Jezdíte? Nebo ukládáte kolo do zimního spánku a věnujete se jiným sportovním aktivitám? Popřípadě, má smysl kupovat drahé pneu? Co silnice, neničí se hroty?
Kolo sice trpí, ale sranda na sněhu. Tak jak je to?
Jezdíte? Nebo ukládáte kolo do zimního spánku a věnujete se jiným sportovním aktivitám? Popřípadě, má smysl kupovat drahé pneu? Co silnice, neničí se hroty?
Kolo sice trpí, ale sranda na sněhu. Tak jak je to?
Hledej, těch témat je tu hned několik. ;-)
pneumatika S HROTY? vždyť bys tím mohl někomu ublížit!
já myslím, že takové pneumatiky by měla EU zakázat. případně jejich držení povolit jen na výjimku od PČR členům sportovních klubů, kteří se na těchto pneumatikách prokazatelně účastní oficiálních závodů.
a pochopitelně povolit maximálně 20 hrotů na pneumatiku…
To myslis vazne?
Uz si ty hroty nekdy videl? Koukaji max. 1–2mm ven.
Ja bych zakazal hulky na lyze!
nesmíš mu to tak baštit :-)
Hroty nejsou na sníh, hroty jsou na led. Na sníh potřebuješ široké pneu. Každopádně ne na každém sněhu se dá rozumně jezdit. Pokud je vršek sněhu ledovka, tak ti stejně bude pořád nadskakovat, nadjíždět a házet přední kolo. A pokud je to hluboký prašan, tak nelze očekávat v rychlosti rozumný grip. Je to jako jezdit na písku ale ještě horší.
Jinak přes zimu se dá slušně jezdit pokud zrovna nesněží a i když sněží, tak na silnici a některých cyklostezkách se pořád projedeš.
Akorát na tebe ostatní koukají jak na magora, když prijedes ve vánici na kole :)
Ale ****,mozna tak 15 let zpet,ale ted?
Když jsem na střední (tj. před 5 lety) přijel ve sněhu – takový ten běžný pražský sníh, odhadem tak 5 cm, maximálně 10, navíc silnice protažené – tak školník u dveří začal na celou školu vykřikovat „Hrach se zbláznil! Hrach je magor!“
Oni v Praze se totiž na člověka jako na magora často dívají i když přijede v normálním počasí. Ostatně i tady na BF je pár lidí, kterým přijde myšlenka, že by někdo mohl do práce/školy jezdit na kole, naprosto mimozemská.
Zas neprehanej v Praze jsem chvilku casu stravil (15let) a 10cm jsem nezazil. Na firmu dojizdeli celorocne na kole i nekteri kancelarsti,ikdyz mohli mit auto k dispozici a nikdo na ne jako na blazny nehledel a nevykrikoval. Praha je sice hodne pozadu oproti jinym evropskym mestum co se dopravy na kolech tyka,ale ja jsem ten pocit v Praze nemel ze by byl cyklista magor. Po Praze jsem na kole nejezdil,to bude urcite tim:-)
Moje rozdíl mezi dospělými kravaťáky a rozjařenými pubescenty, kteří preferuji pohodlí v autě od tatínka
Většina lidí to dnes maximálně okomentuje slovy „ty seš blázen“, ale rozhodně nebudeš jediný. A když jezdím na kopečky ve sněhu, jen málokdy jedu někam, kde už nejsou vyjeté cestičky od předešlých jezdců.
Jinak to že na mě někdo kouká jako na magora neberu jako důvod proč něco nedělat. Pokud se někomu nelíbí že jezdím v zimě, může mi leda tak namazat prdel máslem a vylízat. A ke všemu dnes už pojem bílá zima prakticky ztratil smysl, když na vánoce bývá jarní počasí.
Zima je nejlepší. Nepotkas buzeranty na kole skoro nikde.
Dovolim si to upravit na nepotkas skoro nikoho. Napriklad dneska odpoledne – nikde nikdo. :)
Se jich bojis,nebo mas spatne zkusenosti?
Buzeranty nemá nikdo rád. Ty snad jo?
třeba je výjimkou z tebou uvedeného pravidla…
:-)
Tak nevyhledavam je,ale nic mne neprovedli a ani nevim jak je na kole poznat v ruzovem dresu jsem chlapa jeste nepotkal. U vas bude asi vetsi koncentrace buzerantu.
:-)
Presne tyhle buzeranty bezne potkavam a ten v tom bilem dresu to musi byt heterac jak poleno. Neprud picovinkama z roku raz dva a vysvetli mne jak poznam buzeranta na kole. Jezdi v haku,je druzny,kouri se z neho,nebo maji vsichni buzeranti ruzove dresy? Kdyby me takovy chlapec oslovil tak bych asi mel hned jasno,ale dokud neotevre hubu jak ho na kole poznam kdyz sedi a slape.Ted teda fantazie pracuje na plno a predstavuji si ty buzeranty s nejakou zvlastni technikou slapani. Podle chuze a projevu je poznam taky,ale na kole to nepoznam. Tak mne to s drobkem vysvetlete jak poznam buzeranta na kole.
Je mi to úplně jedno – ty snad během jízdy na kole provozuješ sex, že tě zajímá něčí orientace?
Říká, že neprovozuje, ale sedlo si na sedlovku zatím nepřimontoval.
To že je někdo ********, nemusí nutně znamenat že je gay ;)
Takhle, oni spis závidí, že nemají koule na to neco dělat. Radši si valí šunky na Gauči
No tohle je taky hodně velká pravda. Kolik lidí pořád mluví o tom jak budou jezdit na kole, ale pak je moc zima, moc horko, moc fouká, nesvítí sluníčko, je po dešti, něco jde v televizi a nakonec když už vyjedou, tak je bolí zadek, nohy, záda, ramena, ruce a po 10km si na dvě hodiny sednou na pivo a pak už radši domů. A pak jim přijde že 2000km za rok je nesmírný nájezd :)
Holt moc volna.
Stačí se oženit, dvě děcka a… A jezdím když je čas a ne když je počasí.
Pak přijdeš o zdraví a jezdíš krátké trasy když máš čas a cítíš se dobře.
Prave proto jezdim, abych o zdravi neprisel. Coby kancelarskou krysu mne trapi asi neco jinyho, nez mas na mysli Ty :)
Býval dobrým cyklistou, ale pak se oženil a měl dvě děti…
Psanec, který honí psance. :)
Nápodobně :)
Je to jen o tom, jak si to zařídíš. Hodně závodníků má náročná zaměstnání a rodinu, přesto jezdit stíhají několikrát do týdne alespoň hodinu.
Samozřejmě je to i styl života neslučitelný s hodinami u televize a PC her.
+1
Kde je vule, tam.je cesta
Neslučitelný s hodinami u B-F.
No díky telefonům to až tak pravda není. Člověk někde zastaví na svačinu, mrkne na maily, omrkne web, odepíše na zprávy, počte si na BF jak se 29ka nevleze do výtahu, sedne a jede dál.
Během sezóny strávím víc času internetováním na mobilu než doma na počítači.
Mam to do hokny 26 km. Takže 52 denne, i když to nikam nenatahnu. K tomu cvicim a popobiham. Ale s dvema detma uz to neni az tak jednoduche, kdyz je nechces odrbavat. To si musi kazdy vyzkouset a nastavit dle svých možností.
Souhlas… za mě priorita děti, pak na kolo s něma a když je čas, tak na kolo sám… ale přes sezónu si držím bajkový pondělky o páté… což teď nejde, teda nemám morál na ježdění za tmy se světlem :-/
Já pořídil pořádný světla a tim to řeším. Ale je fakt, že spíš vedlejší silnice, terén ne.
+1 obzvlaste cesta do prace je dobra vec.
No a pak musis vozit decka do skoly a skolky a mas po 《|》 … takze jezdis po nocich a v pocasi kdy vetsina lidi odmita jit i ze psem okolo baraku …:)
úppdkv :-)
Ne, jen než děcka vypadnou z baráku…
Taky moznost :)
Je to otazka priorit.
A maj respekt
Ve sněhu jezdim i bez hrotů. Když teda v Praze napadne. Dobrý je trochu ufouknout pláště aby to trochu oíp drželo.
Asi je fakt, že 2000,– za kolo dávat se kvůli pár km nevyplatí. Ikdyz mám pár docela bolestivejch příhod
Muzes terenovat na zamrzlym rybniku. :)
Nejhorsi je, kdyz se v cersrvym snehu vyslapou cesticky, pak to poroztaje a zase zmrzne. To se udela takovy hnusny hrbolaty sklo a kdyz je to odkloneny nebo prudsi, tak dost pochybuju ze by tomu hroty pomohly.
A prave takovy hrbolaty ledovy bordel je priklad, kdy rozumne drzi jenom hroty…
Pak uz jen zvazit, jestli se vyplati to poridit na tech par jizd za rok v podobnejch podminkach.
Jo a máš druhy kolo na zimu nebo jezdíš na jednom? Komponenty dostávají záhůl a minuly rok se mi například stalo, že mi řetěz zmrznul :/
Stačí ho počůrat.
6 let jsem mel pouze jedno. Ted uz mam 3 a samozrejme ty novy ve snehu a mrazu a soli trapit nebudu.
Zmrzlej retez no a co. Parkrat jsem prijel s totalne obalenym razenim ve snehu a nic zvlastniho se nedelo. Blato a sul je o dost horsi nez cistej snih. Akorat je dobry kolo postavit do tepla at snih co nejdriv odtaje nebo kolo osprchovat teplejsi vodou – ono jak se ohreje tak rychleji uschne a je to lepsi nez to nechat pomalu odkapavat a zarezavat buhvi kde. Samozrejme je potreba vice mazat necim do mokra.
A taky je neprijemny ze snih namrza na rafcich/kotoucich – pri brzdeni se to ohreje, nalita na to snih kterej se rozpusti a po chvili namrzne a pak najednou potrebjjes brzdit a ono to par sekund nebrzdi nez se oblozeni protavi prea ten led.
Když brzdy zradí, vycvakneš pedály a brzdíš nohama :)
Ale pak se ti kufry obalí sněhem a musíš ho omlátit nebo nenacvakneš.
Pokud ti zablácený nebo zasněžený kufr nejde nacvaknout, málo se snažíš ho zacvaknout :D
Já bych to moc nehrotil. Už 3 zimu jezdím na obyč. pláštích. Akorát jsem z Race Kingu přešel na X Kingy.
Hroty se rychle na asfaltu sjíždí, pokud bych podnikal výlety mimo asfaltové a betonově cesty tak se investice vyplatí. Pokud je ti líto peněz, vyrob si je. Já je vyrobil a jezdil opakovaně na zamrzlou přehradu mezi bruslaře na čistej led.
To vyprávěli kde, že se hroty na asfaltu rychle sjíždí?
Psali to na těch internetech.
Tak to pak jo :-)
Bylo to před 15ti lety když jsem na to byl ještě dobře se zdravím a padal jsem stále na hubu na ledu a s hřebama to bylo krása ale bohužel sem nedohedal žádnou fotku aby jste mi věřili. Každopádně jak tak sleduji tak zkušenosti jsou různé i dnes když je tak velká nabídka. Dnes tady kluci dělají noční švihy úplně běžně a ještě před 10ti lety jsem byl sám a nikdo nechtěl se mnou chodit......dnes je prostě jiná doba
Trochu jsem cekal, ze se ozves:)
Tak ono zalezi co tam je za hroty, zda duralove, nebo ocelove.
I ty duralový mají ocelový hrot, jen jsou lehčí (a dražší)
Tak toto jsem netusil, myslel jsem, ze se to tyka celeho hrotu. Sam mam ocelove a ty se nijak extra nesjizdi.
Tady to je vidět. Ono třeba při 200 hrotech je to docela hmotnostně znát jestli je hrot komplet ocel, nebo jen špička.
já myslel, že tyto jsou z tvrdokovu, takže kvůli ceně nemůžou být z jednoho kusu celý
Hroty se určitě neojíždějí, maximálně vytrhnou. Viz můj příspěvek z minula: Mám marathon winter – verzi s víc hrotama. Vozim je od prvního sněhu přes celou zimu a mimo trochu orezlých hrotů jsou jak nový – mám je už 3 roky, za zimu na nich najedu cca 1500km. Ježdění po asfaltu bez ledu není problém, jen to vydává zvuk jako by jsi jel po skořápkách z oříšků. Při ostřejším brzdění se může stát že se vytrhne hrot. Ale není problém ho vyměnit, prodávají se zvlášť. Jediný co nezvládají je uježděný sníh – hroty se neproříznou na asfalt/led. Za mě si nedovedu představit ježdění bez nich – myšleno teda na zimáku po silnícich. V terénu jsou hroty asi zbytečný a je to bez nich zábavnější :)
Já jezdím Continental Spike Claw 240 už asi sedmou nebo osmou zimu, takže nějakých 15 tisíc km a na zadním mi vloni začaly hroty pomalu vypadávat (celkem už 6 ks), protože guma okolo nich dostává zabrat. Prostě klasická paradentóza :-)
Souhlasím se vším, jen ten uježděný sníh, že nedávají? Tak z vlastní zkušenosti, právě ten uježděný tvrdý sníh jsem na lesní cestě vyhledával (koleje od aut, nebo tam kde to „vzal“ traktor zadní radlicí). Pokud něco nezvládají tak břečku a opravdu hluboký sníh – zkušenost s 26×1,75 (může hrát roli i tlak v duši). Každopádně na takové zimní toulání – asfalt/led/snih a do práce po stezce a asfaltu ideál.
Fotky jsou z kamery, kvalita horší – v tom lese jsem opravdu jel a netlačil. No v zimě to není o rychlosti, spíš nechat odvalovat.
Ozkousene mám Kendy Klondike na cyklokrosce. Vydržely 3 zimy od konce listopadu do cca dubna.
Teď mám koupené schwalbe marathon Winter, tak jsem zvedavy
Já mám teda názor takovej, že nejlepší pláště do sněhu a na led je nejlepší uzkej plášť s hrotama.. uzkej krásně krájí sníh a hroty drží.. a ještě je to lehký sice to vypada vtipně ale mit chvilku pláště na beton nevadí :))
Na led urcite ale na snih je mnohem lepsi „balon“ s ridkym vzorkem s vetsima figurama ala MKII
+1
a ještě pořádně podhustit.
Pneumatiky s hroty už jezdím třetí sezónu, jelikož je to v Trondheimu naprostá nutnost, zvláště, když tady přes den prší/taje a pak to vše v noci mrzne. Ve městě naprostá nutnost a mimo město na trailech taky, pokud je zmrzlo.
Mám zkušenosti se Schwalbe Ice Spiker, Ice Spiker Pro a taky s Suomi Extreme. Trochu se to sjíždí, ale po třech letech jsou všechny pláště zatím OK, obšas nějaký zub chybí, ale nic co by bránilo funkci. Mám na nich nalítáno docela dost, jelikož kolo používám na každodení dopravu do města a zpět (kolem 15 km denně po asfaltu/ledu), od listopadu do dubna, tak i na trailech o víkendech, když není sněhu na běžky (loni skoro celé sezóna).
Doma, kde ledovky nebyly na denní pořádku jsem jezil podle podmínek podhuštěné Continental Vertical nebo kombinaci M-Kinga s X-kingem, co jsem jezdil i v létě. Fungovalo to docela obstojně, pokud sněhu nebylo příliš. Nicméně po vyzkoušení pneumatik s hřeby musím konstatovat, že i na ušlapaném /uježděném sněhu je rozdíl propastný.
Pokud to člověk myslí se zimním ježděním vážně, tak si myslím, že se investice rozhodně vyplatí.
Konečně podpora!
Asi blbá otázka… Normálně jezdím kevlarový bezduše, teď řeším nákup Schwalbe Ice Spiker Pro 29*2,25. Má cenu u pneu na 2–3 měsíce v roce připlácet tolik za kevlar? O hmotnost tady až tak nejde… Ten cenovej rozdíl oproti drátový variantě je velkej a hledám + a – obou variant…
Mám Schwalbe plášť IceSpiker Pro 29×2.25' RaceGuard 402 Spikes WIC drátový z Axit, bral jsem ho z jara za 1510 a zdál se mi drahý až dost. Působí kvalitně, nelituju že jsem koupil drátovou verzi. Stihnul jsem na něm jen jednu pořádnou jízdu po ledu, tak se těším až pořádně přituhne.