• Toci

    Zdravím všechny a prosím o radu či názor. Plánuji zakoupení horského kola, zda to bude Full nebo HT nejsem zatím rozhodnut. Stavět nic nechci, protože to neumím a nemám přesné zadání.

    Pro větší investici jsem se rozhodl proto, že chci kolo kvalitní, lehké, funkční a nechci na něm v dohledné době nic vylepšovat popř. měnit. Závodit na tom nebudu, bude sloužit k jízdám dle nálady a času, samozřejmě i po silnici.

    Současným vybraným favoritem je Specialized S-WORKS SJ HT Carbon model 2010.

    Další vybraná kola jsou

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    http://www.cannondale-bikes.cz/…on-rize120–0

    http://www.cannondale-bikes.cz/…lash-carbon3

    http://www.giant-bicycles.com/…/8375/46643/

    http://www.giant-bicycles.com/…/8376/46644/

    Díky za názory.

    0 0
    •  

      to zas bude…, já bych bral toho prvního epika za 190tis, co je v prvním odkazu

      0 0
    • vikicek  

      Jaký bude určení kola ? Spíš sport nebo kochačka ?

      0 0
    • TJK  

      jestli full nebo HT si musis rozhonout sam, v tom ti nikdo neporadi, za 100k bych si bike nekoupil ani nahodou, uz jen kvuli tomu ze co jsem rozklikl spesla i giant tak ani jeden neni na top sade, coz je za 100 docela smutny, nehlede na to ze je to dost vysoky rozpocet na to poskladat neco jineho a mnohem lepsiho, ale to je tvuj boj… jinak k tvemu dotazu, ja bych bral C´dale :-)

      0 0
      • Toci  

        Tvému názoru rozumím, ale protože se v tom určitě neorientuji zdaleka tak jako Ty, volím cestu " hotovky ". Kdybych měl zkušenosti a věděl, co je pro mě to nej…, určitě bych zvážil stavbu. Bohužel nemám zadání.

        Myslím si, že pokud najdu dobrou seriovku, budu spokojenej a beru to tak, že pokud koupím např. S-WORKS SJ HT Carbon 2010, tak když to stálo přes 150k a jedou na tom závodníci, tak to nemůže být špatně. Samozřejmě připouštím, že to, co je dobré pro závodníka, tak nemusí být vhodné pro mě.

        0 0
        • chose-cb  

          jenze zavodnici ty kola za 190k maji stejne jeste o neco upravene:) nehlede na to ze oni to kolo vyuzivaji od rafku k riditkam tzn. cele:) tak trosku se tim jaksi zivi investuji do sve prace protoja jsem nazoru pro tebe jako rekreacniho jezdce sou to opravdu obrovske penize za kola na kochacku!! ne zebych ti to nepral to chran buh pokud na penize netrpis kup si ho ale podle me je to zbytecne za mene penez a to az polovinu se daji myslim si poridit velmi dobra a kvalitni kola :)za zbytek udelej radost manzelce ci pritelce:) ale jako odpoved na tvou otazku jake kolo : spesl je top znacka a kvalitni nic mene ja osobne bych bral toho gianta fulla:)myslim ze jsi pohodlny clovek proto i full by se ktobe hodil:) tak at to dobre jezdi:)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Pokud na to má a chce si udělat radost hezkým kolem, tak je to v pohodě. Je však třeba upozornit na jednu velice důležitou maličkost – tím, že se na kole moc nejezdí, tak se ani neopotřebovává a nejhorší, co se takovému kolu může stát, je, že zestárne morálně. U kultovních kol to bývá výhoda, ale v době, kdy se vše bere za spotřební materiál a po dvou letech vyměňuje za nové, se takové kolo stává problémem – prakticky nové kolo, co však ztratilo hodnotu.

            0 0
        • Volf  

          Ta poslední věta je naprosto přesná. To co je dobré na závod nemusí být nutně dobré do ,, civilu ,, a velmi často to tak i je. Počínaje závodní geometrií, uvažované hmotnosti uživatele / podívej jak vypadají eliťáci /. Myslím si, že si koupit ,, závodní ,, kolo pro turistu / nemyslím to ve zlém / je stejně špatně jako pro chrta nějaký singlový traktor. A pokud vezmeš sice špičkovou, ale stále jen běžnou konfekci, tak jsi vblastně vyhodil prachy.

          0 0
          • McBlacky  

            plně souhlasím.

            na kole co mám na závody normálně nejezdím. Ne protože by se opotřebovávalo, ale protože závodní posed a HT není na větší akce v terénu dobrá volba

            0 0
            • Gorgov  

              Pravda pravda, nicméně je tu jedno, pro mě dost zásadní ale…

              Když na tom kole normálně nejezdíš a bereš radši fulla s uvolněnějším posedem, namáháš svaly jinak, a hlavně třeba ty zádový namáháš podstatně míň. Svaly si zvyknou, ochabnou a když pak jedeš delší trochu rozbitej závod zpátky nataženej na závoďáku, můžou z toho bejt sakra nepříjemnosti.. Vlastní zkušenost asi z před 3 let, kdy mi před drásalem(nijak technicky náročnym závodě) prdnul Trek Fuel a jel sem to na HT. Jak mě tenkrát boleli záda, hrůza :)

              0 0
              • krokus  

                No, já jsem jel dneska po delší době na silničce a taky jsem pěkně trpěl bolestí zad.

                0 0
              • McBlacky  

                prostě jsi byl moc nataženej :)

                proto musíme jezdit rychle, at to máme brzo za sebou :)

                0 0
    • Shadow.1  

      Vezmi 2 kola po 50k, jedno si nech, druhé mi dej :-) Na tvé ježdění to bude stačit a ještě mi uděláš radost. O tvém dobrém pocitu ani nemluvím :-)

      0 0
      • jeffino  

        Správně, kdyby tohle udělal každej zazobanec tak počet spokojených bikerů tady BF stoupne o 100%:-)

        0 0
        • tom.kh  

          A co když ten „zazobanec“ maká 16 hod. denně, víkendy, svátky, dovolená je skoro zakázané slovo… A chce si udělat radost s kvalitním kolem od značky která posunuje vývoj kupředu? To pak je tady spousta chytráků, kteří radí kolo za dvacet od těch kteří kopírují rok zpět. :-D

          Kolo je o radosti z jízdy, ne o tom jestli zajedu i na skládačce. Proč si lidi dokáží připlatit za drahé a luxusní auto, když je zrovna tak povozí i Fábie bez el. oken…?

          0 0
          • nox159  

            pockej… a proc teda tak dreš když potom penize uplne bezvyznamne vyhazujes? ;-)

            0 0
            • maajkee  

              :D

              0 0
            • tom.kh  

              Víš co je bezvýznamné? Prd dělat a ještě si stěžovat, že nic nemám. Já to uvádím jako příklad, tzn. že dokážu pochopit nákup kola za sto. Samo že se dá postavit ledacos a za menší peníze. Ale musíš poměrně intenzivně shánět, hledat slevy, stavět a pak tě to ve finále vyjde možná o kousek levněji s o chlup lepším komponentem. Jde o to jestli za ten investovaný čas a práci se stavbou nevyděláš v páci stejný, nebo možná i vyšší obnos peněz. Ber to jako příklad.

              0 0
              • Toci  

                Naprostý souhlas. Nerozumím tomu, že když mi někdo nedokáže poradit na dané téma, proč se tu řeší finance, zbytečnosti a zesměšňování.

                0 0
                • Shadow.1  

                  možná proto, že to není poradna, ale forum ;)

                  0 0
                • johny9  

                  hlas lidu. dal jsi to do placu,tak musis pocitat se vsim. Holt svoboda fora. tady proberou vse i to na co ses neptal ;o)))

                  0 0
            • Rychlej turista  

              No proč, protože je nemá čas na to, aby je nějak rozumně utratil.

              0 0
          • jeffino  

            To mě potom zajímá kdy ten „zazobanec“ na takovým kole jezdí, už jsem pár takových jako ty potkal co tvrdili něco podobného a ve finále jsem zjistil, že „řídí“ firmu z 3 měsíční dovolené v Chorvatsku jako by se nechumelilo:-), takže to byly takový ty manažerský řečičky pro plebs.

            Jinak to byla nadsázka jestli jsi to nepochopil.

            0 0
            • tom.kh  

              No a nebudeš mi to věřit, ale já ten tvůj vtip pochopil. Jednak jsem už na B-F něco početl a na pár lidí si udělal vlastní názor a vím že i zdánlivě vtipná reakce může druhého urazit… Ale nově příchozí to minimálně rozčaruje.

              Taky bych chtěl řídit firmu z Chorvatska. :-)

              0 0
          • mik.miky  

            moje řeč, jako bych se slyšel.

            0 0
          • chose-cb  

            tak ja makam na tri smeny 8 hod denne sice ale muj plat je v čr prumerny nicmene oproti jinym sou to drobne a sdovolenou?tu ja jako zamestanenec obecny mam pouze v lete a to kdyz firma zavira!!:) k dnesnimu dni mam na konte 48 dni dovolene:) nehlede na to ze se kazdy ohani tim ze je cely den v praci ano priznavam je to opruz tam byt ale polozme si ruku na srdce jaky je cisty cas jeho pracovni naplne:)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Pokud náplní tvé práce není pouze počet naložených a odhozených lopat, tak kolikrát člověk udělá více práce tím, že se občas zastaví a popřemýšlí. Aby nedopadl jako dřevorubec, který tupou sekyrou buší do obrovského stromu a když se ho jeho kolega zeptá, proč si tu sekyru nenabrousí, tak mu odpoví, že na nějaké broušení nemá čas, protože musí přece nejprve porazit ten strom.

              0 0
        • pavlix  

          Ses mel lip ucit, mohls byt taky zazobanej !

          0 0
          • jeffino  

            Tahle premisa rozhodně neplatí možná pokud jsi bezcharakterní, máš ostrý lokty a k tomu ses průměrně učil, jo bylo by to krásný kdyby v této zemi fungovaly meritokratické principy:-)

            0 0
          • johny9  

            nebo vic krast ;o(

            0 0
    • tom.kh  

      Řeším teď naprosto stejný problém… Zaměření a i využití, akorát já mám v hledáčku ještě nového Jekylla. Bohužel ten ale nebude dřív než začátkem června (v uhlíku, vel. S a barva GREY), což dost dobře nechápu. Na podzim Cannondale představí novinky na novou sezónu a dodá v červnu?? Nic moc.

      http://www.cannondale-bikes.cz/…jekyllhimod2

      0 0
      • Toci  

        Koukal jsem na něj a něco jsem o tom četl. Jezdím i po silnici a myslím, že by toto pro mě nebylo úplně vhodné. Jinak pěknej bike.

        0 0
        •  

          a co máš ted¡za kolo?

          0 0
          • Toci  

            Mám starou Meridu Al Bon Tech HT ještě bez vidle + Deore LX-3×7. Dlouho jsem na tom nejel a právě jsem se rozhodl, že se tomu začnu opět věnovat na novém kole. Kdysi dávno jsem si toto kolo nechal postavit, bylo hodně drahé a je hodně těžké.

            0 0
            • nox159  

              jak bez te vidlice prosimte jezdis ?

              0 0
              • BigKarel2  

                Po zadním?

                0 0
                • Toci  

                  Jezdil jsem na tom jako na kole bez vidle, nejvíce polní cesty, lehký terén a silnice. Žádnej šlágr to není a proto bude fungl.

                  Proto jsem tady, nicméně některé reakce mě docela překvapily, ale jsme přece v čechách…

                  0 0
            • johny9  

              Kup si silnici,at litas jak vitr a pak k tomu fulla pekne do terenu at se vyblbnes. Dva znamy maji SantaCruz a spokojenost.

              0 0
    • Toci  

      Využití bude kochačka i sport, závodění a extremy ne. Můj kamarád hobby závodník říkal, že tak dobré kolo na své jízdy nepotřebuji. Cítím to trochu jinak, chci kolo, které se mně líbí, funguje a je to kvalitní věc. Kolo, které by mně stačílo, tak to zrovna nesháním.

      Jinak pokud by někoho napadla jiná alternativa kvalitního stroje, rád se na to podívám. Díky.

      0 0
      • Shadow.1  

        jde o to, jestli nutně potřebuješ třeba celokarbonový rám…

        0 0
        • tom.kh  

          Ruku na srdce… Kolik z nás tady NAPLNO využije kvalitu komponentů které vozí na kole…? I levnější řady např. Deore fungují až překvapivě dobře.

          Spíš je to tak jako v reklamě na Renault… To auto nepotřebuji, prostě ho chci… :-D

          0 0
          • Shadow.1  

            to samozřejmě chápu, také vozím spoustu věcí jen proto, že se mi líbí :-) Ale ten rám to kolo zdraží o 100% a takový užitek to zase nemá…

            Jen jsem se ptal, jestli ví proč ho chce…

            0 0
        • Toci  

          Co se týká karbonu, tak dle informací které jsem získal, by to bylo zřejmě lepší. Slyšel jsem i opačné názory a jistá varování před tímto materiálem.

          Pokud by mě opravdu neoslovil nějaký konkrétní bike s jiným rámem než karbonovým, tak bych volil carbon i za cenu větší cenovky. Jsem přesvědčen, že pokud budu vybírat mezi třemi nejvyššími modely v dané skupině, nebude to nekvalitní a bude to pro moje potřeby dostatečující.

          0 0
          • krokus  

            Pokud se rozhodneš pro full, být tebou bych si ho před koupí někde vyzkoušel. Systémy zadních staveb jsou dost odlišné, ne všechno musí člověku sednout.

            0 0
          • AleZ80  

            A co titan ?

            0 0
          • johny9  

            musím tě upozornit,že není karbon jako karbon a taky to,že z kola za 200tisíc musíš mít dobrý pocit. Na tohle téma jsem se bavil s maníkem v krámu. Jednalo se o silniční kola Pinarelo.

            0 0
        • vikicek  

          No to si asi děláš legraci, kolo za sto tyček na hlíně? omg :)

          0 0
          • Shadow.1  

            někde jsem psal, že musí být za 100? jen jsem psal, že kdyby nutně netrval na karbonu, měl by stejné kolo, mírně těžší za poloviční prachy. takže omg tak akorát tvá reakce ;-)

            0 0
          • lynxx  

            Vždyť je to jasný troll … i s kolegou.

            0 0
      • li-borg  

        Tak asi by bylo nejlepší, aby ti poradil s výběrem právě ten kamarád, ne?

        0 0
        • Toci  

          Kamarád na to nestačí, neboť nechápe základní rozdíl mezi slovem stačit a chtít. Zítra se ho ale zeptám, proč denně jezdí asi 5 km do práce novýn autem za cca 500k, určitě by mu na to stačila Škoda 105 na žiletkách a se švihadlama.

          0 0
          • maajkee  

            No však jestli nejezdí nikam jinam než těch 5km do práce tak stačila :D

            0 0
          • li-borg  

            Aha, já zase nechápu co si teď právě napsal? Souvislost jaké má kdo auto s tím, že by ti mohl poradit mnohem lépe než kdokoliv tady, protože tě zná, mi uniká.

            0 0
            • Toci  

              Je to jednoduché a vyplynulo to jasně z předchozího příspěvku. Právě protože mě zná a ví jak jezdím, tak mě přesvědčuje na kolo nižší třídy, jako že by mě stačilo. Už na začátku jsem zdůraznil, že kolo, které by mě stačilo, tak to zrovna nechci. Mám zájem o kolo, které se mně líbí a je kvalitní. Jako laik jsem si vybral šest kol a chci znát názor odborníků na mnou vybraná kola, popř. si rád přečtu jiné adekvátní typy k mému výběru. Jako příměr jsem použil jeho auto, které je ve vztahu k jeho využití také zbytečně drahé a luxusní. Ber to v dobrém a přečti si celou diskusi. Docela mě překvapilo, jak na jasnou otázku dokáží někteří odpovědět.

              0 0
              • vikicek  

                Ber toho Scalpela, tomu se nedá nic vytknout. Styl, značka, nízká hmotnost, kvalita.

                0 0
              • Rychlej turista  

                Problém je, že mezi MTB koly jsou obrovské rozdíly, co se týká určení kola. Měl bys přednostně řešit toto, protože ostatní už bude, vzhledem k velkorysému rozpočtu, hračka.

                0 0
              • li-borg  

                Jako laik jsem si vybral šest kol a chci znát názor odborníků… a současně ti odborník (kamarád) radí něco jiného a neposloucháš jeho radu. To je pak těžké.

                0 0
                • Toci  

                  Ano jeho rady nedbám, protože jako odborník pominul můj výběr. Myslí to dobře, hledá poměr cena – kvalita – využití. Zrovna tak jako jemu nestačí z mnoha důvodů na denní dojíždění do práce Fabie, tak mě nestačí např. HT za 25k po slevě, jak mi ho tu někdo doporučil.

                  Hele je to úplně jednoduché a představ si, že si Tvůj kámoš bude chtít koupit Mercedes. Bude mít na S, Tobě se ale bude líbit i C a ze znalosti situace usoudíš, že je to super kára a že mu bude stačit. Závidět mu nebudeš a trochu třeba nebudeš rozumět tomu, proč vyhazuje prachy, když by mu stačilo C a ještě by zbylo na jednu káru nebo jiný nesmysl. On Tvé rady nedbá, vybírá S a to si koupí, protože ho prostě chce.

                  Takto je to i v naší diskusi o kolech, já chci prostě to S a pokud bude vybírat v řadě C, společně nevybereme nic.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Když už jsi u těch aut, tak analogií ke kolům je výběr mezi sporťákem pro dva lidi a kamiónem. To je, oč tady běží, upřesnit tu kategorii, kterou chceš. A v té pak už nebude problém vybrat něco podle tvého rozpočtu. Sice jsi to trošku zúžil na Full nebo HT s odpruženou vidlí, ale to stále málo.

                    0 0
                    • vikicek  

                      To je marný, zasekaný celý vlákno a zatim z něho nic nevylezlo. Já ale myslim že má podvědomou představu o takovym 100–120mm fullu. :))

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Jo, asi to tak bude, dole to z něj už leze :-)

                        0 0
                      • Toci  

                        Omlovám se, ale ze všech příspěvků, co jsem tu za celé nedělní odpoledne načmáral, by mělo být teprv teď patrno snad přibližné zadání.

                        Myslel jsem, že z mého výběru je to patrné. Ale trefil jsi to, pokud full tak asi 100–120 mm. Může být i jinak, pokud pochpím význam pro své potřeby, které jsem tu již vypsal.

                        HT je jasný, určitě carbon. Volbu HT nebo Full si musím rozhodnout sám, rozdíly jsou jasné a jel jsem na obou. Pokud to bude Full, rád bych co nejvetší zamknutí zadku pro jízdu na silnici. Pokud pochopím, že toto nejde, přikloním se k lehkému HT carbonu. To byla teorie, ale může to být tak, že si sednu na Fulla, bude to cítit dobře, tak jdu do něj. Já to prostě bohužel nevím a vyhraněný názor zatím nemám.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          S tvým nájezdem (od několika km po 50 km) je zbytečné řešit „požíranou“ energii kolem. Daleko více oceníš pohodlí, takže optimální pro tvé ježdění bude nějaký nízkozdvihový full, který s tím rozpočtem bude mít i to to zamykání zadku. Tím moje rady končí, protože já jsem spíše přes ty pevné věci :-)

                          0 0
                        • elbunda1  

                          Doporučuji toto: http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

                          29" kola po silnici budou valit nádherně, brain ti z toho sám udělá hardtail a v terénu bude pohodlí… A jestli tady začne někdo nadávat na Brain (tak kecá, nebo závidí, že na něj nemá) :)

                          0 0
                        • johny9  

                          taky je tu možnost jít na testovačku např.Svinaře nebo pro moraváky je to na farmě Bolka Polívky

                          0 0
                  • pustipav  

                    Prosimte, vykasli se na ty reci, jestli toho kola je pro tebe skoda nebo ne… to by si pak clovek nikdy nemohl udelat radost, dycky prijde naky chytrak a bude pindat:)

                    V tvym pripade si zajdi do nejakeho kramu, kde maj testovacky a zkus si ty kola… kupovat jen tak neco, ze se ti to libi z obrazku nebo zes to videl neni moc dobry…

                    0 0
          • Malarki  

            auto za 500 K není zrovna moc adekvátní ke kolu za 100 :-D max tak za 50 ;-)

            0 0
    • krokus  

      Co třeba Scott Spark?

      0 0
    • maajkee  

      Pokud nezávodíš a jezdíš pro radost, tak za těch 100 tisíc bych koupil nějakýho fulla za 40, HT za 30 a silnici za 30 a pokaždý si dělal radost jízdou dle podmínek :)

      0 0
      • krokus  

        To je dobrý nápad.

        0 0
      • ZuzicK  

        Taky bych to tak viděla, akorát jestli není omezený penězmi, tak 60 full a po 30 HT a silnice.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • johny9  

        jj, přesně

        Nebo fulla za 100,silnici za 150 a mas to ;o)))

        0 0
      • AleZ80  

        No, full za 40 nebude žádnej zázrak. Viděl bych to na fulla za 80 a za 20 trekingový kolo.

        0 0
    • oldaka  

      Ja bych zvolil Epica. Zavodit nebudes a trochu pohodli ti tento zavodni Epic prinese :) Jedna se o zavodni model, ale rekl bych, ze posez je na nem velmi prijemnej, zadny extra chrcení. Je to peknej univerzál.

      odkaz na test:

      http://mtbs.cz/…-expert-test

      0 0
    • pelhrimov  

      Pokoušíš se o flame, proto jsi se registroval, tak já Ti udělám radost. Když chceš HT, na kterém nebudeš závodit, tak stačí bike do 25 tis. po slevě. Když chceš závodit a materiál nefasuješ, tak musíš stavět. Už to zde psali jiní, kolo za 100 tis., které není osazeno výhradně TOP komponenty je akorát pro bl..čky, kteří nevědí co chtějí. Kola za 200 tis. nemá cenu komentovat, to většina z nás raději vynechá sezonu a koupí si nové auto, případně vynechá dvě sezony a koupí si garsonku, pak vynechá ještě jednu sezónu a instaluje si tam mladou milenku :) (Pro realitní odborníky z Prahy, v obci s 5 tis. obyvateli, je garsonka za 390 tis. težko prodejná)

      0 0
      • maajkee  

        hehe :D

        0 0
      • Toci  

        Důvod, proč jsem se zaregistroval je patrný z toho, na co jsem se ptal a jak jistě víš, tak bez registrace to nejde. Radost mi dělat nemusíš, dělej jí raději svým blízkým, neboť já si ji dokážu udělat sám.

        Závodit nebudu a nejsem přesvědčen, zda pro normální, lidi kteří nezávodí, jsou určená kola za 25k po slevě. To je zřejmě pouze jen Tvoje představa.

        Mezi vybranými modely byl zmíněn S-WORKS SJ HT carbon 2010, který bych možná dovedl koupit okolo 100k a tam dle mého názoru jsou TOP komponenty. Možná jsi to ale přehlédl včetně toho, že nechci kolo, které mě stačí. Potom by mě mohlo mimo jiné stačit bydlet v maringotce, spát na zemi, vařit na ohni, chodit pouze pěšky nebo v lepším případě jezdit Trabantem.

        0 0
        • nox159  

          takze kolo chces vlastne jen pro pocit ze sis koupil drahe ?

          0 0
          • Toci  

            Kolo chci pro pocit, že je kvalitní, lehké, moderní a bude se mi líbit. Několik kol jsem vybral, časem výběr zredukuji, půjdu se na tom svézt a co mi bude nejvíc sedět, tak to si koupím.

            0 0
        • maajkee  

          No věř že kolo po slevě za 25 má rozhodně menšina lidí, většina nezávodících lidí má kola i mnohem levnější :) a myslím že i spousta lidí závodících má kolo levnější jak 25 tisíc :)

          Ale když na to máš tak si to klidně kup, ale evidentní je že tomu moc nerozumíš, jinak by sis kolo za takový prachy poskládal sám nebo si ho nechal poskládat.

          Ale to je jen můj názor, kterej nikomu nevnucuju :)

          0 0
          • Toci  

            Kdybych tomu rozuměl, tak se tády neptám. Je mi úplně jedno, kdo na čem a za kolik jezdí. Považoval bych za velkou neslušnost kritizovat někomu dražší nebo drahé kolo. Jsou lidé, kteří jedou jezdí s Trabantem, někdo má Superba a někdo 911 Turbo. Káždý má něco a já bych si nikdy nedovolil kritizovat něčí věci jak drahé tak i ty levné.

            Jsem tu první den a některé názory mě docela překvapily.

            0 0
            • maajkee  

              Ale tobě nikdo drahý kolo nekritizuje, tos špatně pochopil.

              0 0
            • t29  

              Jenže ty chceš koupit Porsche a ptáš se lidí, kteří jezdí na Superbech a vydělají tak na jednoho a půl Trabanta :)

              0 0
              • nox159  

                :D blbost,

                on se ptam jen jak utratit velky balik penez o kolo priparne nejde pokud by šlo zacal by s tim na co to kolo chce aneb kategorie kola potom by dal resil prachy… ;-)

                0 0
                • t29  

                  No a co, ať si klidně o cenu kola sníží firemní daňový základ, to ti může být u ******. Zadání bylo kolo kolem sto tisíc, něco mezi HT a Fullem. Dole ve vláknu radím Scalpela, tak mě podpoř nebo poraď něco jiného, ale přestaň se rýpat v tom, kolik kdo vydělává a utrácí.

                  0 0
                  • nox159  

                    az napise na co to kolo chce tak muzu radit ;-)

                    jinak moje rada zni stavet!

                    pokud neni schopny napsat urceni toho kola tak nevim s cim chce poradit…

                    ale vim jiste ze pepa de sax by mu napletl nejlepsi kola ve vesmiru ;-)

                    ( stejne si myslim ze mu jde jen o flame a desne se u toho bavi :D – viz to ze jezdi bez vidlice :D )

                    0 0
                    • t29  

                      Stavět nechce. Neřeším proč, poradím hotové kolo.

                      Mrnuštíkovy kola a Háděho Prodoli sem nemusíš vůbec tahat. Je vidět jak z tebe mluví závist, že zatímco ty ses vycinkal z posledních drobáků, abys složil devítikilový pevňák, tak on prostě zajde do obchodu a koupí si stejně lehké celopéro jen proto, že si chce udělat radost.

                      Jo podle mě to myslí vážně, Onucovi už taky začínám věřit, že je tady za sebe a není to něčí alter-ego :)

                      0 0
                      • nox159  

                        Je vidět jak z tebe mluví závist, že zatímco ty ses vycinkal z posledních drobáků, abys složil devítikilový pevňák, tak on prostě zajde do obchodu a koupí si stejně lehké celopéro jen proto, že si chce udělat radost. – :D

                        0 0
                        • vikicek  

                          No a nemá pravdu? :P

                          0 0
                          • nox159  

                            bohuzel pro nej ne ;-)

                            kdybych uz opravdu chtel nekomu neco zavidet tak to bude TJK az dostavi to nove kolo

                            jinak ja zavistivy nejsem ;-) a tech 100k neni zas tak moc nekdo za to koupi jedno kolo, nekdo za to postavi kola 3 – coz uz mu tady nekteri lidi taky radili ;-)

                            0 0
                            • vikicek  

                              To je fakt .. já mam taky kolo s celkovou investicí skoro za 50tisíc a neštěkne po tom pes :)

                              0 0
                              • nox159  

                                „vsichni psi cekaji až poridis nove kola pak budou štěkat“ ;-)

                                0 0
                                • vikicek  

                                  No jo, kola to chce, vo tom žádná. Ale to bude zas pekelně drahá položka :). Já chci ještě dořešit brzdy (bílý elixíry) a kvuli locku asi i řazení. A tam by se mi líbilo bílý X9 s X9 šaltrem (nemůžu sundat ukazatele aby se mi vešel lock-zbyde tam po nich díra a je to hnusný, potřebuju nějaký řazení bez nich). Takže dalších 6,5 tisíc a pak ještě ty kola :/. Jo a kliky. Asi se z toho zcvoknu.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    osobne bych treba kliky vubec neresil, vymenou si vyrazne nepolepšiš

                                    primarne bych vymenil kola a pak bych resil dalsi „drobnosti“

                                    0 0
                                    • vikicek  

                                      No na klikách bych moh shodit 150g :) .. jaký kola bys myslel? Mě tam strašně padnou ty fulcrumy (fotka mizerná, na živo geniální sladění), takže jsem uvažoval o Fulcrumech Zero. Jenže ty taky nejsou zrovna nejlehčí za ty prachy :/

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        vzhledove to nevypada spatne to je pravda…

                                        ja bych nahodil zaplety od hnoje na ZTR rafkach – vahove se dostanes na nejakych 1400–1500 a cenove do 10K :)

                                        ztr rafky – cerne s cervenyma polepama si myslim ze taky sednou :)

                                        0 0
                                        • vikicek  

                                          no já moc těmhle custom zápletům nefandim .. ale uvidíme no :)

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            co se ti na nich nelibi?

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              „Fabrikové“ výplety vypadají většinou o takových 136% líp než klasika, byť sestavena z top věcí.

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                ale pomer cena/vaha je uplne nekde jinde

                                                pod 10k „fabricke“ vyplety s vahou do 1500g nesezenes

                                                ale s tim vzhledem mas pravdu – dost lidi radeji za stejne prachy hezcí ale těžší kola ;-)

                                                0 0
                                                • jIrI___  

                                                  Jak píšeš. Já bych vzal raději taky třeba těžší Cmaxy ST za 12k než nějaké lehčí záplety Hope Pro 2/ZTR… :). Holt jsem ještě nevyzrál na toho správného gramaře.

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    taky jde o to ze ty bys to spal na fula kolem 140mm a litam s tim cestou necestou… ;-)

                                                    vikicek podle me bude jezdit jinym stylem nez ty (jen odhad)

                                                    0 0
                                            • vikicek  

                                              já ti nevim, ono to je spíš takovej vnitřní pocit. Zaprvé jak řiká Jirka, mám rád plochý dráty a tak třeba zera se mi líběj mnohem víc. A zadruhý, přijde mi, že ty zera by mohly bejt mnohem bytelnější (menší náchylnost k rozcentrovávání a praskání drátů) a tužší (ale nejel jsem ani jedno, takže spíš věštim z koule).

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                mam custom vyplet i s plochyma dratama :)

                                                ale tvuj nazor ti neberu

                                                kdyby staly SLRka do 10k tak je asi tez vemu misto custom zapletu ;-)

                                                0 0
                                                • vikicek  

                                                  On to neni ani tak názor, jako spíš pocit .. :) Na tom Anthemu máš ale klasický dráty ne? (Upřímně zrovna tady je ten příklad .. super kola, o 2 třídy vejš než moje fulcrumy .. a přitom se mi na první pohled moc nelíběj)

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    jsou tam ploche :) jinak mi se nelibi ani to cele kolo :D ale uz na tom pracuju :D

                                                    0 0
                                                • vikicek  

                                                  No tak zrovna SLRka byly jednu chvíli za 13k mam ten dojem :)

                                                  0 0
                          • nox159  

                            jinak na seriovce za 100k neni co zavidet – stavba za 100k to uz je neco jineho ;-)

                            0 0
              • Toci  

                Ahoj a díky, to je opravdu asi trefné. Některé názory jsem nečekal, tomu se musí člověk až pousmát. Když jsme u těch aut, tak moje mentalita je taková, že když budu mít Boxtra + ML a mým snem bude Lambo + G 55 AMG, tak i když si to nikdy nekoupím, tak nebudu kritizovat a mít nevkusné poznámky na lidi, kteří to mají nebo si to chtějí koupit. A pokud o tom budu mít více informací a zkušeností, tak jim určitě slušně odpovím na otázky.

                0 0
        • johny9  

          Jdi do kramu, rekni at ti daji pryc cenovky, projed si kola a pak si odnes to co ti bude vyhovovat nejvice. Asi by ses divil jaka na nem bude cenovka ;o)

          Ne vse co je drahe musi byt znacne dobre ;o)

          0 0
          • Toci  

            Při mé smůle by to bylo ještě dražší…

            0 0
            • johny9  

              já když jdu do krámu,tak mám pech na věci drahé. Prostě se mi ta věc líbí,pak kouknu na cenovku a jsem doma. Většinou je top model. Dám dost na design ;o)

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      Koukam že tam je klasickej rozpor mezi HT a celopérem. V tom ti nikdo neporadí. 100 tisíc je dost na to, abys to neměl rozmyšlený, protože to bude kompromis. Buď to nepojede po silnici nebo v terénu, zázraky se nedějí ani za 200tisíc. Částečně se to zdá poladit zamykacím odpružením, ale zázračné gumy ještě nikdo nevymyslel.

      Osobně bych stavěl na rámu Ibis Mojo a silnici se cíleně vyhejbal. Na to jsou silniční kola.

      0 0
      • ZuzicK  

        Ale jo, to Mojo je dobrej nápad! Kdybych měla kolem 100t na kolo, tak asi jasná volba. Exkluzivní, není ohraný jako značky ve výběru.

        0 0
    • nox159  

      tak vidim to stejne jako vybirat kolo do 5k pro zenskou

      prijd do prvniho kamenaku co se ti bude znat dobry a rekni ze chces kolo za 100k oni ti nabidnou par kola ty si vyberes podle vzhledu kolo si koupis a budes jezdit

      ty budes spokojeny a kamenak taky protoze se poradne nazere ;-)

      0 0
      • maajkee  

        No já myslím, že ve spoustě kameňákách ani tak drahý kolo nemaj :)

        0 0
        • nox159  

          tak mu muzou nabidkout kolo za 50k a rict ze stoji 100k on bude spokojeny, protoze bude mit „drahe“ kolo ;-)

          0 0
          • maajkee  

            To mě taky napadlo :D

            0 0
            • nox159  

              jeste hade by mu mohl nastrikat prodoli klidne i s napisem na ramu " drahe kolo " :D

              0 0
              • maajkee  

                :D takový kolo bych taky chtěl!

                0 0
              • Toci  

                Jsi docela vtipnej, pokud to byl pokus o vtip. Pokud máš pouze melé sebevědomí nebo nějaký mindráček, měl bys s tím něco dělat, protože takto se nechovají lidé, když je někdo požádá o radu.

                0 0
                • nox159  

                  na tebe ve vtipech nemam – např s tim kolem bez vidlice ;-)

                  ale uprimne je mi te celkem lito…

                  0 0
                  • Toci  

                    O té vidli jsem to špatně pochopil, už jsem se k tomu ale vyjádřil. Lítost si ale nech pro své rovné a nápisy všeho druhu si dej na svoje kolo. Jsi nejen neslušnej a asi neumíš pořádně číst. Zadání bylo jasné a řada lidí to pochopila. Tobě se to nepodařilo a zřejmě proto stalé píšeš úplně o něčem jiném.

                    Ale v pohodě, číst Tě naučili a Tvoje odpovědi nejsou náhoda. Kromě toho, že nemáš základní vychování, tak problém bude úplně někde jinde…Ale to sem nepatří, jsem tu kvůli bike.

                    0 0
                    •  

                      tak už se konečně začni konstruktivně bavit o svých potřebách a představách (to nové kolo), jinak se nikam neposuneme

                      0 0
                    • nox159  

                      prave ze zatim si k tomu tvojemu biku nerekl akoro nic ;-)

                      0 0
                    • lynxx  

                      Zadání bylo jasné … LOL … zníš mi jako úkolovák.

                      0 0
      •  

        tak nějak, za chvíli to tu bude vypadat jako ve vlákně full vs ht

        0 0
    • jIrI___  

      100k je slušný rozpočet a pokud nezávodíš a jezdíš terénem, bral bych full. Mě osobně by se třeba hodně líbil třeba Scott Genius 20 a za zbývajíci peníze si ho poladil k obrazu svému nebo si naopak trošku připlatil a vzal nového Jekylla na karbonovém rámu, který je díky svému systému podle testů v podstatě dvě kola v jednom. Test třeba tady http://www.bikecentrum.cz/…l-prvni-test nebo tady http://mtbs.cz/…ike-technika?…

      0 0
    • jIrI___  

      A ještě mě teď napadlo, když se bojíš jít sám do skládání, zkus se poptat, co by ti mohli nabídnout v Bicyclecafé . Co jsem viděl, tak tam skládají velké šperky, ale za těch tvých 100k by možná taky něco zbastlili a aspoň bys za ty prachy nadostal naprostou tuctovku. Za optání nic nedáš ;-)

      0 0
      • Kamiu  

        k tomu se pripojuju. Kdybych ty prachy mel a neumel si to slozit sam, tak bych do toho sel.

        0 0
        • Luma  

          Já taky,ale jestli chceš tak Ti to klidně složím :-)tak drahé kolo jsem ještě neskládal.

          0 0
          • Kamiu  

            Kdyby byl z ostravy, tak mu to klidne taky slozim… uz jen proto, abych si mohl poradne osahat ty komponenty z vyssich sad..

            0 0
            • Luma  

              Já jsem byl první a je jedno jestli je z Ov nebo FM :-)

              0 0
      • náčelník  

        Nechat si tam ověsit třeba tento rám:

        http://www.mojekolo.cz/…ited-edition

        0 0
      • Toci  

        Díky, specialitám se vůbec nebráním. Se zadáním stavby si ale nevím rady, mám obavu z toho, abych neladil design a kvalitu a z důvodu neznalosti nevytvořil něco horšího než je serie. Jezdím na motorkách a zkušenost se stavbami z tohoto prostředí nemám dobré. Mnohdy drahé komponenty a na výsledku nic moc. A ti, co to umí, tak to zas stojí nesmysl a je to pak v podstatě neprodejné. Možná to ale v kolech funguje jinak, nic o tom nevím.

        Hlavní záměr je lehké a funkční kolo, musí mně sedět a líbit se, cenovka okolo 100k, když to bude 65k budu rád, strop, kdybych se náhodou zamiloval a sedělo nejvís ze všech včetně designu, mám 120k.

        Využití – normální jízda v terénu i na silnici, žádný extrém, závody ani sjezdy. Přiblížil bych to ke kategorii tuším cross-country, může to být trochu do závodního stylu, pokud se vyjadřuji správně…? Protože jezdím hobby motocross, beru to jako nějaký nástroj na fyzickou kondici ve formě zábavy. Délky jízd odhadnout neumím, při větším převýšení třeba jen tři km, někdy pět a když bude nálada, tak třeba 50 km. Nemám žádný plán, mám to pro zábavu a že se mi to líbí.

        0 0
        • jIrI___  

          Tak aspoň jsi teď trochu ujasnil kategorii, víc než 100 mm ful pro tebe asi nemá smysl, možná 29" HT by taky nemuselo být špatné.

          0 0
        •  

          Tak to je drsné. 3 km projížďka na bajku za 100k :)

          0 0
          •  

            to teda je

            0 0
          • nox159  

            mysli jiste 3km nastoupane ;-)

            0 0
          • Toci  

            To není podstatné, jak bylo psáno, při větším převýšení třeba 3 km, nebo jeden a pozítří třeba 50 km.

            A když jsme u toho, tak denní nebo roční nájezd mě vůbec nezajímá.

            0 0
            •  

              Já ti to neberu ;) Jen je to trochu jako pěst na oko, když tady spousta lidí dává těch 50 km jako každodenní vyjížďku :).

              A tři kiláky, to snad jen pětkrát šlápneš na cestovní rychlost a kam dojedeš, tam končíš, ne? :) Takový posun by mě netěšil ani na stroji za 1M.

              0 0
              • Toci  

                Já ale nejsem cyklista a kolo používám dle svého času a nálady. Mám svou představu a protože nemám se současnými moderními koly zkušenosti, tak se zde dotazuji. To, že jezdím teoreticky málo km neznamená, že nechci vlastnit lehké, kvalitní, funkční a hezké kolo.

                0 0
        • mr.antik  

          tak jestli jezdíš motokros, tj máš docela vypilovanou techniku jízdy, skoky atd., neuvažuješeš přeci jen o něžem na techničtější ježdění v terénu? Dyť asfalt, štěrk a polňačky jsou nuda…

          0 0
          • Toci  

            Na motorce se vyblbnu dost, chci spíše univerzalní kolo.

            0 0
            • maajkee  

              Unvirzální kolo neexistuje…Je to takovej mýtus, něco jako Yeti nebo Lochneska :)

              0 0
            •  

              a to je problém téhle diskuze, pro každého tady to znamená univerzální něco jiného a co to bude znamenat pro tebe, musíš určit sám

              0 0
        • lucifr  

          Dle mého názoru něco speciálnějšího ne tuctového by mohla být ORBEA

          http://www.orbea.cz/mtb-1.php

          KUOTA

          http://www.kuota.it/bike.php…

          0 0
    • oldaka  

      jezis, nereste proc si chce koupit kolo za tolik penez, to vam prece muze byt uplne jedno a na to se vas nikdo nepta ! uzivatel hleda kolo za tolik a tolik penez takze radte. uz se vyjadril, ze stavet nechce takze sup sup :)

      0 0
      • nox159  

        sup ne… :D

        ani dva ;-)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Problém je, že si chce koupit drahé katalogové kolo a ptá se na radu. A když se mu dostane rady, že za stejné prachy může mít lepší kolo a navíc podle svých představ, tak to nebere. Prostě chce jen utratit určitou sumu a za už tolik neřeší. A to zase nechápou lidi, co mu radí.

        0 0
        • maajkee  

          Přesně tak, jenže problém je, že nemá představu a řidí se jen pravidlem co je drahý to nutně musí bejt dobrý.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tak asi je v balíku a nějakou tu pětikačku neřeší. Pak docela chápu, že koupí TOP katalogového kola neudělá výraznou chybu, co se týká kvality. Otázka druhá je ale určení kola a tady tu botu velikou udělat lehce může. Na to by se měl zaměřit v první řadě a teprve podle určení, k čemu to kolo bude a co od něj očekává, kolo vybrat a nekoukat přitom na peníze. Obráceně je to pouze drahá loterie, která vyjít může, ale taky nemusí.

            0 0
            •  

              což může být celkem problém, když doteď jezdil na levné meridě s pevnou a s fuly nemá zkušenosti,

              0 0
              • li-borg  

                Ne s pevnou, ale BEZ vidle :-)

                0 0
              • jonti  

                albontech merida nebyla levne kolo, rekl bych asi takova kategorie jako je dnes Scott Scale.

                0 0
                • Toci  

                  Máš pravdu, na tu dobu dobu to bylo super kolo. Nechal jsem ho stavět v cyklocentru v Praze, v té době na výběr moc nebylo. Cenovka byla okolo 25k, na tehdejší dobu celkem dost.

                  0 0
            • oldaka  

              No a tak mu poradime 100mm celopero a bude to univerzal na „vse“ :) Fakt bych volil Epica nebo Anthema, jsou to odzkouseny kola a chybu neudela. Chapu, ze kazdymu muze vyhovovat jiny druh odpruzeni, ale toto pozna az jich vyzkousi vice. Fakt myslim, u techto dvou kol bude spokojen

              0 0
            • johny9  

              pokud špatně vybere,tak to holt prodá na bikebazaru a koupí jiné ;o)

              0 0
          • Toci  

            Představu a znalosti o kolech vyšší třídy opravdu nemám.

            Mám ale zkušenost, že opravdu levné věci nefungují a nebo špatně. Existuje o tom i jisté přísloví, které všichni jistě známe…

            Je potřeba odstarnit snobství a pak hledat kvalitu za přijatelnou cenu. A jako znalec kol jistě uznáš, že kolo HT po slevě za 25K bude horší než seriovka po slevě za 100k a tím konkrétně myslím např. kolo ze zadání S-WORKS SJ HT carbon 2010. Pokud tam jsou top komponenty, tak co Ty nebo vy na to? Mrzí mě, že se k tomuto mnou upřednostněnému kolu zatím nikdo nevyjádřil. Je to snad nějaký reklamní a nefunkční křáp nebo předraženej nesmysl na kterým nikdo nechce jezdit? Neřešte zbytečnosti, ale řešte kola, o těch to tady snad je.

            0 0
            • vikicek  

              http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?… Máš na mysli tohle?

              0 0
              • Toci  

                To je ono a pokud mi někdo nevysvětlí, že je to křáp, tak je na top listě HT.

                0 0
                • vikicek  

                  No křáp to rozhodně není a chybu s tím neuděláš. Ale když už tolik peněz, asi bych bral na tvém místě spíš nějakej ten chrtí 100mm full.

                  0 0
            • lucifr  

              zatím mám HT, ale už se mi doma válí rám na full. Jakmile sjedeš ze silnice, tak většina cest je rozdupaná od koní nebo plná šutrů a kořenů atd. Pokud chceš dát do kola tolik peněz, šel bych určitě do Fullu, na silnici při tvém stylu nemusíš řešit ztrátu energie a v terénu to oceníš

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • t29  

      Když koupíš HT, budeš to mít jednodušší – bude lehčí, bude na něm míň kurvítek díky absenci čepů zadní stavby a tlumiče, bude rychlejší.

      Když koupíš fulla, bude pohodlnější, ale je otázka, jak ti bude vyhovovat chod zadní stavby. Obecná rada je vyzkoušet co nejvíc systémů od různých výrobců, koupit prvního fulla levnějšího, vyzkoušet jestli sedí a pak si podle toho koupit kolo snů.

      Máš ve výběru HT a full od Spešlu, HT a full od Cannonu, od Giantu dva fully – místo Anthemu X1 bych zařadil HT XTC Advanced SL 0

      A kdybych chtěl něco mezi HT a celopérem, jednoduché, rychlé, lehké a ještě navíc pohodlné, přitom extravagantní a za přiměřenou cenu, tak by to mohl být jedině Scalpel

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jo, tak s tím souhlasím. Nemít představu, co vlastně chci, ale mít na to prachy, šel bych do chromého Scalpelu :-)

        0 0
      • vikicek  

        jo, scalpel je dobrá volba :o))

        0 0
      • maajkee  

        jj, scalpela bych bral,

        s tím udělá velkou parádu :)

        0 0
      • Toci  

        Tomu rozumím, myslíš Scalpel 3 nebo jiný ? Nechápu, že je to něco mezi HT + Full, vždyť tam vidím tlumič zadku, nebo se špatně vyjadřuji ?

        A co řekneš na S-WORKS SJ HT Carbon 2010 ze sekáče / nové / za kilo ?? Díky.

        0 0
        • kopečák1  

          Za 100 ze sekáče? To snad neee…

          http://www.bradsky.cz/…-p-2794.html

          0 0
          • Toci  

            To je ono, sekáč byla nadsázka, to jako že výprodej.

            Co Ty na to?

            0 0
            • kopečák1  

              Od té doby co jsem koupil fulla tuhle kategorii vůbec nesleduju. Najezdil sem toho kdysi hodně na HT. Zazávodil jsem si a teď, když jezdím už jen na pohodu, chci kolo, na kterým pohodlně vyjedu kopec a maximálně si to užiju dolů.

              Což o to, ten spešl je pěknej, ale přijde mi škoda dát 100 litrů za takový kolo… užitná hodnota by pro mě byla minimální. Ale každej jezdí něco jiného, to je jasný…

              0 0
        • t29  

          Myslím Scalpel 1 – říkáš kolo za 80 až 100 tisíc, max 120 tisíc když by bylo fakt super. A jestli model 2011 má ceníkovu cenu 160 tisíc, možná se ti povede sehnat model 2010 někde kolem těch 120 tisíc. Nevím jaké máš možnosti nákupu.

          Co se týká zadního odpružení, drtivá většina fullů má vzadu čep nebo několik čepů, kolem kterých se otáčí zadní stavba. Scalpel místo čepů používá karbonovou planžetu (zploštěný profil spodních trubek zadní stavby, schopný ohybu).

          Jinak u fullů je problém, že každý výrobce má jinou konstrukci zadní stavby – jedna je lineární, druhá naopak progresivní, třetí jde dobře za pedálem, ale málo žehlí, čtvrtá dobře žehlí, ale tuhne při brzdění, atd. U fulla bych bez vyzkoušení kola se správně nastaveným odpružením o nákupu neuvažoval.

          S-Works Stumpjumper HT Carbon 2010 je osazený tím nejlepším, co dneska v sériovce existuje. Tečka. Klidně to může být tvůj etalon hmotnosti a komponent.

          0 0
          • Toci  

            Díky, všemu rozumím. Z motocrossu vím, že nastavení pérování není jednoduché a každý to neumí. To je má obava z Fulla a vlastně jediná. Vyšší hmotnost je jasná, ale pokud to funguje jak má, tak pohodlí je oplátkou. Toto si musím rozhodnout sám.

            0 0
            • HKou  

              Nejde jen o pohodlí, ale hlavně o to, že zadní kolo jaksi líp drží na zemi.

              0 0
    •  

      já bych si tvým rozpočtem koupil loňský zlevněný model po slevě tak za 70, co vloni stál tvých 100tis, alespoň po praze by takových adeptů pár bylo

      vlk se nažere a koza zůstane celá,

      0 0
    • vikicek  

      Hele obecně je těžký radit, pokud nemáš rozhodnuto, jakej teda typ kola bys chtěl. Podle mě bys měl teď chvíli třeba pročítat forum, nějaký články, prohlížet kola, aby sis dokázal utřídit, jakej typ kola bys chtěl.

      Prvotně si musíš utřídit HT/Full. A když full, tak ještě musíš pořešit zdvihy. Jestli spíš chrtí (100–120mm) do lehčího terénu, nebo pohodový, pohodlný (120–140mm), který zvládne i těžší terén. Tohle je prostě na tobě a to za tebe vybrat nemůžem.

      0 0
      • milis1  

        Ahoj Toci,

        na kolo si si vyclenil slusny peniz, za ktery se da poridit spickove kolo, myslim ze nemusis ani tunit. Z kol , ktery mas v hledacku, se mi libi oba Gianti , jejich pruzeni maestro patri k tem nejlepsim.

        Po ocku se take pokoukavm po necem novem, drive jsem mel 26 pevnaka, nyni 29 pevnaka a pokud do neceho noveho pujdu tak to bude urcite celoodpruzeny bike. V tehle cenove kategorii se nemusis bat, ze te celepero zklame naopak, spis te odrazuji od koupi 26 pevneho kola. Nabidne ti urcite rychlost ale take vetsi miru nepohodli a delsi streky muzou byt utrpenim.

        Jinak si pekne poslal do prdl..Pelhrimova, obcas tahle nekdo ujede, spis to ale mysli ve srande, vtesinou se ti tu lidi snazi poradit.

        0 0
        • maajkee  

          Tak zas myslím, že celopéro klidně za 200 tisíc může někoho zklamat a rád se vrátí k HT :)

          0 0
        • Toci  

          Díky, tunit nechci, protože to neumím a tato činnost není mojím koníčkem. Proto chci kvalitu a pak jen jezdit.

          Ty jsi mě pochopil, chci pěkné a kvalitní kolo, to je vše.

          Tu estrádu některých jsem nepochopil, zřejmě je to nějaký místní folklór.

          0 0
    •  

      ještě tu dnes nikdo neporadil moravské RB IQ na xtr, což by taky nemuselo být špatné, tak to udělám sám

      0 0
      • jIrI___  

        Ale no tak. RB za sto fíků, to mi připadá jako velký úlet. Za ty prachy může mít mnohem prémiovějšího a funkčního fula.

        0 0
        • MlokCZ  

          O funkci se dá vždy dohadovat a nelze to nikdy zobecňovat. Ale souhlas, třeba váha bude za ty prachy hodně out (a u váhy se dohadovat nelze, tam je to jasné). A že chce lehké kolo, to je i zatím jediné co z něj vypadlo jednoznačně.

          0 0
      • vikicek  

        SID na rok 2011 má pěkně zmrvenou nálepku :)