poměr váha kola/výdrž kola, aneb dotaz kafky

17 nepřečtených
  • dancing dog

    Ahoj, zase 1 dotaz neznalce- Chtěl sem se optat zkušených- koresponduje váha kola- především rám + ráfků s větší výdrží kola- myslím tím toleranci zátěže- váhy jezdce. Např. zda tato dema s al rámem a remerxama ráfkama a celkovou hmotností něco přes 10kg unese víc než kolo při podobné výbavě kolem 9kg nebo i pod 9kg… nebo to je jen prostě horší materiál, či technologie, která při výší váze bajku unese stejně jako kvalitnější výrobky? Sem žel těžkej, tak řeším takový pro většinu z vás nedůležitý věci..ta dema by se mi ostatně docela líbila, co byste jí říkali Vy jako na kolo pro okolocenta? …zatím ale jen hypotetický dotaz..

    url:http://www.super-nakup.cz/…ventto-2007/

    Ty remerxy- slyšel sem, že vydrží hodně, je to fakt?

    Za reakce díky

    0 0
    • kubad  

      nedá se to takhle říct, že těžší kolo víc vydrží většinou je to naopak čím těžší tím horší materiál.

      0 0
      • dancing dog  

        No vo to mi právě jde, myslíš že je to právě tento případ?

        0 0
      • Pedro RB  

        Ještě bych upřesnil, že do určité hranice máš pravdu. Když to přeženu tak low-end dělají z bláta a aby nezvyšovali náklady na vývoj složitým počítáním, tak to radši předimenzují. Na trochu dražší věci se hledají kvalitnější materiály (slitiny s lepšími vlastnostmi) které umožní použít méně materiálu a odlehčit bez omezení životnosti. Ale od určité hranice (třeba u sad Ultegra, XT) už se výš hlavně odebírá materiál na úkor životnosti (kromě nesporných vylepšení jako ložiska, přesnost výroby) U rámů a ráfků je to těžké posoudit.

        Ta Dema vypadá robustně, ale nikdo ti neřekne, že se budeš tahat s kilem hliníku navíc úplně zbytečně, nebo že ti taky praskne po cca 3 letech jako lehké al. rámy..Jestli se ti líbí a nechceš do silničky moc investovat tak ji zkus (nebo prohlédni bazary) a když tě to chytne tak máš velký prostor pro tuning (např. druhá lehčí kola a když se neosvědčí tak vrátit tahle poctivá)

        0 0
        • dancing dog  

          No sem žel těžkej, nejde mi o váhu kola, 1–3 kg navíc mě nezabije + ptátm se jen tak informačně- sem ted bez bajku, starej je v prodeji, na novym eště nemám vidlici, takže sem zahájil sezonu na crossu a během toho mě zase nějak chytl asfalt- mam starou dobrou ocelovou silničku Forta, kt. mě uveze a zase sem jí po letech vytáh, ale pro případ, že mě to nepustí sonduju, co a jak…přesně jak píšeš, jde mi o to, aby případný kilo rámu navíc nebylo zbytečný= aby to  ta vyšší hmotnost fakt znamenal vyšší výdrž…alloy 6061 je ta Dema, to by měla bejt „standartní“ slitina, ne úplný bláto, ale kdo ví..?!

          0 0
          • Pedro RB  

            Taky jsem na silnici pořádně začínal na Fortu (můj soušasný zimák v profilu) pak přišel lehčí, ale pořád ocelový Fort z mat. Zona (ne Zonal – to je hliník) a kromě jiného čísla na váze a pak kroucení při jízdě jsem nepozoroval rozdíl. Proto ta výměna už v éře za kombinaci al/karbon a zatím dobrý. Takže podle mě 0,5 kg na rámu při jízdě do kopce nepoznáš, zato menší tuhost určitě. Ostatní odlehčené komponenty by trpěly jen na nerovnostech a při tvrdém závodním nasazení.

            Kola (přední a zadní jsou kapitola sama pro sebe. Od běžných výpletů (trošku těžší, neatraktivní, pohodlné, bezporuchové) jsem přešel na sezy Shimano WR55O, ale praskaly dráty, tvrdé-nepohodlné) tak jsem připlatil za Ksyria a ono to bylo hodně podobné (jen ta menší váha a akcelerace je super) Tak jsem naplet 28 drátů 2–1,5–2 vše DT a jsem spokojen..

            0 0
            • dancing dog  

              Mám fort Gara,myslím nebo tak nějak na Sh 800 ultegře 8kolečko + ráfky campa snad 5 cm vysoký, kupoval sem to z 2. ruky právě kůli mý váze-je to držák, tuhost dobrá + nemusel sem ani 1× centrovat, jenom ted mam o něj zájemce, tak zvažuju, zda ho neprodat..asi si ho nechám na ty občasný večerní vyjíždky,jen vyměnim historický sedlo…stejně mě to /asfalt/ asi zase pustí, až si konečně budu schopnej zajet pro duroluxe na to nově pořízený RBčko, a zprovozním to…jentak se ptám, kdyby náhodou, ale novou silničku teď asi realisovat nebudu, ale jeden nikdy neví…ptám se i pro poučení…

              0 0
    • Blabas  

      přemýšlel bych o tom asi takhle: Při stejné ceně bude těžší kolo mít lepší tzv. Endurance neboli výdrž. Není to ale pravidlem.

      0 0
      • dancing dog  

        no, taky mě to napadlo..třeba při podobnym osazení je todle GT při podobný ceně o kilo lehčí- at je jádro pudla, lepší materiál co vydrží stejně, nebo méně stejnýho materiálu a tudíž menší výdrž?

        url:http://www.super-nakup.cz/…ries-3-2008/

        0 0
        • Pedro RB  

          Pochybuju, že u stejný velikosti bude v téhle třídě rozdíl ve váze hliníkových rámů víc jak 0,5 kg (typuju váhu 1,5 až 2kg) takže ten zbytek bude jinde. Možná pár set gramů na vidlici, ale spíš bych tipoval, že u kol a komponentů známých výrobců se udávaná hmotnost víc vylepšuje než u značek kterým o image závdních raket tolik nejde (Dema)

          0 0
          • dancing dog  

            jojo, vidíš, taky fakt…tady bude asi i znatelnej rozdíl v těch ráfcích…

            0 0
          • dancing dog  

            OT:Už sem ti to myslim 1× psal, stačí se podívat na Tvou charakteristiku a je jasný odkud jsi .-)

            měl sem v Poděbradech příbuzný, dost sem tam jezdil, poslední teta umřela před rokem, bydlela v tom baráku u parku, jak ho občas ukazujou v Ordinaci v růžové zahradě…když žila, tak sem k ní občas zajel a každoročně aspoň 1× vyjel na Oškobrh- u nás bys o něj ani okem nezavadil, u Vás dominanta kraje…zdravím do Poděbrad a díky za názory

            dog

            0 0
            • Pedro RB  

              Jo, zahlíd jsem kdysi tvůj komentář na svoji adresu ale vzhledem k časovému odstupu jsem nereagoval.. Je pravda, že Oškobrh je nejbližší kopeček (pod 10km od nás) ale jen o malinko dál je to s kopečkama už lepší ( netak převýšením nebo strmostí, ale je jich víc za sebou a nejsou tak osamělý jako Oškobrh). Jezdím teď skoro pořád na sever (Český ráj) nebo na jih (Posázaví). Být tu v okolí lesy a aspoň nějaký terény tak taky jezdím hlavně na biku a silničku mám jako doplněk. Plně tě chápu a kombinaci RB+vidle od Milana chválím (jako bývalý jezdec RB Fun Ful a současný majitel upravené Reby) Jestli sem někdy pojedeš s kolem tak dej vědět a ukážu ti i jiné dominanty kraje!:-)

              0 0
              • dancing dog  

                O.K., žel už vlastně už s Poděbradama nemám žádný spojení, ale kdo ví…díky za nabídku, třeba se zadaří..jezdil a chodil sem tam dost..soutok s Cidlinou, Libice, Nymburk…různy oseky…taky sem to jednou vzal přes bečváry a Kouřim až na Sázavu a vracel se až moc za tmy…jo, to byly dobrý časy…na toho fulla monstera se moc těšim, jen mi života běh už přes měsíc nedovoluje k Milanovi zajet..snad do 2. týdnů…

                Tak se měj, a pozdravuj u Vás na náměstí, krále Jiřího, podle mě jednoho z největších Čechů…

                0 0
    • dancing dog  

      Ahoj, ještě náhodou nějakej názor na toto od někoho, kdo taky musí takovej krásnej den hnít v práci nebo někde jinde v baráku…?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj, taky trcim v baraku (statnice jsou svina).

        Se silnickama nemam lautr zadnou zkusenost, muzu prihodit jen postrehy od biku..

        Mel jsem Superior 929 – ram tezky jak krava, urval jsem zadni stavbu po roce a pul (ve svaru). Blbe svarenemu ramu pevnost trubek evidentne nepomuze :) Jo musim rict, ze ram vyreklamovali a vymenili.

        Na druhou stranu to urcite plati smerem extra lehky ram → nizsi vydrz. Dokonce uz jsem videl i udavat u zavodnich ramu maximalni nosnost, maximalni nosnost na nosici, …

        0 0
        • dancing dog  

          díky za reakci..státnice sou děsnejvopruz,kdysi sem jich dělal 5, 2 z nich ostrý jak prase..tak ať ti to dobře dopadne, dvojku neber! držím palce…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.