• Jirka Kanár Strnad

    Zdravím vás. Stále sedím nad výběrem kola. Cenový limit ideálně kolem 25 000,–. Jezdím silnici i přírodu. U silnice si chci užít i sjezdy, takže zuby minimálně 48/11, pokud budou výš (nyní 48/11 mám a bral bych ještě vyždímat větší rychlost, dokud se ještě nebojím). Mimo silnice, nejezdím extrémní sjezdy ani výšlapy, ale pokud najedu mimo silnici, jedu silově a natvrdo, zde bych preferoval vzduchovku se zdvihem 100mm, ovládání na řidítkách. Kvůli přesnosti řazení bych se rád dostal na SLX. Napadá vás něco? Zatím se nejvíc přiblížil Leader Fox Benton, s tím, že bych musel najít převodník aspoň na 48 zubů a přehodit pláště.A poněkud mám výhrady k prohýbaným řidítkám, které moc sportovně nepůsobí. Pokud vás něco napadá, budu rád za typy.

    Díky moc.

    Jirka

    0 0
    • Erknold  

      100 mm vidlice bude asi vzdy s bajkovejma klikama, ktere maji mene zoubku. Budes si pak muset akorat vymenit kliky a presmyk. Ty bajkove bys mohl dobre prodat.

      0 0
    • Venca991  

      Při takto specifických požadavcích oslovit místní stavitele např. scalar, Hnoj, majkee

      0 0
    • scalar  

      Crossové rámy jsou na vidlice se zdvihem 60 – 75mm, takže vidlice se zdvihem 100mm by narušila celkovou geometrii kola.

      Pokud chceš zdvih 100mm, tak 29er kolo na užších rychlejších pláštích s možností dát tam i horské pláště a jezdit v terénu nebo 27,5" kolo s 28" koly a crossovými plášti.

      0 0
      • Jirka Kanár Strnad  

        Právě u těch 29" narážím na to že převodníky jsou s málo zubu. Opravdu těch 48 je minimum. Mám je teď na kole a bral bych klidně i 52. Jak jsem výše uváděl, prohlížel jsem si GRAND CANYON AL 29 5.9, zde je slušné osazení, ale k výměně klik mě napsali, že není možná, že by se převodník dotýkal zadní stavby kola :(.

        0 0
        • Jirka Kanár Strnad  

          Teď mě zrazovali od vzduchovky u Leader Foxu Bentonu, že ta vzduchovka je nic moc.

          0 0
          • Jirka Kanár Strnad  

            Složené kolo by vyšlo nakolik?

            0 0
          • Venca991  

            Ano u toho leaderfoxu je to nejnižší řada vzduchové vidlice ,ale stačí a u toho leader foxu ti řekli že převodník půjde vyměnit ? Jinak kolo stavěné od stavitele ve většině případecch vychází levněji nebo max. stejnou cenu.

            0 0
            • Jirka Kanár Strnad  

              Leaderfox mě na dva maily zatím nereagoval. Stavitele bych přeci jen ze svého okolí, z břeclavska. Už jen kvůli řešení případných problémů. Pokud by za stejnou cenu bylo víc muziky, tím líp.

              0 0
              • Venca991  

                http://viagr-bikes.cz/ sice to není nejblíž tvému bydlišti, ale největší hrůza to není. zase tolik stavitelů neznám možná někdo jiný

                0 0
                • Martin  

                  s panem Viagrem Gromešem mám osobní zkušenosti, kupoval jsem od něj zapletená kola.

                  sympatický chlápek, ochotný, vstřícný po mailu i naživo. viděl jsem jeho dílnu, pěkná čistá… pár rozestavěných kol tam měl a vypadá to, že je nešulí…

                  pokud by tazatel nesehnal nikoho bližšho, pana Gromeše může zkusit.

                  a k velikosti převodníků, klasická B-F rada – nauč se šlapat :) a kup si 29" a osaď si ho tenčími plášti.

                  rozdíl mezi 42z a 48z zas není tak brutální ;)

                  0 0
                  • Jirka Kanár Strnad  

                    Našel jsem stavitele v Břeclavi. Tak uvidíme. Akorát mám strach, že cena bude vyšší než bych si přál. 25 000,– mám strop.

