• cactus987

    Zdravím,

    chtěl bych se zeptat, jestli je lepší koupit, nebo si nechat postavit MTB za 15k. V této cenové kategorii jsou ale skoro všechny kola rekreační a já bych preferoval co nevíce sportovní. Hodně lidí mi doporučilo Scalara.

    Popřípadě co si myslíte o těchto kolech:

    https://www.cyklonemcik.cz/…rce-29-deore

    https://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

    http://www.mojekolo.cz/…grey-yellow/#…

    Děkuji

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      A čo také si predstavuješ pod „sportovní“?

      0 0
    • plysovykozisek  

      Kolikáté téma o tom samém do 15 000Kč.

      0 0
      • cactus987  

        Není to tak, že bych bezhlavě psal dotaz. Pročetl jsem si řadu diskuzí na různých forech. A taky když si někdo kupuje kolo za 60k, tak asi už o kolech něco ví – většina je těch, co shánějí kolo za 15k protože se nevyznají a potřebují poradit

        0 0
    • palo7  

      tak jelikož jsi si vše přečetl, tak je ti jasné že ani najednom z tebou poslaných odkazů není sportovní kolo

      Jestli chceš opravdu něco lepšího, tak hledej bazar

      0 0
    • cactus987  

      Co třeba

      https://www.cyklobazar.cz/…63874/prodam

      https://www.cyklobazar.cz/…/164551/trek

      https://www.cyklobazar.cz/…58490/prodam

      Co jsem se díval tak to byly celkem dost drahé kola, ale nedokážu posoudit, jestli se vyplatí některé z nich koupit

      0 0
      • palo7  

        ten Author vypadá moc dobře, ale je to jen 26. Jestli to to nevadí, v dnešní době se o 26 na tvou výšku nedá mluvit jako o sportovním kole

        0 0
    • doubeq  

      Za 15k něco sportovnejšího novýho ať stavbu nebo hotový nepořídíš…koukám,že než jsem odeslal odpověď tak se kouk na bazar…

      0 0
    • JFtryall  

      Ja bych skladal az kolem 20K, tam uz neni moc kompromisu. Za 15 bych sel do bazaru. Jeste bych zkusil setrit. Je to pak hodne znat. Lepsi vidle, kola, plaste.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Zajímavou alternativou jsou bazarové stavby (ale narazí na malé velikosti rámů) s nějakou provizorní pevnou vidlicí a jinak dobrým osazením. Do těch by se vešel finančně, až by přišetřil, dal by i definitivní vidlici. Jak jsem psal výše, při 195 cm vybírat výhradně mezi 29" stroji.

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Z bazaru – kola 29" do 15 tisíc Kč:

      Author Instinct

      stavba RB , ale na 195 cm by měl mít XXL, bídné brzdy, zase pevná zadní osa …

      Kellys Gate 30 – bídné brzdy

      jetý Lapierre

      0 0
      • cactus987  

        A co třeba https://www.cyklobazar.cz/…zkova-stavba

        (Asi není tak dobré jako ty, které jste vybral Vy, ale bydlím v Praze a všechny jsou bohužel na druhé straně republiky)

        0 0
        • palo7  

          za tu cenu to postavíš úplně nové a je to jen 27,5

          0 0
          • cactus987  

            A myslíte, že by nějaký stavitel šel do stavby podobného kola za 15k? (má představa, nevím jestli správná je, že většina stavitelů má zájem o zakázky cca. až od 20k). Protože nejsem jinak schopný nikde najít sportovnější 29" s rámem okolo 21". Skoro všechny jsou rekreační a do toho se mi moc jít nechce. Většina lidí mě odkazuje na bazarová kola (˘Ö˘ Krab našel supr bazarová kola, ale můj handicap je, že bydlím v Praze a nevím, jak bych sem dopravoval kolo z Opavy), ale kdyby to šlo, tak bych preferoval nové/postavené, podobné např. tomuto https://www.cyklobazar.cz/…zkova-stavba

            0 0
            • scalar  

              Otázka je, co si představuješ pod pojmem „sportovní kolo“. To MRX, na které pořád odkazuješ, bych označil jako typické rekreační kolo.

              Jinak staviteli je jedno, jestli staví kolo za 15 nebo za 20 tis., teď ale budeš těžko hledat někoho, kdo má čas.

              0 0
              • cactus987  

                A co si myslíte o variantě – lepší rám a komponenty které se špatně/nedají vyměnit a ostatní komponenty levnější, základní a ty bych časem vyměnil za lepší

                0 0
                • Lister  

                  Možná si někteří poklepou na čelo, ale varianta slušný rám, slušné osazení a pevná vidlice by nemusela být špatná. Časem našetříš a vyměníš jeden komponent…

                  Sám jsem na pevné v terénu odjezdil hodně. Teď už bych to nedělal, ale ty jsi mladý, pružný a neopotřebovaný, takže rok to vydržíš.

                  0 0
              • cactus987  

                V okolí, kde jezdím nejsou žádné velké kopce a skákat s kolem po kamenech taky nebudu, takže z mého neznaleckého pohledu by se dalo ze začátku ušetřit např. na tlumičích…

                0 0
            • palo7  

              za 15 to bude úplný základ na nejlevnějším rámu a se základníma slušnýma komponentama. Rozhodně ne nic co by se dalo nazvat sportovnější za 15 postavit nelze :-(

              Kolo v pohodě převezeš v autě nebo ve vlaku

              0 0
              • Lister  

                Jenže sportovní nerovná se dobře osazené. IMHO za 15 tis postavíš stejně dobré sportovní kolo jako za 30, jen bude těžší.

                Naopak za 100 tis můžeš mí vynikající turistické kolo.

                0 0
                • palo7  

                  co pak bude na tom novém kole za 15 bude to sportovní? Dobrý (tuhý a lehký rám) asi ne, kola (tuhá, lehká) také ne, a osazení (přesné, lehké) ne :-(

                  za mně ta váha je pro sport důležitá (v rychlostním sportu jedna z nejdůležitějších) a potvrzuje to každý sport (cyklistika, moto, F1 apod.). Proto bych šel cestou bazaru kde bude aspoň dobrej rám a pak na bazaru pořešit kvalitní záplety. Zase máš pravdu že si každý pod pojmem ¨sportovní¨ možná představuje něco jiného :-)

                  0 0
                  • Lister  

                    Sportovní kolo je o posedu, geometrii.

                    V druhém sledu o pláštích a taky té váze.

                    Za 15 tis postaví moc hezké sportovní kolo na pevné vidlici na kterém nakope zadek většině cyklistů na strojích s několikanásobně větší cenou.

                    Nejsportovnější kolo, které jsme kdy měl, bylo to nejlevnější první MTB, co jsme si koupil – dlouhý pevný rám, pevná vidlice, nízký posed, dlouhý představec, rovná užší řidítka, semisliky. Vážilo to do 12 kg a jelo to jako blázen. Osazení Deore – sloužílo spolehlivě 10 let.

                    PS: čekám kdy vytáhnete nesmysly typu tuhost rámu a přenos síly přes kvalitní kliky a kola…

                    0 0
                  • JFtryall  

                    Nizka vaha nerovna se dobrej projev a funkce. Mnohem radsi bych volil dobre poskladane a odolne kolo, ktere ma 12kg nez 10kg se zasadni chybou v osazeni. Vaha te bizuterie- sedlovka, brzdy, sedlo atd. nema tak velky vliv na chovani kola jako vhodna geometrie, kvalitni citlive odpruzeni a dobry kola na bezdusich. Dulezity je taky hlidat jizdni odpory- loziska, retez, kladky, pedaly, stred, spravny tlak v pneu. Vsechno ma na dynamiku projevu docela velky vliv a jestli to kolo ma o kilo vic min nema takovy vliv. Hur se to taha do schodu to ano. :-)

                    0 0
                    • palo7  

                      Lister, JFtryall: souhlas a teď si počkám na to nové kolo v rozměru 29 v XLku které bude mít v ceně do 15.000 cca 12kg a dobrej tuhej rám se sportovní geometrií a dobrý kola na bezduších a ideálně na Deorku.

                      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Ještě jeden stroj odsud z bazaru: Scott Scale, sice lehce přes, ale podle popisku by měl mít vzduchovou Rebu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.