• Tydlii

    Ahoj, výhledově (6–8 měsíců) uvažuji o přestavbě svého kola (viz. profil) na celoodpružené (karbon) , s rozpočtem 30–50k. Má cenu se s tím vůbec zabývat? (Vyplatí se např vůči Canyon LUX CF SL 6.0 PRO Race? – ano, je dražší, ale celý). Cílem je dostat se váhou do 12,5kg (22" nebo 23")

    0 0
    • PavlikXSS  

      To bude chtít hodně karbon aby si se dostal pod 12.5 když aktuální setup má 12.něco

      0 0
      • Tydlii  

        neupřesnil jsem to – jde mi o použití vypletenych kol, vidlice, části řazení (pravděpodobně 1×10(11) kvůli váze – nevím jestli lze použít prehazovacku a páčky co mám?) a brzd, které opravdu není potřeba měnit. Nový rám s tlumičem, řídítka, sedlovka, kliky, desitikolo…

        Nemám o tom přesné představy a je mi jasný že to zní jako blbost ale to, o co mi jde je srovnání, zdali se vyplatí kolo (nechat) přestavět (dělá to někdo?) s použitím části komponentů. Čistě cenový rozdíl nový bike vs. přestavba při srovnatelných parametrech.

        0 0
        • Petulda  

          Cenovy rozdil si snadno spocitas.

          Myslenkove mi to smysl nedava. Cast biku nova, cast stara, to je paskvil. Ale je to jen moje vnimani, nekdo to muze mit jinak.

          Jinak zachovani hmotnosti pri ponechani komponent, ktery jsi napsal a s rozpoctem, ktery mas, to bude nesnadny ukol.

          Za me: kolo prodej, trochu prisetri a kup si novy.

          0 0
          • Tydlii  

            to kolo už neprodám, má pořádně oprejskanej lak od pádu ve sjezdu a v jednom místě nepatrně prohnutou horní rámovku. Za normální peníze to nikdo nekoupí… Chápu, že skládat starý a nový díly je divný, jenže bráchové (9let) do 23" rámu prostě nikdy nedorostou a brzd, vidlice, (přehazovačky) a páček je škoda. Zbytek je spotřební zboží, to je mi jasný.

            0 0
        • novas752  

          No hlavně xf full rámy za rozumnou cenu má snad jen Cube a asi Radon na německejch eshopech. Většina značek rámy/rámový sady buď vůbec nenabízí nebo jsou jen ty nejlepší karbony a oproti celýmu kolu předražený. Např. ten Lux – rám SLX za 65, celý kolo na SL rámu za 67…

          Takže se spíš vyplatí kupovat celý kolo a starý používat jako zimák, nebo střelit jako celek na bazaru a něco z toho dostat.

          Navíc s přestavbou bys pravděpodobně řešil nekompatibilitu různých dílů s novym rámem.

          0 0
        • Vilém  

          A zadni kolo jde prestavet na pevnou osu? Nebo budes shanet historicky ram na upinak,

          0 0
    • nomecz  

      Je to ********* , kup nove

      0 0
    • novas752  

      12,5kg samotný kolo bez pedálů nebo se všim jak máš to mrx v profilu?

      0 0
      • Tydlii  

        samotné kolo, bez pedálů. Kdyby to mělo mít 12,5 se vším, tak si rovnou můžu jít pro kolo za 100 :)

        0 0
        • tomxxx  

          Ale hovno, za 100 vykouzlis v pohode o kilo mene, kdyz mas stesti, tak o dve kila.

          0 0
          • plzakj  

            Jo, ale za 50 12kg novyho fulla bude makacka. Ale srat na 1kg hmotnosti. Klidne kup za 50 neco s 13–13,5 kg. Ten rozdil nepoznas.

            0 0
            • Tydlii  

              Tak rozpočet není pevnej. Jenom je to prostě tak, že čím víc, tím později si to kolo koupím. Jsem pochopitelně student a šetřím z víkendových brigád. Takže další věc je, že čím víc mám vydělat, tím míň budu moct jezdit. Základ je pro mě dobrej karbonovej rám, kola, vidlice, tlumič. Zbytek se dá časem upgradovat. Jediný na co bych si opravdu velmi těžko zvykal jsou low-cost brzdy. Zrovna tenhle týden při sjezdu z Jedlový hory po šutrovaty sjezdovce měly co dělat i ty SLXa (jenom do ty doby než jsem málem preletel přes řídítka, protože to kolo je dlouhý jako kráva a já taky + ty sjezdy asi neumím :D).

              0 0
              • tomxxx  

                Tak jeste muzes cekat jestli se neco neobjevi na bazaru. Obcas se tam vyskytne neco co potrebujes. Jen to nechce moc spekulovat. Musis vedet presne co chces, hned jak se objevi neco fakt dobryho volat, dojet okouknout, koupit.

                0 0
    • Tydlii  

      Díky všem za reakce. Ačkoliv jsem v to doufal, vypadá že přestavba je asi fakt blbost, takže se mi ten výhled na nový kolo prodlužuje na takových 10–11 měsíců. Jaký, to budu řešit až bude situace aktuální. Snad jen by mne ještě zajímalo, zdali někdo z místních stavitelů (scalar, majkee atd..) staví i karbonový fully a jestli se to vyplatí oproti německým montovanám (Canyon, Radon). Díky.

      0 0
      • sparrow_cz  

        Proč by to měla být blbost? Někomu to nemusí dávat smysl, jinému může. Pokud tě baví technika kol a máš čas, tak si toho fulla postav. Třeba s nějakým bazarovým rámem.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.