• pee.tr

    Je mi jasný, že jasnovidecký schopnosti tu asi moc lidí nemá, tak mi se stopro jistotou těžko odpovíte, ale třeba aspoň náznakem. ;-)

    Mám na kole přehazovačku Deore, je tam od koupě kola, tedy cca 7–8 tisíc km (odhad, letos to je 4500) a přibližně po obsolvování bordelu v Šumavském maratonu se začlo čím dál častěji vyskytovat to, že mi nechce řadit na větší pastorky. Resp přeřadí o jeden, až když ťuknu o dva a pak cvaknu jeden zpět. Dolu to řadí normálně a větší pastorky nahoru taky. Blbne to jen u malých cca 5–9 při řazení směrem k malým. Teď jsem dával jinej řetěz a dělá to furt. Měl jsem tam do včera HG53 (132,9) a teď tam vrátil HG73 (132,7) a dělá to furt. Kazeta má asi 3000km a při pohledu na některé pastorky myslím, že už by nověj řetěz nesnesla. Ale ta HG73 ten problém s řazením ještě před časem, kdy jsem ji sundaval, neměla.

    Tak dotazy zní: V čem může být zakopanej pes? V ojetý kazetě? v řetězu? ve vaklu přehazky (nevím kolik je normální, ale vůli má)? Ve vytahaným lanku? Možná že ve všem trochu (?)

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Prvně bych asi vyměnil bowden a řadící lanko a potom hazku seřídil na novo.

      Jinak by ještě mohla být ohlá patka.

      0 0
    • juli  

      Tys tady nedávno řešil ohnutou patku. Myslím, že je to jen logické pokračování problému + nečistota v bowdenech.

      Co přesně za deorko to je RD-M5XX-X ? Tipoval bych to na inverz.

      Jinak ten popis problému je dost zmatený viz:

      nechce řadit na větší pastorky

      Dolu to řadí normálně a větší pastorky nahoru taky

      Blbne to jen u malých cca 5–9 při řazení směrem k malým

      Tak, jak to tedy je?

      0 0
      • pee.tr  

        Máš recht samozřejmě. Psal jsem to během práce. Chtěl jsem napsat, že to blbne když řadím na lehčí převody ale jen u těch menších pastorků. Omlouvám se za zmatek.

        0 0
        • Joseph de Sax  

          já bych šel nejdříve ze všeho vykopat toho psa…je to nejlepší přítel člověka a neměl by se zakopávat jen tak, pro nic, za nic…

          0 0
      • pee.tr  

        A přesný typ nevím, páč netuším, jak to poznám (kde to je psaný). Ale lehčí převody řadím tahem lanka. Takže na bordel v bovdenech bych to viděl spíš kdyby to blblo při shazování na menší pastorky, kde by mohlo lanko při vracení o bordel zadrhávat. Tím netvrdím, že tam bordel bít nemůže.

        0 0
        • juli  

          Jo, takže klasická pružina.

          V každém případě doporučuju, změřit přípravkem, případně srovnat patku šaltru. Vyměnit lanko a bowdeny. Na místě bowdenů použít nějaký kvalitní zatěsněný systém, třeba Shimano. Mi se osvědčilo použít SIS bowden v metráži + koncovky s brčkem + natažení smršťovací bužírky na všechny holé části lanka + broušené lanko. To jako ekonomická varianta. Pochopitelně efektnější, nicméně stejně fungující je třeba Nokon

          0 0
          • pee.tr  

            Říkám si, že kdyby to bylo tou možná ohnutou patkou, dělalo by to už dřív a hlavně, když je ohnutá směrem ke kolu, mělo by to spíš přeřazovat dál, než že by to nepřeřadilo. Aspoň tak mi to přijde podle selského rozumu.

            0 0
            • Joseph de Sax  

              to bys pak musel posunout kazetu taky dál a sundat z ní největší pastorek, ať ti zakopaný pes neskočí do špic…

              0 0
            • pendergast  

              Tiež som mal ohnutú pätku smerom ku kolesu a mal som podobné problémy, dokonca sa mi samovoľne preraďovalo na ťažšie prevody, čiže reťaz skákala na menšie pastorky. A bez akýchkoľvek vonkajších vplyvov okrem jazdenia bez pádov sa to časom zhoršovalo.

              Ja by som rozhodne chybu začal hľadať tam.

              0 0
        • pee.tr  

          Sakra, nechápu, jak jsem moh napsat bÍt. To se mi snad ještě nestalo. :-D

          0 0
        • royal  

          Taky jsem mel zahumuseny bowdeny, a chovalo se to presne tak – radit „nahoru“ (t.j. na lehci prevody, tahme lanka) jsem musel o dve cvaknuti a jedno zpatky. Dolu „odrazovat“ slo krasne, takze tvoje teorie o zadrhavani o bordel pri vraceni lanka podle me neni pravdiva ;-).

          Celkove jsem mel o dost tvrdsi chod radici packy, po vymene bowdenu sly packy zase lehce a razeni bylo taky najednou presnejsi.

          Bowdeny jsem kvuli tomu neanalyzoval, ale moje teorie je ta ze se prodre ta silikonova trubicka v nich a lanko se tahem v ohybech bowdenu vtlacuje mezi zily toho bowdenu a tim se brzdi…

          0 0
    • Joseph de Sax  

      já bych to viděl v zakopaném psu…

      0 0
    • marapara  

      Pokud nebude ohlá patka, tak bych tipl bordel v bowdenu, který brzdí lanko. Hlavně poslední ohyb u přehazky je na to obzvlášť háklivý.

      0 0
    • Ostrawak  

      Vyměň bowdeny a dej vědět výsledek. Já je měnil před hodinou a výsledek u mně ok.

      0 0
      • Ostrawak  

        no a po dnešním blátivém závodu můžu čistit bowdeny znovu :)

        0 0
    • lidumil  

      Jj, vyměnit lanka, prachovky, bovdeny, koncovky, srovnat patku…

      0 0
    • ouzo  

      proč furt chcete akorát všeci měnit lanka a bowdeny? Však to stačí promazat a jede to… Případně to profouknout kompresorem…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.