Hardtail, nebo celoodpružené???

90 nepřečtených
  • ludyv

    Ahojky…dnes jsem se tu zaregistroval a mám možná divnej dotazík…ale přece jen… V čem je podle vás lepší hardtail rám oproti celoodpruženému kolu a naopak? Já vidím výhodu hlavně ve váze a v jízdě po pevnější cestě tady pro hardtail, ale zase ve sjezdech  po lesních cestách a podobně zase vede „houpačka“. Jak je to podle vás s názorem, že na „hopuačce“ se člověk více nadře.. podle mě už to není o tom, protože se dá zadek „zamknout“. Chci si koupit kolo na jízdu po silnici, pevnějších cestách, po lese, loukách,  prostě pohodička na kole. Ne žádné závody (snad jen příští léto tak 3–4 bikemarathony, ale jen pro radost). Do ted jsem měl Author Modus, ale chtěl bych něco „lepšího“. Prosím o vaše názory na výhody, nebo nevýhody jednotlivé kategorie… Díky Ludyv

    0 0
    • kovar  

      Všichni o tom mluví, tak by mě prakticky zjímalo, jak se to dělá, to nadření se na FS? Protože ať dělám co dělaám, na fullu, který nemá zamykání a váží o 25 ňůtnů více, se celkově nadřu nesrovnatelně méně než na HT.

      0 0
      • MlokCZ  

        To je tím, že nejvíc se na fullu bez zamykání nadřou úplně nejvíc ti, co ho nemají :-)

        0 0
    • Lišák  

      Co myslíš, že Ti tady napíší? HáTéčkáři budou hájit HT, FULListi zase fully :-)

       

      Tak já začnu: FS je lepší. Vyšší hmotnost a menší akceleraci mi bohatě vynahradí pohodlím. Nejsem závodník. LO nepoužívám.

      0 0
    • jIrI___  

      Taky jsem kdysi uvažoval nad tím, jestli si nekoupit nějaký levnější FS rám. Nakonec jsem došel na to, že by pro mě byl asi zbytečnost. Jezdím totiž tak 40% asfaltky a zbytek terén. Full ti dá určitě víc jistoty v terénu, ale to se dá dohnat na HT technikou. Ale jakmile jsem si představil, že jedu 30km po silnici na fullovi obutém do 2,3" pneumatik, oblilo mě horko a pot :-) A full obutý v semislickáach nebo slickách by vypadal přinejmenším zvláštně. Jiná situace by ovšem nastala pokud bych si mohl dovolit mít 2 biky. HT bych si nechal na vyjížďky s přemírou asfaltu a fulla bych měl na vyjížďky, kde by převládal terén. Neříkám, že někdy v daleké budoucnosti si fulla nepořídím, ale momentálně jsem došel k tomu, že bych plně nevyužil všechny jeho výhody. Takže pár let ještě zůstanu u HT :-)

      0 0
      • Lister  

        Jezdím totiž tak 40% asfaltky a zbytek terén.

        ......no to jsem na tom podobně, ale jinak bych napsal vše úplně naopak.....

        0 0
      • kubad  

        Full může být klidně o kilo lehčí než tvoje HT  a přitom pojede ještě líp po asfaltu a v terénu se ani nebavím.

        Ale je to především otázka peněz :-( ale to pohodlí za to určitě stojí

         
        0 0
        • jIrI___  

          No o té hmotnosti mi to je jasné, většina biků na B-F je lehčích než můj :-) Hned na úvod jsem ale psal „levnější FS rám“. A ten bude mnohem težší než můj dosavadní HT a navíc asi nebude mít tak promyšlené pružení, aby byl po asfaltu rychlý a nezhoupnul se. To je ale jen moje domněnka, v těch systémech odpružení se zas tak moc nevyznám. A s tou druhou částí nezbývá nic jiného než souhlasit, všechno je v dnešní době jen otázka peněz

          0 0
          • MlokCZ  

            Osobně jsem neměl problém s přílišným pohupováním na asfaltu s žádným fullem do 140mm zdvihu, který jsem vyzkoušel (a že jich bylo už dost) a tím myslím všechny případy bez omezování tlumičem. Pokud se sešla kombinace třeba RP23 s compression tune na max + zapnutý propedal, tak to pak je pro mě úplně totéž co HT (a klidně to může mít 140mm), jen trošku váhy navíc.

            Já bych tedy raději než HT jezdil i na levnějším FS rámu než jezdím, i kdyby rám měl třeba 1kg navíc oproti tomu mojemu (a víc už nemají v daném zdvihu snad žádné rámy).

            Ale samozřejmě nikomu fulla nenutím, jen si myslím, že každý než by fulla měl hodnotit by ho měl delší dobu jezdit.

            0 0
          • fousek  

            Podle me Anthem od Gianta by nemusel bejt spatnej

            0 0
            • jIrI___  

              No ten by špatný určitě nebyl. Jenže si nedokážu představit co by bylo doma za peklo, kdyby mi poštou došel rám za 20k. Už předevčírem jsem měl doma od našich půlhodinovou přednášku o tom, proč zbytečně vyhazuju 5k za brzdy, když staré mi ještě brzdí… Prostě se tyhle upgradové věci se těžko vysvětlují někomu kdo na kole nejezdí :-(

              0 0
              • fousek  

                :-), no jsou ruzne cesty jak se toho vyvarovat, kupovat to ne na dobirku a le prevodem na ucet, to pak o baliku co prijde reknes ze to stalo 2t. a je vyrizeno, nebo nejak zaridit aby balik doma nevideli a rovnou to poskladat (u slozenyho kola si vetsinou ani nevsimnou ze je to uplne jiny kolo, zvlast kdyz jich mas nekolik) a nebo delat upgrady tak casto ze si na to casem zvyknou:-)

                0 0
                • RoKo  

                  a nebo to nejakou dobu vydrze (mit nekde schovane) a pak to vytahnout se slovy to uz je stare, to mam dlouho – tak jak to delaji nase drahe polovicky s oblecenim… ;)

                  Samozrejme nemuzes rict ze stal 20k – max priznat 1/3 ceny…

                   
                  0 0
                  • Lenka.05  

                    No, u nás si všimne:-) Teda jak čeho. Až po měsíci si s údivem všiml, že máme nový záclony, ale novýho computeru si všiml hned a celý večer si s ním hrál v posteli:-)))

                    A když do něj hučím, aby si koupil nový kolo – nejlépe fulla – tak to je jak když hučím do nemocnýho koně. Někteří chlapi nevědí, co chtějí :-))

                    Add věci na dobírku…nech si to poslat do práce a máš klid :)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      :-D, se tu těch rad nashromáždilo… Do práce si ho určitě poslat nenechám, protože do žádné nechodím. Maximálně tak do školy, to by šlo :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        a zakamufluj to jako pokus do fyziky a tělocviku a pošťáka pošli s fakturou do ředitelny :)

                        0 0
      • pitos  

        ani nevím proč ale nějak mi to cos napsal připomělo tvůj test brzd z dnešního rána…ono asi až  to pořádně vyzkoušíš tak poznáš opravdový rozdíl a zjistíš že žádné výhody co bys nevyužil vlastně nemá:)

         
        0 0
        • jIrI___  

          Asi máš pravdu, ale já budu slepě žít v tom co jsem napsal. Aspoň do té doby než nesednu na nějakého fulla :-))

          0 0
      • MlokCZ  

        To dohánění technikou u HT mě vždy docela zaujme. Moc to totiž nechápu, jak se dá něco dohánět. Vždyť na obojem jede pořád ten stejný jezdec a ten má nějakou techniku a ta je daná (může se časem lepšit, ale to je pořád nezávislé na typu kola).

        Zajímal by mě tvůj názor, až budeš aspoň půl roku jednou fulla jezdit, nemůžu si pomoct, ale ještě jsem se snad nesetkal s nezkreslenými názory na fullu u člověka, který fulla dlouhodobě nejezdil (a tím myslím i sebe, než jsem fulla začal jezdit, měl jsem podobný názor jako ty).

        U fullu vidím jediný problém, který už kubad zmínil a to pořád o něco vyšší cenu, zvlášť pokud má být také hodně lehký (pokud to není priorita, tak třeba u Canyonu je za stejné osazení rozdíl fulla a HT už jen 300 euro – tím myslím XC4 x GC6).

        Pro zajímovost, na AMS Pro jsem před dvěma lety objel 3 vyjížďky v Chorvatsku, což bylo celkem necelých 300km se 100% asfaltu včetně výjezdu na Sv. Jure a neměl jsem s tím žádný problém (a to jsem to jel na NN/RR). Možná stálo za to si tam dát trošku rychlejší pláště na tu akci, ale doufal jsem ve více terénu (a jedna vyjížďka byla moc pěkný terén) a nechtěl jsem to přezouvat.

        0 0
        • jIrI___  

          S tou technikou jsem to myslel tak, že jezdecké chyby (přehlédnutí výmolu nebo pařezu, špatná volba stopy, …) ti full odpustí. U HT hodíš rybičku nebo něco na kole zničíš. A jak už jsem psal výše, neříkám že mám ve všem pravdu, na fullu jsem ještě nejel, takže můj názor bude hodně zkreslený. Jen jsem prostě napsal, jak to cítím teď, jako jezdec HT. Minimálně po skončení školy si toho fulla určitě pořídím. Teda jestli mě bude pořád bavit ježdění :-).

          0 0
        • JSt  

          tu techniku ti klidne vysvetlim ;-). mene zrucny bajker neco tak tak sjede na en fullu, zatimco technicky vyspelejsi jezdec to sjede v klidu na celym pevnym kole. dohnal, ba dokonce predehnal to technikou ;-)).

          a k full vs. pevnak. mam obe a bez pevnaka bych byt nechtel. bez fullu se da prezit ;-).

          0 0
          • MlokCZ  

            To sice tak být může když jeden techniku má a druhý nemá, ale výběr kola je pořád pro toho samého, tedy nelze do srovnání brát dva různé bajkery.

            A pak to tedy bude:

            • méně zručný bajker to tak tak sjede na en fullu, na HT půjde pěšky nebo pojede raději rovnou jinam (i když samozřejmě je jasné, že full není samospasitelný a o tolik víc na něm určitě nedá)
            • ten vyspělšjeí to dá rychle na pevňáku, na fullu to pak dá ještě mnohem rychleji

            Jinak ty jsi taková vyjímka potvrzují pravidlo (a pár takových dalších se určitě ještě najde, ale moc jich určitě nebude, co si pamatuju tady na BF, tak možná takové další 3–4 si tu pamatuju – tím myslím z těch co mají nebo delší dobu jezdili fulla a tedy nemají zkreslené představy o čem full je).

            0 0
          • fousek  

            Bez pevnaku se da zit, bez fulla ne, zrovna vcera sem jel na silnicce, uz sem si rikal ze je to supr prostredek na rychlou dopravu, akorat 4 km pred domovem sem musel kousek jet po lesni ceste (cca 400m) no a na 1. 50metrech sem prorazil, tak me ta myslenka s tim rychlim cestovani zase presla protoze sem se dostal domu stejne jako kdybych jel na fullu akorat jeste k tomu nastvanej a vydrncanej

            0 0
        • TinkTink  

          Mel jsem si precist vsechny komentare :-)

          0 0
      • TinkTink  

        To by me zajimalo, jak to muzes dohnat technikou? Pouze pokud beres priklad, ze mas proti sobe technicky horsiho jezdce, ale pokud mas proti sobe sve dvojce, nejak si neumim predstavit, ze budes v terenu na kvalitnim HT rychlejsi nez  na kvalitnim FS.

        0 0
    • wert_1  

      Mám fullíka, a jestli se na něm nadřu víc, nebo míň než na HT neřeším. Za to pohodlíčko to stojí. Nejezdím žádný drsný terény, ale lehký výjezdík, nebo sjezdík po kořenech, je na fullíku za odměnu :-))) a nejen to. Jo a co ho mám, tak jsem nezamykal ani vepředu, ani vzadu.

      0 0
    • vlk  

      Nezatracuji ani jedno.Pro mne kvůli zdravotním potížím se zády už jen full.Kvůli způsobu jízdy navíc musím mít něco pevnějšího, takže ty hodně odlehčené nic pro mne(už jsem jedno takové polámal). Pokud bych ale neměl problémy se zádama a jezdil závody ala chrt, tak bych šel jasně do co nejlehčího HT(10 a méně kg).Ne jen kvůli váze, ale poznat jde často i ten odpich.Většina našich marathonů není terénem tak hrozná, aby se nedala na HT projet.Jenže protože závody už nejezdím a když tak tak pro zábavu bez ambicí tak je Full pro mne ideální.

      0 0
    • Janouch  

      ahoj no ja se od HT dopracoval k Fullu postupne nejdriv jsem si koupil kolo a vubec jsem netusil jak me to chytne jezdival jsem driv jako dite ,ale pak prisla dlouha pauza a pred 3 lety jsem si koupil HT jezdil jsem jak asfalt tak i lehci teren a tam me to chytlo zacal jsem vic jezdit do terenu a davat si i narocnejsi povrchy tam mi uz HT nestacil a proto jsem si poridil full ale pri vyberu jsem taky dozral a z prvnich napadu poridit fulla se zdvihy 100mm jsem presel na doporuceni na zdvihy 130–140mm a dnes toho vubec nelituju naopak me kdosi osvitil a ja si koupil presne to co jsem chtel :))))

      z toho plyne jedna vec rozhodne se  nejdriv porad s odbornikem pak je nutny si kolo vyzkouset a potom se musis rozhodnout co ti vyhovuje vic

      0 0
      • kali222  

        po prvnim celoperu jsem si koupil zpet pevnaka.prvni vyjizdka byla hrozna byla po meste po chodnicha z 80%. vratil jsem se domu nez jsme do poradnyho terenu vyjel… a to jsem nikdy zastancem fullu nebyl-klidne projdi historii.tak mam zas fulla. a uz to tak vidim nejvic mesedi pomala jizda horsim terenem hore i dole. pokud ti to finance dovoli ber fulla. 

        0 0
    • stihac  

      ful je pre bezneho bikera uzasna moznost ako sa ponorit do oblasti plnej uskali (prilezitost zakupit nieco co nema taku funkciu ako ti niekto sluboval alebo ako si ocakaval resp ako by si potreboval) za cenu vyraznych financnych strat. Takze si sam musis zodpovedat na otazku Preco? a dalej si ujasnit o sebe samom, ci mas rad veci jednoduche a lacne, alebo zlozite a drahe. Zadne odpruzenie je tiez dalsim miestom moznej poruchy resp prvkom vyzadujucim udrzbu a podliehajucim opotrebeniu. A hlavne, zadne odpruzenie ta pripravi o moznost prezit si priamo na vlastnej kozi to, kvoli comu MTB vlastnis! :))

      Na druhej strane, ful ti umozni pokusat sa o prejazd miest, kde by si inak nemal ziadny dovod sa s bicyklom vyskytovat :D

      (Ak chces predsa len komfortnejsie zvezenie, skus Modusa prezut do plastov rozmeru nad 2.1 – robi to divy. Zistil som ked som to prezul naopak ;)

      0 0
      • Feroman  

        no jestli vlastnis MTB kvuli tomu, abys dostaval rany do ******, tak to nevim, co si o tom mam myslet, protoze jinak me nenapada nic, o co by ho zadni odpruzeni pripravilo

        0 0
        • stihac  

          ja jazdim na mtb aby som sa istym sposobom dokazal vysporiadat s nastrahami prirody aj takym sposobom (mimo dalsich) ze prekazku kde by som „dostaval rany do ******“ obidem, alebo tu prdel zdvihnem zo sedla a pod. Pre mna totiz aj o tom horska cyklistika je, a ful ti to len ulahci – to neviem ci je to co chcem. (vlastne viem - nechcem) 

          0 0
          • Lišák  

            a ful ti to len ulahci

            Aj odpružená vidlica Ti ulahčí. Tak prečo ju vozíš? Akosi si protirečíš.

            0 0
            • stihac  

              sa nedala kupit v seriovom prevedeni, a ked ju tam dam dodatocne tak mi to rozbura uhly. A nemienim uz pchat do biku penizky, a tiez nie som az taky hrdina. Ale ful je fuj ;)

              (ano protirecim si, ale len do urcitej miery. Sa mi nepaci ked tu obraciate HTstu na fulistu. :D

              0 0
              • MlokCZ  

                S úhly to neudělá nic, běžně jsou k mání vidlice vždy s adektvátní délku shodnout s příslušným zdvihem odpružené vidlice. Tedy pokud nemáš na vidlici větší zdvih než 100mm.

                0 0
                • stihac  

                  no bez teba by som to nevedel.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Tak proč jsi ten nesmysl napsal?

                    0 0
                    • stihac  

                      lebo levne vidle v mojom okoli nemaju tu spravnu vysku a tie o ktorych viem ze maju spravnu vysku su povacsine karbonove a pod. s cenou asi ako odpruzene.

                      Este ta bavi robit zo seba mamlasa?

                      0 0
                      • Lišák  

                        Vážně jsi přesvědčen o to, že toho mamlasa ze sebe dělám já? ;-)

                        0 0
                        • stihac  

                          Mas pravdu, to mi ten tvoj styl pytania sa intenzivne pripomenul niekoho dalsieho…

                          0 0
                          • Lišák  

                            :-))

                            Ale no tak…

                            Napíšeš nesmysl, někdo Tě na něho upozorní, ty mu napíšeš, že jsi to věděl správně, někdo se Tě zeptá, proč jsi tedy ten nesmysl napsal a Ty ho označíš za mamlasa… Olkyc hadra :-))

                            0 0
                            • stihac  

                              Postrehol si snad, ze ja v skutocnosti nemam zaujem o pevnu vidlu a v tom prispevku som hladal „akoze“ vyhovorky preco si „nemozem“ nasadit pevnu vidlicu namiesto svojej odpruzenej… Boli tam dva ohavne obrovske smajliky. V tvojom jazyku sa tomu pravdepodobne hovori „nadsazka“ ci „skadleni“, „forky“ Poznas take nieco?

                              0 0
                              • Lišák  

                                Takže moje poslední reakce na tohle naše téma:

                                 

                                sa nedala kupit v seriovom prevedeni, a ked ju tam dam dodatocne tak mi to rozbura uhly. A nemienim uz pchat do biku penizky, a tiez nie som az taky hrdina. Ale ful je fuj ;)

                                 

                                Ten smajlík jako patřil k tomu bourání úhlů? Ono to vypadalo, že patří k tomu „ful je fuj“.

                                Ale fakt už tady končím. Tak se měj, užívej si s vědomím vlastní neomylnosti a někdy se stav za Jirkou Šustíkem, určitě si dobře pokecáte ;-)

                                 
                                0 0
                                • RoKo  

                                  ty jo ale vydržel jsi to celkem dlouho… si s ním povídat ;)

                                  0 0
              • Lišák  

                Zakladatel vlákna se rozhoduje jestli HT, nebo FS. Takže to asi nebude s tím obracením na „víru pravou“ tak, jako když k někomu přijdou domů jehovisté, aniž by je zval.

                0 0
                • stihac  

                  akoze nie, ved ma author modus! Ze aj ako privrzenec pravej a jedinej viery ma v slabej chvilke pochybnosti, to je OK, ale to vas vobec vo vasom nezodpovednom konani neospra­vedlnuje! :)))

                  0 0
              • Lišák  

                A k těm úhlům-je možné si koupit pevnou vidlici stejně vysokou, jako máš odpruženou.

                0 0
            • MlokCZ  

              A navíc ani s tím ulehčením u fullu to není v reálu zdaleka tak pravda. Na totožné cestě samozřejmě ano, jenže na fullu postupně jezdím mnohem náročnější trasy než jsem jezdil na HT, tedy naopak na fullu to „vyzkoušení na vlastní kůži“ je mnohem častější a větší. Na fullu teď bývám někdy vyklepanější než jsem býval na HT (a neni to tím, že by špatně fungoval).

              0 0
            • JSt  

              jo. jediny spravny mtb. ;-)) vsecko ostatni je pro slecinky. :-)

              0 0
              • Lišák  

                Máš tam moc pohodlný křeslo, slečinko ;-)

                0 0
                • JSt  

                  praveze moc pohodlny neni. ja potrebuju tvrdsi. ale na tomto kole toho clovek az tolik nenasedi, takze vpohode :-))

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  a taky tam má navíc brzdy, měla tam byt brzda pedály dozadu a vepředu jen takovej ten pístek co tlačí na plášť shora :))

                  0 0
                  • JSt  

                    jj. kantiky jsou jedovky. to dam na predni aji kdyz nechcu :-))

                    0 0
              • jIrI___  

                Tak daleko od sebe ani nedám ruce jak máš široké řidítka :-D

                0 0
              • MlokCZ  

                To máš svařený dvoje rovný k sobě? :-)

                0 0
                • JSt  

                  62 vlajdy. co se vam nezda? ;-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to ta fotka hodně klame, mě to přišlo aspoň jako 68–70cm a vypadá to jako rovné.

                    Tedy jestli si nemyslel, že to byly původně 62cm vlajdy a tys z toho udělal rovný :-)

                    0 0
      • Lišák  

        A hlavne, zadne odpruzenie ta pripravi o moznost prezit si priamo na vlastnej kozi to, kvoli comu MTB vlastnis! :)) 

         

        Na tohle téma jsme si myslím už psali. Psal jsem Ti něco v tom smyslu, že pokud chceš na vlastní kůži prožít to, na co bylo MTB vymyšleno, tak potřebuješ pevnou vidlici, nenášlapné pedály, a nejlépe ještě sedlo bez polstrování. Ty jsi na to napsal, že každý má jinde posunutý práh masochismu, nebo tak nějak podobně. Tak proč znovu píšeš tuhle věc? Já zažívám na vlastní kůži to, kvůli čemu MTB vlastním jak na HT (když táhnu vozík) tak i na FS 140/165.

        0 0
        • stihac  

          pisem to znova lebo to je v tejto teme vysoko aktualne, a tiez aby sa to nahodou neprehliadlo a sa na to nezabudlo (nezapomelo ci tak nejak) !!!

          :)

          0 0
          • Lišák  

            Překládat nemusíš, když se podíváš ke mně do profilu, tak by Ti mělo být jasné, že slovensky rozumím.

            0 0
            • stihac  

              Ako mi to ma byt jasne, ved slovaci piju borovicku, nie pivo :) A podruhe, co si tu len ty? :D

              0 0
              • Lišák  

                Když je mi 38 roků, tak jsem prožil 22 let v Československu a v TV i rozhlase se používaly oba jazyky.

                0 0
                • stihac  

                  aha. By som ta podozrieval ze vysielaniu v slovencine si sa mozno zamerne vyhybal, a ak aj nie, tak ze za tie roky si uz mohol niektore menej pouzivane slovenske vyrazy pozabudat. Ale bez obav, ja vam tu pasivnu znalost slovenskeho jazyka obnovim! (ak dovtedy nedostanem ban) :DD

                  0 0
    • MartinS  

      Jiné kolo než než je full už bych ani nechtěl(i když to moje není zrovna bežné).Ale uvedu příklad manželky, kterou jsem ukecal na dámské FSRxc, a ta je neskutečně spokojena, když je to kolo těžší než HT které měla před tím.

      0 0
    • MaPa  

      Doporučuji si pár fullů půjčit na vyzkoušení. Rozhodně ti to dá víc než doporučení na fóru, kde tě nikdo nezná a neví jak jezdíš.

      Ale je to fórum, tak ti taky něco napíšu. Jezdím fulla 100/100, jednočep, ačkoli mám rád hodně technický věci během delších vyjížděk. Fulla nikdy nezamykám. Houpe se, to jo, ale že by mi to ubíralo energii jsem si teda nevšim. Naopak vydržím v sedle déle, díky pohodlí které mi nabízí. Jsem rychlejší, sjedu těžší věci, výjezdy se mi jezdí líp. Myslím si, že na sebelepším HT bych jezdil „lépe“.

      0 0
    • RoKo  

      Myslím, že nejlepší, jak tady někdo napsal, je si to vyzkoušet sám jak mu to vyhovuje.

      Nevím odkud jis (nevyplněný profil) ale tuší, že Mojekolo.cz ti za zálohu 30–40k půjčí na víkend kolo (full, HT). Je to jedna z možností jak si to vyzkoušet…

       

      PS: nějak zvlášť jsem tu akci nestudoval, takže nevím přesné podmínky…

      0 0
      • MlokCZ  

        S tím zkoušením to není tak úplně jednoduché. Samozřejmě zkoušet doporučuju taky a to co nejvíce, ale má to komplikace v tom, že fulla chce jezdit aspoň třeba měsíc z více důvodů. Správné naladění fullu na váhu jezdce a styl jízdy (tohle se při prvním kontaktu s fullem dělá špatně, pak to chce aspoň někoho k ruce, kdo poradí nastavit) a třeba si zvyknout na některé věci, které pak skoro nikomu nevadí, ale při prvním vyzkoušení fulla mohou (tím myslím, když je třeba někdo zvyklý v terénu hodně často chodit ze sedla – ono to taky v terénu na HT jinak ani nejde, sedět prostě nejde).

        0 0
        • MaPa  

          Zkoušení limity má, ale co si pamatuju na vlastní zkušenost, tak první den na fullu (a to je minimální doba na kterou má cenu si to kolo půjčit a také to není problém půjčit) jde hlavně o tom, o kolik je to jiné než na HT, popřípadě s jiným kolem. Už na základě jednoho dne se dá určit, zda mi to kolo vyhovuje víc nebo méně než jiné. Předpokládám, že ten kdo mi to půjčuje to kolo zná a nastaví mi ho podle mých (stále stejných) požadavků, popř. mi vysvštlí proč mi ho nastavuje jinak.

          Po rozhodnutí že tohle by mohlo být to pravé zbývá samozřejmě spousta času na ladění doma. Ale to si myslím už je ždímání dalších vlastností toho kola, stejně jako výměna komponentů. Tohle umí málokdo rozhodnout před koupí, je-li to vůbec možné.

          0 0
        • RoKo  

          samozrejme mas pravdu… ale jako seznameni je to podle me dobra vec na to aby si zjistil o cem full je. Sameho me hloda myslenka na nejakeho toho fulla (mozna casem ;-) )

          0 0
          • Nainen  

            Taky vě mě hlodá chuť na fulla, ale cena nejlevnějších slušných fullů (řekněme třeba Canyon XC 4.0) mě stále ještě lehce odrazuje… ale myslím že je to spíš otázkou času a případně i vývoje kurzu :-)

            0 0
    • stihac  

      ludyv, ako to tak citam, kluci maju pravdu. Ful je ful. HT to mas len na ostaru. Na fule, to sa vozis ako pan. Ale jednu chybu to predsa ma, sice ful je dokonalost sama, ale stale je to len vehikel posuvany po matke zemi silou tvojich udov. Skutocne, aj na takom vozidle za desiatky tisicov svojich penazi by si musel slapat! A tu je moja rada: preskoc vsetky tieto zbytocne stadia poznania veduce ta od tvojho modusa k niecomu lahkemu drahemu celoodpruzenemu (medzistadia totiz vycerpavaju nebadane ale predsa nejake tie financie, ktore mozes pouzit i inak – lebo najprv by si isto kupil ful levny cize tazky, potom drahsi, a ked by si sa po tychto financnych uderoch este zmohol, tak az potom by si zadovazil nieco co by v tvojom profile mohlo vyvolavat skutocny obdiv a vybudovalo by ti autoritu u clenov BF)

      Preto ti navrhujem: kup si rovno terennu motorku! Bicykle rovno vynechaj. Zdvihy cez 30 cm (ostatni zblednu zavistou), reakcie pruzenia na zaber ta nemusia zaujimat a slapanie odpada. Hlboka orba na otocenie plynu – to je raj. Ak chces novu, tak okolo 250.000 uz je spickovy material, jazdena kludne aj za 30.000.

      Je to na tebe.

      :D

      0 0
      • jIrI___  

        A vyjde to levněji než kdejaký obdivvzbuzující full :-)). Já bych radši bral čtyřkolku, přece jen je pratktičtější – můžeš za ní zapojit vozík pro svojeho prcka :-))

        0 0
      • Krys  

        Tento príspevok sa na BF občas objaví. V rôzných podobách, ale obsahovo je to stále to isté. Ale nevadí, opakovanie je matka múdrosti. ;)

        0 0
        • stihac  

          Moj prispevok tu uz niekto dal? Dokonca predo mnou? Pozoruhodne!

          (ty sa co ozyvas, sak ty si na spravnej strane barikady? Ked nepocitam bydlisko teda. :))))) (ne-fulista som mal na mysli)

          0 0
    • xetron  

      chtěl jsem si koupit HT, byl jsem rozhodnut. Šel jsem s rodiči na nakupy a cestou se stavil pro brzdove lanka a odjel na „fullu“ a čichnul jsem k tomu aspon trošku a vím že HT už ne. Ted čekam ktery rok se zase vratim do Kanady a přivezu si nějaky krasny bike

      0 0
    • Frankie  

      Asi nejlepsi je opravdu mit oboji :) Dost zalezi na tom jak a co clovek jezdi, driv jsem jezdil spis na fullu, ted casteji saham po HT…  Uz jsem se parkrat sam sebe ptal, bez ktereho bych se obesel, a zatim si nedokazu moc jednoznacne odpovedet…  :) F

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.