• Lukster

    Zdravím! Rupnul mi MTB alu rám a hledám náhradu. Celopéro nechci, zatím má pro mě spíš nevýhody než výhody. Přemýšlím asi takto – buď RB CRR – je to hliník, ale levný, takže OK – zbylé peníze do budoucího upgradu. Nebo Van Nicholas Zion – je to titan (což jsem vždycky chtěl), ale dražší (na druhou stranu má doživotní záruku). Anebo nějaký karbonový rám od známé firmy, ať jsou jisté vlastnosti a kvalita – btw. mátě někdo karbonový rám, který je pohodlný? Je to např. Giant XTC, Merida, …? Cenu bych viděl kolem 20tis. za rám. Bohužel Scotty, které se mi moc líbí, tak ty stojí v karbonu nehorázně moc. Díky za postřehy!

    0 0
    • Smazaný účet  

      zion

      0 0
    • Azmir  

      Ty carbec scotty se poslední dobou hodně často vyskytovaly na bazaru a bývali za slušnou cenu a téměř nebo vůbec nejeté, zkus se na ty bazary taky kouknout, třeba budeš mít štěstí ;-)

      0 0
    • JSt  

      to si musis rict, co po kolu chces. alu je levnejsi alternativa karbonu. titan je jinde a vzdyckys ho chtel. ;-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        proto jsem psal Zion…stejně ho podvědomě chce a když koupí cokoliv jinýho, bude ho to v koutku duše užírat

        když koupí Ziona, bude happy :-)

        0 0
    • Georrge  

      něco jako pohodlný HT neexistuje :)

      0 0
      • spešl  

        Tak to bych se hádal …;-) Měl jsem Giant XTC Advanced a to byl velmi pohodlný pevňák. A taky lehký a rychlý, můžu vřele doporučit.

        0 0
      • maajkee  

        Asi tak, mnohem větší rozdíl v pohodlnosti udělají různé pláště a tlaky v nich.

        0 0
      • winter78  

        A rýchly full takisto nenájdeš ;-).

        0 0
        • maajkee  

          To už je blbost :)

          0 0
          • Georrge  

            tak určitě bude chrtí HT rychlejší než AM full, jednak bude mít lehčí a rychlejší gumy, a taky agresivní posed. Já si ale nějakého zpomalení při přechodu z HT (11,7kg) na fulla (13,2kg) vzásadě nevšim… jen když chci valit po asfaltu tak mi trochu chybí chrtější geo, ale z té mě bolely záda takže bych ji stejně nemoh jezdit.

            Jinými slovy – výkon který žere samotné odpružení fullů je v drtivé většině případů zanedbatelný. Pokud teda někdo nešlape jak do zelí.

            0 0
            • Lukster  

              No, já si půjčil na vyzkoušení RB IQ a zjistil jsem, že na celoodpružené ještě mám čas – je to sice ultra pohodlné, hlavně teda na rozbitých rovinkách a kopcích, ve techničtějších sjezdech je to s hardtailem tak nastejno, stejně vždycky musím vstát pro lepší kontrolu a tak… Měl jsem už Geniuse od Scotta, takže zkušenosti s celopérem mám, právě proto ještě zůstanu u pevňáka…

              0 0
              • Smazaný účet  

                predstava ze na fullu muzes sedet i v technickem useku jako pecka je ponekud zcestna…;)

                0 0
                • Lukster  

                  však jsem psal, že v techničtějších sjezdech musíš vstát i na fullu, že je to pak srovnatelné s hardtailem…

                  0 0
                  • gallardo  

                    :D :D :D to vazne neni

                    0 0
                    • gallardo  

                      jen abych to trochu rozved, proste na fullu at sedis nebo stojis, mas prave v tech technickejch usecich trakci zadniho kola vzdycky lepsi

                      0 0
                • Georrge  

                  ale jo, můžeš :) pokud to teda není moc prudce z kopce, to pak samo musíš trochu dozadu s těžištěm…

                  0 0
      • DaSnail  

        prej napr rámy b.mrázka nejsú uplne kostitrasy

        0 0
        • Evilcleaner  

          no není to prej, ale skutečně tomu tak je. nicméně, váha většinou překračuje 2kg, cena ca. 10k není taky zrovna nejnižší, ale zase si člověk může poručit svojí geo, svůj design a každopádně získá docela vzácný kus české rámařiny.

          0 0
      • scalar  

        Ono je otázka, co se skrývá pod slovem „pohodlný“. Pro někoho to je odfiltrování menších rázů a pro někoho možnost jet v sedle v jakémkoliv terénu :-)

        Obecně spojení hrdtail-hliník-pohodlí ber spíše jako marketingové řeči, konstruktéři rámů tady nemají velký prostor (složení slitin, profilace trubek, geometrie rámů) ke zvýšení pohodlnosti rámu aniž by došlo ke snížení pevnosti, tuhosti. Myslím to ve srovnání s karbonem, tam je tento prostor podstatně větší. Proto i většina výrobců na vývoj u hliníkových rámu rezignovala (dělá pořád stejné nebo nakupuje katalogové na Taiwanu).

        Samostatnou kapitolou je titan, tady si ale musíš projít dlouhým vývojem, abys věděl, proč ho chceš :-)

        0 0
      • pelhrimov  

        Určitě existuje, pohodlnost HT se totiž měří jen srovnáním s jiným kolem. Pohodlné podle mne znamená toto: Geometrie rámu musí vyhovovat majiteli kola, nízká hmotnost, pohodlí při jízdě ovlivní objem plášťů a dobře dávkovatelné účinné brzdy. Jestli je rám ze slitiny hliníku nebo jiného materiálu je jedno, protože ten přínos už je zanedbatelný.

        0 0
        • scalar  

          Tématem není pohodlné kolo, ale pohodlný rám…

          Kolik jsi toho najel např. na titanové slitině, že můžeš srovnávat?

          0 0
        • JakeF  

          Nesmysl, výměnu za karbon rám při stejným osazení jsem na pohodlí poznal dost výrazně… Navíc ani při dlouhejch jízdách mě nezačínaj bolet záda.

          0 0
          • nox159  

            kdyz jste tu, jak to vlastne dopadlo s tim ze pelhrimov chtel frajerum zavodnikum pujcovat kola pod 8kg a davat provize za bedny a dobre umisteni :D uz mas jeho kolo a nejake penize? :D

            0 0
            • JakeF  

              Nevím, nějak z toho sešlo, ale teď bych to bral všema deseti :).

              0 0
              • nox159  

                tak kdyz je tu tak se muze vyjadrit ;-)

                0 0
              • pelhrimov  

                Tak to jsi mi nahrál na smeč. Zrovna včera jsem svoji plečku půjčoval, paradoxně na silniční časovku. Byly to nejširší gumy (RK 2.2) mezi žiletkami a umístění na bedně:) Kola jsem nakonec nestavěl, ale v Jihlavě se jede o víkendu 24h, pro Vás dva je to ideální trať, je tam několik pasáží, které „silničáři“ nedávají (schody, prudké výjezdy, vracečky ve svahu). Zatím se do té mladší „elitní“ kategorie předem nikdo z obvyklých medailistů nepřihlásil (tím myslím několik chrtů s příjmením na „B“), asi je vyděsili přihlášení rakváči, takže pokud chcete jet, tak Vás přihlásím.

                0 0
                • nox159  

                  ja bych si rad zkusil tedka na Petyšu tak 8kg HT nebo 9kg fula velikost 52cm idelne spis kratsi geometrie :)

                  0 0
                  • pelhrimov  

                    Ty jsi prominutím hloupý až to bolí. Ty jsi si to podělal hned na začátku, ve 21:45 pošleš mail a druhý den v 7 ráno v práci se dozvím na fóru, že jsem blbec, který neumí okamžitě reagovat. Také Ti to tady myslím jeden závodník (asi Beeda) hned vysvětlil. Jsi neskutečný vůl. Na druhou stranu já jsem také vůl, že se snižuji k tomu, abych na Tebe reagoval.

                    0 0
                    • nox159  

                      o ničem nevim a mail si nepomatuju ze bych posilal… nespletl ses :)

                      jinak co ja vim tak si tu mel plne usta řeči coby kdyby…

                      to ze tady tak vystupuju ja je druha vec ale treba z toho jednou vyrostu :) ( na BF se chodim bavit )

                      0 0
                    • nox159  

                      jeste k tomu mailiku tedka jsem hledal jestli jsem ti neco nekdy nahodou neposilal a o nicem nevim nic jsem nenansel a mail v profilu nemas… takze nemam podle seho hledat…

                      co jsem psal tak jedine nekomu jinemu, jak tu neco placal ze bude lidi sponzorovat ( nejaky tym co bude mit cleny po cele republice… s tim jsem se tu pohadal protoze mi prislo ze jsou to jen kecy… a z toho co ja vim nic nebylo…)

                      ( pokud tady nemas 2 nicky tak si myslim ze jsme si po mailu nikdy nepsali…)

                      0 0
                • JakeF  

                  Nebavili jsme se původně o maratonech? Ze 24ky bych byl na závody oddělanej tak měsíc… Navíc to je právě proti termínu Mostu, kde už jsem přihlášenej. Škoda, no… Jsem se moh jeden závod cejtit jako profík na fasovaným kole :D.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    záleží v jaké kat a jak tu 24h jedeš.

                    po solu na bednu jsi vykašenej o tom žádná, ale po 2lehce nebo 4kaše jsi další víkend fit

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jasný, já mluvil o sólu… Tu 4ku bych fakt klidně jel, nebejt Mostu.

                      0 0
      • fousac  

        tak… a hlinikovy uz tuplem ne… no a RB uz vubec…

        0 0
        • Vilém  

          Ale jo, duralovej Mrazek v tomto prekonava jakoukoli ocel. Ale ma to i sve proti.

          0 0
        • Lukster  

          Proč ne hliníkový rám a už tuplem ne RB? RB je cenově hodně nízko a všude se na něj píšou dobré recenze, tak co je špatně? Že by mělo RB dobré zákulisní vztahy, hlavně ve Velu, kde jejich rámy neuvěřitelně chválí???

          0 0
          • fousac  

            spatny urcite neni, ale sileny kostitrasy…

            0 0
            • Lukster  

              tak proč jsou na webu recenze, kde ten RB CRR vychvalují mj. za pohodlí… Je mi jasné, že se hliník nemůže rovnat titanu, popř. lepším karbonům, ale jde o pohodlnost v rámci hliníku. Já měl dosud Sintesi 812 a bylo to celkem ok…

              0 0
              • Zlatka  

                Přece vždy záleží zda je zvolena správná geometrie, zda sedlovka má možnost pružit, lyžiny sedla a zda je zvoleno vhodné sedlo a pak samozřejmě vidlice. Přijde mi, že pokud není toto splněno, nelze hodnotit rám co do pohodlí, protože většina z nich prakticky nepruží, jsou tvrdé. Ale můžou se najít vyjímky se speciálními zadními stavby typu Duratec. Ale tady se asi zřejmě jedná spíše o výše money nebo se mýlím ? protože proč brát hlínu, když na pružení je tu ve slušné nabídce dávno carbon.

