• Dan.45

    Zdravím, v průběhu tohoto roku bych si chtěl vyměnit rám a teď přišla otázka jestli se mám dívat znovu po nějakým HTčku nebo koupit fulla, bydlím v jeseníkách, takže o využití fulla není nouze, ale jezdím i tvrdé povrchy a asfalt(občas na chatu) 40%zpevněný horský testy, 35% terén, 25% cesta. Začali mi občas problémy se zádama a raději bych volil toho fulla s uzamykatelným tlumičem, ale bojím se toho ,,lenosti rámu,,(doteď jsem jezdil jen HT) , prosím o radu : chtěl bych rychlý(vím že nikdy full nedosáhne rychlosti HT, ale snad i rychlý fully se najdou), pohodlný rám s váhou fulla do 2000 – 2200g s tlumičem a cenou okolo 15–20k. Díky.

    0 0
    • marapara  

      A jaký zdvih? I když s váhou kolem 2200 gr. to asi 150 mm nebude.

      Byl jsem letos v Jeseníkách na dovči týden a byl jsem rád, že mám fulla, zdvih 130/130. Řeknu to tak, bydlet v Jeseníkách nebo v jejich blízkosti, klidně se poohlédám i po vyšším zdvihu. Řekněme 150/150. Dokonce po tom týdnu ježdění i zarytí hardtailisti začali uvažovat o fullu se zdvihem tak 120 mm.

      No já bych na Jesenické terény asi jezdnoznačně doporučil fulla. Buďto sehnat v nějakém výprodeji rámový set, třeba Hanák prodává Specialized nebo GT rámy se zdvihy 120/140 mm, včetně vidlice. Cena je sice kapku vyšší, ale vidlici můžeš prodat a nějaké kačky získáš zpět:

      http://www.velohanak.cz/…ice-FOX.aspx

      http://www.velohanak.cz/…RT-2010.aspx

      http://www.velohanak.cz/…idl-FOX.aspx

      Co se týče jezdivosti, všechny uvedené rámy mají tlumič, který je možno buďto úplně zavřít nebo hodně přitvrdit, že je kolo téměř pevné. Váhy budou ale určitě někde kolem 2,5 kg, spíš možná ke 2.75 kg i s tlumičem. Nicméně jako základ je to slušné a v případě použití lehkých komponentů, kol a jezdivých plášťů nebudeš o moc pomalejší, než na HT. Osobně jsem 3 roky jezdil GT I-Drive 5, to je těžší full 130/130 zdvih, váha 14 kg, ale jede celkem slušně. Teď jezdím Specialized Stumpjumper FSR, zdvih 140/140 a je tak o kilo a půl lehčí, než I-Drive 5 a taky jede ještě o něco líp.

      Ještě bych do výběru zařadil rám RB IQ, ten má zdvih 120 mm a váha rámu kolem 2.75 kg:

      http://www.racebike.cz/…19/78/iq-ram

      Lidi co jej jezdí, tak píšou, že taky jede slušně.

      0 0
      • nox159  

        vzhledem k tomu jake kolo a jak stavi tak si myslim ze na 99% chce 100mm (uz kvuli vidlici co kupoval…)

        0 0
      • Dan.45  

        mám rok starý DTčko, vidlici určitě nebudu chtít řešit, jsem s ní spokojenej a váha je u ní exceletní :)

        chtěl bych řešení odpružení na horní rámové trubce jako má např. Merida Ninety-Six HFS 3000 a zdvih 100–120 :)

        0 0
        • marapara  

          Do Jeseníků bych šel spíš do těch 120 mm. Určitě to uživíš. Vidlici můžeš eventuelně prodat v případě Spešlů. Být tebou asi bych šel do RB IQ. Cenově je sice 1000 Kč přes limit, ale to by se snad dalo ještě snést.

          0 0
          • Dan.45  

            právě se na něj dívám, doporučují k němu vidlici se zdvihem 110–130, ale snad ta 100 by nebyla problém ;), ale ta váha je vysoká, to už bych spíše přemýšlel o té meridě co jsem dával za příklad která je za 17 990

            0 0
            • marapara  

              Tak k vidlici se 100 mm bych rám se 120ti nedával. Nejde to DTčko předělat na vyšší zdvih?

              0 0
            • nox159  

              ale u te meridy se vahove nebudes blizit 2kg ale spis 3kg ;-)

              0 0
              • Dan.45  

                právě je hodně těžká ale měl jsem na mysli kdybych si měl vybrat to RB za 21 nebo Meridu za 18 a rozdíl je mezi něma cca 150g

                0 0
                • nox159  

                  tak musis hlavne resit to, jak tery ram chodi… to je u fulu to hlavni ;-)

                  0 0
                  • Dan.45  

                    právě a s tím nemám žádnou zkušenost, proto si nechám rád poradit ;)

                    0 0
                    • PatrikL  

                      a čo tak kellys :D Tiež lacný, dokonca ľahší ako merida… A mal by zniesť aj 100mm vidlicu…

                      alebo scott spark – tam je aj verzia s dt swiss tlmičom, mal by si to zladené :)

                      0 0
                      • nox159  

                        jaka je teda realna vaha toho kelyse?

                        0 0
                        • PatrikL  

                          2300g bez tlmiča pri veľkosti 17.5"

                          0 0
                          • Dan.45  

                            potřebuji 20', u Kellyse mi nevyhovují velikosti 19,5 mi nepadne a 21,5 je velká..ve velikosti 19,5 a tlumičem se s váhou dostane znova na hodnotu někde kolem 2,7kg

                            0 0
                      • albion66  

                        Na Kellyse jsem přešel letos, koupil jsem si rám TYKE. Tlumič Monarch 4.2, velikost 21,5, mám 185 a tak zcela vyhovuje ale bacha na délku, ta je 650 mm. Jinak kvalita rámu super. PS bydlím přímo v Jeseníku a už se těším na jaro.

                        0 0
                    • Al Stra  

                      otázka je jestli ti tu někdo dokáže opravdu dobře poradit,

                      pro sebe bych si nový rám dokázal vybrat, protože snad vím co od něj mám chtít, ale ví to i ostatní, co chci já a natož ty?

                      0 0
                    • Lišák  

                      IQ z mého pohledu půlsezónního majitele:

                      • Pro mě naprosto přesné padnoucí geometrie
                      • Kolo parádně jede i při otevřeném PP na tlumiči (při a aktivovaném jede ještě lépe)
                      • Přílišná progresivita rámu ( menší využití zdvihu) pro moje jezdění (neskáču)
                      0 0
                      • marapara  

                        nj, ale vidle se 100 mm zdvihu není zrovna nejvhodnější pro tento rám.

                        0 0
                      • Al Stra  

                        iq by byla asi i má volba, tedy z těch rámů co tu byly do teď zmíněny, pokud bych si nechtěl trochu připlatit, třeba na tohle

                        http://www.morewoodbikes.com/…rathon/zula/

                        teda než tu začnu tlačit 29ky

                        0 0
                        • Dan.45  

                          moc pěkný rám!, kde se dá pořídit a jaká je jeho hmotnost ?

                          0 0
                        • Lišák  

                          Nebude ten Morewood mít velký pedalkick? Když je takto umístěný čep, tak bývá pk velký, ne? U IQ ho nepozoruji, zato na kole mojí ženy (jiný systém než zmiňovaný M.) bych jezdit nemohl-pedalkick mi hodně vadí.

                          Pedalkick i progresivitu bych při výběru nového rámu zohlednil stejně, jako velikost zdvihu. Mohlo by se dostavit rozčarování po prvních jízdách…

                          0 0
                          • Al Stra  

                            jak já to mám vědět, na povinné exkurzi v JAR jsem zatím nebyl, koukám, že morewooda k nám nově vozí shaman, tak info asi tam, www.shamanracing.com

                            0 0
                          • Dan.45  

                            vůbec tomu nerozumím, můžeš mi objasni o čem to mluvíš ;)

                            0 0
                            • Lišák  

                              Zjednodušeně:

                              Pedalkick je tahání za pedály při pružení zadní stavby. Souvisí s tím zamykání zadní stavby při šlapání.

                              Progresivita zdvihu-čím více jde tlumič do zdvihu, tím méně ochotně.

                              0 0
                            • Kubas.1  

                              mrkni na tohle …je to sice reklamní video, takže netuším jak moc je to pravda, ale jsou tam aji jiný systémy, a navíc pochopíš ty pojmy ;-)

                              0 0
                              • pepek  

                                Soudruzi z GT si to „trošku“ poupravili k obrazu svému. FSR mně nikdo nazpátek nekoplo, nevím, jak k tomu videu přišli, to je skoro na žalobu za šíření poplašné zprávy :-)

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Rozhodně bude mít velký pedalkick. Při takhle malém zdvihu to ale někomu vadit nemusí (mně by vadil). A v Lku bude mít tak 2,6kg s tlumičem (v Mku má papírově 2,45kg s tlumičem), takže do požadované váhy je mimo.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Na průběh nemám model a rám jsem nejel. Odhaduju (pro tohle přepákování se celkem dá jen z fotky), že nějak moc progresivní nebude. V tomhle by mohl ten rám být ok.

                              0 0
                              • Al Stra  

                                2,6kg je celkem pěkná váha na lehčí trail rám s tlumičem

                                nižší bude asi reálně dosažitelná jen v případě nějaké větší slevy, pokud má být dodržen rozpočet, daleko důležitější je funkce a geo, jak už tu bylo řečeno

                                0 0
                            • Lišák  

                              Rám mojí ženy má 100mm a vadí mi to sakra dost! Tohle bych nezkousnul; na progresivitu IQ si holt budu muset zvyknout :-)

                              0 0
                      • nox159  

                        nezkousel si i IQ6? protoze pokud IQ jede stejne nebo podobne jak IQ6 tak za me zadna slava…

                        0 0
                        • Lišák  

                          Nezkoušel.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Zdá se ti, že IQ6 jede nějako špatně? Já bych skoro řekl, že jede stejně jako můj bývalý HT. Komponenty stejně jako kola byly stejné.

                          0 0
                          • nox159  

                            ano ale je pravda ze jsem to nejel se stejnou vybavou…

                            pokud ht jede za pedalem stejne dobre jak 150mm ful tak bude nekde problem

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Je to jen můj pocit, HT mělo rám z roku 2001, takže mohl být měkký, těžká kola jsou na obou, jezdím pohodovým tempem, takže možná že se pak rozdíly neprojeví tolik. Každopádně se mi zdá, že IQ6 (14,12 kg) jede stejně dobře jako moje staré HT (12,6 kg)..

                              0 0
                              • nox159  

                                ja jsem presedlal z anthemu X na IQ 6 samozrejme rozdilne zdvihy… ale po presednuti jsem myslel ze zdechnu jak to nejelo – z kopce to bylo samozrejme neco jineho ale vyjezdy a roviny v terenu – tam byl znat rozdil dost.

                                0 0
                          • mr.antik  

                            Určitě pocitově hůř než třeba můj Giant. Oboje otevřenými propedály.

                            0 0
                            • Lišák  

                              nox+antik:

                              Jasně, že jednočep jede hůř, než VPP. Zajímal by mě pedalkick na těch Vašich Giantech. Můžete to s něčím porovnat?

                              0 0
                              • Karlos009  

                                Ty kola jsou až neuvěřitelně podobná (v Linkage). Podobná progresivita, téměř na chlup stejný pedal-kick.

                                0 0
                                • Lišák  

                                  To má IQ stejný pedalkick i progres jako Anthem a Reign?

                                  0 0
                                  • Karlos009  

                                    Mám data jenom IQ6, ale předpokládám, že se to nebude nějak výrazně lišit, takže ano.

                                    0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Přesně tak, pedal-kick při zdvihu 150mm má Reign 2010 36,79 a IQ6 39,27, přitom až do zdvihu 110mm má IQ6 pedalkick vždy o chlup menší než Reign…

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ještě pro srovnání Anthem X0 má pedalkick 24,84 na 100mm, ale v průběhu ho má, stejně tak jako Reign, vždy vyšší než IQ6 až do zdvihu 60mm

                                  0 0
                              • nox159  

                                slo o to ze porad jede ten muj anthem o dost hur než HT takze neverim že nekomu muze jet HT podobne jak IQ6…

                                jen tak pro vysvetleni ;-)

                                jinak pedal kick jsem nezaznamenal – proste pocitove s tim nemam problem ani jsem to nikdy nezkoumal

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Asi záleží, s jakým srovnáváš HT…

                                  0 0
                                  • Karlos009  

                                    Fakt si moc nedovedu představit HT, které bych srovnal s jakýmkoliv Endurem. To tě asi ovlivnilo v hodoncení nadšení z nového kola. ;-) Ale stejně tak pochybné, je srovnávat IQ6ku s XC chrtem. IQ6 není zádná raketa, co si budeme povídat, ale k tomu to kolo prostě není určené. Kdo chce závodit, ať si koupí HT, nebo toho Anthema. Na druhou stranu, na co si to tady hrajeme, když jedu na vyjíždku s místní grupou, některým ujedu i když sedí na 9kg HT a jiný by mi to natřel i na ukrajině, tak o co kráčí? :-)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Já nevím, proč to pořád srovnávají…

                                      0 0
                                    • Dan.45  

                                      jasný, je to tak a vždy to tak bude že kolo je max. polovna úspěchu, jestli vůbec ;), ale ta ,,radost z jízdy,,(BMW) přeci bdue u těch kol odlišná, já bych jen nechtěl být z HT co mám zklamanej pokud si koupím full a budu se na něm trápit, právě proto jsem se chtěl poptat Vás kdo s tím máte nějaké zkušenosti, jaký full by se dal aspoň trochu srovnat s rychlostí HT :)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Tak to budeš muset zabrousit právě k giantu, santa cruz, intense, prostě kola s virtuálem. FSR od spešlu prý jede snad jenom Epic…

                                        0 0
                                        • Dan.45  

                                          mám vybráno http://www.giant-bicycles.com/…/8376/47198/ teď už jen našetřit finance, nevíte kolik může tento krasavec vážit ;) ?

                                          0 0
                                          • Al Stra  

                                            ohledně váhy mají přímo na stránkách giantu ve specifikaci kol napsánu tuhle roztomilou formulku:

                                            Kolik váží toto kolo? Správná otázka. Bohužel, neexistuje žádný standard, kterého by se drželi všichni výrobci kol. Někteří váží rámy ve velikosti S, bez laku, bez tlumiče atp., a takto uměle snížené váhy uvádějí v katalogu. Pokud chcete znát skutečnou váhu kola, musíte si ho zvážit přímo na prodejně. Zjištěnou váhu nemůžete porovnávat s „katalogovou váhou“ konkurenčního modelu. I ten je nutno převážit, protože váhy, které některé značky uvádějí, naprosto neodpovídají skutečnosti.

                                            0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            2550g model X2 velikost XL, s tlumičem, objímkou sedlovky, hlavovým složením, šrouby tlumiče..

                                            0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            V Lku píšou 5,1lb, což je 2313g

                                            0 0
                                          • nox159  

                                            anthem X – XL, rok 2010 – 2524g tlumic,objimka, hlavko

                                            0 0
                                            • Dan.45  

                                              mám 183, jedině verzi L, teď jezdím na Heverovi(4ever) 20,5 ;), máte už někdo s tímto rámem zkušenosti, jestli jste ho jel nebo něco podobnýho :)?, určitě si ho půjdu otestovat, padl mi do oka o:))

                                              0 0
                                          • Kubas.1  

                                            Giant bude určitě dobrej, ale dej bacha aby sis nekoupil chrtího fulla, a potom nejzistil, že tě začínají víc bavit sjezdíky, technickej terén apod. a že by víc bodlo nějaký AM kolo…

                                            0 0
                                            • Dan.45  

                                              ne to určitě ne, chci co nejrychlejší a zároveň pohodlný kolo, žádný těžítko ;), jak jsem psal na začátku, jezdím z velké většiny zpevněný horský cesty a střední terén, žádný skoky nebo tak, prostě trasy v jeseníkách, na asfaltu jen když přejíždím nebo když jedu na chatu ;), sice jsem se nechtěl dostat nad 20k ale za kolo respektive rám značky jako je Giant bych si byl ochoten připlatit :))

                                              0 0
                                              • marapara  

                                                Nikdy neříkej nikdy :). Raděj 1–2 cm zdvihu navíc, než aby pak chybělo :). Na trail biku se 120 mm zdvihu už se dá docela i zablbnout a přitom jde stále o docela hodně svižné stroje při vhodné geometrii.

                                                Viz můj případ s SJ FSR. S rychlými plášti Race King 2.2 jsem na asfaltu jen o 1 km/h pomalejší, než na chrtím htčku GT Zaskar s také rychlými plášti Kenda Karma 2.0.

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  On je ale limitován 100mm vidlicí, kterou hodlá použít i u fullu…

                                                  0 0
                                                  • Dan.45  

                                                    přesně tak ;), DT vidle je to nejlepší z vidlic co znám, respektive co jsem zatím jel :))

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Nemáš zkušenost s XMM 150?

                                                    0 0
                                                  • PatrikL  

                                                    na scott spark by mu 100mm vidlica sadla a mal by pod zadkom 110mm :) Za cenu giant rámu by mal komplet bike spark 60 :D

                                                    Len sú to dva úplne odlišné systémy pruženia, scott sa bude asi viac pohupovať pri šlapaní – ale zase má remote lock na tlmiči čiže v prípade potreby je z toho htčko okamžite :)

                                                    0 0
                                                  • Dan.45  

                                                    a váha rámu ?

                                                    0 0
                                                  • PatrikL  

                                                    na ebay píšu nejako 2420g (samozrejme s tlmičom), len neviem aká veľkosť :) Teraz nemám čas nejako hľadať konkrétne údaje k veľkostiam, to by vedeli skôr povedať majitelia tých rámov…

                                                    http://cgi.ebay.de/…390099523581?…

                                                    0 0
                                                  • Al Stra  

                                                    manželka a nový rám nevybírá jen podle toho kolik váží

                                                    0 0
                                                  • Kubas.1  

                                                    :-)

                                                    0 0
                                                  • krokus  

                                                    Spark se dá jezdit i se 120mm vidlicí. Osobně jsem to nezkoušel, ale vím, že dost lidí to tak má a nestěžují si.

                                                    0 0
                                                • Dan.45  

                                                  já nepůjdu do AM už jen kvůli vidlici ;), no já mám X kingy a oproti RR 2.1 se mi zdají také velmi svižné :))

                                                  0 0
                                      • lutte1  

                                        Já jsem přešel z HT a 100mm vidlicí na Včkách o váze něco přes 13 kilo na poctivý Enduro 165/165 zvihy o váze 15kg a 2.4 pláště.

                                        Moje dojmy jsou takový že Ht jede jednoznačně líp za pedálem.Unavim se na něm pozdějc,pokud není extrémní terén kde už má výhodu full.Prudký výjezdy se mi na Ht jezdí daleko líp.Ale mírnější se mi líp jezdí na fullu,i když je možná na něm jedu pomalejc.

                                        Ale celkově je to úplně jinej zážitek z jízdy.Na Ht mám tendenci vyhledávat lehčí terén a jedu spíš svižně.

                                        Na fullu víc dovádím,bunny hop přes kanál,ostrá zatáčka,jízda po zadním.Sem tam drop.Čím víc rozbitý tím větší zábava.

                                        Výlety na fullu dělám do 70km.S tím že objíždím zajímavý sjezdový a skákací lokace,kde chvíli pojezdím.:)

                                        Abych došel k nějakýmu závěru tak mě víc baví jezdit na fullu.

                                        0 0
                              • ponnylafuma  

                                to si zjistil kde?

                                0 0
                                • kubad  

                                  No to je vlastnost VPP

                                  0 0
                                  • ponnylafuma  

                                    nechci se dohadovat o systémech pružení (ani to nemá smysl), z vlastní zkušenosti – blur carbon a 96 – VPP a jednočep, neodvážil bych se tvrdit co líp jede… vím jen co je určitě tužší :D

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A na 96tce byl citlivý tlumič? Srovnávat stavby lze pouze se zcela srovnatelnými tlumiči (tzn. třeba u Foxe totožné interní nastavení), jinak to ten tlumič hrozně ovlivní. S necitlivým tlumičem pak lety lecos, zvlášť u nízkých zdvihů.

                                      0 0
                                    • kubad  

                                      96 je jednocep? Odkdy kdyz uz tak prepakovany. A to trochu meni situaci

                                      A jak pise Mlok hodne bude zalezet na tlumici, nastaveni. Jinak kazdy full jde nafoukat tak aby jel skoro jak HT.

                                      0 0
                                      • ponnylafuma  

                                        Celý vlákno je o přepákovaným jednočepu… reagoval sem na příspěvek kde figurovalo RB.. uznávám.., jen mě dojímá „zdejší“ dogmatickej přístup k systémům pružení..

                                        Tlumič vozím nafoukanej na třetinovej sag, u 96 se doporučuje menší sag pro DT tlumič, pak je určitě míň komfortní než blur xc s foxem

                                        Ale „jakejkoli“ full určitě nafoukat tak, aby jel jako HT, každopádně nejde…

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Mně ale nešlo o nafoukání, to beru, že bude rozumné (a ne přefoukané), ale o interní nastavení (tedy compression tune nebo volicity tune u Foxe).

                                          0 0
                                        • Lišák  

                                          Já na Maestro systému nikdy nejel. Napsal jsem to proto, že všichni, co ho jezdí tvrdí, že jde za pedálem jako čert. Což já o IQ, i když jede hodně dobře, říct nemohu.

                                          0 0
                                          • Dan.45  

                                            to Maestro jsem slyšel hodně chválit až mi to přijde jako úplná pohádka, ale to známý ALE tam prostě musí být !, nevěřím tomu že je dokonalý..snad je Giant v tomhle dobrej, ptž já mám asi vybráno ;) Anthem X :)

                                            0 0
                                            • ALEX007  

                                              přesedlal jsem z trance na anthem x. nadšená spokojenost jen škoda že má tak vysoko horni trubku pro me. totalni raketa a přitom nekope do zadku jako ht. jsem lazar na záda…mohu vřele doporučit.

                                              0 0
                                          • HKou  

                                            Měl jsem Trance (ne X), teď mám IQ. Trance jel nepatrně líp (po rovině a do kopce) než IQ (obojí s propedalem), nicméně to IQ mám asi o 2kg lehčí než Trance a chtěl jsem větší zdvih. Na 100mm bych volil AnthemX.

                                            0 0
                                            • Lišák  

                                              Jenže na porovnání by musely (jak píše Mlok) mít tlumiče stejné interní nastavení. Měly ho?

                                              0 0
                                      • ponnylafuma  

                                        sry, celý vlákno o něm není

                                        0 0
                          • AsiJura  

                            Tak taky jsem vlastníkem IQ6, jsem spokojený, ale napsat že jede jako HT to fakt nemůžu:) to už je trochu přehnané, s noxem jsme si vzájemně půjčovali kola a jeho anthem x jede jako ht, moje RB rozhodně né, na druhou stranu bych s tím v anthemem nebyl spokojený při jízdě z kopce, jsou to úplně jiné kola. Jediná možnost jestli jsi pro srovnání myslel třeba nějaké enduro HT, tak tam zas takový rozdíl nění, ale to je geometrií.

                            0 0
                            • Tomínos  

                              Nojo, jenže ono pro to hodnocení dost záleží co tam máš za kola (ráfky, pláště) Nechci tvrdit, že IQ6 pojede uplně stejně jako HT, ale pokud máš kola na obvodě o půl kila těžší, případně ještě s lepivějším vzorkem, může ti připadat jak to nejede ale zase kdybys tam dal jeho kola nebude ten rozdíl tak velký.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To jistě. Nejvíce dělají pláště. Kola něco taky udělají, ale zase moc velký rozdíl na průměru to nedá, pokud se zrovna neliší o nějak moc.

                                Níže co píšu ten test, tak byl na totožném osazení (tedy zejména kola a pláště byly úplně stejné, testoval jsem na to na STčka + RR/RR 2,25 UST).

                                0 0
                                • Tomínos  

                                  Jojo, já jen, že jsem koukal na jejich kola a jeden má ZTR Arch a druhej Remerx E Jumbo a je tam rozdíl zhruba 250gr na každém ráfku a to už je váha která bude určitě znát. Jinak samozřejmě pláště do toho promluví nejvíc.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Váha plášťů u mě třeba moc vliv na průměr při pohodovém ježdění nemá (taky jeden z důvodů proč vozím raději těžší odolnější pláště než lehké šlupky). Samozřejmě je to znát při občasných specifických situacích, kde je třeba zrychlit. Ale pro výsledný průměr ne.

                                    Zásadní vliv má u mě jen valivý odpor pláště (tam přeci jen třeba NN/NN 2,4 je už celkem o dost pomalejší než RR/RR 2,25).

                                    0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak 140–150mm full nikdy nepojede jako HT, to je jasné. Ani 100mm full nepojede na rychlé cestě bez pořádného terénu rychle jako HT.

                              Jenže i přesto, že ten 140–150mm full jede bez debat o trošku hůře, tak u někoho ten rozdíl nemusí být nijak velký. Já třeba mám změřený rozdíl mezi Stereem a o 3kg lehčím celopevňákem (oboje stejně osazené a stejné pláště při testu), že na spíše kopcovitější trase mám rozdíl v průměrech jen 10%. A dost toho rozdílu bude díky kopcům dělat ten rozdíl 3kg ve váze.

                              Stereo x chrtí 100mm už jsem měl rozdíl tak malý (pořádně objektivně ho už ani nedokážu změřit), že jsem po letos po pár měsících chrtí full zrušil, že nemá smysl a raději si nechal dvě Sterea (jedno osazené více do rychla).

                              Na druhou stranu výkonnější chrti když pojedou vyšší intenzitu, tak u nich ten rozdíl může být o dost větší.

                              A ještě doplním, že dojezdu v kilometrech při pohodových vyjížďkách bych se vůbec u dobrého (teď myslím hlavně ve smyslu, že jde dobře za pedálem) 140–150mm fulla nebál.

                              Na Stereu, které mám laděné více do těžšího terénu s 2,4 NN UST a které je o něco těžší než to druhé, tak mám zajetou svojí nejtěžší vyjížďku v životě (hodnoceno dle kilometrů, profilu trasy a náročnosti terénu).

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To srovnání Stereo x celopevňák bylo měřeno na rychlé trase (část asfalt, část rychlé lesní cesty), tedy nikde na trase nebyl celopevňák limitován terénem. Test byl čistě pro určení o kolik jede Stereo pomaleji díky váze a ztrátám v pružení.

                                0 0
                              • AsiJura  

                                V tomhle máš určitě pravdu, proto taky v případě nějakého dalšího upgradu půjdou na řadu kola. Já jsem spíše chtěl uvést na pravou míru nadšení mpIII, protože vím že tvrdit že IQ6 jede jako ht je už prostě moc, ať jsem nadšený z nového biku jak chcu. I když mě RB neomezuje a na můj styl ježdění se mi zdá ideální tak prostě vím že na xc ht jsem byl rychlejší, ale ani za nic bych neměnil zpátky. Vím že to sice váží dost, ale na druhou stranu se nemusím bát to někde prasit, protože to prostě vydrží. Dále ten pedalkick, no nevím, ale nevěděl jsme o něm dokud jsme si tu nepřečetl že je u IQ6 výrazný a měl by mi vadit:) To samé jak se tu řeší průběh zadní stavby, tak ten mi taky vyhovuje, i když podle některých zdejších teoretiků je to vlastně ten nejhorší průběh jaký může být. Daleko více jsem v praxi poznal enduro geometrii a (ne)citlivost vidlice, než něco jako pedalkick a propedal a chod zadní stavby.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Pedalkick někdo prostě vnímá opravdu hodně a někdo i třeba vůbec. Hrozně moc to ovlivní také styl jízdy. Tím myslím používané převody a styl jízdy v prudkých stojkách. Nejhorší je ježdění na nejlehčí převod v sedle. Já tak jezdím třeba opravdu hodně a větší pedalkick mi vadí hrozně moc.

                                  Vnímám pedalkick i na Stereu, kde je opravdu hodně malý.

                                  A ten průběh, v praxi jsem jel větší množství fullu se skoro stejným a spoustu fullů s mnoha odlišnými průběhu. A za mě to je prostě nejhorší průběh (nejen že bych buď musel vozit megasag nebo bych nevyužil celý zdvih, ale nelíbí si mi chování kolem sagu a co to dělá se sagem ve výjezdech a vadí mi to v mnoha ohledech) a nikdy bych ho nechtěl. Nikomu ale neberu, že mu může vyhovovat.

                                  Třeba starý Canyon ESko s Pearlem (to je ročník zhruba 2007) má průběhem dohromady s tlumičem skoro stejné chování co se týká průběhu jako IQ6. A když jsem ho testoval ještě kdysi bez větších zkušeností v roce 2007, tak mi to taky nepřišlo jako velký problém. To až později, především co jsem dlouhodobě jezdil více kol s naprosto odlišným průběhem.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    jezdim tak jak si psal – mala placka ( kadence 100+) do prudkych stojek a ani na anthemovi ani na IQ6 sem necitil problem.

                                    U IQ mi prubeh stavby… celkem vyhovoval ( ale nepoznal jsem ale moc rozdil v zaplem a vyplem propedalu :D ) ale neni to to prave kolo pro muj styl jizdy ( alespon ne kdybych mel mit jen jednoho fula ;-) z kopce se neda z anthemem srovnavat tam to proste jede lip.

                                    jinak mam srovnani z one five od meridy a ta merida zehlila huř nez IQ6 i dokonce byla mene citliva nez anthem X, vubec mi nesedla prubeh… celkove jsem z toho kola byl dost sklamany ( ale za pedalem jela lip nez IQ6 )

                                    0 0
                                  • AsiJura  

                                    Tak to souhlasím, protože je mi jasné že když nemám přímé srovnání tak jsem spokojený s tím co mám. Na stranu druhou nevím jestli se chci dostat do té fáze kde ty, kdy mi nebude vyhovovat skoro nic. Ono se taky trochu bojím zkoušet další fully abych nemusel za rok měnit rám, a za rok zase a tak dále. Jsem spokojený s tím co mám, a ty už asi taky, jen jsi mezitím musel prostřídat více rámům, protože narozdíl odemě už máš větší přehled, víš co můžeš chtít, co je možné a co se nabízí.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tak já jsem teď konečně s fully úplně v klidu, když už jsem u Sterea našel přesně co jsem hledal. A když teď sem tam zkusím nějaký jiný full, tak vždy zjistím, že je ve všem trochu nebo o hodně horší (pro moje požadavky). Poslední dobou už ani tolik nezkouším, protože předem vím, že zkoušené kolo by muselo splnit nějaké základní věci ohledně průběhu, pedalkicku a dalších věcí a když je nesplňuje, tak ani nemá cenu ho zkoušet.

                                      O pár rámech, které by to splňovaly a které by smysl pro mě zkusit ještě mělo vím, ale všechny jsou z kategorie vyšší cenové a investovat se mi do nich určitě v nejbližší době nechce, tak je ani raději nezkouším, abych náhodou nezjistil, že jsou třeba ještě lepší (pro mě) než Stereo.

                                      A jen pro zajímavost, srovnání průběhu pro obě Sterea co mám. Konečně byl někdo aktivní a udělal model i pro to novější (mě se nechtělo).

                                      Průběhy se dle grafu liší jen málo, přitom v praxi to zase tak malý rozdíl v chování není. To jen na dokreslení, že i poměrně malý rozdíl v průběhu vnímám v praxi hodně.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        já si to stereo snad koupím, jak ho pořád vychvaluješ :)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Ale koupí sterea to nekončí, když tam dávají nepoužitelný tlumič.

                                          0 0
                                          • Ruprt2  

                                            koupí použitelného tlumiče to nekončí, když není dost citlivý!

                                            0 0
                                          • McBlacky  

                                            :)

                                            ono upravit tlumič na svoje požadavky pomůže dost rámům. Zase při prodeji to může být překážka, příliš lineární projev s větším sagem versus progresivní chrtí naladění atd…

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Pomůže, to je jasné. Ale u Sterea je to od té doby, co tam cpou high volume komoru + Boost valve úplně v pr…i.

                                              Nejen, že to je moc lineární, ale je ten tlumič navíc na tu stavbu i málo citlivý, stavba jde za pedálem výborně sama o sobě a potřebuje k perfektním žehlení opravdu citlivý tlumič.

                                              Jiné třeba houpavější stavby (třeba zrovna u Cubu všechna AMSka), tak tam se s Boost valve a tím interním nastavením co tam cpou u Cubu docela dají.

                                              0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Vychvaluju ho pouze pro moje potřeby. Třeba někomu sedět nebude vůbec.

                                          0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Myslíš, že by šel nějak zlineárnit DHX Air? Kdysi tu tuším psal Hanz, že u pružinového DHX to je tak, že čím delší pružinový DHX, tím progresivnější, protože expanzka je pořád stejně velká. Nešlo by tedy jak u DHX coil, tak u DHX Air dát míň oleje a tím ten tlumič udělat lineárnější?

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          olej tam je na tlumení ne? kdybys ho tam dal méně, tak by ti to ze začátku nebo na konci netlumilo. Záleží jak je to tam udělané.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Já nevím, ale u starých marzocci se přece laborovalo s výškou hladiny oleje pro progresivitu/li­nearitu…

                                            0 0
                                            • Lišák  

                                              U toho tlumiče by jsi mohl maximálně přidat olej nad vzduchový píst, čímž by se tlumič zprogresívnil. Marzocchi byl jiný systém.

                                              0 0
                                            • McBlacky  

                                              u vidlí je to něco jiného. omezoval jsi vlastně velikost pozitivní komory. Lze to u většiny vzduchovek a dosáhneš progresivnější­ho chodu

                                              0 0
                                        • Karlos009  

                                          Řekl bych spíš, čím delší, tím víc vzduchu a tím lineárnější. Ale jenom tipuju.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Ano, u vzduchového ano, ale u pružinového je to podle Hanze přesně obráceně.

                                            Já bych potřeboval vzduchovej ještě lineárnější.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Pokud už máš s high volume komorou (což DHX standardně je), tak už máš prostě smůlu. U tlumiče by bylo jediným řešením tam dát pružinový s měkčí pružinou a tu předepnout. Tím bys to mohl ovlivnit dost, samozřejmě to bude limitované předepnutím, které jde rozumně jen do určité míry.

                                              Mohl bys ale pořídit nějakou lineárnější zadní stavbu :-)

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Mohl bys ale pořídit nějakou lineárnější zadní stavbu :-)

                                                Ty seš hroznej rejpal víš to? :0)

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  a veškeré možnosti nastavení tlumiče už vyčerpals?

                                                  když sem s na kole hrál s DHX5 Air tak ty možnosti byly dost zásadní pro chování.

                                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Nemůže to být tím, že jak na HT, tak na IQ do kopců jezdím opravdu klidným tempem, na rovince rychleji a z kopce zase klidným tempem? Jinak řečeno jsem šnek a proto se mi ty rozdíly jak kolo jede nezdály velké.

                                  0 0
                                  • AsiJura  

                                    Tak já jezdím podobně, tzn. na turistu:) Ale vážně tam je dost velký rozdíl už v posedu a z toho se odvíjí zbytek. Jestli se ti na IQ6 jezdí lehce jak na HT, tak ti to přeju, taky bych to bral, ale bohužel to ve svém případě říct nemůžu.

                                    0 0
                                    • DejvGSR  

                                      Taky nejsem žádnej rychlík. Měl jsem letos svoje IQ. Něco jsem najel a kolo se mi zdálo vůči mé staré RETĚ ze železa poměrně slušně rychlé. Měl jsem před tím ještě HT GT Avelanch 2 a IQ jelo ve srovnání s ním velmi dobře. Na Singltreku Pos smrkem jsem vyzkoušel Meridu Transmission nebo tak nějak. Zdvihy 140 a o něco jiná geometrie než IQ. A zjistil jsem, že mi právě ta geometrie více vyhovuje. Tak jsem neodolal a půjčil jsem si v Praze u pana Heiníka IQ6. No dopadlo to tak, že jsem svoje IQ v prosinci prodal a už mám rámový set IQ6 s komponenty RACE, akorát ještě čekám na vidli a záplety. proč jsem volil IQ 6:

                                      1. výrazně mi sedla geometrie, kolo je stabilní a velmi pohodlné
                                      2. již nechrtím a chci si to užít cestou necestou a občas se pustit

                                      i dolů

                                      1. je ta mrcha pomalejší, pomalejší o něco než IQ a tak si musím trochu

                                      máknout a pak si díky tomu můžu dát o pivko víc

                                      1. a to kolo se mi moc líbí a hrozně dobře se mi na něm jelo a dobře

                                      sedělo, nemusel jsem se tak hrbit

                                      Tak asi tak.

                                      0 0
    • jIrI___  

      Řekl bych, že ty 2–2,2 kg včetně tlumiče bude do 20k celkem problém.

      0 0
    • onuce  

      Omlouvám se, hlasoval jsem omylem.

      0 0
    • jaja.k1  

      Možná to už není in, ale já jsem pořídil jednočep se zdvihem 100 mm a jsem spokojen ( Author A-ray+ ). Myslím, že jsem navážil něco kolem 2,5kg – zato byl ale dost pod tvojí cenovou hranicí ( a to má RP2 ).

      0 0
    • Dan.45  

      našel jsem asi nejlepšího kandidáta http://www.tandem-bike.cz/…ing-f80–2010 můžete mi napsat jakej na to máte názor ;) ? udávaná váha 2175g, reálná je bohužel cca 2400 ale i tak mi to připadá jako slušná nabídka, s pozdějším přechodem na Fox tlumič RP-23 nebo RP2

      0 0
      • Pumsc  

        Myslim,že Jiri tu něco psal že nic moc,jel ho…

        Ono se to dá i čekat,když sup nemá s fully žádnou zkušenost:-/

        0 0
      • Al Stra  

        v čem myslíš, že je sup to nejlepší? Ale nejel jsem,

        Přijde mi to až moc drahý, na to jakej to má tlumič a jak to vypadá, a kupovat RP23 samostatně není zrovna levná sranda,

        já bych tedy bral RB Iq s RP23 v základu (ale to bude vždy favorit v porovnání třeba s kellysem, authorem, meridou, pellsem..)

        0 0
        • Dan.45  

          ten RB se mi taky zamlouvá, kvůli vlastnímu designu a tak ;), ale chtělo by aby tady někdo napsal jak to bude chodit s tou mojí vidlicí, aby to nebyli vyhozený peníze..

          0 0
          • Al Stra  

            tak napiš do rb, herr heiník ti rád objasní, jak se bude tvoje vidle chovat s jejich rámem,

            0 0
          • MJ24  

            jestli se ti líbila stará F80 tak bych se mrknul na F80 na rok 2011 slyšel jsem, že ji nějak vylepšili a že na to v průběhu roku budou dávat i jiný tlumič než ten manitou ale ted nevím jestli DT nebo FOX. Bavil jsem se o tom u stánku Superioru s Martinem Hamanem na SportLifu

            0 0
            • Dan.45  

              je nádhernej, aji ta váha relativně sedí s tou cenou, je tam tlumič DT, to by mi senzačně ladilo s vidlou, ale s tou kvalitou to prej není žádná sláva a nikdo tu nepsal jak jede :(

              0 0
              • MJ24  

                mě osobně se ten rám taky líbí ale nezjistil jsem žádné podobné info, jaký ten rám je, což je škoda protože by mě to zajímalo. Jinak momentálně kdybych šel do rychlého fulla tak by to byl Anthem

                0 0
                • Dan.45  

                  s tím souhlasím a všichni to tu říkají, ale ten superior bude o cca 200–300g lehčí a hlavně tak o 10k levnější, ten Giant je pecka, o tom žádná ale ta cena 27 990 se mi zdá moc :((

                  0 0
                  • PatrikL  

                    tých 2.175 na tom webe je bez tlmiča a vo veľkosti 16.5", nie? Aspoň tak mi to vychádza keď to porovnám s http://cgi.ebay.de/…150374406088?…

                    0 0
                  • oldaka  

                    ja uz byl taky skoro uplne rozhodlej pro Anthema a nakonec jsem poridil Canyon LUX MR. Ve vyprodejich se dal ram sehnat za podobny prachy jako Anthem ram.

                    0 0
      • PatrikL  

        najlepší je http://cnc-bike.de/…uct_info.php?…

        :)

        0 0
    • JakeF  

      Trošku zneužiju tohle téma.

      Vysvětlí mi někdo, proč se tohle KTM válí každou chvíli na bazaru za tak parádní cenu? Jestli se tam bude válet ještě chvíli, tak se asi zadlužim, vyměnim vidli za Foxku a následně prodám všechno, co mi doma zbyde, abych to splatil :D. Je v tom nějaká bouda, jako že je hodně lítaný nebo že ta 6061 slitina je moc měkká? (osobně s ní nemám ty nejlepší zkušenosti)

      0 0
      • MlokCZ  

        Mně ta cena tedy zas tak extra nepřijde (taková normální adekvátní cena). Je to dva roky jeté, takže co bys čekal?

        0 0
        • JakeF  

          Ok, jestli to je adekvátní cena, tak se radši nebudu zadlužovat a počkám si na nějakou výhodnou nabídku až na to budu mít :).

          0 0
        • Pumsc  

          asi tak,kdyby ten rám byl carbec tak už je to zajímavý:)

          0 0
      • Gorgov  

        Počkej, tos dal asi špatnej odkaz… Já tam vidim pěknou ludru s naprosto mizernejma kolama, těžký je to jako prase a 35 za dva roky jetý kolo? Ale fuj :)

        0 0
        • JakeF  

          A mně se tak líbil… I když zase pro tebe „těžký jak prase“ a „mizerný kola“ jsou pro mě pořád víc, než přijatelný :).

          0 0
          • Gorgov  

            ne fak, 12 kilo už je na závodění přeci jenom moc… a na ty kola jsou na 370, takže šrot :)

            0 0
        • MJ24  

          já už ho viděl na bazáči za 25, myslím že na bazaru supriders

          0 0
      • vikicek  

        jasný, je to měkký, bude se tomu vohejbat spodní rámovka :)

        0 0
    • op  

      toto mi prijde stejne jako moje Cube a cena je zadara ..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.