                    0 0
                    • michomin  

                      Je nějaký zásadní problém si při stavbě horského kola nechat dát krosové kliky, abys měl svůj oblíbený převodník 48 zubů?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Muze dojit ke kolizi prevodniku a zadni stavby.

                        0 0
                      • Jirka Kanár Strnad  

                        Bral bych i převodník na 52 zubů, ale nejsem si jist, zda je to v rozumné ceně reálné.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Obávám se, že to není reálné v žádné ceně. Když si vezmeš řetězovou linku a potřebnou šířku zadní stavby kvůli MTB plášťům, tak 52z bude nejspíš vždycky těžce přes. Schválně zkusím zlehka přiložit tento převodník na trekingový rám, jestli by nevešel tam.

                          0 0
                          • scalar  

                            Některé trekingové rámy poberou silniční kliky s převodníkem 50z., to mám vyzkoušené, ale 52z. už bude pro většinu moc. Jedině sehnat 52z. převodník na MTB kliky, tam by snad šance byla.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Nebo možná vzít kliky na Octalink osu a tu koupit delší. Ale to je krok o deset let zpátky a hlavně mimo řetězovou linku.

                              [Doporučení pro tazatele: méně snídat a šlapat o to rychleji. Na rychlosti po rovině >40 km/hod si koupit silniční raketu. ]

                              0 0
                              • Jirka Kanár Strnad  

                                Rovina pokud jsem na silnici a není proti mě vítr a jsou sály, tak si užívám kolem 45 km/hod. Ale hlavně mě jde o sjezdy silnic, kde nechci přijít o adrenalin, kdy se dostávám sem tam i k 70 km/hod. To prostě na 42 zubech nedám. Dostal jsem hodně rad, ať mám dvě kole, na silnici a na terén. Zas omezení, vyjíždím a určuji si směr jízdy, ale málokdy přesnou trasu, v podstatě je vyjímka, když celou trasu odjedu jen na silnici.

                                0 0
                                • michomin  

                                  Nedalo mi to a šel jsem se podívat na svou 29 – RB s původní stavbou bez návarku na přesmyk – a krosový kliky (48–36–26) bych tam s rezervou dal. Kluk má Cube, tam už by nešly, protože je rám širokej na docela tlustou gumu. Třeba by se našel vhodný rám MTB 29 na který by krosový kliky šly.

                                  Ty, se svými požadavky, totiž nemáš moc na výběr. Po silnici až 70, běžně 45, ostře v terénu se stovkovou vidlí a to všechno na jednom kole. Cyklokrosový kolo nebo něco na ten způsob (třeba RB se svým RX) by tomu významně vyhovovalo, ale není odpružené. Takže já to vidím na hledání MTB rámu, na který jdou krosový kliky. Přeji šťastný lov.

                                  0 0
                                  • scalar  

                                    Psal, že má vybraného stavitele, ten se mu jistě o výběr vhodného rámu postará.

                                    0 0
                                    • michomin  

                                      Nic jiného mu nezbývá.

                                      0 0
                                    • Jirka Kanár Strnad  

                                      Raději bych stavitele měl blízko, už kvůli řešení případné reklamace. Ale na druhou stranu, pokud bude bližší o víc jak 15% dražší než ostatní, určitě si to 2× rozmyslím.

                                      0 0
                                  • Jirka Kanár Strnad  

                                    Děkuji. Prostě mám požadavek na mix, na který je na trhu obrovská díra. Na druhou stranu asi není moc těch, kteří chtějí cross využívat všestranně spíš ve sportovní než v rekreační rovině.

                                    0 0
                                  • Jirka Kanár Strnad  

                                    Běžně 45 rozhodně ne :D. Ale jak říkám, pokud je aspoň trochu přízniví vítr v zádech....... tak se snažím… a užívám si.

                                    0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Přidávám si Tě do seznamu elite/pro_tour závodníků, které lze u nás potkat v maskování za rekreanty a hobíky.

