Cross 29" kde \- 25.000 s jinym osazenim

24 nepřečtených
  • jivo

    Zdravím,

    po 19 letech hodlam obmenit sveho stareho a spolehliveho Stratos 1999 . Po nekolika uvahach, protoze potrebuji univerzalni kolo jsem se rozhodl pro MTB 29 a predelat vymenou prevodniku a plastu na krosove kolo. Do sveho Stratose stejne vetsi ne 700×38 plaste nejdou a velikostne kolo vyhovuje. Protoze jsem trosku rozmazlenejsi a tezsi, chci vzduvovou vidlici a take jiz pevne osy a hlavne crossove prevody 48–38–28 nebo alespon 44–32–24. Jeste jsem dostal radu jen koupit 44 zub a prehazet to na 44–40–30 , coz vychazi ekonomicky nejlepe, kde 36\30 z „moderniho“ 10ti kolecka docela i nahradi 34\28 z osveceneho a dlouhospolehli­veho 8mi kolecka, ale 48\11 bude chybet a 44\11 nebude stejne to prave orechove a proc nevyuzit u jiz namontovaneho 10ti kolecka jeste vyssi a nizsi prevod.

    Vetsina prodejcu doporucuje Author Instict 29 (coz na rekreacni aste jezdeni staci) , ale nikdo neni ochoten zmenit v Praze osazeni. Pouze dokoupit dalsi sady a premontovat, takze 2× retez, 2× plaste , asi 2× vyplety, 2× kladka prehazovacky, mozna 2× ovladani razeni a mozna i 2× vyplety kola (univerzal je pro me sirka rafku dle Schwalbe katalogu 19).

    Jeste bylo doporuce Kellys 30, ktery je jiz ale vyprodan .

    Jedini ochotni byli v KrabCykles v Modranech, ale takto vybaveny Trek je jiz cenove o dosti a zbytecne vyse (splnuje pouze SuperFly ALU 5 a vyssi modely a obavam se, ze maji nedstandartni jen 142×12mm osu). Kolo je sice jen 2×10, ale jsou ochotni predelat na 3×10 s vymenou dilu a odkupem puvodnich. Dokonce daji na prani na vidlici jeden krouzek nad, takze ji ponechaji univeralnejsi.

    Resil nekdo podobny problem? Netrvam na tom Authoru, na znaccne nezalezi. Ale spise na slusnem kolu a hlavne ochotnemu a ke zmene kompnentu pristupnemu prodejci. Jiste to bude drazsi, ale na Cross holt MTB plast nedostanu (mozna 27,5, ale to jsou ji zi jine rafky) a proto tu 29"

    Author

    TREK

    0 0
    • scalar  

      Crossový trojpřevodník končící 48z. na většinu 29" rámů nedáš, drhnul by o širokou zadní stavbu.

      0 0
    • jivo  

      Zde jeste odkaz na doporucovany Kelly, ale holt jiz nejsou.

      Kellys Gate30

      0 0
    • Libas  

      Zkoušel jsi Cyklo Němčík?

      0 0
      • jivo  

        Nasel jsem Moravska Trebova a to zkusim az jako krajni moznot. Kdyz vezmu dopravu pro kolo, garancky apod, tak uz se to moc nevyplati. Bohuzel zrovna tmto smerem se vubec nepohybuji. Zatim zkousim jine regiony. Ale dik, predpoladam ze jsi me ji zjednou o tomto informoval.

        0 0
        • Deathwing  

          A co individualni stavba? mozna by to bylo jednodussi nez shanet seriovku + nekoho kdo ji predela

          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Podobná potřeba těžších převodů je tady evergreenem.

      [Jen pro Tvou informaci, používám trekové kolo 3×9, MTB 27,5" 2×10 a silniční 2×10. Na silničním mám největší převodník 50z, na trekovém 48z, na MTB 38z, na všech kolech nejmenší pastorek 11z. Celkem i na kolech dost jezdím, každoročně několik stovek hodin.] Jsem také rozmazlený a těžký, proto mám na MTB vzduchovou a na trekovém pevnou vidlici, na MTB navíc vzadu i vpředu pevnou osu.

      Cpát na 29" MTB krosové převodníky je podle mě holý nesmysl, leda, že bys do rámu dal úzké (až silniční) pláště a chtěl jet po rovinaté trase na průměrnou rychlost kolem 30 km/hod, pak by to možná dávalo smysl. Utáhnout na skororovině a ve skorobezvětří pár kilometrů i „jen“ 38×11 na MTB (a ještě k tomu 27,5") mi dává hodně zabrat a jedu při tom rychlostí >40 km/hod. Při klesáních pak přestávám šlapat někde cca kolem 54–56 km/hod.

      Na trekovém kole jezdím víc přes zimu, tam nejsou údaje pro Tebe relevantní. Ale jel jsem párkrát na manželčině silničním kole s převodníky 48/34 a ani tam jsem určitě nepoužíval nejmenší pastorky mimo sjezdy v rychlostech >50 km/hod.

      Viděl bych to na typickou diagnózu: šlapu pomalu, ale o to technicky hůř a větší silou, hlavně, že se (ne)nadřu.

      Použij standardní MTB trojpřevodník (třeba 44/32/22), bude bohatě stačit.

      „Desetikolečko“ dává šanci daleko lépe využít jezdcův výkon, snáze se trefí optimální převod, při dobré volbě velikosti převodníků ani nemusíš tak často řadit vepředu (na MTB mi to vychází tak, že všechny zpevněné povrchy v okolí jezdím – mimo sněhu – na velkou), ale o to lépe řadí vzadu. Musíš se ovšem oprostit od pověry o nekřížení řetězu.

      Poslední možností je konzultovat problém s podobně postiženými uživateli, popř. se samotným Číslovkou.

      0 0
      • va-bo  

        Souhlasím.

        Při převodu 48/11 by jela 29" při frekvenci 60 cca 36 km/hod. Při stejné frekvenci a převodu 44/11 to bude cca 33 km/hod. Frekvence 60 otáček/min není nic moc, takže by stačilo zvýšit frekvenci o 10% na 66 a už je tam rychlost 36 km/hod taky. Podle mne je i těch 44z zbytečně moc, ale pro jízdy po silnici, proč ne. Na 29" se dá jet 36 km/hod v pohodě i na převod 32/10.

        0 0
      • jivo  

        Ano, jezdim spise silove a pak vypnu a opet nez trvalou kadenci. S tim 48/11 mam na rovine rychlost kolem 24–28km/h a spolu se 48/13 jsou to asi nejpouzivanejsi prevody (ted s pritelkyni jezdime spise rovinky a nemohu ji nejak dostat do kopcu). Vetsinu kopcu slapu i na prevodnik 38, pouze opravdu dlouhe, tahle ci lesni na 28 a u te 28 ani ne se zadni 34. Z kopce jsem zkousel neco pres 60km/h, ale uz kolem 50km/h to neni pro me a rychlost nevyhledavam. Sam vim, ze mam drzet kadenci a resit to prevodoma, ale nejak se nechytlo. Obcasne denni vyjizdky jsou kolem 60–80km, ale s kolegou nebyl problem tech 80km po lesich a i neco pres 120km, tedy opravdu rekreacen. Proto hotl hledam k sobe neco podobneho co mam, ale bez toho omezeni sirky plaste co muj kross ma. Byl jsem s nim jak v lese, tak i na skalnatych turistickyvch cestav v Cechach neo zkousel i sjezd Alpske sjezdovky (nedoje, doslo lepeni na pneu (mel jsem 4 zaplaty) a pak jsem prave resil tu sirku).

        Ale i tak, na 29" MTB se tech 44–32–22 coz by asi stacilo nemontuje, pouze 40–30–22 a to by jiz bylo asi opravdu malo. Je i mozne, ze me tyto lehci prevody donuti k vetsi kadenci a tim i lepsimu stylu. Jinak kdyz jsme jeste jezdil pravidelne, vetsina vyletniku MTB nechapala, co jsem na svem cossu s neodpruzenou vidli projel. Ale dnes uz nedavam ani lehci cesty, ted jsem zapomnel rukavice a ruce malem upadly.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jezdit o něco nižší kadence problém není a každý nemusí točit hned 90+ ot./min.

          Ovšem jezdit na 48/11 rychlostí 26km/h na krosovém kole, tak to už je opravdu úlet. To je kadence 45ot./min…

          V tomhle případě by to opravdu chtělo nejprve něco udělat s tak nesmyslně nízkou kadencí. Jak píšu v první větě, není třeba hned začít jezdit supervysoké kadence, ale aspoň takových 60ot./min. by to na rovině chtělo.

          A při 60ot./min. pojedeš na 42/11 (nemusíš tam nechávat na 29 více osazované 40/30/22, ale můžeš dát 42/32/24) těsně přes 30km/h na trekových ne příliš širokých pláštích.

          0 0
        • Deathwing  

          Taky mam za sebou prechod z 53/11 na 26–27" crossu na 29" a nejdriv 38/11 coz jsem pocital ze nebude stacit, tak jsem velkou placku vymenil za 42.

          Pocital jsem s tim ze kadenci postupne naladim na vyssi frekvenci, zatim by mi vic pocitove sedela 44z (ani ne tak maximalni prevod jako spis posun vsech prevodu uprostred), ale i na 42/11 zvladam po silnici chvilema jet 38 km/h. Coz je rychlejc nez na starym kole a nemam problem ze bych neudejchal vetsi frekvenci jako driv.

          0 0
          • jivo  

            A resil jsi jen vymenou velkeho prevodniku, nebo celeho presmykace? Je jeste reseni koupit obyc a z 40–30–22 na 44–30–22 ale otazka je, zda to zvladne presmykac. Trosku se obavam aby to s ema uzkejma vsude cpanejma desitkama slapalo.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Pro každý konkrétní přesmykač se dá dohledat rozsah a limitní velikosti převodníků.

              0 0
            • Deathwing  

              Kolo mam v profilu, presmykac jsem nemenil, ciste jsem na klikach Deore FC-M615 38–24 vymenil velkou placku na 42 z trojplacky (s mensi upravou aby byly bliz k sobe, to by u zmeny z trojplacky na trojplacku nemelo vadit).

              Normalne desitkovy presmykace skok 14 zubu zvladaj (da se dohledat ve specifikacich), celkovej rozsah 22 zubu na trojplacce bude trochu pres, ale fungovat by to mohlo. Ja mam 2 placku 42 – 24 takze skok 18 zubu a radi to celkem v pohode i kdyz nahoru to chvilinku trva, ale nemusim radit vepredu tak casto. Konkretni presmyk je SLX FD-M671D6

              0 0
        •  

          jsi prostě „silový jezdec“ no! Já bych prostě takový převod při takové rychlosti neušlápl! Naučil jsem se na silnici tomu „zlozvyku“ frekvenčního šlapání 90 až 105 /min a do kopce držet alespoň 80ot/min (výška 187/váha 83)..

          ale proti gustu :-)

          ale převodníky se dají přece sehnat „na míru“ !

          0 0
        • JFtryall  

          Nevymyslej kraviny a normalne si dej 2×11 s 40–28 a klasickem rychlem 29×2.25 obuti. Na 48–11 jezdit po rovine je nesmysl a rychle se preuc aspon na 70 otacek. Zainvestuj do co nejlepsich zapletenych bezdusovych kol a plastu a uvidis, ze rychle na uzke gumy zapomenes. Mitas Zefyros, Schwalbe Thunder Burt, Conti Race King a nebo rovnou slicky G-One.

          0 0
    • va-bo  

      A co takový nějaký kočkopes ? Už sice neexistuje, ale zkouška byla funkční.

      va-bo

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.