Přestavba kola s řazením 3x10

14 nepřečtených
  • kufixo

    Ahoj lidi,

    předem se omlouvám, jsem absolutní zelenáč, nicméně, mám bike Ghost Kato FS 2 2017 postavený na Shimanu Deore s řazením 3×10. Ty tři talíře vepředu mi vadí, je to trochu out, často řeším problémy s nepřesným přeřazováním a myslím, že bych si vystačil se dvěma. Chtěl bych proto „upgradovat“ na řazení 2×10, případně 2×11. Bohužel nejsem ani po přečtení několika diskuzí schopen se rozhodnout pro konkrétní řešení. Poradil by mi někdo, jakou cestou se vydat a co všechno k tomu potřebuju? Případně pokud rovnou přejít na 1×?

    Díky moc za rady.

    • Bubaaak  

      Na 2×10 by ti mohlo postačit sehnat jen kliky a přesmykač

      Na 2×11 – řazeni, smyk, hazka, kazeta, kliky a řetěz

      • kufixo  

        Nevím, co způsobí jiné kliky, ale získám vlastně něco přechodem na 2×10 nebo mi jen ubude 10 převodů a zmenší se tím rozsah?

        • Gwaihir  

          Naklikej si to tady: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

          Sám uvidíš. 3×10 má hodně duplicitnich převodů.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Když to dobře trefíš s ohledem na svou výkonnost, zamýšlené použití a terény, které jezdíš, tak tím získáš daleko snazší volbu převodu. Na 3×10 stejně nepoužíváš v reálu všech 30 teoreticky dostupných převodů, protože se mnohé překrývají a některé je zbytečné řadit (malé postorky k malé placce).

          Mně se povedlo se do osazení 2×10 trefit hned napoprvé tak, že na velkou jedu všechno zpevněné, k malé používám většinou maximálně tři největší pastorky v terénu, když už je opravdu ouvej. Úplně lehké převody jsem oželel a vlastně mi nechybí, protože nakonec nemívám problém s převodem, ale s vynucenou ztrátou adheze, kdy je rychlejší ten kousek vyběhnout vedle kola.

          Dneska bych byl typickým adeptem na 1× něco – že bych si ty dva lehčí převody vezl na kazetě jako největší pastorky, ale jen kvůli tomu měnit nebudu.

          A co jsem se tak díval, tak to podobně používá víc lidí. Dokonce i má žena se s 2×10 sžila, přestože byla malá placka její zamilovaná. Je to tím, že MTB používáme spíš v režimu XC, žádné šílenosti.

    • petrx  

      2×10 i 2×11 je už taky dávno out. Jestli to chceš abys šel s módou, tak smysl má jedině 1×12 (případně 2×12) ovšem to vyžaduje výměnu komplet všeho řazení , vč jiného ořechu.

      • kufixo  

        Nejde mi až tak o módu jako o snadnější a pohodlnější jízdu. Zároveň nechci investovat zbytečně moc peněz na komplet předělání řazení, protože uvažuji o novém kole.

    • Gwaihir  

      Já po současných zkušenostech s juniorským kolem (27.5") bych klidně doporučil 1×11. Nebude to žádná velká investice a v podstatě koupíš NW převodník 32z a třeba rovnou i 34z, ať nemáš problém, že je to moc do pomala – klidně z Činy za 10$/kus, pak koupíš přehazovačku 1×11 SLX, řadící páčku 1×11 SLX, řetěz, kazetu 11–46z. Kliky ti zůstanou a na prostřední pozici dáš ten nový převodník (může fungovat i ten tvůj prostřední, ale bude asi padat řetěz) – k tomu budeš potřebovat podložky jako na dveře – asi 4 Kč/kus nebo si koupíš nové šrouby asi za 160 Kč / kus :D. No a buď ti to udělá někdo v servise nebo to zvládneš sám s koupeným nebo půjčeným nářadím.

      Jinak jsem to řešil zde: https://www.bike-forum.cz/…nicke-dotazy

    • Joe_Pike  

      Já bych rovnou přešel na 1×10. Vepředu dáš místo prostřední placky narrow-wide převodník a je to.

    • vt  

      2× je super pouzivas-li mtb hodne univerzalne, kdyz chces jezdit vetsi rychlosti po silnici i splhat horsky krpaly se zachovanim rozumnych skoku mezi pastorky.

      Jinak uplne staci 1×10/11 pripadne 12 pro zavodnejsi pouziti. Pouze prevodnik zvolis dne osobni preference. Cely rodine jsem uz kola prestavil na 1×10 a vsichni jsou spojeni.

    • oddie  

      Mně teda přestavba 3×10 na 2×10 nedává žádný smysl, a pokud je na obzoru obměna celého kola, jak zaznělo dále, tak už vůbec ne. 1×11, 1×12 bych chápal, pokud to má zůstat doma déle a přesmyk se*e, ale tohle… vyhozené peníze.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Otázkou je, jak moc „spotřebovaný“ je pohon, kolik a v jakých podmínkách (a s jakou údržbou) má najeto. Je totiž docela možné, že by stejně větší část v brzké době měnil tak jako tak, pak by přechod na 2×10 možná smysl dával.

        • oddie  

          V tom případě ano, když už se to stejně kupuje, tam to smysl dávat může. Ale to už si holt každý musí rozmyslet sám. Taky jsem do pár kol nandal ekonomicky nesmysl, protože se mi to líbilo :)

          • ˘Ö˘ Krab  

            Naposled jsem takhle před deseti dny namontoval na svého letitého cestovního trekingového soumara novou vzduchovou vidlici NRX, čímž jsem cenu sestavy nejspíš zdvojnásobil. Důvod byl prostý – koupí nového kola bych si totiž takřka v ničem nepolepšil, trekingová kola jsou na osazení nejšizenější ze všech kol (hned za elektromopedy). „Lepší“ modely jsou na kotoučovkách, ale když já mám na V-brzdy udělané vynikající držící záplety, to bych si musel vyrobit další takové, což zase cenu posune jinam.

            A stejně budu postupovat u klik, až vyvstane příležitost nebo nutnost. Ekonomicky to je možná (určitě) nesmysl, ale tohohle rámu mi už vážně není v ničem líto a bude prostě jezdit, dokud nepraskne.

            • oddie  

              To zrovna smysl dává, zato moje predělávky Dahona… tam mám mimochodem zrovna 1×10 s 36/11–46.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.