• SID XX

    Chtěl bych si koupit nějaké pláště, právě vozím schwalbe rocket ron a spokojenost 0. Rychle se sjířdí vzorek, nedrží ve sjezdech.

    Které mtb pláště by jste doporučili?

    Anketa: Kterou značku?

    10x
    50%
    2x
    10%
    1x
    5%
    1x
    5%
    2x
    10%
    3x
    15%
    1x
    5%
    0x
    0%
    • MlokCZ  

      Srovnávat obecně celé značky je nesmysl, jedině konkrétní pláště.

    • xshreck  

      continental jsi tam zapomnel :))

    • DAWE25  

      Zrovna řeším které pláště koupit. Mám dva tipy, buď kombinace Rocket Ron + Racing Ralph nebo X-King + Race King, vše v šíři 2,2 s TLR. Racing Ralph vzadu je fajn. Vepředu už je to horší, tam mi celkem vyhovuje Nanoraptor, ale vzadu se bojim, že bude zbytečně brzdit, tam by to asi chtělo něco co víc pojede. A co teď? Schwalbe nebo Conti?

      • marapara  

        Špatná není ani kombinace X-King 2.4 vepředu a XK 2.2 vzadu.

        • MirosPikos  

          Pořád nerozumím tomu, proč dávat širší plášť dopředu… na motorkách je to naopak a na kole mi to přijde taky logický.

          Kde je zakopanej pes?

          • pepek  

            Asi proto, že nemáš přebytek výkonu, jako motorka, ale zatočit potřebuješ taky.

          • MlokCZ  

            Že by byl zakopaný pes v tom, že motorka má motor? :-)

          • marapara  

            Odpověď je jednoduchá. Vepředu to chce plášť s lepším gripem, který te líp podrží v terénu a v zatáčkách. Vzadu je to v podstatě jedno. Když ti podjede přední kolo třeba v náklonu, tak nejspíš hodíš tlamu, když ti pojede zadní, tak to nejspíš ustojíš.

            Pokud se jedná o XC, tak 2,4 bude asi zbytečný a v pohodě bude stačit 2.2" vepředu i vzadu. 2.0 sice taky půjde vozit, ale už to bude dost užovka a méně pohodlný plášť.

            • DAWE25  

              Kterou z uvedených kombinací by jsi upřednostnil?

              • marapara  

                Já bych na XC dal X-Kinga 2.2" RaceSport dopředu i dozadu. Váhově budou těsně pod 500 gramů/kus, výdrž je hodně dobrá a oproti 2.0" bude větší balon, líp tlumit a přitom nepojede znatelně hůř. Dokud plášť není moc ojetý, tak dobře drží i ve vlhčím terénu. Pro mě je to takový solidní univerzál s dobrou výdrží a dobrými vlastnostmi a gripem v terénu.

                Pokud jezdíš na kamenitějším podkladu – Jeseníky, Beskydy, tak bych pouvažoval o verzi Protection. Jinak figury na RaceSport jsou z měkčího materiálu a i když vydrží, tak se můžou řezat.

                • DAWE25  

                  No spíš naopak, při každé vyjížďce se bohužel nevyhnu asfaltu. Takže proto uvažuju o RK dozadu.

                  • Luma  

                    Já bych dal MK II 2,2 dopředu a XK 2.2 dozadu.Nebo MK 2,4 dopředu a RK 2,2 dozadu(to mám odzkoušené)

                    • marapara  

                      Nevím jak MK II 2.4, ale ta první verze MK 2.4 byla dost tragická. Měla tekné vyšší figury, které se žvýkaly a plášť hodně plaval hlavně v náklonu. To hodně degraduje jeho vlastnosti. Ale tohle mi třeba udělal i NN 2.25" EVO. Prostě v náklonu se boční figury žvýkaly a plaval. Bylo to o hubu.

                  • marapara  

                    X-King není brzda ani vzadu. Jede parádně a přitom drří znatelně líp, než RK.

                    • deekay  

                      Prislo mi, ze na asfaltu ciste, jede RaRa 2.25 vzadu lepe nez XK 2.4 RS, taky mene huci, ale o to mene mi taky sedel. XK mi sedi slusne i zpola sjety. Ale na svoje jezdeni si ho uz asi neporidim ve versi RS, je moc porezany. Nedovedu si predstavit jezdit s tim beskydy apod :) MKII Protection vpredu naprosto ok.

                      • marapara  

                        XK 2.4" RS mám zatím jen koupený, ale ještě jsem ho nenazul, takže rychlost těchto dvou nemůžu porovnávat.

                        Ale jezdil jsem cca půl roku RaR 2.25" EVO. Kdybych to měl posuzovat mezi XK 2.2" RS, tak XK jede srovnatelně nebo malinko lépe, je méně hlučný a drží líp na vlhkém a v blátě, než RaR 2.25 EVO. Také výdrž XK 2.2" RS je lepší, než u RaR. V podstatě nevidím důvod kupovat RaR, když XK je lepší nebo srovnatelný snad ve všech ohledech (teď asi naseru hodně Schwalbistů :)).

                        Jinak souhlasím, že verze RS se moc nehodí na kamenité podloží, třeba zmiňované Beskydy. Tady by to chtělo verzi Protection.

                        • creek  

                          na kamenité podloží se nehodí ani protection

                          • marapara  

                            Proč?

                            • maajkee  

                              Protože to prostě říká 40 letý Creek ze Zlínského kraje! :)

                              • creek  

                                na předním mám 7 vytrhaných figur, na zadním 4

                                • maajkee  

                                  vadnej kus :)

                                  Jinak chtělo by to napsat, na čem jezdíš a kde jezdíš ať to má nějakou úroveň.

                                  • creek  

                                    už jsem to tu jednou psal, na ostrých kamenech se ty figury nařezávají až se nakonec utrhnou celé.Chřiby,Kar­paty,Beskydy,Je­seníky.

                                    • marapara  

                                      Já mám utrhlé asi 2 nebo 3 figury. Defekt jsem ale kvůli tomu nikdy neměl a plášť nijak nehází. Jezdím také Chřiby a Karpaty. Jinak plášť už je hodně jetý, ale pořád to jde.

                                      • creek  

                                        na zadním jsem taky nikdy defekt neměl, ale na předním jsem během týdne dvakrát cvakl na místě kde chyběla figura. A jelikož jsou všechny vytrhané figury na boku, tak už to nedrží v zatáčkách.

                                        • JakeF  

                                          S maajkeem a roudem se o Conti hádat nemůžeš, když napíšeš, že jsou špatný, tak se dozvíš, že je používáš na něco, k čemu vůbec nejsou určený :).

                                          • maajkee  

                                            Vždyť on neragoval na nikoho z nás ;)

                                            • JakeF  

                                              O příspěvek výš reagoval na tebe, jsem tu svojí reakci hodil až na konec…

                                          • creek  

                                            já neříkám že jsou špatné, ale že se na kamenitám podkladu vytrhávájí figury

                                            • JakeF  

                                              To mi nepřijde zrovna dobrý… U pláště za 800Kč mi to přijde vcelku drsný.

                                            • marapara  

                                              NJ, ale jestli se ti utrhnou 2 nebo 3 figury za 5000 km, tak z toho teda vědu moc nedělal.

                                        • marapara  

                                          Mně se teda neutrhly ty figury úplně na boku, ale ty vedle. Takže na grip a boční držení to nemá moc vliv.

                                          • creek  

                                            já mám otrhané všechny boční a první se utrhl po 300 km.

                                            • marapara  

                                              Tak to mě první tak kolem 2500–3000 km :). A to pláště nějak nešetřím, i když na asfaltu s něma nesmykuju.

                                              • mpdu  

                                                Kolik km ti vydržej ty X-king? Nežerou se moc na asfaltu? Zvažuji na příští sezónu koupit nějaké jiné pláště. Zatím jezdím Maxxis ranchero. Zadní má cca 5,5 kkm a ještě by chvíli snesl (přední je asi na furt :-). Nejsou nejlehčí, ale jsou to držáky doslova za pár kaček. Slušně se odvalujou na asfaltu a na suchém terénu držej v pohodě. V blátě se nedaj vůbec, ale do toho zas nerad jezdím :-) No ale hlavní je pro mě výdrž, proto se ptám. Zkusil bych něco, co v terénu bude lepší než ty ranchera, ale zas nejsem ochoten dát 8 kil za plášť, kterej sjedu za 1kkm. Ten asfalt je pro mě důležitej, tady se mu nevyhnu a min 50 – 60 % na něm odjezdím.

                                                • Peslezedirou  

                                                  Ať zvolíš jaký koli plášť, tak bude mít výrazně nižší nájezd než Ranchera :-)

                                                • marapara  

                                                  Mám na nich 5000 km a ještě něco snese doufám.

                                                  • mpdu  

                                                    No tak to je sympaticos. To bych i testnul něco nového když to vydrží 5k. Cca kolik z toho je asfalt?

                                                  • marapara  

                                                    Asfaltové přesuny jsou tak dejme tomu 1/3 celkového nájezdu. Možná o chlup víc.

                                                  • mpdu  

                                                    To zní dobře – asi po zimě vyzkouším.

                                                  • marapara  

                                                    Dneska jsem zjistil, že mám na sjetém zadním malinko řízlý bok. No nic, plášť šel do kontíku :). Nazul jsem X-Kinga 2.4" RS, tak jsem zvědavý, jak to pojede. Změřil jsem šířku na 19 mm ráfku má 57 mm a výšku 56 mm. Vepředu mám S-Works Purgatory 2.2" a ten má 56.5 mm šířku a výšku 57 mm. Pláště jsou téměř stejné balony. Ale XK vzadu vypadá díky vyšším ráfku Mavic XM 719 větší balon.

                                                  • maajkee  

                                                    Počkej, on se právě ještě tak po 1000–1500km roztáhne na těch 58mm :)

                                                  • marapara  

                                                    Tomu bych i věřil. 2.2" RS byla celkem užovka na takový rozměr a roztáhl se tak možná i o 2 mm do šířky. Pak už to byl celkem rozumný plášť.

                                                    No jsem zvědavý, jak ta 2.4" pojede. Dneska to nejspíš prubnu v Chřibech. Jen doufám, že mě nečeká podobné překvapení, jako minulou sobotu, které mě stálo patku a šaltr.

                                  • creek  

                                    mám supersonic i pretection, otrhané obě verze

        • DAWE25  

          Neni 2,4 na xc už moc? Doteď jsem jezdil 2,1.

          • marapara  

            Ono v poslední době výrobci dost šidí ty rozměry. Často až na pár vyjímek odpovídá tak 2.0 rozměru 1.8, 2.1 tak 1.9, 2.2 tak 2.1 a 2.4 tak 2.2.

        • DAWE25  

          Neni 2,4 na xc už moc? Doteď jsem jezdil 2,1.

          • blisterexist  

            já bych klidně vozil kdyby mi to vešlo do rámu:-D

            • nox159  

              2,4 od contiku se ti tam musi vlest…

              • blisterexist  

                jak je široký?

                • maajkee  

                  na 18 ráfku jsem naměřil 58mm

                  • marapara  

                    58 mm je hodně, někde jsem se dočetl, že má 56 mm

                  • blisterexist  

                    aha tak to nevím nevím, už s 53 je to naknap, protože mám křivý rám

                  • blisterexist  

                    a ještě jsem četl že Continental moc nefunguje bezduše, což vozím a nechci v tom přestat:-)

                    • DAWE25  

                      Snad se jen déle zatěsňují oproti třeba Schwalbe, jinak je to v pohodě.

                      • MaPa  

                        :-) pokud jsou pro někoho v pohodě stovky km tak jo. Na druhou stranu jen nějaké verze.

                  • nox159  

                    ruber qeen nebo jak se to jmenuje v 2,4 ma na 19mm rafku nejakych 55mm zitra to muzu zmerit presne

                    • blisterexist  

                      těch 55 by se dalo když trochu zabrousím patky rámu aby kolo sedělo rovně, akorát už jsem to jednou udělal a pořád se to pomalu ježděním vrací do té vyosené polohy i když je upínák na krev:-/

                    • Luma  

                      Tak Rubber Queen 2,4 má kolem 58mm na 21 rafku bez vzorku je to celkem balon,taky hodně váží to je guma na endruro a né na XC

                • Luma  

                  MK 2,4 měl kolem 55mm bez vzorku

    • DaSnail  

      maxxis, wtb…

    • Luma  

      Já mám teda úplně jiné zkušenosti z RoR,vozím 2,25 a pro mě je to univerzální plášť.Sjíždí se trochu více než tvrdší gumy ale zase podrží v mokru a vlhku.Teda nevím co jezdíš,ale na XC je to dobrý plášť.Jestli chceš gumu co vydrží tak kup Kenda Karma 60Tpi,ta ti vydrží dlouho,ale zase je použitelná pouze na suchu.Každý plášt s měkčí směsí bude dobře držet na mokrých kamenech a kořenech,ale výdrž bude slabá.Vůbec jsi nenapsal co jezdíš,tak se blbě radí.

      • marapara  

        RoR opravdu moc nevydrží. Za půl roku jsem ho docela sjel i vepředu a ojely se mi boční figury. Plášť tak ztratil grip v bočním náklonu. Když je nový, tak OK, to drží parádně, ale jak se ojede tak z poloviny, tak je to slabé. A vzadu je z poloviny ojetý za chvíli.

        NA vlhčím povrchu mě překvapil X-King 2.2 RaceSport. Drží parádně a i výdrž je mnohem vyšší v porovnání s RoR.

        • MlokCZ  

          Schwalbe pláště přestanou dobře držet ještě dříve než při polovičním ojetí a to proto, že sjedeš tu vrchní směs, která drží a dostaneš se na rychlejší podkladovou, která nedrží. A ta vrchní směs není ani zdaleka do poloviny.

          • marapara  

            No, polovina je lepší varianta, ale spíš je to ještě dřív. A Ronů je hodně brzo. Postupně plášť fakt ztrácel grip a netrvalo to dlouho. Když byl nový, tak držel, jak přibitý.

          • xshreck  

            Platí tohle i racing ralpha?

            • Pijer  

              Bude to platit na všechny vícesměsové pláště – prostě tu měkou směs co drží ojedeš a pak se budeš „klouzat“ na té spodní tvrdé.

            • MlokCZ  

              Pro všechny třísměsové verze, tedy pacestar, trailstar, atd. Tedy pro EVO verze RaR to také platí.

        • Luma  

          Taky se mi rychlé sjíždí,ale zase co chceš po plášti který má ve 2,25 470g.XK jsem ještě nejel,taky uvažuji o nových pláštích na příští sezonu,zatím to vidím na NN 2,25 nebo MK II 2,2 dopředu a XK 2,2 dozadu.

    • maajkee  

      Ty vole, kde je Continental??! :)

      X-king 2.2 RS bych viděl jako perfektní univerzál jak vzadu tak vepředu, pokud nejezdíš moc velkej terén klidně stačí i RK.

      Já teď budu testovat Micheliny Wildgrip´r 2.1, tak jsem zvědav :)

      • jIrI___  

        Hlavně nezapomeň napsat jejich skutečnou šířku do vlákna o šířkách plášťů. Tenhle plášť je můj žhavý kandidát na další sezónu :)

        • maajkee  

          Jasan, sám jsem na to zvědavej kolik budou mít, většinou jsou micheliny celkem poctivý co se šířky týče, takže by mohl být srovnatelnej s conti a schwalbe 2.2(2.25). Pak to změřím a hodím to tam.

          Jinak kdybys pak chtěl, tak bych je mohl sehnat asi za lepší cenu :)

          • jIrI___  

            V ostravském Mike Bike je mají tuším za 390,– (a UST 2,25" za 550 Kč).

            • maajkee  

              Koukal jsem, že je maj jako jedinej e-shop za 390,– jinak minimálně 550,– na netu, by mě zajímalo jak to maj s dostupností, páč asi dvakrát jsem tam něco objednával, jednou to neměli vůbec a jednou mi to přišlo snad za 10 dní :)

      • devet  

        Tak Ti nevím. Koupil jsem je s kolem. Po 2t jsou skoro pryč. 60% terén zbytek asfalt a šotolka. Ale mám 96kg. Přední 4× píchlé. V těch dutinách čtverců se drží drobné kamínky a potom stačí najet na pevný povrch a jdu lepit. Tiché a rychlé ale jsou. Nicméně uvažuji o Rancherech.

        • mpdu  

          Hehe, já chci právě testnout něco jinýho než ranchera jen tak pro změnu a ochutnávku něčeho nového. Ale jak tady někde píšu, tak ty jsou skoro nezničitelné. Nevím co je defekt :-)

        • maajkee  

          A měl jsi kevlar nebo drát verzi, na sériovým kole bych to typnul na drát a ten bude horší.

    • Trainman  

      Celou sezonu jsem letos odjezdil na RoR 2.25 vpředu a RR 2.1 vzadu a super. Letí to, ale zároveň i relativně drží. Jen jeden defekt při závodě, ale to už RR dostával fakt kouř a kombinace dušového pláště + 1,8 baru na zadku neni úplně optimální opatření na odvodňovací stružky. :))) RR má po 2 tisících vzadu dost (prolisy v kostičkách už jsou vidět jen sporadicky + je dost orvaná figura (toť alemoje prasácká technika brzdění) + i nějaký ten šťouchanec v bočnici, RoR má pořád vidět prolisy, odhaduju, že je tak v polovině životnosti.

      • xshreck  

        tvoje sezona = 2000km?

        • Trainman  

          Na biku a závodních kolech ano. Jsem student a nehodlám se tím živit :)

        • nox159  

          ty mas na biku v terenu odjete kolik?

          • xshreck  

            Vím já? Jezdím hodně i po asfaltu. Možná čtvrtinu ± z nájezdu co mám.

            • nox159  

              to mi treba prijde jako blbost… :)

              • xshreck  

                No, jestli ti to přijde jako blbost, toť tvoje věc. Já si dělám svoje nájezdy abych byl schopný podat nějaký výkon i v terénu. Možná mám víc jak čtvrtinu, nevím. Radši řeknu míň jak víc, ale 3000 to budou určitě.

                Hlavně dostat se do terénu znamená např 30km navíc po nějakých cestách.

                • nox159  

                  jasne najezdy na asfaltu chapu ale proc na biku? :D

                  • xshreck  

                    A proč ne? Silničku nemám, nechci. Je to pohodlnější am ůžu si zajet kamkoliv, i do terénu když se mi zachce.

                    • nox159  

                      ale vyjde to hooodne draho…

                      a silnice na asfaltu jede fakt trochu jinak, taky jsem tomu neveril dokud jsem ji nekoupil…

                      a hlavne tahat NN 2,25" na asfaltu je blbost… hned se sjedou a to uz by se fakt moc nevyplatilo a lezlo to dost do penez…

                      • xshreck  

                        Tlačíš srance, draho to nevyjde. Pokud umíš teda jezdit. Celou sezonu jedu 3 pláště + silniční kola. A k tomu teda něco ještě zbytek kol co mám doma.

                        Všechny mají víc jak 50% vzorku. Furt to vyjde levnějc jak další kolo do domu

                        • nox159  

                          nesouhlasim ale kdyz myslis…

                          • xshreck  

                            Já nesouhlasím s tebou, ale když myslíš ty. Každý má jiné preference.

                            • nox159  

                              asi jo trapit se na asfaltu i v terenu me moc nebere…

                            • mpdu  

                              Jseš úplně mimo! Nox ví všechno a všechno dělá správně. Ty, já i ostatní to děláme blbě, pokud to děláme jinak!!!

                              :-)

                              Já mám na asfaltu tak 50 – 60% – najíždím km na asfaltu kvuli práci na výkonnosti a úpravě váhy. Na žiletku nemám, jinak bych jí koupil. Tak zatím jezdím na „univerzál“ pláštích Maxxiss ranchero – psal jsem o tom výše. Nebo jsem zvažoval variantu koupit levná kola jen na asfaltové ježdění s úzkými hladkými plášti – něco takového – http://www.cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

                              • nox159  

                                presne tak :)

                                jinak nedokazu si predstavit jezdit na jednici do prace… ale kazdeho vec :)

                                a ranchero je snad nejhorsi plast… :D

                                • xshreck  

                                  Já na jednici taky jezdil do práce :) a co? :D zamkl jsem to v garáži a bylo. Ty jsi divný nox, ale jsi bůh, tak ti nebudu odporovat :D

                                  • mpdu  

                                    Zase jsi mimo. On není bohyně Nox (latinský název pro bohyni noci Nyx). On je videohra Nox :-)

                                    • nox159  

                                      nj panove jenze mit jen jedno kolo k tomu jeste HT s mrdkama plastema ale neni zadna vyhra to je tak na kozí mliko a sifon ;-)

                                    • xshreck  

                                      jsem mimoň :(

                                • mpdu  

                                  Na kole do práce nejezdím. Nic jiného než jednici nemám. Ad Ranchera – to je věc zkušeností a potřeb – viz můj příspěvek výše.

                                • jIrI___  

                                  Nic jiného než jednici nemám, takže na ní jezdím i do práce. A nějak divné mi to teda nepřipadá.

                                  • nox159  

                                    asi to bude taky o tom kde delas… mit kolo u sebe v kanclu tak pohoda ale davat ho nekde do kolarny nebo ho nechavat zamcene venku to fakt ne… alespon u nas bych si na to netroufl… :D

                                    • jIrI___  

                                      Zamčené venku vedle dílny. Byla to taková malá firma zastrčená mezi paneláky, takže tam jsem strach neměl. Teď jsme ale přestěhovaní do jiné lokality a ta už se jeví víc nebezpečněji, takže párkrát za šichtu zajdu raději zkontrolovat jestli je ještě na svém místě :-D

                                      • nox159  

                                        zbytecne kontrolovat, kdyby tam nebylo tak uz stejne nic nenadelas… ja bych se osobne bal, rocní uspory jen tak vyhodit oknem by se mi nechtelo…

    • tonik666  

      Záleží kde jezdíš. Jezdím občas techničtější terén a vepředu vozím Panaracer Fire XC Pro 2.1 (dobrej držák) a vzadu Maxxis Ardent 2.25 EXO (zesílené stěny), ten docela dobře jede a díky stěnám je to kus, co neřízneš a chrání ráfky.

      Na 29 vpředu Panaracer Rampage 2.35 (super držák) a vzadu Saguaro 2.2. Saguaro pěkně klouže. Kdyby u nás šel koupit Ardent 29 2.25 v kevlaru, už tam je.

      Pro někoho, kdo bude jezdit jen šotolinu, je to zbytečně těžké. Pro mě na občasné skály, suť a podobné je to super. Na asfaltu při dojezdu domů v pohodě stíhám i chrty.

      • Pijer  

        Ještě jsi nám nenapsal, co máš na fixce, na které v Šárce ty chrty stíháš taky :-)

    • SID XX  

      vidím že jsou tu dobré ohlasy na pláště schwalbe.

      Slyšel jsem moc špatných recenzí na tuto značku.

      • xshreck  

        Tak když všeci dobré, já dám ty špatné :D

        Racing ralp se doslova ojíždí před očima :D už po jendom závodě bylo vidět že je pěkně jetý :) Taky odporně těsná patka, až moc. A přijde mi že skoro nedrží. Jak jsou na tom ostatní, nevím. Mám verzi evo. Dojedu, vyhodím a už nikdy víc. Tfuj! Aj mountain king který byl sjetý z 80% držel snad líp.) Já nevím jestli to je směsí nebo čím. Třeba s tím už do budoucna něco udělaj .)

        • MlokCZ  

          Patku mají právě TLR Schwalbe těsnou skvěle a vůbec ne přehnaně. Máš blbé ráfky :-)

          Já bych nahodil ještě bez problémů na UST ráfky i ještě o chlup těsnější patku než mají TLR Schwalbe. A čím těsnější patka, tak tím bezpečnější provoz bez duší (minimální riziko svléknutí pláště z ráfku) a lepší těsnost vzduchu v plášti.

          Tohle považuju za obrovské plus.

          A výdrž se tu rozebírala už mockrát. Je mi jasné, že někomu plášť vydrží dle váhy jezdce, stylu jízdy, kde jezdí, atd. o něco méně nebo více. Ale až takové rozdíly jsou mi pořád záhadou (když já mám na RaR na zadním kole po 2tis. km ještě vidět ty prohlubně ve středovém vzorku), co s těmi plášti děláte.

          MK a RaR jsou jiný typ pláště. MK můžeš srovnávat s NN, ne s RaR.

          • blisterexist  

            já ti povím co s nima dělají, jezdí po asfaltu! hovada

            • MlokCZ  

              Jen asfaltem to rozhodně. Na fullu, co mám vzadu RaR jsem měl asfaltu minimum, oproti tomu na 29tce celopevňáku (kde mám taky vzadu RaR) asfaltu poměrně hodně.

              A žádné rychlejší opotřebení s více asfaltem se nekonalo.

              • MlokCZ  

                I na letošní Sardinii, kde jsem odjel cca 500km asfaltu (celkově to bylo o něco více, mimo asfalt toho bylo opravdu málo) a měl tam na zadním nový kousek RaR, tak po té akci vypadal ten plášť pořád jako nový.

              • xshreck  

                no přemýšlím nad tím, když jsem nafoukl na menší tlak RaRa, tak se mi zdálo jakoby se moc bortil (byl to můj pocit, cítil sjem to tak a nebylo mi to příjemné), tak vozím trošku větší počet psíků a barů než vozívám u jiných plášťů co mám doma.

                Možná to je ten kámen úrazu.

                • MlokCZ  

                  To je možné, že při velkém tlaku se rychleji sjíždí, jak je více zatížen užší střed vzorku.

                  Mně se RaR nikdy nebortil ani při 20psi, ovšem nikdy jsem nejezdil obyč šlupka verzi. Vždy jen UST nebo teď snake skin. A vždy aspoň na 19mm ráfku (nebo širším).

                  • MlokCZ  

                    A i na Sardinii, kde jsem lehounce přifouknul na ten převážně asfalt, tak jsem měl pouze 30/35psi (více nefoukám nikdy, protože to už pak znatelně lépe nejede a pohodlí jde zcela do háje).

                    • Luma  

                      Na mtb ten rozdíl nějak nezaznamenávám(mi­nimum asfaltu)ale na silničce když jsem měl o 1Atm méně tak to bylo celkem poznat.Takže na silničce jsem vozil maximum pro daný plášť.A myslím si že zrovna na RaR a třeba RK to taky půjde poznat.

                      • MlokCZ  

                        A podle čeho jsi to na té silničce poznal?

                        Tohle už jsem dával určitě i někde jinde

                        http://janheine.wordpress.com/…nd-pressure/

                        Pomocí dvou různých metod prokázáno, že od určitého tlaku se u silničních plášťů nesnižuje valivý odpor vůbec. A na rozbitějším úseku i ztratíš.

                        Já tedy právě žádný rozdíl od těch 35psi výše pro zadní kolo na asfaltu pro RaR prokázat nedokážu (a ono ani pro 30×35psi to není nic závratného, že bych to jednoznačně uměl prokázat o kolik je to rychlejší), ani pocitově při rovnoměrné jízdě nevnímám. Průměry jsou pořád při srovnatelném tepu stejné (a rychlost ve stejných úsekách taky).

                        Teď neřeším nějaké ostré nástupy nebo sprinty, kde se může menší tlak projevit hodně. Tohle na kole ovšem neprovozuju.

                        Na silničce (když jsem ji ještě hodně jezdil) jsem nebyl schopný prokázat ani rozdíl 2 atm. (konkrétně kolem 6,5×8,5 atm.). Opět beru na celé trase, ne nějaký krátký spurt.

                        Oproti tomu třeba rozdíl NN/NN 2,25 x HD trail/pace je obrovský a tam jednoznačně prokážu poměrně velký rozdíl jak na průměru, tak na aktuální rychlosti v některých úsecích. A to jak na asfaltu, tak i v terénu. Dokonce i v některých sjezdech (které jsou mírnější a nejsou moc na brzdách).

                        Ještě na duších mi kdysi přišlo, že přifukování mělo větší efekt snížení valivého odporu (na tvrdém povrchu zejména asfaltu). Co jezdím bez duší, tak mi přijde, že ten zlom (kdy to s navyšujícím tlakem se téměř nebo vůbec nezlepšuje) je na o hodně nižším tlaku.

                        • pepek  

                          9 z 10 cyklistů má ovšem opačný pocit.

                          • MlokCZ  

                            Klidně si jezděte kvůli pocitu kdo chcete, co chcete. Jen by bylo zajímavé zjistit, jak moc je to u koho jen pocit a jak moc to je realita. Watmetr na vás :-)

                            Ale chápu, že pocit je pro někoho nejdůležitější.

                            • maajkee  

                              Pocit je přeci pro každého nejdůležitější. K čemu ti je když víš, že podle cifer se ti jede dobře, když máš ale pocit na hovno? :D

                              • MlokCZ  

                                To ale není můj problém, že má někdo pocit na hovno, to je jeho problém. A ať si s tím naloží jak chce a vozí dle toho taky co chce.

                                Ovšem nelze z toho dělat závěry, jestli je něco reálně rychlejší nebo není.

                                • maajkee  

                                  Já neříkám, že je to tvůj problém, jen že pocit je vždycky důležitější než teorie. Když si mi pojede výborně na 20kg hátéčku a budu z toho mít dobrej pocit, tak co z toho, že mi někdo řekne, že na o 10kg lehčím kole bych měl ten pocit určitě a zaručeně lepší :)

                        • Luma  

                          Bez duše to možná poznat nejde,bezdušáky nejezdím tak nevím.Nikdy jsem nevozil tepák nebo něco podobného,takže je to jen o pocitu.Prostě když jsem měl silniční pláště nabouchané na max tak to jelo lépe.Poslední dobou jsem jezdil Vittorie Zafira a Rubino u obou to bylo poznat u Zafira né tak moc je tam měkčí směs,oba v rozměru 23

                          • Luma  

                            A teoreticky-čím menší plocha se dotýká podložky ,tím je menší valivý odpor.

                            • blisterexist  

                              a teoreticky, čím menší plocha, tím větší pusobící síla v jednom bodě, tím silná deformace v jednom bodě, tím vyšší odpor

                            • JakeF  

                              Oni pak nastupujou další vlivy, jako je deformace figur a tak. Ale to už pak je u každýho pláště jiný. Třeba už u RoR nebo NN na zadku už může na pevným podkladu v záběru být lepší nižší tlak.

                          • MlokCZ  

                            A jsme zase u těch nepodložených pocitů. To nemyslím nijak zle. Jak už jsem tu psal, tak na to trpím taky a asi skoro každý.

                            Už jsem tu uváděl takový u mě typický příklad. Jedu jeden úsek (téměř rovina, náznak toho, že to je dolu – v druhém směru je to nepatrně pomalejší), co jezdím opravdu hodně často (hned u baráku) na jednom ze svojich fullů.

                            Jedu kolem AP a jedu 30km/h. Pak stejný úsek jedu na celopevňáku a mám pocit, jak to neskutečně oproti tomu fullu letí při srovnatelných tepech (klidně bych dle pocitu tvrdil, že jedu o 20–30% rychleji). Pak kouknu na rychlost a jedu třeba 30,3–30,5km/h, prostě prakticky stejně (a přitom vyjížďka od vyjížďky tam mám větší výkyvy rychlosti dle aktuálního stavu organismu – vždy ale když něco srovnávám, tak to beru podle většího množství vyjížděk, aby se tohle co nejvíce eliminovalo).

                            • Luma  

                              Možná máš pravdu,silničku už nejezdím tak je mi to vlastně jedno a na fullu vozím tlak kolem 2Atm.Jezdím pro radost,takže skoro nic neměřím(teda kompjutr mám,ale taky ho brzy vyhodím),Tvoje příspěvky si rád přečtu,ale stejně budu jezdit jenom pro dobrý pocit :-) stejně by mě teda zajímalo jak vybiráš nový plášť,co se týče gripu atd.V testech je jezdci taky hodnotí podle pocitu(nemyslím valivý odpor a další věci co se dají změřit).Prostě jednomu jezdci sedí tehle plášť a druhému jiný.

                              • MlokCZ  

                                Grip je nutné vyzkoušet a není to moc přenosné díky rozdílnému stylu jízdy, terénu, kolu. Grip ale není jen subjektivní pocit. Když to ustřelí, tak to ustřelí a není to jen pocit :-)

                                Měření valivého odporu mi vždy sedělo s tím, co jsem pak zjistil v reálu velmi dobře, takže mám dle měření už výchozí údaj, jak je plášť rychlý a je předem jasné, jestli má cenu něco zkoušet nebo ne.

                                A poslední dobou už mi moc experimentovat s plášti nebaví, proto zůstávám pořád u NN a RaR se kterými jsem spokojený s gripem, jak jedou i výdrží. Třeba existuje stejně rychlý plášť s o malinko lepším gripem pro můj styl jízdy, ale u těch plášťů, které by stály za to zkusit mi vždy odradila nějaká další vlastnost (třeba jak se chovají bez duší, odolnost, objem, atd.).

                                Z nových jsem teď zkoušel akorát HD trail i pace a nakonec po delším pořádném zkoušení takové rozporuplné pocity (stručně řečeno pro moje ježdění parádně drží, ale už jsou příliš pomalé).

                                Měl jsem dva páry, ten ježděný si nechávám a možná někdy do hor nasadím (a možná taky už ne). A ten nejetý taky už prodávám.

                                A u HD mi poprvé trošku nesedělo měření rychlosti. Ale tuším kde je problém. Většinu plášťů jsem jezdil na tlaku podobném jako v měření (+ současně vážím i podobně jako odpovídá zátěži v měření). HD a FA 2,4 při tom jejich velkém objemu (FA 61–62mm, HD 59–60mm) už ale foukám o hodně méně a na tvrdém povrchu s tak malým tlakem zřejmě ještě znatelně zpomalí (oproti měření) a rozdíl třeba oproti NN se zvětší.

                                Jinak to že jednomu sedne do terénu jeden plášť a druhému jiný je zcela v pořádku, od toho tu taková velká nabídka taky je.

                • MlokCZ  

                  A větším tlakem jsi ho navíc zcela zabil co se týká gripu. Zrovna RaR je na to hodně citlivý.

                  • xshreck  

                    Hm, tak to je jediné rozumné vysvětlení. Jezdím evo pacestar, tu nejlehčí. Při nižším tlaku se choval podivně. NVm kolik tam vozím přesně, ale něco kolem 2,5 – 3bar na 18mm ráfku

                  • pepek  

                    Právě: pod 2,5 nejede a nad 2,5 už nedrží (83 kg). Zlatý nanoraptor.

            • xshreck  

              Ale ale :)

          • jonti  

            Je to opravdu terén a styl jízdy, normálně mi vydrží RaR Evo asi 1500km, v dolomitech byl po 5 dnech technického ježdění KO, vytrhané figury a skoro sjetý.

            • MlokCZ  

              V Beskydech jsem měl také na zadním kole RaR a jelo se tam více sjezdů typu Žlutá z Lysé s volnými šutry a k žádnému výrazně většímu opotřebení za těch 14 dní, co jsem tam tenkrát byl, nedošlo. To tedy ještě nebyla pacestar směs, ale nemám pro různé trojsměsi u RaR žádné větší rozdíly ve výdrži.

        • nox159  

          chyba jezdce ;-)

          • xshreck  

            Co je chyba jezdce? :D že skoro za stejnou cenu mám plášť od kontíku, kterej mi vydržel nesčetnekrát víc? :D:D

            A to že se ten schwalbe divně bortil při nízkém tlaku, to ani říkat nebudu.

            mlok: Možná to je ráfkem, ale mě dělalo problém ho nasadit i s duší. Přes díry jsem měl jen stříbrnou pásku.

            • JakeF  

              Nesčetněkrát? Na RaR dám na zadku 2–3k km, pak je dojíždím na druhých zápletech nebo druhým kole a tam ty 2–3k odjezdí zas. Když s nima člověk nejezdí na hraně, tak jsou pořád v pohodě.

              Co se týče bortění, tak u 2.1" nic takovýho nepozoruju a že teď na podzim jezdím tlaky zhruba 1.4/1.8atm, na jeden bahnitej závod jsem vez snad kolem 1.2atm oba. Překážky díky hodně měkký konstrukci kopírujou velmi dobře, ale nežvejkaj se. Možná vozit to na užším ráfku nebo 2.25", tak by k tomu docházelo.

              • jIrI___  

                RaR mi vydržel 800 km a pak vyloženě ztratil svoje vlastnosti, ale ještě ho jezdím. RK mi vydržel 200 km a pak praskl kord. Takže ve výsledku RaR vydržel několikanásobně víc :-D

    • SID XX  

      našel jsem ještě tyto http://www.kupkolo.cz/…r_90754.html

      zdají se mě jako dobré do náročnějších terénů.

      • Vilém  

        Skoro 800g u kevlarovyho plaste? Nejsem nejakej extra gramar, ale co je moc, to je prilis.

    • nox159  

      jen skromný dotaz, ty budeš (podle nicku) male decko nebo pražák ne? ;-)

      jinak k tematu mel bys napsat alespon co chces jezdit… aby ti byl schopny nekdo aspon přibližne poradit… ;-)

      • tonik666  

        Co máš proti Pražákům? :)

      • xshreck  

        No koukám že už vím o koho se jedná … Je tu od nás :D hehe

        • JakeF  

          Tak to bych možná začal nášlapama a technikou… Pochybuju, že jezdí takovou hranu, aby to RoR neudržel. A možná by stačilo info o tom, jaký vozí tlak, to by taky mohlo nedržení i rychlý sjíždění vysvětlit…

        • SID XX  

          Jak vidím tak moje tajná identina moc dlouho nevydržela :D

      • SID XX  

        Podle čeho usuzuješ? a vubec něco proti?

    • DAWE25  

      Pánové prima diskuze, ale pořád nejsem rozhodnutý co tedy koupit. Jestli RR 2,25 + RoRo 2,25 nebo XK 2,2 + XK 2,2 a nebo Xk 2,2 + RK 2,2. Protože:

      Conti: + výdrž

      • x-king (stabilita na mokru a údajně jede)
      • grip xking
        • velké mínus utěsnění s tmelem :(

      Schwalbe: + jízdní vlastnosti RoRo

      • grip RoRo
      • RaR jede pěkně (ozkoušeno osobně u 2,1)
      • utěsnění NoTubes
        • výdrž

      Toť vše co jsem vyčetl.

      Momentálně se přikláním více k Schwalbe, jelikož se bojím utěsnění Conti, jinak bych vzal ty, nikdy jsem je nejel a lákají mě.

      Díky

      • xshreck  

        proč mínus utěsnění tmelem? :)

        • nox159  

          a proč ne? ;-)

        • DAWE25  

          Bylo o v nějakém jiném tématu o Conti X-King a tady v tématu se o tom zmiňuje i Blister…, no prostě Wojtek :) a MaPa na to reaguje, že se jedná až o stovky km u některých verzí, bohužel se už nezmiňuje o tom u kterých. Mě se jedná o verzi RaceSport.

          • xshreck  

            On jen víc vysychá :( nandaval jsem ho už na hodně jetý a za 2 měsíce po 80ml nebylo nic. Ale furt mám za to, že to je kvůli tomu jak jsem na něm jezdil – s 0,5baru, pak s 1 1,5 … dost se to žmoulalo- myslel jsem teda že se mi vydřela guma z boků

          • MaPa  

            Nejhorší je to u Supersoniců (logicky), ale X-kingy s tím mají problém i ve verzi RS

            http://www.bike-forum.cz/…senosti.html

            • MaPa  

              Abych nebyl nařčen, tak doplním že někomu občas se to povede nahodit. Já osobně mám zkušenost na UST ráfkách s Mountain Kingem I 2,2, kterej jsem vozil měsíc a furt utíkal tak jsem se na to vykašlal. Pak jsem nějakou chvíli jezdil RaR+NN, po sezóně zkusil Mountain King I 2,4, kterej jsem zatěsňoval skoro 150km než si sednul a to už dobře držel v patkách protože ho předtím jezdila manželka 700km s duší. Opět pokus o nový Mountain King I 2,2, jeden pomalu utíkal, druhej jakžtakž držel, nicméně po třech týdnech ježdění do práce s velkou pumpou v batohu jsem si řek že se na to můžu vy…, jezdil to z duší a teď v létě jsem přešel na RoR PS a během 15min jsem to měl zatěsněný a drželo to. Dobrej kamarád se kterým jezdíme si koupil X-king RS a byl zklamanej, po měsíci tam pokorně dal duše a slovo continental nemá moc rád. Upozorňuju rouda a majkeeho, že bezduše jezdím s malejma vyjímkama od roku 2007, s tím co jezdím to nemá co dělat a ruce taky nemám úplně levý. Ale koupit si plášť určenej pro mlíko a pak v tom vozit duši mi taky nepřijde normální.

              • xshreck  

                ja ho mam od poloviny prazdnin na prednim kole uplne v pohode :/

      • DAWE25  

        Děkuji zatím všem za reakce, půjdu do Schwalbe RoRo + RR 2,25 TLR.

    • teepeex  

      Maxxis

    • Luma  

      Nemáte náhodou někdo zkušenosti s Maxxis Ardent 2,25 v kevlaru,dnes­ka jsem je viděl na krámě a vypadají celkem ok na to moje ježdění.Zajímá mě realná šířka,grip a jizdní vlastnosti ve vlhku(kořeny,ka­meny) v bahně moc nejezdím.

      • tonik666  

        Jezdím na zadním v EXO verzi, teď jsem kupoval druhý (první jsem sjel). Docela jede, grip je ok, reálná šířka na 18mm ráfcích je 54,5mm. EXO verze je super, ani v kamenech jsem ho neřízl. Reálná váha 700g. Jezdím ho s duší, výhledově ho chci předělat na bezduše. Na předku jsem ho neměl, ale mají ho tam jiní místní, třeba Veve, a myslím, že dokonce s NoTubes.

        • Luma  

          Fajn dík

          • Soreno  

            Měl sem je na předku i zadku ne kevlar, ale drát – v terénu dobrý ale asfalt je trápení. Ted jsem koupil na předek 2,4 Ardenta v měkký verzi (super tucky) je to pro downhill takže jí dostat na klasickej ráfek jde hůř, ale nic co by nešlo udělat i při vyjížďce – poznatky: silnice ještě větší trápení :-)), ale terén tam je bez chyby drží o dost lépe na kamenech a kořenech než klasická směs takže spokojenost a do předu asi jinou gumu nechci, do zadu přemejšlím o maxxis monorail.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse