• Jiří Kruba

    Dobrý den,

    chystám se na přestavbu z názvu tématu. Zajímalo by mě jak se zhruba pohybuje cena přestavby, příp. tipy kde je to v okolí Plzně nejlepší.

    Děkuji

    • novas752  

      Jakou sadu chceš a co všechno chceš měnit? Minimum je řadící páčka, kazeta a přehazka + nějaký NW převodník (klidně z Ali) místo prostřední placky. Druhou možností je výměna včetně celých klik (a možná i středu). Pokud bys chtěl kazetu s 10 nebo 9z nejmenšim pastorkem, bude navíc potřeba vyměnit ořech (pokud to tvuj aktuální náboj umožňuje) nebo přeplést zadní kolo na náboj s XD ořechem.

      • Jiří Kruba  

        Komplet slx včetně klik. Otázkou je, jestli se 11tková kazeta vejde na stávající ořech. Dle laického měření by to mělo klapnout.

    • Alojs01  

      Mozna by jeste stalo za to vedet, na jake kolo to chces…

      • Jiří Kruba  

        Gt Karakoram r. 2015

        • Lukster  

          Zdar, já toto prováděl na podzim 2017 – koupil jsem oválný převodník Absoluteblack (cca 1300Kč) – tam jsem ale musel dávat pozor na počet zubů – potažmo velikost, aby se to vešlo do rámu (mám 36zubů ovál, takže místy je to jako 38 zubů). Nakonec jsem i tam musel dát podložku pod kliku a tím oddálit převodník, protože 34 zubů by bylo pro mě málo (mám 26 palců kola, zatím).

          Kliky jsem nechal původní SLX, samozřejmě nová přehazka (SLX- 1250Kč), řadící páčka (XT-tuším cca 1050Kč) a pastorky (Sunrace 11–46 – 1300Kč).

          A samozřejmě nový bovden s koncovkami a řetěz (stačí bohatě ten nejlevnější od Sramu).

          Zatím naprostá spokojenost, SLX přehazka určitě stačí, řažení XT je mnohem lepší než SLX. Převodník luxus, zatím nikdy nespadl, živostnost zatím vypadá OK (měním řetěz v půlce životnosti, zatím takto vyměněny 4 a jedu je znova do konce – najeto počítám cca 3000km, takže řetěz by měl vydržet cca 1200km každý). Ovál je luxusní věc do terénu, ale na to má každý svůj názor ;-).

          Převody jsem zkoušel před přechodem celé léto, abych věděl, jaké převody používám a jaké ne a vyšla mě právě tato kombinace – nakonec překvapivě plynulejší přechody mezi převody (menší skoky) než u 3×9 ;-).

          Hmotnost šla jen o něco málo dolů celkově, protože pastorky jsou dost těžké a přehazka taky.

          Hodně štěstí ;-)

    • 106Paja  

      Osobně jsem si něčím podobným prošel na jaře, nejprve z 2×9 na 1×11 (11–46) a hned na to na 1×12. A osobně bych doporučil se vyprdnout na 1×11 obzvlášť, pokud ti jde o menší přeskoky mezi zuby. Cenově už to není zas tak rozdílné.

      • Lukster  

        no záleží na jakých 1×12 – jestli SRAM a XD ořech s 10 nejmenším pastorkem, tak to je dost velký rozdíl. U mě 11–46 skoky mezi zuby moc nepřijdou, ale každý to může vnímat jinak ;-)

        • Jiří Kruba  

          Děkuji za odpovědi. A cena práce v servisu?

          • scalar  

            Na to nepotřebuješ servis.

          • novas752  

            Se hecni a zkus to sám. :) Neni to raketová věda a návodů je na youtube milion.

            Akorát jestli nemáš Hollowtech II kliky, tak bych si v servisu nechal vyměnit středy, protože je zbytečné kupovat stahováky a klíče jen na jedno použití. Jinak ti na to stačí sada imbusů a štípačky na lanko.

            • scalar  

              Proč na jedno použití, střed je potřeba občas vyčistit, dotáhnout, vyměnit ložiska.

              • novas752  

                Jestli nemá staré kliky taky na dutou osu tak je zbytečný kupovat nářadí na jedno jediný sundání starých klik a středu

                • scalar  

                  To je fakt, teď jsem si všimnul, že je to Krakoram, tam může být ještě osa na čtyřhran.

        • 106Paja  

          Pardon, zapomněl jsem upřesnit. Přecházel jsem na 11–50.

          U 11–46 mi vadí že buď je Sunrace 15–18–21, nebo Shimano se skokem 37–46.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse