Continental GP5000 TLR - mega mrchy

54 nepřečtených
  • vrabec_obecny

    Ahojte. Včera jsem se celé odpoledne pral s nahozením bezdušových plášťů Continental GP5000 TLR na bezdušové silniční ráfky Bontrager race. Nazouvá se to u silničních kol nějak jinak než u horských? Už první varování bylo, že ten plášt jsem na ráfek nemohl vůbec dostat. Jako by byl prostě menší. Dostal jsem ho tam až po hodině pomocí tří montpák. Že jsem měl vždy dvě montpáky na krajích a třetí si vždy po jedné třetině tu trčící pnematiku dotláčel dovnitř. Ve finále se mi to nějak podařilo ikdyž montpáky sem tam vystřelovali po celém obyváku… Ale ta patka pláště je prostě jako menší a furt má tendinci se rvát do prostředku ráfku kde je prohlubeň, a tady je zakopaný pes. Ten plášť v tom prostředku drží jak pes a zároveň tam mám stále okolo ventilku trochu zvlněnou pneumatiky okolo které to fučí. protože se to zřejmně opírá o ventilek, který jde skrz ráfek. Nedokáži ji nějak popravit nebo prstama dotlačit k hraně ráfku. Musel by to být ukrytný tlak, aby tu pneumatiku nadzvedl a dorazil k okraji pláště. Dokonce jsem objel tři benzinky a byl u kamaráda se vzdušníkem a vůbec sem nám to nepomohlo nahodit…

    Co jsem dělal:

    1.) Patky jsem měl řádně namydlené, ale stejně plášť se nechce skoro hnout jak silně obepíná vnitřek ráfku.

    2.) Foukal sem s vytáhnoutým vnitřkem ventylku.

    3.) Ze zouflaství jsem do toho nalil i Notube. Jestli to někde neutěsní a nepomůže to naskočit.

    Máte ještě nějaké další nápady? Ve finále jsem tam hodil už duši. Ale pokud mne potká defekt tak to nemám šnaci někde na cestě vyměnit…

    0 0
    • adam1  

      Tak po té duši si ten plášť mohl sednout a dotvarovat se ,tak bych tomu dal ještě jeden pokus.

      Osobně nejsem zastánce mlíka na silničku mi to příjde zbytečný a jak ti to jedne tak silnička jak prase ty jak prase a stejně tam budeš dávat duši abys dojel:)

      0 0
      • plzakj  

        Akorat je to bezpecnejsi.

        0 0
      • tomsam  

        Možná by to chtělo vyzkoušet než jen zbytečně přispívat do diskuse do které evidentně nemáš co nového přinést.

        Za mě jsou bezduše na silnici bylo to nej za posledních pár let, komfort nesrovnatelný, trny a drobnosti neřešíš, necvakneš o každou díru a defekt jsem neřešil na silnici minimálně 15t km. Pro klid v duši mám v lahvičce pouze nový tmel a bombičku na nafouknutí.

        Některé kombinace jsou holt horší na nahození, ale pokud se držíš ověřených, tak není problém. Maximálně poprvé dáš duši a necháš patky roztáhnout, ale už jsem dával i více pásky, protože problém byl opačný. Vše to chce vklidu a pořádně řešit doma a je to napohodu.

        Mě osobně nejdou silniční bezduše nahodit bez tmelu, dám ho tam víc, a ono se to zatěsní. Je to jen o tom nalít, nafouknout a protočit a zaklepat.

        @Vrabec – dej tam víc pásky

        0 0
        • Singlespeed  

          Tmel je jen pro zatěsnění, pokud propíchneš, většinou nepomůže a teče popřípadě i stříká ven. Vyšší tlaky kolem 5–7 barů neudrží. Pokud se použije opravdový tubeless ráfek bez otvorů a pásky, nahodí to každé malé dítě i bez tmelu. Stačí nasadit plášť na ráfek, fouknout do toho bombičku, okamžitě to zaskočí a je hotovo.

          0 0
          • Cryzyy  

            jezdit 5–7 barů nemám důvod, takže normálně napohodu zatěsní

            0 0
            • jonti  

              Toto ale není silniční kolo.