                0 0
                • Zlatka  

                  Pak také hodně vemou pláště a především na jaké tlaky se jezdí.

                  0 0
                • Lukster  

                  jasně souhlas… Samozřejmě jde i o peníze – hned bych bral Scott v karbonu, ale dát za něj takové prachy, to fakt ne. A jít do koupě z webu odněkud ze zahraničí, to bych už podruhé neriskoval – zejména u karbonu člověk nikdy neví co je to zač – může to být nějaká kvalita B, zkušební rám, předsériový apod… A kupovat noname karbon může být taky risk – ten rám může být klidně hodně nepohodlný, o geometrii nemluvě.

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Přesně, třeba si uvědomit, že dobrá polovina dnešní produkce tzv. karbonu je na tom stejně – vůbec nepruží, naopak i hodně jich praská, pak je třeba si uvědomit váhu jezdce a styl jízdy na HT.

                    0 0
            • marapara  

              Nemáš pravdu. Jel jsi na CRRku někdy vůbec, že tady píšeš takové bludy?

              RB CRR jezdím rok a překvapilo mě, jak je to na HT pohodlný rám. Samozřejmě full to není nebo karbon, takže nelze od něj tyhle vlastnosti očekávat, ale předtím jsem jezdit GT Zaskar a to byl echt tvrdý rám, který přenášel vše do těla. Když mi rupnul, tak jsem komponenty přeskládal na RB CRR a doslova jsem byl mile překvapen pohodlím. Není prostě cítit každý kamínek a nerovnost jako u Zaskara, ale rám, i když je hliníkový celkem slušně absorbuje rázy.

              0 0
              • JSt  

                pises to naprosto spravne. karbon to neni, tedy v porovnani s karbonovym ramem se nemuze jednat o pohodlne ht. tecka. ;-)

                0 0
          • Vilém  

            V nazvu vlakna jsi psal o pohodlnem ramu, coz hlinik uz z principu nebude a to RB je solidni kostitras.

            0 0
            • Lukster  

              máš osobní zkušenost s tím RB?

              0 0
              • Vilém  

                Konkretne s CRR ne, ale na par kolech z jejich produkce jsem se svezl.

                0 0
                • Lukster  

                  no a co Mrázek, vidím, že ho máš (popř. jsi měl)?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mam jednoho, druhyho jezdi pritelkyne. Jak jsem psal vyse, ani ocelove ramy se mu v tomto smeru nemuzou rovnat. Je to dane jeho konstrukci (prohle trubky, hodne polozena sedlova).

                    Diky polozene sedlove trubce je slozitejsi vybrat spravnou velikost.

                    Ale jak uz tu taky nekdo psal, to vse je vykoupeno vyssi vahou, pres 2kg a designem, ktery ne kazdeho zaujme.

                    0 0
    • pelhrimov  

      Malá poznámka k doživotní záruce jakéhokoliv výrobku: Doživotní záruka NEPLATÍ do konce života majitele, ale jen po dobu životnosti daného výrobku. Velice záleží na tom na jakou dobu je tato životnost nastavena. Životnost je nastavena buď drobným písmem přímo v záručních podmínkách nebo k jejímu nastavení dojde budoucí obchodní politikou výrobce.

      0 0
      • Lister  

        Většinou je záruka stejně ukončena dříve přechodem k novému majiteli, jen málokterá firma poskytuje prodlouženou záruku pro všechny majitele svého produktu.

        Ale samozřejmě pokud je člověk první majitel, tak ho tohle zajímat nemusí a pak platí bez výhrad to, cos napsal.

        0 0
        • Lukster  

          no, Van Nicholas umožňuje v případě prodeje rámu jeho poslání k nim ke kontrole za 125 EUR a oni pak dají doživotní záruku na něj i dalšímu majiteli. A pokud člověk ten rám zbourá jeho vinou, tzn. nevztahuje se na to záruka, tak je tam možnost koupit nový rám za 50%, což je taky cool…

          0 0
      • DaSnail  

        to ale neni pravda. existujú výrobcovia, ktorí poskytujú na výrobok doživotnú záruku do konca života majitela. a nemusí to byt ani prvý majitel.

        0 0
    • šimlos  

      Zion – vždycky jsi ho přeci chtěl :-)

      0 0
      • Lukster  

        jj, titan chci už delší dobu, ale na druhou stranu pozná člověk až tolik rozdíl oproti hliníku? Všude se píše, že jo, ale jak je to ve skutečnosti.

        Všichni na B-F chválí RB CRR, že je supr pohodlné, je to opravdu tak? Asi ano vzhledem k materiálu a ceně…

        Snem je určitě titan, ale rozdíl v ceně je 16tis Kč, za což by bylo hooodně věcí… Je mi jasné, že nelze až tolik srovnávat cenu titanu a hliníku, navíc když ten titan je za pěknou cenu, ve kterou jsem ještě nedávno ani nedoufal… Teď babo raď, teda spíš, teď B-F raď…

        0 0
        • Lukster  

          Jo a lidi, co alu rám Trek 8500? Jezdíte ho někdo? Jak na tom je? Mé první MTB kolo by právě Trek – 8000, hliník lepený do spojek, tak mě k Treku váže trošku nostalgie :-)

          0 0
        • marYn  

          Titan poznat je. když jsem na něj přesedlal, tak jsem nepoznal rozdíl, teď po 2 letech jsem přesedlal zpět na alu (kvůli pádu a poškození ti rámu) a rozdíl byl jak prase. kostitřas :-) dá se to kompenzovat karbonovou sedlovkou a řidítky, ale poznat to je.

          každopádně kdo chce pohodlí, tak asi není jiné cesty, než full

          0 0
      • Lukster  

        A nevíte někdo, kde sehnat titanový rám ještě levněji než Van Nicholas? Kdysi jsem měl odkaz na nějaké ruské stránky, ale už ho bohužel nemám… :-(

        0 0
        • Vilém  

          Cinani jsou levnejsi. Daji se koupit ramy ze stejne fabriky jako VN. Koukni na ebay, pripadne alibaba ap.

          0 0
        • Smazaný účet  

          xiang je ta fabrika

          0 0
        • marYn  

          právě ten VN je levnej. ještě levnější noname bych nevzal z důvodu nejistoty při dodržení postupů při svařování a taky podle oka spousta noname rámů má geometrii podle oceláků a podobně. problém je, že na specifický materiál je potřeba odpovídající geo, aby se využily maximálně vlastnosti a minimalizovala nutná váha.

          VN má aspoň na rámech svoji značku (i když se taky vaří v asii), tak tam dává jistou záruku kontroly materiálu atd.

          0 0
    • VLAN  

      Cannondale Flash- na ebay.de v hliníku se hodně často nový vydraží okolo 9,5tis. Jinak bych šel do titanu.

      0 0
      • jIrI___  

        Na Al Flashi jsem jel a připadal mi jako neskutečný kostitřas, rozhodně ne pohodlný rám. Ale za pedálem šel pěkně, to zas jo :)

        0 0
      • Kubiczech  

        K vydraženému Flashi to chce ještě vydraženou Lefty, jinak je to o ničem.

        0 0
    • McBlacky  

      šel bych do karbonu. Titan je sice pohodlný, ale není tuhý, navíc to, že nepraská taky není pravda.

      Merida FLX z levnějších je pohodlná velmi.

      ve většině případů platí, že top modely carbon HT moc pohodlné nejsou a pro pohodlí je lepší koukat do nižší řady

      0 0
      • Lukster  

        máš osobní zkušenosti s tou Meridou?

        0 0
        • McBlacky  

          jezdí ji přítelkyně (Sharka tady na BF), srovnání má. Proti 96 je to peřinka.

          Kluci z bikerach na tom pár let závodili, než přešli na Kellys sabotage a mají stejný názor.

          já mám srovnání mezi SJ expert a SJ sworks. Kupovat jediné kolo i bez ohledu na peníze vzal bych experta. Jako závodáka bych zvládnul i sworks.

          0 0
        • mr.nikdo  

          Taky jsem jednu chvilku mel FLX…

          A musim rict, ze ten ram byl fajn. RB CRR je fakt kostitras ;-)

          0 0
          • nox159  

            RB CCR je pohodlne jak ful a IQ6 jede jak silnice – kdo tvrdi opak lže!!! :D:D

            0 0
            • mr.nikdo  

              Tak jako mas pravdu, co ty das na Fullu dam na CRR s obema rukama v zadku…

              A jeste si u toho prectu komiks :-D

              Ale pravda je, ze za ty prachy to je celkem fajn ram + ma pekny design…

              0 0
              • nox159  

                tak to je vyzva :D

                o jezdeckych dovednostech netreba diskutovat to je jasne, ale chtel bych te videt jak si s obema rukama v zadku budes cist komix ;-) :D

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Klidne komiks na pocitaci… Budu otacet stranky nosem :-D

                  0 0
                  • nox159  

                    pro me jsou porad zajimavejsi ty obe ruce narvane v zadku, nechci te sice podcenovat ale ja bych na tohle mentalne nemel :D

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Tak ty nemas charakter no :-D

                      Kdybys poctive cvicil, tak to take dokazes :-D

                      0 0
                      • nox159  

                        zas nemusim umet vsechno… necim ti ostatni vyjmenci byt musi ;-)

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Ale tak na HT, co jede jako FULL, bys umet mohl… To je takova klasicka vec, ne?

                          0 0
                    • Bysto  

                      keď si mal mentálne na to, aby si si odfikol pipíka, tak tie dve ruky do zadku dáš aj s prstom v nose :D

                      0 0
                    • JSt  

                      jiri__ doda ilustraci ;-)

                      0 0
          • Lukster  

            Dívám se teďka na typ FLX 1500D (popř. 1200D), teď jsou za dobrou cenu. Jen nevím, co ty patky, určitě jsou vlepené a mám trošku obavu, že to po čase začne vrzat, přece jenom tam jsou docela dost velké síly při šlapání a brždění…

            Dík

            0 0
            • mr.nikdo  

              Mel jsem to kolo chvili, ale uz bylo jete (zavodne) a nic takoveho tam nebylo…

              Me osobne se tam moc nelibilo malo mista v zadni stavbe – parkrat jsem to ucpal (2.1 plast Rubena). K tomu ti asi rekne vice McBlacky… Ale jako ten ram oproti CRR byl fajn.

              0 0
              • Lukster  

                CRR jsi teda jezdil taky, jo? Je mi jasné, že hliník nebude pohodlný jako karbon, ale byl ten CRR opravdu takový kostitřas?

                0 0
                • mr.nikdo  

                  CRR mam ted :-D. Jezdil jsem i CRX…

                  Ja osobne bych do hliny na MTB uz nesel… Proste pristi bike bude bud titan anebo karbon (a to klidne cina anebo neco ve slevach ze zahranici)… A buhvi, kdy bude :-D

                  Jako kostitras to je, ale je to jista dan za urcitou tuhost… Take ber to, ze to je nezeslabovany hlinik ⇒ tezky ram… Na druhou stranu zatim neco vydrzel :-D (ten muj, ale jsem lehky jako pirko… Ale je fakt, ze ted tam je 120 vidle).

                  Zase vyhoda toho CRR je vedeni bowdenu, ktere mi vyhovuje a libi se mi. Ale i tam bych nasel veci, co by sly udelat jinak :).

                  0 0
                  • Lukster  

                    je mi jasné, že hliníkový rám nemůže moc extra pohodlný, ale určitě se mezi nimi najdou pohodlnější kousky… Ale najít tak které. O CRR stále silně uvažuju – odlehčenou verzi CR (-200g) a sedlovku 27.2mm s vložkou – snad to nebude pro CR problém. Bral bych Mko – měřím 176cm a tak by byla karbonová sedlovka vysunuta 25 cm a to by mohlo něco pobrat ;-)

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Jednu vlozku jsem potkal tedka na jinem kole a k sobe bych si to nedal…

                      Karbonovou sedlovku s offsetem mam. Trochu to posouva jinam, ale cele uhli je cele uhli…

                      Sranda je, ze porovnavas ram za 8, od 8 a od 20… (u tech 8 za karbon pocitam i cinu). Takze bych rekl lehce neporovnatelne ve­ci.

                      Jak jsem psal vyse: Ja uz bych sel do karbonu. Co si pamatuji, tak se dal sehnat Cube Reaction GTC okolo 12 tisic, coz uz je +4000 oproti CRku…

                      0 0
                      • Lukster  

                        No, pan Bartosz potvrdil, že vložka na sedlovku není vůbec problém. Porovnávám různé materiály – do hliníku bych nedal více než 10tis., protože podle mě není důvod utrácet tolik peněz za hliník. No a pak je možnost mít karbonovou meridu FLX za 14,5tis… Ale nechci dávat za každou cenu takové peníze, ty se hodí vždycky…

                        Obecně mě záda až tolik nebolí, spíš když jsou to delší vyjížďky a já jedu na maximum – bolí spodní záda. Ale to je spíš hrbením se na kole a slabými svaly na zádech. Tam si myslím,že mi nepomůže ani celokarbon. Takže to asi bude to CR s redukcí na sedlovku. Vážím 72kg a to by ta tenká sedlovka mohla vydržet – opravdu pruží mnohem více než 30,9 sedlovka. Na CRC.com mají tyto vložky z termoplastu, což je podle mě lepší než hliníková od shamanu – nemuselo by to skřípat a navíc i ten termoplast by mohl něco pobrat (už nyní to jezdí manželka a je to bez problému)…

                        Jinak – offsetová sedlovka – nechápu jak někdo může jezdit na přímé sedlovce a sedlo mít tak hodně vepředu – to musí hodně šlapat pod sebe/za sebe, nevím nevím…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          rám si nekupuješ každý rok, jestli 10 za hliník nebo 14,5 za FLX tady myslím není co řešit.

                          a než průměr, záleží jakou máš sedlovku. Třeba EA pruží v i 30,9 víc než WCS ve 27,2 atd…

                          0 0
                          • Lukster  

                            Hele a co to málo místa okolo pláště v zadní stavbě u FLX? Nemáš nějaké foto?

                            Jinak s tou cenou – RB CRR je za 6tis ;-)

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Ale tys psal i o RB CR a to je za 8 tisic…

                              0 0
                              • Lukster  

                                toš člověk furt uvažuje, už mě to ale přestává bavit :-)

                                0 0
                            • McBlacky  

                              můžu udělat, ale přijde mi to zbytečný jediný co mě napadá, že to záleží na velikosti. Šári má M a za dva roky jsme neřešili tento problém. Vozí UST schwalbe ty mají jen jeden rozměr 2,1. Kdyby to byla taková tragedie tak by se to vědělo, dost lidí tyhle rámy zavodilo a závodí.

                              Je to závodní rám, takže žádný 2,4 tam pochopitelně myšlený nejsou

                              0 0
                              • Lukster  

                                OK, to mi stačí – větší než 2,1 stejně nevozím, ikdyž je mi jasné, že každý plášť je jiný co se týče objemu… Jinak je spokojená?

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  nejlepší ht co závodila, jak pohodlí/tuhost, tak geometrie. předtím carbon axman, RM s carbon vzpěrami, a nějaký hliníky.

                                  0 0
                                  • Lukster  

                                    Zdar, tak nakonec jsem se rozhodl pro tu Meridu – sice to je model 1200-D z roku 2011, který má střed BB30, ale v ceně rámu je adaptér na BSA, takže tam hodím současné kliky SLX. Tak se už nemůžu dočkat až ho osadím a poprvé projedu!

