• Belbas

    Koupil jsem si novýho bika kterej je na Kenda Nevegal ale tydle pláště mi moc nevyhovujou, chtěl bych spíše něco „rychlejšího“ s menším vzorkem. Pokud možno aby to moc nestálo jsem student a nejsem žádnej závodník. Koukal jsem na Maxxis Wormdrive ale to už je celkem cenový maximum, nebo taky tohle http://www.mojekolo.cz/…-plast-c1338- ale nevim jestli se dá věřit značce CST. Dík

    • šlapatko  

      Wormdrive vypadaj dobře.Přidal bych do seznamu maxxis flyweight,schwalbe RR,WTB nanoraptor.Chybu neuděláš ani s schwalbe smart sam.První tři pláště jsou rychlíci.Smart sam by měl déle vydržet.Jak jsi psal,nejsi žádný závodník,lehké pláště se dříve sjedou.Klidně vem nějaký univerzálnější.Já vzorek moc neřeším.Hlavní je aby to odsejpalo.Takhle vypadá maxxis flyweight po 10000km.

    • marapara  

      CST jsou kvalitní pláště, jejich velké mínus je váha. Jeden plášť má ke kilu. Ber Kendy Karmy, jsou to fičáky a vydrží.

      • šlapatko  

        Stejně jako nanoraptory a spouty dalších:-) Karmy jsem nejel,ale slyším jen chválu.

        • marapara  

          Karmy jedou líp. Nanoraptory jsem jezdil v drátu a už bych ho nebral. Měl jsem s ním strašně moc defektů, což se mi nepovedlo na žádném plášti i na silnici.

          • DaSnail  

            no tie defekty sú asi dosť o náhode, nr je asi jediný plášť, na ktorom som nemal nikdy defekt

            u nás jazdia ešte ďalšie štyri kusy, a všetky zatiaľ bez defektu…(ťuk-ťuk)

            • marapara  

              Já a kamarád máme bohužel s Nanoraptorem jiné zkušenosti, nezávisle na sobě. Sice hodně vydrží co se týče sjíždění, ale to je asi jediné pozitivum.

            • MirkoCarver  

              S Nanoraptory mám rekord tři defekty na 26km, všechno píchnutí, různá místa…

              Jinak, po asfaltu a tvrdém jedou dobře, v měkkém je to slabší, drží dobře. Teď jsem přešel na NN/RR a jsem spokojen…

              • Wojtek  

                mě se zdá,že na asfaltu vubec nejede,přilepuje se,ale v měkém terénu jede ůžasně,(samo že ho nesmíš mít nafoukaný na 4 bary(

                • antoda  

                  dej si facku

                  • Wojtek  

                    a jako proč?

                     
                    • jIrI___  

                      ůžasné… :)

                    • antoda  

                      Místo ježdění na kole bys nějaký svůj čas měl věnovat docházení do prázdninové školy. Netvrdím, že jsem rozený češtinář a nikdy neudělám chybu, to ne. Jenže to, co tu předvádíš ty, mě dohání k šílenství. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by kurvil češtinu takovým způsobem, jak to tu předvádíš zrovna ty.

                      • marc.eu  

                        Třeba je „dys.....“ , Nicméně má zájem o MTB a je „mladej“,tak to trochu ještě upraví…

              • marapara  

                jj, jsme na to asi stejně

                • Wojtek  

                  j,taky sem s něma měl defekty 2 za 2 dny,a ještě k tomu na předním kole,teď co ho mam na zadním,tak sem jenom 2krát cvaknul

                  • Zerocool  

                    a to je jako lepší nebo horší?:)

                    • destr  

                      Tak za to nemůže plášt ;-)

                      • Wojtek  

                        ale může,ale byly to trny,takže možná ne,ale teď co mám vpřed NN tak už sem projel tolika trnama,a nits

                        • Zerocool  

                          Bolí mě oči, za čárkou se dělá mezera, to jste ještě neprobírali?

                          • Wojtek  

                            neučili,my sme nikdy meněli počítačovou výchovu,nebo jak se tomu říká

                            • Zerocool  

                              tak to začni dělat nebo budeš v životě za hňupa.

                              jinak: jsme, neměli 

                              před nebo se nepíše čárka!

                               
                        • destr  

                          Mluvim o tom procvaknuti ;-)

                          • Wojtek  

                            aha, dycky sem procvalk na kamenité cesťe

                            • Zerocool  

                              no vidíš mezeru za čárkou už zvládáš

                              to ostatní už nekomentuju, budiž ti tvá čeština oporou v tvém životě…

                        • losna  

                          Prosím, už neprzni můj mateřský jazyk (něma, nits), to se nedá vydržet to je tortura.

                          • Wojtek  

                            ano šéfe, teď ně tu minimálně týden(spíš 2) neuvidíš

        • deyv  

          Jezdím KARMY a jen samá spokojenost :o)

    • juli  

      Rubena Trilobit. Podle provedení patky a směsi seženeš od 160,–Kč

      • Belbas  

        ty trilobity by se mi celkem zamlouvaly akorát jsem se chtěl zeptat jestli je moc velký rozdíl mezi těma 59, 56 a pro 127

        • juli  

          Dělají se ve 4 provedeních: classic, sport, racing a pro. První dva nemají odlehčené bočnice (SkinWall) a stejnou-tvrdší směs, patka je v drátu, liší se pouze TPI a tedy i váhou. Druhé dva mají bočnice SW, měkčí směs, patku kevlarovou a je mezi nimi rozdíl v TPI. Rozdíl mezi nejlehčím a nejtežším je čtvrt kila.

    • Jirikus  

      Nejdříve ty Kendy ojezdi, je blbost kupovat nové gumy jen proto, že ty staré nejedou. Jinak Wormdrivy jsem jezdil a je to slušná guma na asfalt a zpevněné cesty, dost nízká a nepohodlná a když se z 50% sjel ten vroubkovaný prostředek, tak jsem vzadu i dost defektil. Nanoraptory v kevlaru mám na kole pro rodinné účely (zimák) a jsou to hodně dobré pláště do nenáročného terénu a na silnice, velká výdrž, zatím  žádný defekt (2 roky) a to jezdí i na v zimě posypaných cestách. No a pak mám ještě od Cont. Gravity v kevlaru a ty jsou zase gut do terénu, ale na silnici jedou hůř, ale kdo by na mtb jezdil na silnici, že, na to jsou přeci jiné kola :-).

      • Hornet  

        Noo, asi si tie Nevegaly nejazdil :-) fakt vobec nejdu… jazdne vlastnosti v terene(a v tazkom) su ok, ale je to strasne pomaly a tazky plast(vazi skoro kilo), snad tak pre toho kto jazdi enduro a tak

        Hore odporucaju Karmy, pridavam sa, alebo Conti MK v drate-lacny a dobry.

      • marapara  

        Je vidět, že jsi Nevegaly nejezdil, fakt nejedou :).

        Wormy nebrat. Jsou relativně těžké na slick a na silnici jedou hůř, než Kendy Karmy, které mají vzorek a v terénu drží daleko lépe, než Worm. Jediné + pro Wormy je, že jsou tiché, Karmy ne. Jezdím Karmy v kevlaru 60 tpi, je to super plášť. Jezdím s ním převážně silnici do práce, lehčí terén, ale občas i nějaký závod a trochu těžšího terénu. Dobře jedou, v terénu celkem dobře drží na suchu, v blátě se taky úplně neztratí, vyjma mazlavého, pokud už nejsou moc sjeté. Jsou lehké, kevlarový váží cca 450 gr a za docela přijatelnou cenu. Co se týče defektů, pár jsem jich měl, ale více méně mojí chybou – hřebík, trn, ostrý kámen, ale i občasný pomalý, kde jsem nenašel nic v plášti. Ale tak 1 defekt dejme tomu na 1500 km. Jezdím ho už rok a na zadním ještě není galuska :), to je tak 8–9 tisíc km.

        Nanoraptor, nevím v jaké kvalitě se dělá drátový teď, ale jezdil jsem jej dřív a nemohl jsem si ho vynachválit ve verzi 2.0 drát. V roce 2006 se začal dělat 2.1 drát, ten už nebyl tak rychlý a postupem času se ukázalo, že je to strašný šmejd. Podařilo se mi roztrhnout oba pláště a s trochou nadsázky po malém ojetí jsem neměl vyjížďku bez defektu a to i na silnici :(. Navíc už nejely tak dobře na silnici, jako předchozí verze 2.0 drát, kterou jsem vozil asi 2 roky. Začala se dělat měkčí směs a asi i nižší tpi, proto šla kvalita do ..... Bohužel stejnou zkušenost má i kamarád, kterému jsem ho doporučil po dobrých zkušenostech ze starší verze pláště. Jezdil s nima hlavně do práce – silnice a lehčí terén a měl období několika měsíců, kdy co vyjížďka, to defekt. Pak jsem pláště vyhodil a on taky a koupili jsme si Karmy oba dva a spokojenost.

        Jinak je spousta dalších plášťů, třeba Schwalbe Racing Ralph atd., ale ty jsou cenově v kevlaru o téměř polovinu dražší, než třeba kevlarové Karmy a vydrží o něco méně. Zase na druhou stranu budou v terénu držet ještě o něco líp. Je to pak spíš otázka priorit…

        • jIrI___  

          Ještě jeden dodatek k těm Wormům – jakmile se trochu sjedou, jsou znatelně rychlejší. Poznal jsem to i já jako antitalent na poznávání rozdílů v chování jednotlivých komponentů :).

           
          • marapara  

            No já mám wormy už docela jeté, ale prostě nejedou tak jako Karmy.

        • RomanK1  

          Mám takovou zkušenost s Wormy1,9. Jezdil jsem je prakticky od jara skoro do teď,kdy jsem přezul na špunty RR/Panaracer2,1 a na asfaltu je to rozdíl vlastně jednoho převodu v rychlosti ve prospěch Wormů. Pro ty co jezdí 80% asfaltu je to celkem slušná ekonomická volba.Na to,že to je slick, vůbec žáden defekt.

    • Last Guardian  

      Nebo můžeš zkusit Maxxis Monorail. Jedou fakt bezvadně a v terénu taky super a jsou i poměrně lehký. Snad jen na blátě to nejni úplně ono, trochu ujížěj do strany. A ty Nevegal – chápu tě, seriově sem je měl na kole taky a pokud nerajtuš fakt JENOM v dost hutným terénu, tak všude jinde to s nima jede jak kdyby si za sebou tahnul kotvu.

    • Hazik  

      Snažím se vybrat pláště, ale furt nevím jezdím 60% silnice 30% terén 10% mokro Děkuji za rady

      • Last Guardian  

        Máš možností : Furious Fred, Conti Leader, Karma i ty Monoraily jak doporučuju výše.

    • Papolius  

      Ahoj lidi. Mám taky dotaz ohledně plášťů.

       

      1. sháním náhradu za pláště Kenda Navegal na kolo přítelkyně. Jezdíme stejné cesty a ona už několikrát píchla a já nikdy. Jako náhradu jsem myslel Kenda Karma(ale tam se bojím že to bude TO SAMÉ) nebo Hutchinson Python… jde mi hlavně aby neměla defekty a nepíchala(kolo) a dále o rychlost. O sjíždění ani tak nejde.

       

      2. Sháním zadní plášť na své kolo. Ted jezdím na WTB Weirwolf…v terénu jsem totálně spokojen, ale na silnici je mi jasné, že mám odpor jak prase. Proto si chci nechat předního weirwolfa a dozadu dát něco rychléjšího- zatím bych to vdiěl na toho pythona na kterého si nikdo tady na foru nestěžuje…jde mi hlavně o rychlost a nepíchavost :o)

       

      Jezdíme hodně silnice ale taky dost lesní stezky plné větví a kamení.

       

      Pročetl jsme snad všechny vlákna a jsem z toho jelen.

      • jirka802  

        Já jezdím Maxis crosmark , a měl jsem jen jeden defekt . A to bylo na polňačce plnej ostrých kamenů . Jinak je to hodně rychlej plášť a dobrá cena

          
        • jIrI___  

          Tohle můžu potvrdit, teď jsem sjel už druhý pár a chci pro změnu vyzkoušet Race Kingy 2.0, snad nebudou o moc pomalejší než Crossmarky. Jezdil někdo tyhle pláště a může je trochu porovnat?