              0 0
              • Cryzyy  

                ja ho jako silniční pouzivam :) ale máš pravdu, plast je 30mm, jezdil jsem i 25mm plaste a defektů mi tmel pobral taky hodne, vlastně všechny, až jednou tmel došel, ale to byla chyba mechanika, že stav tmelu neohlídal

                0 0
        • nomecz  

          Tak aktualne zkusenost s race one swabama 28 mm , nasadit jdou v pohode ale nahodit ani kompresorem … kdyz dam dusi nafoukam, patky zaskoci ale jakmile upustim tlak, ze dusi vytahnu, tak to vyskoci … asi je 21mm rafek na 28mm plast moc jinak nevim

          0 0
          • tomsam  

            Tyhle pláště mám na DTSwiss Dicut 1500 se tomu tuším říká. Nahodil jsem to pomoci 2× pásky dokola, pak namazat mejdlem patky, pořádnej kompresor / nebo benzinka/ a hned přidat 80ml tmelu /něco vyteče při nahazování/. Nahazoval jsem to tak, ze jsem měl kolo „naplocho“. Teď víkendu jsem doplňoval tmel – patky vyskočily, ale kompresorem se pak ihned chytly bez problému.

            0 0
        • vrabec_obecny  

          Díky ta tip. Nechám to teď jeden vyjezd na dusi aby si to sedlo a uvidíme jestli to pak půjde nahodit líp.

          Proč si myslíš,že by víc pásky mohlo pomoct?

          P.S. Mlíka jsem tam dával 50ml, ale stejně to všude teklo jak si to nechtělo nikde zaskočit. Zkoušel jsem i chvilku počkat jestli to někde trochu nepřituhne, ale bez efektu 

          0 0
          • tomsam  

            U mě to bylo tím, že sice to šlo blbě nahodit přes ráfek, ale pak ve žlábku to mělo dost vůli, více pásky na dno ráfku to vyřešilo natolik, že se to pak s tmelem chytlo – musíš si pohlídat aby to u ventilku sedlo okolo a zbytek už jde dobře. Samo musíš mít při nahazování fuk/kick na začátku. Dokonce jsem uvažoval zda neskočit do pneuservisu pro to jejich těsnící mazadlo – zkoušel jste to někdo ?:-)

            0 0
    • MartinS  

      Můžu potvrdit, ža nazutí pláště na ráfek (light Bicycle) je fakt opruz, jde to pouze s montpákama na rozdíl od Schwalbe Pro one, které jdou nahodit rukama. Nahození kompresorem pak ale na první pokus, drží tlak i bez mlíka.

      0 0
    • Žíža  

      Tak nasazení GP 5000 Tlr byl ( v mém případě na Mavicy Ksyria Pro) taky porod. Ale když jsem je tam nakonec dostal, tak nahozeni normální pumpou na první pokus i bez tmelu. Asi lépe vyšly tolerance.

      Jo a ty vystřelujíci montpaky jsem si taky užil

      0 0
    • Velomiwookie  

      Mas v tench rafkach tu jejich specialni Bontrager tubeless pasku? Maj asymetricky rafky ktery ji vyzadujou, s normlani paskou to moc nejde :)

      0 0
    • BikerM  

      Hle, nedávno jsem řešil podobný problém. Zlomil jsem při nazouvání tři montpáky. Byl jsem z toho uplně nešťastnej. Vzal jsem kola do shopu k jednomu super mechamikovi a čučeli jsme… Plášť byl snad o tři milimetry na průměr kola užší než by měl být, přeměřili jsme i ráfky a oba měli rozdílný průměr a o cca milimetr víc než by měli mít. Takže tolerance výrobců se pěkně sešla a málem jsme to nenazuli.. Nakonec 5 zlomených montpák… :D A nechci vidět co budu dělat až to prorazím někde na švihu.

      0 0
      • Singlespeed  

        Patka pláště se časem trochu natáhne a sundání není problém. Nasazoval jsem Tufo Comtura TLR na Ksyria Pro a taky docela vopruz.s montpá­kama. Sundat to však šlo překvapivě v pohodě.

        0 0
        • BikerM  

          Všechny pláště ne. Před pár týdny jsem Mitasky musel odřezat. :D

          0 0
        • vik  

          Pokukuju po nich… Nejake kratke recenzni info by nebylo? Dik.

          0 0
          • Singlespeed  

            Shrnul bych to jednoduše. Bezduš Tufa se mi neosvědčily. Nahodit šly bez problémů, ale origo tmel Tufo po krátké době zcela zdegradoval na konzistenci žvýkačky. Plášť pak přestal ze záhadných důvodů těsnit a nešel zatěsnit ani jiným tmelem (Mavic).

            0 0
            • vik  

              Aha:-( Tak uz po nich nepokukuju… Cekal jsem, ze to budou mit vychytanejsi. Ale problem bezdusi mozna nejsou samotne bezduse, ale ta paleta ruznych rafku. S necim si neco sedne, na neco nepomuze nic:-)

              0 0
      • MiKED  

        Nasadit třeba takový Challenge Grifo je taky doslova challenge… :)

        0 0
        • deekay  

          A tos uz je mel roztazene :) Coz je rozdil tak 100 procent od novych :D

          0 0
    • Dimec  

      Zipp404NSW TLR.. GP5000TL natahnout na rafek pomoci montpak a pak uz stacilo jen pumpou( drzelo to i bez mleka do druheho dne), nalil jsem po 30ml schwalbe doc blue. Mam na nich 4500km bez jedineho defektu, foukam cca 6b druhy den maj jen neco prez 4b. Zadni budu zanedlouho menit, uz je dost ojeta ale jeste jsou videt malinko ty kontrolni body. Jsem maximalne spoko, pohodli a bez defektu a jede to aji.

      0 0
      • Cavendish  

        Pěkný report, ale trochu mě zaráží ten úbytek tlaku. Takhle rychle mě utíká galusky s latex duší.

        0 0
        • Dimec  

          Az budu davat nove tak to poradne omeju vodou a samponem ty plaste a rafky, at to lepe tesni. Galusky s latexkou teda byly na tohle horsi. Tady se da krasne na 5barech porad jezdit.

          0 0
    • Delkim  

      Kola obyč shimano TL, plášť Schwalbe Pro One, již asi čtvrtá sada.

      Nandání i sundání pár minut práce, nahození obyč pumpou, i bez mlíka drží tlak.

      Vozím teď cca 60 ml Stans RACE na plášť.

      0 0
    • Libas  

      Ahoj,

      mám pláště Schwalbe Pro one MicroSkin Tl-easy a ráfky NEXTIE NXT58RC. Pláště jdou na ráfek nasadit celkem snadno (1 montpáka a hodně síly) ale na krajní vyvýšené plochy k patkám je nedostanu. Mám 2 vrstvy žluté TESA pásky, namydlené všechno. Zkoušel jsem dílenskou pumpu a nic, kompresor (vrčící kufřík) taky nic. Problém je v tom, že patky nezaskočí po celém obvodu, naproti ventilku to zůstává ve žlábku. Zkoušel jsem tam dát duše, aby se ten plášť lehce roztáhl a stejný problém a to je foukám na 7 bar (doporučený max. tlak je 6,5 bar 700×28c). Nemáte nějaký fígl co s tím? Díky

      0 0
      • vrabec_obecny  

        Přesně to se mi stalo také a zatím jsem se s tím nedokázal poprat :-/

        0 0
      • jonti  

        Asi budou dve vrstvy pasky moc.

        0 0
      • Cryzyy  

        Nepomohlo by nechat plášť nasazený na jiném kole, aby se trošku rozstáhnul ?

        0 0
      • JMT  

        Podle me jsem jezdil presne tuhle rafku a gumy kombinaci a v poho. Pasky byla ale mozna jen jedna vrstva…

        0 0
      • nomecz  

        řešil jsem trošku něco podobného, nakonec pomohlo dát tam širší duši, cca týden jsem jezdil na ní a pak šli bez problémů nahodit jako bezdušáky (ale prvně bych zkusil místo pumpy a vrčícího kufříku benzínku s nějakým novějším kompresorem )

        0 0
    • milan.v  

      Proč řešíte úplně jiné pláště ve vlákně ke Continentalům 5000 TL? :-o

      0 0
      • Smazaný účet  

        Protože BF :-D

        0 0
        • milan.v  

          Poslední dobou to tu dramaticky přibývá, ignoranti a lemplové tomu vévodí a není to nic pozitivního… :o/

          Řekněme, že své Continentaly 5000 se rozhodnu provozovat TL a půlku vlákna při hledání informací k tomu, budu prolézat nesmysly k ostatní plášťům, páskám, kombinacím, ke kterým je tu asi dalších sto témat, jen byl někdo zase líný tu cokoliv hledat…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Přesně takhle jsem dopadnul :-( Mám je doma od května a myslel jsem, že se toho dozvím víc než s nima začnu bojovat :-)

            0 0
          • Singlespeed  

            Pokud už máš ty Contíky koupené, není důvod ztrácet čas civěním na B-F. Prostě je zkusíš nahodit a okamžitě se dozvíš všechno z první ruky a bez zbytečných omáček kolem.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Hodím dotaz sem. Budu kupovat nový pláště a GP4000 už se nedělají. Vezmu teda nástupce GP5000, do teď jsem vozil 25mm, je novej model stejně široký? U staršího modelu byly pláště reálně širší. Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse