Přestavba HT 29er - prosím o radu

130 nepřečtených
  • tom_hampejz

    Přes zimu chci překopat svůj rekreační HT (nene, nejsem závodník a všechny níže zmíněné investice jsou absolutně mimo vůči km a stylu jízdy, co ročně praktikuju, ale prostě mě to baví a chci si udělat radost :) ).

    Tento rám s vidlicí suntour epicon z roku 2016 na pevné ose. Vidle půjde na repas a tuning.

    • To nejdražší a nejtěší. Chci vyměnit záplety a jelikož je moderní karbon, tak bych rád přechod na karbonový lehký záplet a bezduše. Jenže to stojí raketu. Tedy, jaký vůbec vybrat rozměr. Zatím jsem pochopil, že nesmí být boost. Jo vnitřní limit mám za 10k bez plášťů, ale nějak to tam neumím stlačit :) (nyní Crossmax – zadní kolo, s kotoučem a aspen 2,1, duší, a kazetou shimano slx HG81 10 11–34 350g je cca 2,6kg)
    • Pláště chci pokračovat dál Maxxis aspen 2,1 kevlar (možná časem a s přibývajícím terénem bych šel do 2,25. Dál ne, to už bych řešil přechod na jiné kolo)
    1. Zatím jsem našel zde, ale netuším, jaký pro svůj rám a pneu vybrat variantu https://www.aliexpress.com/…1512821.html
    2. Případně kde se dá u nás koupit za podobnou cenu stejnou nebo lepší kvalitu?
    • ořech je mi jedno, jelikož přemýšlím o kazetě Garbaruk 10–52 a ta se dá koupit v obojím, ale preferuji Shimano compatible
    1. Chci přejít z 3*10 na 1*12 a přemýšlím o varientě
    • M8100 páčka
    • M7100 kliky, řetěz, šaltr
    • Garbaruk 10–52 kazeta

    Prosím o tipy a triky. Jsem laik, většinu věcí jsem si vyčetl zde na foru, za které velké díky a žena Vás nemá ráda, pač jsem tu ztrávil pár večerů.

    Jo a kolo mám ve firmě a tedy:

    • rám měnit nechci – mám lakovaný do firemních barev a vyhovuje mi
    • většinu času jezdím spíš pevné cesty a to i po Praze k zákazníkům, ale update řeším proto, že mladého začalo kolo bavit a už se rozkoukáváme v pumparkách a horských terénech – Na traily se skoky mám malý voříšky zatím :D :D
    • DPH si odečtu, tedy porovnávám Čajnu cenu proti CZ ceně bez DPH. Při podobné ceně preferuji nákup zde
    • Váha 85–90KG, dle sezony :D
    • pokud by bylo něco levnějšího s malým nájezdem nebo z nového kola, klidně zkuste nabídnout. Zatím nespěchám, sezona pokračuje a zima snad daleko :)

    Děkuji všem, kteří pomohou

    • Singlespeed  

      Rám zůstane, takže utratíš desetitisíce a v konečném důsledku budeš mít pořád to stejné kolo se stejnými jízdními vlastnostmi, žádný posun kupředu. A to se vyplatí.

      • TommyP3  

        Ale ekonomika se musí udržovať, z čeho by chudák bublina Alča platila ty nesmysle…jinak bez popisu toho rámu je zbytečné se o něco snažit.

    • Kouba_2005  

      Udělej si radost a kup si komplet jiný kolo. Ušetříš si starosti, víš, že všechno bude fungovat, a ve finále ušetříš i finance.

    • TommyP3  

      Tak tady bych se asi na karbonove kola vykašlal. Jestli to má být na 1×12 tak bude první problém zadní náboj na rychloupinak, i když jestli to jezdí po městě tak by těžký převod šlo udělat větším převodníkem. Lehké asi nebudou priorita.

      • pavelxy  

        Proč by měl být problém rychloupínák a 1×12?????

        • TommyP3  

          Páč se muže stát ze mezi nejmenším pastorkem a patkou je málo místa. Je pak potřeba podložit přehazovačku aby pustila na nejmenší. Něco jsem o tom četl na mtbrs a singletrackworld když se mi to stalo s gx sadou ;-). Možná i kvůli tomu děla Shimano nové náboje s ru široké 141 mm a píše ze je to qr boost :D

          • kubad  

            to je trochu jiná story, spíš k pláči

          • Singlespeed  

            Ono už Shimano do budoucna s neboost rozměrem zadního náboje moc nepočítá. Jednoplackové kliky 1×12 už vyrábí jen s boost řetězovou linkou 52 mm, neboost linku už neřeší. Když máš neboost rám a chceš 1×12 Shimano kliky, prostě musíš použít boost kliky a smířit se s o pastorek větším křížením řetězu.

            • pavelxy  

              Naštěstí to funguje…:)

              • tom_hampejz  

                Funguje? Rakze podlozka a jede pekne od 10 az do 51t?

              • mirorek2  

                že si dáš levou kliku dál od rámu? to je bastl jako prase

                teď jsem to řešil na kole s origo vodítkem a ani prd, musel jsem dát kliky z 11sp

                • pavelxy  

                  Nic dál nemám.

                  • mirorek2  

                    shimano boost 12sp kliky na neboost rám prostě souměrně nedáš, musíš dát podložku pod levou kliku (střed) jinak jde řetězová linka doprdele, pokud to někdo dělá, je to bastl nic víc

                    si to spočítej a změř přesně, kde by se asi ty 3 mm ztratily?

                    • pavelxy  

                      Nevím jak to mám s řetězovou linkou, ale normálně jsem vyměnil kliky za původní, včetně podložek jak byly původně a zatím to normálně funguje. A jestli je to bastl tak je.....

                      • mirorek2  

                        takže jsi dal boost kliky na neboost rám…

                        • pavelxy  

                          Evidentně jo…:D

                        • pavelxy  

                          A mimochodem, dle specifikace přímo na Shimano stránkách jsou kliky kompatibilní i s rámy 142 i 148 mm…

                          • mirorek2  

                            což už z principu je číčovina jako prase, proč teda jsou vůbec boost a neboost kliky?

                            kreténi prostě neuznají, že na staré standardy serou a raději dají do popisu takovou blbost, šak to někdo koupí

                            zbytečná debata, někdo rád bastly, někdo ne :-)

                            kdybych to minulý týden nezkoušel osobně, asi o tom ani nepíšu, ale šel jsem do toho s tím, že tam něco smrdí, že pak kliky vrátím

                            hlavně když už mají 3 boostové rozměry 12sp klik tak už kur*a mohli udělat 4. neboost

                            další problém je, že na 11sp shimano kliky nenasadíš 12sp řetěz shimano, takže 12 od shimana na neboost rám ofiko nejde

                            sram to má vyřešeno geniálně, jedny kliky a 3 rozměry převodníku (6mm, 3mm a 0 offset) vše pasuje

                            • tom_hampejz  

                              Tohle je velmi zajímavé a pokud dobře rozumím, mám buť hledat 1*11 set shimano neboost, který existuje nebo 1*12 shimano s klikami/pře­vodníkem 1*11 Sram? Já po všem co jsem tu přečetl jsem sram zavrhl, jelikož většinový názor tu je, shimano funguje i po pádu, sram od GX a mega citlivé a pak vyšší řady ok, ale ty já nezaplatím

                              • mirorek2  

                                no aby toho nebylo málo shimano 12 řetěz na sram převodníku taky nefunguje, divně to jaksi vibrovalo a hrčelo, takže pas vedle pasti

                                funguje mi na neboost rámu vše sh12 a kliky sh 11 a řetěz x01 eagle s tím, že z největšího převodníku to ale po protočení klikama dozadu padá

                                řešení je najít převodník na kliky shimano 11, který zvládne sh 12 řetěz

                                já to zatím mladému nechám s tím eagle řetězem, s tím, že se převodník ojede a zkusím tam napasovat sh12 řetěz

                                ty zuby nového převodníku jsou totiž širší

                                • Kire  

                                  Na 11r. kliky Shimano jsem pořídil převodník Wolftooth ve verzi pro 12r. Shimano. Rok funguje bez problémů. Použil jsem 2mm podložky.

                              • Carpathia  

                                Pokud máš teď kliky Shimano 3×10 s dutou osou, tak bych nějaké nové kliky vůbec neřešil. Z původních klik sundej všechny převodníky a na místo prostředního dej nějaký NW převodník z Ali za pár USD. Stačí si změřit rozteč šroubů na klikách (buď 104 nebo 96 mm). Budeš mít naprosto funkční řešení, navíc s ideální řetězovou linkou pro svůj současný rám.

                                • tom_hampejz  

                                  Super. Tohle je rada ceněná zlatem. Dokonce tu čtu o oválu, tak zkusím ovál. Pojede NW i pro 12z kazetu? Počítám, že taková kombinace také bude

                                  • Carpathia  

                                    Vozím sice 1×11 xt8000 s kazetou Sunrace 11–50, ale dvanáctkový řetěz xt nebo slx (kvůli délce) a s 11sp NW převodníky z Ali funguje řetěz naprosto v pohodě. Na úplně nový převodník jde sice řetěz natěsno, ale velmi rychle si sedne. Životnost převodníku je v pohodě, na současném mám cca 4600 km a pořád je OK.

                                    • RapMan  

                                      Hazka XT8000 (11sp) zvládne kazetu 1sp kazetu 11–50? Já myslel že nejvíc 46 zubů…

                                      • Carpathia  

                                        S dlouhým ramínkem úplně bez problémů. Ale podle informací ze zdejších diskusí asi ne úplně každému. Možná záleží i na patce rámu a podobných maličkostech. Nicméně na mém kole chodí naprosto parádně. Zatím na tom mám za necelý rok najeto cca 4500 km a po úvodním seřízení jsem na to nemusel šáhnout. Jen měním řetězy.

                                        • mirorek2  

                                          Fotni to prosím na největším pastorku z boku a pak zezadu řetězovou linku, zajímá mě to. Kamarád to tak zkoušel a nešlo to ani prd, moc napnuté ramínko nepřehodilo na největší

                                          • Tomas_82  

                                            Asi krátký řetěz…

                                          • Carpathia  

                                            Nedívej se na to, jak je to špinavé. Před chvílí jsem se na tom vrátil z lesa.

                                          • pavelxy  

                                            Tady máš tu moji…

                                            • mirorek2  

                                              tak že pobere 12sp hazka 12 sp kazetu se tak nějak předpokládá, ne? :)

                                              • kubad  

                                                :-)

                                              • pavelxy  

                                                Tys mi tvrdil, že 12 sp Shimano nemůže fungovat na neboost rámu, tak to bylo jen pro tvoje pobavení.....

                                                • mirorek2  

                                                  já tvrdím, že neexistují neboost shimano kliky 12 sp, co to má společného s hazkou nevím

                                                  • pavelxy  

                                                    Boost neboost prostě to funguje… Ale chápu, že pro tebe to prostě fungovat nemůže,protože je to bastl…

                                                  • Aussig  

                                                    Existují, to že SH jebe na staré linky je věc jiná.

                                                  • mirorek2  

                                                    a které to jsou?

                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Nejsem v tomhle študovanej, ale třeba FC-M8100–2 2×12 ? Poberou sice nejspíš i 148 mm (dle některých zdrojů), ale jsou primárně určeny pro 142 mm osy.

                                                    Nebo jednoplacky Deore pro osy 142/135 mm?

                                                  • Aussig  

                                                    tak tak

                                                  • mirorek2  

                                                    jak už jsem psal, zkoušel jsem katalogově 142 kompatibilní 7100 a 8100 jednoplacky a převodník se do neboost rámu s origo chainguidem nevleze, jediná možnost je mít levou kliku ven, nebo pilovat karbonové vodítko, tudíž mít ř linku mimo

                                                  • Aussig  

                                                    Vždyť to sem ale psal, SH prostě těd udává uplně jiné linky… To neznamená že nedělají neBOOST kliky ale :D. To že to je vopičárna je věc jina…

                                                  • mirorek2  

                                                    tvl ty jsi politik ne? :D neeznamená nedělají neboost, čili dělají jen boost :-)

                                  • vpa007  

                                    Hele, přesně, jak píše Carpathia, můžeš v klidu pořídit i ovál, jestli je to na 9/10/11/12 je to jedno, páč vnitřek řetězu je furt stejnej, mění se jen tloušťka „bočních plechů“. Osobně jsem měl kombo 11sp kazety a 12sp řetězu a nebyl žádný problém… naopak, měl jsem to tak schválně.

    • Sigina  

      Nebude, bude mit super řazení na 1×12 a super lehký kola, to kolo pojede mnohem lépe než stavající. Pokud by chtěl stejnou kvalitu v novém kole, musel by investovat výrazně více cca 70 tis a výš … na jeho ježdění mu stačí stavající rám.

      Chci přejít z 3*10 na 1*12 a přemýšlím o variantě

      M8100 páčka

      M7100 kliky, řetěz, šaltr

      Garbaruk 10–52 kazeta

      jo to bude super, před měsícem jsem přešel z 2×10 na

      na komplet XT M8100 s kazetou SunRace CSMZ903 WA1 12 11–51z a je to super o proti deore M6000 co jsem tam měl předtím.

      Komplet XT jsem volil, protože jsem chtěl 180mm dlouhé kliky, které se v 7100 (SLX) nedělají, jinak bych měl vše taky v SLX 7100.

      O nových kolech uvažuji úplně stejně … pro 2,1" – jezdím max lehčí terén formou polní/lesní cesty… že nemám boost rám neřeším, nepotřebuji kolo stejně ojedu, neplanuji prodávat …

      • tom_hampejz  

        +1

        Dekuju. Presne tak. Mam to tak dlouho, dokud nepraskne ram nebo nebudu chtit celepero

        Proc 180 kliky a pri jake vysce? Pocitam standard 175

    • kubad  

      klidně si radost udělej, ale na tomto rámu vylepšovat takovou investicí je nesmysl a stejně ten rám nakonec vyměníš taky

      ale klidně jsou to tvoje peníze

      • Singlespeed  

        Jde vidět, jak se máme za Andreje dobŕe. Spousta lidí už nějakou tu desetitisícovku neřeší, neřeší ani smysl investice. Jen hrábne do nařachané šrajtofle a utrácí jen tak pro radost :-)

        • kubad  

          když musí tak musí. pokud mu nestačí to co tu je napsané, tak proč to řešit

    • tom_hampejz  

      Pokud se po dalsich par letech rozhodnu jit dal, verim, ze sezenu i neboost ram a kola prenesu. O razeni nema smysl mluvit, jelikoz je kazdy 2–3 roky evolucni skok, ze clovek bude chtit resit lepsi a navic muze byt soucasny setup na hrane zivotnosti

      Tedy ano, pripravuji se o par setu gramu na novem ramu a napriklad nebudu mit prohyby a tvrdost modernich karbon ramu. Ten vahovy rozdil neresim, jelikoz se netoci a sam nemam 70kg :) a modernost ramu, pro sve ucely nepotrebuji. Tedy ocekavam

      • pohodli pri razeni 1×12 proti 3×10 ktere nemam rad (rad ozelim chybejici kombinace zubu, ktere mam ted)
      • lehci a tim padem rychlejsi kolo, jelikoz vahu resim jen na kolech

      V cem je ma uvaha zcestna? Novy HT s timto setupem je 60–70+ a pro mou rekreacni jizdu zcela zbytecny

      Diky, pokud se podari neresit emoce a dostaneme se k technickym vecem z mych otazek. Alenku pak muzeme jet umlatit staryma dilama z prestavby a resit ve vlakne lidi maj moc penez, je treba je zdanit jeste vic a duchodcum pridat ne 5 ale 50k

      • p@X  

        Dělej si co chceš, ale každý rozumný ti napíše, že upgradovat starýho Spydera je prostě nesmysl.

      • oddie  

        Co tam máš za 3×10? Na jedno kolo bych to asi užil, když to budeš dávat pryč.

        • tom_hampejz  

          Je to mix deorka s slx kazetou a rezetezem, ale nejsem si presne jist. Za ty 4 roky nemaji ani tisic rekreacnich km. Az ted jsme zacali jezdit a proto to resim, dokud kolo stalo v pokoji, tak jsem to neresil vubec. Ale urco az v zime

      • pavelxy  

        Tady to nemá smysl, bez ohledu na tvůj dotaz ti všichni budou radit nový kolo jak stádo ovcí… Když jsem řešil to samý co ty, dopadl sem úplně stejně…

        • Singlespeed  

          Je to ovšem dobrá rada podložená zkušenostmi. Nasypat peníze do starého kola znamená mít pořád to samé staré kolo jen s vyměněnými komponenty (obvykle těmi nepodstatným. které nemají na jízdní vlastnosti kola pražádný vliv jako např. řazení). ;-).

          • pavelxy  

            Taky sem do kola na starým rámu nasypal hromadu peněz za několik let, ale bohužel nechtělo se mi čekat 4 roky a šetřit na celý kolo. Na BF je prostě problém, že se někdo na něco zeptá, ale pokud nemá kolo v základu aspoň za kilo, tak mu většina lidí napíše kup si nový kolo…

            • p@X  

              Vrazí do toho 20 a stále to bude stejná plečka, za 40 může mít moderní kolo…

              • kubad  

                s těma super kaufama z Ali to bude možná horší než co má :D

            • tom_hampejz  

              S tim jsem pocital. Preci jen tu jsou nadsenci nebo lidi, co se tim zivi a tudiz maji vyrazne jinou optiku. Proti tomu nic. To ze se nekdo umi v citit do druheho je jina disciplina, to ze nekdo jineho urazi, ci se vysmiva je smutny obraz dnesni doby, ale smutny jsem casto z toho, ze se najde treba jeden prispevek z deseti, ktery skutecne radi dle zadanych otazek. Protoze kasu drzim ja, az to vsechno dopocitam, tak ja jsem ten, kdo to musi vyhodnotit a nest nasledky toho ci toho rozhodnuti :) ale ja jsem idealista a vidim svet ruzove :)

              Tedy plne bych pochopil odpoved,

              • setup razeni super na nove kolo pro amatersky zavody, pro tebe staci komplet deorko nebo jety xxx
              • rafek shanis v rozmerech xy, ale jen ten jeden rafek ma vyssi hodnotu nez cele kolo, ty z nej vyuzejes 10%,takze radsi trp a setri a pak jdi pro nove kolo a tim jsem ti usetril spoutsy nervu, starosti a penez
              • kubad  

                ta přestavba vyjde reálně 25–30t kč pokud teda nechceš dát kola z Ali kterým je fakt lepší se vyhnout ale zase tolik stejně neušetříš

                pokud ti to za to stojí , OK tvoje peníze

                1×12 ti na tom starém rámu fungovat bude, ale prostě je to stavěné ideálně na boost a až peníze utratíš a nebude to fungovat podle představ bude pozdě

    • MatS  

      Nemam nic proti upgrade starsiho kola, je to o prioritach. Ale pocitej s tim, ze hlinikovy ram drive ci pozdeji praskne. Tak abys nemel haldu novych dilu nekompatibilnich s novymi ramy.

      • oddie  

        Můžeš upřesnit kdy zhruba? Já jestli se u toho dvacetiletého už mám začít bát, nebo jestli to s ním do toho důchodu doklepu…

      • tom_hampejz  

        Ano. To se stat muze. Co to bude znamenat za 2–3 roky rekneme?

        • nyni zadni rychloupinak uz nebude podporovan novymi ramy? Tedy me ceka prepleteni na novy naboj, je to tak?
        • neBoost ramy jiz nebudou, nebo pojedou dale? Nebude mozne sehnat dnes kvalitni neboost ramy v karbonu jety v dobre kondici? Karbon proti hline je prece opravitelny do jiste miry
        • vidli nemenim, protoze to prenest nepujde
        • pojdme se bavit konkretne
      • pavelxy  

        Myslíš, že z celýho světa zmizí neboost rámy?? Jinak nevím, co by mělo být nekompatibilní.

        • Singlespeed  

          Neboost rozměr zůstává jen u lowcost mtb rámů. Za dva roky už nový neboost kvalitní rám vůbec nekoupíš.

          • pavelxy  

            Tak to ho aspoň koupím příští rok ve výprodeji za super cenu…:D :D

        • kubad  

          ty nové a kvalitní určitě jo

          • Singlespeed  

            Takže můžem zanedlouho opět očekávat další vlákno na téma „jak nacpat neboost kola do boost rámu“… :-)

            • oddie  

              Opačně by to bylo horší :)

              • tom_hampejz  

                +1

                Jinak ja pokud nerupne ram budu mit kolo v tomto setupu klidne dalsich 5 let a co bude po tom je moc daleko :). Ma ho rad, libi se mi atd. Takze asi tak

    • tom_hampejz  

      Spousta textu ale stale nevim jak se vyznat v rozmeru rafku a naboje pro moje kolo a plast 

      • kubad  

        ráfek 29" ideálně 23–25mm vnitřní šířka

        náboj 135mm, QR, ořech Microspline

        pláště 29" šířka 2,25mm

        netuším co máš za vidlici, takže nejdřív musíš dát podklady

        • tom_hampejz  

          Dekuji Kubo

          A vyska rafku? Rozdil a/symetricky?

          Predek je pevna osa Suntour Epicon 2016. Sire 100. Prumer nevim jak zmerit a nevim zda delali i jinou nez 15*100

          • kubad  

            vem metr a změř si ji

            • tom_hampejz  

              Zmeril jsem 100, ale neumim ji vyndat

              • JachymP  

                :D

                Já se předem omlouvám: ty jsi nikdy nevyndaval přední osu? Nevozíš kolo v autě, nevyměňoval jsi plášť, neměl defekt (máš snad bezduše)? Jestli na vše odpovídáš NE, tak ti upřímně přeju hodně štěstí, budeš ho při přestavbě moc potřebovat!

                • mirorek2  

                  :D

                • tom_hampejz  

                  úplně v pohodě. 1) nemám potřebu si tu na nic hrát. Napsal jsem předem, že vím prd a navíc stavbu nakonec někomu svěřím a velmi pravděpodobně i díly u něj koupím, pro plnou záruku

                  Osu jsem teď vyndal. Kdysi jsem si to našel a jelikož jsem věřil, že mám 15*100 – a ano mám 15*100 – neměl jsem ji potřebu vyndavat. Píchnul jsem 2× zadek, jednou přetrehl řetěz, ale předek dolu nemusel :) Kolo jezdí na střeše.

    • Gwaihir  

      Nestačilo by ti 1×11? Bude to výrazně levnější.

      • tom_hampejz  

        Ahoj, jj, je možné, že se z tohoto pomatení proberu a sesekám investici právě jen na 1×11 z výprodejů a bude hotovo :) Sice přijdu o nějaký rozsah, ale… Je to určitě ta racionální myšlenka, které se nedaří zatím přebýt to nadšení udělat si větší radost :)

        • mirorek2  

          Tak to nadšení vraž do nového rámu, za cca 500e máš moderní karbonový boost Cube Reaction například, což je 100× lepší investice než kola z alíku

    • vpa007  

      Hele, za mě je přestavba fajn nápad, pokud ses pro ni rozhodl, nebudeš litovat, páč se na docela dlouho zabavíš, na hromadu věcí si šáhneš, hodně o svým bajku zjistíš, a samozřejmě projdeš pár slepých cest a najdeš kupu řešení… Co bych udělal první, co já dycky u přestaveb dělám, že si to nafotím (a fotky bych hodil sem) a taky udělal tabulku, kde budeš mít míry, váhy, ceny, zdroje… to dost celou situaci zpřehlední a pomůže při rozhodování… teď si udělám malou reklamu, inspiraci najdeš třeba tady ;-)

      A teď k detailům:

      • klidně bych šel do tý čajny, když chceš karbonový záplety „za pusu“, tak asi jiná možnost nebude (nevím o ní)
      • pokud se ti podaří vybrat kola na nábách DT Swiss, tak máš jistou dávku kompatibility zajištěnou, ořech se mění snadno, redukce QR/pevná osa je taky řešitelná
      • osobně bych šel, i jako zapřísáhlý Shimanista, do konkurenčního xD ořechu, dá se na něj nasadit Garbaruk, Sram i třeba e*13, co mám já…
      • 1×12 je pecka, k tomu nic nemám, jen pochopení a pochvalu za myšlenku ;-)
      • gumy, bezduše, o šířce 2.25 jsou pro většinu situací běžně dostupný a dobrý standard, místo Aspenu bych možná s přibývajícím terénem zkusil i jinej vzorek, třeba Ardetn, Rekon nebo Rekon Race…?
      • šířku ráfku a asmetrii bych moc nehrotil, na běžný ježdění je vpoho něco kolem 23mm, aspoň já mám na svým univerzálním fullu ráfky DT Swiss 584×22.5 a s gumama 2.25 zvládám širkou paletu terénů, od pivního popojíždění, přes toulání kolem hranic až po Rychlebky a TT.

      .

      Jinak… budeš to ladit doma sám, nebo do poneseš někam do servisu?

      • Kouba_2005  

        DT má oficiální řešení na MS ořech pro QR 135mm nábu?

        • vpa007  

          Pravdu? Nevím… už proto bych bral xD nábu, kde nabídka QR bude, ale jinak myslím, že se to u DT 350 dá vyřešit jen výměnou koncovek… nebo ne?

          https://www.koloshop.cz/…boj-350.html?…

          • oddie  

            Hm, a já bych naopak xD nebral ani nahodou, když se objevilo microspline…

          • Kouba_2005  

            Ty koncovky podle mě nejdou do MS ořechu, protože má menší vnitřní průměr než HG ořech. Já to řešil u 10mm RWS výrobou koncovky, takovej hybrid mezi 12×142 a 10×135mm. Origo nic takovýho není k mání. Ale funguje to na výbornou.

      • tom_hampejz  

        Děkuju. Mimochodem hezké stavby. Tabulka super a přepsal jsem si, nicméně já nedám dohromady co přesně na kole je. Ale bouchnu to sem

        • vpa007  

          Ale dáš… stačí obejít kolo a mrknou na něj, ono se ty informace vyloupnou. Dá se to dohledat i na netu podle typových čísel apod. Prostě chce to kolo umýt, obejít, nafotit a vypsat si tabulku. Pak se jednodušeji řeší dopředná/zpětná kompatibilita komponentů atd. ;-)

    • tom_hampejz  

      Děkuji VPA007, který mě dotlačil se trochu hnout a všem zde. Trochu si to nechávám uležet a:

      • kolo je prakticky nové, první dva roky asi 400km, pak dlouho jen sem tam po Praze a od Covidu konečně začlo bavit jezdit syna a tudíž je čas a cca 500km (vše rekreačně) – to je i důvod, proč nechci nové kolo, pokud to syna přestane bavit, bude stát. Času je málo a volný čas vrážím do společných aktivit a motorky. Teď mám radost, že konečně spolu jezdíme, ale znáte děti
      • Kolo upravím a věřím, že další 4–6 let řešit nebudu a budu jen jezdit a pak se uvidí (podědí dítě ještě hádám)
      • stále mě hlodá červíček na karbon kola, ale ty jsou cenově totálně neúměrné k hodnotě kola, byť věřím, že by jízda měla daleko větší dynamiku (a v mém případě je to čistě pro pocit, v ničem mi to nepomůže, prostě jen radost – znáš to, koupíš si sporťáka a nevezmeš ho na okruh, abys ho nerozbil) – (u současného kola jsem si zvášil kola, pláště, duše, sedlo, osu, tudíž rozdíl ve váze by byl relevantní)
      • řazení – zde se stále přikláním i přes vyšší cenu k 1*12 na garbaruku. 1) se bojím, že mi budou chybět převody u 1*11 a druhak váha kazety se točí a věřím, že 300g je rozdíl a výrazně levnější zisk než kola samotná
      • řazení 1*11 by byla lowcost varianta a zde bych možná hledal i použité věci. Největší rozsah kazety jsem našel 11–51t, ale je jasné, že tam budou velké skoky (to člověk bude muset kousnout)
      • minimálně vidle musí na servis. V případě 1*12 asi nechám koupit a stavět u jednoho ze svých dvou oblíbených mistrů a vezmu celé u nich, kvůli jistotě chodu, u 1*11 se možná naučím pár nových věcí a zkusím si udělat doma sám jako skutečný lowcost.

      PS. kolo je neprodejné, jelikož rám je stříknut dle mého návrhu a má firemní logo, jméno atd. Tudíž prodat a doplatit na lepší je mimo v mém případadě Navíc jsem ho sotva zajel a líbí se mi i když stojí a nejede :) Proto řeším update.

      • scortis  

        Přijde mi že jediné co ještě dává trochu smysl je přestavba na 1×11, akorát přehazku bych dal Deore RD-M5100, ta oficiálně těch 51zubů dá a je na to přímo dělaná. Já s touhle kazetou vozím SLX RD-M7100, která je oficiálně na 12s ale funguje perfektně.

        116článkový řetěz asi na tuhle kazetu nevystačí. Já mám 36×11–51 a vychází mi tam 120.

        • tom_hampejz  

          Děkuji. Přehazka bude v podobné ceně a bude podtenciál pak sehnat levněji časem případně páčku/kazetu a bude 1/12 :) Dobrý tip a díky za řetěz. To bych byl mimo, pokud bych to dělal sám

        • tom_hampejz  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • sodek  

        Když nejede, není potřeba upgrade. Stačí naleštit a kochat se.

        Jinak nejhorší je, nic nezkusit, když už je hlodající myšlenka na stole a nepřesvědčily tě názory hledat jinou cestu. Minimálně zkusíš a zjistíš, co ti to přineslo.

      • vt  

        BTW cca pred tydnem jsem zrovna presel z 3×10 XT na 1×11 SLX … vicemene jsem to jen chtel vyzkouset, jelikoz jsem stale byl nerozhodny zda potrebuju 1× nebo 2× a v pripade nespokojensti bych 1×11 pouzil na jare na stavbu kola pro dceru.

        Jenze … po trech dlouhych akcich v Brdech jsem z 1×11 zcela nadseny. rozsah staci (prisel jsem o nejtezsi prevod, ktery na maratonech nepouziju, pripadne tak na 0.5% casu), razeni parada, lepsi nez 10 XT, nahoru lehci, instant release dolu naopak tezsi … presne co potrebuju. Uvidim jak s zivotnosti, jinak parada,

        • tom_hampejz  

          Věřím a myslím, že dopadnu podobně :) Jaký jsi zvolil převody? Kazetu-převodník?

          • vt  

            34 + 11/46 … podle puvodnich prevodu.

            • tom_hampejz  

              ty jo, tak to já si říkám, že i s 10–52 mi bude něco chybět :)

              • vt  

                Jasny, je to individualni. Ja driv mtb pouzival jako takove super-univerzalni kolo a s 3× jsem byl spokojen. Na to mam ted cyklokros a mtb mi zbylo uz jen do opravdoveho terenu. Tam mi nejlehci prevody u 1× staci a pravda u tezkych jsem o neco prisel, ale vzhledem ke kondici to proste neuzivim :-) Efektivne se da slapat do 38km/h z cehos jsem mel obavy, ale jak sem psal, je to nakonec ok.

                • tom_hampejz  

                  jj, člověk si pak zvykne a při nejhorším přehodí převodník za pár korun směrem, který potřebuje, pokud převody neodhadl správně. :)

      • tom_hampejz  

        Možná bych neměl řešit karbun/alu ale váha, kdy se dá dostat hodně dolu levněji https://www.cyklobazar.cz/…xd-par-1610g

        • oddie  

          Jo, na tvoji váhu Revolutiony, super nápad.

        • vpa007  

          Za mě dobrý, jen pořešit koncovky na QR a je to. I ten XD ořech je vpoho. ;-)

      • Carpathia  

        Jak starý máš ten rám Spyder Prowler? Já jsem ho bral loni přímo u Individual Bike a mám jiný rám než ty. Především mám vzadu pevnou osu 142×12, třmen zadní brzdy mám uvnitř zadní stavby a řadící lanka mám vnitřkem rámu.

        • tom_hampejz  

          Já ho mám z roku 2014, takže evidentně průběžně inovují. V té době oni a rb měli krátkou zadní stavbu, jinak to byla dost bída. Nicméně doporučuji si přeměřit, zda sedí velikosti. Já jak jsem se na tom konečně začal hýbat, tak se snažím odladit posed a furt mi něco nesedělo a najednou koukám, všechy velikosti odpovídají prostřední velikosti a rámová trubka odpovídá nejmenší velikosti – tedy –1,5cm :( Docela nasrání

          • tom_hampejz  

            hmm, a nebo jsem vůl a změnili i rozměry proti mému rámu, že :( Jdu zkusit hledat v historii

      • vpa007  

        Souhlas, nechal bych rám, který pro tebe má citovou hodnotu a podíval se na ty kola a převody. Možností je tu několik, sám jsi je i vypsal, tak to bude už jen na tobě. Jinak mám za sebou 11s i 12s na kazetě e*13 9–46 a rozdíl je jen v tom, jak malý/velký skoky jsou logicky mezi plackama… každopádně je to o penězích, jinak je to víceméně jenom pocitovka. A chválím za tabulku a fotky ;-)

    • tom_hampejz  

      Tak jelikož jsem židák, tak mi kalkulačka padla na decathlon xc900 a rozprodat staré kolo, něco přeházet (třeba slx brzdy, pláště, ergo gripy) a tady je taková malá kalkulace. Co vy na to?

      • Slavik  

        Crossmax kola: nová, jako FAKT ÚPLNĚ NOVÁ, stoji na KK 6200,– :-)

      • scortis  

        Když budeš pořizovat nová kola není lepší jit do MS a koupit třeba SLX/XT kazetu?

        • tom_hampejz  

          Věřím, že GX bude fungovat a váhově bude ok. Ale jako možnost prodat celé GX a přehodit je taky možnost

          • scortis  

            No já právě že jsem v jiném topicu četl že XT řadí o úroveň lépe než SRAM GX, Cenově a váhově je to skoro stejně.

            Sám mám 1×11 Shimano Deore CS-M5100, SLX RD-7100 (12s) s XT páčkou SL-M8000 a funguje to parádně a řadí okamžitě, seřízení asi 5 minut a fungovalo to narozdíl od Sunrace kazety, kde jsem to prostě nepřemluvil aby to fungovalo optimálně, ale ono se to dá pochopit, když člověk porovná profilování největších pastorků u Shimana a Sunrace. SRAM se mi právě zdá že to taky nemá moc profilované.

            Jediná nevýhoda je že ta Deore kazeta je fakt těžítko, ale XT váhově docela v pohodě.

            • tom_hampejz  

              Co jsem si hledal a četl, tak souhlas. Shimano všichni chválí více, ale GX už funguje, byť možná ne stejně a GX Sazka podporuje kazetu 10–52, což nižší modely neumí

              • scortis  

                Ale prý ta stará není na té velké kazetě úplně stoprocentní, tak já osobně bych spíš při takhle velké přestavbě už udělal všechno ať to je komplet jako celek 100% funkční.

                Případně prostě komplet novou stavbu a ušetříš spoustu starostí s prodejem nepotřebných komponent a můžeš si to udělat přesně podle sebe.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.