                                    0 0
                        • mr.nikdo  

                          Jak pise McBlacky – ta hlina za 10 x Karbon okolo tech 14… To radeji priplat za karbon…

                          Tech vyhod bude mit vice…

                          A ta vlozka byla na Authorovi jeste s RU… Dotahnout to bylo peklo… Proste ten system se mi fakt nelibi. Radeji koupim sedlovku primo :).

                          0 0
      • epsilon  

        presel jsem z Meridy HFS 2000-V na Scott scale 35 (z hliniku na carbon) a ten rozdil v pohodli pocituju obrovsky

        hlavne hledim co dokazou carbonove riditka

        0 0
        • JakeF  

          Vážně? Já teda řidítka nepoznal ani na stejný vidli, zato rám teda opravdu dost…

          0 0
          • Lukster  

            Vidím, že jsi měl hliníkového treka 8500 – jaký byl? Díky

            0 0
            • JakeF  

              Super. Na hliník od Treku nemůžu říct špatnýho slova. Ale je to spíš závodní rám, takže pohodlí moc není, ale za pedálem jde parádně a i když je trochu těžší proti podobnejm rámům, při jízdě to není znát, jak pěkně jede… Z karbonu od Treku až tak odvařenej nejsem…

              0 0
              • Lukster  

                kolik ten rám vážil, máš přehled? Já chtěl právě něco pohodlnějšího, ale to pohodlí je stejně relativní věc… Jo a co pressfit střed,je to lepší než klasický hollowtech II, který se musí měnit docela často…?

                Dík

                0 0
                • JakeF  

                  Cca 1800g v 19,5", ale váha je u tohodle rámu fakt akorát číslo… Pressfit střed podle výrobce, Shimano je zlo a co jsem měl od nich 2, tak oba zlobily po prvních pár vyjížďkách v horším počasí, pak jsem je vždycky rozhejbal silikonovým olejem a zase chvíli běhaly… Sram GXP drží v pohodě.

                  0 0
                  • Lukster  

                    aha, tak proto píšou na webu treku, že hmotnost je relativní a že hodně výrobců uvádí hmotnost bez laku apod, tak že to raději nepíšou – 1800 je docela dost, ale na druhou stranu to není tragédie. Navíc u 17,5, která by byla na mě, by to mělo být tak 1,6kg.

                    Geometrie jinak ok?

                    0 0
                    • JakeF  

                      Kecaj, prostě lehký kola dělat neumí :). U 8500ky bych jim to z poměru cena/jízdní vlastnosti odpustil, Elite je už naprostej nesmysl za tu cenu (1260g v Lku, pohodlí a tuhost průměrný, cena astronomická… a prasknul mi po 100km :D).

                      Geometrie je fajn, ale zase spíš závodní a hodně dlouhá.

                      0 0
                      • Lukster  

                        prasknul po 100km??? No to jsou věci, ale samozřejmě je to spotřební zboží a sériovka…

                        Geometrie se mi právě zdá celkem ok, trošku delší, ale nijak výrazně. Ale každý člověk je jiný…

                        Ten hliníkáč by tedy mohl vydrže více, když je tak těžký… Každopádně díky

                        0 0
                        • Vilém  

                          Prasknul mu karbon.

                          0 0
                        • JakeF  

                          Hliníky drží :). Teda, oddělal jsem jeden, ale odtamtud mě odvezli sanitkou a po pár dnech na operaci ramene ;-).

                          0 0
                          • Evilcleaner  

                            pořád nerozumím tomu proč ty rámy začali dělat těžší, moje 8000 z roku 2006 váží ±gram 1600g v 19,5 (fotku ted nemůžu najít) a to je jednoznačně důvod proč rovné trubky jsou lepší než pozohýbané:-D rám teda tvrdý jak šutr o pohodlí moc smysl mluvit nemá

                            0 0
            • Rychlej turista  

              Těžká mrcha :-)

              0 0
          • epsilon  

            ja sem ted koupil letosni truvativy a nestacim se divit .. mam pocit ze se to hybe i kdyz brzdim :D

            0 0
          • MlokCZ  

            Já tedy karbonový řídítka poznal, testováno na celopevňáku. Byly tvrdé jako šutr a znatelně méně pohodlné než levné hliníkové Amoeby co jezdím (a to se ty Amoeby zase nijak extra nekroutí, jak jsou levné, takm je tam docela dost materiálu).

            0 0
      • Lukster  

        A tys jezdil na titanu? Co to znamená, že není tuhý, nevěřím, že toto by šlo poznat u běžného smrtelníka – ikdyž je pravda, že jezdím spíš těžší převody, než lehčí. Já bohužel s titanem zkušenosti nemám, ale i tak mě pořád dost láká, jen ty peníze za něj… Ale je mnohem pěknější, než třeba ta Merida FLX…

        0 0
    • o.1  

      ja by som to riesil nizsim ramom aby vyslo vysunutie sedlovky cca 25cm, karbonovou sedlovkou priemer 27,2 a pruznym sedlom. To myslim spravi ovela viac ako rozdiel v ramoch.

      0 0
    • marapara  

      Toho RB CRR se vůbec neboj. Jezdím ho rok, přesedlal jsem z GT Zaskar, respektive jsem přeskládal komponenty a velmi příjemně mě překvapilo, jak se rám pohodlný, samozřejmě v rámci možností a vlastností hliníku. Zaskar byl dobrý rám, ale hodně tvrdý a vše šlo do těla.

      Prostě za ty peníze, česká ruční práce, 5 let záruka, hezký a jednoduchý rám, možnost vlastního barevného designu, není co řešit :). Akorát si pohlídej velikost, pokud do něj půjdeš, rámy jsou spíš kratší. Já třeba kupoval na svou výšku 185 cm XL – 21". Předtím ten GT Zaskar byl spíš delší a měl jsem L – 20".

      0 0
      • Lukster  

        no z tou velikostí trošku tápu – mám 176cm a podle pana Bartosze by to mělo být Mko. To je dlouhé 58cm, takto to mám i na současném rámu, který je ale trošku vyšší. Takto by mohla dlouhá sedlovka pěkně pružit. Jaký průměr tam ta sedlovka vůbec je? Tady na B-F ale jsou i tací, co při výšce 174cm vzali Lko, které už je ale dlouhé 60 cm, což už je asi dost – já bych potřeboval tak 59 cm… ;-). Ale na MTB je zase lepší mít spíš menší rám, než větší

        0 0
        • marapara  

          Nj, ale podívej se dobře na ten obrázek geometrie na stránkách RB. Ten údaj 58 cm není délka horní trubky, ale vzdálenost osy sedla, které je ve stejné rovině jako hlava, od jejího středu. Takže čistá délka horní trubky bude menší, tak určitě o 2–3 cm.

          Když jsem si změřil u svého XLka délku horní trubky, tak jsem naměřil 59 cm od osy hlavy po osu sedlové trubky na jejím horním konci. Kdežto vytažená osa sedlovky ve stejné rovině s hlavou je 62 cm. Ten rám má sloping, horní trubka nevede vodorovně se zemí.

          Na tvoji výšku bych asi bral Lko – 19". Tam by ta délka mohla být tak 58 cm. Když se mrkneš na tabulku velikostí, tak Lko je od 175 cm – 185 cm. Já na svoji výšku 185 cm jsem také uvažoval o Lku, že bych vytáhl víc sedlovku a byl na hranici. Pak mi ale Hejník napsal, že rám je spíš kratší, že by doporučil spíš XL, tak jsem šel do XL a udělal jsem dobře, je mi akorát. Lko by mi fakt bylo krátké. Představec mám 80 mm dlouhý.

          Průměr sedlové trubky je 30.9 mm.

          0 0
          • Lukster  

            jasně, počítám 58 cm vodorovnou délku od hlavy – takto to mám i na současném rámu. Délka trubky je menší, to je pravda, nějakých 56cm… Takže pokud vezmu RB, tak Mko, když délkově je stejné jako současné kolo…

            0 0
            • marapara  

              Aha, tak to asi jo. Budeš ale muset víc vytáhnout sedlovku a možná dát i delší představec. Tím se trochu zabijí vlastnosti kola. Toť pak otázka, jestli se to vyplatí. Já bych šel asi do Lka, ale je to Tvoje volba.

              Pokud máš možnost si jej u někoho vyzkoušet, bylo by to ideální. Nebo bych využil možnosti otestovat RB zdarma, aby sis zkusil velikost a vybral správně.

              0 0
              • Lukster  

                no uvidím, včera jsem ale Bartoszovi vrátil IQ v Mku a bylo to celkem ok – tam je délka rámu stejná. Představec mám 10,5cm a v pohodě…

                0 0
                • roman 3D  

                  já plánuju RB CR Brutal finish a budu brát určitě M (174cm), 10cm představec a mohlo by to být akorát

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    to by mohlo mít i dost zajímavou váhu pod 1,5kg v té barvě a cr verze.

                    0 0
                    • Lukster  

                      váha by měla být určitě nízká, na druhou stranu ty trubky ve verzi CR budou už hodně tenké a tudíž samozřejmě životnost rámu tomu odpovídající. Pan Bartosz k tomu řekl, že se ta hmotnost dala ušetřit opravdu jen na trubkách, patky, hlava, střed atd. jsou stejné jako na CRR. Pokud se nepletu, tak říkal, že na CRR je tloušťka stěny 1,2mm, na CR je to 0,8mm… Nevím, jestli těch 200g za to riziko a 2000 Kč stojí…

                      0 0
                • marapara  

                  10.5 cm představec je už docela dlouhý. Ale proti gustu … :)

                  0 0
        • micinka  

          Vsechno je to o topologii tela jezdce. Ja mam 175Cm a toptube sveho kola mam 582, cili podobne jako RB CRR. Nicmene jeste vozim 95mm predstavec (90 negativ), takze relativne kratky ram. Proc ? Kobminace dlouhy nohou(stehna) a kratkeho trupu. A rozhodne lepsi kratsi ram a delsi predstavec…ostatne kdo byl v Nove meste, tak videl na cem borci jezdi.

          Je dobre zjistit svuj offset sedlovky dle stavajiciho kola, pripadne zmerit dle znamych metod. Nekdy to jsou i 2cm, coz uz je na delce ramu znat. Potom spocitat doporucenou velikost dle napr. competive fit (celkem preste) a od toho spocitat delku ramu.

          0 0
          • Lukster  

            JJ, souhlas. Já vozím zahnutou sedlovku, představec 10,5 cm a ta délka 580 je celkem ok. Ale samozřejmě na hodně věcí se dá zvyknout a je pravda, že takto je ten rám trošku živější než klidný, ale pro mě je to takto celkem ok.

            Btw. na čem jezdili borci v Novém městě? Nějakých malých rámech?

            0 0
          • McBlacky  

            v Novém městě měli na XC kola naladěná na závod na 90 minut. Jet na tom 5 hodin tak půlka z nich bude mít bolesti zad…

            Musíš kolo stavět na to, co na něm chceš jezdit.

            0 0
          • MlokCZ  

            Offset sedlovky si ale obecně nelze změřit, protože to pak ještě ovlivní úhel sedlové trubky a u fullů navíc ještě sagy. A k tomu u některých rámů se do toho ještě vloží zahnuté sedlové trubky.

            Proto je pak úplně nejlepší délku rámů srovnávat dle hodnoty Reach. Bohužel spousta značek tuhle hodnotu neudává.

            A když už není hodnota Reach, tak je dobrým vodítkem srovnat rozvor + délku zadní stavby + hlavový úhel. Tím se pak nepřímo dá přibližně také dostat k hodnotě Reach a o něco přesněji než to řešit dle délky virtuální horní rámovky + sedlový úhel + problematiku zahnutých sedlových trubek.

            Jinak souhlas.

            0 0
            • micinka  

              Kdyz mam kolo stavajici tak vim, ze mam posun sedla treba o 2cm. Jinak Offset se da zmerit na kazdem kole se stejnym (nebo alespon relativne) uhlem sedlove trubky, 0.5stupnu nebude moc velky rozdil. Tozn. sedlo do vyse 30stupnu± uhlu v koleni a hrana kolena vodorovne na hranu kliky±.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro HTčka s rovnou sedlovou trubkou je to jednodušší. Rozdíly mezi sedlovým úhlem ale i u těch HTček bývají klidně i 2st.+

                Jakmile se to dostane k nějaké složitější sedlové trubce, tak je to konec a bez Reach se nehneš.

                Tím jak je zahnutá, tak to často i výrazně ovlivní měření virtuální horní rámovky, protože je v tom místě ta sedlovka výrazně jinde.

                Hezký příklad je Stereo x AMS 150tka (obě kola jezdím). Dle délky horní rámovky jsou ± stejně dlouhé v 18 velikosti. Dle sedlového úhlu nemáš šanci udělat správnou korekci.

                A přitom ty rámy vůbec stejně dlouhé nejsou a stejný posed (se stejně nastaveným sedlem vůči středu) mi vychází na jednom 75mm představec a na druhém 90mm. Tedy najednou se liší o 1,5cm a přitom dle horní rámovky se liší o 3mm.

                Reach u Cubu neuvádí, v tomhle smůla. Dle té metody zadní stavba + rozvor + hlavový úhel se dojde k tomu rozdílu 15mm délky těch rámů taky a sedí to.

                U Scalu 29 co jezdím bys opět velmi blbě srovnával dle horní rámovky díky té zahnuté sedlovce.

                A pokud je hodnota Reach, tak není co řešit, ta je jednoznačná a když je o 2cm větší, tak rám je prostě o ty 2cm přesně delší nezávisle na sedlovém úhlu a těch zmíněných komplikacích.

                0 0
                • micinka  

                  Pravda a zrovna u toho Sterea to neni 74st. ani nahodou, ten uhel sedlovky mi prijde mnohem mensi. A cim rozdilnejsi uhel tim je sedlo v jine pozici oproti Toptube. A proto prijit do kramu, nastavit si vysku a predozadni pozici a potom zmerit spicku sedla vuci predstavci/hrane riditek a je to. Potom dle zkusenosti odhadnout jestli je tam prostor dopredu dozadu, nahoru dolu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U Sterea se snaží udávat virtuální sedlový úhel (skutečný úhel sedlovky je někde kolem 65st., nevím přesně) jako u horní rámovky, aby byla představa jak to vyjde.

                    Jenže to pak moc nefunguje ani pro představu, stejně jako ta virtuální horní rámovka v tomhle případě.

                    0 0
            • micinka  

              A zase je to voditko, protoze ja kdyz si dam spravne dle poucet predozadni pozici, tak i 582mm TT + 90cm predstavec je na me delsi, to pak je clovek zase za kolem a do kopcu to nejede. Takze je treba hledat rozumny kompromis..

              0 0
    • Lukster  

      A co Scott Scale 40 2012 – nejvyšší alu rám od Scottu? Jezdíte někdo? Rám se letos změnil a prý by měl být pohodlnější než kdysi… Ale dá se sehnat za dost peněz, 12,5tis. mně přijde na hliník už hodně. To radši přidám 10tis. a budu mít ten titan Zion. Btw. kdo jezdil titan – je ta jízda na něm opravdu tak jiná než na hliníku? Co tak čtu recenze, tak je taková klidnější, prostě že ten rám tlumí celkově ty otřesy, nejde jen o zadní stavbu.

      0 0
    • micinka  

      Jinak jezdil jsem trek 8500 a nyni mam Orbea S50 a je to nebe a dudy. Velmi pohodlne, v kombinaci s FSA karb. sedlovkou to nekdy pekne houpe, na kamenitych cestickach je citit jak to pekne pohlcuje. Pravda vaha je trochu kompromis k pohodli, ale vubec to neni ve stoupani poznat. A na to ze je to kratky ram, tak to na rovine drzi krasne (cehoz jsem se bal), naopak v terenu to je hracicka ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.