• jirka766

    Na zadním kole levného trekingového kola mám pořád prázdnou pneumatiku. Nafouknu jí a ona zhruba za týden postupně ujde. Už jsem zkoušel měnit ventilek, pak celou duši a pořád to samé. Prohmatával jsem plášť zevnitř zda v něm něco není, na nic jsem nenarazil (ale asi to zkusím ještě jednou dúkladně). Kde ještě může být chyba ?

    Díky za rady.

    0 0
    • Roxteedy  

      vyndej duši, nafoukni a ve vaně uvidíš, kudy to jde ven. Pak podle toho prohlídni zbytek kola a přemejšlej o souvislostech :)

      Jakej máš ventilek? Asi motorkovej, viď? Když píšeš „vyměnil jsem“. Máš vevnitř dotaženýho toho červíka?? Pač že to dělá i nová duše stejně, to musí bejt někde chyba v Matrixu :)

      0 0
    • dědek mohy  

      Jestli si si jistý, že je duše i plášť v pořádku, tak pak zbývá jen ráfek. Je v pořádku páska? Potom snad už jen manželka záškodník, která tě chce udržet doma, tak upouští kolo =)

      0 0
    • jirka766  

      tak já zkusím zatím vymontovat duši a nechat ji venku nafouknutou a pořádně prozkoumat plášt a ráfek.

      0 0
    • tykym  

      Možná je problém v ráfku kde může být páska zakrývající nyple někde poškozená nebo dokonce páska chybí (už jsem se s tím také setkal), pak ti může za krátkou dobu tento obnažený nypl prošoupat duši.

      Čili, zkontroluj po celém obvodu tu pásku, jestli tam vůbec je a pokud ano, tak jestli není někde poškozená, pokud je tam někde ostrá hranka, tak by to mohl být nejspíš ten tvůj defekt.

      Pozn. Může se to stát i u dvojitého ráfku, kde je nypl sice zapuštěný, ale otvor nad ním (v první vrstvě ráfku) může mít také ostrou hranu, takže ta páska je v každém případě nutná.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Podobnej problém mám u silničky. Když ji nafoukám na 8 barů tak mi duše rupne, když na sedum musím foukat každý týden, už jsem tak 3× cvaknul. Tenhle rok už sedmá duše.

      0 0
    • gerrard  

      Vymen pasku a kdyz nic tak pak plast.Jedno z toho urcite pomuze.

      0 0
    • Roxteedy  

      kucí, problém může bejt všade možně. Ale když pod vodou zjistí, kde ta duše pouští, ví po čem má jít :) Nebo aspoň kde hledat

      0 0
    • iiki  

      Když napumpuješ, deláš flusotest?

      VŽDYCKY po napumpování ventil zkontrolovat (slina stačí). I novej může netěsnit, stačí trocha toho prášku co je duši aby byl na těsnění ventilu a už tlak utíká.

      0 0
    • Sodoma  

      Taky to může ucházet v místě spojení ventilku s duší

      0 0
    • IndyCZ  

      Jestli zkoušel víc duší, tak to v nich asi nebude. Takže zbývá plášť a ráfek.

      0 0
    • fargo.  

      Jirka 766: pak nám napiš, čím to bylo, samotýho by mě to moc zajímalo. Dík.

      0 0
    • atty  

      Já měl asi před rokem podobnej problém – najel jsem do nějakýho bordelu, píchnul jsem, vyměnil duši a pak jsem musel před každou jízdou dofukovat – do 24h to bylo vyfouklý, ale třeba 40 kiláků mi to na cestu do/z práce stačilo.

      Rozhodil jsem kolo, pořádně projel plášť, na nic jsem nepřišel, prohodil novou duši a po vyjížďce to samý – nafouklý to drželo pár hodin, do druhého dne ne. Duše při tom nafouklá držela a ani ve vaně nebyly vidět bublinky.

      Opět rozborka a hodně detailní prohlídka zánovního pláště a přesně ve prostředku jedné figury dezénu jsem našel protaženou asi ocelovou šponu, která ani při pohmatu nevyčuhovala z pláště – podle mne to fungovalo tak, že při jízdě a zatížení kola ta špona občas napíchla mikrodírku v duši a pak to hodně moc pozvolna foukalo ven. Vyndal jsem jí, dal pro jistotu novou duši a od té doby kolo nafouklé drží.

      Jinak „špona/drátek“ byla opravdu mikro rozměrů – na délku cca 5mm, asi maximálně desetinku široká – hledal jsem jí dlouho, lupou pod světlem silný baterky a takhle jsem plášť prohledával asi 20 minut, abych právě přišel na to, čím to může být.

      Nechápu, že i nafouklá duše nacpaná do vody nevypustila ani bublinku, ale přes to byla do rána vyfuněná.

      0 0
      • michomin  

        Přesně tohle mi dělal kamínek z drobného štěrku, kterej nikde nevyčuhoval a při zatížení propíchoval duše.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.