koupit kolo tak jak je nebo přestavba

8 nepřečtených
  • hlina

    Čau.

    Předem se omlouvám že další téma (vyhledávání sem zkoušel) ale nějak mám menší problém s výběrem kola a nevím pro co se rozhodnout – káždý prodejce radí a vychvaluje to co prodává (to chápu) ale už neřene že to kolo má i nějakou chybu tak se radši poptám i tady!

    Chci jezdit hlavně polní a lesní cesty které mám v okolí a sem tam i silnic ale to minimálně. Měřím 192 a váha 85.cena by měla byt + – 20 000.

    1. prodejce mě doporučil GT 2010 Avalanche 1.0 Disc vel.

    21 cena 18300

    1. prodejce Author Instinkt 2010 vel. 21 cena 20 000

    a nebo ještě říkal že by byla lepší varianta přestavba toho kola Author na rám belgické značky Ridley Limit se zadní carbonovou vzpěrou za 22 000 bez pedalů

    3. prodejce PELLS 2010 RAZZER Carbon Elite vel. 21 cena 19 500

    káždý prodejce se držel toho co prodává jen ten 2. říkal že je lepší to předělat na ten druhý rám tak jako velký amatér si říkám proč to předělávat?

    díky za rady.

    0 0
    • LRRTM1  

      Já osobně to řeším tak, že jsem si koupil kolo se slušným rámem a postupně měním komponenty. Když nějaký dosluhuje, vyměním ho. A snažím se vždycky koupit lepší, než tam byl. Kolem 20tis. budeš mít stejnak pár věcí, které nejsou zrovna ideální. Většinou se šetří na věcech, které nikdo nezkoumá. Většina zákazníků kouká, co má za přehazku, a od toho odvozuje výbvu, ale že má řetěz HG-53 a kazetu HG-50 neřeší. To samé s pneu. Kevlar to většinou nebývá.

      A pokud bys i přidal a koupil sis bike s lepší výbavou, stejně nepočítej s tím, že bude mít i delší životnost. U dražších komponentů se v první řadě řeší váha a funkce, pak až výdrž. Takže ty peníze do toho kola narveš během pár let tak jako tak. Ale můžeš to dělat postupně a přesně podle svých požadavků.

      0 0
    • t29  
      1. geometrie:

      Sebelíp vybavené kolo nenapraví nevyhovující geometrii = rám může být akorát vysoký, ale přitom moc krátký, nebo naopak dlouhý. Ideální délku poznáš až při delších trasách, 30–50 km se dá ujet na čemkoli.

      1. řadící páčky:

      Shimano řadí palcem nahoru, ukazováčkem dolů, Sram má obě páčky na palec, případná výměna by znamenala řešit, jestli bude spolupracovat přehazovačka od jednoho výrobce s páčkama od druhého výrobce (přesmyk lze zaměnit vždy, přehazku ne). Zkus oba systémy, budeš vědět, co ti líp pasuje (ale zvyknout se dá na všechno). Případně je tu ještě Sram GripShift, řadí se otočnou rukojetí, a Shimano Dual Control – řadí se pohybem brzdových pák nahoru/dolů. Ovšem na nových kolech tyhle systémy najdeš málokdy.

      1. odpružení, brzdy a zbytek:

      tady už záleží na konkrétním modelu. Dobré vidlice na kolech kolem 20 tisíc jsou Tora (lépe vzduchová SoloAir než pružinová Coil) nebo Epicon (vzduch), lepší vidlice tam sotva budou a horším se vyhni. U brzd si rozhodni, jestli ti stačí véčka, nebo chceš kotoučovky.

      kola z tvého výběru:

      U GT se trochu bojím noname nábojů kol, zbytek v pohodě. Jo a pláště Kenda Nevegal sice drží stopu i na zdi, ale jsou zoufale pomalé, tak je nech vyměnit za něco jezdivějšího.

      Instinct je dobře vybavený, ten si dovoluju doporučit. Ridley je top značka, karbonová zadní stavba pomůže pohodlí, jestli to za ty peníze stojí, si musíš pořešit sám.

      Pells cenově vyvažuje karbonovou zadní stavbu buď véčkama, nebo v kotoučové verzi vidlicí Marzocchi MZ Race, kterou si netroufám doporučit. Zbytek komponent ok.

      0 0
      • felix.org  

        Shimano už umí řadit palcem i dolů, ne? Říkají tomu Dual release nebo tak nějak…

        0 0
        • vikicek  

          jo, umí, já už na shimanu řadim jenom palcem .. nevim proč, dycky jsem to řadil palec-ukazovák, ale v poslední době jsem si to nějak přenaučil a příjde mi to pohodlnější.

          0 0
      • LRRTM1  

        K těm nábojům: Vepředu mám Quando, vzadu Deore. Už několik tisíc kilometrů čekám smrt a zatím nic. Ani vůle. Taky jsem myslel, že mě brzo opustí…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.