Pláště pro MTB - 80 silnice / 20 terén

47 nepřečtených
  • jammaster

    Ahoj,

    před nedávnem jsem se nechal ukecat při výběru mezi krosem a MTB 29" na MTB.

    Je o pro mě docela nezvyk. Vždycky jsem jezdil na kole krosovym. Koupil jsem Scott Aspect a má dost široký pláště.

    Rád bych si nechal poradit ohledně plášťů, který se hodí na silnici (kvůli valivýmu odporu) a zároveň je využiju i v terénu do tý míry, abych nebyl nasranej, že jsem si nekoupil krose.

    Ještě se chci zeptat – Vyplatí se kupovat nějaký cyklodresy? Od scotta se to pohybuje někde na 3000 za komplet. Už jsem si zkoušel vršek a v momentě jsem se začal potit.

    Díky moc

    0 0
    • rockab  

      Mrkni po necem jako Maxxis CROSSMARK 1,95 ja je mel na starem MTB 26". Na silnici byly super a v lehcim terenu se taky daly. Pokud nebudes vylozene jezdit v lese na blate a mokrych korenech, tak by mely stacit ;-)

      Cyklodres se urcite vyplati koupit, ale zalezi kolik toho najedes, kolik penez do toho chces dat atd… Jinak mas hodne vyrobcu, Craft, Silvini, Rogeli, Force, muzes chytnout docela super slevy treba u Kalas atd.. Vyrobcu je opravdu moc. Kazdy ma pak kategorie dle kvality materialu…

      0 0
    • Breakpain  

      Eleven set cca 1000 Kč, když je dotovaný reklamou.

      Jinak ano vyplatí, pokud jezdíš více… na hodinové ježdění bych to neřešil…

      0 0
    • Martin  

      nákup dresu a gatí z ebay to jistí :)

      0 0
      • racek_chechtavy  

        no čínská kvalitka je taková znouzectnost…bych doporucil renomovanou firmu.

        0 0
        • Martin  

          když srovnám čínu z ebay/alíka s rogelli nebo silvini kupovanými u nás v kamenné prodejně, tak nevnímám rozdíl

          0 0
    • MlokCZ  

      Záleží jak jezdíš rychle a co si od výměny plášťů slibuješ.

      Šířka pláště s valivým odporem v reálu moc nesouvisí, tedy s nejnižším valivým odporem seženeš jak úzké pláště, tak opravdu balony.

      Objemné pláště budou mít větší odpor vzduchu, tzn. budou pomalejší ve velkých rychlostech. Ale zase u hodně objedmných plášťů se dá za sucha slušně do terénu i s téměř slickem nebo i úplným slickem. Objem udělá hodně a částečně kompenzuje chybějící (nebo malinký) vzorek.

      A konkértně:

      • Schwalbe Big One: aktuálně jeden z nejrychlejších plášťů na trhu vůbec průřezem přes všechny typy plášťů (od silničních po objemné bikové), valivým odporem se vyrovná těm úplně nejlepším silničním plášťům (a to při foukání silniční plášť na 120psi a Big One na 45–50psi). Přitom je na svůj objem i celkem lehký. Ve snake skin verze bude dobrý i bez duší.

      Nic ale není dokonalé. Jeden z důvodů proč je ten plášť až tak rychlý je tloušťka běhounu 1,1mm. To je úplně nejnižší hodnota co jsem zatím viděl. Díky tomu i ta slušná hmotnost. Ale také díky tomu horší odolnost běhounu. Na můj vkus už vyšel s odolností běhounu příliš špatně i když někomu to třeba bude stačit. Jinak bych ho už v reálu zkoušel.

      • Thunder Burt: o něco pomalejší než Big One, v rámci stejné kategorie plášťů (tedy už s minivzorkem) patří zase k tomu nejrychlejšímu na trhu; a je to zatím jediný plášť se vzorkem, u kterého nevnímám na pěkném asfaltu vibrace (a že jsem na to hodně citlivý), tedy jezdí se s ním po asfaltu dobře; za sucha v terénu předčil moje očekávání, při nižším tlaku velmi slušně podrží; za mokra/bláta stojí samozřejmě za prd (vyzkoušeno), ale to je asi jasné každému hned i od pohledu na vzorek; u HTčka jsem tedy skončil u TB a jsem spokojený a na tomhle kole jezdím hodně jezdivé trasy s poměrně hodně asfaltem (sice nemám asfaltu 80%, ale o něco méně, zbytek převážně jezdivá pěkná šotolina, náročný terén za sucha sice sem tam také, ale opravdu jen z malé části typu 5%). Dlouho (cca 4 roky) jsem také měl na tohle na 29" HT i pevnou vidlici.

      Nevýhoda TB, nemát zvlášť na zadním kole nijak moc dlouhou životnost, u mě ale těch 3tis. km+ dává na zadním (do včasné výměny, což znamená u Schwalbe sjetí prohlubní vzorku). Ale ani to není tak hrozné na tak nízký vzorek, zase to trochu kompenzuje jak je hustý

      A k tomu srovnání 29" RK protection:

      • jede skoro stejně dobře jako TB, minimální rozdíl
      • je o hodně méně pohodlný než TB (tuhá protection kostra)
      • na běhounu je o dost odolnější než TB
      • i přes dost hustý vozrek na asfaltu v některých situacích dost vibruje
      • i přes o něco vyšší vzorek nedrží lépe než TB, ale sotva stejně (v některých situacích mi přijde dokonce TB lepší)
      0 0
      • MlokCZ  

        A určitě bych doporučil jezdit bez duší (pro všechny uvedené pláště z předchozího příspěvku). Tím se valivý odpor zase o něco sníží. A nebo to umožní jezdit výrazně nižší tlaky při zachování stejného valivého odporu na asfaltu (jak s duší při vyšším tlaku) a tím umožní slušné vlastnosti i v terénu i přes malý/žádný vzorek.

        Akorát to chce mít určitě dostatečně široké ráfky. Hlavně na Big One bez duší už to bude chtít aspoň 21mm ráfky.

        0 0
        •  

          a když duše tak latexové

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud zkousne časté dofukování, tak určitě. Mně to tedy po delší době už začalo vadit, když jsem vozil latexové duše nějaký čas u Schwalbe Supermoto, které byly bez duší problematické – nástupce Big One naštěstí už jsou přímo i TL easy ve snake skin verzi.

            Vlastnostmi se to s latexovou duší hodně blíží bezduším (je to blíže chováním k bezduším než k butylkám). A může si dovolit mírně užší ráfky než při použití bez duší.

            0 0
            •  

              narazil jsi někde na 29 latexové duše?, cpu všude 26 michelin

              0 0
              • MlokCZ  

                Ne (asi je vůbec nikdo ani nevyrábí), vozil jsem také 26" (Micheliny a Geax), ale s kromě mírně horšího nasazování s tím nebyl nikdy žádný problém ani u extra objemných Supermoto.

                0 0
                • JSt  

                  …jen jsi musel castej dofukovat. :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To ale bylo z důvodu materiálu a ne z důvodu použití 26" latexky ve 29" plášti. Při použití té stejné latexky ve 26" plášti to bylo úplně stejné (tedy nutno dofukovat před každou jízdou i když to bylo dva dny po sobě).

                    0 0
      • MlokCZ  

        U Contíků je to pak ještě Continental Speed King II RaceSport. Rychlostně je někde mezi Big One a TB. Držet bude o něco hůře než TB (Speed King jsem ale nejezdil, jen odhaduju dle Race kingu a vzorku Speed Kingu, oba mají stejnou směs). Odolnost boků bude mít speed King výrazně horší než TB snake skin, běhoun bude skoro stejný (možná o malý chlup odolnější u TB). Bez duší bude lépe fungovat TB (snake skin TL easy verze).

        Speed King není k mání v odolnější protection verzi, která je u Contíků jediná oficiálně TLR. Ale i protection verze se nějaký čas zaceluje (tedy déle než snake skin Schwalbe).

        0 0
        • Paja  

          Obyc. kevlarovej Continental (XKing) se mi zatesnil i poznani snadneji nez obyc. kevlarovej Schwalbe (performance RaR), i nahozeni u nej bylo uplne v pohode velkou pumpou.

          0 0
          • MlokCZ  

            Obyč verze mají více materiálu a to včetně boků (u boků jak která verze), tím bude dané to snažší zatěsnění, zejména pro sport verzi. Nevím jakou jsi měl verzi, tedy jestli obyč verze kevlarová je performance nebo sport.

            Konkrétně například

            Race king performance:

            • boky 0,45mm
            • běhoun 2,45mm

            Race king sport:

            • 0,7mm
            • 2,15mm

            Oproti tomu Race king race sport:

            • 0,15mm
            • 1,7mm

            To si ale už musí ujasnit co chce. Ty levnější verze jedou výrazně hůře. Konkrétně pro Race king jedou obě ty levnější verze už dokonce hůře než X-king race sport.

            A nemají black chili směs. Performance verze, co má kostru 3× 60tpi a pure grip směs to nevadí, ta drží také slušně. Sport verze, která má kostru 3× 28tpi a neoznačenou směs nijak, tak tam je rozdíl velký v gripu.

            0 0
            • Paja  

              Je to performance, sport je snad dratak, ne? Mam to vzadu, takze u racesportu by me krom ceny odrazovalo i to, ze bych se bal, ze to snadno nekde kuchnu.

              Osobne jsem rozdil v black chili a te obyc nepoznal ani u predni gumy – nevim, jestli se to jmenovalo pure grip, je to cca 5 let zpet.

              0 0
              • MlokCZ  

                Je to dráťák (sport), jsem se na patku ani nedíval předtím. Sport verze je stejně už úplně zabitá tou hroznou kostrou.

                Já jsem bez black chili jezdil UST X-kingy 2,4. Grip byl zhruba srovantelný s protection verzí X-kingů (která má black chili), ale jedou hůře (i v rámci toho co rozliší moje testy, tedy ten rozdíl není úplně tak malý).

                Black chili není ohledně gripu žádný extra zázrak, ale při přijatelném gripu výborně jede. Proto performance verze Contíků vůbec tak špatné nejsou, jen prostě jedou o něco hůře.

                U RK RS tam mám překlep, mělo být:

                • boky: 0,45mm
                • běhoun: 1,7mm

                Odolnost by se ještě dala, dle měření průpich má hodnocení 7 a proti tomu snake skin Schwalbe mají 7–8. Jak jsem psal, tak jsou na hranici a třeba i TB i přes jen 1,4mm běhoun vyšel na 8.

                Ale ty 0,45mm boky, to by se mi nelíbilo. To je přesně stejně jako lite skin Schwalbe. A i v testu odolnosti boků vychází přesně stejně (oboje hodnocení 4). Pro srovnání snake skin boky mají 0,85mm a hodnocení odolnosti 6.

                0 0
    • scota  

      Dresy Kalaš jsou kvalitní a velmi pohodlné.

      0 0
    • Manzak  

      Hutchinson Python.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na 80% asfaltu, vážně?

        0 0
        • Manzak  

          ano

          0 0
          •  

            Python to už je velká historie ale že by na asfaltu byl nějak moc svižnej jsem si nevšimnul, je fakt že jsem je jezdil tak před deseti-patnácti lety

            0 0
            • Manzak  

              Tak Python II no. Pro mě byly původní Pythony to nejrychlejší na silnici s trochou vzorku.

              0 0
    • tom xtr  

      Pláště: jestli platí nájezd 80 silnic / 20 „terén“ (předp. terén bude při tom poměru jen lehký), pak (jak píše i Mlok): dozadu bych dat Thunder Burt TL easy SS (stačí 2,1), dopředu TB 2,25. Kdyby byl předek nejistý, pak místo TB bych dopředu dal RaR a TB dojet vzadu. Do „terénu“ nafoukat míň, na silnic půl baru přidat a hotovo.

      0 0
      •  

        mám to tak 60 silnice / 40 terén a po létech strávených na Conti Race King supersonic či X-King sem letos zkusil Schwalbe Thunder Burt 2.25 s latex dušema a kromě parádnímu odvalování na asfaltu v terénu podrží víc než Race King, na bláto to samozřejmě není ale i na mokru se to při troše opatrnosti dá – pro mě příjemný překvapení tenhle pláśť

        0 0
        • MlokCZ  

          Na mokru už je TB dost velká bída (to mu samozřejmě nevyčítám a na HTčku u něj určitě zůstávám). Už jsem si ho letos otestoval v jednom mokrém kořenitém sjezdu.

          Bylo po více dnech dešťů a všude totální bahno a mokro, které nemám rád a cíleně nikdy nejezdím. Takže beru HTčko a jeli jsme vyjížďku z části asfalt a z části cíleně vybrané pěkné cesty, které nebývají až tak mokré. Terén nebyl v plánu žádný.

          Pak jsme vyjeli na jeden kopec (po cestě nahoru už docela bahno, ale jelo se pomalu směrem nahoru a tak to nevadilo) a dolu, že pojedem případně objížďkou, což je převážně asfalt.

          Přímo dolu kolmo na vrstevnice vede pěkný teréní sjezd s kořeny. Na vrcholu na začátku cestičky bylo v lese na jehličí zcela sucho a to nás nalákalo. Začíná to kousek po rovině a do sjezdu není od začátku vidět.

          Tak to jdeme zkusit a říkáme si, že když je sucho na rovině na jehličí, že bude i v tom sjezdu, je dost prudký, takže to tam rychlé teče pryč.

          Nakonec celý sjezd úplně mokrý (ale vracet se už přeci nebudem), tedy test TB na slušném úplně mokrém kořenitém dost prudkém sjezdu. Přitom za sucha to není nijak moc těžký úsek, na fullu tam dokážu jet i lehce rychleji. Na HTčku (s odpruženou) za sucha na TB s tím úsekem také nemám žádný problém.

          A tentorkát to bylo poprvé, co jsem v tom úseku asi 15m dokonce tlačil po tom co jsem málem letěl. Na pořádných teréních pláštích za mokra jsem to už dříve jel a dalo se celé.

          0 0
          • tom xtr  

            Tak jasně, do takových podmínek už TB není. Nezdá se mi ale podle zadání, že takové věci by zakladatel vlákna jezdil.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pro toho taky v pohode. Ja to taky jel na TB jen vyjimecne a na HT urcite zustanou a je to na mene asfaltu a vice terenu nez bude jezdit zakladatel vlakna.

              0 0
    • jandoo  

      Maxxis Aspen.

      0 0
    • scota  

      A co Maxxis Pace?

      http://www.maxxis.com/…ire-482-pace

      0 0
    • scota  

      Marathon Cross

      http://www.imexpo.cz/index.php?…

      0 0
    • SloM  

      Zneuziju vlakno. Chtel bych se zeptat jakou vzit nahradu, pripadne jestli nechat, plaste Python. Jezdim tak ±70/30 asfalt/teren. Teren = les + kamenite cesty (Beskydy a okoli). Do ted mi prisly celkem OK, ale napadlo me jestli nevymenit za neco jineho. Nekdy mi pripada ze trosku vibruje, ale treba to je subjektivni. Jinak rafky na 29" a sirka 19mm na HT. Dik za nazory.

      0 0
    • Alibaba  

      Mnojo, základní chyba pořizovat při takovém poměru asfaltu MTB…

      Ještě bych zvážil Fast Track. V terénu jsou v pohodě a na pevnym povrchu valej jak divý. Ve 26" levné verzi LK jsem s nimi nesmírně spokojenej. Tři sezony – žádný defekt. Pro 29 asi nejlépe verze Control.

      0 0
      • Alibaba  

        Jejda, ještě že jsem nenapsal „truck“ :D. No, však si to přebereš.

        0 0
    • ladias  

      Překvapuje mě, že ještě nikdo nezmínil Smart Sam, díky střední souvislé linii na asfaltu nerezonuje a slušně jede. Díky řidší krajům se s nim nechá rozumně jezdit i v mírným blátě, cena je rozumná a drátová verze má i slušnou váhu. Moje poslední 540g. Co kupoval kámoš 580g.

      0 0
    •  

      smart sam není dobrej plášť snad v ničem krom toho že má celkem dobrej kilometrovej nájezd, mlok se snad rozepíše ale bylo to popsáno už několikrát

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle stačí stručně jasně:

        Dvousměsový (jiný se už více let nedělá) Smart sam nejede (jede hůře než RaR a současně ani moc nedrží (drží hůře než RaR), akorát hrozně dlouho vydrží, takže to trápení nikdy neskončí :-)

        I to hodnocení Schwalbe, které u SS má odpovídá realitě (tedy za jede 4/6, RaR má 5/6) a za drží (4/6, RaR má 4,5/6).

        S Thunder Burtem nemá pak ani smysl srovnávat, tam už je rozdíl obrovský (o kolik jede TB lépe), o Big one ani nemluvě.

        0 0
        • ladias  

          Proti gustu…vim že to máš najetý.

          Normálně jezdim na fullu X-king. Osobně SS hobluju na pevňáku kterej používám na vyjížďky, kde vim že pojedu hodně asfaltu a zároveň se nechci vzdát možnosti to nekde lupnout kus lesem. Např když pošlu rodinu napřed na chalupu a razim za nima na kole (silničku mám taky páč byla opravdu za levno a nešlo to odmítnout, ale práší se na ni – prostě jsem tomu nepřišel na chuť).

          Takže jestli má ta guma na asfaltu 4/5 nebo 3/15 mi až tak netankuje. Daleko víc všimnu, že sem v zimě nemakal jako loni a že sem přibral ;-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Na SS jsem kdysi najel kolem 10tis. km na zadnim kole z nejvetsi casti prave ve dvousmes variante a pak neco malo s trosmesi, kteta uz se nedela.

            Dnes bych si SS uz na kolo urcite nedal.

            0 0
        • Jezevec70  

          Nemáte někde srovnání životnosti RaRa a TB. Zvažuji ho koupit dozadu místo sjetého Ralfa.

          0 0
          • tom xtr  

            U TB mi vychází životnost o cosi kratší proti RaR, ani u jednoho z nich ale není životnost hlavní přednost.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.