehké alu ráfky sou taky a za těch zbývajjících 80t. se dají sehnat ultralajt náby + ultralajt dráty a ještě ti padík zůstane na kafíčko :D

                        • JSt  

                          pokud chcu lehky kola, nevidim nejmensi duvod divat se po dusovym rafku.

                    • jecnak  

                      Hlavne je velky problem teplo od brzdeni v delsim sjezdu. Ono je to problem i u galusek, ale u plastovych rafku je to jeste zajimavejsi.

                      • ziki007  

                        Máš pravdu předsedo ;-) Tohle je kámošova prácička – Reynolds + alpská sedla…

            • Miramar  

              No tak máš tam ráfky na galdy tak se nediv té váze,myslel jsem že chceš taky plášťové.

      • kyl  

        By mě zajímalo co asi vydrží tyto.:-)

        http://www.merekbike.com/wheel700c.htm

        Podle obrázků i dušová verze.

    • Miramar  

      Takže nikdo kdo je jezdí???:-/

      • kubad  

        ok tak shrnutí:

        těžké,drahé, blbě to brzdí, hodně velke riziko poškození patky, omezení max. tlaku, nutnost drahých špalků na carb. ráfky.

        pokud chceš carbony tak jedině galusky

        • destr  

          Přesně tak.

          • Miramar  

            Ale vy asi pořád nechápete že mě nějaké Vaše teoretické zkušenosti až tak nezajímají,chtěl sem se zeptat někoho kdo je jezdí,aby mi zdělil své zkušenosti.

            • kubad  

              tak si je kup ať nám sem ty zkušenosti můžeš napsat když ti nestačí informace od lidí co se kolem toho motají a na karbonech jezdí

              • nooski  

                Asi tak nějak. Člověk mu poradí a ještě se se zlou potáže…

                • Zdenda CUBE  

                  V Česku se říká,„Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán!“ ;-)

                  • Miramar  

                    Ale nikdo z Vás nejezdí plášťové karbony ne??Nejradši bych někoho kdo má zkušenosti přímo s nima.

                    • blisterexist  

                      nikdo je nevozí protože to nikdo nechce riskovat:-)

                    • kubad  

                      už je nejezdím stačí :D

                    • Zdenda CUBE  

                      Napíšu ti to takto: Znám několik maníků u nás tady, co mají vys. karb. ráfky plášťové, ale všichni když trvají na pláštích, tak mají kola s hliník. vložkou. (Mavic, Dura Ace atd.) Když celokarbon, tak na galdy!! Jak psal Kubad, u celokarbonových plášťových patek je nebezpečí roztržení ráfku, nebo vytržení patky a je tam i limit foukání. Jediné rozumné řešení na takové ráfky je plášťovka, ale protože ta je prakticky používáním jako galda, tak to pak strácí význam a je rozumnější rovnou galuskový ráfek a nalepit galusky. Přinejmenším ušetříš váhově kolem 500g a galusková kola bývají většinou i levnější.

                      Snad ti taková odpověď bude stačit.

                    • raf007  

                      Ahoj,

                      já je jezdil loni a neměl jsem s nimi žádné potíže. Teď už mám ale galusky :-)

        • zdenek  

          Shimano dělá celkem lehké karbony s ALU brzdnou plochou. Takže odpadá ten problém se špalky. Navíc mají i plášťové varianty.

    • Vlady  

      díky bohu ne vlastní zkušenost, ale kolegy z oddílu – měl karbonový kola – netvrdím, že tuhle značku – viz obrázek, ale tenhle druh konstrukce, pří sjezdu z kopce se mu přední kolo kompletně rozpadlo, pěkně si rozedřel hubu… Možná podmíněno konstrukcí, mě to ale stačilo, abych dělal kolem karbonových kol oblouk…

      • DaD  

        Já jsem Spinergy vlastnil asi týden.Když mi do kopce ve sputru začalo kolo mlátit do zadní vidlice a ty planžety o sebe tak šli okamžitě z baráku.Kolo plavalo tak,že jsem musel zastavit a zkontrolovat zda nemám defekt.Po třech dnech jsem přišel na to,co to vlastně dělá a hodně mě polilo horko.

        Teď naopak jezdím toto a lepší kola jsem ještě neměl.Jsou full karbon,tubeless a mají nějaké patenty na brzdou plochu a výplet.Na suchu brzdí suprově.Na mokru jsem jel jen malou chvilku ale neměl jsem z nich moc dobrý pocit ohledně brždění…

        https://www.giant-bicycles.com/…/1151/77386/

    • Sgt Pepper  

      kup Mavic Cosmic

    • madik  

      Narazil jsem na super video o karbnovych silnicnich rafcich.

      Tak nejak se idealne vyhnout cinskym rafkům a pouzivat jen vyssi galuskove rafky, pokud se máte rádi :)

      CARBON WHEELS – THE TRUTH!!

      • Lada,s  

        hezky vysvětlené proč plášťové karbony nebrat

      • prodi  

        Roval taky není dobrá značka, koukam:)

      • krabica  

        Prosím o výcuc v češtině.

        • USPS  

          Karbon na ráfky je blbost – nejlepší je ocel…

        • jecnak  

          Jak pise madik: Tak nejak se idealne vyhnout cinskym rafkům a pouzivat jen vyssi galuskove rafky, pokud se máte rádi :)

          Ja bych jen dodal, ze pokud nebudes jezdit nekde v extremnich teplotach a kopcich, muzes byt celkem v klidu i s tim cinskym karbonem. Jina vec je celkova zivotnost ruznych tech cinskych zazraku – sragory Novatec naby (loziska, orechy), mizerny alu niple (zarustani, spatne vypleteno), relativne mizerny rafek bez upravene brzdne plochy (nepravidelne brzdeni, brzo se udela zlabek).

          Zajimavejsi mi prijde druhy dil – konec od cca 18m.

        • Lada,s  

          dobře je to popsané třeba tady

          http://spinollo.cz/…onove-rafky/

          • blaf  

            Proto se začal používat karbonový přepreg s pryskyřicí o budu tání T.G. vyšší jak 260°C, a je navržena nová 3D konstrukce ráfkového lůžka. To vše vede ke zvýšení odolnosti ráfku a jeho vyšší tuhosti. Daní za tyto úpravy je nepatrně vyšší hmotnost.

            To skoro vypadá, že problém vyřešili. A ostatní na to ještě nepřišli?

            Já bych se plášťovým karbonům stejně raději vyhnul.

            • madik  

              Zrovna na tom videu rikal, že třeba zippy používají odolnější lepidlo vůči vysokým teplotám, ale za cenu vyšší krehkosti. Všechno je to takový kompromis :)

              Hlavně si myslím, že karbonová kola pro rafkove brzdy jsou vhodné jen pro zkušené uživatele co už znají techniku ve sjezdech a nebrzdi zbytečně moc. Já bych se asi s tím bal jezdit. Proto mám kotoučová karbonová kola :)

              • blaf  

                Jestli se nepletu, tak u těch zippu říkal, že mají něco odolnějšího, ale stále je tam limit 190 stupňů C, což je málo.

                Já v plášťových kolech stejně nevidím výhody ani v případě kotoučů. Krom vzhledu to nepřináší nic. Na karbon jedině galdy.

              • Sgt Pepper  

                imho na pláště jsou ideální hybridy, jako Cosmic – ráfek hliník a na tom karbonová kapotáž

                • MI.KU  

                  2017 Cosmic pláštové jsou celokarbon bez výstuh – vyšší teplotní bod a upravená brzdná plocha.

            • Singlespeed  

              Problém, předpokládám, řešil dodavatel ráfků, firma Q2 z čínského Sia-Menu, od kterého ráfky berou. Takže vychytaných ráfků budou na trhu hromady pod různými logy.

              • blaf  

                Podle toho videa to nemají pořádně pořešené ani Značky, tak se mi nechce úplně věřit Spinollu.

                • Singlespeed  

                  By mě zajímalo, kolik Značek bere ráfky jinde než v Sia-Menu, Šen-Čenu apod.

                  • jecnak  

                    Jasne, tyhle jsou jen z nocni smeny od Zippu. Jeste tu o Cervene Karkulce. Uz jen to, ze neustale meni provedeni rafku o necem vypovida. Pak je i otazkou, proc nevzit rovnou set z Ciny, kdyz na techto kolech je stejne komplet Cinska produkce krome dratu (s otaznikem).

      • zdenek  

        Je na můj vkus moc upovídaný – 45 minut :-(

        Hned o video dál je recenze čínských ráfků a je s nimi docela spokojený: video

    • poki.z  

      Mám plášťový karbonový 50mm vysoký Spinolla. Jezdím na tom 3 roky a můžou mít tak 8000km. Moje váha původně 88kg, teď asi 74kg. Jezdím s tím všude bez problémů – kostky, okresky, občas přejezd po štěrku, velký kopce (Mt. Ventoux, Grossglockner, Col d Izoard…) v dešti, za horka nebo jak to vyjde.

      Centroval jsem to tak jednou za sezonu, většinou po vymetení fakt velké díry. Nic nepraská, v dešti mi to brzdí snad líp než předchozí hliník – špalky cool stop. Ani v dlouhých sjezdech se to nepřehřívalo, nevadly brzdy. Zpočátku jsem s tím jezdil velmi opatrně, ale teď už se s tím nepářu, věřím těm kolům a nešetřím to. Úspora váhy proti předchozím kolům cca půl kila a to je dost znát. Jediný co vnímám jako mínus, je výška předního ráfku při silným větru v dlouhých sjezdech, zejména v Alpách. Tahá to za ruce. Dnes bych si pro přední kolo vzal nižší profil.

    • kemo  

      Nevím co z toho vyleze, ale cena vypadá zajímavě http://equator.cz/

      • jecnak  

        Zas nejake preprodavane cinske rafky na noname nebo Novatec nabach.

        • kemo  

          Uvidíme, má to být nějaký projekt Equinox wheels. Ale je fakt, že ta cena je až podezřelá. Na druhou stranu možnost reklamace a servisu je proti objednávce přímo v číně zajímavá.

            • jecnak  

              Vypada to na lonske Stormy.

            • tromboonen  

              „Vše se tak děje pod jednou střechou. V té samé továrně a za použití těch samých technologií se vyrábí i kola celé řady světově proslulých značek, které se často liší vlastně jen logem na ráfku.“

              Konečně! Oficiální kola z noční směny ve fabrice, kde na ně přes den jen lepí jiný nálepky! Teorie noční směny potvrzena :)

              • jecnak  

                Vloni se daly podobna jejich kola sehnat s nejakou klubovou cenovkou za 12. Tyhle maji navic obycejne kulate draty, horsi povrchovku rafku a mozna neco dalsiho. Plus doba pokrocila a cekaji navic vetsi prodanou serii, takze cena je docela pochopitelna, byt asi velka marze na nich nebude.

                Teorie nocni smeny v tomhle pripade je celkem mozna, protoze Equinox samotny samozrejme nic nevyrabi, vyrobcem je GIGANTEX COMPOSITE TECHNOLOGIES CO., LTD, Taiwan.

                • tromboonen  

                  Já to tak podrobně nezkoumal, jen ta dikce mi pripadala podobná jako ty argumenty co občas slyšíme o noční směně.. naznačujou, že úplně stejný kola s jinýma nálepkama jsou „světově proslulých značek..“

                  Ale jinak ten Baťa trik s 9999 jim myslim docela vyjde, pro pozery a vikenďáky lákavá nabídka.. snad budou mít rozum a koupí spíš galuskový..

                  Co jsou to za náboje (myslím na Equinoxech)?

                  • Marskatin  

                    Náboje nevím.

                    Určení, jak bylo řečeno, zčehož vyplývá, že to budou lidí co prostě chcou vyšší karbon, protože je sexy. Koneckonců v diskuzích je to často a spousta lidí to i přizná, že ho chtějí hlavně kvůli vzhledu a váhu až tak neřeší. Cena je akorát. Nic životu nebezpečného bych v tom neviděl, nebude to žádná superodlehčená gramařina, hmotnost bych reálně viděl někde kolem 1570g.

                    Zmínky o mateřském podniku, kde se vyrábí i pro ostatní značky chápu. Jednou je to „čínské“ zboží, i když pochází z taiwanu. A „čína“ je vždy „potenciálně životu nebezpečná“ Takže jediné čím mužeš zákazníka uklidnit, je to, že to nevzniklo někde v továrně bez zkušeností.

                    Bohužel, o výrobcích z jedné továrny už někteří vytvořili ty legendy o identických výrobcích, nočních směnách atd.

                  • jecnak  

                    Naby jsou nejaky jejich vlastni. Jini vyrobci pouzivaji rebrandovane Novatec, pripadne jen Novatec orech a telo nab vlastni.

                  • Jan EQNX  

                    Náboje jsou Power Way R13, lehká ekonomická varianta se zapouzdřenými průmyslovými ložisky. Máme vyzkoušeno že to něco vydrží :)

                    H.

                    • blaf  

                      ze Power Way naby neco vydrzi slysim prvne :) to bude omyl

                      • JFtryall  

                        Powerway myslim celkem pohoda. Loziska po 10 tisicich v cajku, zadna vule ani zvuky a orech neomackany.

                      • jecnak  

                        Neco je docela siroky pojem. Rekl bych ale, ze cilovou skupinu tech kol plne uspokoji.

                • Jan EQNX  

                  Abych to upřesnil, Equinox je spoluvlastněný Gigantexem, který patří mezi světovou špičku. V Česku bohužel zatím odpovídající technologie na výrobu ráfků není. Každopádně pořád platí, že nejsme lepiči samolepek na noname OEM ráfky, ale že nabízíme kolo, které je nějak vyladěné a samozřejmě otestované.

                  Ať se daří ;)

                  H.

                  • tromboonen  

                    To vás šlechtí a nic proti výrobě ve slušné, prověřené a kontrolované čínské fabrice, ale ty formulace naznačující, že „úplně stejné ráfky“ jen s jinými nálepkami se tam produkují pro „světově proslulé značky“ jsou takové, no jak to říct, k pousmání..

                    • Marskatin  

                      Jedině pokud jsou ty proslulé značky Token, PlanetX atd.

                      • Singlespeed  

                        Co třeba Corima? Ořech ala Novatec a praskl taky úplně stejně, takže předpokládám, že ráfky taky berou odněkud z východu. Ale kola stojí raketu a tváří se jako supeznačka :-).

                        • Adam Buchal  

                          Tak to se divím…přiznám, že s Corimou nemám vlastní zkušenost, ale v obsáhlé partě, kde se najde vše možné, jsou Corimy mezi karbonovými koly největší držáky. Ostatní karbony mají sem tam nějaké muchy ( tedy ještě krom DT swiss ).

                      • Singlespeed  

                        Nebo třeba Roval od Specialized. Spešl, jak známo, nevyrábí nic, jen zadává dodavatelům. Kde je asi původ jeho karbonových ráfků? Který osvědčený čínský výrobce mu ráfky dodává? To by mě docela zajímalo.

                        • Marskatin  

                          V gigantexu vzniká kdeco a pro kdekoho. ještě HED, FFWD a jsitě mnoho dalších, něco dělají i pro SRAM. Pro spešla možná taky.

                          Má poznámka mířila tím směrem, že identické věci lišící se jen nálepkou budou spíše „levnějších značek“ které jsem uvedl jako příklad.

                          Pak budou dělat spoustu věcí ro různé značky, případně i pro ně vyvíjet, ale již to nebude zcela identické.

                          • Singlespeed  

                            „Značkoví“ výrobci často nezapomenou uvést, že náby mají původ u DT Swiss, že dráty jsou CX ray, ale kde mají původ ráfky neřeknou ani za nic :-).

                          • Jan EQNX  

                            Jasně, rozdíl je pokud někdo kupuje tzv. „open mold“, tedy formu která je dostupná pro kohokoliv kdo zaplatí (tady se skutečně jedná jen o to lepení nálepek na OEM kola) nebo se jedná o vlastní vývoj a vlastní formu. Samozřejmě ale ne všechny vlastní formy jsou dobré a ne všechny otevřené nutně špatné. Pak už záleží na použitém karbonu, jeho pletení, počtu vrstev a použité pryskyřici.

                              • sharkeeCZ  

                                ajejej

                              • prodi  

                                +1 :)

                              • vik  

                                No jo, mateřská firma Gigantex: http://www.antitank.co.uk/…ufo_tape.jpg

                              • JakeF  

                                :D trefa

                              • Jan EQNX  

                                Koukám že pár lidí si oblíbilo jednu fotku 5 let starého modelu kola, navíc s lepidlem o kterém moc nevíme. K tomu se dá říct jen to, že vrchní vrstvu karbonu je možné při použití silného lepidla odtrhnout. Stát se to může prakticky na všech značkách v závislosti na použitém lepidle. Je to jedna vrstva ze zhruba 30, na strukturální vlastnosti konstrukce to má pramalý vliv.

                                • Člověk a jeho svět  
                                  1. byla to Tufo páska
                                  2. 5 let starý model kola byl horší než novější modely? v čem?
                                  3. a na funkci rostlináře? nic moc jiného se na to nedá napsat – dle tvé optiky je ok, aby se odlupoval karbon i s galdou. dle mě je to nepřípustné.
                                  • JakeF  

                                    Tufo páska proslulá tím, že na ráfku pořádně nedrží a občas se při jízdě odtrhne? :) Nechtěl bych vidět, co by se stalo s pořádným lepidlem…

                                    • jecnak  

                                      S normalnim lepidlem asi nic, velka cast zustane na rafku a pred lepenim dalsi galusky akorat strhnes nejake otrepy a bordel smirkovym papirem, odmastis a lepis novou. Po dvoji zkusenosti s Tufo paskou a lepenim dvou paru lepidlem od Vittorky uz mi Tufo paska na kolo nesmi. Jednak je z toho vic bordelu nez z lepidla a jednak lepidlo z Tufo pasky ma tendenci vzlinat na bocich mezi galuskou a rafkem a chytat bordel. O prude pri sundavani ani nemluve.

                                      • kubad  

                                        +1

                                      • Delkim  

                                        to vzlínání a lepení bordelu podél galusky mohu potvrdit, dost mi to prudí :(

                                        • gemini  

                                          Stejně tak…mám pocit, že Tufo muselo, co se týče výroby pásky – tak 2 roky dozadu – něco změnit, protože až tak markantní vyvzlínávání a žmolkování lepidla jsem v minulosti nezaznamenal. Navíc lepidlo, které zůstává na rákfu, není ani tak ztuhlé jako dřív, ale má takovou mazlavou konzistenci a sundat ho je opruz ještě větší, než býval:-(

                                      • makak  

                                        Tak mě Tufo páska vzlínala, vzlínala až se mi galuska dala do pohybu a utrhl se ventilek. Příjemná záležitost v Rakousku 90km od auta. Lepidlo z pásky"cuckovalo" jenom u zadního kola což pravděpodobně souvisí s daleko větším zatížením.

                                        • Člověk a jeho svět  

                                          Taky tak, jen na zadní. Ovšem ten posun galdy a následný defekt, tím jsi mě vyděsil. Lepší to dál páskou nebo už raději lepidlem?

                                          • makak  

                                            Zadní už je přilepená lepidlem (continental). Jednak to byla v servisu ve Schladmingu jediná možnost, a za druhé s tufo páskou už si tak nějak vzájemně nevěříme.

                                            • mrozu  

                                              Zkus Carogna pásku od Effetto Mariposa. Vozím ji teprve chvíli, takže nemůžu hodnotit, ale měla by být ve všech ohledech lepší než Tufo.

        • Jan EQNX  

          Čína není špatná třeba na výrobu rámů, které nejsou tolik zatěžované a často můžou vydržet i hodně dlouho. Stejně tam vyrábí skoro všichni, ale málokdo to (minimálně nerad) přizná.

          Ale co se týče ráfků, které nesou celou váhu a navíc dostávají slušně zabrat vlastně po celou dobu užívání, tam už pohořela celá řada velkých značek, které chtěly v Číně vyrábět, i když Čína jde technologií hodně dopředu. Equinox/Gigantex vyrábí na Taiwanu. Sice geograficky pořád Asie, ale naprosto rozdílné podmínky, kvalita technologie a hlavně vlastní patenty na materiály i konstrukci. Je za tím hodně vývoje a know how, které na světě zase tolik značek nemá. Takže o přeprodávaných ráfcích nemůže být řeč, stavíme celá kola na vlastních ráfcích, nejedná se o generický OEM materiál.

      • Člověk a jeho svět  

        Vyleze z toho shit od Číňana přeprodávaný Eguinoxem.

      • Marskatin  

        Cena platí pro prvních deset zákazníků.

        • kemo  

          Jsem tomu nevěřil, ale je to tak. Prvních 10 za 9999 a další už za 11999. Nějak tenhle typ reklamy přestává být vtipný … Čímž se cena dostává do uvěřitelné a již ne tak zajímavé hladiny.

          Cenu již od jsem chápal, že si budu moct volit např. kvalitnější náboj a ne, že budu muset ve stanovený čas dřepět u počítače (což nebudu).

          • jecnak  

            Mel jsem je za celkem seriozni firmu. Komentovat to dal nebudu.

          • vrkal  

            Taktéž jsem se nás*al. Aby jim nespadl server, jak bude těch prvních 10 bojovat o tu super cenu..:-)

            • MI.KU  

              On to opravdu někdo chce koupit? ;)

              • kemo  

                Chápu pokus o flame, ale vysvětli mi, proč bych o téhle variantě neměl uvažovat?

                Koukám po kolech s vyšším profilem (kolem 5cm) na triatlony a rovinatější vyjížďky. Zatím se cenově neumím dostat pod nějakých 15000–20000. Až by bylo jasné, co je na equatorech za nábu (co obrandovali), kolik to celé váží a budou třeba nějaké zkušenosti nebo budou někde k vidění, tak bych se rozhodl, zda koupit nebo ne. Za 10000 by to rozhodně byla zajímavá varianta.

                Chápu, že je pod něčí úroveň si koupit takhle levná kola a nešlo by machrovat značkou, ale jednak na tohle netrpím a přestože na rohlíky furt je, tak mám děti a investičních příležitostí nemálo.

                Nicméně cenový marketing se mi nelíbí, takže značku vyřazuji z výběru.

                • blaf  

                  je pod něčí úroveň si koupit takhle levná kola a nešlo by machrovat značkou

                  tak panacek nemuze jezdit v nicem levnejsim nez v Assosu a na svuj premiovy Cannondale taky upozornuje kazdou chvili, takze to celkem chapu :)

                  Nicméně cenový marketing se mi nelíbí, takže značku vyřazuji z výběru.

                  Taky tak, bohuzel :( Holt se musime poohlednout jinde.

                  • MI.KU  

                    Jenže to jsem já nepsal – já jen naznačil, že než machrovat s karbonem – tak radeji spolehlivá kola s ALU ráfkama.

                • MI.KU  

                  No jelikoz bych se bál o své zdraví, pokud mám na kola 10 tak si koupím radeji hliníková od výrobců jako Mavic, Campagnolo, Fulcrum..... než tohle – zvlášť když se pak jinde dočteš jak se z toho někomu loupou vrstvy…

        • Člověk a jeho svět  

          NTVL :(

        • Marskatin  

          Equatory mají být s výškami ráfku 33, 38, 45, 50mm váha od 1290 do 1390g

          A ještě 80 mm s váhou 1620 g.

          Předpokládám galuskjové provedení.

          • kemo  

            dle jejich marketingu bych to tipoval na váhu samotných ráfků, ke které je potřeba přičíst váhu středu power way R13 + váhu drátů.

            Galuskové to bude určitě.

            • Delkim  

              ráfek je „vysoce kvalitní“, takže tím předpokládám přesvědčili veškeré pochybovače :)

          • jecnak  

            Vahy budou nejspis odstupnovane. Pro prvnich 33, 38, 45 a 50 kupujicich.

      • Charles2k  

        Koukám na ty Equatory a trochu plavu v tom, jakou zvolit šíři ráfku. Galusky jsem předtím neměl.

        Když je třeba ráfek 24mm, znamená to, že na něj mohu dát jen 24mm galusku, nebo i 22–23 či 25mm?

        Jak to je?

    • blaf  

      jake jsou zkusenosti a nazory na Equinox kola obecne? na CB se jedny vali za peknou cenu, tak jsem zacal uvazovat

    • Kat78  

      Ahoj,

      mám DT Swiss RC38 Spline, plastova.

      Moc je nesetrim, diram se casto nestacim vyhybat, ale drzi dobre :) Mam 60kg.

      Za mokra ale fakt moc dobre nebrzdi.

      K.

    • look_as1  

      Mam uz pres 2 roky Reynolds Assualt/Strike plastove a pak jeste Zipp 808 a ani s jednema neni problem.

      Nesetrim je vubec.

      Na Reynoldsech mam 23/25 (7/6 bar) plaste, na Zippech 23 mm (7 bar).

      Ale dlouhe sjezdy nejezdim a do mokra je taky neberu.

    • Delkim  

      tak jak to dneska dopadlo? kdo to stihnul být v těch prvních 10 šťastlivcích co si mohli koupit ty Equatory za 9999 kaček??? :)

      předpokládám Ječňák, Člověk a jeho svět, MI.KU a dál už nevím? :)))

      • Charles2k  

        Já to stihl, zvládl jsem vše vyplnit a odeslat do necelé minuty :-) Jinak jim to začalo fungovat asi s 10min. zpožděním a hodně rychle (max. pár minut, možná i méně) bylo pryč.

      • Člověk a jeho svět  

        Jo, od půlnoci jsem nespal, abych to stihnul :)))

      • peeet  

        Dělají si z lidí prdel, nebo je to myšlený vážně? Teď už není normální cena 11999, ale 13999…těch 11999 je jako hypervýhodná AKCE pro několik málo vyvolených. MĚ POSER NA HOLÝ ZÁDA V KINĚ :D

        • Delkim  

          to byla p.del od začátku, jsi to nepochopil :)

          btw s tím tvým přání budeš muset na jiný typ fóra :)

        • Marskatin  

          Já bychto nechal být a zbytečně se tím nevzrušoval.

          1. Že cena 9999 Kč, je na omezený počet kusů, to snad bylo jasné už z odpočítávání, kdy je kola možno objednat
          2. V druhém kole jsou za zaváděcí cenu 11999Kč
          3. Pak za plnou 13 999 Kč

          Postup, že někdo něco prodá dejme tomu na veletrhu za super cenu, objednávky přímo z veletrhu za zaváděcí a pak za plnou mi připadá zcela identický a nic nemorálního na něm nevidím. Akorát si to dovolil Equinox, na ZIPPy by ses šel tiše postavit do fronty a bylo by to ok. Jinak na tom nic extra nevidím cena je +/- podobná jako spinolo, benda, rafkárna nebo i nižší.

        • Jan EQNX  

          Normální cena 13 999 Kč byla inzerována od začátku, kola za 9 999 Kč se hned vyprodaly, takže jsme je z webu sundali, aby to někoho nepletlo. Samozřejmě všichni kdo to stihli, tak je za tuto cenu dostanou. 11 999 Kč je cena na hromadnou objednávku, kterou je potřeba uzavřít do vypršení času – díky tomu mj. vzniká ta úspora.

          S tím kinem taky bohužel nepomůžu :)

    • Doktorzet  

      Zvažuji tyto kola, a chci se zeptat jestli už je někdo vozí. Měl bych zájem o plášťovou verzi. (Blbě zařazeno- myslím equinox :)

      • tromboonen  

        Zeptej se Mr. Equinoxe, ten Ti to vysvetli… plastova verze je IMHO kravina, teda pokud nemas kotoucovky..

        • Kysky  

          Můžeš to trochu rozvést?

          • kubad  

            v alpách to můžeš brzděním rozpálit tak že rupnou :D

            takže pokud nejezdí do alp tak je to v klidu

            ale asi je pravda že plášťové carbony toho moc nepřinesou, kromě designu

            • Kysky  

              Jakože galdy brzdí líp než pláště?

              • kubad  

                to ne, ale tlak v galusce se nepřenáší do ráfku, kdežto plášťová verze je roztahovaná tlakem v duši .a v kombinaci s vysokou teplotou od brždění jsou určitá rozika, že se bočnice roztrhne a tím vyzuješ plášť a … bum

                • blaf  

                  a jeste k tomu jsou tezke, takze plastove karbony toho vic odnesou nez prinesou :D

                  • kubad  

                    tak furt lehčí než hliník no :D

                    a aspoň tužší a hezčí, ale souhlas carbony s galdou

                    • Doktorzet  

                      No do galusek se mi moc nechce, kvůli defektu daleko od domova

                      • Delkim  

                        tak máš tmel a ten vyřeší klasické defekty

                        a pokud to řízneš, tak stačí vozit náhradní galusku a řešit se to dá, otázka pár minut, strhneš starou a nandáš novou, na nouzové dojetí bez řezání zatáček ve sjezdu absolutně OK

                        jako náhradní galuska např. Tufo Jet 170 gramů

                        • Doktorzet  

                          Takže bych to mohl pořešit tak že bych do galusek nalil mlíko ?Na mtb používám cafélatex. Nebo použít ten tufo tmel-až při defektu ?

                          • Řepík  

                            Tufo tmel se používá i jako prevence, když píchneš, tak díru „ucpe“ a jen příjdeš o nějaký tlak v galdě…

                          • JFtryall  

                            Ano muzes dat preventivne NoTubes tmel, ten funguje i na galuskach dobre. Ja mam Tufo Hi-Comp Carbon ve 25mm a klasicky defekt jsem nemel za cca 12 tisic km ani jeden. Jednou jsem galusku roztrhnul o obrubnik a jinak ne a po idealnich cestach moc nejezdim. Preventivne tam nemam nic, vozim sebou jen lahvicku Tufo Extreme nebo NoTubes.

                            • Doktorzet  

                              No roztržený plášť by byl problém i s duší. Bude to fungovat i u levnějších galusek (cca 700kč kus) ?

                              • Řepík  

                                Proč by nefungovalo? :-)

                              • jecnak  

                                Zalezi na konstrukci galusky. U Tufa – jakehokoli funguje tmel bez problemu, protoze Tufo je vlastne bezdusak – duse je zavulkanizovana. U jinych znacek u levnejsich klasickych galusek je duse butylova volne vlozena. Tam vetsinou tmel take funguje. U kvalitnich galusek s volne vlozenou latexovou dusi to funguje jaks taks, zalezi na velikosti diry a pouzivanem tlaku . Galusky s volne vlozenou dusi je mozne take opravit – rozparat, zalepit dusi a sesit, coz se drive bezne delalo, dnes to dela malokdo.

                                V zakladu je proste treba vybrat spravnou galusku pro dane pouziti. Taky si nebudu kupovat zimni drapaky na auto na jezdeni po okruhu. Je ale potreba si taky rozmyslet, zda galusky neco prinesou ve stejne cenove relaci k plastum.

                                • Doktorzet  

                                  Tak asi bych šel do galusek od tufa, co jsem vyčet tak nejsou špatný a jsou v ČR nejdostupnější. Asi bych šel do něčeho takovýho Tufo Hi-Composite Carbon. Ale rád si nechám poradit. V zimě bych jezdil na pláštích a obyč hliníkách.

                                  • jecnak  

                                    Pro zacatecnika bych asi doporucil ty Tufa – jednoducha montaz na jejich pasku, galuska je zcela rovna a dobre odolava defektum a funguje v ni tmel. Jizdni vlastnosti az tak uzasne nejsou.

                                    Nejlevnejsi galdy jsou aktualne Vittoria Rally s butyl dusi uvnitr – cca 440,– v Decathlonu. Pouzivam je na zimu a na jezdeni do prace. Lepim Vittoria Mastic lepidlem za 80,– s tim, ze jedno baleni vystaci na dve galdy a na rozdil od Tufo pasky si muzu krivou galusku jeste dlouho po nasazeni na rafek rovnat a vyrovnat do roviny.

                                    • Doktorzet  

                                      Ok, jestli pujdu do galusek, tak pujdu do tufa a tufo pásky

                                    • tromboonen  

                                      Hele a s nejakyma lepsima galdama zkusenosti mas/mate? Neco jako top Vittorky, Challenge, Dugastky atd, sirsi (25–28), podle pouziti?

                                      Ja kdybych sel do karbon kol a gald, tak po zkusenostech co za rozdil udela kvalitni plast tak asi rovnou nejake drazsi galdy, kdyz uz, stejne by to byla „svatecni“ kola..

                                      • blaf  

                                        Sice nemám osobní zkušenosti, ale dle zkušeností na webu se Tufo nedá s top galuskama srovnávat.

                                      • jecnak  

                                        Vozime Challenge Strada Pro 25mm, na cyklokros FMB SSC Slalom a na trenink a dojizdeni do prace Vittoria Rally.

                                        • tromboonen  

                                          No a pokud jsou ty obyc levne Vittorky (jen jsem si je prohlizel v Decathlonu) na urovni rekneme nejakejch obyc plastu za 500? tak srovnani s temi Challenge Strada Pro? Je tam pocitove velkej rozdil v pohodli a valivem odporu?

                                          • jecnak  

                                            Ty Rally jedou tak nejak jako velmi dobre plaste – pocitove. Jesli v realu maji vetsi ci mensi valivy odpor netusim. Nejsou ale moc pohodlne (neco ale urcite udela i to, ze jsou na vysokych karbonech). Lehke zavodni plaste s vysokym tpi nebo galusky jsou mnohem pohodlnejsi – pobiraji takove to drnceni a vrceni z hrubeho asfaltu. Rekl bych, ze ruzne top plaste s opravdu poddajnym bokem a vysokym tpi jsou na tom zhruba stejne jako galusky co do jizdnich vlastnosti, zivotnosti a pohodli. Galusky jsou akorat trochu drazsi, ale zas mas uz uvnitr latexovou dusi. Lepidlo na silnicni galdy je cca za 80,– a staci na jeden par kol.

                                    • gerrard  

                                      Muzu se zeptat co je na Tufech spatne? Budu brat galusky, ale ne pro sebe, tak bych potreboval vedet co je na nich spatne a jestli se jim z toho duvodu vyhnout nebo jestli to je jen detail.

                                      • jecnak  

                                        Nic, pokud nepotrebujes to uplne nejlepsi a nejpohodlnejsi co je na trhu, tak nic. Naopak to vyvazi spousta jinych vyhod. Jak jsem psal, zalezi na pouziti. To si musi kazdy rozhodnout.

                                      • Coural  

                                        Já z nich mám pocit, že nejedou. Snad jen s vyjímkou Elite Jet. Nevím jak to popsat přesněji, na čase jízdy jsem rozdíl nenašel, v zatáčkách jsem problém neměl.

                                  • Doktorzet  

                                    Tak se v těch galuskách strácím, nevím jestli mám vzít tréninkové nebo tréninkové/závodní. Minimální šířku bych bral 23mm, a cenu kolem 1000 kč. Ale nedokážu se rozhodnout mezim s3 s33 a hicc carbon.

                                    • JFtryall  

                                      HiCC ve 25mm a ses v pohode. Fakt dobra a odolna galda za tu cenu.

                                      • jecnak  

                                        Taky myslim, ze to moc resi. Proste neco zkusi a pak neco jineho a sam se rozhodne.

                                • JakeF  

                                  Možná to je u silničních jinak, ale u MTB galusek TUFO není zavulkanizovaná po celý ploše.

                                  • jecnak  

                                    MTB jsem nezkoumal. Mel jsem nedavno v ruce nejakou prehistorickou Tufo galdu a bylo na ni dokonce napsano Tufo Tubeless :-) Mimochodem Dugast ted zacal vyrabet nejake vyslovene UST reseni MTB i na CX a sirsi silnicni galdy.

                                • jecnak  

                                  Takhle vypada oprava. Dneska jsem svihnul zadni galdou o schod a udelal klasicky snake.

                                  • gemini  

                                    To je dugast? Jak ji lepíš, pokud není dírka na straně ráfku, ale pod běhounem? Povytáhneš duši ven a pak zašiješ? Pořád mě láká zkusit jiný galdy než Tufo, jenže měl jsem gallenge a ty byly křivý jako kráva a na pásce jsem je nesrovnal ani za zlatý prase. Do lepení na lepidlo se mi zatím moc pouštět nechce…

                                    • jecnak  

                                      FMB. Vytahnu dusi ven, zalepim, dam zpet. Tufo pasku nevozim, leze z ni bordel a je nesmyslne draha a presne jak pises, neni mozne galusku po nazuti rovnat. Kazdopadne CX galusky ani moc dobre srovnat nejdou – jsou moc poddajne a s velkym objemem. Nicemu to ale nevadi krome estetiky.

                                      • gemini  

                                        Jo vlastně, vybavuju si, že jsi psal, že je vozíš. Na cx je ta „křivost“ asi v poho – tam to při nízkým tlaku a šířce asi až tak neva…lepidlo po sundání galdy nějak brousíš? Nebo necháš a dáš další vrstvu lepidla? Já nemám žádnou dílnu a lepit galdy v kuchyni, to by mě asi žena hnala – tak to zatím řeším páskou, ale je fakt, že cena je dost a žmolky z pásky mě taky neskutečně točej:-)

                                        • jecnak  

                                          Dneska jsem je lepil doma v kuchyni, v centrovaci stolici. Bordel z toho zadny neni, kdyz je clovek sikovny, jen smrad. Lepidlo jsem nechaval, neb tam zadny velky zbytky nebyly. Na silnicni galdy jsem lepidlo pouzival taky, prave kvuli relativne krivym Challenge galdam – slo to s lepidlem pekne srovnat. Opet je dulezite mit centrovaci stolici nebo jiny udelator.

                              • JFtryall  

                                Ano bude, ja mam galusky rad protoze s tim nemam problemy a ten prinos komplet kol je fakt hodne znat. S vyssim rafkem ziskas mnohem lepsi setrvacnost po rovine a diky nizke vaze i lepsi zrychleni v kopci a kdekoliv. Tuhy a lehky kola kolem 1300g se v jizdnich vlastnostech projevi nejvic ze vsech komponentu. Ja mam uplne obycejny galuskovy karbony na 2mm dratech a Bitex-Novatec kombinaci za cca 12 tisic, ale za dvakrat drazsi nizky plastovy Mavicy bych je nevymenil ani za nic. :-)

                                • blaf  

                                  S vyssim rafkem ziskas mnohem lepsi setrvacnost po rovine

                                  opravdu maji 1300g tezke vysoke karbony vetsi setrvacnost nez 1600g nizke hliniky?

                                  • JFtryall  

                                    Na takhle tezke hline jsem nastesti nikdy nejel. Oproti Ksyriim, Remerxum, AC Classic atd z toho mam mnohem lepsi pocit. Hlavne co se tyka udrzeni rychlosti pred horizontem, tam je rozdil propast. O terezinu nebo vetru obecne ani nemluve. Zmerene to ale nemam, nizke hliniky na mem kole uz nebudou. :-)

                                    • blaf  

                                      jestli se nepletu, tak moment setrvacnosti zavisi na hmotnosti telesa, takze bych necekal zasadni rozdil v setrvacnosti ve prospech karbonu, galuskove vysoke rafky maji kolem 400g, nizke hliniky taky tak nejak, vaha naby, kde byvaji casto rozdily nebude v tomhle pripade zajimava, vyplet asi taky ne, takze to vyjde hodne podobne

                                      nerikam, ze karbony nejedou lip, jen s tou setrvacnosti to asi bude jinak, spis bych to videl na lepsi tuhost, lepsi aerodynamiku

                                      • JFtryall  

                                        Tak moje 38mm maji 335–345g ve 25mm vnejskem a papirovy to neni. Tuhost je znacna. Ta „setrvacnost“ bude spis zaviset se zrychlenim. Ze staci mensi podnet k udrzeni rychlosti. Nevim jaky muze byt rozdil mezi karbon zapletem a obyc hlinikovym, ktery bude o 300g tezsi, ale ve wattech to bude myslim dost. Pocitove to vnimam dost intenzivne, ale mozna to pravda neni. :-)

                                        • blaf  

                                          vahu rafku jsem si spletl s mtb, u silnice vlastne nevim :) chapu co chces rict a urcite je to mozne, jen to asi nebude ta setrvacnost :)

                                        • jecnak  

                                          Kola, respektive jakakoli rotacni hmota majici vybornou setrvacnost ma logicky spatnou akceleraci a deceleraci. Jedina kola, ktera si kdy pamatuju, ktera byla delana pro vybornou setrvacnost byla kola pro Sosenku na jeho hodinovy rekord. Duvod je takovy, ze dik pevnemu prevodu pomahaly prekonavat mrtvy uhel pri slapani. Ve finale je ale i tenhle duvod rekneme diskutabilni.

                                          Z praxe – jezdil jsem kola, ktera mela 340g nizke alu rafky i mam vysoke karbony. Jediny rozdil, ze ty karbony jsou pri ± stejne vaze podstatne tuzsi do zaberu.. Odvracena strana tehle matematiky je mensi pohodli na vysokych karbonech.

                                          Vsechny ty ruzne reklamni kecy o vyborne setrvacnosti kol jsou v realu blbiny. Jedine nesporne vyhody vysokych karbon rafku jsou vyssi tuhost a podstatne lepsi aerodynamika. Oboji jde ruku v ruce, takze pri zachovani bezne tuhosti celych kol je mozne ubrat par dratu a jeste tak zlepsi aerodynamicke vlastnosti. Naopak naprosto dokonale tuhe kolo bude pro jizdu take neprijemne a paradoxne i relativne mene efektivni, co se jizdnich ztrat tyce.

                                          • Coural  

                                            Nedávno sem někdo dával odkaz na test vysokých karbonů a nízkých hliníkových ráfků. Dost mě překvapilo, že i v kopcích vycházely vysoké karbony lépe, co se týká úspory energie. Přínos aerodynamiky byl vyšší, než přínos akcelerace u lehčích ráfků.

                                            • jecnak  

                                              Jestli myslis to video od chlapcu z Bikeradaru, tak az takove zavbey bych z nej nedelal, ale souhlasim, ze na bezny profil je prinos aerodynamiky vyssi, nez je prinos nizke vahy. Samozrejme v rozumnych mezich a ne v extremnich hodnotach.

                                              • Coural  

                                                Jestli tam bylo video, to si nepamatuju. Byla tam tabulka s různými kopečky ( myslím, že v Alpách), časy jízd a snad i watty.

                                                Ale původně jsem ani nechtěl reagovat na tebe, k tomu nebylo co dodat a zamýšlel jsem napsat něco jiného. Nějak se mi v poslední době stává, že než vyjádřím svou myšlenku, tak ztratím nit. Takže ve zkratce můj zjednodušený pohled na věc:

                                                Vysoké karbony ano, ale jen galuskové.

                                                Nízké ráfky ano, ale jen bezduše.

                                                Kombinované ráfky ano, ale jen na machrování ve Stromovce.

                                                • look_as1  

                                                  Tony Martin s vysokejma plastovejma carbonama machroval v Doha docela slusne.

                                                • jecnak  

                                                  V Bikeradaru merili na nejakem okruhu cas s pouzitim nizkych a vysokych kol. Vysoka kola byla tezsi ale vic aero a nizka naopak. Jeli stale urcity vykon. Tak nevim, jsetli jsi myslel zrovna tohle. Urcite pujde na Youtube dohledat.

                                                  Uz nekolik let s velkou presnosti pouzivam tento kalkulator k urceni casu, za jaky zvladnu projet ten ci onen zavod. Da se myslim docela dobre pouzit i pro srovnani efektu vysokych a nizkych rafku na nejakou ucelenou trasu (ne jen jedno stoupani).

                                            • blaf  

                                              Ono to ale není tak, že i do kopce jsou lepší aero. Na rovinu a zvlněný terén jo. Na kopce je stále důležitá váha.

                                              • jecnak  

                                                Mas nekolik moznosti:

                                                • uvazujes konstantni jizdu ciste do kopce, pak ano hmotnost je dulezita, ale je dulezita zcela stejne jako hmotnost ostatni hmoty soustavy, tj vcetne cyklisty. Kolik procent celkove hmotnosti tvori kola?
                                                • uvazujes jizdu ciste do kopce a jsou tam nastupy – tam se uplatnuje i rotacni hmotnost kol a zacina to byt trochu zajimave
                                                • uvazujes jizdu do kopce a i z kopce, pak se podle me ve vetsine pripadu rozdil hmotnosti obraci v neprospech rozdilu v aerodynamice. Podminkou je ale schopnost jezdce z kopce ta aerokola vyuzit.
                                          • gerrard  

                                            Nevim jak moc to pujde v realu poznat, ale ciste teoreticky musi vysoky rafek akcelerovat lip nez stejne tezky nizky rafek. A to diky jinemu rozlozeni hmotnosti rafku ke stredu otaceni. Jestli to pujde v realu poznat nebo je to jen teoreticky placebo efekt netusim.

                                            • Singlespeed  

                                              U vysokého ráfku jsou hlavní příčinou dobré akcelerace a tuhosti celku krátké špice a poznat to docela jde (poznal jsem to i já, který nikdy nic nepoznám) :-).

                              • look_as1  

                                Das zaplatu na plast a jedes dal.

                      • blaf  

                        Pokud nejezdis často megastreky řekněme 200 a víc, tak podle mě v klidu. Buď zalepi tmel nebo telefon manželce. A ono těch defektu moc nebude, takže bych se toho nebál.

                        • Doktorzet  

                          No jezdím teď maximálky tak 150 2× do měsíce, jinak jezdím míň. Je pravda, že na silničce jsem měl za 2 roky jeden defekt a to na sjetém plášti.

                    • blaf  

                      Možná lehčí, i když třeba cosmicy mají tuším 1500. Mají rozumně stojící karbony pod 1500?imho mají spíš kolem 1600.

                      • Doktorzet  

                        Koukám na mavic cosmic a na kastaru uvádějí 1770g. Co jsem našel ty equatory v plášťové verzi mají 1500g. To by nebylo zase tak zlý ;)

                        • tromboonen  

                          kolem 1600 maji bezne relativne levne hliniky, to zas takova vyhra neni.. tu plastovou verzi sis vymluvit nenechal?

                          • Doktorzet  

                            Tak jsem pořád ve fázi špekulací ;) :D

                            • tromboonen  

                              No jasny, ja jeste ani nespekuluju, resp. zatim o koupi neuvazuju, na to moje smrdlani, ale co jsem zatim cet a slysel, tak kdybych sel do karbonu pro rafkove brzdy tak jedine na galdy.. s tema clincher verzema maj problemy i velci vyrobci, natoz tak nejakej Equinox atd. Sice do Alp moc casto nejezdim, ale verim, ze se to muze rozehrat i treba cestou z Pradedu.. a hlavne jak budes postupne brzdnou plochu „obrusovat“, bude to horsi a nepredvidatelne..

                              Plus galdy jedou „jinak“, kdyz uz tak uz, vaha bude i u noname kolem 1300, defekty viz ostatni, stejne bych to mel jako svatecni kola..

                              • Doktorzet  

                                Pro mě zatím mají galusky více negativ než pozitiv. Karbonový kola bych měl na letní použití, na zimu bych měl aksia. Nevím jaká bude cena těch pláštových equatorů. Budou určitě dražší, ale třeba překvapí ;)

                            • Řepík  

                              Na váhy uváděné na internetu pozor, ne vždy to sedí ;-)

                          • Kysky  

                            Pokud někdo fakt hodně řeší váhu u levný hlíny, ať koukne na bikepart, za devítku nějakých 1350g ;-)

                            • JakeF  

                              No do p… Tohle snad ani nemůže být reál, ne? 1285g plášťová hlína na kotouče? Má to smysl nebo to bude v zatáčkách autopilot? Docela mi cuká prst nad tlačítkem objednat, ty 2100g Gianty už mě docela serou :D.

                              • jecnak  

                                Mel jsem stejne tezky rafkovy kola na alu rafku a kroutilo se to solidne a vrzalo v zaberu.

                              • JFtryall  

                                To nebude dobry. :-) Neco zaplet.

                              • raf007  

                                Reál to je, ale ráfky jsou velmi úzké. Na dnes populární širší pláště to není úplně ono. Za pár dnů mi přijdou nové DUKE a ty mají vnitřní šíři 19mm, to už bude na 28 – 38mm pláště v pohodě, tak uvidíme váhu.

                                Nevím jaká kola má Ječňák, ale tyhle se nekroutí ani nevržou, není důvod – dráty CX Ray a vázání.

                                Jestli je to dobrý neumím posoudit jako JF, ale pletený to je vlastníma rukama, jinou metodu vlastně ani neznám…?

                                • jecnak  

                                  Mel jsem Alpha 340 na CX Ray, 20 a 24 der na rafkove brzdy. Popravde po ruznych zkusenostech temhle lehkym alu rafkum s malo draty uz moc neverim. S 32 stejnymi draty a stejnym rafkem to byly fajn kola.

                                  Jinak teda k cene tebou navrhovanych kol je tedy treba pripocist jeste 1300 za svazani vypletu.

                                  • raf007  

                                    Nic nenavrhuji, jen obhajuji svou práci :-)

                                    Předpokládám, že kdyby dělaly to co popisuješ, tak už mi je někdo omlátil o hlavu.

                                    • jecnak  

                                      Treba ty lehke Alpha rafky s malo draty, ktere jsem popsal vyse, pak jezdila dlouho bez problemu pritelkyne. Pro lehci jezdce s mensim vykonem tedy urcite pouzitelna kola. Jak rikam, po zkusenostech bych se lehkym alu rafkum vyhnul a radsi sel do karbon rafku.

                              • zdenek  

                                Mně to přijde jako reálná váha. Mám Shimana 1335 g (kombinace hliníku a karbonu) a jezdí se na nich pěkně.

                        • blaf  

                          to jiste koukas na Cosmic Elite, ty jsem nemyslel, vyssi verze ma myslim neco pres 1500

                  • USPS  

                    jo, 1180 g je fakt heavyweight…

                • Kysky  

                  jo takhle. To ale řeší bezduše ne? :-)

                  • Lada,s  

                    a v bezduši jako tlak nemáš?

                    • Kysky  

                      a v galusce jako tlak nemáš?

                      • JakeF  

                        EDIT: smazáno, vy asi mluvíte spíš o poškození gumy a ne ráfku…

                      • jecnak  

                        Mas, ale jaksi jednak nepusobi na patky rafku, na ktere primo pusobi i teplo treni brzd a jednak diky uzavrene konstrukci galusky pusobi na rafek jen omezene.

                      • Člověk a jeho svět  

                        A proč myslíš, že do určitých galusek můžeš narvat až nějakých 15 barů a do plášťů cca 8? ;)

                        • USPS  

                          A on fakt někdo jezdí po těch českých tankodromech s 15 bary…?!? Když i na těch 8 je to za trest…?!?

                          • Člověk a jeho svět  

                            Říkám že můžeš, ne že to tam pak narveš ;)

                            • USPS  

                              Takže na kolik jezdíš?

                              • Člověk a jeho svět  

                                9 barů

                                • USPS  

                                  A jak se to chová na „silnicích“ typu Přísnotice-Vranovice-Pouzdřany?

                                  • orm  

                                    Jezdim tuto trasu bezne. Plastovky 21mm jsem foukal na 11 baru a plaste 25mm foukam na 8baru, stejne jako 23mm bezdusaky. Osobne s tim nemam problem. Vazim ale 115kg, takze musim foukat o neco vic :-).

                                    • USPS  

                                      No jo tvl, Tobě to nemůže odskakovat, když vážíš o 43 kg víc jak já… :-)) To je jak srovnávat Shermana s Tigerem :-))

                                      • orm  

                                        Souhlasim, ale ptal jsi se, zda nekdo na ceskych tankodromech vozi vysoke tlaky, tak jsem se prihlasil :-).

                                      • tromboonen  

                                        No ono ve finale Tygru bylo malo, byly drahe na vyrobu a poruchove, takze i ty mrnavy Shermany je dokazaly spravnou taktikou porazit… jak to aplikovat na odskakovani a vahu jezdce netusim, ale asi bych volil tlustsi galdy a nizsi tlaky, valit se to bude porad dobre, pohodli a prilnavost se zlepsi.. profici taky jezdi vetsinou 25–26 mm galdy a tlaky voli spise na dolni hranici mozneho/vhodneho podle pocasi a terenu aby to dobre drzelo, co jsem slysel ..

                                        • Vrci  

                                          Ale většina profíků váží 60 kilo i s postelí a všema kolama co nafasovali na sezonu.

                                          • jecnak  

                                            Ale prdlajs.

                                          • tromboonen  

                                            Tak takovej Greipel bude mít malinko víc, bych řek, leda že by měl lehčí postel :)

                                            Ale jako argument je to o ničem, ani ty 60 kg tintítka většinou nejezděj na 20 nebo 23 mm a 12 atm, jak kážou někteří zdejší pravověrci… je to o optimálním tlaku vzhledem k váze soustavy, kvalite povrchu, pocasi, teplote.. nabusit to na max a drncat od díry k díře ve víře že to jede nbejlíp když je to tvrdý jak beton uz se nenosí.. říkali na těch internetech..

                                            • Kysky  

                                              Nejsem sice profi, ale jen pro příklad co se dá vozit… mám 55kg a vozím 8,5 atmo. Jezdí se mi na takto vysokým tlaku o hodně líp než při nižším (např 6,5–7). Je sice fakt že na hodně špatným povrchu a kočičích hlavách asi víc jsem ve vzduchu než pevně spjatej se zemí, ale i tak good :-)

    • myreczech  

      něco pro den volna…až si teda odjedete to dnešní Granfondo…

      CARBON WHEELS – THE TRUTH!!

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      Birth of a Carbon Fiber Wheel 2016…nice…

      https://www.youtube.com/watch?…

    • tromboonen  

      Tak všechno špatně, hluboký profil, šířka a vyboulení ani důlky už nestačí, musí být zuby od pily, zářezy jak na pažbě masovýho vraha a důlky specificky mezi nima… pak to prej jede samo… a stojí to pouhých 4k USD, no nekupte to :)

      https://www.youtube.com/watch?…

      Ale vydrženo to +300 stC než bouchl clincher, takže za ty prachy člověk ušetří za galdy :)

      • USPS  

        To je v naprostém pořádku – nějak ty prachy z těch hejlů dostat musí, že… :-))

      • JakeF  

        V bohatších zemích pro trochu úspěšnějšího člověka směšný peníze… Holt Čech s průměrným platem není cílovka pro nejnovější výkřiky techniky, to je ale překvapení…

        • blaf  

          Kde že přesně?

        • look_as1  

          Z prumerny vyplaty to nekoupis ani v Lucembursku. Prumer neco pres 50 tisic EUR, dane 28%, tj. 3000.

        • tromboonen  

          Češi maj většinou relativně řečeno nejdražší sportovní vybavení.. viz třeba galerie biků tady, nebo když vidíš kola na střeše auta, Feldy, Favorita atd, kde to auto má hodnotu 15k a sotva jede, ale kola na střeše jsou 100k+ kousek… cizinci co tu žijou si toho většinou hned všimnou když poprvý přijedou…

          Není to rozhodně jen o platech, lidi, co slušně vydělávaj většinou živěj drahý záležitostě jako domy, lepší auta, školy fakanů atd. a na kolo nemaj tolik času, tak si prostě koupí něco rozumnýho, i když by v pohodě měli na top… naproti tomu mladej single kluk, co sice moc nevydělává, ale bydlí v levným bytě, nijak se nerozmazluje, jezdí na kole a koupí si něco třeba za půlroční plat.. to ve světě spíš nevidíš, osobně to přičítám doznívajícímu hladu po kvalitních a drahejch věcech, co jsme za komárů nemohli mít, na západě jsou většinou trochu pragmatičtější a držej se při zemi.

          • Delkim  

            za socíku jsme byli ve spoustě obyčejných koníčků špička ve světě

            např. v akvarijních rybičkách, to si nedělám legraci :)

            • tromboonen  

              To jsme myslím furt, ne? Rybičkář co jsem od něj kupoval tlamovce je expoprtoval do celýho světa.. to bylo tou nudou a nemožností uplatnění v normální práci..

              S tím sportem je to zvláštní, většina populace tady dělá nebo je schopná dělat většinu sportů, lyžování třeba je ve většině západních zemí luxusní záležitost, pokud člověk nebydlí uprostřed hor, většinou nelyžuje, u nás lyžuje skoro každej a berem to jako základní právo… na kole tady taky jezdí (a teď nemyslím 10 km po cyklostezce k hospodě) poměrně velká část populace, anglosaské země to teď rozjely, ale předtím to nebylo nic moc..

    • Tina  

      Mám otázku. Vyrábali sa kola Equator galuskove aj na nabach DT Swiss 350? Na slovenskom fóre sú na bazáre.

      • blaf  

        Pokud vím tak equatory jsou jen na powerway nabach.

        • Tina  

          Jedná sa o tento inzerát. Sú to fejky? navyše dosť drahé.

          http://www.mtbiker.sk/…ross-29.html

          • Luigi1  

            To jsou ale MTB, ne silniční …

          • blaf  

            O bajkovych nic nevím. Netušil jsem, že existují.

            • Tina  

              Veď práve, že ani ja som o nich nič nenašla.

              • Singlespeed  

                Zajímalo by mě, proč to zjišťuješ na B-F a nezavoláš přímo na infolinku Equinoxu, číslo je přímo na stránkách equator.cz… :-).

              • blaf  

                SS má velice dobrou poznámku. A napiš sem prosím co zjistíš :)

                Já si myslím, že Equatory jsou jen na Powerway. Jsou to lowcost kola a na DT už by moc lowcost nebyly. Koupit ale Equatory a rovnou přeplétat mi moc smysl nedává. A fejkovat Equatory taky ne. Jsem zvedav, co zjistíš.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.