• aliexpressmobile

    Čau, sice uvažuji o bezdusich, ale chci zásobu duší dojet..

    A asi blbě foukam, mám kolem 50 kg a jak zadní, tak přední mám na 4 bary. Na silnici mi to vyhovuje, ač mám pláště, který jdou už samy o sobě těžko, ale v terénu padák, kamen, kořeny… Najedu a letím, převážně díky přednímu kolu. Vím,, že je chyba zřejmě právě v barech, ale nevím na kolik foukat??? A hlavně, aby mi to pak na silnici neplavalo. Přeci jen dofoukavat při každý změně terénu je Blbost. Dík

    0 0
    • ScottAspect  

      Je to individuální a záleží na prostředí. Tak jako tak foukat drapáky na 4 atmosféry je k ničemu. Vzorek pak postrádá smysl a jízdní vlastnosti to spíše zhorší, než-li zlepší.

      Osobně do terénu pumpuji minimum, co pláště snesou – cca 2 atmosféry.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nepuses jestli silnicka nebo mtb…

      Na mtb je to zbytecne moc..klidne ufoukni na dva bary a uvidis…pokud budes daj pojovat s padanim, zkus zvazit jine gumy..

      0 0
    • aliexpressmobile  

      Jedná se o mtb. Právě, že když jsem měl 3 bary, tak na silnici nebo cyklo-stezce to bylo znát. Na silnici pohoda při 4 barech, ale pak je problém v lese-viz příspěvek a neudržení se. A na druhý straně, pod 4 bary na silnici je jakoby pichly kolo… Teď tam mám x-king 2.2 tak že ne nějaké shitky. Jsou fungl nový, tak že teď výměna nepřichází v úvahu.

      0 0
      • MartyM  

        a nemáš náhodou vadný měřák na pumpě? Psal jsi že vážíš 50kg a přijde ti to že při 3barech jedeš po prázdné gumě? Já mám 85 a po asfaltu je to při 3barech tvrdé jak šutr a v terénu se to chová jak popisuješ a radí ostatní k čemu to je – na dvě věci. Foukám kolem 2, na asfaltu je to o chlup pomalejší (tak odhadem 2–3km/h na průměru při obdobné vyjížďce), ale je to pohodlnější a v terénu lepší vlastnosti. Krom toho při 4barech jsem u jedněch kol na hranici doporučení výrobce pro max. tlak pro ráfek, u druhých už znatelně přes! :-)

        0 0
        • liskin  

          Při 50 kg se 3 bary snesou aj na 23mm gumě (minimálně vepředu) a nebude to jak po prázdný gumě.

          0 0
      • Vilém  

        2,2" plaste na 4 bary s 50ti kg vahy? :))

        I tak pulka by byla hodne. Na jezdeni po silnici jsi si mel koupit race kingy, ty aspon jedou, klidne i s 1,5 barem.

        Taky by bylo dobry vedet, na jak sirokych rafcixh to mas, jestli nahodou nemas nejaky 17mm rafek ap.

        0 0
    • Lanzinho  

      mám 66kg a na AM kole s 2.35" pláštěma vozim ve předu 1.5 a v zadu 2 bary

      0 0
    • aliexpressmobile  

      Vadný nemám. Mám dva a je to na tuty stejný. A fakt jakmile mám méně 3 tak to cítím a jedu měkce, což mi na silnici nevyhovuje. Už jsem bezradnej, protože ty pády v lese dost odrazují od kola samotného......

      0 0
      • Lanzinho  

        vejš čtu že máš x-king 2.2.. jestli ty nejobyčejnější tak ty sem měl na XC kole a přijdou mi uplně na pikaču.. ta guma je jak hadr.. s dušema to jde, ale bez duše propadák

        0 0
        • aliexpressmobile  

          Je víc verzi? Mám je z bike-eshop.cz po slevě za nějakých cca 439 kc, jinak 890 kc. Žádná výhra to nebude, ale na kole začínám a tak sem zahnul na po téhle, jako po zlatý střední cestě ....... A mám duše. Zatím, až se naučím jezdit, tak případně půjdu do bezdusi.

          0 0
      • Pain  

        Ja foukam pri 85 kg Xkingy Black Chilli 2,4 na dva bary vepredu a vzadu a nemam problem ani na silnici kdyz nekde prejizdim.Ale pravda je ze se pohybuju prevazne v lesich.

        0 0
      • kadlec  

        mam metrak, vepredu M king 2.2 a vzadu X king 2.2 oboje RS a foukam cca 2atm a nemam problem a nepadam

        pokud to mam pod 2 tak uz cejtim, ze to je malo

        takze s tvejma 50kg musi byt 2atm jak sutr

        0 0
      • Jezevec70  

        Na 3 foukám jen když jede vysloveně po silnici a to často i s brašnama.

        A to mám 70kg a pláště RK 2,0.

        Do terénu vozím RR 2,1 s dušema a vepředu 2bary a vzadu 2,2. Což mi přijde akorát.

        0 0
    • DADMTB  

      Nebudu se v radách opakovat, ale „bušíš“ tam moc. Tady je kalkulačka od Vittoria – netvrdím, že přesná, ale návod to je. Pokud vážíš co píšeš, tak jsem cca o 13kg těžší a když používám bike na asfalt … což je fuj …tak nejdu výš jak 2 – 2,2 (bezduš). Navíc mám extra záplety s pláštěm co má nízký, nebo žádný vzorek… normálně tak 1,7 – 2 a nemyslím, že bych byl šnek na asfaltu při přejezdu:-)

      https://www.vittoria.com/itire/

      inner tube – s duší

      TNT – bezduš

      Tubular – galda

      0 0
    • Rubi  

      Dej tam 2 a nevymyslej, pojedes stejne… Je to jen pocit. Jinak ja jezdim 1,7 predek a 1,8–1,9 vzadu. Na 2,0 plasti. Asfaltu dost a nikdy me to nebrzdilo ani na zavode.

      0 0
    • MlokCZ  

      Naprostý nesmysl foukat tolik. V terénu není vůbec co řešit.

      Jenže ono ani není pravda, že na asfaltu to pojede lépe na co největším tlaku. Už je to změřené více měřeními v reálu, že od určitého tlaku jeho zvyšování valivý odpor nejen neklesá, ale dokonce zvětšuje a to i na pěkném asfaltu, na horším asfaltu je to už na výrazně nižším tlaku. A platí to i pro silničky.

      A nedávno sem jecnak v jiném vláknu dával video, kde rozebírájí rozpor mezi pocity jezdce a měřením. Kdy měření ukazuje, že to jede s vyšším tlakem hůře a pocit říká opak.

      Tady je odkaz

      http://www.bike-forum.cz/…ebo-plastova#…

      A kopíruji ten můj krátký výtah z toho videa:

      • při stejném tlaku při větší rychlosti se zvětšuje frekvence vibrací → z toho je naučený pocit, že čím větší frekvence vibrací, tím jedu rychleji
      • přifouknutí ovšem také zvětšuje frekvenci vibrací a tím dává pocit, že to jede rychleji (v reálu to jede pomaleji právě kvůli větší frekvenci vibrací)

      A z toho vznikla urband legend, že čím více foukáš, tím to na asfaltu lépe jede.

      Na 50kg můžeš zkusit pro 2,25" pláště (jestli jezdíš jinou šířkou, tak pro širší ještě menší tlak, pro užší o chlup vyšší):

      • pro asfalt tak 25/30psi
      • terén tak 20/25psi

      A to jsem ještě nastřelil pro terén poměrně hodně z důvodu, že jezdíš duše.

      0 0
    • matbiker  

      Panecku, to jsou cisla…

      Vazim 85kg, vepredu Kratos 2,25, vzadu Canis 2,25 a vozim 1,8 – 2atm. Kdyz jsem se na Chribske padesatce ptal profiku z Wilier, tak rikali, ze oni vali cca1,6. Rikam, borci, je tam dost asfaltu a oni, to neva, to na to nema vliv…

      0 0
      • DADMTB  

        Jen si myslím, že jeli galusky, pokud si vybavuju ty jejich kola.

        0 0
    • aliexpressmobile  

      To je těch 559×17 šířka ?

      0 0
      • Chlebovnik  

        559 je průměr ráfku (standard pro 26" kola).

        17 je vnitřní šířka ráfku v milimetrech.

        545 mm je rozměr pro výpočet délky drátů (od místa, ve kterém sedí hlava niplu, po stejné místo na protější straně ráfku).

        0 0
        • aliexpressmobile  

          Dík. Už jsem se zorientovat, stačil google. Podle něj jsou vhodné pláště max 2.1.

          Měl jsem tam původní 2.0 ale dal jsem silnější kvůli zime a terénu , právě až na 2.2 a to jsem chtěl 2.3 ale kvůli vidlici to nešlo

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Na lehké ježdění klidně i 2,25", není problém. Problém jsou ty šílené tlaky, které tam cpeš.

            0 0
          • novas752  

            Taky mam vnitrni sirku 17mm a s 2,25" plastema pri jizde neni zadny problem.

            0 0
      • DADMTB  

        Pokud to myslíš do té kalkulačky, tak musíš číst co je na plášti – ne na ráfku –

        1. inner tube

          2)máš asi 51–559 až 57–559

        2. váha 50+ kolo asi 12kg = 62kg (60–70kg)
        3. terén – dry/hard
          • mix

          wet/loose

        pokud zadám dry/hard (sucho/tvrdý)

        vychází ti – 2,2bar (32psi) předek

        2,4bar (35psi) zadek

        no i to je dost a né tak 4:-)

        0 0
    • xtonda  

      Tady sem našel ještě jednu kalkulačku na MTB http://mtb.ubiqyou.com/.

      Zakladateli vlákna tam vychází 1,9 a 2,1 bar.

      Mě na mých 107 kg a 54–622 pláště s duší to dává 2,5 a 2,7 bar. Je to přiměřené? Nejsem moc zkušený a tak leccos vymetu, nechci foukat zbytečně moc, ale taky nechci riskovat cvaknutí duše nebo poškození ráfku.

      0 0
      • LM  

        Zadal jsem do tý kalkulačky svý údaje a vyšlo mi 1,7+1,8 bar. Reálně vozím 1,4+1,5 bar. Dokud jsem neměl tak sjetej vzorek vzadu, tak jsem tam vozil 1,6 bar :-)

        Takže ta kalkulačka jako nástřel dobrý. Poté bych doporučil s tím tlakem hýbat malinko nahoru/dolů a zkoušet jak se to chová. Cílem je najít optimální tlak kdy to drží, ještě celkem jede a přitom nezvoní ráfek když něco trefíš (nebo poseřeš:-)).

        Plus samozřejmně upravovat podle konkrétních podmínek:

        • vím že budu dopadat na šutry – trochu přifouknu
        • mokro/bahno – trochu ufouknu
        0 0
      • Breakpain  

        95kg, foukám 1,6 / 1,8 do terénu, 1,8 / 2,0 na cestu, 29×2,25

        0 0
    • novas752  

      Na 75kg a 2,25 plast s dusi pro univerzalni pouziti foukam 1,6 dopredu a 1,8 dozadu. Nezvejka se to, necvaka, pekne to drzi a je to pohodlny – bezproblemu na tom jdou ujet 80km+ asfaltovy vejlety.

      4 bary na 50kg je fakt velkej ulet. Jestli se ti zda, ze se na nizsich tlacich houpes, nauc se slapat plynule do kulata. Je to jen pocit, nijak extra to nezpomali, spis naopak, vetsina plastu ma pri tak vysokym tlaku odpor naopak vyssi.

      0 0
    • nostro66  

      Pri 75kg fukam 1.7/1.8 na 2.25kach.

      0 0
    •  

      Na 26" jezdím mytase 2,2 a hustím na tvrdo, tedy 4bar, nemám v terénu problém, ani v těžkých kamenitých sjezdech nebo rychlých lesních singlu plný kořenů.

      0 0
      • nostro66  

        Terenom sa da ist aj s 8barmi, ide o to ako rychlo a bezpecne.

        0 0
      • Strakááč  

        Zbytečně Moc… 2,5–3 bary ti udelaj radost, oproti tomu, na čem jezdíš. Těch 2.5–3 bary na rafek těžko dostaneš… a vydrží to rafky, takovej tlak ??

        0 0
      • scota  

        Jedině beton! Proto Tatry atd. upouští na Dakaru na duny a kameny pneu.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ty jezdíš mytase a bušíš na beton, já jezdím Mitas Scylla a foukám si pěkně na měkko, jen tak, abych pláště někde zbytečně nezul nebo na hrbech neťuknul ráfek. 4 bary, to bych si/ráfkům/plášťům neudělal.

        0 0
    • Strakááč  

      Na horaku mam 2,2" v predu foukam 1.8 atm. na 70kg.. a zadek u pevnaka na 2,0" 2,1atm.

      S tvou vahou foukej predek 1.4–5 a zadek 1.7–8 atm. Mělo by to krásně držet :)

      0 0
      • nostro66  

        +1

        0 0
      • Cavendish  

        No tak nějak. Já na CX galdě 33mm foukám při svých 80–85Kg předek na 2 a zadek na 2,3 bar. 1,8bar předek a 2bar bylo málo. Občas to šlo na ráfek :D

        0 0
    • Strakááč  

      Když skáču na dirtu, tak momentálně předek 2.3 atm. A zadek kolem 3 atm.

      0 0
    • krabica  

      Sice je to individuální, ale jestli ti to pomůže, tak foukám při 95 kg 1,3 bar ve předu a 1,7 vzadu na bezduších 2,3".

      0 0
    • scalar  

      50kg a 4 bary? To musíš po kořenech a kamenech poskakovat jak tenisák :-)

      0 0
    • theedge  

      Oživím staré téma. Koupil jsem si teď digitální tlakoměr SKS Airchecker 2

      https://www.sks-germany.com/…-generation/

      Mám ale veliký rozdíl mezi ruční pumpou s manuálním tlakoměrem se kterou foukám už roky a tímto digitálem.

      Začal jsem zkoušet tlaky na novým kole a je jasný že čím větší balón, tak stačí menší tlak. Mám tam teď z výroby Hans Dampf 2.35 a Magic Mary 2.35 na i30 ráfku, takže celkem velký balóny.

      Abych to nějak dokázal porovnat a od něčeho se odpíchnul, tak jsem ruční pumpou vzadu nafoukal 2bary ( cca 29–30 psi ) a změřil tím digitálem – ten mi k mému překvapení ukázal 1.47 baru / 21,6 psi … to je obrovský rozdíl v měření. Guma je na omak už dost tvrdá a tudíž se přikláním spíš k tomu údaji z té ruční pumpy. Na 1,5 baru by to nemělo být tak tvrdý ne?

      Budu ten digitál muset s něčím srovnat a když tak reklamovat …

      0 0
      • Mereck  

        Pochybuju, že ti někdo dá nějakou objektivní radu. Po síti si na tvůj plášť asi nikdo nesáhne, aby posoudil.

        Hele, číslo z manometru je jenom číslo. Prostě nafoukej tak, aby to splňovalo tvoje jízdní požadavky a tu hodnotu si pak zapamatuj. Je přece úplně jedno, jestli ti pumpa ukáže 1,45 nebo 2,1 baru. Hlavní je jak se kolo chová. Na čísla to nejezdí.

        Chápu že máš 2 manometry, které měří každý trochu jinak. Ok. Tak si prostě budeš muset zapamatovat, že hodnota X na pumpě = hodnota Y na manometru a hotovo. Nafoukáš vždy stejně.

        0 0
        • Karlos009  

          Koukám že je ten manometr i na autoventilky, tak zajeď s autem k nějaký pumpě kde mají slušný kompresor a ověř to na autě. Případně můžeš těch pump obrazit víc a udělat průměr. :-) To by mělo tvoji touhu po exaktním měření uspokojit.

          Blbě zařazeno – je to reakce a theedge.

          0 0
          • theedge  

            Tak ne že bych to potřeboval tak super- exaktně ( kdosi tu řešil desetiny psi ), ale přece jen rozdíl 0.5 baru se mi zdá dost.

            Navíc když mám dojem že blbě měří ten novej digitál …

            0 0
            • atty  

              Objel bych 2, 3 pumpy, nafoukal podle manometru na pumpě několikrát na různé tlaky (třeba vyzkoušet 1.5, 2, 3 bar) a překontroloval tím novým digitálem (zda je chyba konstantní a odpovídá s odečtem/připočtem tlaku podle benzínky). Pokud ano, dá se s tím žít a asi bych se spoléhal více na tlak podle benzínky (pokud to vyzkoušíš na dvou, třech stojanech u různých pump). Pokud budou hodnoty nějak „skákat“ a nedá se to rozumně přepočítat, zkusil bych reklamaci – odchylky 0.5 bar jsou u měřiče na pneumatiky celkem dost a pak ten měřič trochu ztrácí význam.

              0 0
              • theedge  

                joto udělám … naco mít měřák kterej má odchylku 40% ?

                0 0
    • THORX  

      Myslíte že 1.3/1.4bar na 2.80 je ještě moc při celkové váze 109kg. Pravda je že trocha komfortu navíc bych uvítal :D

      0 0
      • Mereck  

        Tak zkus trochu ubrat. V nejhorším půjdeš po několika defektech zpět nahoru.

        Nebo zkus lépe naladit pružení/tlumení pro větší komfort.

        0 0
        • THORX  

          Chtělo by to vyhodit token to máš recht :)

          0 0
          • Mereck  

            Ne nutně.

            Jen mě napadlo, že na pohodlí při jízdě má krom plášťů velký vliv i odpružení. Pokud už se bojíš snížit tlak v pláštích, mohlo by pomoct si pohrát s ním.

            Pro hnidopichy – na pohodlí má vliv mnoho dalších faktorů (např. rám), ty ale nelze tak jednoduše upravovat.

            0 0
    • Pista.Wassermann  

      93kg, pláště 2.25 maxxis ikon. 1,8vepredu i méně , 2,1–2,2 vzadu. Ráfky 29, vnitrni šíře 25mm. Bezduše samozřejmě.

      0 0
    • xaver  

      Mám 65kg a na Točný jezdím s dušema a foukám 1.9 a jezdím s tím i na silnici.

      Kontroluju to ale, protože na 1,8 bych to mohl cvaknout.

      Foukám tak i pláště 2" (Continental Raceking) na XC, i 2,3" Specialized (Butcher) na AM.

      Silniční kolo foukám přes 6 bar.

      0 0
    • Rotwa  

      Caute,jazdím pluskove plaste 27,5×2,80 duše­.Rafiky 35mm vnútorná šírka a otázka aké tlaky fúkať.Momentálne fukam na 2 bary,niekto hovorí že je to moc niekto že je to málo tak ja už neviem:),podľa pocitu pri jazde by som kľudne ešte sfukol na kľudne 1,5baru no zas sa bojím defektov a dosekanych rafikov.

      0 0
      • LM  

        Záleží kolik vážíš + kde a jak jezdíš. Zkus upustit, jeď to opatrně vyzkoušet a podle výsledku buď ještě ubereš nebo zase přidáš…

        0 0
      • krabica  

        Prostě zkoušej, až to bude málo, tak kousek přidej.

        0 0
    • Rotwa  

      Moja váha 90kg,jazdim v lese sem tam presun po asfaltu takže taká klasika mtb.Skúsim v predu 1,6 baru a zadek 1,8 baru.Dik:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.