• oskaros

    Zdravím, Rozhodli jsme se s mojí koupit kola. Říkám si, žádná velká věda, je jich dost, něco vybereme. Obě kolem 30.000,– , to by měla být hračka. Ale pak začnete brouzdat a hledat a zjistíte, že je to nadlidský úkol. V době, kdy jsem ještě neznal bike-forum.cz, jsem se rozhodl objednat nám kola, které se mi „zdály fajn“ ´. https://www.newbike.cz/…a-2017/d8503 Cena mne zaujala (klasický Čech – jak je něco ve slevě, potěší to), dále také vzduchová vidlice a celkový vzhled. Tak jsem hned objednal jedno mne a jedno přítelkyni. Kola došly, složil jsem je a jeli jsme se projet. I po zmáčknutí obou páček brzd, kolo stále jelo. Říkám si, asi špatně seřízené, ale hlavně vůbec nejelo, Člověk šlapal jak blázen na rovince a kolo nic, žádná setrvačnost. Kola jsem zabalil a poslal zpátky,

    Nyní jsem si pročetl bike-forum.cz a podle názorů zjistil, že nejlepší by bylo si kola nechat poskládat. Pak jsem narazil na stránku kola – Němčík a zaujaly mě ty komponenty, kterými jsou kola osazena. Máme to do Moravské Třebové 2h autem, tak tam asi zajedeme a něco snad vybereme, ale bez vyzkoušení už nic nekupuji.

    Hledáme nějaké cross kola na cyklostezky a lesní cesty. Já, výška 186cm a váha 65kg a přítelkyně 168cm a 70kg.

    Myslím, že vzduchová vidlice na crossu, pro mě, není důležitá, spíš jen výhoda. Zásadní pro nás je to, aby měla kola dobrou akceleraci a také setrvačnost,

    Budu rád za každou radu či tip na kolo. Děkuji.

    • ˘Ö˘ Krab  

      To, co chceš a popisuješ, splňují snad jen elektrokola.

      • Edis  

        asi tak :-) možná by bylo lepší více investovat do kola

    • JFtryall  

      Jedno za 30 nebo obe za 30? :-) jestli mas na jedno rozpocet 15 tisic, tak to bude jeste dost obycejne a stavba jeste tolik nedava smysl. Jestli chces mit plnohodnotnou funkci, tak se hlavne zamer na vzduchovou vidlici, lehke obuti a zapletena kola a alespon Shimano Deore osazeni, prumyslova loziska atd., ram v ramci rozpoctu. Urcite bych ve vyssich cenach bral 29 ram s vidlici a podle pouziti prizpusobil obuti.

    • oskaros  

      Takže mi chcete říct, že i když koupím jakékoliv kolo do 15k, dopadnu stejně jako s těmi Leader Foxy? Ušlapu se k smrti?

      Tu stavbu kola doporučovali jiní ve starších příspěvcích, proto jsem jí zmínil.

      I tak děkuji za názory. Hold mi nezbude nic jiného než jezdit po shopech a zkoušet.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Šlapat budeš muset i na kolech za 60 tisíc. Ta navíc budou mít v ceně nejspíš už lehké záplety, takže setrvačnost nula nula nic. Zase zrychlení formule 1. Ještě mě napadá časovkové kolo: zrychlení obstojné, setrvačnost také. Jen ta cena a pohodlí budou pokulhávat za očekáváním.

        Kup si jakékoliv trekové kolo okolo za 13 tisíc a vyměň na něm pláště za jiné (na to ty 2 tisíce, třeba Sch. One), pojede pocitově daleko lépe. Nauč se jezdit v nášlapech, další procenta. Najeď pár měsíců po sobě alespoň tu tisícovku kilometrů a pojede to skoro samo.

      • puka  

        Pořiď si silničku, fitness nebo gravel kolo.

        Nebo se podívej po bazarech.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Na kole z bazaru, fitness kole, silničce a gravelbiku se po rovině a do kopce šlapat nemusí? To jsou mi novinky!

          • puka  

            Ano, ale ne s takovým břemenem.

            • ˘Ö˘ Krab  

              Na novém kole s nepřetaženými kónusy a rozumně napnutými záplety udělají nepřefouknuté pláště (v malých rychlostech) úplně nejvíc.

        • fargo.  

          Dobrá rada nad zlato. :-)))

          • puka  

            Rád poradím. Hlavně pokud člověk chce z hovínka bonbónek. :)

    • oskaros  

      Hoši, přál bych si, aby jste se projeli na těch Leader Foxech, protože moje stará terenka, na které jezdím do práce, má lepší setrvačnost.

      Má někdo zkušenost s rámy Force, Scud, Maxbike, MRX? Táhnou mě u kol Němčík ty komponenty, co v té ceně +/- 15k nabízí.

      • oskaros  

        Ale cením si vašich rad. Děkuji.

      • puka  

        Ty rámy asi vyjdou na stejno. Většinou se drobně liší designem, geometrií, váhou.

      • SloM  

        Nerad kazím radost, ale u Němčíka pozor. Připadá mi, že dost často tam bývají ošizené některé komponenty. Typicky náboje, kotouče, kliky apod. Neříkám, že u všech kol.

    • YuraOlomouc  

      " I po zmáčknutí obou páček brzd, kolo stále jelo. "

      „Říkám si, asi špatně seřízené, ale hlavně vůbec nejelo, Člověk šlapal jak blázen na rovince a kolo nic, žádná setrvačnost. “

      „Zásadní pro nás je to, aby měla kola dobrou akceleraci a také setrvačnost,“

      Sem si poprskal monitor vole.. :D

    • Bubaaak  

      Bohužel odkaz, co si sem poslal mi nejde, takže není vidět co to mělo za brzdy, není vidět co to mělo za náboje ani pláště… takže se nedá moc odrazit.

      Ale podle jiného leadra za 15,5k kč, náboje formula neznám a nepůsobí na mě moc dobře, takže pokud to mělo konusy, mohlo to být přetažený a proto se kola netočila. Brzdy tektro, no, mohlo být zavzdušněno, nebo jen mastný kotouče. A pláště Schwalbe Tyrago KevlarGuard a ačkoliv tuhle firmu nevyhledávám, tak to nemuselo jet nejhůř (zázrak to není, ale jsou i horší, daleko horší pláště). Zbytek osazení na alivku, až na kliky na čytřhranu,

      Kolo to být špatný nemuselo, a těch 14,1kg je v téhle ceně normálních, jen to chtělo asi trochu prvotní péče a lepší záplety, ale i ty náboje by se dali seřídit aby to půl roku jezdilo…

      Stavbou toho moc nezachráníš, možná to co ušetříš na brzdách (kdybys dal Večka), tak bys mohl koupit lepší náboje, ale řekl bych že když se stavbou dostaneš pod 17, budeš rád :) A nikdo ti nezaručí, že budeš spokojen

    • oskaros  

      Nevíte někdo, kde bych našel nějaký slovník pojmů všeho, co se týče kola? komponenty atd. ? Abych se trochu vzdělal? :)

      • Bubaaak  

        Jak slovník pojmů? Spíš se zeptej co tě zajímá :)

        Je to moc široký pojem :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.