                                  0 0
                                  • Mirec.K  

                                    Ja tiež neviem, ako to tí ľudia robia, v bezvetrí po rovine si užívajú v 45kmph…

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Musis si vhodne nastavit tachometr:)

                                      0 0
                                      • mr.ricardo  

                                        Lidi maj velky voci, stejne tak to bude s tema prevodnikama. Mozna by stacilo naucit se slapat rychleji nez 60rpm a problem bude vyresen. Trek nebo 29er s vidli 10cm a prevodama 52×11, myslim, ze bude prvni na svete.

                                        0 0
                                        • scalar  

                                          Těch 52z. je asi blbost, ale 26/36/48 a vzadu 11–40 by mohlo dát dost zajímavý rozsah převodů na silnici i do terénu, pokud to tedy někdo využije…

                                          0 0
                                          • Bafoon  

                                            jj, stavěl jsem to kamarádovi – rám RB CRR 290, navářka na smyk musela pryč (pobere jen 44z), krosové kliky, 3×10 (kazeta 11–36), pevná karbonka s pevnou osou.

                                            Kluk chrtí na silnici (průměry kolem 28km/h) a na XC s náma přehazuje gumy (Conti MKII a Xking). Já to kolo nechápu, on je spokojený.

                                            0 0
                    • Erknold  

                      to také záleží, co si k těm klikám všechno navymýšlíš :) Ale za 25k už se musí nechat poskládat slušné kolo.

                      0 0
    • Jirka Kanár Strnad  

      Tak tu mám sestavu kola. Pokud vás napadne, co by jste sestavili jinak, budu rád za vaše názory a návrhy řešení. Díky moc. Jirka.

      rám – SCUD 5SC

      vidlice – RS RECON SA, poplock

      kola – DEORE 615/ REMERX HURRY

      kliky – DEORE FCM 610 48–36–26 175mm

      brzdy – DEORE M615/ SLX 675

      kotouče – SMRT 54

      řazení – SLX 670 3×10

      přehazovačka – SLX 670 SGS 10sp

      přesmyk – SLX 670 3×10

      hlavové složení – RITCHEY PRO

      kazeta – HG 50 11–36

      řetěz – HG54

      sedlo – SELLE X1

      sedlovka, představec, řidítka – ZOOM

      gripy – SETLAZ GECKO

      pláště – KENDA SMALL BLOCK EIGHT 2.1

      0 0
      • nitraq  

        A to je za těch 25 tis.?

        0 0
        • Jirka Kanár Strnad  

          Ano.

          0 0
          • scalar  

            Jak jsi psal:„pokud bude o víc jak 15% dražší než ostatní, určitě si to 2× rozmyslím“, tak to je přesně ta situace.

            0 0
          • krosmen  

            To já bych si raději zajel pro kolo i do Tramtárie, když bude solidně osazený a stavitel bude mít dobrou pověst. Na takovým kole pak ani nebudeš mít co reklamovat..;-)

            0 0
          • nitraq  

            Pak to není nějak výhodná nabídka.

            0 0
      • Erknold  

        za 25 bych si tam představoval pevnější rám MRX, místo Scud. jinak co, prostě kolo no :) Za ty peníze nemůžeš čekat nějaký velký průšvih :)

        0 0
      • Evilcleaner  

        asi bych to tu neměl psát, ale doporučil bych ti si sehnat ještě nějaké oponentní nabídky, asi budeš překvapen.

        0 0
      • michomin  

        Jestli jseš s tou sestavou za ty peníze spokojenej, tak je to v pořádku a nepotřebuješ souhlas BF. To bude asi těžší kolo, ne?

        0 0
      • krosmen  

        Je tu ještě lepší možnost, že si komponenty namyslíš sám a pak se ho zeptáš, jestli je schopen Ti to za tu cenu postavit. Alespoň já jsem to tak kdysi udělal.

        0 0
      • oddie  

        Hm, napadne, asi bych jinak sestavil skoro všechno… Teda, řazení, přehazku a přesmyk bych asi nechal :)

        0 0
    • Jirka Kanár Strnad  

      Poprosím ještě o jednu radu. Nakonec jsem vybral rám http://www.profilshop.cz/…5-cerno-bily

      Bohužel jsou v 21" vyprodané. Napadá vás kvalitativně i designově podobný? Jako podklad upřednostňuji antracitovou až černou matnou barvu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.