    • R4YNE8  

      Zajimalo by me ,jestli bych si znatelne polepsil ,kdybych vymenil Schwalbe Smart Sam sportline drat za Schwalbe Racing Ralph.Vahove by mel byt rozdil 200g na jeden plast ,takze bych ukrojil dobrych 400g. Zatim mam Smart Samy jen kratce ,takze jsou skoro jako nove a nutnou vymenu nepotrebuji.

      Jezdim nejvice silnici a obcas se projedu vetsim terem.Mela by vemena cenu v mem pripade ? NEbo mam pockat az sjedu puvodni plaste ?

      • JARDA0011  

        určitě počkat…doraž ty co máš a pak vyměň

      • Dave.6  

        Jsem na tom uplne stejne jako ty, taky mam smart sama 2,1 drat a menim za rocket rona, vahova uspora bude jeste vetsi a smart sam pujde na kolo tatovi.

        Rozhodl jsem se tak po tom co jsem se projel na kamosove kole kterej ma Furious Freda a ta jizda je o poznani lehci, mene namahy v terenu, lepsi ovladatelnost kola. Je jasny ze jeho plaste jsou hodne lehky, ale doufam ze s rocket ronem budu taky spokojenej jen porad vaham zda vzit 2,1 nebo 2,25 (na fulla) Smart sama jsem nevazil, ale v dratu je to proste tezka guma.

        • marapara  

          A co tak koupit Smart Sama v kevlaru? V kevalru není ta váha tak tragická, cca 550 gr. Sice Ralphy jsou ještě o 100 gr. lehčí, ale Smart Samy se tak nesjíždějí.

        • R4YNE8  

          Taky jsem si myslel ,ze by byl rozdil vetsi.

          Slysel ,ze se Smart Sam jen tak nesjedou a vydrzi mi treba 2 roky.A jak tak pozoruji ,tak vypadaji stale jako nove a davam jim celkem zabrat.

          Jenze rad bych zkusil neco lepsiho a urcite gramove uspornejsiho ,nez jsou dratove Smart Sam 2.1.Ale na drohou stranu zbavovat se novych plastu je mi lito.Kupce nemam a jiste bych je za mnoho penez neprodal.

          • R4YNE8  

            Hodne me zaujaly prave Racing Ralph Evo 2.1 nebo Continental RaceKing 2.2 Supersonic.Ale pokud bych si zase o mnoho nepolepsil ,tak bych to i prezil na puvodnich.

          • MlokCZ  

            S tou výdrží SS to není tak jednoduché. Čím novější model SS, tím menší výdrž, ale také současně lépe drží a lépe jedou. Je to tím, že 07 SS byl jednosměsový, 08 dvousměsový a teď jsou třísměsové z nono směsí, stejně jako RR.

            Ta verze sport je také jednosměsová, takže tam bude výdrž hodně dobrá, ale zase o to hůře drží.

    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenosti s Kenda Small Block 2.1? Cena parádní, váha taky není nejhorší (prý 508g). Primární užití by bylo do suchého terénu, šotolina, asfalt. V historii jsem hledal, ale moc jsem toho o nich nenašel.

      • Hádě  

        nemáme, vyzkoušej ho a potom prosím napiš recenzi (:

        btw až sjedu kendu karmu, chci tenhle vyzkoušet

        • jIrI___  

          Nejspíš to tak dopadne. Race King mi nevyhovuje tloušťkou, Karma mi je nějak nesympatická stejně jako Nanoraptor, Michelin XC Dry2 je dost těžký, Ron a Ralph EVO jsou už mimo můj cenový strop. A žádný jiný plášť stejného určení za rozumnou cenu mě nenapadá. Takže teď se rozmýšlím právě mezi Small Block a Ronem Performance. Zatím vede Small Block :)

      • marapara  

        Kámoš si ho koupil dopředu místo Karmy a měl s ním celkem hodně defektů. Jak ho sjede, tak dá dopředu znova Karmu.

    • Zerocool  

      Co říkáte na Rubeny Chybridis?? Mám takové s tou šampionskou duhou, jako že nějaká limitovaná edice, vysoké TPI, vzorek i váha nevypadá špatně…

      • killme  

        ted jsem charybdis racing pro dal na zadni kolo, byl tam saurus racing pro a vydrzel 4000 km bez jedinyho defetu, saurus vpredu ma jeste pul vzorku, charybdis mam asi 200 km, a zatim bez problemu, na rafek jde obout v pohode rukou

    • dancing dog  

      ahoj,sorry za OT, potřeboval bych akutně vědět, jakou použít velikost vrtáku do zdi- stejnou jako hmoždinka nebo o číslo víc či ménší , nemůžu si ted vzpomenout, jak sem to dělal…díky!

      • Wojtek  

        stejnou nebo menší

      • Hynas  

        Přiměř vrták na hmoždinku k jejímu konci, co bude „trčet“ u zdi, nee k tomu vrapatému konci. Průměry by měly být stejné. A jestli budeš používat vrták do zdiva, tak se ti stejně udělá díra větší, ale to v pohodě hmoždinka roztáhne. :o)

    • Belbas  

      Mám ještě jeden blbej dotaz: Proč dáváte na přední kolo větší drapáky než na zadní, když přece zabírám zadním kolem. Díky

      • Wojtek  

        :-) nepovím :-)

        teď vážně, pro někoho je přednější stabilita a jistota v zatáčkách,a dobré odvalování,

        než záběr

        • Belbas  

          odvalování=??? :D

          • Wojtek  

            co je na tom divného?

            • Belbas  

              předchozí příspěvek mněl být žádost k vysvětlení co je to odvalování. ještě jednou odvalování = ?

              • Wojtek  

                aha,tak to jo,to si tam neměl dávat toho smila :-)

                odvalování= valivý odpor pneu při jízďe :-)

                dám ti hádanku,a jestli odpovíš správně,tak si to pochopil

                co bude mít větší valivý odpor? A)guma co se dává na silničná motocykly(a jezdí se na tom třeba motoGP)

                B)motokrosová guma(to snad nemusim vysvětlovat :-)

                • Belbas  

                  No tak asi motoGP ne ?

                  • t29  

                    větší valivý odpor bude mít motokrosový vzorek

                  • Wojtek  

                    :-Dnedělej si ze mě prdel :-D na to už sem starej :-DDDD

                    takže:nepochopil si,teď se zamysli:-), proč si odpověděl špatně, a napišnám proč

                    tímto by si to už měl pochopit

                    • Belbas  

                      No ne :D fakt jsem to blbě pochopil možná teď vypadám jak debil :D ale je mi jasné že kolo s hladkým vzorkem se bude kulat líp jak s hrubým vzorkem.

              • t29  

                že se kolo líp (čili snáz, bez odporu) kutálí po terénu

    • Papolius  

      Ahoj Všem. Nechci zakládat nové vlákno a tak vytahuji tohle.

      Koupil jsem pláště Hutchinson Python v drátu a mám problém-jsou to první pláště, které jsem přezouval sám a nejsem schopný plášť usadit dokonale rovně. Vždycky někde trošičku hází-kola jsou po vycentrování. Je možné, že až se najede pár km, tak se plášť usadí sám? Jak tohle řešíte? Strávil jsem s tím už asi 3 hodiny a jsem šílený.Nejde o žádné velké házení, ale dokonalé to není.

       

      Díky za radu co s tím.

      • marapara  

        Otázka je jestli je možné jej usadit tak, aby neházel vůbec. Levnejší pláště občas nejde úplně 100% usadit tak, aby vůbec nehodil. A když už zkus si kord namazat tekutým mýdlem. Plášť si líp sedne do ráfku. Mně šly takto blbě nasadit kevlarové Kendy Nevegaly. Prostě vždycky se někde skřípl a nechtěl dobře sednout. Tak jsem nemazal ráfek uvnitř tekutým mýdlem a sedl si v pohodě.

      • jIrI___  

        Vadí to házení funkčně a cítíš ho při jízdě terénem? Ne? Pak neřešit a jezdit, takhle to řeším já :)

    • přejetá_veverka  

      chtěl jsem se zeptat co znamená zelená prouha na pláštích WTB? je to jako u F1 že pneu s prouhou je měkká a bez zelené prouhy je tvrdá? přišly mně 2× pláště Wolverine 2.2 race 60Tpi a jedna má prouhu a druhá ne 8)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse